⚫ بِسْمِ اَللّهِ اَلرَّحْمنِ اَلرَّحِیمِ ⚫

نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ
متولد 1996 در MIS ، خبرنگار و روزنامه نگار
شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال( کد شامد): 1-1-765329-64-0-1
در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند و روح ها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ اما در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، و روح‌ ها میروند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است.
نوشتن، یک عمل هنرى است ؛زیادتر نگویید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست

🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻

💮بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ💮

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿٢٥٦﴾
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾

🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
آخرین مطالب
آخرین نظرات

۲۸ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

بسم الله الرّحمن الرّحیم
یا الله، یا محمّد ،‌یا علی یا فاطمه زهرا یا حسن یا حسین
یا علی یا محمّد یا جعفر یا موسی یا علی یا محمّد یا علی
یا حسن یا مهدی (عج) و تو ای ولی مان یا روح الله!
و شما ای پیروان صادق شهیدان.
خدایا!
چگونه وصیت نامه بنویسم در حالی که سراپا گناه و معصیت، و سراپا تقصیر و نافرمانیم؛ گرچه از رحمت و بخشش تو ناامید نیستم ولی ترسم از این است که نیامرزیده از دنیا بروم؛ رفتنم خالص نباشد و پذیرفته درگاهت نشوم.
یا رب! العفو .
خدایا! نمیرم در حالی که از ما راضی نباشی.
ای وای که سیه روی خواهم بود.
خدایا! چقدر دوست داشتنی و پرستیدنی هستی!
هیهات که نفهمیدم!
یا اباعبدالله شفاعت.
آه چقدر لذّت بخش است انسان آماده باشد برای دیدار ربّش! ولی چه کنم که تهیدستم. خدایا! تو قبولم کن!
در ابتدا از همه خواهران و از همه زنان امت رسوال الله می خواهم روز به روز حجاب خود را تقویت کنید مبادا تار مویی از شما نظر نامحرمی را به خود جلب کند، مبادا رنگ و لعابی بر صورتتان باعث جلب توجه شود، مبادا چادر را کنار بگذارید.
همیشه الگوی خود را حضرت زهرا(س) و زنان اهل بیت پیامبر قرار دهید، همیشه این بیت شعر را به یاد بیاورید آن زمانی که حضرت رقیه (س) خطاب به پدرش گفت:
غصه حجاب من را نخوری بابا جان
چادرم سوخته اما به سرم هست هنوز
از همه مردان امت رسول الله می خواهم که فریب فرهنگ و مدهای غربی را نخورید، همواره علی ابن ابی طالب امیرالمومنین(ع) را الگو و پیشوای خود قرار دهید و از شهدا درس بگیرید.
برادران مسلمان و خواهرانم، نماز معیار قبولی طاعت‌هاست، پس نماز جماعت را ترک نکنید. شما فکر می‌کنیدکه شهدا از چه طریق به این سعادت رسیده‌اند. مطمئن باشید که از طریق همین نماز جماعت‌هاست.
برادران عزیز، خواهران عزیز، ملّت بزرگ ایران! در صحنه‌ی نبرد سیاسی و نبرد اقتصادی، عیناً مثل صحنه‌ی نبرد نظامی اگر جبهه‌ای که احساس پیروزی میکند، به خود مغرور بشود، راه پیروزی جلوی او بسته خواهد شد. مغرور شدن به پیروزی، نداشتن نقشه، نداشتن ابتکار برای تداوم پیروزی‌ها قطعاً موجب عقب ‌ماندن در مقابل دشمن و موجب پیشروی دشمن خواهد شد. اگر مغرور بشویم، اگر به بی‌عملی و بی‌ابتکاری دچار بشویم، ناکام خواهیم ماند. باید تلاش را، مجاهدت را، ابتکار عمل را، استفاده‌ی از امکانات را به‌نحو اکمل ادامه داد. ما در نیمه‌ی راهیم، در اوایل راهیم، و باید برسیم به آن قلّه‌ای که مورد نظر انقلاب اسلامی است. هم تلاش لازم است، هم راه‌بلدی لازم است، هم شجاعت لازم است، هم تدبیر لازم است، لکن آنچه برای شما جوانها مهم است که به آن توجّه کنید، این است که نوک پیکانِ این حرکت عظیم ملّی، شما جوانها هستید؛ شما هستید که راه را باز میکنید. پیرانِ مجرّب اگر خسته نباشند، بی‌حال نباشند، ازکار‌افتاده نباشند، میتوانند راهنمایی کنند ولی موتور پیش‌برنده‌ی این قطار، شما جوانها هستید.
عمر خویش را در راه خدمت به محرومان و مستضعفان که براستی صاحبان این انقلاب هستند صرف کردم که امیدوارم مقبول درگاه خداوند قرار گرفته باشد به شما نیز توصیه میکنم در این راه قدم گزارید من که خیر وثوابش ده برابر تو زندگیم دیدم .همه برچسبی بهم زدن دزد ،غارتگر ملت ،ادم فروش ،دیوانه و...... ولی همه انان را بایک لبخند فرمانده فراموش کردم .اما در پایلن چند درخواست بعد مرگ را می نویسم
۱-در زمان حیات و با رضایت قبلی فرم اهدای عضو را پر کردم تا بتوانم جان هم وطنانم را نجات دهم .
۲-پس از مرگ در روستا دفنم نکنید ،وبر مزارم سنگ قبر نگزارید چون داشتن سنگ قبر وقتی بزرگان دینم سنگ قبر ندارند را دوست ندارم
۳-در زمان مرگم کسی را به مراسم ختمم دعوت نکنید تا فقط به سبب نسبت فامیلی و سنت ها بدون رضایت قلببی به مراسم ختمم بیاید بگذارید هرکس که خواست به خاطر خودم بیاد شکر خدا در زندگی کسی را نرنجاندم
۴-در مراسم ختمم ساز محلی و مداح نیاورید فقط یک نوار قران و دعا کافیست دوست ندارم به سنت های غلط پس از مرگم آ و خان وجنگ آور و........ دروغین شوم
۵-جمع آوری سرباره و...... هم ممنوع
در پایان از تمامی کسانی که ناخواسته آسیب روحی ،مالی ،جسمی به ان ها رساندم حلالیت میخواهم و اگر بر کسی دینی دارم حلال کردم مگر افرادی خاص که تا ابد ظلم انان را فراموش نمیکنم و دیدارشان به قیامت باشد .
"السلام علیکم و رحمه الله و برکاته"
مهندس بسیجی علی باقری کاکش
alibagherikahkesh.blog.ir
روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر ) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.
alibagherikahkesh.blog.ir
سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشورمان در واکنش به ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر سرنگونی یک پهپاد ایرانی توسط ناو یو اس اس باکسر گفت: تمامی پهپادهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز از جمله پهپاد مورد نظر رئیس جمهور آمریکا پس از انجام ماموریت شناسایی و کنترل برنامه ریزی شده به سلامت به پایگاه های خود بازگشته اند و هیچگونه گزارشی دال بر مقابله عملیاتی ناو یواس‌اس باکسر آمریکایی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: اظهارات بی پایه رییس جمهور آمریکا در راستای ایجاد التهاب و ناامن سازی منطقه مهم خلیج فارس و آبراه استراتژیک تنگه هرمز است. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره با هوشیاری کامل و بر طبق موازین بین المللی، ماموریت قانونی حراست، کنترل و مراقبت از امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز را وظیفه قانونی خود می دانند.
alibagherikahkesh.blog.ir
روابط عمومی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی عملیات رصد و کنترل تردد‌های شناوری در خلیج فارس به منظور کشف و مقابله با قاچاق سازمان یافته، روز یکشنبه مورخ ۹۸/۴/۲۳ گشت‌های شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز پس از هماهنگی و حکم مراجع قضایی، کشتی‌خارجی حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق را در اقدامی غافلگیر کننده در جنوب جزیره لارک توقیف کردند.

در این اطلاعیه افزوده شده است: این کشتی که ظرفیت حمل ۲ میلیون لیتر سوخت را دارد با ۱۲ خدمه خارجی در حال عزیمت برای تحویل سوخت قاچاق دریافتی از لنج‌های ایرانی به کشتی‌های بیگانه در مناطق دور‌تر بود که با هوشمندی رزمندگان نیروی دریایی سپاه ناکام ماند.

روابط عمومی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در پایان با تکذیب ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر توقیف کشتی دیگری در روز‌های اخیر توسط ایران و اشاره به اینکه پرونده تخلف کشتی حامل سوخت قاچاق در سیر مراحل رسیدگی قضایی قرار دارد تاکید کرده است: یگان‌های شناوری این منطقه طبق روال جاری با اشراف اطلاعاتی همه جانبه، مأموریت‌های امنیتی و مقابله با قاچاق سازمان یافته سوخت را با قاطعیت و هوشمندی را به طور شبانه‌روزی اجرا و در صیانت از منافع و سرمایه‌های ملت ایران لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند.
alibagherikahkesh.blog.ir
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، با توجه به استقبال مراجعین جوان مشتاق زیارت کربلای معلی و عتبات عالیات در ایام اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام و به منظور تکریم مشمولان و شرکت حداکثری در این کنگره بزرگ مسلمانان و مراسم پرشور معنوی و سیاسی جهان تشیع، تمامی دانش آموزان، دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه دارای معافیت تحصیلی در سنوات مجاز تحصیلی، به شرط آنکه در بازه زمانی «هفتم مهرماه تا سوم آبان ماه ۱۳۹۸» درخواست خروج از کشور خود را از طریق سامانه اینترنتی این سازمان ثبت کنند، بدون اخذ وثیقه، ضمانت نامه بانکی و ... مجوز خروج از کشور برای آن‌ها صادر خواهد شد.
alibagherikahkesh.blog.ir
خــــــانــم_هاتوجــــــه_کننـــــــد📢📢

حقــــــــــــوق_زن🧕🌹🧕🌹🧕🌹🧕



⛔️ اگر به تو آموختند که پسرا شیرن، دخترا موشن 😳

✅ شهید مطهری به من آموخت زن و مرد متفاوت هستند و نباید یکسان باشند چون ظلم به زن است یکسانی.

⛔️ اگر غیرت را دخالت معنا کردند و با حیا شدن را در صندوق کردن؛

✅ شهید مطهری به من گفت غیرت، عشق مرد به ناموسش است؛ و حیا، احترام زن به خودش.



⛔️ اگر گفتند که مرد میتواند زنش را بزند؛

✅ اسلام به من آموخت که زن ریحانه است و مرد وظیفه دارد تمام اسباب راحتی و آسایشش را فراهم کند... 💖



⛔️ اگر به تو آموختند که بی حیایی زن برایش آزادی است و با چادر او را اسیر میکنیم؛

✅ شهید مطهری در کتاب حقوق زن به من آموخت که حجاب امنیت است و بی حجابی اسیر دست مردان هوس باز شدن.



⛔️ اگر گفتند که زن عقلش نصف مرد است و نمی تواند به تنهایی در دادگاه شهادت دهد؛

✅ شهید مطهری در کتاب حقوق زن به من گفت که زن احساسات و عواطفش دو برابر مرد است و از این رو ممکن است در شهادت دادن دچار تزلزل شود.





⛔️ اگر به تو گفتند که دیه زن نصف دیه ی مرد است چون ارزشش کمتر از مرد است؛

✅شهید مطهری در کتاب حقوق زن به من آموخت که اگر مرد کشته شود برای اینکه همسرش فرزندان را در آسایش و دور از دغدغه معیشت بزرگ کند، دیه او دو برابر است.



http://javananeenghelabi313.blog.ir
alibagherikahkesh.blog.ir
با حمایت سازمان جاسوسی انگلیس از حدود ده سال پیش جریان خزنده وارد ایران شد و به صورت زیرزمینی تلاش به نفوذ کرد. استان‌هایی از قبیل خوزستان، خراسان و قم به عنوان اهداف تبلیغی این گروه ضاله معرفی شده است.

تاریخ گواه آن است که انگلیسی‌ها همواره با دستاویز قرار دادن مسائل مذهبی سعی در نشر تفرقه در میان مسلمانان داشته اند. دامن زدن به اختلافات بین شیعه و سنی و ایجاد گروه‌هایی برای گمراه کردن مسلمانان بخشی از سناریوی آن‌ها برای تفکیک و تجزیه امت اسلامی بوده است.

از ادعای فرزندی امام زمان (عج) تا به شهادت رساندن ۱۴۳ عراقی/ «احمد الحسنی» ها در ایران چه می‌کنند؟

اما این مهم محدود به تفرقه افکنی بین شیعیان و اهل تسنن نمی‌شود، به نحوی که در یکی دو دهه اخیر شاهد آن بودیم که جریانی که امروز به عنوان شیعه انگلیسی شناخته می‌شود دست پرورده دستگاه‌های جاسوسی همین کشور است.

این مسئله آنجا ابعاد مهم تری به خود می‌گیرد که در سال‌های اخیر دشمنان جمهوری اسلامی تلاش کرده اند از هر جریان و گروه رادیکال، برای ضربه زدن به ایران استفاده کنند. تعبیر کشاندن جنگ به داخل ایران که از سوی بن سلمان مطرح شد به طور واضح ذیل چشم‌اندازی آمریکایی ـ صهیونستی و انگلیسی برای ایران ارائه شده است.

** ماجرای شهادت امام جمعه کازرون

در همین راستا چندی پیش خبری عجیب رسانه‌های داخلی و فضای مجازی را به خود مشغول کرد. حجت الاسلام خرسند امام جمعه شهرستان کازرون در حین بازگشت از مراسم احیا از سوی فردی با ضربات متعدد چاقو مورد اصابت قرار می‌گیرد و پس از انتقال به بیمارستان به شهادت می‌رسد.

قاتل او فردی به نام حمیدرضا درخشنده بود که از همان ابتدا به قتل اعتراف کرده بود، اما درباره انگیزه‌های قتل اطلاعات ضد و نقیض بسیاری مطرح شد که در ادامه با واکاوی‌های صورت گرفته ماجرا شکل روشن تری به خود گرفت.

گفته می‌شود درخشنده که در زمان ارتکاب قتل و به شهادت رساندن حجت الاسلام خرسند لباس تعزیه به تن داشته است، تحت تاثیر یکی از جریان‌های مدعی مهدویت قرار گرفته واین اقدام را انجام داده است.

از ادعای فرزندی امام زمان (عج) تا به شهادت رساندن ۱۴۳ عراقی/ «احمد الحسنی» ها در ایران چه می‌کنند؟

شهید حجت الاسلام خرسند

** احمد الحسن کیست؟

جریان منتسب به فردی که خود را احمد الحسن الیمانی می‌خواند و پا را فراتر از ادعای یمانی بودن گذاشته و کار را به جایی رسانده است که خود را فرزند امام زمان و حتی مدعی امامت معرفی می‌کند.

احمد الحسن که در مورد ادعای سیادت او شک و شبهه‌های جدی مطرح است با حمایت بازماندگان حزب بعث و برخی عناصر جاسوسی غربی در دوره پس از سرنگونی صدام خود را مطرح کرد و به ترویج افکار گمراه کننده خود پرداخت.

نام اصلی او احمد اسماعیل گاطع در سال ۱۹۶۸ در روستای همبوشی در منطقه هویر از توابع شهرستان زبیر از استان بصره متولد شد و توانست فارغ‌التحصیل دانشکده مهندسی نجف در سال ۱۳۷۸ شود، بعد از ارتباط با دستگاه جاسوسی عراق وارد حوزه علمیه شده که البته پس از دو سال تحصیل در حوزه علمیه شهید سید محمد صدر از این مدرسه اخراج شد. در این خصوص گفته می‌شود که «شیخ کاظم العقیلی» مسئولیت شاخه نظامی و فردی به نام «عبدالرحیم ابومعاذ» مرشد معنوی این فرقه است.

معاون اسبق گاطع «شیخ حیدر المنشداوی» ملقب به «ابن ابو فعل» بود، المنشداوی در زمان زمامداری صدام برای تبلیغ به ایران سفر کرد که بعد از ورود به ایران دستگیرشده و به مدت ۶ ماه زندانی شد.

پیروان این فرد خود را «انصار امام مهدی» می‌نامند و فعالیتشان را با استفاده از فضای مجازی و اینترنت، ساخت برنامه‌های تبلیغاتی مانند مستند «ظهور کرده»، چاپ کتاب و جزوات توسط انتشارات وابسته به جریان احمدحسن با نام «اصدارات الامام المهدی»، تبلیغ چهره به چهره در محافل عمومی اعم از مدارس، خیابان و دانشگاه‌ها، شرکت در نمایشگاه‌های کتاب فرانکفورت و بغداد در سال ۲۰۱۲، تأسیس رادیو، چاپ ماهنامه صراط مستقیم و هفته‌نامه منجی (به صورت الکترونیکی) انجام می‌دهند.

از ادعای فرزندی امام زمان (عج) تا به شهادت رساندن ۱۴۳ عراقی/ «احمد الحسنی» ها در ایران چه می‌کنند؟


** سیر رشد و دگرگونی ادعا‌های احمد الحسن

احمد الحسن، اما ادعا دارد که همان سید یمانی است که در باور شیعه به عنوان یکی از علائم قطعی و زمینه‌ساز اصلی ظهور امام زمان (عج) پیش از ظهور قیام می‌کند. از سوی دیگر او خود را با چهار واسطه از اولاد امام زمان (عج) می‌داند. همچنین این شخص مدعی است که بعد از حکومت امام عصر (عج) اولین مهدیین از نسل اوست که پس از شهادت حضرت مهدی (عج) حکومت را به دست خواهد گرفت.

علاوه بر این، او در بیانیه‌ای خود را داناترین مردم به قرآن و تورات و انجیل معرفی می‌کند و علمای ادیان را به مناظره و مباهله دعوت می‌کند.

احمد الحسن از رؤیت امام در خواب به رؤیت امام در بیداری و از آن به بابیت امام که نوعی دیگر از یمانی بودن است، رسیده و به تازگی مبلغان این جریان چهره‌ای از احمد الحسن معرفی می‌کنند که کاملا مطابق با امام زمان (عج) است. یعنی به مرور زمان، شبیه جریان بهائیت در حال انتقال کارکرد‌های امام زمان (عج) به احمد الحسن هستند.

او مانند سایر مدعیان به طرح تدریجی ادعا‌های خود پرداخت تا نوعی به واسطه مخاطبنش پس زده نشود.

اسماعیل گاطع سلسله ادعا‌های کذب زیادی داشته، اما یکی از جالب‌ترین آن‌ها ادعای ظهورش و سپس به دوران غیبت رفتنش است؛ شروع دورانی که دیگرکسی او را نمی‌بیند و همه می‌بایست از طریق نزدیکانش با وی ارتباط داشته باشند.

از ادعای فرزندی امام زمان (عج) تا به شهادت رساندن ۱۴۳ عراقی/ «احمد الحسنی» ها در ایران چه می‌کنند؟


گفته می‌شود در حال حاضر اسماعیل گاطع به شکل مداوم در کشور‌های جنوبی خلیج‌فارس در سفر بوده و بیشتر در امارات و قطر حضور دارد.

** نکاتی در باب دروغین بودن ادعا‌های احمد الحسن

یک) همانگونه که پیشتر ذکر شد این شخصا ابدا از بنی هاشم نیست که بخواهد ادعای سیادت داشته باشد و استفاده عمامه سیاه و سید خواندن خود از باب دروغ‌گویی و فریب دیگران، از نظر شرعی فعلی حرام است.

دو) در فیلمی که سال‌ها پیش از او منتشر شده او به کرات دچار اشتباهات نحوی و صرفی می‌شود که نشانگر عدم سنخیت سواد او با ادعاهایش است.

سه) احمد اسماعیل گاطع از یک سو ادّعای فرزندی امام زمان (عج) را مطرح می‌کند و از سوی دیگر، ادّعا دارد که برای اولین بار امام زمان (عج) را در عالم خواب و سپس در ماه شعبان ۱۴۲۰ ق (۱۳۷۸ ش) امام زمان را برای دومین بار در بیداری دیده است، یعنی در آن زمان که بیش از ۲۵ سال از عمر او گذشته است. درحالی که منطقا امکان ندارد فرزند امام زمان (عج) تا آن سن ایشان را رویت نکرده باشد.

چهار) وی با وجود ادّعای فرزندی امام زمان (عج) خود را احمد بن الحسن می‌نامد؛ در حالی که می‌بایست خود را «احمد بن محمد» می‌نامید؛ چون نام امام زمان، حسن نیست؛ بلکه حسن، نام پدر امام زمان است.

پنچ) احمد الحسن خود را یمانی می‌داند و روایاتی را که درباره خروج یمانی صادر شده است، بر خود منطبق می‌داند؛ در حالی که در روایات آمده است: یمانی، خراسانی و سفیانی در یک سال و یک ماه و یک روز خروج می‌کنند و پس از چند ماه، در همان سال، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هم قیام می‌کند.

شش) وی در عین این که خود را فرزند امام زمان و سید هاشمی می‌داند، خود را یمانی نامیده است؛ در حالی که دو عنوان «یمانی» و «هاشمی» آن هم برای کسی که اهل عراق است، قابل جمع نیست.

هفت) این شخص به خواب‌های خودش و خواب‌های دیگران استناد می‌کند؛ در حالی که خواب در مسائل شرعی و عقیدتی برای دیگران هیچ گونه حجیّت و اعتباری ندارد.

هشت) استناد دیگر او به پیش‌بینی وقوع حوادث آینده، مثل سقوط صدام هم مضحک است؛ زیرا این پیش‌گویی توسط هر آدم آگاه به مسایل سیاسی امکان پذیر بود.

نه) آمادگی برای مناظره و مباهله با علمای شیعه، سنی، یهودی و نصرانی هم صرف ادّعا است و هیچ چیزی را ثابت نمی‌کند. بله؛ اگر مناظره و مباهله صورت گرفت و طرف مقابل که دارای صلاحیت علمی باشد، محکوم شد یا عذاب الهی بر او نازل گردید، قابل استناد است؛ در حالی که این اتفاق برای مخالفان جریان یمانی پیش نیامده است.

ده) درباره استناد جریان یمانی به احادیث که قبل از این مفصّلاً توضیح داده شد که احادیث مورد ادّعا، به مدّعای او ربطی ندارد. چون احادیث می‌گوید: «مهدیین بعد از ظهور و وفات امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌آیند، نه قبل از او»؛ در حالی که مدعی جریان یمانی می‌گوید: «من الآن وصیّ امام زمان هستم». معلوم است که وصی باید بعد از مرگ مُوصی وارد عمل شود، نه در حال حیات مُوصی و قبل از مرگ او.

از ادعای فرزندی امام زمان (عج) تا به شهادت رساندن ۱۴۳ عراقی/ «احمد الحسنی» ها در ایران چه می‌کنند؟
** ستیز با حوزه در دستور کار احمد الحسنی‌ها

از جمله مسائلی که او مطرح می‌کند لزوم مقابله با حوزه علمیه است که به زعم وی و به نقل آنچه سخنان امام زمان می‌خواند به انحرافات عملی و مالی دچار شده است.

پس از این‌که این فرد ادعای خود را در عراق علنی کرد و با کمک گروهی از پیروانش جزوات و کتاب‌هایی منتشر نمود، برای گرفتن بیعت از مراجع تقلید و علمای عراق اقدام کرد. علما و بزرگان حوزه پس از بررسی ادعا‌های این فرد، مخالفت خود را با این جریان اعلام نموده و کتاب‌های متعددی در بیان انحرافات و رد ادعای او منتشر کردند.

از این‌رو، احمدالحسن به تخریب چهره آنان همت گماشت و حتی عالمی بزرگ مانند آیت‌الله سیستانی که زعامت شیعیان را به عهده دارد و با تدبیر و در نظر گرفتن مصالح امت اسلام و تشیع، به اداره اوضاع آشفته و پر از آشوب شیعیان عراق مشغول است را عالم آمریکایی معرفی کرد!

او همچنین در جمادی الثانی ۱۴۲۴ قمری در پیامی مدعی می‌شود که من انتظار یاری علمای دین را ندارم. زیرا بسیاری از آنان با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با لسان و سنان خواهند جنگید؛ چون با ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بساط مرجعیت آنان درهم پیچیده می‌شود. به گفتة او مقصود از اوثان و اصنام (بت‌ها) همان علما هستند.

این جا دقیقا همان نقطه‌ای است که می‌توان آن را از جمله انحرافاتی دانست که برخی افراد از جمله قاتل امام جمعه کازرون را به ارتکاب چنین جنایتی ترغیب می‌کند.

** فعالیت‌ها و اقدامات مسلحانه الحسنی‌ها در عراق

واقعیت آن است که جریان‌های از این دست با سوء استفاده از احساسات پرشور مذهبی جوان‌ها و میان سالان آن‌ها را به عنوان مخاطب هدف خود در نظر می‌گیرند و به ترویج افکاری می‌پردازند که هیچ سنخیتی با فکر و اندیشه مهدویت ندارد.

البته اقدامات جریان احمد الحسن به نشر و ترویج افکار خود محدود نمی‌شود و ما مشاهده می‌کنیم که آن‌ها در سال ۱۴۲۸ حمله‌ای مسلحانه را در نجف اشرف ترتیب می‌دهند که البته با مداخله نیرو‌های امنیتی از وقوع یک فاجعه جلوگیری می‌شود، اما در آن حادثه ۱۴۳ نفر از نیرو‌های نظامی عراق شهید شده و ۲۰۰ نفر از پیروان احمد الحسن کشته می‌شوند. شمار بسیاری نیز در پی این واقعه دستگیر می‌شوند.

یاران احمد الحسن در سال ۲۰۰۸ در نواحی بصره و ناصریه نیز با پلیس عراق درگیر شدند که این درگیری‌ها صد‌ها کشته و مجروح به جا گذاشت. پس از این اتفاقات احمد الحسن ناپدید و حامیانش ضمن ادامه دادن تبلیغ برای وی هم‌زمان سعی کردند با نوشتن کتبی در تأیید او مبارزه را به عرصه کلامی بکشانند و ادعا‌های وی را زنده نگه دارند.

احمدالحسن در تظاهرات سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ که با ادعای مقابله با فساد انجام می‌شد طرفداران خود را برانگیخت تا دولت مشروع عراق را با چالش مواجه کند. تا جاییکه برخی رسانه‌ها او را یکی از اصلی‌ترین رهبران تظاهرات بصره در سال ۲۰۱۸ برشمردند. در همین حال برخی رسانه‌های ایرانی، جریان یمانی را مسئول به آتش کشیدن کنسولگری ایران در بصره معرفی کردند که طبیعتا از سودی دفتر احمدالحسن تکذیب شد.

از ادعای فرزندی امام زمان (عج) تا به شهادت رساندن ۱۴۳ عراقی/ «احمد الحسنی» ها در ایران چه می‌کنند؟
آتش سوزی کنسولگری ایران در بصره

** فعالیت جریان احمد الحسن در ایران

از حدود ده سال پیش این جریان وارد ایران شد و به صورت زیرزمینی تلاش به نفوذ کرد. استان‌هایی از قبیل خوزستان، خراسان و قم به عنوان اهداف تبلیغی این گروه ضاله معرفی شده است.

جریان احمد الحسن علاوه برایجاد تنش‌هایی در قم، مشهد و اصفهان درگیری‌هایی را در تربت حیدریه ایجاد کردند که منجر به دستگیری حدود پنجاه نفر از آنان شد.

آن‌ها در ادامه با تجمع در برابر دادگاه انقلاب ترتب حیدریه به اغتشاشاتی دامن زدند که مشکلاتی را برای شهروندان این شهر ایجاد کرد.

** سهم فرقه‌های نوظهور در ایجاد تنش در ایران

پیشتر تاکید شد که دستگاه‌های جاسوسی غرب به ویژه انگلیس در پرونده‌های مذهبی تلاش ویژه‌ای را صورت می‌دهند تا کشورمان را عرصه گاه فعالیت گروه‌های ضاله کنند. آن‌ها همچنین تلاش دارند با تقویت این گروه‌ها علاوه بر تاثیرگذاری در جنگ نرم، ایران اسلامی را گریبانگیر مشکلات داخلی کنند.

حوادث خیابان پاسداران و درگیریی‌هایی که برخی از دراویش گنابادی با نیرو‌های پلیس داشتند نمونه‌ای دیگر از این فعالیت انگلیسی‌ها است. درگیری‌هایی که به شهادت سه مامور ناجا و دو بسیجی منجر و به حادثه‌ای برای بهره برداری رسانه‌های بیگانه تبدیل شد.

از ادعای فرزندی امام زمان (عج) تا به شهادت رساندن ۱۴۳ عراقی/ «احمد الحسنی» ها در ایران چه می‌کنند؟

** اهمیت حوزه‌های قم و نجف در مقابله با جریان‌های نوظهور

هوشیاری دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین مراکز فرهنگی از قبیل حوزه‌های علمیه برای مقابله نرم با این چالش باید در اولویت قرار گیرد. در صورتی که به صورت اصولی به ادعا‌های جریان‌هایی از قبیل احمد الحسنی پاسخ داده شود و دروغ‌های آنان را برای جامعه برملا کرد کمتر کسی پیدا می‌شود که به سمت آن‌ها گرایش پیدا کند.

انگلیسی‌ها همانطور که همه ظرفیت‌های خود را معطوف تاسیس بابیت و بهائیت در ایران و وهابیت در عربستان سعودی کردند اینک به دنبال آن هستند تا عراق را به عنوان کشوری که توانسته فتنه داعش را شکست دهد درگیر مسائل اینچنینی کند.

تضعیف حوزه‌های علمیه نجف اشرف و قم مقدسه برنامه اصلی دشمنان تشییع است چرا که به خوبی از تاثیر گذاری آن‌ها به ویژه در بحران‌های اخیر در سوریه و عراق پی برده اند و اینک تلاش می‌شود که حمایت مضاعفی از جریان احمد الحسن صورت بپذیرد در این میان این دو حوزه علمیه که همواره مدافع تشیع بوده اند می‌توانند نقش بسزایی را ایفا کنند.
alibagherikahkesh.blog.ir
سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان، دو باند کلان قاچاق مواد مخدر را در شهرستان ایرانشهر شناسایی و مورد ضربه قرار دادند.

در این عملیات ضمن دستگیری تعدادی از قاچاقچیان، بیش از ۳ تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.
alibagherikahkesh.blog.ir
کسانی که آنچنان از اعتبار و آبروی داشته خود برای پیشرفت و اعتلای زادگاهشان که تا همیشه بر گردن آن ها حق دارد-مایه نگذاشتند، اکنون در موسم انتخابات حق گرفتن آب گل آلود در این شهر را ندارند/کاندیداهای محترم بدانند احساسات زلزله زدگان مسجدسلیمان محلی برای جولان های تبلیغاتی آنان نخواهد بود/ هر کاندیدایی که در عمل کمک بیشتری به مردم زلزله زده انجام دهد در قلب های مردم ماندگار تر خواهد شد/ زلزله مسجدسلیمان معیار تشخیص کاندیدهای مردمی، صادق و عملگرا است.که یکی از این اقدامات می تواند تخصیص مبلغی از هزینه های تبلیغاتی به مردم زلزله زده باشد
باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/صادق مرادی: زلزله ۵٫۷ ریشتری تیرماه مسجدسلیمان باعث مرگ یک شهروند و مصدومیت نزدیک به ۲۰۰ نفر و آسیب ۲۰ تا ۸۰ درصدی به منازل ساکنین شهرهای مسجدسلیمان، گلگیر و روستاهای اطراف شد.
وقوع این حادثه هرچند تلافات جانی کمی داشت اما به دلیل احتمال گسترش و عمق ابعاد فاجعه قابل توجه و نگرانی است؛ احتمال شکستن لایه نازک سنگی موجود بر روی مخازن نفت و گاز (cap rock ) و احتمال نشت معیانات گازی خطرناک به سطح و وقوع فاجعه انسانی است. همچنین زیستن در خانه های ترک خورده و سست پایه ای که نیمه جانی از زلزله به در برده اند خود خطری بالقوه می باشد. و همه این ها باعث می شود تا مسئولین امر با انرژی و توان بیشتری پای کار بیایند و از وقوع پیامدهای مخرب بعدی جلوگیری کنند.
علاوه بر آن چه گفته شد، در ادامه نگاه مخاطبین را به چند نکته مهم جلب می کنم. موضوع اول چرایی عدم حضور مسئولین بلند پایه دولتی در شهرستان است.آیا به واقع آوارگی ۵ هزار نفر و تخریب سه هزار خانه برای رییس جمهور محترم، وزرا و معاونین آن ها مهم نبوده است؟ یا این عزیزان در خصوص کمک به زلزله زدگان هم به اصل خودی و غیرخودی و مهم و غیر مهم معتقد هستند؟
جالب توجه این که تنها مسئول دولتی که تاکنون از خارج از استان برای بازدید به مناطق زلزله زده مراجعه کرده، احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که احتمالا آن هم نه لزوما برای کمک رسانی بلکه بیشتر برای بازدید از سلامت مخازن نفت و گاز بوده تا خدای ناکرده این منبع لایزال دولت دچار مشکل نشده و کشیدن شیره جان این سرزمین -که به گفته کارشناسان می تواند از عوامل وقوع زلزله هم باشد -همچنان پابرجا بماند و بماند که سهم صاحبان این زمین از سال ها بهره برداری از ذخایر زیر زمینی چیزی جز «هیچ» نبوده است.
موضوع بعدی اما به گفته سخنگوی شورای شهر مسجدسلیمان، عدم ارسال امکانات لازم جهت اسکان از جمله کانکس و… بوده است. براستی تصور زندگی در چادر یا خانه های نیمه مخروبه در گرمای بالای ۵۰ درجه خوزستان زجر آور و دیوانه کننده نیست؟ کدامیک از مسئولین می تواند یک لحظه خود را در این حالت تصور کند؟
مساله دیگر اما سخنی با کاندیداها و نزدیکان کاندیداهای محترم شرکت کننده در انتخابات آتی مجلس در این حوزه انتخابیه است.
براستی کسانی که آنچنان از اعتبار و آبروی داشته خود برای پیشرفت و اعتلای زادگاهشان -که تا همیشه بر گردن آن ها حق دارد-مایه نگذاشتند، اکنون در موسم انتخابات حق گرفتن آب گل آلود در این شهر را ندارند. کاندیداهای محترم بدانند احساسات زلزله زدگان مسجدسلیمان محلی برای جولان های تبلیغاتی آنان نخواهد بود. هر کاندیدایی که در عمل کمک بیشتری به مردم زلزله زده انجام دهد در قلب های مردم ماندگار تر خواهد شد، به عبارت بهتر، زلزله مسجدسلیمان معیار تشخیص کاندیدهای مردمی، صادق و عملگرا است.که یکی از این اقدامات می تواند تخصیص مبلغی از هزینه های تبلیغاتی به مردم زلزله زده باشد.
موضوع مهم و پایانی این که بیشتر آسیب ها به بافت هایی سرایت کرده است که عمدتا مناطق آلوده و فرسوده شهر و از معظلات مهم شهرداری در خدمت رسانی و ایجاد زیر ساخت های مناسب بوده است و شاید تنها حسن این زلزله، ایجاد زمینه برای تخریب کامل این مناطق و اسکان اهالی در مناطق غیر آلوده از طریق ساخت واحدهای مسکونی مقاوم و مطابق استاندارهای لازم است.براستی چه بهانه ای بهتر از این برای رفع مشکل بافت های حاشیه ای و آلوده وجود دارد؟این جاست که مسئولین امر باید تمام تلاش خود را در جهت جذب منابع لازم به کار گیرند و به عبارت بهتر در گرفتن اعتبار لازم جهت کمک به مردم شهرستان به کم قانع نباشند زیرا اولا جان مردم این شهر درخطر است و دیگر اینکه راه حل تغییر چهره شلخته شهر، اصلاح بافت های فرسوده است. و ضروری است این نکته را به خاطر بسپارند که پرداخت وام یا کمکهای بلاعوض ناچیز، مشکلی را حل نخواهد کرد. زیرا عمده کسانی که منازلشان در این زلزله دچار تخریب شده از قشر کم درآمد هستند و بیم آن می رود که به دلیل نداشتن منابع مالی کافی، اقدام به تعمیر سطحی و غیر اصولی نمایند و از آنجا که این بافت ها عموما فرسوده و غیر قابل تعمیر هستند، احتمال وقوع فاجعه انسانی در ابعاد گسترده تر بخصوص در زلزله های احتمالی بعدی- آمار زلزله های سال های گذشته مسجدسلیمان موید این مطلب است- وجود خواهد داشت.
اشتراک
برچسب : انتخابات, باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان, زلزله
alibagherikahkesh.blog.ir
سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه با شبکه خبری المنار درباره تحولات لبنان، منطقه و قدرت و توان روزافزون مقاومت در سالگرد جنگ ۳۳ روزه صحبت کرد.

او در ابتدا گفت: وظیفه خود می‌دانم یادبود پیروزی جنگ ۳۳ روزه را به تمامی کسانی که این پیروزی را به وجود آوردند و در راس آن‌ها خانواده شهدا، رزمندگان، مجروحان و تمامی ارکان معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت تبریک بگویم.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه مقاومت قدرتی بوده است که دشمن صهیونیستی را از سال ۲۰۰۶ تاکنون از تجاوز به لبنان بازداشته و این چیزی است که خود آن‌ها نیز به آن اعتراف می‌کنند، افزود: اسرائیل پس از این جنگ برای هرگونه تجاوز با خود هزار بار حساب کتاب می‌کند و این موضوع هر روز تشدید می‌شود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: محور مقاومت امروز از همه جهات آموزشی، نظامی، ایمانی و اعتقادی به یاری الهی پیشرفت داشته و دشمن از هر زمان دیگری بیش از گذشته از آن بیمناک است. مقاومت با وجود تحریم‌ها قدرتمندتر از هر زمان دیگری است. مقاومت همچنین طی ۱۳ سال گذشته از لحاظ تعداد نیرو نیز چند برابر رشد داشته و از لحاظ خودسازی میدانی هم به ویژه [بواسطه مبارزه با تروریست‌ها] در سوریه تجربه‌های بسیار خوبی کسب کرده است.

او در ادامه افزود: امنیتی که امروز لبنان از آن برخوردار است یکی از برکات جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی در ۱۳ سال پیش است. مهمترین دستاورد این جنگ، توازن بازدارندگی میان لبنان و رژیم صهیونیستی و به طور مشخص میان مقاومت مردم لبنان و اسرائیل است که خود را قدرتی بزرگ می‌داند. اسرائیل پس از جنگ جولای ۲۰۰۶ هر تلاشی برای تقویت اعتماد به نفس خود انجام داده با شکست مواجه شده است. دشمن پیشرفته‌ترین تسلیحات آمریکایی را در اختیار دارد و مانور‌های بسیاری انجام داده است و در جنگ تموز امکانات بسیاری داشت، ولی دیدیم که چه نتیجه‌ای به دست آورد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به آمادگی نیروی زمینی مقاومت در بالاترین سطح، گفت: پیشرفت بسیار خوبی هم در توان موشکی به ویژه در دقت موشک‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین به دست آورده‌ایم. در سال ۲۰۰۶ توانایی هجومی محدودی داشتیم. امروز توانایی هجومی منحصر به فردی داریم که مجهز به سلاح‌های منحصر به فرد است. ما دارای «نیروی رضوان» و «هنگ‌های عباس» هستیم که در عملیات تهاجمی تخصص دارند.

نصرالله افزود: در عرصه اطلاعاتی و دیگر انواع سلاح نیز پیشرفت‌ها چشمگیر بوده و جدای از این چیز‌هایی داریم که می‌خواهیم از دشمن پنهان بماند. ممکن است موشک‌هایی هم برای سرنگونی جنگنده‌ها داشته باشیم یا نداشته باشیم؛ این جزو تاکتیک ابهامی ما در مقابله با دشمن است.

سید حسن نصرالله سپس سخنان خود در سال ۲۰۰۰ را که گفته بود بنیان اسرائیل سست‌ است، یادآور شد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری اعتقاد داریم که خانه اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است. مقاومت امروز می‌تواند هر نقطه از سرزمین‌های اشغالی فلسطین را هدف قرار دهد و شمال فلسطین تا هر زمانی که بخواهیم زیر آتشبار ما خواهد بود. در خط ساحلی نیز جمعیت زیادی از شهرک نشینان حضور دارند و بسیاری از تاسیسات و مراکز مهم این رژیم اعم از فرودگاه بن گوریون، وزارت جنگ، فرودگاه‌های داخلی، بورس اسرائیل، نیروگاه‌های برق، آب و نفت در این منطقه قرار دارد که تمام آن‌ها در تیررس ما هستند.

او در ادامه تاکید کرد: برخی از موشک‌های ما مخصوص شمال سرزمین‌های اشغالی هستند و برخی برای مناطق دیگر؛ آیا این رژیم می‌تواند مقابل آن‌ها مقاومت کند؟ مقاومت می‌تواند همانطور که در گذشته گفتیم، مخازن آمونیاک اسرائیل را هدف قرار دهد. منظورم ورود نیرو‌های زمینی به حیفا و شمال فلسطین نیست. اگر موشک‌های مقاومت به یکی از مراکز صهیونیست‌ها مانند مخازن آمونیاک برخورد کند، آنها به عصر حجر باز می گردند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ خوف دارد و از حمله به لبنان خودداری می‌کند؛ این رژیم از مقاومت در لبنان می‌ترسد و من کلمه مناسبی برای بیان نتایج جنگ پیدا نمی‌کنم و ویرانی گسترده کمترین تعبیر در مورد آن است. سناریو‌های بسیاری برای اجرا در هر جنگ احتمالی داریم؛ گرچه من بعید می‌دانم به خاطر قدرت بازدارندگی مقاومت، اسرائیل آغازگر جنگی باشد؛ چرا که می‌داند پیروزی زودهنگام هرگز محقق نخواهد شد و می‌فهمد در هر جنگی که باشد چه بر سرش خواهد آمد.

نصرالله همچنین گفت: حزب الله هیچ روزی وابسته به شخص نبوده است؛ خون شهدا انگیزه بیشتری برای پیمودن مسیر می‌دهد همانطور که شهادت سید عباس موسوی، حاج عماد مغنیه و سید ذوالفقار این نتیجه را داشت. مقاومت یک موسسه است که از اشخاص مختلف تشکیل شده و من نیز یکی از آن‌ها هستم و هر کسی تاثیر خود را دارد؛ بنابراین دلبستگی دشمن به ترور من هیچ‌گونه پیروزی را برای آن‌ها محقق نخواهد کرد.

او در ادامه افزود: به حسب منطق و گذر زمان و نه بر اساس علم غیب، امروز فرصت داریم تا در قدس نماز بخوانیم؛ رژیم‌های تسلیم شده عربی و حمایت‌های آمریکا نقطه اتکای اسرائیل هستند و این رژیم فی ذاته قدرتی ندارد. به همین خاطر همواره از حکام عرب خواسته ایم که علیه ملت فلسطین توطئه نکنند و اجازه بدهند که فقط ما با دشمن مقابله کنیم. اسرائیل به هیج وجه ماندنی نخواهد بود.

نصرالله درباره طرح موسوم به معامله قرن نیز گفت: معامله قرن شکست خواهد خورد؛ چرا که عوامل موفقیت بخش آن وجود ندارد که مهمترین این عوامل قدس شریف است. شاید در بدترین شرایط برخی راه حلی نامناسب را برای آوارگان، حق حاکمیت و حتی احیای قدس شرقی ارائه کنند، اما در مورد مسجد الاقصی و قدس شریف هیچ کس راه حل موجود در معامله قرن را نخواهد پذیرفت و این مهمترین نقطه ضعف معامله قرن است.

او همچنین در این باره تاکید کرد: خوی استکباری آمریکاست که به معامله قرن پایان داد و تیر خلاص را به آن شلیک کرد. از دیگر عوامل شکست معامله قرن موضع فلسطین، پایداری ایران که تقریبا تنها حامی قضیه فلسطین است، پیروزی در سوریه و شکست طرح آمریکایی-صهیونیستی در آنجا، پیروزی در عراق، پایداری و مقاومت ملت یمن، قدرت مقاومت و نبود دولت عربی قدرتمند برای اجرای معامله قرن است.کدامیک از حاکمان عرب جرات آن را دارد تا علنا اعلام کند مسئولیت معامله قرن را برعهده می‌گیرد؟ هرچند در پشت پرده توطئه‌های خود را انجام دهد. اردن نگران معامله قرن است؛ خود اسرائیل نگران است؛ کوشنر خود اعلام کرد که کنفرانس بحرین شکست خورد؛ و موضع تشکیلات خودگردان فلسطین در رد معامله قرن علی رغم تمام فشارها، همه این‌ها مؤید آن است که معامله قرن هیچ افقی ندارد.

سید حسن نصرالله در ارتباط با مرزبندی‌های زمینی و دریایی با فلسطین اشغالی نیز گفت: دشمن نمی‌خواهد سازمان ملل در مذاکرات مرتبط با مرز‌ها و نفت ناظر باشد بلکه می‌خواهد آمریکا به عنوان ناظر باشد. به همین خاطر لبنان اصرار دارد که سازمان ملل ناظر باشد. لبنان قادر است از ثروت نفتی خود استفاده کند و هنگامی که اعلام می‌کند اینجا زمین و یا دریای ماست دشمن جرات نمی‌کند وارد آن شود چرا که لبنان در این معادله قوی است.

او در ارتباط با سوریه نیز تاکید کرد: آنچه به دست آمد پیروزی سوریه و محور مقاومت و شکست طرف مقابل بود. دولت سوریه برای حل پرونده‌های مختلف مانند شرق فرات، ادلب و راه حل سیاسی در تلاش است و متناسب با شرایط و ماهیت آن عمل می‌کند. به اعتقاد من در سوریه بازگشت به عقبی وجود نخواهد داشت. به نفع روسیه نیست که ایران از سوریه خارج شود. روسیه و ایران امروز از هر زمان دیگر به هم نزدیکترند و این به فضل وجود آقای ترامپ بوده است. حضور یا عدم حضور ایران به بشار اسد مرتبط است. به اسرائیلی‌ها می‌گویم هر کاری می‌توانید بکنید، اما ایران از سوریه خارج نخواهد شد؛ این تصمیم رهبران سوریه و ایران است.
alibagherikahkesh.blog.ir
به نقل از سپاه نیوز؛ در پی تحرکات اخیر تروریست‌های تحت حمایت استکبار جهانی در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور ضدامنیت و آرامش ملت ایران، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

در پی اقدام تروریستی روز‌های اخیر گروهک‌های ضدانقلاب و تحت حمایت استکبار جهانی در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور و به شهادت رساندن شهید سرافراز و دلاور "حاصل احمدی "و دو تن از پاسداران غیور اسلام و تلاش مذبوحانه در برهم زدن امنیت استان‌های آذربایجان غربی و کردستان، نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه هشدار‌های قبلی کشورمان به اقلیم کردستان عراق مبنی بر جلوگیری از استفاده گروهک‌های تروریستی از مناطق حاشیه مرز‌های مشترک با جمهوری اسلامی ایران برای فعال کردن مقر‌ها برای آموزش، سازماندهی و گسیل تیم‌های تروریستی در نفوذ از مرز و انجام اقدامات تروریستی و ضد امنیتی در میهن اسلامی ما و بی توجهی و مسامحه در این خصوص، از روز چهارشنبه (۱۹ تیرماه) مقر‌های فعال و محل استقرار و آموزش گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب در این مناطق را هدف قرار داد.

در این عملیات که توسط واحد‌های موشکی، پهپادی و توپخانه نیروی زمینی سپاه انجام پذیرفت، مراکز فعال تروریست‌ها هدف قرار گرفت و علاوه بر انهدام آن‌ها، شمار زیادی از عناصر تروریستی به هلاکت رسیده و یا زخمی شده اند که اطلاعات تکمیلی متعاقبا به آگاهی ملت شریف ایران رسانده خواهد شد.

در اطلاعیه نیروی زمینی سپاه تصریح شده است: با اشراف اطلاعاتی و شناخت دقیق یگان‌های اطلاعاتی و عملیاتی از نقاط و محل‌های استقرار تروریست‌های مزدور، اهداف موردنظر به دقت مورد اصابت قرار گرفته و مراحل عملیات نیز تصویربرداری و مستند سازی شده است.

این اطلاعیه در پایان با پرده برداشتن ازتلاش تروریست‌ها در استفاده ار روستاییان به عنوان سپر انسانی و درخواست مجدد از مردم شریف کردستان عراق مبنی بر فاصله گرفتن از محل‌های استقرار گروهک‌های تروریستی و طرد آنان تاکید کرده است: همانگونه که بار‌ها تصریح شده است، امنیت ملی و حفظ آرامش و آسایش ملت ایران به ویژه مردم عزیز و غیور استان‌های مرزی خط قرمز نیرو‌های مسلح کشور بویژه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و در این خصوص هیچ ملاحظه و مرزی را نمی‌شناسد و تروریست‌ها را در هر سوراخی که خزیده باشند به سزای اعمال ننگین و جنایتکارانه شان خواهند رساند، همچنین از اقلیم کردستان عراق انتظار می‌رود با جدی گرفتن هشدار‌ها و تذکرات جمهوری اسلامی ایران، بیش از این اجازه ندهد سرزمین خود به پناهگاه و محل آموزش، تربیت و سازماندهی تروریست‌ها برای ارتکاب جنایات تروریستی و به مخاطره انداختن امنیت پایدار کشورمان تبدیل شود.
alibagherikahkesh.blog.ir
بر اساس گزارش‌ها سالانه بیش از ۱۷۷ هزار تن پلاستیک در ایران تولید می‌شود، یعنی ۴ درصد از نفت تولید شده در کشور، صرف تولید مواد پلاستیکی می‌شود و حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال طول می‌کشد تا این مواد پلاستیکی تجزیه و نابود شوند.

تولید انواع پلاستیک در جهان اثرات مخربی بر محیط زیست و زندگی جوامع بشری گذاشته است. در واقع با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی، انسان به سمت تولید موادی روی آورد که علی‌رغم برخی از کارکرد‌های مفیدش، ضرر و زیان‌های جبران ناپذیری را نیز به همراه داشت.

حال بیشتر کشور‌های دنیا برای مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی، سعی دارند که تولیدات مواد پلاستیکی خود را کاهش دهند، به همین منظور کنوانسیونی در سازمان ملل وضع شد که بر اساس آن موادی که مستقیما به آب ریخته می‌شوند، باید زیست تجزیه‌پذیر باشند.

در این میان استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در برخی از کشور‌ها در سال‌های اخیر ممنوع شد، به طوری که تا حدی در هزینه‌ها و مصرف نفت در این کشور‌ها صرفه‌جویی به عمل آمد، البته با وجود وضع مالیات‌های سنگین برای فروشندگان درخصوص تولید و مصرف کیسه‌های پلاستیکی، اما هنوز بسیاری از اقلام فروشی فروشگاه‌های این کشور‌ها در کیسه‌های پلاستیکی به مردم عرضه می‌شوند.

امیدواریم با وضع قوانینی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در ایران نیز ممنوع شود، چرا که کیسه‌های پلاستیکی به عنوان زباله دور ریخته و به دلیل ماندگاری بالایشان در محیط، موجب آلودگی می‌شوند. کیسه‌های باقیمانده در طبیعت به همراه باد جابجا و وارد رودخانه‌ها و کانال‌های آب می‌شوند و همچنین موجب آبگرفتگی آبراه‌ها شده و در صورت ورود به دریا‌ها و تالاب‌ها وارد زنجیره غذایی جانوران دریایی می‌شوند، همین موضوع خفگی و نابودی موجودات مختلف از جمله لاکپشت‌ها، پرندگان و ماهی‌ها را در پی دارد.

پلاستیک‌ها در زمان دفن به دلیل زمان طولانی برای تجزیه شدن، پس از مدتی تبدیل به شیرآبه شده و به آب‌های زیرزمینی نفوذ می‌کنند. این شیرآبه‌ها به دلیل داشتن ترکیباتی همچون فلزات سنگین و زیان آور برای سلامت محیط زیست و آب بسیار خطرناک هستند. پلاستیک‌ها به دلیل اینکه از منابع نفتی تشکیل شده و خاصیت تجزیه ناپذیری دارند، در خاک باقی مانده و مواد شیمیایی حاصل از آن‌ها به داخل خاک نفوذ کرده و وارد زنجیره غذایی انسان‌ها می‌شوند؛ بنابراین کیسه‌های پلاستیکی علاوه بر طبیعت، سلامت انسان‌ها را نیز به خطر می‌اندازند.

به گفته محمد درویش عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، هفدهمین جمعیت جهان را داریم، اما با تولید و مصرف ۵۰۰ هزار تن پلاستیک در سال، پنجمین کشور مصرف کننده پلاستیک در دنیا هستیم، البته شاید بخشی از مصرف پلاستیک اجتناب ناپذیر باشد، اما روندی که در کشور ما اتفاق افتاده، نگران کننده است و بخشی از مصرف بی‌رویه پلاستیک به هزینه‌های ارزان قیمت برای خرید پلاستیک باز می‌گردد. بیشتر پلاستیک‌های تجزیه ناپذیر از جنس محصولات یکبار مصرف پلاستیکی هستند. محصولاتی که تقریباً ۳۰ درصد بازار مصرف پلاستیک‌ها را در دنیا به خود اختصاص داده‌اند. این محصولات در کشور ما حدود ۳۷۰ هزار تن در سال تولید می‌شوند و اگر در فرآیند درستی وارد چرخه بازیافت شوند، از حجم این مشکلات بسیار کاسته خواهد شد.

هرچند که در سال‌های اخیر کمپین‌ها و شعار‌های متعددی برای کاهش استفاده از پلاستیک شکل گرفت و به گوش رسید، اما هنوز هم کنار ساحل، جنگل، دشت، کویر و ... انواع کیسه‌های پلاستیکی و بطری‌های رها شده در دامن طبیعت مشاهده می‌شود، به گونه‌ای که این ساخته‌های بشر چهره زیبای محیط زیست را نازیبا کرده و طبیعت زیر خروار‌ها پلاستیک مدفون شده است. شاید تنها دلیل عمده این معضل نبود قانونی مدون در این زمینه باشد. قوانینی برای ایجاد محدودیت یا ممنوعیت در مصرف بی‌رویه کیسه‌ها یا ظروف پلاستیکی که باید هرچه سریع‌تر از طریق مجلس یا مسئولان اجرایی وضع شوند، اما جای خالی آن‌ها به خوبی مشاهده می‌شود.

پیش از تولید کیسه‌های سازگار با محیط زیست، تنها راهکار زیست محیطی موفقیت‌آمیز در زمینه مقابله با انباشت زباله‌های پلاستیکی، ممنوعیت استفاده از این کیسه‌ها یا تشویق به بازیافت آن‌ها بود، اما با ورود کیسه‌های سازگار با محیط زیست که به طور طبیعی قابل تجزیه هستند، مسیر این مبارزه تغییر کرد. دلایل آن به شرح زیر است:

کیسه‌های سازگار با محیط زیست ۴۶ درصد کمتر از کیسه‌های پلاستیکی ترکیبات پایه نفتی و رزینی دارند.

کیسه‌های سازگار با محیط زیست در فرآیند تولید، ۴ برابر انرژی کمتر و ۶ برابر آب کمتر نسبت به کیسه‌های کاغذی مصرف می‌کنند.

کیسه‌های سازگار با محیط زیست در مراحل پیش از تولید ۳۴ درصد کمتر از کیسه‌های پلاستیکی گاز‌های گلخانه‌ای تولید می‌کنند.

در این میان تغییر الگوی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، استفاده از پاکت و کیسه‌های پارچه‌ای برای خرید، خرید کالا‌هایی با کمترین پلاستیک، فرهنگ سازی از طریق رسانه‌ها، جلوگیری دولت از احداث خط تولید نایلکس و عرضه آن، ایجاد فضای مناسب برای بازیافت و ... از جمله مهمترین راهکار‌هایی است که می‌توان در زمینه کاهش و کنترل مصرف پلاستیک بکار گرفت. حال برای ترویج فرهنگ استفاده کمتر از کیسه‌ها و مواد پلاستیکی چند سالی است که در تقویم کشورمان روز ۲۱ تیرماه با عنوان «روز بدون پلاستیک» تعیین شده است، اما تنها همین یک روز کافی نیست، چراکه با توجه به آثار مخربی که این مواد تجزیه ناپذیر برجای می‌گذارند، باید در تمام طول سال اقدامات اساسی برای کنترل و کاهش میزان مصرف پلاستیک انجام شود.

پس همه باهم بیاییم با نه گفتن و کنترل مصرف پلاستیک، آینده زمین و محیط زیست را تضمین کنیم.
alibagherikahkesh.blog.ir
حجت الاسلام موسوی با اشاره به حکم قرآن درباره حجاب، از نحوه برخورد با هنجارشکنان گفت.
حجت الاسلام سید حسین موسوی خطیب و کارشناس امور دینی درباره ترویج فرهنگ حجاب و تاکید قرآن بر این اصل دینی اظهار کرد: حجاب از جمله احکام واجب در اسلام است که در دو سوره نور و احزاب به طور جدی درباره آن صحبت شده است. خداوند به پیامبر دستور داده است «به زنان و دختران مومن بگو که حجابشان را رعایت کنند و به گونه ای باشند که فقط صورتشان بیرون باشد.»

برنامه ریزی مدونی برای ترویج فرهنگ اسلامی وجود ندارد/ ما نیاز به معماری و مهندسی در تبلیغ فرهنگ اسلامی داریم

وی در ادامه بیان کرد: برخلاف آنچه خیلی ها فکر می کنند حجاب مصداق اسلامی ندارد، باید گفت که حجاب در قرآن آمده است؛ البته اگر در قرآن هم نیامده بود، چون در بسیاری از روایات ما به آن اشاره شده، برای ما معتبر و قابل استناد است؛ چراکه همه مطالبات و احکام در قرآن نیامده است. قرآن کلیات احکام را بیان می کند و بیان جزئیات را به دست پیامبر و امامان معصوم می سپارد.

این کارشناس دینی عنوان کرد: از نظر قانونی حجاب یک بحث ضروری است و از قوانین کشور است. احترام گذاشتن به قانون در همه دنیا یک بحث مشهور است و هر کسی که به کشوری سفر می کند، باید به قوانین آن نیز احترام بگذارد. همچنین از نظر انسانی هم حجاب حائز اهمیت است، چراکه انسان شأن و جایگاه والاتری دارد و از قوانین ویژه تری پیروی می کند. پس عقل حکم می کند که ما حجاب را رعایت کنیم.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: یکی از فواید حجاب این است که زن و مرد همیشه برای همدیگر جذابیت دارند؛ چراکه اگر همیشه زن و مرد در کنار هم برهنه باشند، دیگر جذابیتی برای همدیگر نخواهند داشت. شما می بینید که در دنیای غرب عشق بین زن و مرد کمرنگ شده است. نمی گوییم نیست؛ ولی خیلی کمرنگ شده و جذابیت های زن و مرد برای همدیگر از بین رفته است و به همجنسگرایی روی آوردند.

برنامه ریزی مدونی برای ترویج فرهنگ اسلامی وجود ندارد/ ما نیاز به معماری و مهندسی در تبلیغ فرهنگ اسلامی داریم

وی حجاب را یکی از مقوله های علمی و عقلی قلمداد کرد و گفت: همچنین یکی دیگر از مباحث عقلی حجاب این است که وقتی حجاب رعایت می شود، انسان ها کمتر وسوسه می شوند. وقتی حجاب رعایت نشود، فرصت برای وسوسه افزایش پیدا می کند. البته حجاب باعث این می‌شود که خانواده ها بیشتر حفظ شوند. این صحبت که مرد اگر مرد باشد، چشمان خود را حفظ می کند، درست نیست؛ مگر چند نفر از مردان ما ایده‌آل هستند؟ به خاطر همین ما باید واقع بینانه نگاه کنیم و نگاهی آرمانی و ایده آل نداشته باشیم.

وی در ادامه درباره نحوه برخورد با هنجارشکنان عفاف و حجاب در کشور، افزود: اسلام معتقد است که برای تربیت کردن باید از دو روش همزمان تشویق و تنبیه استفاده کرد. البته تنبیهی که ما می گوییم تنبیه فیزیکی نیست. باید از بین مومنین کسانی باشند که هم امر معروف و هم نهی از منکر کنند و تذکر بدهند؛ البته تذکرهای مودبانه و نرم. همچنین در عین حال باید یکسری از قوانین باشد که به سمت فرهنگ سازی در صدا و سیما و دانشگاه و فضای مجازی پیش رویم و به صورت کاملا جدی برنامه ریزی کنیم و نقاط مثبت حجاب و ضرر های بد حجابی را مطرح کنیم تا افراد خودشان به سمت حجاب سوق پیدا کنند.

برنامه ریزی مدونی برای ترویج فرهنگ اسلامی وجود ندارد/ ما نیاز به معماری و مهندسی در تبلیغ فرهنگ اسلامی داریم

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه برای حفظ و ترویج حجاب باید بیشتر به سمت کارهای فرهنگی برویم، بیان کرد: برای ترویج و حفظ حجاب باید از تجربیات دیگران استفاده کنیم. بحث اخلاق و دین در غرب روز به روز پر رنگ تر می شود و به سمت آزادی معنوی و دینی می‌روند. فرانسه که مهد لیبرالیسم در دنیاست، الان به این نتیجه رسیده که این روش شکست خورده است. ما گنجینه ای به نام اسلام داریم اما به آن عمل نمی شود. مردم دنیا به خصوص فرانسه روی فرهنگ اسلامی و دین مطالعه می کنند.

وی ادامه داد: ما باید دین مبین اسلام را به گوش جهان برسانیم و با ابزار فرهنگ و هنری که در دست داریم، اسلام را تبلیغ کنیم. اول باید این مباحث را برای مردم خودمان مطرح کنیم و زیبایی های اسلام را به آن‌ها بگوییم.

حجت الاسلام موسوی در پایان تصریح کرد: ما نیاز به معماری و مهندسی فرهنگی در زمینه اسلام داریم، این خلأ در کشور ما وجود دارد که ما در برنامه پنج ساله اقتصادی اول و دوم داریم؛ اما برنامه ریزی دقیق با جزئیات برای مباحث فرهنگی نداریم. همچنین کارگزاران عرصه فرهنگی با یکدیگر هماهنگ نیستند تا در یک راستا حرکت کنند.
alibagherikahkesh.blog.ir
روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه ادعای منابع آمریکایی مبنی بر تلاش شناور‌های نیروی دریایی سپاه برای توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس را تکذیب کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است:

در پی ادعای مطرح شده در برخی رسانه‌های غربی به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا مبنی بر تلاش پنج قایق تندرو ایران برای تصرف یک نفتکش بریتانیایی در خلیج‌فارس و عقب نشینی آن‌ها با دخالت ناو انگلیسی "اچ ام اس مونت رز"، روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای با تکذیب این ادعا اعلام کرد: گشت‌های شناور‌های نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس طبق روش‌های جاری و ماموریت‌های ابلاغی برقرار و با هوشمندی، دقت و صلابت در حال انجام است و طی ۲۴ ساعت اخیر نیز هیچ مواجهه‌ای با شناور‌های بیگانه از جمله شناور‌های انگلیسی صورت نگرفته است.

این اطلاعیه تاکید کرده است: در صورتی که دستوری مبنی بر توقیف شناور‌های بیگانه دریافت شود، منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در محدوده جغرافیایی مأموریت خود قادر است بدون درنگ، با قاطعیت و به سرعت نسبت به انجام آن اقدام نماید.
alibagherikahkesh.blog.ir
درباره کوتاه کردن موی سر سربازان اظهار کرد: خدمت سربازی یکی از ارکان توان رزم نیرو‌های مسلح و بنیه دفاعی و امنیتی کشور است و جوانان ضمن اینکه آخرین یافته‌های علمی، جوانی، نشاط و انگیزه را برای نیرو‌های مسلح به ارمغان می‌آورند، در دفاع از حریم امنیت کشور نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: سربازی همواره با تراشیدن موی سر همراه بوده، لیکن با توجه به بررسی‌های انجام شده و ارتقای بهداشت فردی و امکانات مناسب یگان‌های نیرو‌های مسلح و علاقه جوانان، به منظور خوشایندسازی و افزایش جذابیت و نشاط خدمت سربازی، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تراشیدن موی سر سربازان با نمره ۱۴ از سربازی حذف شد.



این مقام ارشد نظامی ادامه داد: از این پس اندازه موی سر کارکنان وظیفه برای دیپلم و پایین‌تر در مراکز آموزش ۱۰ و سرباز و سرجوخه در حین خدمت ۱۰ تا ۱۶، همچنین فوق دیپلم و بالاتر در مراکز آموزش ۱۶ و افسر و درجه دار حین خدمت ۱۶ تا ۲۰ خواهد بود.
alibagherikahkesh.blog.ir
روز گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد که بار دیگر خوشحالی و شادی را به قلب دوستداران ابا عبداللّه الحسین هدیه کرد؛ خبری مبنی بر حذف شدن ویزای اربعین که با استقبال گسترده مردم و کاربران فضای مجازی همراه شد.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور صبح روز گذشته با محمد بدر ناصر معاون امنیتی وزیر کشور عراق دیدار کرد. در این دیدار تصمیماتی برای حل مشکل زائران اربعین گرفته شد تا رفت‌وآمد برای زائران آسان شود. بر این اساس صدور ویزا برای زائران اربعین حذف شد و زائران تنها با گذرنامه و بیمه‌نامه به زیارت می‌روند. قرار شد دو کشور درخصوص بازگشایی مرز خسروی تلاش کنند که اگر زمینه رفت‌و‌آمد در آن مسیر حل شد به تردد زائران کمک شود. براساس توافق از اول محرم انتقال مواد غذایی بدون گرفتن عوارض و از مرز سومار انجام می‌شود.

انتشار این خبر خوشحال کننده در رسانه‌ها سبب شد کاربران فضای مجازی با انتشار پست‌های در صفحات شخصی خود نسبت به آن واکنش نشان دهند و ابراز خوشحالی کنند.
alibagherikahkesh.blog.ir
پس از پایان سریال موفق «گاندو» عوامل این مجموعه تلویزیونی از جمله جواد افشار کارگردان، مجتبی امینی تهیه‌کننده، وحید رهبانی، پندار اکبری، پیام دهکردی، مجید نوروزی، عرفان ابراهیمی (بازیگر) و ... در واحد ارتباط مردمی ۱۶۲ با مردم گفت‌وگو کردند.

عوامل و بازیگران سریال «گاندو» پس از گفت و گو با مردم در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

مزدی که از مردم گرفتیم شگفت آور بود

افشار: هیچ حاشیه امنی برای مسئولان ما وجود ندارد

جواد افشار در ابتدای این نشست با بیان اینکه احساس می‌کنم «گاندو» در همه ابعاد موثر واقع شد، گفت: من در روز‌های ابتدایی گفتم که سریال «گاندو» برای مردم است و مجموعه‌ای است که وابستگی به جایی ندارد و از همه عوامل دستگاهی که در کنار ما بودند، سپاسگزارم.

این کارگردان درباره حذف ناگهانی مرجان (سارا خوئینی‌ها) افزود: ما در قصه همه افراد را آوردیم تا به مایکل برسیم و رفته رفته با رسیدن به مایکل افراد را از کارمان حذف کردیم. مرجان هم جزو کسانی بود که توانست از حلقه مایکل فرار کند، اما شاید در پرونده دیگر پیگیری شده است.

افشار درباره ایفای نقش بازیگران در این سریال گفت: همه مردم از تک تک بچه‌های ما مثل وحید در نقش محمد و دیگر دوستانش استقبال کردند و حتی در تماس‌هایی که داشتند نگران ساخت سری دوم این سریال و حضور همین بازیگران در فصل دوم آن هستند.

وی درباره موضوع برجام در سریال گفت: ما در جایگاه هنری هستیم و نمی‌توانیم درباره برجام صحبت کنیم. اما درباره برجام این را باید گفت چهل سال پس از انقلاب نشان داد که ما پای کار هستیم و آمریکا عهد شکن است که در برجام این موضوع روشن شد.

کارگردان مجموعه «گاندو» درباره بودجه این سریال گفت: من پیش‌تر سریال «آنام» را با بودجه دولت ساختم اما کل بودجه سریال «گاندو» را سازمان صدا و سیما پرداخت کرده است. وقتی سریال آنام را کار کردیم، پراید بیست میلیون بود. اما حالا بودجه سریال «گاندو» تنها سی درصد بیشتر از آن سریال است و فکر نمی‌کنم بیشتر از هفت میلیارد بوده باشد.

افشار در ادامه درباره سفر چین و حضور خودشان به عنوان بازیگر گفت: سفر چین بخشی از قصه است و من جزو معدود کارگردان‌هایی هستم که بیشترین سفر‌های خارجی را داشتم و اگر دیدید که من یا تهیه کننده بازی کردیم به خاطر صرفه جویی در هزینه‌ها بود، حتی مدیر تصویربرداری ما و .. جلوی دوربین رفتند و از آن‌ها بازی گرفتیم. باید به دلیل اتفاقاتی که در پرونده رقم می‌خورد به یکی از کشور‌ها می‌رفتیم، برای این که هزینه‌ها کمتر شود ما چین را انتخاب کردیم. شاید اگر سفر به کانادا داشتیم، دست ما بازتر می‌شد و به واقعیت نزدیک‌تر بود.

وی ادامه داد: هیچ حاشیه امنی برای هیچ مسئولی نباید وجود داشته باشد، «گاندو» این هشدار را داده و خواهد داد. عصر رسانه دیوار‌ها را شیشه‌ای کرده و باید آنقدر ماهر باشد که از نگاه‌ها به دور باشد. «گاندو» این هشدار را می‌دهد که نیرو‌های امنیتی ما چشمانشان باز است و آن‌ها را خواهند دید. در منافع ملی و امنیت ملی خط قرمزی وجود ندارد و مسئولان ما حواسشان را جمع کنند و سوژه به ما ندهند.

امینی: فصل دوم «گاندو» ساخته می‌شود

مجتبی امینی تهیه‌کننده این سریال بیان کرد: «گاندو» با تمام سختی‌ها و مشقت‌هایی که دوستان در جریان هستند به سرمنزل رسید. ما گاهی ذهنمان درگیر بود که کار چگونه پخش خواهد شد و حالا خیالمان راحت است که کار تمام شده است و سربلند شدیم.

وی بیان کرد: بخش های فصل دوم «گاندو» را طراحی کرده ایم. ما چندین سوژه را انتخاب کرده ایم که به آن بپردازیم چرا که این موضوع دغدغه مردم است و این سوژه ها اولویت سریال گاندو را مشخص خواهد کرد. ما فقط به آن دسته از دوستان می گوییم که عملکرد خود را درست کنند.

وی ادامه داد: یکسال تحقیق و پژوهش این کار طول کشیده و چندین بار بازنویسی شده است چرا که حساسیت‌ داشتیم تا نگارش متن براساس آن شکل بگیرد. تمام پرونده‌ها واقعی بوده و کار براساس آن شکل گرفته است.

امینی گفت: تمامی قرارداد‌ها در رسانه ملی مشخص است و سریال‌ها دارای رده بندی هستند. مجموعه ما با بودجه سریال (ب) ساخته شده است. همچنین این کار در سال گذشته تولید شده و همه موارد آن در سال گذشته در نظر گرفته شده بود.

وی در پاسخ به اینکه چرا اکثر دیالوگ ها شعاری بود، گفت: شعار چیز غلطی در سریال نیست و ما هم شعار و حرف مردم را زدیم.

وی در ادامه درباره صحبت‌های روز گذشته سخنگوی امور خارجه درباره تکمیل نبودن اسناد امنیتی سریال «گاندو» بیان کرد: هیچ نهادی نمی تواند ادعا کند که اطلاعاتش از سپاه درباره پرونده جیسون رضاییان کامل‌تر است.

امینی در ادامه درباره روند تولید و زحمت همکاران تدوین خود گفت: تیم تدوین ما شبانه روز کار می‌کردند و خواب نداشتند. خیلی از دیالوگ ها در همان روز تدوین جا‌به‌جا شد یا از کار آن بخش را کم کردیم.

مزدی که از مردم گرفتیم شگفت آور بود

وی افزود: مزدی که از مردم گرفتیم شگفت آور بود و این موضوع نشان می دهد که اگر حرفی از دل برآید، لاجرم بر دل نشیند. بچه‌های سریال «گاندو» با تمام وجود به سریال پرداختند و این خلوص بچه‌ها به کام مردم نشست و کار دیده شد.

امینی ادامه داد: جای سریال استراتژیک در رسانه ما خالی بود و واقعا خدا را شکر می کنم که توانستیم از خیلی از مرزها خارج شویم و‌ شاهد کار خوبی مثل گاندو باشیم.

وی ادامه داد: برای همه عیان است که همه اتفاقات از سوی سپاه رقم خورده است و اطلاعات محرمانه‌ای به ما نرسیده است و آن چیزی که قابل تصویر بوده را دراماتیزه کردیم.

نویسنده «گاندو»: سریال براساس یک پرونده واقعی بود

پس از صحبت‌های کارگردان و تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «گاندو»، آرش قادری نویسنده این سریال درباره این موضوع که ۸۰ درصد متن واقعی نیست، اظهار کرد: تیتری که از مصاحبه من منتشر شد واقعی نبود. ما کارمان بر اساس یک پرونده واقعی بود، اما ما برای درام و قصه مجموعه نیاز به داستان داشتیم. در پرونده جیسون رضاییان همه اتفاقاتی که شاهد بودید مو به مو رقم خورده است. ما چند پرونده واقعی داشتیم که باید آن‌ها را با رابط و قصه به هم مرتبط می‌کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: اگر بنا به تکذیبیه است من تکذیب می‌کنم و ۸۰ درصد از کار ما واقعی است و اگر آن ۲۰ درصد هم بیان نشده برای این است که شاید دیگر اجازه بیان کردن آن را نداشتیم.

نویسنده این مجموعه افزود: ما پنج نسخه بازنویسی و چیزی حدود ۵ هزار صفحه بازنویسی داریم.

جواد افشار ادامه داد: وظیفه یک نویسنده این است که کار را دراماتیزه کند، اگر قرار باشد مو به مو آن ساخته شود، مستند تلویزیونی است. اما باید کار درام داشته باشد.

دهکردی: امثال گاندو باید زودتر ساخته می شد

پیام دهکردی افزود: در خصوص بازی در نقش جیسون رضاییان به من پیشنهاد شد که چند فیلم درباره آن ببینم، اما خودم مانع شدم. من نقش جیسون رضائیان رابازی نکردم من نقش تمام خائنان این سرزمین را بازی کردم که یا از ایران رفته اند یا هنوز در کشور هستند.

وی افزود:امثال گاندو باید زودتر ساخته می شد تا خواب دزدان و خائنان را آشفته کند. گاندو نشان داد می توان ظاهری موجه داشت اما خائن به ملت و کشور بود.

دهکردی ادامه داد:سریال «گاندو» فقط ۲۰ درصد از هیولاهای تغذیه شده از خارج از کشور را نشان داد. مردم تشنه صداقت و شفافیت هستند و گاندو این کار را با موفقیت انجام داد.

رهبانی: افتخار می‌کنم نقش محمد را بازی کردم

وحید رهبانی نیز در ادامه مراسم گفت: وقتی این چند روز استقبال خوب مردم را دیدم تپش قلب گرفتم و خوشحالم؛ اینکه می‌گویید من بازی تختی داشتم، فکر می‌کنم استقبال خوب مردم آن را از بین برده است. من بازیگر نیستم؛ کارگردانم و این افتخار را دارم که در نقش محمد و در گاندو بازی کنم.

خسرو شهراز بازیگر این سریال گفت: «گاندو» و شخصیت شهیدی برای من کار ویژه و دلچسبی بود که دنیای خاص خودش را داشت و افتخار می کنم در کنار دوستانی کار کردم که بودن در کنار آنها لذت بخش بود.

وی ادامه داد: سن بازیگران بر اساس واقعیت بود و نگران این بودیم که مردم ارتباط برقرار نکنند اما این اتفاق رخ نداد و مردم همه بازیگران را دوست داشتند.

نوروزی:من سلبریتی امنیتی نیستم

مجید نوروزی ادامه داد: چندی پیش کامنتی برای من گذاشته شد که من را سلبریتی امنیتی صدا کردند اما من بازیگرم و عضو هیچ ارگان و نهادی نیستم.

عرفان ابراهیمی درباره حضور خود و رسیدن به نقش خود گفت: این ترکیب تئاتری و ترکیب بازیگران بسیار کمک کار ما بود، البته در کنار ما دوستان نیروهای امنیتی هم بودند.

حامد محسن‌پور در ادامه بیان کرد: این کار سختی‌های خودش را داشت، این سریال یک کار استراتژیک است و در این نوع کار شعار و کلیشه وجود دارد، اما به عقیده من ما به بهترین شکل و بهترین حالت‌‌ به آن اهدافی که داشتیم رسیدیم در حدی که دوستان ما در خارج از کشور صفحات خودشان را بستند‌.

وی ادامه داد: اگر همدلی دوستان نبود این کار با چنین هزینه کمی ساخته نمی‌شد.هزینه ها کمتر از آن چیزی است که برآورد شده و قطعا کمتر از دیگر سریال‌ها خواهد بود.

امینی در پایان از همه عوامل این فیلم و همکارانی که در کنار گاندو ایستادند، تشکر کرد.
alibagherikahkesh.blog.ir
حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اظهار کرد: عصر امروز یک حادثه تروریستی توسط عوامل گروهک‌های تروریستی در پیرانشهر رخ داد.

وی تصریح کرد: در این درگیری سه نفر از نیروهای سپاه پیرانشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

حاصل احمدی (ایلخانی)، ستار پیروتی، امید ملازاده در این حمله شهید و شورش قادری نیز مجروح شد که هم اکنون در بیمارستان پیرانشهر تحت مراقبت قرار دارد.

تاکنون هویت مهاجمان مشخص نشده است.

منبع: فارس
alibagherikahkesh.blog.ir
زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ ۱۱۲ نفر کشته و مجروح شدند/ بیمارستان نفت مسجدسلیمان تخلیه شد
زمین لرزه نسبتا شدید ۵.۷ ریشتری مسجد سلیمان در استان خوزستان را لرزاند
زمین لرزه نسبتا شدیدی با شدت ۵.۷ ریشتر استان خوزستان را لرزاند.

محل وقوع این زمین لرزه در استان خوزستان حوالی مسجد سلیمان بوده اما این زمین لرزه بجز همه شهرهای استان خوزستان، در لرستان، اصفهان، شهرکرد، ایلام، همدان، شیراز، یاسوج و کرمانشاه نیز احساس شده است.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند

این زمین لرزه در عمق ۱۷ کیلومتری در ساعت ۱۱:۳۰:۳۳ رخ داده است.




11:40 تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند

حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: زلزله ۵.۷ ریشتری دقایقی پیش بین ایذه و مسجد سلیمان رخ داده است.

وی افزود: گروه‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده اند و ستاد مدیریت بحران و گروه‌های امداد و نجات استان به حالت آماده باش درآمده اند.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ تاکنون خسارت جانی گزارش نشده/ اعزام تیم های ارزیاب به منطقه

مردم آرامش خود را حفظ کنند.

پس لرزه ها ادامه دارد

همچنین در حوالی ساعت ۱۱:۴۹، پس لرزه هایی با شدت ۳.۹ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری و ۴ ریشتر در عمق ۲۰ کیلومتری زمین احساس شد.

پس لرزه دیگری با شدت ۴.۷ ریشتر در ساعت ۱۱:۵۶ در عمق ۱۸ کیلومتری رخ داد.

پس لرزه دیگری نیز با شدت ۳.۷ ریشتر در ساعت ۱۲:۰۶ در عمق ۱۶ کیلومتری رخ داد.

پس لرزه دیگری با شدت ۳ ریشتر در ساعت ۱۳:۳۹ در عمق ۲۱ کیلومتری رخ داد.

پس لرزه دیگری با شدت ۳.۷ ریشتر در ساعت ۱۴:۳۳ در عمق ۲۷ کیلومتری رخ داد.

پس لرزه دیگری با شدت ۳.۱ ریشتر در ساعت ۱۴:۳۵ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ تاکنون خسارت جانی گزارش نشده/ اعزام تیم های ارزیاب به منطقه

برق مناطق مختلف مسجدسلیمان‌ بر اثر تخریب‌ تاسیسات توزیع‌ نیرو، آسیب دیده و در برخی مناطق آنتن‌دهی تلفن همراه مختل شده است.

درپی زلزله‌های پیش از ظهر امروز مسجدسلیمان در برخی محورهای مواصلاتی این شهرستان ریزش‌ کوه گزارش شده است.

استانداری خوزستان از اعزام چند بالگرد برای بررسی خسارت های زمین لرزه به کانون زلزله در مسجدسلیمان خبر داد.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ ۵ نفر کشته و مجروح شدند/ اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه

تاکنون، عمده خسارت زلزله ریزش دیوار بوده و یک نفر بر اساس شوک و ترس فوت کرده است.

بیشترین خسارت در منطقه گلگیر شهرستان مسجدسلیمان بوده است.
12:16 هلال احمر در حال ارزیابی خسارات

سلیمی رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر گفت: هم اکنون ۵ تیم عملیاتی امداد و نجات شامل ۱۵ تن از استان خوزستان برای ارزیابی به محل وقوع زمین لرزه اعزام شده اند و تیم‌های امدادی دیگر با توجه به روستا‌های بسیار واقع در منطقه برای ارزیابی میزان خسارات اعزام خواهد شد. ۵۶ روستای دارای آبادی با جمعیت بالغ بر ۵ هزار و ۵۸۰ تن تا شعاع ۱۵ کیلومتری زمین لرزه وجود دارد.

وی افزود: از آنجا که تعداد روستا‌ها زیاد است در ارتباط دائم با تیم‌ها در حال ارزیابی هستیم، اما چون وسعت زمین لرزه تا جایی بوده که استان‌های همجوار را هم لرزانده لذا در حال رصد استان‌ها و مناطق هستیم.

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به آسیب به دو منطقه شهر مسجدسلیمان در زلزله اخیر اظهار کرد: با توجه به احتمال بروز پس لرزه های بیشتر در ساعات آینده مردم از حضور در مناطق پرخطر دوری کرده و در مناطق امن ساکن شوند.

وی افزود: پنج تیم ارزیاب به منطقه اعزام شده که گزارش های تکمیلی را اعلام می کنند ولی مردم حتماً تا عادی شدن اوضاع از اسکان در مناطق پرخطر خودداری کنند.

عزیز علی امرایی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر لرستان هم گفت: به دنبال زلزله در مسجدسلیمان جمعیت هلال احمر لرستان به آماده‌باش کامل در آمد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر لرستان در آماده باش کامل قرار گرفته است و در صورت اعلام نیاز، تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر لرستان به خوزستان اعزام می‌شوند.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ ۵ نفر کشته و مجروح شدند/ اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه +فیلم و تصویر

12:32 فعالیت تاسیسات نفت و گاز مسجدسلیمان ادامه دارد

روابط عمومی شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: پس از وقوع زلزله امروز خوزستان خسارتی به تاسیسات نفتی مناطق نفت‎خیز جنوب گزارش نشده است. تیم‌های ارزیاب برای بررسی‌های بیشتر به محل تاسیسات اعزام شده اند که در اولین فرصت گزارش تکمیلی وضعیت تاسیسات نفتی اطلاع‎رسانی می‌شود.

قباد ناصری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نیز گفت: وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در حوالی مسجدسلیمان، خسارتی به واحدهای عملیاتی و تاسیسات نفت و گاز این شرکت وارد نکرده است و فعالیت‌های عملیاتی بدون وقفه ادامه دارد.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ ۴۷ نفر کشته و مجروح شدند/ بیمارستان نفت مسجدسلیمان تخلیه شد

12:56 میزان خسارت قابل توجه است

حجت الاسلام حیدر حجتی نیا فرماندار شهرستان مسجد سلیمان گفت: میزان خسارت به ساختمان‌ها در شهر مسجد سلیمان و منطقه گلگیر قابل توجه گزارش شده است.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران در شهرستان مسجد سلیمان تشکیل شده و از شهروندان درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی در محیط‌های باز و خارج از منازل به سر ببرند.

فرماندار مسجد سلیمان گفت: کانون زمین لرزه ۵،۷ ریشتری پیش از ظهر روز دوشنبه در خوزستان منطقه گلگیر در ۴۵ کیلومتری مسجد سلیمان اعلام شد. این روستا در ۴۵ کیلومتری از شهر مسجد سلیمان و دارای حدود هفت هزار نفر جمعیت است.

گزارش‌های اولیه از ترک برداشتن و فرو ریختن برخی دیوارها در کانون زلزله حکایت دارد. بیش از ۵۰ درصد از منازل روستایی این شهرستان دچار خسارت شدند.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ ۵ نفر کشته و مجروح شدند/ اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه +فیلم و تصویر

13:23 ارزیابی بنیاد مسکن از خسارت‌های زلزله

رییس بنیاد مسکن خوزستان گفت: بنیاد مسکن بر اساس وظیفه خود در همان ساعات اولیه وقوع زلزله در مکان حادثه حضور یافته و در حال ارزیابی خسارات اولیه است.

وی اضافه کرد: ارزیابی از میزان خسارت‌های وارده در روستا‌ها آغاز شده و تا ساعاتی دیگر ارزیابی اولیه انجام خواهد شد.

14:06 برق مسجدسلیمان قطع شد

سرپرست شرکت توزیع برق خوزستان گفت: در مسجدسلیمان به دلیل ریزش ساختمان‌ها بر شبکه فشار متوسط منطقه، بخشی‌ از خطوط برق‌رسانی و فیدر‌ها مشکل‌دار شده‌اند.

هفت فیدر از میان ۲۸ فیدر توزیع برق منطقه با قطعی روبه‌رو شده و تیم‌های عملیاتی مشغول به تعمیر آن‌ها هستند.

مدیرعامل نیروگاه رامین اما گفت: زلزله ۵.۷ ریشتری مسجدسلیمان هیچگونه آسیبی به تأسیسات تولید نیروی برق رامین وارد نکرده است.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ تاکنون خسارت جانی گزارش نشده/ اعزام تیم های ارزیاب به منطقه

براساس آخرین آمار اورژانس خوزستان، ۴۶ نفر مصدوم شدند که ۴۳ نفر آن‌ها در این شهرستان و ۳ نفر دیگر در ایذه هستند.

تاکنون ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۲ دستگاه آمبولانس مرکز فوریت‌های پزشکی به مناطق زلزله زده مسجدسلیمان اعزام شده اند.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ ۴۷ نفر کشته و مجروح شدند/ بیمارستان نفت مسجدسلیمان تخلیه شد

14:32 اعلام آماده باش فوری در پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان

محمود محمد علی فام فرمانده هوانیروز مسجد سلیمان گفت: در پی وقوع زلزله در شهرستان مسجد سلیمان و با دستور فرمانده هوانیروز ارتش، بالگرد‌های شناسایی، ترابری و اورژانس این پایگاه در حالت آمادباش کامل بسر می‌برند و تاکنون یک فروند بالگرد شناسایی در سطح شهر مسجد سلیمان به پرواز درآمده است.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ ۴۷ نفر کشته و مجروح شدند/ بیمارستان نفت مسجدسلیمان تخلیه شد

14:48 بیمارستان نفت مسجدسلیمان تخلیه شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان با تائید تخلیه شدن بیمارستان نفت مسجدسلیمان گفت: بعد از وقوع زمین لرزه در مسجدسلیمان دو بخش از این بیمارتسان دچار ریزش شد که بلافاصله برای حفظ جان و امنیت بیماران، کل بیمارستان تخلیه شد.

وی افزود: بیماران با استفاده از آمبولانس به سایر مراکز درمانی شهر منتقل شده اند، ولی کلیه کارکنان بیمارستان در حال آماده باش هستند.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ ۴۷ نفر کشته و مجروح شدند/ بیمارستان نفت مسجدسلیمان تخلیه شد

15:02 وضعیت جاده‌ای مسجدسلیمان پس از وقوع زلزله

غلام عباس بهرامی نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان گفت: بر اثر آخرین گزارش‌ها و بازدیدهای میدانی در سه نقطه شاهد ریزش بودیم که این سه نقطه پاکسازی شده‌اند و در حال حاضر جاده مسدودی در مسجدسلیمان نداریم.

وی افزود: همکاران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در آمادگی کامل به سر می‌برند و به منظور خدمت رسانی در حوزه راه در آماده‌باش قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان گفت: تا کنون میزان خسارت‌ها مشخص نیست و در حال برآورد و ارزیابی خسارات وارده به محورهای جاده‌ای و ابنیه فنی هستیم و به محض اتمام این بررسی‌ها هزینه مربوطه اعلام خواهد شد.


زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ ۱۱۲ نفر کشته و مجروح شدند/ بیمارستان نفت مسجدسلیمان تخلیه شد
زمین لرزه نسبتا شدید ۵.۷ ریشتری مسجد سلیمان در استان خوزستان را لرزاند.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، زمین لرزه نسبتا شدیدی با شدت ۵.۷ ریشتر استان خوزستان را لرزاند.

محل وقوع این زمین لرزه در استان خوزستان حوالی مسجد سلیمان بوده اما این زمین لرزه بجز همه شهرهای استان خوزستان، در لرستان، اصفهان، شهرکرد، ایلام، همدان، شیراز، یاسوج و کرمانشاه نیز احساس شده است.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند

این زمین لرزه در عمق ۱۷ کیلومتری در ساعت ۱۱:۳۰:۳۳ رخ داده است.

لحظه آمدن زلزله پاساژ علاالدین ایذه


11:40 تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند

حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: زلزله ۵.۷ ریشتری دقایقی پیش بین ایذه و مسجد سلیمان رخ داده است.

وی افزود: گروه‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده اند و ستاد مدیریت بحران و گروه‌های امداد و نجات استان به حالت آماده باش درآمده اند.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ تاکنون خسارت جانی گزارش نشده/ اعزام تیم های ارزیاب به منطقه

مردم آرامش خود را حفظ کنند.

پس لرزه ها ادامه دارد

همچنین در حوالی ساعت ۱۱:۴۹، پس لرزه هایی با شدت ۳.۹ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری و ۴ ریشتر در عمق ۲۰ کیلومتری زمین احساس شد.

پس لرزه دیگری با شدت ۴.۷ ریشتر در ساعت ۱۱:۵۶ در عمق ۱۸ کیلومتری رخ داد.

پس لرزه دیگری نیز با شدت ۳.۷ ریشتر در ساعت ۱۲:۰۶ در عمق ۱۶ کیلومتری رخ داد.

پس لرزه دیگری با شدت ۳ ریشتر در ساعت ۱۳:۳۹ در عمق ۲۱ کیلومتری رخ داد.

پس لرزه دیگری با شدت ۳.۷ ریشتر در ساعت ۱۴:۳۳ در عمق ۲۷ کیلومتری رخ داد.

پس لرزه دیگری با شدت ۳.۱ ریشتر در ساعت ۱۴:۳۵ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ تاکنون خسارت جانی گزارش نشده/ اعزام تیم های ارزیاب به منطقه

برق مناطق مختلف مسجدسلیمان‌ بر اثر تخریب‌ تاسیسات توزیع‌ نیرو، آسیب دیده و در برخی مناطق آنتن‌دهی تلفن همراه مختل شده است.

درپی زلزله‌های پیش از ظهر امروز مسجدسلیمان در برخی محورهای مواصلاتی این شهرستان ریزش‌ کوه گزارش شده است.

استانداری خوزستان از اعزام چند بالگرد برای بررسی خسارت های زمین لرزه به کانون زلزله در مسجدسلیمان خبر داد.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ ۵ نفر کشته و مجروح شدند/ اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه

تاکنون، عمده خسارت زلزله ریزش دیوار بوده و یک نفر بر اساس شوک و ترس فوت کرده است.

بیشترین خسارت در منطقه گلگیر شهرستان مسجدسلیمان بوده است.

توضیحات و توصیه های مدیرکل مدیریت بحران خوزستان درباره زلزله ۵.۷ ریشتری در مسجد سلیمان

12:16 هلال احمر در حال ارزیابی خسارات

سلیمی رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر گفت: هم اکنون ۵ تیم عملیاتی امداد و نجات شامل ۱۵ تن از استان خوزستان برای ارزیابی به محل وقوع زمین لرزه اعزام شده اند و تیم‌های امدادی دیگر با توجه به روستا‌های بسیار واقع در منطقه برای ارزیابی میزان خسارات اعزام خواهد شد. ۵۶ روستای دارای آبادی با جمعیت بالغ بر ۵ هزار و ۵۸۰ تن تا شعاع ۱۵ کیلومتری زمین لرزه وجود دارد.

وی افزود: از آنجا که تعداد روستا‌ها زیاد است در ارتباط دائم با تیم‌ها در حال ارزیابی هستیم، اما چون وسعت زمین لرزه تا جایی بوده که استان‌های همجوار را هم لرزانده لذا در حال رصد استان‌ها و مناطق هستیم.

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به آسیب به دو منطقه شهر مسجدسلیمان در زلزله اخیر اظهار کرد: با توجه به احتمال بروز پس لرزه های بیشتر در ساعات آینده مردم از حضور در مناطق پرخطر دوری کرده و در مناطق امن ساکن شوند.

وی افزود: پنج تیم ارزیاب به منطقه اعزام شده که گزارش های تکمیلی را اعلام می کنند ولی مردم حتماً تا عادی شدن اوضاع از اسکان در مناطق پرخطر خودداری کنند.

عزیز علی امرایی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر لرستان هم گفت: به دنبال زلزله در مسجدسلیمان جمعیت هلال احمر لرستان به آماده‌باش کامل در آمد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر لرستان در آماده باش کامل قرار گرفته است و در صورت اعلام نیاز، تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر لرستان به خوزستان اعزام می‌شوند.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ ۵ نفر کشته و مجروح شدند/ اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه

12:32 فعالیت تاسیسات نفت و گاز مسجدسلیمان ادامه دارد

روابط عمومی شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: پس از وقوع زلزله امروز خوزستان خسارتی به تاسیسات نفتی مناطق نفت‎خیز جنوب گزارش نشده است. تیم‌های ارزیاب برای بررسی‌های بیشتر به محل تاسیسات اعزام شده اند که در اولین فرصت گزارش تکمیلی وضعیت تاسیسات نفتی اطلاع‎رسانی می‌شود.

قباد ناصری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نیز گفت: وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در حوالی مسجدسلیمان، خسارتی به واحدهای عملیاتی و تاسیسات نفت و گاز این شرکت وارد نکرده است و فعالیت‌های عملیاتی بدون وقفه ادامه دارد.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ ۴۷ نفر کشته و مجروح شدند/ بیمارستان نفت مسجدسلیمان تخلیه شد

12:56 میزان خسارت قابل توجه است

حجت الاسلام حیدر حجتی نیا فرماندار شهرستان مسجد سلیمان گفت: میزان خسارت به ساختمان‌ها در شهر مسجد سلیمان و منطقه گلگیر قابل توجه گزارش شده است.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران در شهرستان مسجد سلیمان تشکیل شده و از شهروندان درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی در محیط‌های باز و خارج از منازل به سر ببرند.

فرماندار مسجد سلیمان گفت: کانون زمین لرزه ۵،۷ ریشتری پیش از ظهر روز دوشنبه در خوزستان منطقه گلگیر در ۴۵ کیلومتری مسجد سلیمان اعلام شد. این روستا در ۴۵ کیلومتری از شهر مسجد سلیمان و دارای حدود هفت هزار نفر جمعیت است.

گزارش‌های اولیه از ترک برداشتن و فرو ریختن برخی دیوارها در کانون زلزله حکایت دارد. بیش از ۵۰ درصد از منازل روستایی این شهرستان دچار خسارت شدند.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ ۵ نفر کشته و مجروح شدند/ اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه

13:23 ارزیابی بنیاد مسکن از خسارت‌های زلزله

رییس بنیاد مسکن خوزستان گفت: بنیاد مسکن بر اساس وظیفه خود در همان ساعات اولیه وقوع زلزله در مکان حادثه حضور یافته و در حال ارزیابی خسارات اولیه است.

وی اضافه کرد: ارزیابی از میزان خسارت‌های وارده در روستا‌ها آغاز شده و تا ساعاتی دیگر ارزیابی اولیه انجام خواهد شد.

14:06 برق مسجدسلیمان قطع شد

سرپرست شرکت توزیع برق خوزستان گفت: در مسجدسلیمان به دلیل ریزش ساختمان‌ها بر شبکه فشار متوسط منطقه، بخشی‌ از خطوط برق‌رسانی و فیدر‌ها مشکل‌دار شده‌اند.

هفت فیدر از میان ۲۸ فیدر توزیع برق منطقه با قطعی روبه‌رو شده و تیم‌های عملیاتی مشغول به تعمیر آن‌ها هستند.

مدیرعامل نیروگاه رامین اما گفت: زلزله ۵.۷ ریشتری مسجدسلیمان هیچگونه آسیبی به تأسیسات تولید نیروی برق رامین وارد نکرده است.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ تاکنون خسارت جانی گزارش نشده/ اعزام تیم های ارزیاب به منطقه

براساس آخرین آمار اورژانس خوزستان، ۴۶ نفر مصدوم شدند که ۴۳ نفر آن‌ها در این شهرستان و ۳ نفر دیگر در ایذه هستند.

تاکنون ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۲ دستگاه آمبولانس مرکز فوریت‌های پزشکی به مناطق زلزله زده مسجدسلیمان اعزام شده اند.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ ۴۷ نفر کشته و مجروح شدند/ بیمارستان نفت مسجدسلیمان تخلیه شد

14:32 اعلام آماده باش فوری در پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان

محمود محمد علی فام فرمانده هوانیروز مسجد سلیمان گفت: در پی وقوع زلزله در شهرستان مسجد سلیمان و با دستور فرمانده هوانیروز ارتش، بالگرد‌های شناسایی، ترابری و اورژانس این پایگاه در حالت آمادباش کامل بسر می‌برند و تاکنون یک فروند بالگرد شناسایی در سطح شهر مسجد سلیمان به پرواز درآمده است.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ ۴۷ نفر کشته و مجروح شدند/ بیمارستان نفت مسجدسلیمان تخلیه شد

14:48 بیمارستان نفت مسجدسلیمان تخلیه شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان با تائید تخلیه شدن بیمارستان نفت مسجدسلیمان گفت: بعد از وقوع زمین لرزه در مسجدسلیمان دو بخش از این بیمارتسان دچار ریزش شد که بلافاصله برای حفظ جان و امنیت بیماران، کل بیمارستان تخلیه شد.

وی افزود: بیماران با استفاده از آمبولانس به سایر مراکز درمانی شهر منتقل شده اند، ولی کلیه کارکنان بیمارستان در حال آماده باش هستند.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ ۴۷ نفر کشته و مجروح شدند/ بیمارستان نفت مسجدسلیمان تخلیه شد

15:02 وضعیت جاده‌ای مسجدسلیمان پس از وقوع زلزله

غلام عباس بهرامی نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان گفت: بر اثر آخرین گزارش‌ها و بازدیدهای میدانی در سه نقطه شاهد ریزش بودیم که این سه نقطه پاکسازی شده‌اند و در حال حاضر جاده مسدودی در مسجدسلیمان نداریم.

وی افزود: همکاران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در آمادگی کامل به سر می‌برند و به منظور خدمت رسانی در حوزه راه در آماده‌باش قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان گفت: تا کنون میزان خسارت‌ها مشخص نیست و در حال برآورد و ارزیابی خسارات وارده به محورهای جاده‌ای و ابنیه فنی هستیم و به محض اتمام این بررسی‌ها هزینه مربوطه اعلام خواهد شد.

گزارش میدانی از مناطق زلزله زده مسجد سلیمان

15:14 حال مصدومان وخیم نیست

محمدامین زرگر، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: حال هیچکدام از مصدومان این حادثه وخیم نیست.

هفت نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان شده‌اند و مابقی در مراکز درمانی بستری هستند.

جهت امدادرسانی، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۲ دستگاه آمبولانس به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ ۵۲ نفر کشته و مجروح شدند/ بیمارستان نفت مسجدسلیمان تخلیه شد
15:28 افزایش تعداد مصدومان

تعداد مصدومان زمین لرزه مسجدسلیمان به ۵۱ تن رسید که بیشتر این مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند.

بر اثر این زمین لرزه، ۳ تن نیز در شهرستان ایذه مصدوم شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در حاشیه عیادت از مصدومان زمین لرزه مسجدسلیمان گفت: حال عمومی مصدومان زمین لرزه امروز خوب است. نیرو‌های ما در شهرستان‌های معین و مرکز استان در حال آماده باش هستند.

با توجه به احتمال وقوع پس لرزه‌های با شدت بیشتر، از حضور در مناطق پرخطر و سازه‌های سست و فرسوده خودداری کرده و در مناطق امن ساکن شوید.

15:57 افزایش تعداد مصدومان زمین لرزه مسجدسلیمان

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: زمین لرزه‌ای که پیش از ظهر امروز، دوشنبه ۱۷ تیرماه در منطقه گلگیر و میان ۳ شهرستان هفتکل، مسجد سلیمان، ایذه به وقوع پیوست که تاکنون (لحظه مخابره خبر) تعداد مصدومان ۴۷ نفر در مسجدسلیمان و ۳ نفر در ایذه نفر بوده که به طور سرپایی مداوا شدند.

وی با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب در منطقه حضور دارند افزود: انتظار داریم که مردم به هشدار‌ها توجه کنند و از قرار گرفتن در اماکن و منازل ناامن، خودداری کنند تا خطری آن‌ها را تهدید نکند

16:15 زلزله به ۸۳ خانه در مسجدسلیمان آسیب زد

مسجد کوی المهدی مسجد سلیمان نیز از این زلزله آسیب دیده است.

هیچکدام از محور‌های ارتباطی منطقه در اثر زلزله آسیب ندیده و همه مسیر‌ها باز است.

16:28 ۸۰ مدرسه در اندیکا بر اثر زمین لرزه آسیب جدی دیدند

محمدرضا خداوردی، رئیس آموزش و پرورش اندیکا درجلسه مدیریت بحران گفت:۶۶ مدرسه سنگی که فرسوده و قدیمی بودند، کاملا آسیب دیده و دچار ترک‌های عمیق گردیده اند.

وی افزود:برای سال تحصیلی جدید خطر آفرین و غیرقابل استفاده می‌باشند و تعداد ۱۴ مدرسه آجری نیز آسیب دیده و نیاز به تعمیرات اساسی دارند.


زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ ۴۷ نفر کشته و مجروح شدند/ بیمارستان نفت مسجدسلیمان تخلیه شد

16:37 افزایش مصدومان زلزله خوزستان به ۶۴ نفر

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از افزایش تعداد مصدومان زلزله مسجدسلیمان به ۶۴ نفر خبر داد.

18:33 افزایش مصدومان زلزله مسجد سلیمان به ۱۰۴ نفر

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از افزایش تعداد مصدومان زلزله مسجدسلیمان به ۱۰۴ نفر خبر داد.

وی با اشاره به آمار مصدومان زلزله در دیگر شهر‌های خوزستان بیان داشت: ۳ نفر از این مصدومان در ایذه و یک نفر در باغملک توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی انتقال یافتند.

18:36 نخستین کودک در مناطق زلزله‌زده متولد شد

در هنگام وقوع زلزله یک نوزاد مسجدسلیمانی پا به عرصه وجود نهاد و شادی را برای خانواده و همشهریانش به ارمغان آورد.

این نوزاد مسجدسلیمانی که یک دختر است در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان به دنیا آمد.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ ۵۲ نفر کشته و مجروح شدند/ بیمارستان نفت مسجدسلیمان تخلیه شد

18:44 لزوم خود داری از رفتن به سازه‌های فرسوده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بر لزوم خودداری مردم از رفتن به بافت‌های فرسوده در مناطق زلزله زده تاکید کرد.

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: نیرو‌های هلال احمر در شهرستان‌های معین و مرکز استان در حال آماده‌باش هستند.

وی در خصوص حال مصدومان زلزله مسجد سلیمان بیان داشت: حال عمومی مصدومان زمین‌لرزه امروز خوب است.

19:01 بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان محل برگزاری چادر‌های اسکان اضطراری

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: چادر‌های اسکان اضطراری در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان برپامی شوند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: چادر‌های اسکان اضطراری در محوطه بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان برای اسکان بیماران در صورت تداوم پس لرزه‌های احتمالی توسط امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان در حال برپا شدن اند.

19:09 اعزام ۶ اکیپ راهداری به محورهای مواصلاتی مسجدسلیمان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه ۶ اکیپ راهداری به محورهای مواصلاتی مسجدسلیمان اعزام شدند،گفت:هیچکدام از راه های شهری و روستایی مسدود نیستند.

19:26 برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان ویژه زلزله مسجدسلیمان

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان ویژه زلزله مسجدسلیمان برگزار و اعلام شد تاسیسات آب برقرار هستند و آب روستا‌ها مشکلی ندارند و همه نیرو‌ها در حال آماده باش هستند همچنین ایستگاه برق فعال است، اما ۱۵۰ مشترک در گلگیر و مسجد سلیمان خاموش هستند و تا امشب بقرار است فعال شوند.

20:00 مصدومیت ۱۱۲ نفر در زلزله مسجد سلیمان/اعزام اکیپ‌های ارزیابی ‌به روستاها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: تاکنون آمار نهایی مصدومان در هر دو شهرستان ایذه و مسجد سلیمان به ۱۱۲ نفر رسیده که اکثر درمان سرپایی شدند و ۵ نفر بستری هستند.

20:23 هیچ مشکلی در سوخت رسانی به مناطق زلزله زده وجود ندارد

نعمت اله نجفی، مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان گفت:از اولین ساعات وقوع زلزله سوخت رسانی بدون هیچ وقفه ای به مناطق زلزله زده در حال انجام است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود:همه جایگاه های سوخت رسانی در سراسر مناطق زلزله زده استان در حال سوخت رسانی هستند و فقط یک جایگاه در مسجدسلیمان تعطیل شده است.

نجفی اضافه کرد:لوله های این جایگاه در مسجدسلیمان به دلیل تکان های شدید دچار نشتی شده است و از این رو برای حفظ امنیت این جایگاه را تعطیل کرده ایم.

21:02 مسجدسلیمانی‌ها امشب در خانه نخوابند

استاندار خوزستان گفت:مسئولان شهرستان به مردم این شهر اعلام کنند که امشب در خانه نخوابند.

21:50 پیش‌بینی اسکان اضطراری در ۵ منطقه مسجدسلیمان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: با توجه به وقوع احتمالی پس‌لرزه‌ها در مسجدسلیمان و ضرورت پیش‌بینی و پیشگیری‌های لازم، چادر‌های اسکان اضطراری در ۵ نقطه از شهرستان برپا می‌شود.

22:11 مدارس مسجد سلیمان از خسارت زلزله در امان نماندند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: زلزله امروز در مسجدسلیمان به تعدادی از آموزشگاه‌های این شهرستان آسیب جدی وارد کرد.

22:15 تعداد مصدومان زلزله مسجدسلیمان به ۱۱۴ نفر رسید

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه آمار مصدومان زلزله مسجدسلیمان به ۱۱۴ نفر رسید، گفت: ۱۰ نفر از مصدومان در بیمارستان بستری هستند و بقیه به‌صورت سرپایی درمان شدند.

23:01 پس‌لرزه‌ها در مسجدسلیمان تا ۷۲ ساعت آینده ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه متعاقب زلزله ۵.۷ ریشتری مسجدسلیمان هفت پس‌لرزه با شدت ۴.۷ تا ۲.۵ ریشتر رخ داده است، گفت: قطعاً این پس‌لرزه‌ها به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده ادامه دارد.

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ ۵۲ نفر کشته و مجروح شدند/ بیمارستان نفت مسجدسلیمان تخلیه شد

برپایی چادر توسط هلال احمر برای اسکان اضطراری زلزله زدگان مسجدسلیمان

زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند/ ۵۲ نفر کشته و مجروح شدند/ بیمارستان نفت مسجدسلیمان تخلیه شد
alibagherikahkesh.blog.ir
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، حضرت آیت الله خامنه‌ای در احکام جداگانه‌ای امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی را به سِمت جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی را به سمت رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

متن احکام فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی

بنا به پیشنهاد رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و نظر به تجارب و شایستگی، شما را به سِمت «جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح» منصوب می‌کنم.

تلاش شایسته در ارتقای توانمندی‌های دفاعی و امنیتی نیرو‌های مسلح با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگی و کارشناسی با لحاظ نظر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، مورد انتظار است.

از زحمات و تلاش‌های امیر سرلشکر صالحی در این مسئولیت قدردانی می‌کنم.

توفیق شما را از خداوند متعال مسئلت دارم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۱ تیر ۱۳۹۸

بسم الله الرحمن الرحیم

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی

بنا به پیشنهاد فرمانده کلّ سپاه و نظر به تجارب ارزنده در بسیج و شایستگی، شما را به سِمت «رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» منصوب می‌کنم.

اعتلای بسیج و فرهنگ مقاومت و تقویت زمینه‌های بروز خلاقیت و ابتکار بسیجیان بویژه نوجوانان و جوانان در گسترش، تعمیق و حفاظت از ارزش‌های انقلابی و ارتقای حضور سازمان‌یافته‌تر آنان با تکیه بر تجارب در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی، گسترش گروه‌های جهادی و هم‌افزایی و تقویت بسیج اقشار در تعامل سازنده و هم‌افزا با مجموعه سپاه و سایر سازمان‌های کشوری و لشکری با لحاظ تدابیر فرمانده کل سپاه مورد انتظار است.

از تلاش‌های ارزنده و مواضع انقلابی سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور در دوره تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی می‌کنم.

توفیقات شما را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

سیّد علی خامنه‌ای

۱۱ تیر ۱۳۹۸
alibagherikahkesh.blog.ir