⚫ بِسْمِ اَللّهِ اَلرَّحْمنِ اَلرَّحِیمِ ⚫

نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ
متولد 1996 در MIS ، خبرنگار و روزنامه نگار
شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال( کد شامد): 1-1-765329-64-0-1
در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند و روح ها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ اما در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، و روح‌ ها میروند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است.
نوشتن، یک عمل هنرى است ؛زیادتر نگویید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست

🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻

💮بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ💮

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿٢٥٦﴾
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾

🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

۴۶ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

شهیار میرخشتی، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان بیان کرد: ساعت 13 امروز گزارش واژگونی یک دستگاه مینی بوس حامل دانش آموزان مدرسه در محور لالی به تاراز دره آرپناه به مرکز اورژانس 115 اطلاع رسانی شد.

وی اظهار داشت: نیروهای امدادی بلافاصله پس از دریافت گزارش حادثه به محل مذکور اعزام شدند.

میرخشتی تصریح کرد: در این حادثه 16 دانش آموز مصدوم شدند و به وسیله آمبولانس به بیمارستان امید لالی انتقال یافتند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان افزود: حال 2 نفر از مصدومان نامساعد گزارش شده و بالگرد برای انتقال 4 مصدوم به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شده است.
alibagherikahkesh.blog.ir
درسته استقلالی دو آتیشه هستم ولی این بار بحث سرخابی بودن نیست ،بحث ملی همه در یک جبهه وعلیه یه دشمن فردا فارغ از هر رنگ وتیم متحد سرخ ،آبی ،زرد ،سبز ،..... آزادی را جهنمی تماشایی برای السد خواهیم کرد ، روز سه شنبه ۹۷/۸/۱ ساعت ۱۸:۳۹ پرسپولیس ایران -السد
ولی هنوز استقلال سرور پرسپولیسه
alibagherikahkesh.blog.ir
همزمان با شروع فصل سرما یکی از مشکلات شایع ابتلای افراد به بیماری سرما خوردگی است، اما توجه داشته باشید که بین سرما خوردگی، عفونت سینوس و ابتلا به آنفولانزا تفاوت‌هایی وجود دارد و هر یک از این بیماری‌ها ازدیگری متفاوت است و نحوه درمان و مراقبت حین بیماری و دوران نقاهت منحصر به خود را دارد.

گفتنی است، علائم سرما خوردگی عبارت است از عطسه، سرفه، گرفتگی بینی، خستگی، سردرد و تب که معمولاً ظرف چند روز با استراحت و مصرف آنتی بیوتیک های ضعیف درمان می‌شود و فرد می‌تواند به کارهای روزانه خود رسیدگی کند.

اما آنفولانزا در اثر ورود ویروس به بدن رخ می‌دهد و علائم بیماری در آن بسیار شدیدتر از سرما خوردگی است، معمولاً فرد مبتلا به آنفولانزا با مشکل تنفسی به دلیل التهاب ریه مواجه می‌شود و نیاز به مصرف آنتی بیوتیک‌های قوی و دوره درمان طولانی‌تر دارد.
چرا سینوس‌ها عفونت می‌کنند؟

ورود ویروس به بدن در سرما خوردگی و آنفولانزا معمولاً در اثر تماس با ترشحات بزاق، عطسه، سرفه و یا دست دادن با فرد مبتلا به وجود می‌آید اما عفونت سینوس متفاوت است و مستقیماً از طریق آلوده شدن بینی به ویروس و ورود عوامل محرک سینوس ها به داخل حفره بینی رخ می‌دهد.

علاوه بر ویروس ها عواملی چون باکتری ها و حتی مواد آلرژی زا می توانند باعث عفونت سینوس‌ها شوند.
علائم ایجاد عفونت سینوسی

هنگامی که فرد دچار عفونت سینوس‌ها می‌شود معمولاً دارای علائم زیر است:

درد پشت کره چشم و گونه‌ها در صورت، گرفتگی بینی که بیش از یک هفته به طول می انجامد، تنفس بدبو، سردرد، کاهش حس بویایی، وجود ترشحات سبز رنگ در آب بینی ، سرفه کردن و احساس خستگی که این موارد نشانه های عفونت ویروسی است که البته جای نگرانی وجود ندارد و با مصرف منظم آنتی بیوتیک، ضد احتقاق بینی و بخور عفونت سینوسی از بین می رود اما در موارد نادر اگر بعد از دوهفته عفونت هنوز وجود داشته باشد و فرد با مشکل تنفس مواجه باشد باید با مراجعه به متخصص گوش و حلق و بینی از سینوس های خود عکس تهیه کند و اگر همچنان مشکل تنفسی ادامه داشته باشد پزشکان جراحی تهاجمی سینوس برای خارج کردن عفونت را توصیه می کنند.

پزشکان به افراد توصیه می‌کنند در دوران بیماری علاوه بر مصرف دقیق داروها و پوشیدن لباس‌های گرم و اجتناب از ناپرهیزی غذایی، استراحت کامل داشته باشند و سوپ مرغ بخورند زیرا حاوی پروتئین و کلسیم است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و بیماری در فرد زودتر درمان می‌شود.
alibagherikahkesh.blog.ir
درباره بارش شهابی جباری، گفت: بارش‌های شهابی از رویدادهای جذاب نجومی به ویژه برای آماتورهای گرایش ستاره شناسی است، یکی از این بارش‌ها، بارش شهاب جباری است که در اواخر مهر هر سال به اوج خود می‌رسد.

وی ادامه داد: این بارش همچون دیگر بارش های شهابی از یک منشا بارش شهابی جباری دنباله‌دار مشهور "هالی" است، هالی تقریبا هر 76 سال یک بار به گرد خورشید می‌چرخد و آخرین بار در سال 1365 خورشیدی، در آسمان زمین دیده شد. با عبور یک دنباله‌دار از نزدیکی خورشید، حجم زیاد از ذرات دم دنباله‌دار به فضا می‌ریزد که در گردش مداری زمین به گرد خورشید در صورت برخورد این ذرات با جو زمین بارش‌های شهابی ایجاد می‌شود.

وی درباره ویژگی این ذرات گفت: ذرات مذکور، حجم و جرم قابل توجهی نداشته بلکه ذرات میلی‌متری و میکرومتری هستند که در برخورد با جو، اتم‌های جو زمین را برانگیخته و الکترون‌های مدار ظرفیت به مدار بالاتر می‌روند. پس از پایان برخورد و با این ویژگی که اتم میل به حالت پایداری دارد، الکترون‌ها به مدار ظرفیت باز می‌گردند و انرژی ذخیره شده خود را به صورت نورانی به چشم ما جلوه‌گر می‌سازند. این درخشش در فاصل 80 تا 150 کیلومتری سطح زمین ایجاد می‌گردد. ذرات درشت در بارش‌های شهابی (fire ball ) یا آتش گوی یا آذر گوی ایجاد می‌کنند که رد این شهاب‌ها مدتی در آسمان باقی می‌ماند.

عتیقی افزود: از آنجا که زمین کروی است و به طبع آن جو اطراف زمین به صورت یک گوی است، برخورد این شهاب‌ها با جو زمین توسط ناظر زمینی دیده می‌شود، گویی شهاب‎ها از یک نقطه منشا گرفته و در اطراف آسمان پراکنده می‌شوند. به این نقطه، کانون بارش گفته می‎شود که با «R» نمایش می‌دهند. هر بارش شهابی دارای" ZHR" (میزان بارش ساعتی سمت الراسی) و بیانگر تعداد شهاب‌هایی است که در هر بارش منتظر مشاهده آنها هستیم. از آنجا که کانون بارش جباری در صورت فلکی به همین نام که در زبان فارسی با عنوان "شکارچی" می‌شناسیم ، قرار دارد این بارش شهابی به نام صورت فلکی مورد اشاره معروف شده است و کانون بارش در آن قرار دارد.

وی درباره زمان بارش شهابی جباری اظهار کرد: «ZHR» پیش بینی شده برای بارش جباری حداکثر 20 شهاب می‌باشد که از شبانگاه شنبه 28 مهر تا بامداد یکشنبه 29 مهر، منتظر مشاهده آنها هستیم اما به دلیل وجود نور زیاد و مزاحم ماه در آسمان، به ویژه در شهرها امکان مشاهده این شهاب‌ها به حداقل می‌رسد. به طور معمول با دور شدن از آلودگی هوا و نور شهرهای بزرگ مخصوصا در کوهستان‌ها و در صورت عدم حضور ماه در آسمان در شب‌های بارش شهابی منظره‌ای زیبا از عبور این شهاب‌ها در جای جای آسمان (نه تنها در کانون بارش) را شاهد هستیم و با عبور هر شهاب وامتداد خلاف جهت حرکت آن به کانون هر بارش می‌رسیم.
alibagherikahkesh.blog.ir
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌ جمهور در نامه ای ضمن پذیرش استعفای محمد شریعتمداری از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت، از زحمات خالصانه و خدمات بی شائبه وی در طول دوران تصدی وزارتخانه مزبور تشکر و قدردانی کرد.

متن نامه حجت‌الاسلام حسن روحانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای محمد شریعتمداری

بدین وسیله ضمن قبول استعفای جنا‌ب‌عالی از سمت وزیر صنعت، معدن و تجارت، از زحمات خالصانه و خدمات بی شائبه آنجناب در طول مدت تصدی وزارتخانه مزبور تشکر و قدردانی می‌نمایم.

امید است همچنان برای تداوم خدمت در دولت تدبیر و امید مهیا و موفق باشید.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

همچنین رئیس جمهور در حکمی مهندس محمد اسلامی را به عنوان سرپرست «وزارت راه و شهرسازی» منصوب کرد.

متن حکم حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس محمد اسلامی

با عنایت به استغفای جناب آقای دکتر عباس آخوندی، بر اساس اصل 135 قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جناب‌عالی، به موجب این حکم شما را به سرپرستی «وزارت راه و شهرسازی» منصوب می‌نمایم.

امید است با عنایات الهی و همکاری کلیه کارکنان آن وزارت، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران
alibagherikahkesh.blog.ir
نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی و ادامه راه شهداء بشرح مندرج در ذیل همرزم می پذیرد .



(الف) شرایط عمومی:

1ـ تابعیت جمهوری اسلامی ایران 2ـ متدین به دین مبین اسلام و اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و احکام اسلامی 3ـ داشتن سلامت روانی و جسمانی برابر گواهی اداره بهداشت ، امداد و درمان نهاجا 4- داشتن حداقل قد 165 سانتی متر 5ـ نداشتن سوء پیشینه کیفری ، سیاسی و اخلاقی 6ـ نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و محرومیت از خدمات دولتی 7ـ داشتن مدرک فارغ التحصیلی معتبر در مقاطع تحصیلی و رشته های مورد نیاز اشاره شده در جداول زیر 8- نداشتن تعهد خدمت به سازمانهای دولتی و غیر دولتی به صورت رسمی ، آزمایشی یا پیمانی 9- داشتن کارت پایان خدمت دوره ضرورت یا معافیت دائم غیرپزشکی یا دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت با حداقل سه ماه فاصله تا تاریخ اعزام 10- موفقیت در آزمایش های ورودی (آزمون علمی وروانشناسی ، معاینات پزشکی ، آزمون آمادگی جسمانی ، مصاحبه های مکتبی ، فرماندهی و ...)



(ب) شرایط سنی:

1) شرایط سنی برای داوطلبان افسر پیمانی (جدول الف) و کارمند علمی(جدول ب) حداکثر 28 سال ( متولدین69/8/1 به بعد) می باشد.

2) برای کارمندان تجربی (جدول ج) حداکثر سن 26 سال می باشد.( متولدین 71/8/1 به بعد)

تبصره 1: مدت خدمت دوره ضرورت به حداکثر سن داوطلبان مرد اضافه خواهد شد.

تبصره 2: فرزندان معظم شهدا ، آزادگان و جانبازان از کار افتاده کلی( در صورت ارائه مدارک معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران) از شرط سن و معدل معاف می باشند.



(ج) شرایط اختصاصی:

1) دارا بودن مدرک تحصیلی متناسب با تخصص های پیش بینی شده جهت داوطلبین تخصص های افسری و کارمند علمی. (جداول الف و ب )

2) داشتن دیپلم مورد تایید وزارت آموزش و پرورش مرتبط با تخصص های کارمند تجربی (جدول ج) ودر صورت نداشتن دیپلم مرتبط ،داشتن گواهینامه مهارت فنی از مراکز آموزش فنی وحرفه ای الزامی می باشد.

3) داوطلبانی که سابقه خدمت قراردادی در نیروی هوایی ا.ج.ا.ا در تخصص های موردنیاز را دارا باشند از اولویت برخوردار هستند، اما نفراتی که قبلاً یک بار به صورت پیمانی در نیروهای مسلح خدمت نموده اند واجد شرایط استخدام مجدد بعنوان پیمانی نمی باشند.

4) حداقل معدل برای جذب داوطلبان افسری(جدول الف) وکارمند علمی(جدول ب) 14 می باشد.





یاد آوری:

1)استخدام مشمولین وظیفه عمومی مستلزم ارایه مدرکی دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان از سازمان وظیفه عمومی ناجا می باشد. (استخدام مشمولین غایب و دارندگان کارت معافیت پزشکی ممنوع است.)

2) پذیرفته شدگان نهایی بر اساس اولویت های کمیته انتخاب اصلح تعیین خواهند شد.

3) در طول مراحل گزینش، چنانچه موضوع عدم برخورداری هر یک از داوطلبان از شرایط لازم استخدام احراز گردد از ادامه مراحل گزینش وی ممانعت بعمل خواهد آمد.

4) مدت قرارداد خدمت برای نظامیان پیمانی 5 سال تمام و جهت کارمندان پیمانی 6 سال تمام است و کارکنان پیمانی می‌توانند حداکثر 6 ماه قبل از انقضای خدمت مورد تعهد، در صورت نیاز نهاجا ، تمایل فردی و دارا بودن شرایط لازم در طول مدت قرارداد در خصوص استخدام رسمی یا تمدید دوره قرارداد خود با لحاظ سهمیه مصوب اقدام نمایند.

5) خدمت کارکنان پیمانی به منزله انجام خدمت دوره ضرورت تلقی گردیده و پس از پایان تعهد، برابر مقررات کارت پایان خدمت به آنان اعطاء خواهد شد لیکن در صورتی که قبل از خاتمه تعهد به هر علت از خدمت مستعفی یا برکنار گردند برابر قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.

6) تعیین محل خدمتی پذیرفته شدگان نهایی بر اساس مقتضیات سازمانی و نیاز نهاجا صورت می پذیرد.



(د) امتیاز ها:

1ـ طول مدت آموزش برای داوطلبان افسری پیمانی(جدول الف) حداقل 9 ماه شبانه روزی بوده و در طول این مدت کلیه هزینه ها از قبیل: وسایل کمک آموزشی ، خوراک ،پوشاک ،بهداشت و درمان ، مسکن و وسایل زیست به عهده نهاجا خواهد بود و همچنین ماهیانه مبلغی به عنوان حقوق ، برابر قوانین و مقررات به آنان پرداخت خواهد شد.

2- برای داوطلبان کارمندی پیمانی و رسمی (( جداول (ب) و (ج) )) حداقل یکماه دوره رزم مقدماتی برگزار خواهد شد.

3- کلیه پذیرفته شدگان پس از طی آموزش های پیش بینی شده از امتیازات مربوط به طرح نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت، وام های مصوب، کارت اعتباری حکمت، بیمه خدمات درمانی، بیمه عمر و سایر خدمات رفاهی برابر مقررات و ضوابط موجود برخوردار خواهند شد.

تبصره: صرفاً همسر و فرزندان مستخدمین به عنوان عائله تحت تکفل آنان محسوب می گردند.



(ه)مدارک مورد نیاز برای ثبت نام:

1ـ دو قطعه عکس 4×3 پشت نویسی شده .(تمام رخ با زمینه سفید )

2- اصل و روگرفت مدرک کارشناسی مرتبط و یا گواهی موقت پایان تحصیلات برای افسران و کارمندان علمی و اصل و روگرفت دیپلم مرتبط و یا دیپلم غیرمرتبط و گواهی مهارت فنی و حرفه ای مرتبط برای کارمندان تجربی.

تبصره: درج معدل در مدارک تحصیلی (موقت یا دائم ) الزامی می باشد.

3ـ اصل شناسنامه و یک سری روگرفت از تمامی صفحات.

4ـ اصل و روگرفت کارت ملی یا ابلاغیه ملی .

5ـ اصل و روگرفت کارت پایان خدمت یا گواهی اشتغال به خدمت یا کارت معافیت دائم غیر پزشکی یا برگه اعزام به خدمت تاریخ دار.

6- واریز مبلغ 500/000 ریال ( پانصد هزار ریال) به حساب شماره 5151579091005 نزد بانک سپه ( به نام درآمد حاصل از جذب و گزینش دانشجویان آجا ) و ارائه اصل برگه واریزی در زمان ثبت نام. (ضمنا" مبلغ واریزی به هیج وجه قابل استرداد نمی باشد)

تذکر: به دلیل عدم امکان استرداد وجوه واریزی به متقاضیان ، انطباق مشخصات و شرایط فردی با شرایط و ضوابط استخدام قبل از مراجعه به بانک توسط داوطلب ضروری می باشد.

7ـ خانواده درجه 1 شهداء ، جانبازان ،آزادگان ، فرزندان کارکنان نیروهای مسلح و بسیجیان فعال بایستی هنگام ثبت نام جهت برخورداری از امتیازات مصوب اصل و روگرفت نامه معتبر از مراجع ذیصلاح دال بر مشمولیت خود را ارائه نمایند.

تذکر: با توجه به عدم استرداد مدارک تحویلی ، ارائه مدارک اصلی صرفاً جهت مطابقت با روگرفت مدارک دریافتی بوده و از تحویل اصل مدارک در موعد ثبت نام خودداری گردد.

8- ارائه تصاویر اسکن شده شناسنامه ، کارت ملی ، وضعیت سربازی ، مدرک تحصیلی و نامه مربوط به امتیازات مصوب(فرزندان معظم "شهداء ، جانباز، آزاده ، نظامی" و بسیج فعال) در قالب لوح فشرده به مسئول دفتر استخدام (اسکن شده با پسوند JPG.* و حداکثر ظرفیت 200کیلو بایت).

9-دارندگان مدارکی که مشمول طرح نیروی انسانی می باشند می بایستی به هنگام ثبت نام روگرفت گواهی اتمام طرح ویا معافیت از آن را ارائه نمایند.



(و) نحوه ثبت نام:

1ـ متقاضیان استخدام در یکی از رشته های مندرج در جداول ذیل لازم است با همراه داشتن اصل و روگرفت مدارک خواسته شده از تاریخ 08/05/ 97 روزهای شنبه تا پنج شنبه ساعت(8:00 الی 12:00 ) حضوراً به یکی از حوزه‌های ثبت نام مراجعه و ضمن تحویل مدارک و لوح فشرده اشاره شده در بند 9 نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

تبصره: پایان مهلت ثبت نام برای داوطلبان تهران و شهرستان 08/15/ 97 می باشد.ضمناًدر صورت تکمیل ظرفیت قبل از تاریخ مزبور، ثبت نام متوقف خواهد شد لذا توصیه می شود داوطلبان در روزهای آغازین نام نویسی نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

2ـ ثبت نام بصورت حضوری است ، لذا به مدارکی که بصورت پستی ارسال شده باشد ترتیب اثر داده نخواهد شد.

(ز) زمان و مکان برگزاری آزمون ورودی : به شرح جدول ذیل وضمناً هرگونه تغییر در زمان ، مکان آزمون ورودی ، از طریق سایت نهاجا به آدرس WWW.Nahaja.Aja.ir اطلاع رسانی خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون


ساعت 30 : 07 صبح روز چهارشنبه مورخه97/8/30

محل برگزاری آزمون


متعاقباً در زمان ثبت نام اعلام خواهد شد.



( ح ) مواد امتحانی :

داوطلبین افسری ( جدول الف ) و کارمند علمی ( جدول ب )


دروس تخصصی هر رشته در مقطع کارشناسی ، زبان انگلیسی ، رایانه ، اطلاعات عمومی، هوش

داوطلبین کارمندی تجربی ( جدول ج )


معلومات مرتبط با تخصص ، ادبیات فارسی ، دین و زندگی ، اطلاعات عمومی، هوش





یادآوری: آزمون زبان و ادبیات انگلیسی در همان زمان و در محل دایره گزینش و استخدام فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرایی تهران می باشد.



نشانی محل های ثبت نام:

1- تهران: میدان امام حسین - خیابان دماوند - خیابان شهید غفاری نسب(حجت)- فرماندهی آموزشهای هوایی شهید خضرائی- دایره گزینش و استخدام - تلفن: 35743413 021 و 35743284 021 و 35743275 021 .

2- شیراز : بلوار مدرس – درب دوم پایگاه هوایی شهید دوران – دفتر استخدام– تلفن :07137209357

3- اصفهان : خانه اصفهان – خیابان گلخانه - چهار راه نیروی هوایی- منازل سازمانی– دفتر استخدام نیروی هوایی– تلفن :03134439767

4- تبریز : میدان آذربایجان – خ فرودگاه – پایگاه هوایی شهید فکوری – دفتر استخدام– تلفن :04132642400-04131422128-04131422673

5- همدان :شهرستان کبودر آهنگ – پایگاه هوایی شهید نوژه – ساختمان هتل H – جنب دفتر سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح - دفتر استخدام - تلفن:08135552724

6- دزفول : پایگاه شکاری وحدتی – بین دزفول و اندیمشک – دفتر استخدام– تلفن : 06142420329-06142428741

7 - بوشهر: پایگاه هوایی شهید یاسینی – میدان شهدای پایگاه – درب جنوبی پایگاه – دفتر استخدام– تلفن 31543300 077

8- بندر عباس : بلوار علی ابن ابیطالب – روبروی شهرک توحید - دفتر استخدام– تلفن :07613701515

9- محمودآباد: کیلومتر6 جـاده محمودآبـاد به فریدونکنـار – روبروی روسـتای دریاسر – مجتمع آموزشی نجـات خدمه – دفتر استخدام نیروی هوایی – تلفن: 02135744441

10-کرمان – انتهای بلوار جمهوری- پایگاه مقدم خلبان شهید کاربر – دفتر استخدام - تلفن :03432822373

11- مشهد: انتهای خیابان فداییان اسلام (نخریسی)– روبروی دفتر مرکزی مترو -دفتر استخدام منطقه پدافند هوایی شمال شرق – جنب بانک سپه – تلفن : 05133442828

12-کرمانشاه: بلوار شهید کشوری – بعد از ترمینال کاویانی - نرسیده به میدان امام خمینی- دفتر استخدام- تلفن: 08314234838

13- چابهار: شهرستان کنارک - روبروی دادگستری- درب ورودی پایگاه شهید برادران دل حامد- دفتر استخدام - تلفن:05431264734

14- امیدیه: جاده امیدیه رامشیر – قبل از شهرستان رامشیر – پایگاه مقدم شهید اردستانی- منازل سازمانی- هتل ستاره- دفتر استخدام- تلفن: 06922629129

15- بیرجند – کیلومتر 2 جاده بیرجند مشهد – روبه روی شرکت نفت – دفتر استخدام پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند- تلفن 05632322799

16-یزد-بلوار آزادگان-فرودگاه بین المللی شهید صدوقی – سایت تسهیلات پروازی نیروی هوایی – دفتر استخدام نهاجا – تلفن 03537212889



جدول الف) طرح استخدام تخصص های افسری :



نوع استخدام


جنسیت


تعداد/ نفر


رشته تحصیلی و گرایش


مقطع


ردیف

پیمانی


مرد


3


مهندسی عمران – عمران


کارشناس

1

پیمانی


مرد


3


مهندسی مکانیک – مکانیک خودرو


کارشناس

2

پیمانی


مرد


3


مهندسی برق – الکترونیک


کارشناس

3

پیمانی


مرد


3


زبان وادبیات وآموزش زبان انگلیسی


کارشناس

4

پیمانی


مرد


2


حقوق


کارشناس

5

پیمانی


مرد


2


فیزیوتراپی


کارشناس

6

پیمانی(بهداشتی)


مرد


2


روانشناسی بالینی


کارشناس

7

پیمانی(بهداشتی)


مرد


3


علوم تغذیه


کارشناس

8

پیمانی(بهداشتی)


مرد


2


بهداشت محیط


کارشناس

9

پیمانی(بهداشتی)


مرد


3


بهداشت حرفه ای


کارشناس

10





















جدول ب) طرح استخدام کارمند علمی رسمی و پیمانی:



ردیف


مقطع تحصیلی


رشته تحصیلی و گرایش


تعداد/نفر


جنسیت


نوع استخدام

1


کارشناس


پرستاری


3


مرد


رسمی

2


کارشناس


بینایی سنجی


1


مرد/زن


پیمانی






جدول ج) طرح استخدام کارمند تجربی رسمی و پیمانی:



ردیف


مقطع تحصیلی


تخصص


تعداد/نفر


جنسیت


نوع استخدام

1


دیپلم


باغبان و سمپاش


2


مرد


پیمانی

2


دیپلم


آشپز


2


مرد
alibagherikahkesh.blog.ir
امیر عبدوس مدیر کل محیط زیست استان گلستان گفت :بامداد امروز چهارشنبه در درگیری بین محیط بانان گلستانی و شکارچیان غیرمجاز در منطقه سولگرد پارک ملی گلستان یک محیط بان شهید و دو محیط بان زخمی شدند.

وی افزود:در این درگیری تاج محمد باشقره محیط بان پارک ملی گلستان با اصابت گلوله به شهادت رسیده است.

شهادت یک محیط بان در پارک ملی گلستان/ حال یکی از محیط‌بانان وخیم است

مدیر کل محیط زیست استان گلستان افزود: در حال حاضر شکارچیان متواری هستند و نیروهای انتظامی و محیط زیست برای دستگیری این افراد در منطقه حضور دارند .

وی ادامه داد: مدیرکل محیط زیست استان گلستان و نیروها عازم منطقه شده‌اند و به زودی جزئیات این حادثه اطلاع رسانی خواهد شد.

عبدوس افزود:در این حادثه دو همیار محیط بان پارک ملی گلستان به نام محمود خواجوی و امید پاکدین نیز زخمی شدند که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.

وی ادامه داد: نیروهای حاضر در منطقه بعد از اعلام درگیری به سرعت وارد منطقه شدند و متخلفین که هشت نفر بودن را تحت تعقیب قرار دادند که متاسفانه متخلفین با استفاده از تاریکی شب و توپوگرافی منطقه متواری شدند.

وی در پایان ادامه داد:همکاران یگان حفاظت پارک ملی گلستان در حال تلاش برای دستگیری عوامل درگیری مسلحانه هستند و متخلفین را تخت پیگرد قانونی قرار دادند.

حال یکی از محیط‌بانان وخیم است

رئیس پارک ملی گلستان گفت: در درگیری شب گذشته محیط‌بانان با شکارچیان غیرمجاز ۳ نفر زخمی و یک نفر شهید شد که حال یکی از مصدومان وخیم است.

شهادت یک محیط بان در پارک ملی گلستان/ حال یکی از محیط‌بانان وخیم است

مهدی تیموری رئیس پارک ملی گلستان با اشاره به درگیری محیط‌بانان با شکارچیان غیرمجاز اظهار داشت: شب گذشته حدود ۷ تا ۸ نفر از شکارچیان غیر مجاز برای شکار وارد پارک ملی گلستان می‌شوند که محیط‌بانان مطلع شده و تلاش می‌کنند تا از این کار جلوگیری کنند.

وی افزود: به علت پافشاری شکارچیان به شکار غیرمجاز و ورود به منطقه ممنوعه، بین محیط‌بانان و شکارچیان درگیری شده و در این درگیری که در منطقه سولگر پارک ملی گلستان اتفاق افتاده یک نفر شهید و ۳ نفر زخمی می‌شوند.

رئیس پارک ملی گلستان بیان داشت: ۳ محیط‌بان زخمی به بیمارستان منتقل شدند که حال یکی از آن‌ها نامساعد و ۲ نفر دیگر وضعیت خوبی داشته و خطر رفع شده است.

رئیس پارک ملی گلستان گفت: نیروی انتظامی و همکاران محیط‌بانی در منطقه حضور دارند تا شکارچیان را دستگیر کنند.
alibagherikahkesh.blog.ir
سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه تکریم و معارفه فرمانده سپاه قائم آل‌محمد استان سمنان درباره ربوده شدن تعدادی از بسیجیان بومی و مرزبانان در نقطه صفر مرزی در جنوب شرق کشور گفت: دشمنان با بیهوش کردن موفق شدند تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی ( میرجاوه) را بربایند.


فرمانده کل سپاه اضافه کرد: دشمنان هربار تلاش می کردند با درگیری این برجک و پاسگاه را اشغال کنند ولی با توجه به ناکامی ، این بار با وارد کردن یک نیروی نفوذی توانستند عمل خود را انجام هند.

وی تاکید کرد: آنها مطمئن بودند تا زمانی که رزمنده و مدافع هوشیار و زنده باشند نخواهند توانست به هدف خود برسند، با بیهوش کردن این افراد توانستند آنها را بربایند.

ربوده شدن تعدادی از بسیجیان بومی و مرزبانان در نقطه صفر مرزی/ رد پای عوامل نفوذی در حادثه

سردار جعفری اضافه کرد: این عمل ، هنری نیست و ان شاءالله با پاسخ سخت و دندان شکن ما روبرو خواهند شد.

فرمانده کل سپاه گفت: ما از برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری دشمنان اطلاع داریم ولی با آمادگی ها و تسلطی که وجود دارد ، اکثر این برنامه ریزی ها خنثی می شود.
alibagherikahkesh.blog.ir
روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران امروز سه شنبه 24 مهرماه در اطلاعیه ای اعلام کرد: شامگاه گذشته (دوشنبه) تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی ( میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب ربوده شدند.

این اطلاعیه در ادامه با اشاره به اینکه این پایگاه از استحکامات خوبی برخوردار بوده ، خاطرنشان کرده است: عوامل گروهک های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند ، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و روبه روی یکی از پاسگاه های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند‌.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در پایان تاکید کرده است: عملیات تعقیب اشرار، تروریست ها و عوامل نفوذی دشمن و نیز اقدامات لازم برای آزاد سازی ربوده شدگان با جدیت در دستور کار نیروهای دفاعی و امنیتی مستقر درمناطق مرزی قرار گرفته است و ازدولت پاکستان نیز انتظار می‌رود با اشرار و تروریست هایی که در جوار مرزهای آنان لانه کرده و از سوی برخی کشورهای مرتجع شرور و تروریست پرور منطقه حمایت و به کارگیری می شوند، برخورد جدی داشته و به سرعت نسبت به آزادی و تحویل مرزبانان اقدام کند.
alibagherikahkesh.blog.ir
در روزهای گذشته خبری مبنی بر کشف انبار بزرگ احتکار در مسجدسلیمان در منطقه نمره یک منتشر شد که فرمانده سپاه ناحیه مسجدسلیمان جزئیات کشف این انبار را تشریح کرد.
سرهنگ رحیمی حسینی عنوان کرد:در انبار کشف شده اقلامی اساسی همچون برنج،روغن،حبوبات و….احتکار شده بود که با هوشیاری این انبار کشف شد و با هماهنگی دادستان و تماس با رئیس تعزیرات و اداره بازرگانی همکاران ما در سپاه ناحیه مسجدسلیمان این انبار را پلمپ کردند.
وی ادامه داد:کسانی که اینکار را انجام می دهند قطعا باعث ایجاد خسارت به اقتصاد کشور و مردم خواهند شد که انتظار داریم مسئولان ذیربط شهرستان در خصوص بازار،در بحث قیمت گذاری و تنظیم بازار پیگیری های لازم را داشته باشند.
alibagherikahkesh.blog.ir
لجستیک و زنجیره تأمین لفظی است که در چند سال اخیر در کشورمان و به ویژه این روزها تحت عنوانهایی نظیر "مدیریت زنجیره تأمین"، "لجستیک ناب"، "لجستیک چابک"، "شرکتهای خدمات امور لجستیک"، "انجمن لجستیک و زنجیره تأمین"، "کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تأمین" و... بسیار شنیده می شود. نزدیک به سه دهه است که بحث مدیریت زنجیره تامین مطرح گردیده است و براساس آمار و ارقام موجود، کشورها و سازمانهایی که این دانش را به کار گرفته اند پیشرفتهای چشمگیری در حوزه های مربوطه داشته و سود سرشار و صرفه جویی های کلان مالی از بابت به کارگیری این نگرش نصیبشان شده است. کما اینکه مردم نیز به عنوان مشتریان از این بابت منتفع شده اند. نظر به منفعتهای زیادی که به خاطر به کارگیری مدیریت زنجیره تامین حاصل گردیده است، امروزه این فلسفه در بین سازمانها و کشورهای مختلف مقبولیت خاصی پیدا کرده و هر روز نیز به مشتاقان آن افزوده می گردد. در کنار این، طی سه دهه اخیر، نگرش علمی و آکادمیک به مبحث مدیریت زنجیره تامین بسیار مثبت بوده و مقالات و کتابهای فراوانی در این زمینه نگاشته شده است.
امروزه مدیریت ارتباطات در یک زنجیره تامین به مبحثی ارجاع داده می­شود که آنرا همان مدیریت زنجیره تامین (SCM) می­نامیم. با بیانی واضح تر، یک زنجیره تامین تنها زنجیره­ای از فعالیتهای تجاری به صورت ارتباطات یک به یک یا بنگاه به بنگاه نمی­باشد، بلکه شبکه­ای از فعالیتهای تجاری و ارتباطات بین آنهاست. «مدیریت زنجیره تامین» فرصتهایی را برای حصول یک تشدید مثبت در یکپارچه­سازی و مدیریت درون شرکتی و بین شرکتی پیشنهاد می­کند. در این حالت، «مدیریت زنجیره تامین» با مزیتهای فرایندهای تجاری در ارتباط بوده و روش جدیدی را برای مدیریت فعالیتهای تجاری و ارتباطات با سایر اعضا در زنجیره تامین ارایه می­دهد.
مفهوم «مدیریت زنجیره تامین» از یکپارچه­سازی خدمات لجستیکی درطول زنجیره تامین به سمت یکپارچه­سازی و مدیریت فرایندهای کلیدی تجاری درطول زنجیره تامین باز تعریف شده است. براساس همین شفاف شدن تفاوت بین «مدیریت زنجیره تامین» و لجستیک، در سال 2003، انجمن مدیریت لجستیک تعریف اصلاح شده­ای از لجستیک را ارایه کرد. این تعریف اصلاحی به وضوح موضع انجمن مدیریت لجستیک را بیان می­دارد که «مدیریت لجستیک» را به عنوان جزئی از «مدیریت زنجیره تامین» معرفی می­کند. این تعریف اصلاح شده بدین صورت است:
لجستیک آن قسمت از مدیریت زنجیره تامین است که کارایی و اثربخشی جریان روبه­جلو و روبه­عقب و نیز ذخیره­سازی کالاها، خدمات و اطلاعات مربوطه بین نقطه آغازین زنجیره تا نقطه مصرف نهایی به­منظور تامین نیازمندیهای مشتریان زنجیره را برنامه­ریزی می­کند، به­کارمی­گیرد، و کنترل می­کند.
لجستیک

این لغت ریشه‌ای یونانی دارد و در موارد نظامی برای جابجایی جنگ‌افزار ، مهمات و جیره غذایی در مواقع حرکت از مکان اصلی به سمت خط مقدم استفاده می‌شود. در زبان یونانی ، رومی و امپراطوری رم شرقی، نظامیانی وجود داشتند با نام LOGISTIKAS که وظیفه مسائل مالی و تقسیم مایحتاج بر عهده آنان بوده است.
در دیکشنری آکسفورد لجستیک به این صورت تعریف شده: قسمتی از علوم نظامی که وظیفه تهیه و تحویل آماد و جابجایی مواد و افراد و تجهیزات را دارد.
و در دیکشنری دیگری به این صورت تعریف شده است : مدت زمانی که برای مهیا کردن منابع مورد نیاز است.
همینطور لجستیک به صورت عمومی شاخه‌ای از علوم مهندسی است که سیستمهای انسانی بجای سیستمهای ماشینی ایجاد می‌کند.
گستره‌های مدیریت لجستیک عبارت هسنتند از:
لجستیک داخل مرزهای یک کشور
لجستیک داخلی
لجستیک خارج از مرزهای کشور

لجستیک به کلیه فعالیت های هماهنگی اطلاق می شود که جهت بررسی، تحقیق، مطالعه و برآورد نیازها و احتیاجات اولیه در زمینه وسایل و تجهیزات، ماشینها و ابزارآلات ، تاسیسات و قطعات از هر نوع و کلیه امور مربوط به تهیه، تولید، بیمه، نگهداری، انبارداری، توزیع، حمل و نقل، تنظیم و تهیه روش انجام کار، طراحی سیستم و دستور العمل و نظارت بر موارد فوق انجام می گیرد.
منافع بکارگیری دانش لجستیک و مدیریت زنجیره تامین

موجودی‌های کمتر
بهره‌وری بالاتر
چابکی بیشتر
موعدهای تحویل کوتاهتر
سود بالاتر
رعایت حقوق بیشتر مشتری
وجود موجودی‌ها و اندازه انباشته‌ها به مقدار صحیح
قابلیت مشاهده و ردگیری رخدادها
کاهش هزینه‌‌ها
افزایش خدمت دهی به مصرف‌کنندگان
ایجاد مزیتهای رقابتی
تعامل نزدیکتر با تامین کنندگان
ایجاد فرصت برای خرید مقادیر زیاد و با هزینه کمتر
ایجاد مرجع پاسخگویی
توانایی اجرای دقیق سیستم‌ها به صورت ترکیبی

لجستیک در صنایع مختلف

توجه به گسترش فعالیتهای صنعتی و بازرگانی و عزم جدی در سطوح مختلف کشورها در زمینه تعالی و توسعه، دقت در تمامی ابعاد تامین، تولید و توزیع را -فراتر از نوع و کیفیت محصول- برای جهش در پیشرفت ایجاب می نماید. مطالعه تجربه جهانی در این زمینه نقش مدیریت زنجیره تامین و لجستیک را بسیار برجسته می نماید.
بخش مهمی از محصولات و خدمات مرتبط با مدیریت زنجیره تامین و لجستیک در حوزه هایی تعریف می شوند که عبارتند از: سیستمها و تجهیزات حمل و نقل محصولات و بار ، فناوریها و سیستمهای ذخیره سازی و انبارش، فناوریهای حمل و نقل اقلام خشک، اقلام مایع و اقلام فله ای، خدمات و فناوریهای لجستیک مواد خطرناک، دارای ریسک و ویژه، انواع سیستمهای کنترل (بیسیم و...)، سیستمها و نرم افزارهای مدیریت حمل و نقل و مدیریت انبار و ... . بدین ترتیب فعالان عرصه حمل و نقل از شاخص ترین فعالان عرصه لجستیک و خدمات رنجیره تانین هستند.
همچنین، بخشی از محصولات و خدمات مرتبط با مدیریت زنجیره تامین و لجستیک در حوزه بسته بندی انواع و اقسام مواد و محصولات به منظور انتقال، توزیع و فروش است. مواد و محصولاتی که از لحاظ ابعاد، سیالیت یا جامد بودن، میزان فسادپذیری، فاصله تولید کننده تا مصرف کننده و ... متفاوت هستند. بدین ترتیب فعالان حوزه بسته بندی از مهمترین فعالان عرصه لجستیک و خدمات رنجیره تامین به شمار می آیند.

در کنار مسائل صدرالاشاره، مواد و محصولات غذایی که طیف بزرگی را شامل می شوند، دارای ویژگیهای منحصر به فردی هستند. این ویژگیها در زمینه هایی از قبیل ابعاد، میزان و زمان فسادپذیری، سیالیت یا جامد بودن، فاصله تولید کننده تا مصرف کننده، مدت زمان تحویل و ... مطرح هستند. از رو شرایط و مشخصات خاصی برای زنجیره تامین و لجستیک این نوع مواد و محصولات به وجود می آید. بدین ترتیب فناوریها و تجهیزات و سیستمهای مدیریتی، برنامه ریزی، نرم افزاری و عملیاتی خاص در حوزه های حمل و نقل، انبارش، توزیع،شناسایی، کدگذاری و ردیابی، توزین، بسته بندی و دیگر حوزه های لجستیکی طلب می کند.
توجه به مشخصات مواد و محصولات صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ویژگی هایی از قبیل داشتن ارزش استراتژیک، سیال بودن و پیوستگی بعضی از اقلام، فله ای بودن بعضی از اقلام، قابلیت بسته بندی شدن بعضی از اقلام، خطرناک و دارای ریسک بودن، نیاز به شرایط خاص برای انجام فرآیندهای تولیدی، انبارش، انتقال و مصرف برجسته می شود. این ویژگی ها شرایط و مشخصات خاصی را برای زنجیره تامین و لجستیک این نوع مواد و محصولات ایجاب می کند. بدین ترتیب فناوریها و تجهیزات و سیستمهای مدیریتی، برنامه ریزی، نرم افزاری و عملیاتی خاص در حوزه های حمل و نقل، انبارش، توزیع،شناسایی، کدگذاری و ردیابی، توزین، بسته بندی و دیگر حوزه های لجستیکی طلب می کند.
موانع توسعه لجستیک و مدیریت زنجیره‏های تامین در کشور

بانک جهانی در گزارشی 5 عامل اصلی را مهمترین موانع توسعه لجستیک و مدیریت زنجیره تامین در کشورهای درحال توسعه معرفی کرده است که در مورد کشورمان نیز مصداق دارد.
زیرساخت‌های ناکافی
زیرساخت‌های ضعیف حمل‌ و نقل و قوانین متعدد و مختلف مربوط به آن
زیرساختهای مخابراتی ناکافی
وسایل حمل‌ونقل فرسوده و ناکافی
شبکه جاده‌ای ناکافی
انبارهای ناکافی
شبکه راه‌آهن اندک و قدیمی
چالش‌های اقتصادی
درک ضعیف از اقتصاد رقابتی
ضعف در برنامه‌ریزی اقتصادی واقع‌ بینانه و عملی
ضعف در تثبیت مسیر اقتصادی
بازار کوچک داخلی و کمبود اطلاعات در بازار
سیستم بانکی ناکارا و نرخ های بهره بالا
مشکلات و نارساییها در حمایت‌های اقتصادی دولت
ناکارایی نظام مالیاتی
چالش‌های مدیریتی
مدیریت بروکراتیک و عدم هماهنگی های میان سازمانی در زنجیره
عدم انعطاف‌پذیری سیستم
عدم اعتماد بین اجزای زنجیره و طولانی بودن سیستمهای قضایی جهت حل و فصل دعاوی
کمبود نیروی انسانی متخصص و صلاحیت‌دار
اهم اقدامات و برنامه‌های انجمن لجستیک ایران در همکاری با دستگاهها زیربط

پیگیری ایجاد ساختار مدیریت لجستیک در سطح ملی با حضور بخش غیردولتی و پیگیری واگذاری زنجیره‌های تأمین کالاهای اساسی به بخش غیردولتی
پیگیری و حمایت از شکل‌گیری مراکز لجستیکی منطقه‌ای در حاشیه شهرهای بزرگ
پیگیری و حمایت از شکل‌گیری شهر لجستیک در کشور در جهت تبدیل شدن به مرکز ثقل تجاری در منطقه و جهان
حمایت از بخش خصوصی در جهت توسعه زیرساخت‌های لجستیکی (مراکز ذخیره‌سازی (سیلو، سردخانه)، مراکز توزیع و حمل و نقل، مراکز بسته‌بندی، مراکز بازیافت)
حمایت از توسعه زنجیره‌های تأمین رقابتی
برنامه گسترده برای توسعه تجارت الکترونیک در کشور به عنوان یکی از فرایندهای لجستیکی
ایفای نقش فعال در کاهش هزینه های لجستیک در سطح خرد و کلان
پیگیری تحول در نظام توزیع کشور در جهت اثربخشی فرایندهای لجستیک در سطح ملی
alibagherikahkesh.blog.ir
☑️فاصله مسیرهای تردد زائران عتبات عالیات عراق :
مرز مهران

🔹مهران تا کوت : 82 کیلومتر
🔹مهران تا دیوانیه : 227 کیلومتر
🔹مهران تا حله : 238 کیلومتر
🔹مهران تا بغداد : 255 کیلومتر
🔹مهران تا نجف : 303 کیلومتر
🔹مهران تاکربلا: 279 کیلومتر
🔹 مهران تاکاظمین : 283 کیلومتر
🔹مهران تاسامراء : 444 کیلومتر
🔹مهران تاسیدمحمد: 409 کیلومتر
🔹مهران تا دوطفلان مسلم : 272 کیلومتر

مرز خسروی

🔹خسروی تا کوت: 341 کیلومتر
🔹خسروی تا دیوانیه : 395 کیلومتر
🔹خسروی تا حله: 305 کیلومتر
🔹 خسروی تا بغداد : 190کیلومتر
🔹خسروی تا نجف : 380 کیلومتر
🔹خسروی تا خانقین: 10 کیلومتر
🔹خسروی تامقدادیه: 102 کیلومتر
🔹خسروی تا بعقوبه : 130 کیلومتر
🔹خسروی تاکربلا: 315 کیلومتر
🔹خسروی تاکاظمین : 203 کیلومتر
🔹خسروی تاسامراء: 326 کیلومتر
🔹خسروی تاسیدمحمد:291 کیلومتر
🔹خسروی تا دوطفلان مسلم: 281 کیلومتر

مرز شلمچه

🔹شلمچه تا بصره: 20 کیلومتر
شلمچه تا نجف 460 کیلومتر
شلمچه تا کربلاء 549 کیلومتر
شلمچه تا کاظمین دارای دو مسیر 575 و 621 کیلومتر

نجف تاشهرهای_مختلف
🔹نجف تاکربلا: 78 کیلومتر
🔹نجف تابغداد: 161 کیلومتر
🔹نجف تابصره: 467 کیلومتر
🔹نجف تاحله : 61 کیلومتر
🔹نجف تارمادی :271 کیلومتر
🔹نجف تا بعقوبه : 227 کیلومتر
🔹نجف تا دیوانیه : 75 کیلومتر
🔹نجف تاکاظمین: 180 کیلومتر
🔹نجف تاسامراء: 287 کیلومتر
🔹نجف تاسیدمحمد: 249 کیلومتر
🔹 نجف تا دوطفلان مسلم: 116 کیلومتر

کربلا تا شهرهای مختلف

🔹کربلا تابغداد: 108 کیلومتر
🔹کربلا تاکوت :197 کیلومتر
🔹کربلا تاحله :42 کیلومتر
🔹کربلا تا رمادی: 218 کیلومتر
🔹 کربلا تابعقوبه : 184 کیلومتر
🔹کربلا تادیوانیه :144 کیلومتر
🔹کربلا تابصره: 524 کیلومتر
🔹کربلا تاکاظمین : 115 کیلومتر
🔹کربلا تاسامراء: 220 کیلومتر
🔹کربلا تاسیدمحمد:184 کیلومتر
🔹کربلا تا دو طفلان مسلم :38 کیلومتر
سامراء تابغداد : 110 -
alibagherikahkesh.blog.ir
بهرام شفیع رئیس فدراسیون هاکی و مجری باسابقه برنامه‌های ورزشی درگذشت.

به گزارش ایسنا، بهرام شفیع مجری با سابقه برنامه تلویزیونی ورزش و مردم و رئیس فدراسیون هاکی در سن 62 سالگی و در بیمارستان بهمن تهران بر اثر سکته درگذشت.

شفیع که مجری قدیمی ترین برنامه ورزشی تلویزیون یعنی برنامه ورزش و مردم بود، حدود 30 سال در این برنامه به مجری گری پرداخت.

او از سال 1384 رئیس فدراسیون هاکی نیز بود. شفیع پیش از این چند بار بخاطر ناراحتی قلبی در بیمارستان بستری شده بود.

این ضایعه را به خانواده او و همچنین جامعه ورزش تسلیت می‌گویم
alibagherikahkesh.blog.ir
ضمن اعلام آغاز به کار سامانه سقای نور ویژه ثبت نام دانشجویان برای حضور در راهپیمایی اربعین اولین وظیفه خود را تسهیل در امر حضور دانشگاهیان در اربعین قرار داده که اولین زمینه در این خصوص تسهیل در امر فرآیند مجوز خروج دانشجویان پسر بود.

سامانه‌ای در این خصوص از سال 93 توسط این ستاد راهاندازی شد که در آن طی سال‌های 93 برای 6 هزار و 500 دانشجوی پسر، در سال 94 بیش از 12 هزار دانشجو، درسال 95 بیش از 26 هزار درخواست دانشجویی و در سال 96 حدود 51 هزار و 500 دانشجوی پسر، اقدام به ثبت مجوز برای خروج از کشور به منظور حضور در راهپیمایی اربعین کردند.

مسئول ستاد اربعین دانشگاهیان مسجدسلیمان گفت: امسال نیز فرآیند ثبت‌نام در این زمینه تسهیل شده و به شکل کاملا اینترنتی در اختیار دانشجویان قرار گرفته و با همکاری ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و سازمان وظیفه عمومی تسهیلات بیشتری در فرآیندهای ثبت نام ایجاد شده است.
ضمن توضیح مراحل ثبت‌نام توسط دانشجویان برای ثبت درخواست خروج از کشور برای این منظور نیاز است دانشجویان به سامانه www.sagha-noor.ir مراجعه کرده و با کدسخا که با مراجعه به پلیس+10 دریافت خواهد کرد و کد ملی درخواست خود را برای ثبت خروج از کشور در این سامانه اعلام کنند.اگر دانشجویی سال گذشته از کشور خروج پیدا کرده اما به دلایلی ورود وی ثبت نشده است با مراجعه به سازمان وظیفه عمومی و ارائه گذرنامه خود می‌تواند دوباره درخواست مجوز ارائه دهد.

در همین زمینه اضافه میگردد،پس از گذراندن این مراحل دو گزینه ثبت وثیقه 3 میلیونی و دیگری گزینه اربعین دانشجویی برای این دانشجو فعال می‌شود که وی با انتخاب گزینه اربعین دانشجویی می‌تواند بدون پرداخت وثیقه سه میلیونی نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کند.

مسئول ستاد اربعین دانشگاهیان مسجد سلیمان گفت: دانشجویان پس از دریافت گذر واژه که به صورت پیامکی به تلفن همراه او ارسال می‌شود، می‌توانند اطلاعات خود را تکمیل کنند. پس از گزینه گذرنامه برای او فعال می‌شود که با گرفتن پرینت آن و مراجعه به بسیج دانشجویی دانشگاه خود ضمن تأیید بسیج دانشجویی و دریافت کد سقا که برای او ارسال می‌شود نسبت به دریافت مجوز خود اقدام کند.

از دیگر امکانات این سامانه میتوان به اعزام ‌ کاروانی و اطلاعات مربوط به این بخش و همچنین ثبت نام خادمین پیاده روی اربعین از طریق این سامانه برای دانشجویان فعال شده و آنها می‌توانند از 15 مهرماه تا 20 مهرماه نسبت به ثبت نام خود در این بخش اقدام کنند.

وی مهلت ثبت‌نام برای ثبت درخواست خروج از کشور دانشجویان را از 9 مهر تا اول آبان ماه اعلام کرد.

مسئول ستاد اربعین دانشگاهیان مسجدسلیمان در ادامه با اشاره به فعالیت ستاد اربعین دانشگاهیان در راه‌اندازی موکبهای دانشگاهی گفت: موکبهای دانشگاهی با محوریت دانشگاه‌ها و وحدت جهان اسلام راه‌اندازی شده و در بخش‌های مختلف مسیر راهپیمایی و مرزهای کشور مانند مرز بازرگان راه‌اندازی خواهد شد؛ حدود 30 موکب دانشجویی در پیاده روی اربعین فعال خواهند بود.

در ایام اربعین حسینی همایش دانشجویان جهان اسلام با حضور دانشجویان کشورهای اسلامی در حرم امام‌حسین (ع) برگزار خواهد شد.

وی همچنین در رابطه با بحث آسیب شناسی پیاده روی اربعین توسط این ستاد گفت: از سال گذشته پژوهشی در این زمینه آغاز شده و ستاد اربعین دانشگاهیان به شکل عملی و پژوهشی با هدف آسیب شناسی این پیاده روی و همچنین طراحی ارتباط میان فرهنگی بین ایران و عراق که معتقدیم نیازمند طراحی ارتباط مناسبی بین این دو فرهنگ هستیم انجام می‌شود. امسال قرار است بخش پژوهش را تقویت کنیم به شکلی که امسال خادمین پژوهشگر در این پیاده روی با ستاد همکاری می‌کنند.

مسئول ستاد اربعین دانشگاهیان مسجدسلیمان همچنین یادآور شد: با دستور وزیرعلوم از موضوع پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوع پیاده روی اربعین به صورت ویژه استفاده خواهد شد.
۰۹۲۱۷۴۴۹۳۸۷ باقری کاکش
۰۹۱۶۷۸۹۴۶۰۳آلی ور
alibagherikahkesh.blog.ir
داریوش آلی ور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مسجدسلیمان با اعلام این خبر گفت:اعزام دانشجویان در مراسم اربعین بر عهده سازمان بسیج دانشجویی و به صورت گروهی است.

وی افزود:دانشجویانی که می‌خواهند به صورت انفرادی اعزام شوند می‌توانند در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و از خدمات بسیج دانشجویی نیز در طول اعزام استفاده کنند.

وی ادامه داد:اسکان دانشجویان در شهرهای نجف و کربلا توسط ستاد اربعین دانشجویی و با محوریت بسیج دانشجویی انجام خواهد شد.

آلی وی عنوان داشت:ویزای دانشجویان برای شرکت درمراسم اربعین حسینی ۵۰ روزه صادر می‌شود و نسبت به سایرین طولانی‌تر است.

وی درادامه افزود:دانشجویان با وارد شدن به سامانه سماح می توانند با انتخاب گزینه دانشجو، از تسهیلات ویژه دانشجویان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) استفاده نمایید.

این تسهیلات شامل: مجوز خروج, صدور ویزا,اسکان در کربلا و نجف,محصولات فرهنگی و.. می باشد ودانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به دفاتربسیج دانشجویی مراجعه نمایند.
ثبت نام مهندس باقری ۰۹۲۱۷۴۴۹۳۸۷
آلی ور ۰۹۱۶۷۸۹۴۶۰۳
alibagherikahkesh.blog.ir
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی با تأکید بر اینکه جوانان، راه حل مشکلات کشور هستند، به ارائه تحلیلی از شرایط حساس کنونی پرداختند و افزودند: امریکایی ها با عربده کشی، بیان سخنان سخیف و تصوراتی واهی درصدد تصویرسازی کاملاً وارونه از قدرت خود و از اوضاع ایران هستند اما مجموعه عظیم جوانان میهن و ملت بزرگ ایران می دانند که باید با ناکام گذاشتن آخرین حربه باقیمانده دشمن یعنی تحریم، سیلی دیگری به امریکا بزنند که ان‌شاءالله خواهند زد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حماسه نورانی و پرشکوه حضرت زینب کبری(س) و حضرت امام سجاد(ع) در جاودانه کردن واقعه عاشورا به در پیش بودن ایام اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کردند: حماسه بزرگ اربعین که با حضور ملت ایران، ملت عراق و مسلمانان دیگر کشورها هر سال تکرار می شود پدیده فوق العاده مهمی است که به فضل الهی و در هنگام نیاز شدید دنیای اسلام شکل گرفته است.

ایشان، عربده کشی های سران امریکای جهانخوار و استکبار، قدرت‌نمایی جوانان مؤمن و پیروزی های پی در پی آنان در میدانهای مختلف، و در عین حال مشکلات اقتصادی و تنگی معیشت بخش بزرگی از مردم و نیز حساس شدن و تلاش و تکاپوی نخبگان برای ارائه راه‌حل‌های مشکلات را جهات مختلف شرایط حساس کشور خواندند.

حضرت آیت الله خامنه ای «عظمت ایران، اقتدار جمهوری اسلامی و شکست ناپذیری ملت ایران» را سه واقعیت انکارناپذیر برشمردند و افزودند: اینها رجزخوانی نیست، واقعیاتی است که دشمنان آرزو می کنند ملت ایران آنها را نداند یا مورد غفلت قرار دهد تا درباره اوضاع کشور و توانایی های خود، دچار گمان غلط شود.

حضرت آیت الله خامنه ای در تشریح بیشتر این واقعیات سه گانه، عظمت ایران را امری تاریخی دانستند و افزودند: به استثنای ۲۰۰ سال منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی (یعنی از اواسط دوران قاجار تا پایان پهلوی) ایران عزیز ما در عرصه های مختلف سرآمد ملتهای مسلمان و در برهه‌هایی حتی سرآمد همه ملتها بوده است.

رهبر انقلاب اسلامی، نجات ایران از سلطه ظالمانه انگلیس و امریکا را برای اثبات اقتدار جمهوری اسلامی کافی دانستند و افزودند: نجات کشور از شر حکومت استبدادی و سلطنتی موروثی، ایستادگی در مقابل همه توطئه های ۴۰ سال اخیر و افزایش اعتبار و احترام ایران در منطقه و جهان از دیگر نمودهای اقتدار جمهوری اسلامی است.

ایشان همچنین یادآور شدند: نظام اسلامی در ۸ سال جنگ تحمیلی در مقابل جبهه وسیع دشمنان پیروز شد و با حفظ تمامیت ارضی کشور، اولین بار در قرنهای اخیر اجازه نداد مهاجمان بخشی از میهن عزیزمان را تجزیه کنند یا با تداوم حضور نظامی در ایران، ملت را تحقیر کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای، شکست ناپذیری ملت ایران را ناشی از برکت اسلام عزیز دانستند و افزودند: این شکست ناپذیری را می توان در پیروزی این ملت بزرگ در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نیز ایستادگی در مقابل همه توطئه های ۴۰ سال اخیر مشاهده کرد چرا که ملت در مواجهه با توطئه ها و اقدامات مختلف دشمن، هیچگاه احساس ضعف و خستگی نداشته و عقب نشینی نکرده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با تشبیه عرصه نبرد سیاسی و اقتصادی با جنگ نظامی، «غرور» را آفت پیروزی در همه این عرصه ها خواندند و خاطرنشان کردند: مغرور شدن، ما را به بی عملی، بی ابتکاری و نداشتن طرح و نقشه می کشاند و موجب پیروزی دشمن می شود.

رهبر انقلاب افزودند: هنوز در اوایل راه هستیم و باید با تلاش و مجاهدت و راه بلدی، شجاعت و تدبیر و استفاده صحیح از امکانات، مسیر پیشرفت را ادامه دهیم و به قله مورد نظر ملت و انقلاب برسیم.

ایشان بخش مهمی از سخنانشان را به تبیین نقش جوانان در تحولات چهل سال اخیر اختصاص دادند و تأکید کردند: جوانان عزیز بدانید که شما نوک پیکان حرکت عظیم ملی هستید، شما باید راه را باز کنید. پیران مجرب هم اگر خسته و بی حال و از کار افتاده نباشند، می توانند شما را راهنمایی کنند اما موتور پیش‌برنده این قطار شما جوانان هستید.

رهبر انقلاب با اشاره به پیشتازی و نقش تعیین کننده جوانان در جهاد با طاغوت پیش از پیروزی انقلاب، مقطع پیروزی، جهاد با تجزیه طلبان در سالهای اول انقلاب، ارائه خدمات فراوان به ملت در جهاد سازندگی، جهاد با تروریسم منافق و خائن در اوایل دهه ۶۰، هشت سال جنگ تحمیلی، تلاش برای ترمیم خرابی ها بعد از جنگ، جهاد فرهنگی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن در دهه ۷۰، و جهاد علمی و جهش وار در آغاز دهه ۸۰ افزودند: در سالهای اخیر نیز جوانان در جهاد با تروریسم تکفیری پیشتاز بوده اند و امروز هم با احساس انگیزه و تکلیف و در جهادی فکری و عملی و با هدف گشودن گره های اقتصادی، پیشنهادهای پخته و کارگشا می دهند.

رهبر انقلاب اسلامی وجود دهها هزار گروه جهادی جوان در سراسر کشور و خدمات بی پایان آنها به ویژه به طبقات ضعیف را سرمایه ای عظیم دانستند که آینده ای بهتر را مژده می دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای جوانان را صاحب کشور خواندند و در نکته ای خاص افزودند: عده‌ای تصور می کنند که من از انحرافات برخی جوانان مطلع نیستم اما اینگونه جوانان جزو ریزشها هستند که رویش ها بر آنان غلبه دارد و تمجید و تحسین من از جوانان، با اطلاع کافی از اینگونه مسائل صورت می گیرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از کسانی که نقش کاملاً تعیین کننده جوانان را در حال و آینده کشور مورد توجه قرار نمی دهند، افزودند: اینگونه افراد می خواهند جوانان را مشکل کشور وانمود کنند و یا آنها را به مشکل کشور تبدیل کنند اما اینجانب با اعتقاد تأکید می کنم که جوانان راه حل کشورند نه مشکل کشور.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه راه پیشرفت کشور باز است اما این راه همراه با موانع و فراز و نشیب هایی است که باید آنها را پشت سر گذاشت، گفتند: پیمودن مسیر پیشرفت و برداشتن موانع این مسیر شرایطی دارد که گام اول آن، «درک و احساس وجود و حضور دشمن» است زیرا تا انسان حضور دشمن را حس نکند، سنگر و حفاظ و سلاح لازم تهیه نمی‌کند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته آن روشنفکر نمای راحت طلب و منافق و ریاکار که اساساً دشمنیِ امریکا را انکار می کند و برای دولت و ملت ایران، نسخه تسلیم در مقابل امریکا می نویسد، اگر عامل امریکا نباشد، مرد میدانِ پیشرفت کشور نیست.

ایشان شرط دوم برای پیمودن مسیر پرفراز و نشیب پیشرفت را، «اعتماد به نفس و عزم بر ایستادگی» دانستند و خاطرنشان کردند: انسانهای بی روحیه، ترسو، مأیوس، تنبل، فرصت طلب و خود کم‌بین، در این میدان اگر خود مانعی برای دیگران نشوند، نمی توانند هیچ هنری از خود نشان دهند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: البته جوانان کشور چه در دوران نهضت اسلامی و چه در مقاطع مختلف چهل سال گذشته، به این بلیّه مبتلا نبوده، و همواره بدون تردید و ترس و بُزدلی، اعتماد به نفس و شجاعت داشته اند.

حضرت آیت الله خامنه ای شرط سوم برای حرکت در مسیر پیشرفت و فائق آمدن بر موانع را، «فهم درست از تهدید دشمن و شناخت صحیح از عرصه نبرد» برشمردند و تأکید کردند: اولین عرصه نبرد، «اسلام و ایمان اسلامی» است زیرا امریکا از اسلام و انقلاب اسلامی سیلی خورده است و انقلاب دست آنها را که همه‌کاره کشور بودند، از ایران کوتاه کرد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: برخی افراد نِق‌زن می گویند، از امریکا بدگویی نشود تا با ایران دشمنی نکند در حالی‌که کینه آنها فقط از شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران نیست، بلکه آنها با اصل اسلام و انقلاب اسلامی مخالفند زیرا از سربلند کردنِ یک قدرت اسلامی بزرگ و انقلابی در منطقه بشدت هراس دارند و بر همین اساس تلاش می کنند تا عناصر قدرت کشور را از بین ببرند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه هدف استکبار، ضربه زدن به عناصر اقتدار ایران اسلامی است، گفتند: استقرار و ثبات اجتماعی، امنیت و وحدت ملی، پایبندی به اصول و مبانی انقلاب ادامه حرکت پیشرفت رو به توسعه علمی، گسترش و تعمیق فرهنگ انقلابی و اسلامی، پیشرفت دفاعی و موشکی و حضور در منطقه، عناصر اقتدار جمهوری اسلامی است و دشمنان به دنبال ضربه زدن به این عناصر قدرت هستند.

ایشان «فهم صحیح واقعیت های ایران و جهان و گرفتار نشدن در تصویر سازی های غلط» را یکی دیگر از شروط غلبه بر موانع پیشرفت برشمردند و افزودند: بدخواهان و کینه توزان ملت ایران، تلاش دارند با استفاده از ابزارهای رسانه ای بویژه رسانه های نوپدید، تصویر سازی غلطی از ایران، منطقه و همچنین از خودشان، انجام دهند و افکار عمومی ایران را از واقعیات منحرف کنند.

رهبر انقلاب اسلامی یکی از این تصویرسازی های غلط را، «القای در موضع قدرت بودن امریکا» دانستند و خاطرنشان کردند: با وجود قدرت سخت افزاری امریکایی‌ها، واقعیت آن است که آنها در موضع قدرت نیستند زیرا عامل اصلی و تعیین کننده قدرت در تقابل های جهانی، «قدرت نرم افزاری» به معنای منطق، استدلال و حرف نو است که امریکا در این موارد بشدت ضعیف است و بدلیل فقدان منطق و استدلال، بر مبنای زورگویی سخن می گوید.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مفتضح شدن «لیبرال دموکراسی» امریکا و رواج انتقاد از آن در دنیا، افزودند: به همین دلیل است که امریکا با وجود قدرت اتمی و تکنولوژی پیشرفته و توانایی های مالی فراوان، در بسیاری از مناطق، همچون عراق، سوریه، لبنان، پاکستان و افغانستان شکست خورد و شکست های دیگری هم در انتظار امریکا است.

رهبر انقلاب اسلامی به تصویرسازی خدعه آمیز و غیرواقعی دشمنان از ایران اشاره کردند و گفتند: آنها تلاش دارند با ارائه تصویرهای غلط از ایران اسلامی، نظرات باطل شان را به افکار عمومی دنیا و ملت ایران، بباورانند.

ایشان با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور افزودند: امریکایی‌ها با تکیه بر این مشکلات، خیالاتی را در سرِ کم مغز و بی تدبیرشان می پرورانند. بر همین اساس اخیراً رئیس جمهور امریکا به برخی سران اروپا گفته است اگر تا دو سه ماه صبر کنید کار جمهوری اسلامی ایران تمام است.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: این خیالات، انسان را به یاد سخنان چهل سال قبل امریکایی‌ها و نوکران آنها در داخل می اندازد که به یکدیگر مژده سرنگونی شش ماهه جمهوری اسلامی را می دادند اما اکنون چهار دهه از عمر نظام اسلامی گذشته است.

رهبر انقلاب اسلامی، دل خوشی های رئیس جمهور بیچاره امریکا را نتیجه نشناختن انقلاب اسلامی و ملت ایران و روحیه ایمانی و انقلابی این ملت دانستند و تأکید کردند: این تحلیل غلط، موجب گمراهی امریکاییها در چهل سال گذشته، شده است که باید خداوند را به دلیل اینکه دشمنان ملت ایران را از نادانان و ابله ها قرار داده است، شکرگزار بود.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: البته ما مشکلات اقتصادی و عیوبی همچون «اقتصاد نفتی»، «ضعیف بودن فرهنگ صرفه جویی» و «اسراف» در جامعه داریم اما این موارد عیب واقعی نیستند، عیب واقعی «بن بست» است که البته در کشور بن بست وجود ندارد.

ایشان با تأکید بر اینکه عده ای در تلاش برای القای این تفکر به جوانان هستند که هیچ راه حلی جز پناه بردن به دشمن وجود ندارد، گفتند: دشمن می خواهد ملت ایران را به این جمع بندی برساند که در کشور بن بست است و هیچ راهی جز زانو زدن و تسلیم شدن در مقابل امریکا وجود ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: من صریحاً اعلام می کنم، کسانی که در داخل، این فکرِ مطلوب و محبوب دشمن را ترویج می کنند، در حال انجام دادن بزرگترین خیانت در حق کشور و ملت هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: البته این اتفاق نخواهد افتاد و به حولِ قوه الهی و با همراهی مردم و جوانان، تا جان و توان دارم نخواهم گذاشت چنین اتفاقی در کشور بیفتد.

ایشان با تأکید بر لزوم شناخت و ارائه تصویر و جایگاه واقعی کشور و ملت ایران گفتند: سیاستمداران بزرگ و مغزهای سیاسی سنجیده دنیا، ملت ایران را به دلیل چهل سال ایستادگی در مقابل فشارها و در عین حال پیشرفت و تبدیل شدن به یک قدرت تأثیرگذار، تحسین می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، ظرفیتهای فراوان جغرافیایی، اقلیمی، نیروی انسانی و منابع زیرزمینی و روزمینی در کشور را یکی دیگر از واقعیت های ایران برشمردند و افزودند: ما از این ظرفیت ها به درستی استفاده نکرده ایم و توصیه همیشگی من به مسئولان این است که ظرفیت ها را شناسایی و استفاده کنید.

حضرت آیت الله خامنه ای، جوانان مؤمن را ظرفیت بالفعل کشور خواندند و گفتند: تصویر واقعی کشور همین جوانان مؤمنی هستند که در صحنه های مختلف، توانایی های دفاعی، علمی، فرهنگی و اجتماعی خود را بروز داده اند.

ایشان در ادامه به موضوع تحریم های امریکا اشاره کردند و افزودند: وضع تحریم ها به این معنا است که دشمن هیچ راه دیگری برای مقابله با نظام اسلامی به غیر از تحریم اقتصادی ندارد اما همین تحریم های اقتصادی نیز شکننده تر از اقتصاد ملی ما است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اقتصاد ملی کشور می تواند تحریم را شکست دهد و به حول و قوه الهی، تحریم ها را شکست خواهیم داد و شکست تحریم به معنای شکست امریکا است و امریکا باید با این شکست، یک سیلی دیگر از ملت ایران بخورد.

حضرت آیت الله خامنه ای مجموعه عظیم و مردمی بسیج در سراسر کشور را که به الگویی برای برخی ملتهای دیگر تبدیل شده، یکی دیگر از واقعیات ایران اسلامی برشمردند و گفتند: بسیج مردمی یکی از نقاط برجسته تصویر واقعی کشور است که در مقابل تهدید دشمن نه تنها عقب نشینی نمی کند بلکه بر ایمانش افزوده می شود و به همین دلیل، دشمن و عوامل او، مخالفت زیادی با بسیج دارند.

ایشان نقاط درخشان و برجسته ای همچون گروههای جهادی، بسیج سازندگی، اردوهای راهیان نور، راهپیمایی ها، مراسم اعتکاف و عزاداری های حسینی را از دیگر واقعیات ایران برشمردند و تأکید کردند: برای شناخت صحیح ملت ایران باید به این موارد توجه شود.

رهبر انقلاب اسلامی در این بخش از سخنان خود دستگاههای مسئول را موظف به مساعدت و همکاری با فعالیتهای بسیج، اردوهای جهادی و کاروانهای راهیان نور دانستند.

حضرت آیت الله خامنه ای بخش پایانی سخنانشان را در اجتماع عظیم بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی به بیان چند نکته اختصاص دادند.

ایشان با اشاره به تلاش دشمن برای اثرگذاری بر افکار عمومی با استفاده از ابزار رسانه گفتند: ابزار رسانه مهم است و اگر دست دشمن باشد، ابزار خطرناکی است که می توان آن را به سلاح شیمیایی در جنگ های نظامی تشبیه کرد.

رهبر انقلاب اسلامی استفاده دشمنان از رادیو، تلویزیون، اینترنت، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را علیه افکار عمومی ملت خاطرنشان کردند و خطاب به کسانی که مسئولیت بخش ارتباطات را بر عهده دارند، تأکید کردند: همچنانکه در جلسات حضوری هم تذکر داده شده است به این مسائل درست توجه کنید و با ایفای جدی وظایف خود، ابزاری نشوید که دشمن راحت بتواند سلاح شیمیایی خود را علیه مردم بکار گیرد.

«ضرورت وحدت، عزم راسخ و احساس قدرت» دومین نکته بخش پایانی سخنان رهبر انقلاب بود.

ایشان تأکید کردند: باید با حضور قدرتمندانه ملت و بویژه جوانان مؤمن در وسط میدان، هم جهتی و هم سخنی مسئولان، و همدلی مردم و مسئولان، به دشمن پیام قدرت داد چرا که اگر دشمن در حرف و رفتار و منش زندگی مردم، خود را با مجموعه ای مقتدر روبرو نبیند، گستاخ و جری می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای قاطعانه تأکید کردند: واقعیات کشور نشان می دهد ملت و نسل جوانش تصمیم گرفته دیگر تحقیر نشود، دنباله رو قدرتهای بیگانه و دشمن نگردد و ایران عزیز را به اوج عزت و افتخار برساند که به فضل الهی، عزم و توانایی این کار را دارد.

رهبر انقلاب اجتماع امروز در ورزشگاه یکصد هزار نفری را یادآور اجتماع عظیم بسیجیان در اواسط دهه ۶۰ دانستند و افزودند: آن اجتماع عظیم به حرکت و پیروزی های بزرگ برای کشور تبدیل شد و ان شاءالله شما جوانان عزیز هم در میدانهای علمی، فعالیت و تحرک اقتصادی، کارآفرینی، تلاش فردی و اجتماعی، شبکه سازی اجتماعی و فرهنگی و نیز حرکتهای لازم آتش به اختیار، موفق و پیروز خواهید شد.
alibagherikahkesh.blog.ir
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب روز پنجشنبه ۱۲ مهر در جمع شرکت‌کنندگان در همایش ده‌ها هزار‌نفری بسیجیان استان تهران در استادیوم آزادی حضور خواهند یافت. حاضران در این همایش، گروه‌های جهادی بسیجی‌ای هستند که شهریور‌ماه امسال در رزمایش خدمت بسیجیان شرکت کرده و به ارائه خدمات مختلف به اقشار محروم در عرصه‌های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی پرداخته بودند.

سردار غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه حدود ۱۵۰ هزار نفر در موضوع خدمت‌رسانی در سراسر کشور در محلات شهری و حاشیه شهرها به ارائه خدمات مختلف در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، آموزشی، اشتغال‌زایی، عمرانی و بهداشت و سلامت حاضر شدند و از ۹ شهریور تا ۲۹ شهریور این رزمایش برگزار شد، خاطرنشان کرد: این رزمایش برای سنجش آمادگی بسیجیان برای خدمت‌رسانی به اقشار محروم انجام شد و حلقه پایانی رزمایش یک تجمع ۷۰۰ هزارنفری در مراکز استان‌ها است که ده‌ها هزار نفر آن‌ها در تهران در روز پنج‌شنبه تجمع خواهند کرد.
alibagherikahkesh.blog.ir
🔴 ثبت نام دریافت مجوز خروج دانشجویان برای پیاده روی اربعین آغاز شد

بهرامی، دبیر ستاد ملی اربعین دانشگاهیان:
🔸 ثبت نام به صورت یک پارچه از طرح سامانه سقا به نشانی www.sagha-noor.ir
از امروز آغاز شده و تا روزهای منتهی به اربعین ادامه دارد.


سازمان بسیج دانشجویی
alibagherikahkesh.blog.ir
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: امنیت ملت ایران خط قرمز نیرو‌های مسلح بوده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صیانت از میهن اسلامی و تامین امنیت و آرامش مردم عزیز از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و مشت آهنین خود را همچنان مهیای پاسخ قاطع و کوبنده به هر گونه شرارت و شیطنت دشمنان قرار خواهد داد.

حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر طراحان حمله تروریستی اهواز

حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر طراحان حمله تروریستی اهواز

حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر طراحان حمله تروریستی اهواز

متن اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی جنایت تروریستی ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ اهواز که به شهادت ۲۵ تن و مجروح شدن ۶۹ تن از مردم مظلوم و بی دفاع و نیرو‌های مدافع میهن اسلامی منجر گردید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استعانت از ذات اقدس باریتعالی، به نیابت از ملت سرافراز ایران و خانواده‌های معظم شهیدان، در لبیک به ندای مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) برای انتقام خون این شهدا، به ویژه کودک ۴ ساله و جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس از تروریست‌ها و گوشمالی عوامل بزدل این حادثه، ساعت ۲ بامداد امروز (دوشنبه ۹ مهرماه) محل استقرار و تجمع تروریست‌های تکفیری تحت حمایت امریکا و قارون‌های منطقه در شرق فرات در کشور سوریه را مورد ضربه موشکی قرار داد.

طی این عملیات که با نام "ضربت محرم" و با رمز مقدس" یا حسین (ع) " انجام شد، تعداد ۶ فروند موشک بالستیک میان برد از پایگاه‌های موشکی نیروی هوا فضای سپاه در غرب کشور شلیک و تروریست‌های مزدور و جنایتکار از فاصله ۵۷۰ کیلومتری هدف ضربات مهلک و مرگبار قرار گرفتند.

متعاقبا ۷ فروند پهپاد رزمی این نیرو مواضع و مقر‌های تجمع و پشتیبانی تروریست‌های مزدور استکبار جهانی را بمباران کردند.

بر اساس اطلاعات و گزارش‌های دقیق دریافتی، در این عملیات تعدادی از سرکردگان و عناصر موثر جنایت اخیر تروریست‌ها به هلاکت رسیده و یا مجروح شده اند، همچنین زیرساخت‌های آمادی و انبار ذخیره مهمات آنان منهدم گردید.

در این رهگذر یادآور می‌شود؛ جمع بندی و رهگیری شواهد و قراین جنایت اخیر اهواز، فرزندان ملت ایران را به مقر تروریست‌ها در شرق سوریه که توسط امریکا هدایت و پشتیبانی شده و در راستای اهداف شیطانی تروریسم دولتی کاخ سفید و منافع رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه عمل می‌کند، رسانید و سپس با طراحی و برنامه ریزی دقیق اطلاعاتی و میدانی، نقاط تعیین شده، آماج موشک‌های نقطه زن قرار گرفت.

در پایان به هموطنان عزیز اطمینان می‌دهیم، همانگونه که بار‌ها اعلام شده است، امنیت ملت ایران خط قرمز نیرو‌های مسلح بوده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی و مشارکت سایر نیرو‌های نظامی، انتظامی و اطلاعاتی کشور در صیانت از ایران اسلامی و تامین امنیت و آرامش جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و مشت آهنین خود را همچنان مهیای پاسخ قاطع و کوبنده به هر گونه شرارت و شیطنت دشمنان قرار خواهد داد.
alibagherikahkesh.blog.ir
اسامی محکومان فساد اقتصادی که احکام آن‌ها قطعی شده است اعلام شد.

اسامی متهمان به شرح زیر است:

۱- حمید باقری درمنی فرزند محمد که دارای سابقه کیفری بوده و در این پرونده در دادگاه بدوی به عنوان مفسد فی الارض محکوم به اعدام شده است. این حکم قابل تجدیدنظر خواهی است و می‌تواند در دیوان عالی کشور در صورت اعتراض رسیدگی شود.

۲- وحید مظلومین فرزند حبیب اله هم به عنوان مفسد فی الارض به اعدام محکوم شد و این حکم نیز غیرقطعی و قابل تجدیدنظر خواهی است.

۳- محمد اسماعیل قاسمی با اسم مستعار محمد سالم فرزند غلامعلی که این فرد نیز به اعدام محکوم شده که حکمش قابل تجدیدنظر خواهی است.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه احکام محکومان زیر قطعی است:

۴- محمد عطریان فرزند علی اکبر به بیست سال حبس
۵- رامین تاجیک فرزند شیرزاد به بیست سال حبس
۶- رضا مرد میدان حاجی آقایی فرزند حسین رضا بیست سال حبس
۷- حسین وزیری فرزند علی به بیست سال حبس
۸- شاهین سیمرغ سعید فرزند کریم به بیست سال حبس
۹-، ولی صدفی فرزند علی اکبر به ۱۲ سال حبس
۱۰- علیرضا حسن زاده ظرفی فرزند سعید به ۱۲ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق
۱۱- علیرضا لوینی فرزند حسین به ۱۲ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق
۱۲- محمد راستگوی کوکی فرزند حیدرعلی ۱۰ سال حبس و ۵۰ ضربه شلاق
۱۳- پویا نوبخت فرزند محمد علی ۱۰ سال حبس
۱۴- شاهرخ نجفی فرزند علی ۱۰ سال حبس
۱۵- مهرافزا که اسم کوچکش متاسفانه نوشته نشده به ۱۰ سال حبس
۱۶- علیرضا رونده فرزند محمدعلی ۸ سال حبس و ۵۰ ضربه شلاق
۱۷- نوید خورشید ترکمانی هشت سال حبس و ۵۰ ضربه شلاق
۱۸- مجتبی نوروزی فرزند نعمت ۷ سال حبس
۱۹- محمد هاشمی فرزند حمداله ۷ سال حبس
۲۰- نوید زهره وند فرزند حاجی احمد ۶ سال حبس
۲۱- رحمت الله میرزابی، فرزند بیوک به شش سال حبس
۲۲- محمد رحمتی فرزند غلام شش سال حبس
۲۳- حمید خسروی فرزند علی پنج سال حبس
۲۴- مهدی علیپور فرد فرزند علی ۵ سال حبس
۲۵- غلامرضا حقیقت پژوه فرزند حبیب الله ۵ سال حبس
۲۶- شاهین بنی جمالی فرزند محمد ۵ سال حبس
۲۷- احمد طاهری فرزند مسیح ۵ سال حبس
۲۸- سعید کاظمی فرزند حسین ۵ سال حبس
۲۹- محبوب کاظمی فرزند حسین ۵ سال حبس
۳۰- نریمان آرزومند فرزند محمدرضا ۵ سال حبس
۳۱- محمد بیانی فرزند فاضل ۳ سال حبس
۳۲- احسان فرزام فرزند محمدحسین ۳ سال حبس
۳۳- حمید رضا صفایی فرزند علی احمد ۳ سال حبس

سخنگوی دستگاه قضا اعلام کرد: دو نفر از این محکومان به دلیل فساد مالی محکوم نشدند، بلکه اتهام آن‌ها معاونت در جعل و استفاده از سند مجعول بوده که اسامی آن‌ها عبارتست از:

۳۴- وحید دهاقین فرزند قدرت الله در دو مورد، هر یک به یکسال حبس
۳۵- حمیدرضا خارای فرزند غلامرضا در دو مورد، هر یک به یکسال حبس به ضمیمه دو سال انفصال موقت از خدمات دولتی
alibagherikahkesh.blog.ir