⚫ بِسْمِ اَللّهِ اَلرَّحْمنِ اَلرَّحِیمِ ⚫

نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ
متولد 1996 در MIS ، خبرنگار و روزنامه نگار
شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال( کد شامد): 1-1-765329-64-0-1
در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند و روح ها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ اما در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، و روح‌ ها میروند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است.
نوشتن، یک عمل هنرى است ؛زیادتر نگویید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست

🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻

💮بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ💮

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿٢٥٦﴾
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾

🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

۴۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

🌹🌹🎉🎉🌹🌹
با سلام و تشکر فراوان از تعهد و اخلاصتان امیدواریم ستاره‌ی زندگی و اختر دانشتان پیوسته ایام بر دل بیماران بتابدو هماره دعای بندگان بدرقه راه شما باشد. روز پزشک بر شما گرامی باد
کمیته بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی گروه جهادی شهید موسوی از تمامی پزشکان ،متخصصان ،خیرین سلامت علاقه مند به حضور در اردوهای جهادی پزشکی با هدف ویزیت رایگان بیماران محروم شهرستان مسجدسلیمان و روستاهای تابعه دعوت می نماید
علاقه مندان میتوانند در ساعت اداری با مراجعه به حوزه مقاومت بسیج یکم شهری شهید دستغیب (ره) و یا با شماره 09217449387 مهندس باقری کاکش (مسول کمیته پزشکی ) تماس حاصل فرمایید
مقام معظم رهبری :
این اردوی جهادی، از آن بمراتب بهتر و شرافتمندانه‌تر و مفیدتر است. حضور در اردوهای جهادی، تماس مستقیم با مردم، احساس مسئولیّت پیدا میکنید. انسان وقتی خدمت کرد به‌طور مستقیم، خدمت در چشم انسان عزیز میشود؛ نقاط ضعف را پیدا میکنید.

✒کمیته بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گروه جهادی شهید اسفندیار موسوی >
alibagherikahkesh.blog.ir
⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽هفته اول لیگ برتر خلیج فارس -لیگ نوزدهم
نفت مسجدسلیمان -تراکتور سازی تبریز
پنج شنبه ۹۸/۵/۳۱ ساعت ۲۰:۱۵
ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان
⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽
alibagherikahkesh.blog.ir
لایحه «اصلاح قانون پولی و بانکی کشور» به منظور حذف چهار صفر از پول ملی و تغییر واحد پول ملی به مجلس ارسال شد.

با اجرای طرح اصلاح نظام پولی در قالب حذف چهار صفر از پول ملی و بازنگری در اقطاع اسکناس و سکه، نقش این ابزار در نظام­‌های پرداخت کشور، می‌یابد. به همین منظور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور را که در جلسه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ هیئت وزیران به پیشنهاد بانک مرکزی به تصویب رسید، برای طی تشریفات قانونی به مجلس ارسال کرد.

براساس این لایحه واحد پول ایران به تومان تغییر می‌یابد و هر تومان برابر ۱۰۰۰۰ ریال جاری و معادل یکصد پارسه است.

برابری پول­‌های خارجی نسبت به تومان و نرخ خرید و فروش ارز توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب نظام ارزی حاکم و با رعایت ذخایر ارزی و لزوم تعهدات کشور در مقابل صندوق بین­‌المللی پول، محاسبه و تعیین می­‌شود.

دوره گردش موازی و اعتبار همزمان «تومان» و «ریال» که در این قانون «دوره­‌گذار» نامیده می‌­شود، حداکثر ۲ سال خواهد بود. طریقه جمع‌آوری و شرایط خروج اسکناس­‌ها و سکه‌­های ریال از جریان، بر طبق قانون پولی و بانکی کشور حسب مورد، تعیین یا اجرا می­‌شود.

پس از پایان دوره­‌گذار، تعهداتی که پیش از این براساس واحد پول ریال ایجاد شده است، تنها با واحد پول تومان قابل ایفا خواهد بود.
alibagherikahkesh.blog.ir
آمادگی نظامی از جمله مهم‌ترین وسیله و ابزار برای ایجاد امنیت است. در واقع رابطه جدی میان پیشرفت و آمادگی نظامی و امنیت در این خصوص برقرار است. اقتدار در اینجا مساوی بوده با امنیت. ضعف در نیروی نظامی حتی ممکن است همسایگان شما را وادار به حمله کند و از این لحاظ به طور کل از دوست و دشمن در امان نخواهیم بود.

یکی از مواردی که پیشرفت آن را به طور محسوس و گسترده در حوزه نظامی کشورمان شاهد هستیم، ساخت انواع موشک‌های پیشرفته است. پیشرفت موشکی کشورمان سبب شده که برخی از کشور‌های غربی همواره در یک موضع دخالت آمیز سعی کنند که ایران اسلامی را در این حوزه زمین گیر کنند و از پیشرفت‌های دیگر باز دارند. بر این اساس حتی برجام‌های بعدی را برخی در حوزه موشکی پیش بینی کرده بودند و توقف حوزه موشکی بعد از حوزه هسته‌ای در دستور کار کشور‌های غربی علیه کشورمان بود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز تحریم‌های خصمانه علیه ایران ارتقای توانمندی ایران در حوزه نیروی هوایی کشور را شاهد بوده ایم، به گونه‌ای که در این دوران ساخت اولین موشک سوخت جامد در دستور کار قرار گرفت. جالب اینجاست که این پیشرفت‌ها در سایه تحریم‌ها ایجاد شد و توانایی و توانمندی نخبگان ایرانی را به رخ جهانیان کشید.

موشک سجیلِ ایرانی، هفت دقیقه تا اسرائیل

در نیمه دوم دهه ۱۳۸۰ بود که پروژه‌ای تحت عنوان عاشورا کلید خورد. پروژه‌ای که حاصل آن پرنده عظیم الجثه موسوم به سجیل بود که سایه آن بر سرزمین‌های بیگانه سایه انداخته است. این پرنده عظیم الجثه که اولین موشک دور برد سوخت جامد ایران و مدل پیشرفته‌تر موشک «شهاب ۳» بود در حدود ۲ هزار کیلومتر برد داشته و تاکنون ۲ نمونه از آن به نام سجیل ۱ و ۲ رونمایی شده است.

همان‌طور که گفته شد این موشک زمین‌به‌زمین دو مرحله‌ای، ۲ موتور سوخت جامد مرکب و بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر بُرد دارد که ایران در سال ۲۰۰۸ آن را مورد آزمایش قرار داد. موشک سجیل بر خلاف موشک‌های شهاب، با سوخت جامد تا حد قابل توجهی زمان پرتاب را کمتر و قدرت مانور را افزایش داده است؛ و همین ویژگی احتمال حمله به پرتاب‌گر و موشک آماده به پرتاب، قبل از شلیک را به شدت کاهش می‌دهد.
افزون بر این به سبب شتاب بسیار بالای سجیل، امکان ردگیری آن در فاز‌های اولیه پرتاب بسیار کم است و عملا شانس دشمن برای انهدام این موشک طی پرواز را بسیار ناچیز می‌کند.

موشک سجیلِ ایرانی، هفت دقیقه تا اسرائیل


همچنین سرعت بازگشت موشک بالستیک سجیل به جو زمین و سقوط روی هدف، حدود ۱۳ ماخ (حدود ۴ هزار و ۳۰۰ متر بر ثانیه) است که این ویژگی، انهدام موشک را برای تمام سامانه‌های دفاع هوایی موجود «ناممکن» می‌کند. وزن این موشک در حدود ۲۳ هزار و ۵۴۰ کیلوگرم است و به تعبیری سنگین‌وزن‌ترین موشک ایرانی محسوب می‌شودکه قابلیت هدف قرار دادن تمام مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی را دارد.

این موشک از دو موتور بهره برده و به اصطلاح دو مرحله‌ای و بالستیک عمل می کند. موشک‌های بالستیک از لانچرهای ثابت و متحرک پرتاب می‌شوند و طرز کارشان نیز بدین شکل است که به صورت عمودی و یا زاویه دار (بسته به برد و کار کرد) پرتاب شده و از جو زمین خارج می‌شوند.

پس از خروج موشک از جو زمین، موشک حالت افقی به خود گرفته و در خارج از جو شروع به حرکت می کند و به محض رسیدن به بالای سر هدف، موشک مجدد وارد جو شده و با استفاده از جاذبه زمین و با سرعت بسیار بالا، روی هدف خودش سقوط می‌کند. سرعت بازگشت موشک بالستیک سجیل به جو زمین و سقوط روی هدف، حدود ۱۳ ماخ (حدود ۴۳۰۰ متر بر ثانیه) است که این خود، انهدام موشک را برای تمام سامانه‌های دفاع هوایی موجود «ناممکن» می‌کند.


طبق دیدگاه گلوبال سکیوریتی «سجیل دو توانایی برد ۲۵۱۰ کیلومتر با حمل کلاهک سه مخروطی به میزان ۶۵۰ کیلومتر را دارد. این میزان می‌تواند از ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر ارتقا پیدا کند.» بزرگترین دستاورد در موشک‌های بالستیک از بعد دقت را می‌توان موشک سجیل دو دانست که در مقایسه با سجیل یک؛ به سیستم ناوبری جدید و سنسور‌های دقیق و پیشرفته مجهز است.
رابرت گیتس، وزیر دفاع اسبق آمریکا در سال ۲۰۰۹ گفت: موشک سجیل دارای بردی بالای ۲۰۰۰ کیلومتر است. سجیل می‌تواند کلاهک‌هایی را تا محدوده ۷۵۰ کیلومتری به اسرائیل و حتی بخش‌هایی از جنوب شرقی اروپا پرتاب کند.

موشک‌های بالستیک از انوع مختلفی از هدایت‌ها بهره می‌گیرند و قابلیت پرتاب با استفاده از سوخت‌های متنوعی از جمله سوخت مایع، جامد و جامدمرکب را دارا هستند. سجیل جزو موشک‌های بالستیک ایرانی است که از سوخت جامد بهره می‌برد و همین موضوع جزو ویژگی‌های بارز این موشک شناخته می‌شود، اما چرا این موشوع برای موشک های بالستیک دارای اهمیت است؟

موشک سجیلِ ایرانی، هفت دقیقه تا اسرائیل

سوخت مایع در مورد موشک‌های بالستیک کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشتر برای پرتاب موشک‌های حامل ماهواره استفاده می‌شود. اما "سوخت‌های جامد" و "سوخت‌های جامد مرکب" که برخلاف سوخت‌های مایع در آنها، ماده سوختی و اکسید کننده مخلوط شده و سوخت به صورت بلورهایی درآمده و فرآیند احتراق را ادامه می‌دهد، امروزه مرسوم‌ترین سوخت ها هستند، البته هنوز هم بسیاری از کشورها در تولید موشک‌های بالستیک، همچنان از سوخت‌های مایع استفاده می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از سوخت‌های جامد به نسبت سوخت‌های مایع، ماندگاری این سوخت‌هاست. سوخت‌های مایع ماندگاری بسیار کمی داشته و باید بعد از مدتی حتما سوخت موشک تعویض شود، اما سوخت‌های جامد چیزی در حدود ۹ سال ماندگاری دارند.

فناوری سوخت جامد مرکب که در این موشک استفاده شده افزون بر ویژگی‌های رانشی مطلوب، عمر انبارداری بالایی را برای آن به دنبال دارد. سامانه‌های هدف‌گیری، ناوبری و هدایت سجیل دقت بسیار بالایی را برای آن به ارمغان آورده‌اند که برای این موشک ارزش عملیاتی زیادی را ایجاد کرده است.

سجیل به گونه ای طراحی شده است که سامانه های دفاعی برتر دنیا ازجمله پاتروت وگنبد آهنین یارای مقابله با آن را ندارند.

موشک سجیل ۲ نیز از سوخت جامد استفاده می‌کند. همچنین این موشک از سرعت و دقت بیشتری در برخورد با هدف بهره برده و از عملکرد منحصر به فردی در سیستم ناوبری به نسبت دیگر موشک‌های زمین به زمین ایران برخوردار است.
موشک‌های سوخت مایع با توجه به نیاز به شارژ شدن سوخت در مخازن پیش از پرتاب، زمان آماده‌سازی زیادی دارند. در این حالت امکان شناسایی موشک پیش از پرتاب وجود دارد. برای رفع این مشکل از سالها پیش سیلوهای زیرزمینی برای پرتاب موشک‌های بالستیک در نقاط مختلف کشور ساخته شده که می‌توان موشک شارژ شده و آماده شلیک را تا چند ماه در آنها نگاه داشت.



سجیلِ اسرائیل زنِ سپاه پاسداران

بسیاری، موشک بالستیک و دوربرد سجیل را جزو اولین گزینه‌های ایران برای پاسخ‌گویی به هر گونه تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورمان می‌دانند؛ موضوعی که این موشک را بیش از پیش مورد توجه جهانیان قرار داده است. کارشناسان نظامی در دانشگاه ام.آی.تی آمریکا معتقدند، موشک سجیل با بردی حدود ۲هزار کیلومتر، حیرت‌انگیز‌ترین موشک ساخت ایران است.

تئودور پوستل استاد علوم و فناوری دانشگاه ام.آی.تی (ممتازترین دانشگاه فنی جهان) در مقاله‌ای به صورت تخصصی موشک بالستیک سوخت جامد "سجیل" را تحلیل کرده و از آن به عنوان موشک بسیار پیشرفته خط شکن نام برده است.

او با اشاره به اینکه سجیل یک موشک با سامانه پیشران سوخت جامد و دو مرحله‌ای است می‌نویسد: وزن تقریبی سجیل با کلاهک جنگی یک تنی تقریبا ۲۱ تن است ضمن اینکه در این موشک، مرحله دوم کوتاه‌تر از مرحله نخست است. البته پوستل، برد سجیل را با کلاهک‌های سبک‌تر حتی بیش از این میزان نیز می‌داند و قابلیت برد سجیل را با کلاهک ضعیف‌تر بالاتر می‌خواند.

موشک سجیلِ ایرانی، هفت دقیقه تا اسرائیل

استاد علوم دانشگاه ام.آی.تی پیش‌بینی کرده که ایران تعداد فراوانی از این موشک را تولید و حتی در زمینه سامانه پیشران سوخت مایع آن نیز تولیداتی داشته است. نکته جالب در مقاله این محقق علوم فنی و امنیتی، موضوعی است که وی در میانه مقاله خود بدان اشاره کرده و آن توانایی ایران در رقابت با آمریکا و روسیه در صنعت موشکی است. جالب‌تر اینکه وی توانایی موشکی ایران در طراحی موشک‌های فوق‌سنگین و سه مرحله‌ای را بسیار زیاد می‌داند و بر این باور است که ایران در خط برد دو هزار کیلومتر قادر است موشک‌هایی با وزن ۴۵ و حتی ۶۵ تن تولید کند که این کار نیازمند طراحی بومی موتور‌هایی است که دارای توان رانشی بسیار بالایی باشند.

اسرائیل در حال حاضر سامانه‌هایی برای مقابله با موشک‌های بالستیک در اختیار دارد که از قوی‌ترین آن‌ها می‌توان به ختس یا همان پیکان ۳ اشاره کرد که سامانه‌هایی ضد موشک بالستیک محسوب می‌شوند. اما در بیان ویژگی‌های سجیل به این موضوع اشاره شده که این موشک قادر است از سد این سامانه‌ها نیز عبور و اهداف مورد نظر را منهدم کرده و این قابلیت توانست ذهن بیگانگان را به خود مشغول کند.

وبگاه «امور دفاعی، موشکی» رژیم صهیونیستی در گزارشی با اشاره به ساخت موشک سجیل از سوی ایران به صراحت نوشت" موشک «عماد»، ساخت ایران قابلیت پیشی‌گرفتن بر سامانه دفاع موشکی پیکان ۳ اسرائیل را دارد. ختس یا پیکان ۳ نوعی سامانه ضد موشک بالستیک است که توسط شرکت صنایع هوایی اسرائیل و شرکت بوئینگ آمریکا طراحی و ساخته شده است. "

موشک سجیلِ ایرانی، هفت دقیقه تا اسرائیل

علاوه بر این یوزی رابین" ، کارشناس صهیونیست مسائل نظامی معتقد است که قدرت نظامی و موشکی ایران موجب ترس بسیاری از اسرائیلی ها شده و این موضوع احتمال نفوذ استراتژیک این رژیم را در مناطق جولان و فلسطین کم کند. رابین در این خصوص می‌گوید: "من معمولا سالی یک بار صحبتهایی درباره برنامه موشکی ایران انجام می‌دهم. در یک سال اخیر اتفاقات زیادی بدون آنکه توجه خاصی به آن بشود در برنامه موشکی ایران رخ داده است. این کشور با سرعت در حال پیش بردن برنامه خود است.

این کارشناس صهیونیست در ادامه می‌افزاید: موشک های بالستیک ایرانی در حجم بالایی در حال تولید و ذخیره هستند و نشانه هایی نیز حتی درباره صادرات این موشک ها وجود دارد که این غیر قابل باور است. ما معمولا می دیدیم که مسیر صادرات موشکی به ایران بود و به نظر الان این مسیر بر عکس شده است." اخیرا نیز الجزیره به نقل از چند ژورنال غربی، اینفوگرافی را از توان موشکی ایران و انواع آن ترسیم کرد.


روزنامه جروزالم پست (Jerusalem Post)، در اقدامی حیرت برانگیز که اهمیت موشک سجیل را یاد آور می‌شود نوشت: «رزمایش موشکی ایران با سیستم‌های قدیمی انجام شد و این امر باعث گردیده این سوال مطرح شود که آینده موشک‌های ایران چیست؟ رزمایش موشکی ایران به طور کامل از سوی اسرائیل رصد شد، نه برای اینکه متوجه شویم چه موشکی آزمایش شده است بلکه ببینیم چه چیزی ناپدید شده است. در این رزمایش موشک سجیل که در سال ۲۰۰۹ آزمایش شد، پرتاب نشد.»
«سجیل» غول روئین تن ایرانی / وقتی کابوس اسرائیل رو نمایی شد

نکته واضح این است که ما برای افزایش قدرت دفاعی و توان موشکی خود از هیچکس اجازه نمی‌گیریم و برنامه‌های دفاعی خود را به‌ویژه در حوزه موشکی با قاطعیت دنبال می‌کنیم و موشک‌های سجیل، خرمشهر، شهاب و عماد یکی از مصادیق برجسته آن محسوب می‌شود، زیرا سرعتی معادل چهارهزار و ۳۰۰‌ متر بر ثانیه داشته و کمتر از ۱۰‌ دقیقه و به اذعان صهیونیست‌ها در مدت هفت دقیقه می‌توانند سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهند. جمهوری اسلامی ایران با داشتن بازوان قدرتمندی همچون سپاه پاسداران، ارتش و بسیج موجب شده است تا هیچ کشوری فکر تجاوز به ایران را به ذهن خود راه ندهد.
alibagherikahkesh.blog.ir
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت، با اشاره به لزوم قدرشناسی مسئولین از فرصت خدمت به مردم و ضرورت همکاری و هم افزایی قوای سه گانه، «اقتصاد» و «فرهنگ» را دو مسئله مهم کشور خواندند و با تأکید بر توجه کامل مسئولان به «تولید داخلی» به عنوان «کلید اصلی حل مشکلات موجود» نکات مهمی را درباره‌ی «رهایی کشور از وابستگی به درآمد نفت»، «توجه ویژه به بخش‌های پیشران اقتصادی نظیر مسکن، کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان»، «ضرورت تغییر نگاه به تولید کننده به‌عنوان رزمنده جنگ اقتصادی» و «لزوم جهت گیری و هدفگذاری پیشرفت اقتصادی به سمت تأمین عدالت و ریشه کن کردن فقر» بیان کردند و مسئولان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با مقوله‌ی فرهنگ را به حساسیت بیشتر و مقابله جدی و هوشمندانه با هجوم همه جانبه دشمن به مبانی دینی، انقلابی و اخلاقی فراخواندند.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای این دیدار با تبریک عید سعید غدیرخم و سالروز ولادت حضرت امام موسی بن جعفر علیه‌السلام و همچنین هفته‌ی دولت، و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفتند: هفته‌ی دولت شاخص و نشانه‌ای است که با یادآوری خدمات و تلاش‌های یک‌سال گذشته، از یک طرف می‌تواند مایه دلگرمی باشد و از طرف دیگر، چنانچه این تلاش‌ها با دو شرط مهم «حرکت جهادی» و «نیت الهی» همراه شود، زمینه ساز برکات زیادی در جامعه خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی دیگر از برکات هفته‌ دولت را «ارزیابی اعضای دولت از عملکرد یک‌ساله خود و نقاط قوت و ضعف آن» برشمردند و افزودند: مسئولان باید دوران مسئولیت را که یک لطف الهی برای خدمت به مردم است، قدر بدانند و از این طریق، برای عرصه بسیار دشوار آخرت زاد و توشه فراهم کنند.

ایشان با اشاره به گذشت ۶ سال از عمر دولت، تأکید کردند: ۲ سال باقیمانده از دوران دولت، مدت زمان کمی نیست و باید به دور از گرفتار شدن در برخی آفات، مسائل مهم کشور را «اولویت بندی»، و اولویت‌ها را یک به یک پیگیری کرد.

رهبر انقلاب اسلامی یکی دیگر از آفات دولت‌ها در طول سال‌های مختلف را «گرفتار شدن به فروع و حواشی» دانستند و گفتند: دولت در این دو سال باقیمانده، از حواشی و مسائل فرعی که متأسفانه با ظهور فضای مجازی، امکان آن بیشتر هم شده است، فاصله بگیرد و مسائل اصلی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

رهبر انقلاب دو اولویت اصلی کشور را «اقتصاد» و «فرهنگ» برشمردند و در سخنانشان درباره موضوع اقتصاد با اشاره به تأثیرگذاری مشکلات موجود برطبقات ضعیف و متوسط، تولید داخلی را کلید اصلی حل این مشکلات خواندند و افزودند: البته به‌دست آوردن و چرخاندن این کلید در قفل مشکلات اقتصادی آسان نیست، اما باید این کار را انجام داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علت نامگذاری امسال به نام «رونق تولید» را توجه به پیش‌بینی‌ها درباره افزایش کارشکنی‌های بیگانگان برشمردند و خاطرنشان کردند: بهترین مقابله با این دشمنی‌ها، رونق تولید است که به فضل الهی در این زمینه حرکتی در بخش‌های مختلف دیده می‌شود که به نوبه خود نشان دهنده ظرفیت‌های بالقوه در سراسر کشور است، بنابراین مسئولان باید تولید داخلی را اساس کار قرار دهند.

ایشان سپس در تبیین اولویت‌ها در زمینه اقتصاد، بر سه مسئله تمرکز کردند: «قطع وابستگی به صادرات نفت خام»، «توجه به پیشران‌های اقتصادی که می‌توانند موتور محرکه دیگر بخش‌ها قرار گیرند» و «ضرورت تغییر نگاه مسئولان و دستگاه‌ها به تولید کنندگان».

رهبر انقلاب، درآمد آسان صدور نفت خام را بلایی بزرگ دانستند و یادآور شدند: این مشکل دیرینه واقعاً به ضرر پیشرفت کشور تمام شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به کشور‌هایی که بدون تولید یک قطره نفت، به پیشرفت چشمگیری دست یافته اند، گفتند: حتی در شرایط غیرتحریمی نیز کنترل بازار نفت از جمله قیمت گذاری و میزان خرید، دست مصرف کننده‌های بزرگ دنیا یعنی کشور‌های غربی است و آن‌ها می‌توانند براساس منافع خود و جهت گیری‌های سیاسی تولیدکنندگان را تحت فشار بگذارند.

ایشان تبدیل نفت خام به فرآورده‌های مختلف را راه اصلی رهایی از وابستگی به صادرات نفت خام برشمردند و افزودند: همچنان که بار‌ها گفته شده است، می‌توانیم با استفاده از اندیشمندان و صنعتگران، علاوه بر فرآورده‌های فعلی نظیر گاز و بنزین، در آینده به ترکیبات و تولیدات دیگری دست یابیم که ارزش صادراتی آن‌ها چندین برابر نفت خام باشد.

رهبر انقلاب اسلامی، توجه ویژه رئیس جمهور، وزارت نفت و دیگر دستگاه‌ها را به ساخت پالایشگاه ضروری دانستند و افزودند: مشکل هزینه تولید پالایشگاه را نیز می‌توان با نقدینگی موجود در کشور و مدیریت قوی حل کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در زمینه رونق تولید، برخی بخش‌های اقتصادی را دارای قدرت تحریک و فعال کردن بخش‌های دیگر خواندند و گفتند: باید به بخش‌های پیشران نظیر مسکن، کشاورزی، خودرو، لوازم خانگی و همچنین اقتصاد دانش‌بنیان توجه ویژه کرد چرا که فعال شدن هر کدام از این‌ها می‌تواند بخش‌های مختلف دیگر را به حرکت وا دارد و حرکت عمومی اقتصادی کشور را به کلی متحول کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نکته مهم دیگری، تغییر نگاه مجموعه دولت، مسئولان و دستگاه‌ها به تولید کنندگان را ضروری خواندند و با مقایسه تولیدکنندگان با رزمندگان سال‌های دفاع مقدس تأکید کردند: تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی با دشمنان هستند و باید با این چشم به آن‌ها نگاه کرد.

ایشان با انتقاد مجدد از مشکلات موجود بر سر راه ایجاد واحد‌های تولیدی گفتند: گاهی برای فعالیت یک واحد تولیدی باید نه از ۷ خوان بلکه از ۷۰ خوان عبور کرد که مسئولان باید این مشکل جدی را حل کنند و مقررات زائد و موانع تولید را رفع کرد.

رهبر انقلاب در همین زمینه، نگاه ویژه دولت به بنگاه‌های متوسط و کوچک را خواستار شدند و افزودند: این نگاه ویژه، رکن اصلی در اقتصاد مقاومتی است که همه مسئولان آن را پسندیده اند و قول اجرا داده اند که البته کار‌هایی هم شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: اگر به نکات گفته شده اهتمام جدی شود، تحریم‌ها واقعاً به فرصت تبدیل می‌شود، همانگونه که در ماه‌های اخیر نیز، چون واردات برخی کالا‌ها دشوار شده، برخی مسئولان به شرکت‌های دانش بنیان مراجعه کرده اند و مقداری از ظرفیت‌های جوانان، شرکت‌های دانش بنیان، جهاد دانشگاهی و مجموعه‌های تولیدی به کار گرفته شده است.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان‌شان رونق تولید را نیازمند چهار نهاده دانستند: «نیروی انسانی»، «سرمایه»، «فناوری» و «مدیریت اقتصادی».

ایشان نیروی انسانی ایرانی را انصافاً بی‌نظیر برشمردند و گفتند: این واقعیت امروز مورد اذعان اندیشمندان برخی کشور‌های دیگر نیز قرار دارد.


رهبر انقلاب اسلامی، نقدینگی حداقل ۱۸۰۰ هزار میلیاردی و نیز فناوری قابل قبول در بسیاری از زمینه‌ها را دو نهاده قابل قبول دیگر خواندند و افزودند: اما در بخش مدیریت اقتصادی با وجود تلاش‌های قابل تقدیر، باید با حساسیت بیشتر برنامه ریزی و عمل کرد تا مشکلات موجود در روند رونق تولید کاهش محسوس یابد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شکل گیری نوعی تحرک در سال جاری در زمینه‌های تولید صنعتی، کشاورزی، انرژی، پتروشیمی و لوازم خانگی را امری مبارک خواندند و با تأکید بر لزوم تقویت کامل این حرکت افزودند: این واقعیت نشان می‌دهد کسانی که از بن بست در کشور حرف می‌زنند، کاملاً اشتباه می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه این واقعیات باید انگیزه و امید و تلاش مدیران را افزون‌تر کند، یک نکته بسیار مهم را درباره هدف رونق و پیشرفت اقتصادی کشور بیان کردند.

ایشان گفتند: از نظر اسلام، صِرفِ ثروتمند شدن کشور، مطلوب نیست بلکه هدفِ پیشرفت اقتصادی، تأمین عدالت اجتماعی و ریشه کن کردن فقر است وگرنه مانند کشور‌های پیشرفته‌ای مثل آمریکا می‌شویم که طبقات ضعیف همچنان مشکلات عمیقی دارند.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به «فرهنگ» به عنوان اولویت دیگر کشور، گفتند: در موضوع فرهنگ با حمله همه جانبه و جبهه وسیع بیگانگان مواجه هستیم و همه مسئولانی که با مسائل فرهنگ مرتبط هستند، باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: دشمنان نظام اسلامی صراحتاً می‌گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان پذیر نیست و باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن‌ها و مغز‌ها و تحریک هوس‌ها به این هدف رسید.

ایشان با اشاره به اقدامات سازمان‌یافته ضد فرهنگی و ضد ارزشی خاطرنشان کردند: باید مانع نفوذ این اقدامات سازمان‌یافته در تولیدات فرهنگی همچون هنر، سینما، کتاب و تئاتر شد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه «ما معتقد به بستن فضای فرهنگی کشور نیستیم، اما با ولنگاری فرهنگی به‌شدت مخالفیم» گفتند: ما در شرایطی هستیم که جبهه مقابل ما و دستگاه‌های استکباری، همه امکانات فرهنگی و هنری خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی، به‌کار گرفته اند و ما باید برنامه‌ریزی جدی در مقابل این جبهه داشته باشیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به برخی اقدامات ضدفرهنگی سازمان یافته، اما پنهان در جامعه، افزودند: باید دستگاه‌های فرهنگی اعم از وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و صداوسیما و حتی دستگاه‌های اطلاعاتی بر روی این مسائل به شدت حساس باشند.

ایشان یکی از نکات مهم در عرصه امور فرهنگی را نقش مدیران ارشد و مدیران میانی دستگاه‌ها برشمردند و تأکید کردند: اگر مدیران در خصوص مسائل دینی، فرهنگی و اعتقادی دستگاه‌های تحت مدیریت خود، علناً مراقبت و نقش آفرینی کنند، قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی ابراز نگرانی نسبت به مسئله حجاب در جامعه را به‌جا و صحیح دانستند و خاطرنشان کردند: حجاب یک حکم شرعی و یک مسئله قانونی است و در این زمینه باید در درجه اول دستگاه‌های دولتی و حکومتی و مدیران آن‌ها مراقبت کنند تا براساس قانون عمل شود.

حضرت آیت‌الله خامنه ای، رعایت موازین دینی و ظواهر مذهبی را از جانب مدیران در بدنه دستگاه‌ها تأثیرگذار دانستند و گفتند: باید حرکت دینی در کشور تقویت شود که این موضوع به پیشرفت‌های مادی نیز کمک خواهد کرد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم تعامل، همکاری و هم جهتی قوای سه گانه اشاره کردند و با تأیید سخنان رئیس جمهور مبنی بر ضرورت هم افزا بودن سه قوه، افزودند: در برخورد با متخلفان باید منصفانه و عاقلانه و هوشمندانه عمل شود و دستگاه‌های نظارتی به‌گونه‌ای عمل کنند که از اقدامات آنها برداشت‌های تبعیض‌آمیز و غرض‌آلود و مچ‌گیری صورت نگیرد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه قوه مجریه میاندار و عهده دار وظیفه سنگین اداره کشور است، خاطرنشان کردند: همه باید به این واقعیت توجه کنند البته مسئولان دولتی نیز باید صبر و تحمل خود را افزایش دهند و برای کوچکترین موضوع یا مشکلی، بی تابی نکنند.

«نترسیدن از دشمن» توصیه دیگر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مسئولان دولت بود که گفتند: برخی اوقات سخنانی را می‌شنوم که نشانه بیمناک بودن از دشمن است، در حالیکه از دشمن، واقعاً نباید ترسید، زیرا این دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته و هر کاری هم که توانسته کرده، اما به موفقیت نرسیده است.

ایشان افزودند: آمریکا، اروپا و حتی شوروی سابق در این چهل سال هر اقدامی را که می‌توانستند علیه جمهوری اسلامی انجام دادند، اما به نتیجه نرسیدند. البته آزار و اذیت و زحمت بوجود آورده اند، ولی نتوانسته اند مانع از حرکت و پیشرفت نظام اسلامی شوند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پیشرفت‌ها و افزایش توانایی‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های سیاسی، دفاعی و اقتصادی تأکید کردند: دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و چهل سال دوم جمهوری اسلامی قطعاً از چهل سال اول، برای ما بهتر و برای دشمنان بدتر خواهد بود.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود به موضوع کشمیر اشاره کردند و با ابراز ناراحتی از وضع مسلمانان این منطقه گفتند: ما با دولت هند روابط خوبی داریم، اما انتظار و توقع از دولت هند این است که سیاستی منصفانه در قبال مردم نجیب کشمیر در پیش بگیرد و به مردم مسلمان این منطقه زور گفته نشود.

رهبر انقلاب اسلامی وضعیت کنونی منطقه کشمیر و اختلافات هند و پاکستان در این زمینه را نتیجه اقدامات انگلیس خبیث به هنگام خروج از شبه قاره هند دانستند و گفتند: انگلیسی‌ها برای استمرار درگیری در کشمیر، تعمداً این زخم را در این منطقه برجای گذاشتند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای روحانی رئیس جمهور در سخنانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کمک به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه در سال ۹۶ و سیل سال ۹۸، از استمرار خودکفایی در برخی بخش‌ها از جمله در تولید گندم خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌رغم تحریم‌ها، در ذخیره و تأمین کالا‌های اساسی در شرایط خوب و اطمینان بخشی قرار داریم.

آقای روحانی با اشاره به نوسانات در بازار کالا و ارز در سال گذشته، گفت: با وجود تلاش‌های همه‌جانبه آمریکا برای جلوگیری از صادرات و واردات کالا، توانستیم در بازار تعادل و ثبات ایجاد کنیم.

رئیس‌جمهور با تجلیل از صبر و مقاومت ملت ایران در برابر فشار‌ها گفت: امروز در سطح جهانی آمریکا به عنوان یک پیمان‌شکن منزوی شناخته می‌شود و از لحاظ حقوقی، اولین بار در دو نوبت آمریکا را در مجامع حقوقی جهانی محکوم کردیم.

رئیس‌جمهور، تحریم‌های آمریکا را اقدامی تروریستی دانست و خاطرنشان کرد: امروز آمریکا دست به تروریسم اقتصادی علیه همه ملت ایران و کودکان و زنان و مردان ایرانی زده است.

آقای روحانی با اشاره به گام‌های متقابل ایران در کاهش تعهدات برجامی گفت: مسیر صحیح و درستی را در کاهش تعهدات انتخاب، و تأکید کرده‌ایم صبر ما حدی دارد و در برابر بی‌تعهدی آن‌ها نمی‌توانیم تعهد کامل بپذیریم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر مذاکرات با ۱+۴ موفق باشد می‌تواند شرایط را عوض کند، گفت: اگر گفتگو‌ها ناموفق باشد، به مسیر خود ادامه خواهیم داد.

آقای روحانی افزود: قدرت‌های جهانی می‌دانند که در صورت تحریم کامل نفت و به صفر رساندن صادرات نفت ایران، آبراه‌های بین المللی نمی‌تواند امنیت سابق را داشته باشد، بنابراین فشار یکجانبه علیه ایران نمی‌تواند به نفع آن‌ها باشد و امنیت‌شان را در منطقه و جهان تضمین نمی‌کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات بانک مرکزی و بخش اقتصادی دولت برای ایجاد آرامش در بازار گفت: قیمت ارز تا حدی متعادل شده، ضمن اینکه نسبت به تأمین کالا‌های اساسی و ضروریات زندگی مردم اطمینان داریم.

آقای روحانی افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد از اردیبهشت ماه امسال، تورم نقطه به نقطه و ماهانه رو به کاهش است.
رئیس‌جمهور سیاست دولت را فروش فرآورده‌های نفتی به جای فروش نفت خام اعلام کرد و افزود: برای این کار پالایشگاه‌های موجود را توسعه داده و پالایشگاه‌های جدید ایجاد خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور گفت: در قدم اول توانستیم در زمینه نفت گاز و گازوییل خودکفا شویم و به صادرات برسیم و امروز هم در زمینه بنزین خودکفا شده و بنزین صادر می‌کنیم.

آقای روحانی ادامه داد: باید مصرف بی رویه بنزین را کاهش دهیم که چارچوب مناسبی را در شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای این هدف، تصویب کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور با اشاره به دستور رهبر انقلاب درباره تغییر و اصلاح ساختار بودجه خاطرنشان کرد: هر چند در این مورد مقداری تأخیر داریم، اما تحریم فرصتی برای تغییر ساختار بودجه به وجود آورده است.

آقای روحانی از کاهش بیکاری خبر داد و با اشاره به توسعه نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: گردشگری نیز ۴۳ درصد نسبت به سال قبل بیشتر و حدود ۳۰۰ هزار اشتغال در این حوزه ایجاد شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به تحول در روستا‌ها در زمینه آب، برق، راه، بهداشت و درمان و ارتباطات خاطرنشان کرد: روزانه ۲۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات و ۱۰ روستا به گاز وصل می‌شود، ضمن اینکه هر هفته ۳۰ روستا به آب اشامیدنی متصل می‌شود.

آقای روحانی با اشاره به توجه ویژه دولت به قشر ضعیف و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: همه موفقیت‌های دولت تا امروز در سایه لطف خدا، هدایت رهبری و حضور و حمایت مردم بوده و اگر این سه نبود، ناتوان‌تر از آن بودیم که در برابر یک توطئه عظیم جهانی کشور را اداره، و نیاز‌های مردم را تأمین کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت هم‌افزایی هر سه قوه تأکید کرد: اگر همه دستگاه‌ها در کنار هم قرار بگیریم و همدیگر را یاری کنیم، با شتاب بیشتر از تحریم‌ها عبور می‌کنیم، حل مشکلات مردم سریع‌تر می‌شود و آمریکا را به زانو در خواهیم آورد.
alibagherikahkesh.blog.ir
درباره آمار سید و سادات کل کشور اظهار کرد: بیش از ۶ میلیون نفر از جمعیت ایران را سید و سادات تشکیل می‌دهند.

او افزود: از مجموع این آمار حدود ۳ میلیون و ۱۳۹ هزار نفر مردانی هستند که اسم آن‌ها با لفظ «سید» و حدود ۲ میلیون و ۶۹۷ هزار نفر نیز زنانی هستند که اسم آن‌ها با لفظ «سیده» یا «سادات» آغاز می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به تقریبی بودن این آمار گفت: ممکن است جمعیت آماری اعلام شده از تعداد سید و سادات‌ها بیشتر از این میزان باشد.



ابوترابی درباره تفاوت بین سیده و سادات تصریح کرد: هر دو کلمه «سیده و سادات» در سازمان ثبت احوال کشور به یک معنی هستند و خانواده‌ها برحسب سلیقه یک کدام از این دو واژه را به عنوان پیشوند نام فرزند خود انتخاب می‌کنند.

به گفته سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، نام فامیلی فرد دلالت بر سید بودن او ندارد.

ابوترابی با بیان اینکه کاربرد کلمه «میر و سید» همانند «سیده و سادات» است و تفاوتی ندارد، گفت: در برخی از روستاهای کشور اسامی افراد با «میرزا» آغاز می‌شود که نام آن‌ها میرزا است، اما سید نیستند و همچنین برخی از مردان هستند که علی رغم سید بودن، لفظ سید را ندارند.
alibagherikahkesh.blog.ir
حدود ۶ هفته پیش و در روز ۴ جولای شاهد آن بودیم که نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در آب‌های نزدیک به تنگه جبل‌الطارق نفتکش گریس ۱ حامل نفت ایران را توقیف کرد.



بعد از این اقدام انگلیسی‌ها دلیل توقیف این نفتکش را اجرای تحریم‌های اروپا علیه سوریه عنوان کرده و مدعی شدند که نفتکش گریس‌1 در حال حمل نفت به برای دولت دمشق بوده است.



پس از تلاش‌های طولانی از سوی وکلای نفتکش حکم آزادی آن در روز پنجشنبه توسط دادگاه عالی جبل‌الطارق صادر شد و این نفتکش شب گذشته حرکت خود را به سوی آب‌های بین‌المللی آغاز کرد.

جمعه‌ای که گذشت ایران رسما اعلام کرد که نام گریس 1 را به «آدریان دریا» تغییر داده است و این نام از شب گذشته به طور رسمی از سوی مؤسسات رهگیری خطوط کشتیرانی نیز مورد استفاده قرار گرفته است اما چرا طرف ایرانی نام آدریان دریا را برای نفتکش آزاد شده از دست انگلیسی‌ها برگزید؟



ریشه نام آدریان از واژه یونانی "آدریانوس" یا "هادریانوس" است و این واژه نیز از ریشه اصلی "آدور" به معنی دریا یا آب گرفته شده است.

هادریانوس یا ادریانوس پادشاه امپراتوری رم در سده دوم پس از میلاد مسیح، در سال 122 میلادی یک دیوار در مرز رم با انگلستان باستان کشید که بعدها به دیوار هادریان یا با تلفظ امروزی‌تر آدریان مشهور شد.

این دیوار با هدف جلوگیری از حمله قبائل سلت انگلیس به رم ساخته شد و در حال حاضر نیز بقایای این دیوار در انگلستان موجود است.



طول این دیوار 117 کیلومتر بود و از رودخانه تاین از شرق انگلیس به یک خلیج کوچک در غرب این کشور به نام سالوی کشیده شده است.

دیوار هادریان از سنگ و کلوخ ساخته شده، عرض آن تا سه متر و ارتفاع از 5 تا 6 متر بوده است.

در طول این دیوار به فاصله هر 5 مایل رومی معادل 8 کیلومتر قلعه‌های کوچکی با چند برج وجود داشته که از آنها برای نگهبانی و علامت دادن استفاده می‌شده است.



دیوار ادریان در سال 1987 به عنوان بخشی از مرزهای امپراتوری رم در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسید.

*نفتکشی که منادی پیروزی ایران شد

می‌توان تصور کرد که با توجه به پیروزی طرف ایرانی در آزاد کردن سوپرنفتکش آدریان دریا از دست انگلیس این نفتکش نقش دیوار آدریان را برای ایران در برابر توطئه انگلیس در دریا ایفا کرد.



به عبارت دیگر آدریان دریا دیواری بود که از منافع ایران در برابر انگلیس حفاظت کرد ویکی از بهتر‌ین نام‌هایی بود که می‌شد بر این نفتکش غول پیکر بعد از پیروزی در برابر غرب گذاشت.

منبع: فارس
alibagherikahkesh.blog.ir
مورخان همیشه چیز‌های جالب و تازه‌ای درباره گذشته‌ها کشف می‌کنند. برخی از معروف‌ترین شخصیت‌های تاریخی ماجرا‌های جالبی داشته اند که شنیدنشان خالی از لطف نیست. مثلا افراد زیادی نام مارتین لوتر کینگ جونیور را شنیده اند، اما نمی‌دانند که نام او هنگام تولد مایکل بوده است. ما عاشق تاریخ هستیم، بنابراین در این مطلب حقایق تاریخی را با شما به اشتراک می‌گذاریم که شما را شگفت‌زده می‌کنند.


مقامات اطلاعاتی آمریکا همه تغییرچهره‌های احتمالی هیتلر را در نظر گرفتند

در جنگ جهانی دوم، مقامات آمریکایی می‌ترسیدند که آدولف هیتلر از آلمان فرار کند. دفتر خدمات استراتژیک، یک هنرمند نیویورکی به نام «ادی سنز» را استخدام کرد تا پرتره‌های هیتلر با تغییر چهره‌های مختلف را تولید کند. اگرچه ثابت شد این پرتره‌ها بیهوده هستند، اما در نهایت توسط مجله آلمانی «Der Spiegel» در دهه ۱۹۹۰ منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفتند. آرشیو ملی ایالات متحده در واشنگتن دی‌سی هم بعد‌ها نسخه‌های باکیفیت این پرتره‌ها را منتشر کرد.

المپیک به رشته‌های هنری هم جایزه می‌داد


از سال ۱۹۱۲ تا ۱۹۴۸ در المپیک مسابقاتی هم در زمینه هنر‌های زیبا برگزار می‌کردند: ادبیات، معماری، مجسمه‌سازی، نقاشی و موسیقی. البته همه چیز با تِم المپیک بود، مثل طراحی بالا از بازی راگبی. این ایده نشان از احترامی بود که یونانیان باستان برای هنر قائل بودند.

ناپلئون بناپارت مورد حمله خرگوش‌ها قرار گرفت



ناپلئون دشمنان زیادی در زندگی خود داشته است، اما می‌دانستید که این دشمنان شامل خرگوش‌ها هم شود؟ مشاور ناپلئون برای اینکه همه چیز براساس مثل او پیش برود، تصمیم گرفت ۳۰۰۰ خرگوش را وارد شکارگاه کند تا ناپلئون و شکارچیانش به راحتی بتواند شکار کنند. اما اتفاق عجیبی افتاد. به محض فرمان شکلیک، خرگوش‌ها به سمت ناپلئون و شکارچیان حمله کردند.

درمورد زیبایی کلئوپاترا اغراق می‌شود


اغلب از کلئوپاترا به عنوان یکی از زیباترین افراد تاریخ یاد می‌شود، اما برخی مورخان معتقدند که این تعاریف از تبلیغات رومی نشات می‌گیرد که او را به عنوان یک زن اغواگر یا حتی جادوگر به تصویر می‌کشد. تصویر کلئوپاترا روی سکه‌ها نشان می‌دهد که او بینی عقابی داشته و نویسندگان باستانی ادعا می‌کنند زیبایی او خاص نبوده و صدا و هوش او باعث جذابیتش بوده است.

رئیس جمهور، جرالد فورد در جوانی مدل بوده است



حتی بزرگترین مردان و زنان تاریخ هم از یک نقطه شروع کرده اند و برخی آن‌ها رزومه واقعا جالبی داشته اند. مثل مدلی که رئیس جمهور آمریکا شد. جرالد فورد در دهه سوم زندگی خود به عنوان مدل فعالیت می‌کره و حتی در لیگ فوتبال ملی هم بازی کرده است.

ژنرال مکزیکی «سانتا آنا» برای پایش مراسم خاکسپاری برگزار کرد



فرمانروای نظامی و سیاسی مکزیک پایش را در جنگ با نیرو‌های فرانسوی از دست داد. بعد از اینکه او در سال ۱۸۴۲ به ریاست جمهوری رسید، مراسم خاکسپاری باشکوهی برای پایش برگزار کرد. پای قطع شده را با کالسکه حمل کردند و با توپ و شعر از آن تجلیل کردند.

رئیس جمهور لینکلن قهرمان کشتی بود



آبراهام لینکلن مرد بزرگی بود، او ۱۹۳ سانتیمتر قد داشت، بنابراین طبیعی است که در مبارزه خوب عمل کند. او در حدود ۳۰۰ مسابقه کشتی شرکت کرد و فقط یک باخت داشت که در نهایت قهرمان کشتی آمریکا شد.

چنگیزخان یکی از اولین سیستم‌های پستی بین المللی را اختراع کرد



یکی از اولین اقدامات چنگیزخان بعد از به قدرت رسیدن، ایجاد خدمات پیک اسبی به نام «یام» بود؛ که در آن سوارکاران می‌توانستند مسافت ۳۲۰ کیلومتر در روز را طی کنند. این سیستم بعد‌ها توسط مقامات و بازرگانان خارجی و همچنین شخصیت‌هایی مثل مارکو پولو و جان پلانو کارپینی استفاده شد.

آلبرت انیشتین پیشنهاد ریاست جمهوری را رد کرد



اگرچه انیشتین شهروند رژیم اشغالگر قدس نبود، اما در سال ۱۹۵۲ به او پیشنهاد ریاست جمهوری داده شد. اما انیشتین این پیشنهاد را رد کرد، چون احساس می‌کرد تجربه کافی برای این شغل را ندارد.

حداقل سه پاپ در اوایل ۲۰سالگی انتخاب شدند



قبلا مردان جوان به عنوا رئیس کلیسای کاتولیک انتخاب می‌شدند. پاپ بندیکت چهارم و پاپ جان ششم، هر دو حدود ۲۰ سالگی پاپ شدند، پاپ گرگوری پنجم حدود ۲۴ سالگی انتخاب شد. البته باتوجه به نبودن تاریخ تولد بسیاری از پاپ‌ها، غیرممکن است که حدس بزنیم جوان‌ترین پاپ در چند سالگی انتخاب شده است.

هالیوود اصلی نیوجرسی بود



وقتی مردم به فیلم‌های آمریکایی فکر می‌کنند، به هالیوود، کالیفرنیا فکر می‌کنند. اما صنعت فیلم‌سازی آمریکایی در نیوجرسی آغاز شد. کینتوسکوپ (دستگاه اولیه نمایش تصویر متحرک) در این ایالت اختراع شد. بسیاری از فیلم‌های صامت در این ایالت فیلمبرداری شدند. با این حال، در جنگ جهانی اول، کالیفرنیا جای نیوجرسی را به عنوان پایگاه فیلم آمریکایی گرفت.

هیتلر و موسولینی هر دو نامزد جایزه صلح نوبل بودند



اگر فکر می‌کنید که باید در زندگی خود یک عنوان کسب کنید، یادتان باشد هرکسی که در زندگی افتخار کسب کند، در سمت راست تاریخ قرار نمی‌گیرد. یکی از اعضای پارلمان سوئد در سال ۱۹۳۹ آدولف هیتلر را نامزد جایزه صلح نوبل کرد. همچنین بنیتو موسولینی هم توسط اساتید آلمان و فرانسه در سال ۱۹۳۵ نامزد جایزه صلح نوبل شد. اگرچه دلایل آن مشخص نیست.

جورج واشنگتن می‌توانست با انگشتانش گردو بشکند


اولین رئیس جمهور ایالت متحده آنقدر قوی بود که می‌توانست با انگشت شست و اشاره اش گردو بشکند.



حداقل ۶ بانوی اول از نوادگان پوکاهانتس بودند


یکی از مشهور‌ترین بومیان آمریکا در تاریخ، پوکاهانتس بوده که میراث بزرگی در سیاست آمریکا به جا گذاشت. حداقل ۶ بانوی اول آمریکااز نسل او بودند: ادیت ویلسون، ادیت روزولت، نانسی ریگان، بس تورمن، فرانسیس کلیولند و جین پیرس.



کریستوفر کلمب ادعا کرد که پری دریایی دیده است


در سال ۱۴۹۳، کریستوفر کلمب در نوشته‌هایش ادعا کرد که در سفرهای دریایی خود پری‌ دریایی دیده است. همچنین اعتراف کرد که آن‌ها به آن زیبایی که مردم می‌گویند نیستند و چهره‌ مردانه دارند. تا به امروز، مورخان معتقدند که او گاو دریایی دیده است.

چارلی چاپلین در مسابقه بدل خودش باخت!



چارلی چاپلین به صورت ناشناس در مسابقه بیشترین شباهت با خودش شرکت کرد و با اینکه خودش چارلی چاپلین واقعی بود، مقام بیستم را به دست آورد.
alibagherikahkesh.blog.ir
پس از حادثه زلزله در مسجدسلیمان و حضور سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه،از صبح امروز ستادبازسازی قرارگاه خاتم الانبیا با اعزام دستگاه های سنگین و مجهز به مسجدسلیمان کار آواربرداری مناطق زلزله زده و خسارت دیده را در این شهرستان آغاز کرد.
لازم بذکر است در فاز اول کار آواربرداری در مناطق نمره یک (پشت آمار سابق) و محله شجاعی ها (کلگه) در حال انجام است.
پس از حضور سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران مصوباتی مبنی بر بازسازی و بهسازی مدارس آسیب دیده و همچنین کار آواربرداری مناطق خسارت‌دیده پس از زلزله در دستور کار قرار گرفت که در همان روزهای اول کار بهسازی و بازسازی مدارس شروع و تا روزهای گذشته کار اکثر مدارس به پایان رسید اما کار آواربرداری امروز با ورود دستگاه‌های سنگین قرارگاه خاتم الانبیا آغاز شد.
alibagherikahkesh.blog.ir
چنان عید غدیرش دلربا افتاد در عالم

که یک هفته جلوترمی‌رود عالم بقربانش


ما شیعه ایم و شیعه مولا شدن خوش است
در بین نوکران علی جا شدن خوش است

باران که می‌بارد دلم سرمست غوغا می‌شود
هر قطره‌ای روی دلم یک ذکر مولا می‌شود
عید امامت و ولایت مبارک باد .
مهندس علی باقری کاکش
alibagherikahkesh.blog.ir
عبدالباری عطوان، سردبیر ­روزنامه اینترنتی رای الیوم، در یادداشتی نوشت: مخالفت مقامات جبل‌الطارق با درخواست آمریکا مبنی بر مصادره نفتکش ایرانی «گریس ۱» به همراه محموله آن طبق دستوری که در این خصوص صادر کرد، سیلی محکمی به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بود که چنین درخواستی کرد و این موضوع از تزلزل هیبت آمریکا در میان کشور‌های اروپایی و جهان حکایت دارد. حال این پرسش مطرح است که امور چگونه پیش خواهد رفت و فصل بعدی این بحران چگونه رقم خواهد خورد؟

در این مطلب آمده است: ابتدا لازم است، به صورت شفاف و روشن توضیح دهیم که تصمیم مخالفت با درخواست آمریکا، در وهله نخست تصمیم انگلیس به شمار می‌رود و اگر دولت محافظه‌کار بوریس جانسون که شش هفته پیش به درخواست آمریکا با توقیف نفتکش ایرانی اشتباه بزرگی مرتکب شد، می‌خواست باز هم به درخواست آمریکا این نفتکش را آزاد نکند، می‌توانست از آزادسازی آن خودداری کند؛ اما این بار برای اینکه در مخصمه هرگونه درگیری نظامی با ایران و بازو‌های آن در منطقه گرفتار نشود به خواسته آمریکا عمل نکرد و پشت دادگاه مقامات جبل‌الطارق پنهان شد و این رفتار انگلیس کاملا از روی تدبیر بود.‌

ایران به هیچ وجه دیگر در برابر هرگونه راهزنی دریایی آمریکا ساکت نخواهد نشست

نمی‌دانیم اقدام تحریک‌آمیز بعدی آمریکا چه خواهد بود؛ اما صدور دستور برای ناو‌های نظامی آمریکا به منظور حمله به نفتکشی که حامل پرچم ایران است و با نام جدید «آدریان داریا» حرکت خواهد کرد، تلاش آمریکا برای بی‌اثر کردن پیروزی ایران است و چه بسا بار دیگر شعله جنگ نفتکش‌ها را برافروخته کند؛ زیرا حسن خانزادی، فرمانده نیرو‌های دریایی ایران، اعلام کرد برای ارسال ناوگان دریایی خود به منظور همراهی نفتکش مورد نظر آمادگی دارد و این نشان می‌دهد، ایران به هیچ وجه دیگر در برابر هر گونه راهزنی دریایی آمریکا در این چارچوب ساکت نخواهد نشست و پاسخ آمریکا را خواهد داد و تجربه ماه‌های گذشته در این خصوص نیز همچنان در اذهان باقی مانده است.

سیاست احمقانه آمریکا در خلیج فارس انگلیس را هم تحت تاثیر خطرات ناشی از آن قرار می‌دهد

عطوان در ادامه نوشت: انگلیس به عنوان کشوری که در جبل‌الطارق داری حاکمیت واقعی است، دو سیلی محکم به ترامپ و جان بولتون مشاور وی زد. نخستین آن زمانی بود که نفتکش ایرانی را آزاد کرد و دیگری هنگامی روی داد که با درخواست آمریکا برای مصادره این نفتکش مخالفت کرد. این بدان معناست که احتمال پیوستن انگلیس به ائتلاف دریایی که رئیس جمهور آمریکا تلاش دارد برای حمایت از دریانوردی در خلیج (فارس) آن را ایجاد کند، اگر کاملا از بین نرفته باشد، ضعیف شده است؛ زیرا این سیاست احمقانه آمریکا، انگلیس را هم تحت تاثیر خطرات ناشی از آن قرار می‌دهد.

ایران به هیچ وجه تسلیم نخواهد شد و هرگز پرچم سفید را به اهتزاز در نخواهد آورد

پیشتر هم گفته بودیم و بازهم هم تکرار می‌کنیم: ایران به هیچ وجه تسلیم نخواهد شد و هرگز پرچم سفید را به اهتزاز در نخواهد آورد و همواره با همه توان خود در برابر زورگویی‌های آمریکا و اسرائیل مقاومت خواهد کرد و این موضوع را هنگام سرنگونی پهپاد آمریکایی که حریم هوایی آن را نقض کرده بود، عملا نشان داد. همچنین زمانی که نفتکش انگلیسی را با قدرت توقیف و آن را در روز روشن و با تهدید‌های مسلحانه به بندر عباس منتقل کرد، تا پاسخی به توقیف نفتکش خود در تنگه جبل الطارق داده باشد، این مقاومت را به اثبات رساند و بعید نمی‌دانیم، در صورتی که کشتی‌های ناوگان دریایی آمریکا نفتکش آزاد شده ایران را در جبل الطارق توقیف کنند؛ ایران هم در مقابل به این چالش ادامه دهد و نفتکش یا کشتی جنگی آمریکایی را در تنگه هرمز یا دریای عمان توقیف کند.

دولت آمریکا در منطقه خاورمیانه منزوی و تنها به نظر می‌رسد

در ادامه این یادداشت آمده است: برای نخستین بار است که دولت آمریکا در منطقه خاورمیانه منزوی و تنها به نظر می‌رسد و نمی‌تواند ائتلافی قدرتمند تشکیل دهد تا از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران حمایت کند و این موضوع به وضوح نشان می‌دهد، سیاست‌های احمقانه تحریم که دولت ترامپ همچون ببری زخمی همواره آن را به کار می‌گیرد، دیگر فایده‌ای ندارد و نتیجه بخش نیست.

عطوان در ادامه نوشت: ایران به عنوان طرفی که در راس محور مقاومت قرار دارد، حرف اول را در منطقه خاورمیانه می‌زند و تحت پشتیبانی توان بازدارندگی نظامی بی‌سابقه‌ای قرار دارد. این محور از کشور‌های متعددی همچون سوریه، عراق و بازو‌های نظامی همانند حزب‌الله، گروه بسیج مردمی، انصارالله، جنبش حماس و گروه جهاد اسلامی تشکیل شده است.

سردبیر رای الیوم نوشت: ترامپ در اعمال تحریم‌ها افراط کرد، او گمان می‌کرد، توان نظامی می‌تواند، مخالفانش را در خاورمیانه و دیگر مناطق جهان بترساند و فراموش کرده بود در سوریه، افغانستان و عراق شکست خورده است و در هر گونه رویارویی احتمالی در تنگه هرمز هم شکست خواهد خورد؛ زیرا ملاک تعداد ناوگان‌ها یا ناو‌های جنگی نیست، بلکه ملاک قدرت پایداری و مقاومت در جنگ و آمادگی برای جانفشانی به منظور حفظ کرامت ملی و میهنی است و محور مقامت و گروه‌های وابسته به آن همچنین رهبران آن همه این مشخصات را دارند.

به ترامپ توصیه می‌کنیم، در سیاست‌های خود بازنگری کند و دست از تشدید تنش‌ها بردارد. او همان کسی است که در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داد، نیرو‌های آمریکا را از منطقه خاورمیانه خارج کند و با به راه انداختن جنگ در این منطقه مخالفت کرد. همچنین به او توصیه می‌کنیم، به منظور حفظ آبروی کشور خود و هیبت آن و دور ماندن از هر گونه شکست سنگین، منافع اسرائیل را به منافع راهبردی کشور خود ترجیح ندهد، به ویژه اینکه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قریب‌الوقوع قرار دارد و خواستار پیروزی در دومین دور این انتخابات است.

البته ما خوب می‌دانیم که او به هیچ وجه به توصیه‌های ما عمل نخواهد کرد و چه بسا آن‌ها و هیچ توصیه دیگری با همین مضمون در داخل آمریکا یا خارج آن را نشنود؛ زیرا دوست او بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) و لابی اسرائیلی در واشنگتن هر آنچه در راستای منافع آمریکاست از او پنهان می‌کنند و اقدام تاسف‌بار او در جهت حمایت از ممنوعیت ورود ایلهان عمر و رشیده طلیب دو عضو مسلمان کنگره آمریکا به فلسطین اشغالی تنها یکی از نشانه‌های سقوط ترامپ (به سبب تاثیر پذیری از لابی رژیم صهیونیستی) به شمار می‌رود.

عطوان در پایان نوشت: ایران در نخستین دور جنگ نفتکش‌ها پیروز میدان شد و این پیروزی را همچنان حفظ و تقویت خواهد کرد و با در نظر گرفتن اقدامات عملی آن در رویارویی‌های اولیه در زمینه دریانوردی همچنان آمادگی دارد، هر قدر هم که هزینه داشته باشد این جنگ را تا پایان ادامه دهد، مگر در صورتی که طرف مقابل کوتاه بیاید، تسلیم شروط ایران شود، دست از تشدید تنش‌ها بردارد و عاقلانه رفتار کند.
alibagherikahkesh.blog.ir
حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قضایی با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، تصریح کرد: خداوند با اعطای ولایت امیرالمومنین (ع) و فرزندان بزرگوار ایشان بر بشریت منت نهاد و ولایت عطیه‌ای الهی برای همه بندگان و عوالم هستی است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز خدا را شاکریم که جلوه ولایت را در نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم، ولایت فقیه و حاکمیت فقه و آموزه‌های دین را از برکات غدیر دانست و ادامه داد: در این جلوه، آنچه از خوبی‌ها و برکات می‌بینیم ناشی از برکات ولایت است؛ لذا با همه عربده کشی‌ها و ظلم و تعدی دشمنان، تمام ترفندها، مکر‌ها و حیله هایشان نقش بر آب است، چون این نظام، جلوه ولایت علوی است. اگر امروز نهیب، ولی فقیه عادل در راس نظام اسلامی و اقتدار جمهوری اسلامی، دشمن را مستاصل کرده است، همگی از برکات ولایت علوی در نظام است که باید شکرگزار آن باشیم و شکرگزاری نیز تنها در گرو ولایت پذیری است.



حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رفع توقیف نفتکش «گریس-۱» با حکم دیوان عالی جبل الطارق را نمونه‌ای از شکست دشمن در روز‌های اخیر دانست و تاکید کرد: این میزان از توقیف، صرفا با آزادسازی جبران نمی‌شود بلکه باید با پیگیری‌های حقوقی، خسارت دریافت شود تا درس عبرتی باشد برای همه آن‌ها که بر خلاف موازین بین المللی اقدام می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اولین رکن ولایت علوی برای ما اجرای عدالت است، وضع قانون عادلانه، اجرای بدون تبعیض قانون و صدور حکم عادلانه را از مصادیق اجرای عدالت در سه قوه دانست و اظهار کرد: امروز مهم‌ترین پیام غدیر، اجرای عدالت در پرتو آموزه‌های دین و شریعت است و ما تردید نداریم که مردان و زنان صالح در جای جای این کشور با تمسک به قوانین اسلامی و اراده‌های پولادین، همواره مصمم به اجرای عدالت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: اجرای عدالت باید به گونه‌ای باشد که مردم آنرا احساس عدالت کنند. اینکه برخی می‌گویند به هر حال یک طرف از اجرای عدالت قضایی، ناراضی خواهد بود، حرف کامل و دقیقی نیست، زیرا عدالت، امری فطری است و کسانی هم که به ظاهر از یک حکم ناراضی باشند، در خلوت خود از اجرای عدالت احساس رضایت می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز برای ما مهمترین آموزه غدیر، اجرای عدالت است، به عزم دستگاه قضایی برای برخورد با همه مظاهر فساد و تبعیض اشاره و تصریح کرد: مصمم هستیم که با همه افراد حتی یقه سفید‌ها که فکر می‌کنند خط قرمز هستند و می‌توانند قانون را با استفاده از روابط و نفوذ خود دور بزنند، برخورد کنیم. ما در برخورد با مفاسد، هیچ خط قرمزی جز اجرای قانون نمی‌شناسیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: همکاران بنده در دستگاه قضایی و همه مجریان قانون بدانند که اجرای عدالت، رضای خدا و مردم را در پی خواهد داشت و ناراضی بودن عده‌ای قلیل، به هیچ عنوان تعیین کننده و اثربخش نیست.

براساس این گزارش، در جلسه امروز شورای عالی قضایی، دستورالعملی به تصویب رسید که بر اساس آن کلیه دادگاه‌ها و دادسرا‌ها مکلف شدند برخی پرونده‌ها را پیش از طرح در محاکم، الزاما به شورای حل اختلاف جهت برقراری صلح و سازش ارجاع دهند.

براساس این دستورالعمل که به امضای رئیس قوه قضاییه رسید، ارجاع پرونده‌های مربوط به تمامی جرایم قابل گذشت، جنبه خصوصی جرایم واجد دو جنبه عمومی و خصوصی و کلیه اختلافات و دعاوی خانوادگی و دیگر دعاوی مدنی به شورای حل اختلاف با لحاظ شرایطی، الزامی شد.
alibagherikahkesh.blog.ir
انتشار تصاویری از کشتن سگ‌های بدون صاحب در فضای مجازی از دیروز موجب جریحه دار شدن افکار عمومی شد و واکنش تند شهروندان را در پی داشت.

سرعت انتشار این فیلم در فضای مجازی به حدی بالا بود که موجب واکنش غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران شد.



محمدی در توئیت خود ضمن آن‌ که زمان این فیلم را ۲ سال قبل اعلام کرد، افزود: "شهرداری بنا به مسئولیت اجتماعی خود در مراقبت از محیط زندگی شهروندان موظف به کنترل حیوانات در سطح شهر است. "

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران افزود: "بی شک به هیچ پیمانکار و مسئولی اجازه نمی‌دهیم، بر خلاف ارزش‌های انسانی و اسلامی با خلایق خدا برخورد کند و پیمانکاری که سابقه خطایی بزرگ داشت، خلع ید شد و با مسئولان و مسببان برخورد قاطع شد. "

واکنش مدیریت شهری به انتشار فیلم سگ کشی


توضیحات شهردار تهران در مورد کشتار سگ ها با آمپول اسید

پیروز حناچی شهردار تهران در خصوص انتشار تصاویری مربوط به سگ‌کشی اظهار کرد: این تصاویر مربوط به سال ۹۶ است، اما در هر صورت ما به تأسی از پیامبر اسلام به همه مخلوقات خدا احترام می‌گذاریم و من هم دستور داده‌ام که این موضوع بررسی شود همچنین برای اینکه از حساسیت موضوع کم شود برای پیمانکاری که به آن اعتراض صورت گرفته بود را خلع کردیم.

تایید سگ کشی با آمپول اسید در تهران

البته از دیگر سو، میلانی، عضو شورای شهر تهران در توییت خود به تایید این موضوع پرداخت و نوشت: خبر تزریق اسید و کشتار غیرانسانی سگ‌های خیابان‌گرد تهران متأسفانه صحت دارد و توسط یکی از پیمانکاران شهرداری تهران صورت گرفته است. قطعا موضوع را تا انتها پیگیری خواهم کرد و مقصران این فاجعه در مجموعه شهرداری و پیمانکاران آن، با برخورد جدی سازمانی و قضایی مواجه خواهند شد.

نبود قانون مشخص موجب حوادثی مانند سگ کشی می‌شود

خویشتندار فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با سگ کشی توسط شهرداری یکی از شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: به موجب قانون، شهرداری مکلف به جمع آوری حیوانات شهری است، اما نحوه جمع آوری آن در هیچ قانونی ذکر نشده است.

او افزود: سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به این اقدام بسیار متاثر است و باید برای این موضوع چاره اندیشی شود.

خویشتندار گفت: متاسفانه برای این چنین موضوعات و مشکلاتی دستورالعمل قانونی وجود ندارد تا براساس آن رفتار کنیم.

او بیان کرد: سازمان محیط زیست نیز به دلیل نبود قانون روشنی در رابطه با حمایت از حیوانات نمی‌تواند شکایتی از فرد حقیقی و یا حقوقی کند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: سازمان حفاظت محیط زیست هم اگر علیه ارگانی شکایت کند به دلیل نبود قانون مشخص آن ارگان تبرئه خواهد شد.

اقدام خلاف قانون پیمانکار

محمد هادی حیدرزاده مشاور محیط زیست شهرداری تهران درباره انتشار فیلم کشتار سگ‌های ولگرد با استفاده از آمپول اسید توضیحاتی داد.

او با بیان اینکه این فیلم مربوط به سال ۹۶ است، افزود: در تصاویر منتشر شده مشاهده می‌شود که پیمانکار ساماندهی سگ‌های بدون صاحب در انجام مرگ با ترحم تخلفاتی داشته است، بر همین اساس از ادامه فعالیت این پیمانکار جلوگیری و برخورد لازم با مسببان آن انجام شد.

مشاور محیط زیست شهرداری تهران با تأکید بر اینکه انجام مرگ با ترحم دارای اصول و دستورالعمل است، ادامه داد: مرگ با ترحم اقدامی است قانونی که برای سگ‌های بیمار (هار) در سراسر دنیا انجام می‌شود، اما نکته قابل تأمل در این فیلم، اقدام خارج از دستورالعمل مأموران بود.

حیدرزاده تصریح کرد: زمانی که سگ‌های ولگرد زنده‌گیری می‌شوند، دو اقدام روی آن‌ها انجام می‌شود.

مشاور محیط زیست شهرداری تهران در توضیح دو اقدام مدیریت شهری پس از زنده‌گیری سگ‌ها گفت: اگر سگ‌ها از نژاد خوبی باشند، پس از عقیم سازی دوباره در محیط رها می‌شوند و در اقدام دوم اگر سگ‌ها دارای بیماری خاصی مانند هاری باشند، طبق دستورالعمل مانند سایر کشور‌ها به روش مرگ با ترحم از بین می‌روند.

حیدر زاده با تأکید بر اینکه عقیم سازی و مرگ با ترحم جزء دستور وزارت کشور بوده است، تصریح کرد: انجام عمل مرگ با ترحم خلاف قانون نیست، اما همان طور که در فیلم منتشر شده مشاهده می‌شود، شکل برخورد پیمانکار در زمان انجام این کار، خلاف قوانین و دستورالعمل ارائه شده بود که با آن برخورد لازم صورت گرفت.
alibagherikahkesh.blog.ir
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان هرمزگان، بزرگترین باند خانوادگی قاچاق مواد مخدر جنوب کشور، متشکل از ۴ برادر که به صورت مسلحانه محموله‌های کلان مواد مخدر را از یکی از کشور‌های همسایه بوسیله لنج‌های صیادی و شناور‌های تندرو به سواحل هرمزگان منتقل می‌کردند شناسایی و منهدم گردید.

این باند قسمت اعظم مواد مخدر را در داخل کشور توزیع و بخشی را به خارج از کشور ترانزیت می‌نمود. به طوری که گردش مالی این باند بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و ارزش تقریبی دارای‌هایی فعلی آن‌ها بیش از ۳ هزار میلیارد ریال است.



در این عملیات مقادیر معتنابهی وجوه نقدی، خودرو و جواهرات از متهمین کشف و ضبط و عوامل اصلی این باند دستگیر و تحویل مراجع قضایی گردیدند.

لازم به ذکر است، ضربه به این باند مسلحانه از ورود سالانه ده‌ها تن مواد مخدر به کشور جلوگیری نمود.
alibagherikahkesh.blog.ir
پایگاه اینترنتی اینترسپت در مقاله‌ای به ۵ دروغ درباره ایران که باید افشا شود پرداخت و نوشت: ماه قبل، کاخ سفیدِ ترامپ یک بیانیه دیگر درباره ایران و توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ منتشر کرد که پر از دروغ و تحریف بود و بازگوکننده کل حقیقت نبود. در این بیانیه، یک جمله وجود داشت که از بقیه سطر‌ها متمایز بود: ”شکی وجود ندارد که ایرانی‌ها حتی قبل از به وجود آمدن توافق، مفاد آن را نقض می‌کردند.“

آیا چیزی که می‌شنویم درست است؟ آیا ایرانی‌ها قبل از اینکه توافق وجود خارجی داشته باشد آن را نقض می‌کردند؟!

در ادامه این گزارش آمده است: دروغ‌های دولت ترامپ درباره موضوع ایران اکنون از حد مضحک نیز گذشته است. با این حال این مسئله به هیچ عنوان خنده دار نیست. دروغ‌های دولت آمریکا می‌تواند پیامد‌های خطرناکی داشته باشد، به همین سبب افشای آن‌ها واجب است.

دروغ اول: ایران در حال ساخت بمب هسته‌ای است

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ادعایی با اشاره به ”تلاش“ ایران برای «ساخت تسلیحات هسته‌ای“ اعلام کرده که جمهوری اسلامی به زودی در آستانه دستیابی به خطرناک‌ترین تسلیحات جهان خواهد بود. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز گفته ”ایران حتی بعد از توافق هسته‌ای تلاش کرده برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را برای کاربرد در آینده، حفظ کند و توسعه دهد.“

حقیقت آن است که گرچه صحبت از برنامه هسته‌ای ایران درست است، برنامه‌ای که بر اساس پیمان عدم اشاعه، امری مشروع است، صحبت کردن از برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران یک دروغ صرف است و سازمان‌های خبری متعدد این مطلب را تایید کرده اند.

در ماه ژانویه دن کوتس، رئیس سابق سازمان اطلاعات ملی آمریکا که از طرف ترامپ منصوب بود بار دیگر در مجلس سنا دیدگاه شانزده نهاد اطلاعاتی آمریکا را تایید کرد و گفت: ”ارزیابی ما هنوز هم این است که ایران در شرایط کنونی فعالیت‌هایی را که از نظر ما برای تولید یک بمب هسته‌ای ضروری است شروع نکرده است.“

دروغ دوم: ایران توافق هسته‌ای را نقض کرد

ترامپ بار‌ها ادعا کرده است ایران قبل از خروج یکجانبه دولت آمریکا از توافق و اعمال مجدد تحریم‌های اقتصادی علیه تهران، در حال نقض این توافق بود.

ترامپ ادعا می‌کند ایران نقض‌های متعددی را مرتکب شده است. تام کاتن، سناتور تندرو نیز تهران را متهم کرده که مفاد قرارداد را بار‌ها نقض کرده است. مارک دوبوویتس، رئیس نهاد محافظه کار «بنیاد دفاع از دموکراسی ها» نیز همین ادعا را کرده و گفته است ایران به شکلی فزاینده در حال نقض توافق بود.

اما در واقعیت آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان دیده بان هسته‌ای سازمان ملل بیش از ۱۲ گزارش را منتشر و در آن اعلام کرد ایران به شکل کامل از مفاد توافق تبعیت کرده است. در آوریل ۲۰۱۸ جیمز متیس، وزیر دفاع وقت آمریکا توافق هسته‌ای را توافقی ”کاملا قوی“ توصیف کرد. حتی گادی آیزنکات، فرمانده وقت ارتش رژیم صهیونیستی در ماه مارس ۲۰۱۸ گفت توافق با همه نقایص آن در حال کار کردن است.

دروغ سوم: ایران کشور اصلی حامی تروریسم است

وزارت امور خارجه آمریکا در سپتامبر ۲۰۱۸ گفت ”ایران کشور پیشروی دنیا در زمینه حمایت از تروریسم دولتی است.“ جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا چند هفته بعد ادعا کرد جمهوری اسلامی ”حامی مالی اصلی تروریسم بین الملل در دنیا از سال ۱۹۷۹ بوده است.“

این اصلا منطقی نیست. کمتر کسی درباره این واقعیت بحث می‌کند که تهران از حماس و حزب الله حمایت کرده و هر دوی این گروه‌ها را دولت آمریکا به عنوان سازمان‌های تروریستی بیگانه طبقه بندی کرده است. در حالی که میلیون‌ها فلسطینی و لبنانی این گروه‌ها را به عنوان گروه‌های مقاومتی در نظر می‌گیرند که علیه اشغالگران اسرائیلی نبرد می‌کنند.

بر اساس شاخص تروریسم جهانی در سال ۲۰۱۸ که توسط مؤسسه اقتصاد و صلح تدوین شده بیش از نیمی از کشتار‌های تروریستی افراد در جهان در سال ۲۰۱۷ در نتیجه حملات چهار گروه داعش، طالبان، الشباب و بوکوحرام بوده که به باور کارشناسان هیچ ارتباطی با ایران ندارند. در واقع، این عربستان سعودی به عنوان بزرگترین رقیب منطقه‌ای ایران است که متهم به حمایت تسلیحاتی و مالی از بسیاری از این عناصر تروریستی افراطی و استفاده از پوشش ایدئولوژیک سلفی برای آن‌ها شده است.

ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی ۲۰۱۶ در شبکه فاکس نیوز گفت: ”چه کسی مرکز تجارت جهانی را منفجر کرد؟ عراقی‌ها نبودند بلکه سعودی‌ها این کار را کردند، نگاهی به عربستان بکنید و اسناد را باز کنید.“ اگر کشوری وجود دارد که شایسته عنوان حامی اصلی تروریسم دولتی در جهان است، این کشور، عربستان سعودی است نه جمهوری اسلامی ایران.

دروغ چهارم: ایران با القاعده کار می‌کند

دولت ترامپ با دست یازیدن به رابطه ساختگی میان ایران و القاعده راهی نوین را برای توجیه ادعای خود درباره حمایت ایران از تروریسم دولتی و پوشش قانونی برای اقدام نظامی احتمالی پیدا کرده است. ترامپ ادعا کرده است که تهران از القاعده حمایت می‌کند. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در دوره‌ای که رئیس سیا بود گفت: ”همه می‌دانند که روابطی در میان بوده و دوره‌هایی بوده است که ایرانی‌ها در کنار القاعده کار کرده اند.“ (!)

جیسون بِرک، مؤلف کتاب ”القاعده: سایه انداختن ترور“ در سال ۲۰۱۷ گفت: ”من هیچ شاهدی دال بر همکاری ندیده‌ام.“ مرکز مبارزه با تروریسم در وست پوینت در گزارشی در سال ۲۰۱۲ اینگونه نتیجه گیری کرد که رابطه میان القاعده و ایران ”رابطه هم پیمانی نیست بلکه شدیدا خصمانه است.“

دروغ پنجم: جنگ با ایران راحت خواهد بود

این شاید احمقانه‌ترین دروغ باشد. ترامپ تهدید کرده است که ”پایانی رسمی برای ایران“ در کار خواهد بود. مضحک خواندن این قبیل اظهارات حق مطلب را ادا نمی‌کند و باید گفت ایران عراق نیست.
alibagherikahkesh.blog.ir
تقریبا نزدیک به دو ماه دیگر تا اربعین حسینی باقی مانده است، روزی که مشتاقان زیادی با پای پیاده راهی کربلای مقدسه می‌شوند تا در روز اربعین در جوار حرمین مقدسه باشند. هرساله این مناسبت مذهبی در حالیکه میلیون‌ها مسلمان از کشور‌های مختلف راهی کربلا می‌شوند با شکوه و عظمت برگزار خواهد شد.

امسال نیز همچون سال گذشته افرادی که می‌خواهند برای ایام اربعین به کربلا مشرف شوند باید مطابق با موازین کشورمان مراحل قانونی را طی کنند تا این سفر را در سلامت و امنیت کافی طی کنند.

اکنون که برای سهولت بیشتر زائران هزینه ویزای اربعین طبق قرارداد دو کشور حذف شده است و برای اربعین نیز نیاز به دریافت ویزا نیست؛ بنابراین زائران باید بدانند که برای سفر به عتبات نیازمند گذرنامه‌ای هستند که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. درصورتی که اینگونه نباشد بهتر است هرچه زودتر برای دریافت گذرنامه خود اقدام کنند.

اگر گذرنامه شما معتبر است می‌توانید با مراجعه به سامانه سماح https://samah.haj.ir برای تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام کنند و باتوجه به اینکه برای اربعین ویزا و هزینه آن حذف شده است، علاقه‌مندان تنها باید اطلاعات شخصی خود را وارد سامانه کنند یا می‌توانند برای ثبت نام به یکی از دفاتر زیارتی مجاز مراجعه کنند.



با توجه به اینکه باید امنیت و سلامت زائران در این سفر تامین شود باید تمامی زائران برای بحث بیمه و ارز خود در این سامانه ثبت نام کنند.

بعد از آنکه زائران درسامانه سماح مدارک خواسته شده و اطلاعات خود را در سایت قرار دادند نزدیکترین دفتر زیارتی مجاز به محل سکونت خود را در سایت انتخاب و به همراه گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس ٤*٣ پشت زمینه سفید و ترجیحاً شبیه عکس گذرنامه باید به دفتر زیارتی انتخاب شده مراجعه کنند.

باتوجه به اینکه ثبت نام برای پیاده روی اربعین از اول شهریور ماه آغاز می‌شود طبق گفته مسئولان سازمان حج و زیارت و عتبات عالیات الزامی است تا ثبت نام زائران در سامانه سماح انجام شود و زائران از اول شهریور ماه می‌توانند ثبت نام خود را برای اربعین انجام دهند.
alibagherikahkesh.blog.ir
همزمان با خبرهایی مبنی بر احتمال آزادی نفت‌کش توقیف‌شده «گریس-۱» در جبل‌الطارق، رویترز به نقل از برخی منابع از درخواست وزارت دادگستری آمریکا به دولت جبل‌الطارق برای تمدید توقیف این نفت‌کش خبر داد.

گفته می‌شود دادگاه عالی جبل‌الطارق پس از دریافت این درخواست آمریکا، تصمیم خود را برای آزادسازی محموله نفتی ایران به تعویق انداخت.

دولت محلی جبل الطارق ضمن تأیید این درخواست آمریکا بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد: وزارت دادگستری آمریکا درخواست توقیف نفتکش گریس ۱ را طبق برخی از اتهامات ارائه داده و ما اکنون در حال بررسی آن هستیم. قرار است دادگاه عالی ساعت ۱۶ امروز-پنج‌شنبه- این اتهامات اعلام‌شده آمریکا را بررسی کند.

مقامات جبل‌الطارق پیشتر اعلام کرده بودند روز شنبه مهلت توقیف محموله نفتی ایران به پایان می‌رسد و دادگاه عالی این منطقه روز پنج‌شنبه درباره آزادسازی آن تصمیم‌گیری می‌کند.

به نوشته رویترز، این درخواست وزارت دادگستری آمریکا بدان معناست که تصمیم گیری درباره سرنوشت نفتکش گریس ۱ دست‌کم تا پایان امروز -پنج‌شنبه- انجام نخواهد شد. همزمان شبکه الجزیره به نقل از یک روزنامه محلی جبل‌الطارق گزارش کردکه دادگاه عالی این منطقه حکم آزادی کاپیتان و سه افسر این نفت‌کش را صادر کرده است.

نشریه انگلیسی «سان» روز چهارشنبه با اشاره به اظهارات فابیان پیکاردو، وزیر ارشد منطقه جبل طارق مدعی شد دادگاه روز پنج‌شنبه حکم آزادی نفت‌کش گریس-۱ را صادر خواهد کرد.

یک منبع نزدیک به پیکاردو به سان گفته بود: «اگر به این نتیجه برسیم که این کشتی تحریم‌های رژیم سوریه را نقض نکرده، در آن صورت دیگر دلیلی برای نگه داشتن گریس ۱ در جبل طارق وجود ندارد. الان در چنین وضعیتی هستیم، به همین خاطر می‌توانید انتظار داشته باشید که این کشتی فردا به راهش ادامه دهد.»

از سویی دیگر دوشنبه‌شب وب‌سایت تَنکِر تِرَکِرز در پیامی توییتری گزارش کرد نفت‌کش غول‌پیکر گریس - ۱ که حامل ۲ میلیون بشکه نفت ایران است پس از ۵ هفته توقیف در جبل‌الطارق، برای اولین بار با ارسال پیامی، مراکش را به عنوان مقصد بعدی خود اعلام کرد. (جزئیات بیشتر)

۱۳ تیرماه مقامات منطقه جبل‌الطارق که تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد، در اقدامی که از سوی مقامات کشورمان راهزنی دریایی خوانده شد، نفتکش گریس ۱ را که حامل محموله نفتی ایران بود، به بهانه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه در نزدیکی آب‌های این منطقه توقیف کرد. به گفته جوزف بورل، وزیر خارجه اسپانیا، نیروی دریایی انگلیس به درخواست آمریکا این نفت‌کش حامل نفت ایران را توقیف کرده است. (اینجا)

ایران بار‌ها ادعا‌های مطرح شده از سوی مقامات انگلیس و جبل‌الطارق را رد و اعلام کرد این نفتکش از نظر فنی امکان پهلو گرفتن در بندری (در سوریه) که انگلیس به آن اشاره می‌کند، نداشته است.
alibagherikahkesh.blog.ir
هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران با قیمت ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۴ میلیون و ۱۰۰ تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۷۰ هزار تومان داد و ستد شد.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱.۵۱۴ دلار و ۳ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۱۵ هزار و ۲۹۹ تومان است.
alibagherikahkesh.blog.ir
برخی از هتاکی‌های اخیر در فضای مجازی یا رسانه‌های مکتوب، توسط خبرنگاران و رویکرد اهانت‌آمیزشان به ساحات مقدس، شکل سازمان یافته و تا حدود زیادی ساختار پیوسته‌ای به خود گرفته است. نوشین جعفری عکاس مشهور سینما، پس از امیرحسین میراسماعیلی و «پویان خوشحال» سومین موردی است که در فضای مجازی، آگاهانه، اقدام به انتشار عبارات هتاکانه درباره ساحت مقدس امامان معصوم (علیهم السلام) می‌کند.

آنچه گذشت...

۱- یکم اردیبهشت ۱۳۹۷ امیرحسین میراسماعیلی روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب روزنامه جهان صنعت با انتشار پستی توئیتری به ساحت مقدس امام هشتم اهانت کرد. این روزنامه‌نگار که پیش از این نیز به دلیل انتشار مطالبی مشابه، خبرساز شده بود این بار پا را فراتر گذاشت و به طور مستقیم امام رضا (ع) را با آگاهی از ارادتی که مردم ایران و شیعیان و حتی پیروان مذاهب دیگر به ایشان دارند خطاب قرار داد و در توئیت خود مطالب هتاکانه‌ای را درج کرد.

۲- ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۷ روزنامه «ابتکار» در گزارشی را با عنوان «بیماری در کمین زائران بی‌ملاحظه» با نام «پویان خوشحال» منتشر کرد و از آسیب‌های بهداشتی که در ایام اربعین در کمین زائران شهر کربلا است مطالبی را به نگارش درآورد. در بخشی از این گزارش نویسنده به جای استفاده از عبارت «شهادت امام حسین (ع)» از عبارت «درگذشت امام حسین (ع)» استفاده کرد. بررسی‌ها نشان می‌داد «پویان خوشحال» در صفحه فضای مجازی خود نیز چندین بار به ساحت ائمه هدی (ع) توهین و جسارت کرده و این موضوع باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شده بود.

۳- نوشین جعفری، عکاس سینما و تئاتر در ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ توسط ضابطان قضایی بازداشت شد. شنیده‌ها و اخبار غیررسمی حاکیست او در یک مهمانی در محله ولنجک دستگیر شد. مهمانی خاصی که برخی عوامل سفارت انگلستان و چند تن از بازیگران سرشناس سینما در آن حضور داشته‌اند. میزانسنی که به صورت خاص، شبیه مهمانی‌های سریال گاندو است و افراد کاملا مرتبطی، به صورت زنجیره‌ای، در این مجموعه مهمانی‌ها حضور دارند. این مهمانی از قضا بسیار پرحاشیه بوده و تعدد افراد مشهور سینما، آن را تبدیل به مهمانی پرسرو صدای ولنجک کرده است.

.
مهمانی با شکایت اهالی محل مذکور، به دلیل ایجاد مزاحمت، به نیروی انتظامی گزارش می‌شود و با مراجعه عوامل انتظامی به محل مهمانی، پس از دستگیری مهمانانی که به‌صورت مختلط و به سرو مشروب و اقدامات دیگری مشغول بودند، ماجرا وارد فاز تازه‌ای می‌شود. در این مهمانی مشخص می‌شود که نوشین جعفری علاوه بر هتاکی به مقدسات در فضای مجازی، رابط اصلی سفارت انگلستان با هنرمندان سینماست. موضوعی که بسیاری از اهالی سینما از آن آگاهی داشتند، اما از افشای آن خودداری می‌کردند. نکته جالب این است بر اساس برخی شنیده‌های گزارش شده اکانت هتاک نوشین جعفری با عنوان "یاردبستانی" با هماهنگی چند تن از چهره‌های سرشناس سینما اداره می‌شد.
.
(توهین به مقدسات از اکانت یار دبستانی)



پس از دستگیری جعفری بسیاری از اهالی سینما اقدام به حمایت از او کردند که از جمله چهره‌های حامی جعفری، همان سلبریتی‌هایی هستند که توییت‌ها و پست‌های اینستاگرامی خود را برای حمایت‌ از چنین چهره‌هایی آماده کرده‌اند. آنها او را از هر اتهامی مبرا دانسته‌اند. برای این موج بزرگ از حمایت‌های دو تفسیر وجود دارد. در تفسیر نخست باید اشاره کرد اهالی سینما بشدت از دستگیری او وحشت‌زده‌ شده‌اند و به شکل ملموسی از یک متهم به هتاکی به مقدسات، حمایت می‌کنند.

موج حمایت‌ها از او توسط سینماگران به شکل عجیبی در فضای مجازی افزایش یافت و این همهمه مجازی درباره یک عکاس در فضای توییتر بسیار کنجکاوبرانگیز شد. روایتی همچنان تصدیق نشده موجی از وحشت را در میان سینماگران مرتبط با او شکل داده است، آیا نوشین جعفری جعبه سیاه برخی اتفاقات در متن جریانات سینماست؟ یا روابط او در مسیر بازپرسی با سفارتخانه‌ها انگلیس، ممکن است برای بسیاری از سلبریتی‌ها دردسر شود؟

جعفری در شرایطی دستگیر شدکه نخستین اتهام او نه شرکت در مهمانی و ارتباط با سفارت بیگانه، بلکه اهانت به مقدسات از طریق اکانتی به نام "یار دبستانی" است. سینماگران در ایران اگر تالیف فیلم شایسته و به تبع آن فضاسازی را در مقابل دوربین بلد نباشند، در پشت دوربین به انواع و اقسام فضاسازی آشنایی کامل دارند و اغلب آن‌ها این واحد را به صورت تخصصی گذرانده‌اند. نمونه شاخص آن احکام صادره برای پگاه آهنگرانی، جعفر پناهی و محمد رسول‌اف است که هیچکدام به صورت قطعی اجرا نشدند. به صورت موازی حول رسول‌اف یک جو سنگین ساخته‌اند، تا مانند قبل، حکمی اجرا نشود.

در مورد دستگیری نوشین جعفری، دایره فضاسازی توسط سینماگران بسیار گسترده‌تر از عملیات روانی خاصی بود که در مورد رسول‌اف و جعفر پناهی رخ داد.عملیات تطهیر خاص جعفری با پارامتر‌هایی هوشمندانه‌ای انجام می شود. بسیاری از هنرمندان با درج پست‌های گوناگون سعی می‌کنند فضای عمومی جامعه را به نفع جعفری تلطیف کنند و همین جو سنگین توام با اضطراب و اضطرار گویا این است که درب‌های دیگری از حقایق در پس این پرونده گشوده می‌شود. در پیشانی عملیات تطهیر جعفری، دائما به این موضوع اشاره می‌شود که اکانت"یار دبستانی" متعلق به او نیست. اما مستندانی وجود دارد که احتمال مدیریت این اکانت توسط او را تقویت می‌کند.

همچنین سوابقی از فعالیت‌های نوشتاری نوشین جعفری در فضای مجازی وجود دارد که اهانت‌های او را به مقدسات و فعالیت‌های تبلیغی سیاسی معارضانه‌اش را در قالب وبلاگی به نام یاردبستانی تصدیق می‌کند.

وبلاگی به نام یار دبستانی با آدرس (link: http://yaredabestani.blogfa.com) طی سال‌های ۸۴-۸۵ فعال بوده که غالباً اخبار اعتراضات و اعتصابات و زندانیان سیاسی و مسائل حقوق بشری رو منعکس می‌کرد.

فعالیت‌های معارضانه نوشین جعفری در قالب وبلاگ یاردبستانی


فعالیت‌های معارضانه نوشین جعفری در قالب وبلاگ یاردبستانی

.
فعالیت‌های معارضانه نوشین جعفری در قالب وبلاگ یاردبستانی

در این وبلاگ مطالب زیادی هم درباره اعدام منافقین در دهه ۶۰ و بیانیه‌های «کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر» که اسم نوشین جعفری هم در میان آنهاست و بیانیه‌های حزب پان ایرانیست، که پدر نوشین قائم مقام این حزب است و مشخصات او در این پست‌ها وجود دارد. عکس آخر هم پستی جعلی درباره خرید هواپیمای طلا برای مقامات عالی کشور است.
.فعالیت‌های معارضانه نوشین جعفری در قالب وبلاگ یاردبستانی

.
فعالیت‌های معارضانه نوشین جعفری در قالب وبلاگ یاردبستانی
با توجه به پست‌های وبلاگ تا حدودی گرایشات فکری نویسنده مشخص می‌شود. انتشار عکس و بیانه‌های رضا پهلوی، حمایت از گوگوش با پرچم شیر و خورشید و قرار دادن سایت‌های رضا پهلوی و فرح دیبا و حزب پان ایرانیست و احمد باطبی و... در پیوندهای وبلاگ.
.

.

.

مرداد ۸۵ این وبلاگ بدلیل فیلترینگ تعطیل می‌شود و نویسنده‌اش آدرس وبلاگ جدید رو پست می‌کند، (link: http://YareDabestaani.blogfa.com) و این وبلاگ هم پس از چند سالی حذف می‌شود ولی از Web Archive قابل دسترسی است.

.

وبلاگ سابق نوشین جعفری

نویسنده وبلاگ یاردبستانی، در وبلاگ جدید نقاب رو کنار می‌گذارد و مطالب را با اسم خودش می‌نویسد: «نوشین جعفری»!

که در یکی از پست‌ها هم قسمتی از متنی که در وبلاگ قبل هم گذاشته بود را دوباره منتشر می‌کند و در موردی خاص مطالبی را به وبلاگ سابقش ارجاع می‌دهد که در اینجا قابل دسترس است.

در وبلاگ جدید هم جعفری پست‌های بسیاری را درباره زندانیان سیاسی مثل احمد باطبی و حزب پان ایرانیست منتشر می‌کند. در پیوند‌های وبلاگ هم آدرس سایت‌های مرتبط با حزب پان ایرانیست وجود دارد که پس از مدتی حذف می‌شود.

.
.
با نزدیک شدن به انتخابات مجلس، پست های وبلاگ هم گرایش به اصلاح‌طلبی و انتخابات پیدا می‌کند. به مرور هرچه می‌گذرد نوشین از فعالیت های سیاسی رادیکال و حقوق بشری فاصله می‌گیرد و ظاهرا تغییر می‌کند. این وبلاگ هم سال ۸۷ حذف و در همان سال نوشین جعفری به عنوان خبرنگار فرهنگی و عکاس روزنامه اعتماد فعالیت‌هایش را آغاز می‌کند.

.

.

در ظاهر فعالیت سیاسی جعفری کمتر و معتدل تر می‌شود. بهمن ۸۸ نزدیک به یک ماه بازداشت شده و پس از آن عمده فعالیت‌هایش به حوزه عکاسی، سینما و هنر معطوف می‌شود. یکی از پست های عجیب وبلاگ دوم جعفری هم پستی بود که خبر تصویب قطعنامه علیه ایران را درج کرده است. گویا برای تصویب قطعنامه علیه‌ ایران روزها و سال‌ها چشم انتظار بوده است.

.

.

و در نهایت عکس پروفایل یار دبستانی که در یکی از توییت‌های این اکانت گفته شده است به صاحب آن شباهت دارد.

.

.

عکس حساب کاربری یاردبستانی
شراب خواری علنی در ماه رمضان و انتشار عکس آن در اینستاگرام، فالو کردن اکانت فحاش به مقدسات و برانداز ساشتی توسط اکانت شخصی نوشین جعفری در توییتر و منشن اکانت یاردبستانی درباره اینکه از ساشتی در توهین به مقدسات الگو گرفته کاملا مشخص و واضح است.

.



حلقه‌هایی که اثبات می‌کند برخی از سلبریتی‌ها رابطه بسیار تنگاتنگی با تروریست‌ها، معارضان و سفارت‌خانه‌های اروپایی و نیرو‌های معارض نظام دارند و افشای این حلقه برای شناخت جامعی از چهره‌های مشهور سینما راهگشا خواهد بود.
alibagherikahkesh.blog.ir
روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی به تلاش‌های حکومت عربستان سعودی برای سرکوب مخالفانش پرداخت و نوشت حاکمان سعودی با توسل به هر ابزار ممکن در تلاش برای ساکت کردن مخالفان و فعالان در این کشور هستند.

در این گزارش به قلم عبدالله العوده، پسر سلمان العوده از مبلغان مخالف سعودی با عنوان "پدرم خواستار اصلاحات در عربستان شده بود و اکنون با حکم اعدام مواجه است", آمده است: در سپتامبر سال ۲۰۱۷ پدرم - سلمان العوده برای ۱۴ میلیون فالوور خود توئیت کرد و از دولت عربستان خواست به بن‌بست دیپلماتیکش با قطر پایان دهد. چند ساعت بعد، مقامات امنیتی سعودی او را در خانه دستگیر کردند. او اکنون با حکم اعدام به سبب اتهاماتی مواجه است که شامل ترویج فساد از طریق درخواست برای ایجاد سلطنت مشروطه، تحریک نارضایتی عمومی و "به استهزاء گرفتن دستاورد‌های دولت" می‌شود.

وی ادامه داد: او از زمان بازداشتش در سلول انفرادی نگهداری می‌شود. او با بدرفتاری مواجه است و بر دستانش دستبند و بر چشمانش چشم‌بند زده شده و در سلولش با زنجیر بسته شده است و از خواب و کمک‌های پزشکی محروم است تا جایی که با گذشت پنج ماه او به بیمارستان منتقل شد. ۱۷ تن از اعضای خانواده من از سفر کردن منع شده‌اند. عمویم به نام خالد به سبب توئیت کردن درباره پدرم دستگیر شد. با گذشت یک سال از زمان بازداشت، پدرم در یک دادگاه جنایی ویژه ظاهر شد. این دادگاه ویژه در سال ۲۰۰۸ تنها با هدف پیگرد مظنونان تروریستی ایجاد شد، اما از آن زمان به بعد، به ابزاری برای سرکوب همه مخالفان یا فعالان در داخل این پادشاهی تبدیل شده است. پیگرد‌های انجام شده از سوی این دادگاه ویژه اغلب با انگیزه‌های سیاسی هستند و اتهامات وارد شده در آن به شدت مبهم است از قبیل اتهام "تمسخر" علیه پدرم که خنده‌دار است.

ماده ۳۰ قانون ضد تروریسم "توصیف کردن مستقیم یا غیرمستقیم پادشاه یا ولیعهد را که سبب بدنام شدن آن‌ها می‌شود", جرم می‌داند و آن را اقدامی تروریستی توصیف می‌کند که حکم دستکم پنج سال حبس را می‌تواند در پی داشته باشد. این قانون همچنین شمار زیادی از حقوق و فعالیت‌هایی را که تحت حفاظت نظام‌های دموکراتیک در سراسر جهان قرار دارد را تروریستی قلمداد می‌کند از قبیل "تحت فشار قرار دادن دولت برای اقدام یا خودداری از انجام چنین کاری" و لحن مبهم موجود در این قانون به دولت اجازه می‌دهد هر کسی را به سبب "آسیب رساندن به منافع، اقتصاد یا امنیت این پادشاهی" به اتهام تروریستی دستگیر کند. این قانون است که به دولت اجازه می‌دهد برای محاکمه دو فعال برجسته حقوق زنان یعنی لوجین الهذلول و میسا العمودی در دادگاه تروریستی به سبب به چالش کشیدن ممنوعیت رانندگی زنان در سال ۲۰۱۴ تلاش کند.

قضات این دادگاه از سوی آل‌سعود برای صدور شدیدترین احکام تحت فشار قرار می‌گیرند. در عربستان سعودی, این به معنای گردن زدن یا به صلیب کشیدن است. سال گذشته، شش قاضی این دادگاه به این دلیل که نتیجه پرونده‌هایی که آن‌ها مسئول بررسی آن بودند بر اساس انتظارات دادستان کل نبود دستگیر شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند. در یک پرونده، یک قاضی که متهم را تبرئه کرده بود، به مدت چندین ماه تحت بازداشت قرار گرفت.

عبدالله العوده نوشت: این همان چارچوبی است که پدرم بر اساس آن روز ۲۸ ماه ژوئیه قرار بود در دادگاه حاضر شود تا صدور حکم اعدام برای او مورد بررسی قرار گیرد. اما او حتی به دادگاه برده نشد و همه ما می‌دانیم که جلسه دادگاه او تا ماه نوامبر به تعویق افتاده است. همه مسائل در ارتباط با پرونده او به طور کامل غیرقانونی و ناعادلانه است. متأسفانه، پدرم تنها فردی نیست که با مجازات مرگ مواجه است و او تنها زندانی نیست که این گونه بد با او رفتار می‌شود. شمار زیادی از دیگر افراد نیز به سبب صدور حکم این دادگاه بر اساس اتهاماتی مبهم و با انگیزه‌های سیاسی، منتظر اعدام هستند. در یک گزارش جدید که هلنا کندی، وکیل انگلیسی ارائه کرده و در اختیار من نیز قرار داده شده است هر کسی که در حال حاضر منتظر حکم اعدام است باید دلایلی برای احکام صادر شده برای آن‌ها ارائه شود. شمار زیادی از افراد دستگیر شده همانند پدر من اعلام کرده‌اند مسائل مطرح شده به اندازه‌ای ضعیف و غیرتهاجمی است که نشان می‌دهد این یک دولت ضعیف است که نمی‌تواند کوچک‌ترین توضیحاتی ارائه کند.

البته مقامات عربستان سعودی به روش‌های مهلک فراتر از نظام قضایی نیز روی آورده‌اند که مشهودترین آن کشتن وحشیانه جمال خاشقجی است. اما این مسیر همچنان محبوب‌ترین مسیر برای آن‌ها محسوب می‌شود. آنچه که خاشقجی در روندی فراقضایی با آن مواجه شد همان چیزی است که سلمان العوده طی یک روند قضایی با آن مواجه است.

از زمان به قدرت رسیدن محمد بن سلمان در عربستان سعودی در سال ۲۰۱۷, به نظر می‌رسد تعداد اعدام‌ها در این کشور با افزایش همراه شده است. در سال ۲۰۱۰, تنها ۲۷ مورد اعدام تأیید شد. در سال ۲۰۱۵, ۱۵۸ نفر اعدام شدند. اما امسال ۱۳۴ نفر اعدام شده‌اند و دستکم ۲۴ نفر در معرض خطر اعدام قریب الوقوع قرار دارند که سلمان العوده از جمله آنهاست.

این روند بخشی از یک تلاش هماهنگ توسط مقامات سعودی برای سرکوب مخالفان و ساکت کردن فعالان سیاسی و مدافعان حقوق بشری است.
alibagherikahkesh.blog.ir