⚫ بِسْمِ اَللّهِ اَلرَّحْمنِ اَلرَّحِیمِ ⚫

نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ
متولد 1996 در MIS ، خبرنگار و روزنامه نگار
شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال( کد شامد): 1-1-765329-64-0-1
در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند و روح ها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ اما در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، و روح‌ ها میروند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است.
نوشتن، یک عمل هنرى است ؛زیادتر نگویید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست

🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻

💮بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ💮

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿٢٥٦﴾
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾

🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
آخرین مطالب
آخرین نظرات

۳۸ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

پنجم شهریورماه روز بزرگداشت "ابوبکر محمد زکریای رازی" و روز داروسازی است؛ زکریای رازی پزشک، فیلسوف و شیمیدان ایرانی است که آثار ماندگاری در زمینه پزشکی و شیمی و فلسفه نوشته است و به‌عنوان کاشف الکل و جوهر گوگرد (اسید سولفوریک) مشهور است.

محمد بن زکریای رازی" از بزرگ‌ترین دانشمندان ایرانی سده سوم هجری قمری است که در طول حیات ۶۲ ساله خود توانست علاوه‌بر کسب تبحر در علوم مختلف از جمله پزشکی، شیمی و فلسفه، به عنوان «پدر شیمی» نیز شناخته شود؛ تعداد تالیفات و نوشته‌های وی را در علوم مختلف از جمله طب، داروشناسی، فلسفه، کیمیا، نجوم، الهیات و ... حدود ۲۷۳ اثر تخمین زده‌اند که بیشتر آن‌ها در طب و فنون وابسته به آن است. وی همچنین درباره کیهان‌شناسی، منطق و ریاضیات نیز آثاری دارد.

در جلد چهارم کتاب تاریخ ایران به نوشته سیدحسین نصر که در باب علوم زیستی است، محمد بن زکریا این طور معرفی شده: «رازی در سال ٢٥٠ هجری/ ٨٦٤ میلادی در ری متولد شد و در سال ٣١٣ هجری/ ٩٢٥ میلادی در همین شهر دیده از جهان فروبست. زندگی زکریای رازی در چند مرحله سپری شد. وی در آغاز به تحصیل ریاضیات، نجوم، فلسفه و کیمیا پرداخت و از میانسالی به بعد به دانش پزشکی علاقه‌مند و پس از کسب شهرت عازم بغداد شد و در بغداد به حاذق‌ترین پزشک آوازه یافت و در واقع ماندگاری نام وی در تاریخ بیشتر به واسطه دانش وی در پزشکی بوده است.



رازی در ری به تحصیل نجوم، ریاضیات، فلسفه، کیمیا و موسیقی پرداخت و از میانسالی به دانش پزشکی علاقه‌مند شد و رفته‌رفته چنان مهارتی در این علم پیدا کرد که به زودی رئیس بیمارستان ری شد و بعد‌ها همین وظیفه را در بغداد پیدا کرد.

تجربه طولانی او با بیماران مختلف به توانایی زیادش در «مشاهده» و «تقدیمةالمرفه» بسیار کمک کرده است. شاهکار او کتاب «الحاوی» است. این اثر به عنوان دقیق‌ترین سند موجود درباره پزشکی بالینی در جهان اسلام شناخته می‌شود.

رازی به همراه سه پزشک دیگر، علی‌بن ربن طبری، علی بن عباس مجوسی و ابن سینا "عصر طلایی پزشکی ایران" را در سده سوم تا اواسط سده پنجم هجری رقم زدند و پزشکان برجسته دیگر را تحت‌تأثیر خود قرار دادند. با این حال «کشف الکل» با نام او گره خورده و بیشترین تاثیر را در شهرت این دانشمند داشته است.

درواقع نقش او در علم کیمیا و تاثیراتی که توانست بر این علم بگذارد، به تنهایی برای معرفی این دانشمند بزرگ کافی است؛ چراکه «رازی» مکتب جدیدی در علم کیمیا تاسیس کرده که آن را می‌توان مکتب کیمیای تجربی و علمی نامید.

عمده تأثیر رازی در شیمی طبقه‌بندی او از مواد است. او نخستین کسی بود که اجسام را به سه گروه جمادی، نباتی و حیوانی تقسیم کرد. وی «پایه‌گذار شیمی نوین» است.

«ژولیوس روسکا» دانشمند برجسته‌ای که در شناسایی کیمیا (شیمی) رازی به دنیای علم بیشتر سهم و جهد مبذول داشته، رازی را «پدر شیمی علمی» و بانی مکتب جدیدی در علم دانسته است.

زکریای رازی بزرگمردی است که اعتبار نامش در تاریخ دانش بشری همواره یادآور نگرش اصیل همه دانشمنـدان اسـلامـی بـه ارزش مقولـه تحقیـق و تجربـه بـوده و هسـت.

به گفته "جرج سارتن"، پدر تاریخ علم، رازی «بزرگ‌ترین پزشک اسلام و قرون وسطی بود.» این دانشمند ایرانی از آن جا که کتاب‌های خود را به زبان عربی می‌نوشت، نزد غربیان به جالینوس عرب نیز مشهور بوده است.

او بیش از ٥٦ کتاب در پزشکی و موضوعات مربوط به آن نوشت که مهم‌ترین آن‌ها در کتاب المنصوری، رساله آبله و سرخک است که بعد‌ها به زبان لاتین هم ترجمه شدند. او نخستین کسی بود که به تشریح آبله پرداخت و همین طور نخستین پزشکی بود که رساله‌ای جداگانه درباره بیماری کودکان نوشت.

این دانشمند ایرانی در فلسفه، شاگرد «احمد بن طیب سرخسی» بود (سرخسی هم در فلسفه پیرو الکندی بود). رازی در فلسفه اسلامی موقعیتی یگانه داشت و از بیشتر متکلمان گرفته تا داعیان اسماعیلی در زمینه فلسفه با او مخالف بودند.

او علاوه بر طب و فلسفه در کیمیاگری هم شهره بود. رازی کار کیمیا را به علم مادی و شیمی تبدیل کرد. در کتاب نصر آمده که او بیشتر به شیمی عملی علاقه داشت تا کیمیای نظری. کتاب مشهور او در این باره "الاسرار" است؛ کتابی که پر از توصیف‌هایی درباره ابزار کیمیاگری است.

در شیمی، رازی توانست مواد شیمیایی چندی از جمله الکل و اسید سولفوریک را کشف کند.بر این اساس، جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای تکریم زکریای رازی، اقدامات زیادی را انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به نام‌گذاری ۵ شهریور مصادف با سالروز تولد رازی به عنوان روز داروسازی اشاره کرد.

همچنین دولت وقت در ژوئن ۲۰۰۹ به عنوان نشانی از پیشرفت علمی صلح‌آمیز ساختمان-مجسمه‌ای به شکل چهارتاقی که ترکیبی از سبک‌های معماری و تزئینات هخامنشی و اسلامی در آن دیده می‌شود را به دفتر سازمان ملل متحد در وین هدیه داد که در محوطه آن در سمت راست ورودی اصلی قرار داده شده است. در این چهارتاقی مجسمه‌هایی از چهار فیلسوف ایرانی خیام، ابوریحان بیرونی، زکریای رازی و ابوعلی سینا قرار دارد.انستیتو رازی در استان البرز و دانشگاه رازی در کرمانشاه نیز به افتخار وی نام‌گذاری شده‌اند.
alibagherikahkesh.blog.ir
درباره تبلیغات غیر مجاز محافظ شخصیت‌ها در فضای مجازی گفت: برای چندمین بار اعلام می‌کنم، کسانی که تحت عنوان استخدام محافظ شخصیت‌ها و به اصطلاح «بادیگارد» اقدام به تبلیغات در فضای مجازی می‌کنند، فعالیتشان غیر قانونی است و افرادی هم که نسبت به جذب این محافظ‌های جعلی اقدام می‌کنند هم متخلف هستند.

او با بیان اینکه این افراد برای فعالیت به عنوان بادیگارد و محافظ شخصیت‌ها دارای مجوز قانونی نیستند و از نظر پلیس مجرم شناخته می‌شوند، افزود: قطعا در صورت شناسایی در چارچوب قانون برخورد‌های لازم با این افراد انجام خواهد شد.

اجاره بادیگارد در دیوار
سردار رحیمی با بیان اینکه از سوی پلیس به شخص و یا شرکتی مجوز تبلیغ محافظ شخصیت داده نشده است، تصریح کرد: فقط شرکت‌های نگهبان محله دارای مجوز فعالیت رسمی دارند که حدود ۱۴۰ شرکت در این حوزه و با هماهنگی کلانتری‌ها در سطح پایتخت مشغول به کار هستند.
alibagherikahkesh.blog.ir
معترضان لبنانی خواستار استعفای دولت هستند/ سعد حریری دچار اشتباه محاسباتی شده است

جمال واکیم استاد دانشگاه بیروت معتقد است که اعتراضهای اخیر در لبنان با مهلت ۷۲ ساعته سعد حریری خاموش نمی‌شود.
شاید هنگامی که وزیر ارتباطات لبنان تصمیم گرفت مالیاتی جدید را بر مکالمات پیام‌رسان «واتس آپ» وضع و آن را به مردم اعلام کند، تصور نمی‌کرد که این تصمیم مانند جرفه‌ای، آتش اعتراضات علیه تمام سیاست‌های اقتصادی دولت و اوضاع بد معیشتی را شعله‌ور و آینده سیاسی سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان را بیش از هر زمانی در ابهام قرار دهد و دولت او را مجبور به عذرخواهی و شاید در مراحل بعدی مجبور به استعفا کند.

در لبنان چه می‌گذرد؟

از روز پنجشنبه تظاهرات مردمی گسترده‌ای در اعتراض به شرایط بد اقتصادی و تصمیم دولت برای وضع مالیات های جدید، در خیابان‌های بیروت و دیگر مناطق اغلب سنی‌‎نشین لبنان به راه افتاده است. طی ساعات گذشته بیروت به میدان بزرگ اعتراضات تبدیل شده و معترضان در سراسر پایتخت از میدان «ریاض الصلح» در نزدیکی ساختمان دولت تا ساختمان پارلمان در میدان «النجمه» و میدان شهدا تجمع می‌کنند.

مردم لبنان خواستار استعفای دولت هستند/ مهلت 72 ساعته سعد الحریری مشکلی را حل نمی کند

مردم لبنان خواستار استعفای دولت هستند/ مهلت 72 ساعته سعد الحریری مشکلی را حل نمی کند

معترضان طی دو روز گذشته راه‌های اصلی شهر را مسدود کرده و با آتش‌زدن لاستیک شدت خشم خود را از سیاستهای دولت به نمایش گذاشتند. نیروهای امنیتی برای پراکنده‌کردن معترضان مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور شدند که در پی آن شماری از معترضان دچار مسمومیت و بیهوشی شدند.معترضان خواستار محاکمه مفسدان اقتصادی هستند و شعار اصلی آنها استعفای هیئت وزیران و دولت سعد حریری است.

مردم لبنان خواستار استعفای دولت هستند/ مهلت 72 ساعته سعد الحریری مشکلی را حل نمی کندمردم لبنان خواستار استعفای دولت هستند/ مهلت 72 ساعته سعد الحریری مشکلی را حل نمی کند

براساس گزارش سازمان امنیت داخلی لبنان تاکنون در این اعتراضات بیش از ۷۰ نفر که بیشتر نیرو‌های امنیتی هستند زخمی شدند. مقامات امنیتی هشدار داده اند که تعرض به نیرو‌های امنیتی و اموال عمومی هیچ توجیهی ندارد و هرکس درصدد اخلال در امنیت و ایجاد اغتشاش، آسیب زدن به اموال عمومی و تعرض به نیرو‌های امنیتی باشد به شدت با آن برخورد خواهد شد. صلیب سرخ لبنان نیز گزارش داده که ده‌ها نفر که در اعتراضات زخمی شده بودند به بیمارستان منتقل و مداوا شدند.

با تشدید اعتراضها در روز جمعه سفارت‌خانه‌های کشورهای مختلف از جمله کانادا، استرالیا، امارات، عربستان و ... اعلام کرده‌اند که فعالیت آنها تا اطلاع ثانوی تعطیل است و به شهروندان خود هشدار داده‌اند تا از تجمعات و اماکن اعتراضی به دور باشند.

لغو تصمیم وزارت ارتباطات

هرچند وزیر ارتباطات لبنان از تصمیم خود برای وضع مالیات بر مکالمه‌های واتس‌آپ منصرف شد و به مردم اعلام کرد که گویی این موضوع اصلا مطرح نشده است، اما آتش اعتراضات فروکش نکرده و همچنان به تعداد معترضان افزوده می شود و گویی آنها بر خواسته های خود برای مبارزه با فساد و استعفای دولت مُصر هستند.

مهلت ۷۲ ساعته حریری به دولت

سعد حریری، نخست وزیر لبنان که مورد حمایت عربستان و کشورهای غربی است در نخستین واکنش به اعتراضات مردمی در مناطق مختلف این کشور به احزاب و جریان‌های سیاسی مشارکت کننده در کابینه دولت ۷۲ ساعت مهلت داد تا برای تأمین خواسته‌های مردم راه‌حل ارائه دهند.

ولید جنبلاط، رئیس «حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان» اما در تماس تلفنی با سعد حریری خواستار استعفای دولت او شده است.

جبران باسیل: مراقب نفوذی‌های موج‌سوار باشید

جبران باسیل، وزیر امور خارجه لبنان نیز با حمایت از خواسته‌های اقتصادی معترضان خطاب به مردم این کشور درباره «موج سواری ستون پنجم ناشناخته و بهره برداری برخی طرف‌ها از تظاهرات خیابانی و بروز هرج و مرج و فتنه در لبنان» هشدار داد.

حمایت حزب‌الله و میشل عون از خواسته‌‌های اقتصادی مردم

شیخ علی دعموش، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با حمایت از خواسته‌های به حق معترضان گفت: تظاهرات خودجوش مردم ناشی از بحران اقتصادی و معیشتی است که با آن روبرو هستند. وی با تأکید بر اینکه اعتراضها باید مسالمت‌آمیز باشد و ثبات کنونی لبنان نباید آسیب ببیند افزود: مواضع حزب‌الله روشن بوده و ما همیشه مخالفت شدید خود را با اعمال مالیتهای جدید بر قشر فقیر و متوسط جامعه در قالب بودجه یا شیوه‌های دیگر، اعلام کرده‌ایم.


این مقام ارشد حزب‌الله همچنین تأکید کرد: حزب‌الله پیش از این نسبت به سیاستهای نادرست اقتصادی و اعمال مالیات و سخت‌کردن شرایط برای مردم هشدار داده بود که این وضعیت موجب انفجار مردمی خواهد شد.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان نیز با دیدار حضوری با شماری از نمایندگان معترضان وعده داد: «با تمام توان خواهم کوشید که رنج شما را کاهش داده و برای آن راه حل بیابم».

تحلیل استاد روابط بین‌الملل دانشگاه لبنان از چرایی اعتراضات مردمی

«جمال واکیم»، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه لبنان و تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفتگویی در ارتباط با دلایل اصلی آغاز این اعتراضات گفت: تظاهرات‌های اخیر در لبنان نتیجه سوء مدیریت اقتصادی کابینه دولت و وجود پدیده فساد در سیستم مدیریتی است که اعلام وضع مالیات های جدید و برخی اصلاحات در سیاست های اقتصادی آتش آن را شعله ور کرد.

وی درباره خواسته ها و مطالبات مردم تصریح کرد: موضوع فقط وضع مالیات بر مکالمات واتس‌آپ نیست؛ مردم اکنون خواسته‌های متعددی دارند که در صدر آن خواستار مقابله با فساد و استعفای دولت اعم از نخست وزیر و سایر اعضای کابینه هستند تا آنچه شرایط را به اینجا کشانده حل شود.

مردم لبنان خواستار استعفای دولت هستند/ مهلت 72 ساعته سعد الحریری مشکلی را حل نمی کند

استاد روابط بین الملل دانشگاه بیروت در ارتباط با مهلت هفتاد و ساعته‌ای که سعد حریری به اعضای کابینه برای حل این بحران داده گفت: به نظر من سعد حریری دچار اشتباه محاسباتی شده است؛ او فکر می‌کند این تظاهرات و مشکل به وجود آمده، مانع‌تراشی همکاران برای عدم موفقیت اوست و می خواهد از این طریق این افراد را عزل کند. حریری حتی اینگونه فکر می کند که از خارج نیز علیه او توطئه شده است؛ اما من معتقدم نخست وزیر دچار اشتباه شده و دلیل واقعی تظاهرات سوء مدیریت و اوضاع بد معیشتی مردم است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان حل بحران طی مهلت تعیین شده امکان پذیر است تاکید کرد: خیر، من معتقدم بحران امروز لبنان بحران عمیقی است که از اشکالات ساختاری در اقتصاد لبنان طی چند سال اخیر ناشی شده و نیازمند اصلاحات برنامه ریزی شده و دقیق است.

جمال واکیم در پایان در ارتباط با آینده و نتیجه اعتراضات شکل گرفته در بیروت و دیگر مناطق لبنان گفت: به نظر من این بحران نتیجه سیاست های غلط اقتصادی و اختلافات سیاسی طی سال های گذشته و همچنین بحران های منطقه‌ای و فشارهای مالی غربی بر لبنان بوده و در نتیجه حل قطعی این بحران، منوط به حل مشکلات مذکور است و باید منتظر بود تا روزهای آتی چه تحولاتی رقم خواهد خورد.
alibagherikahkesh.blog.ir
به نقل از المنار، سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگ جاماندگان راهپیمایی اربعین حسینی در نزدیکی حرم مطهر حضرت سیده خوله علیها السلام، دختر امام حسین علیه السلام در بعلبک در شرق لبنان آغاز شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود گفت: راهپیمایی اربعین هیچ مشابهی در جهان ندارد و مردم از تمام نقاط جهان حتی از اروپا و آمریکا خود را به کربلا می‌رسانند و این راهپیمایی بار دیگر حسین (ع) را به جهانیان معرفی می‌کند و بسیاری سؤال می‌کنند که حسین کیست؟ این کاروان‌های بزرگ حسینی و شور و شوق مردم که این روزها می‌بینیم بار دیگر حسین (ع) را به مردم جهان معرفی می‌کنند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: آمریکا، صهیونیست ها، مستکبران و ستمگران زمانی که راهپیمایی میلیونی حسینی را می‌بینند، نگران می‌شوند.

آغاز سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت اربعین

سید حسن نصرالله در بخش دیگر سخنان خود به اتفاقات چند روز گذشته لبنان پرداخت و تأکید کرد که در خصوص مسائل اخیر باید با مسئولیت‌پذیری سخن گفت.

مردم فقیر را با مالیات‌های جدید تحریک نکنید

دبیرکل حزب‌الله افزود: درست نیست مسئولین از مسئولیت شانه خالی کنند و تقصیر را به گردن هم بیاندازند، آینده مردم دست شماست. همه باید با هم شفاف و صادق باشیم. مشکلات کنونی نتیجه عملکرد سالهای اخیر یا دولت کنونی نیست. شرایط کنونی نتیجه عوامل بسیاری طی چند دهه اخیر و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی است. همه باید مسئولیت‌پذیر باشیم، حتی ما، حتی من باید به سهم خودمان مسئولیت‌پذیر باشیم و در حل اوضاع مشارکت کند. کسی نمی‌تواند بعد از سال‌ها در قدرت‌بودن حالا استعفا دهد و برود. نباید به دنبال جدال‌های سیاسی باشیم. اگر برای مشکلات کنونی راه‌حلی پیدا نکنیم با ورشکستگی و فروپاشی اقتصادی روبه‌رو خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: تظاهرات در بیروت در اعتراض به اوضاع اقتصادی

وی گفت: انفجار اعتراض مردمی خطر دیگری است. ما نمی‌گوییم تمام مالیات‌ها حذف شود بلکه تأکید می‌کنیم که فشارها و مالیات‌ها بر اقشار ضعیف و فقیر کم و حذف شود. مسئولین و مقامات لطفا مردم فقیر را با مالیات‌های جدید تحریک نکنید، مردم در حال انفجار هستند. ما ورشکسته نیستیم فقط منابع باید درست مدیریت شود. درست نیست که بگوییم تنها راه افزایش مالیات‌هاست. نجات لبنان و اقتصاد آن نیازمند همکاری و شجاعت در تصمیم‌گیری است. عده‌ای فقط بر افزایش مالیات و دست بردن به جیب مردم اصرار دارند.

مردم به مقاومت اعتماد دارند

سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود اعلام کرد: می‌گویند حزب‌الله عامل این اعتراض‌هاست و می‌خواهد کشور را بی‌ثبات کند. ما کتمان نمی‌کنیم به اوضاع اقتصادی و سازوکارهای بانک‌ها اعتراض داریم، اما روح ما از این اعتراض‌ها خبر ندارد. ما خواستار مبارزه با فساد هستیم. چرا مردم پول‌ها و زن‌ها جواهرات و جگرگوشه‌هایشان را به مقاومت می‌دهند، چون به مقاومت اعتماد دارند و می‌دانند پولشان کجا خرج می‌شود. ما خواستار استعفا و برکناری دولت نیستیم. اگر این دولت برکنار شود دیگر معلوم نیست دولتی داشته باشیم. برخی می‌گویند باید دولت جدید تشکیل دهیم. چرا وقتمان را الکی تلف کنیم. موضوع این وزیر یا آن شخص نیست باید سیاست‌ها تغییر کند. این دولت بماند اما از اعتراضات اخیر عبرت بگیرد.

به اعتراضات احترام می‌گذاریم

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: ما به اعتراض‌های مردم احترام می‌گذاریم و مردم باید بدانند پیام آنها به گوش مسئولین رسید. پیام و هشدار مردم برای همه جریان‌های سیاسی است. اعتراضات مردم کاملا خودجوش و مردمی بود و هیچ بیگانه و سفارتی در سازماندهی آنها دخیل نبود و کاملا صادقانه است. متاسفانه عادت داریم همیشه بگوییم عناصر خارجی دخیل هستند.

خدا کند که مجبور نشویم به خیابان بیاییم

وی ادامه داد: معترضان باید هوشیار باشند که از احزاب و جریان‌های سیاسی وارد اعتراض‌های آن‌ها نشوند، چون اعتراض‌های به حق شما سیاسی می‌شود. به شما نصحیت می‌کنم که اموال عمومی را تخریب نکنید. ما به ارتش و نیرو‌های امنیتی می‌گوییم مراقب مردم باشید به شما مردم هم می‌گوییم ارتش هم فرزندان شما هستند و به آن‌ها حمله نکنید. بسیاری از معترضان از حزب‌الله درخواست می‌کنند که رهبری و سازماندهی اعتراض‌ها را به عهده بگیرد، ولی ما آگاهانه گفتیم وارد خیابان نمی‌شیم، اگر ما وارد شویم آنگاه می‌گویند ایران دخالت دارد، اعتراض‌های شما نباید سیاسی شود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: به دولت اعلام می‌کنیم مالیات‌ها بر قشر فقیر وضع نکند، شاید روزی ما هم به خیابان‌ها بیاییم، خدا کند که مجبور نشویم به خیابان بیاییم. با هم همکاری کنیم، اگر ما وارد خیابان شویم اوضاع بسیار متفاوت خواهد شد، ما دست‌خالی برنخواهیم گشت. ما هیچ‌گاه از لبنان و خاک لبنان دست نخواهیم کشید، ما برای حفظ کرامت مردم لبنان شهدای زیادی تقدیم کردیم
alibagherikahkesh.blog.ir
مدیریت بحران استانداری خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای خطاب به فرمانداران شهرستان‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی در پی ورود سامانه بارشی جدید به استان، اعلام آماده‌باش کرد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری خوزستان، در این اطلاعیه آمده است: پیرو اطلاعیه روز۲۳ مهر امسال مبنی بر ورود اولین سامانه بارشی فصل پاییز درهفته جاری و با توجه به اطلاعیه سازمان مدیریت بحران کشور( اطلاعیه شماره ۱۰۸ در تاریخ ۲۷ مهر۹۸ سازمان هواشناسی کشور) با موضوع ورود سامانه بارشی ازغرب و شمال غرب به کشور از بعد از ظهر امروز ۲۷مهر و تشدید آن درروزهای پایانی هفته جاری دور از انتظار نیست.

همچنین با پیش بینی بارش باران گاهی با رعدوبرق ، وزش باد به نسبت شدید وکاهش محسوس دما در ارتفاعات خوزستان در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۸ و۲۹ مهر۹۸، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب ، مه آلودگی جاده های کوهستانی و سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.

علاوه بر این با پیش بینی وقوع شرایط مشابه دربرخی استانهای مجاور خوزستان ؛ لازم است فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی مربوطه ضمن آماده‌باش کامل واحدهای تابعه استانی و شهرستان نسبت به برقراری کشیک شبانه روزی اقدام و تهمیدات لازم در این زمینه را در دستور کار قرار دهند.

ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان در ادامه از شهروندان به ویژه روستاییان ، عشایر ، بیماران دارای مشکلات تنفسی وقلبی و عروقی ، کشاورزان ،دامداران، مسافران، رانندگان و افراد ساکن درمناطق مرتفع و محل های در معرض خطر سیلاب، صاعقه، تندباد، سرمازدگی و مه آلودگی خواست تا ضمن رعایت نکات ایمنی از تردد غیر ضروری درمناطق مرتفع و پرخطر درمدت یاد شده خودداری کنند.

بر اساس این گزارش، مدیرکل هواشناسی استان خوزستان با اشاره به اینکه آسمان استان تا ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری با احتمال رشد ابر و بارش پراکنده و رعدوبرق به ویژه در نیمه شمالی و شرقی استان پیش‌بینی می‌شود، افزود: انتظار می‌رود از یکشنبه تا اواخر هفته آینده همچنان شاهد وجود ناپایداریها درهوای استان به شکل افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای به ویژه در نیمه شمالی و شرقی استان باشیم.
alibagherikahkesh.blog.ir
سردار کمال هادیان فر ضمن بیان اینکه خستگی و خواب‌آلودگی تهدیدی برای راننده، سرنشین و دیگر خودروها است، ابراز داشت: روز گذشته رئیس عقیدتی سیاسی پلیس راهور و راننده وی به‌صورت قانونمند در حال حرکت به نواحی مرزی بودند اما متأسفانه خودروی عبوری روبرو هیچیک از موارد را رعایت نکرده و خستگی و خواب‌آلودگی بر آن چیره و عامل تصادف و جان باختن دو نفر در این حادثه شد.

وی ضمن بیان اینکه نیروهای پلیس راهور ناجا در ۲۱۷ هزار کیلومتر از راه‌های کشور و یک هزار و ۴۷ شهر کشور عاشقانه به زائران حسینی خدمات ارائه می‌دهند، افزود: مدیریت ترافیک، تأمین ایمنی و ترددها در طول جاده‌ها و تسهیل در تردد سه محور اصلی وظایف این افراد را شامل می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا ضمن بیان اینکه ۶.۵ میلیون تردد در چهار مرز کشور اتفاق افتاده است، ابراز داشت: ۶۵ درصد زائران امسال از خودروی شخصی خود استفاده کردند و به طبع در زمان برگشت بسیار خسته هستند لذا باید استراحت و خواب کافی داشته باشند و به‌گونه‌ای عمل کند که تهدید برای خود و دیگران محسوب نشوند.
alibagherikahkesh.blog.ir
محمد احمدیان رئیس شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی عصر روز جمعه در آستانه اربعین در 63 سالگی در اثر عارضه قلب درگذشت.

به گزارش ایسنا، احمدیان از اواخر سال 88 تا امروز (جمعه 26 مهرماه) به عنوان رئیس شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی و نیز پیمانکار ایرانی نیروگاه اتمی بوشهر مشغول به کار بود.

محمد احمدیان متولد سال ۱۳۳۵ معاون سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی بود که سابقه معاونت امور برق وزارت نیرو در دولت سید محمد خاتمی و محمود احمدی نژاد را نیز داشت.

وی پس از اخذ دیپلم در رشته ریاضی در سال 1362 در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف فارغ التحصیل شد. سپس کارشناسی ارشد (1366) و دکتری (1370) را در همین رشته در دانشگاه یومیست انگلستان با موفقیت پشت سر گذراند.

وی در سال 1359 رسما با مرتبه استادیار در دانشگاه صنعت آب و برق، وزارت نیرو فعالیت خود را آغاز کرد و مناصبی همچون معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی (87-85)، معاون وزیر نیرو و رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توانیر (85-80) معاون وزیر نیرو در امور برنامه ریزی و نظارت (80-77) معاون وزیر نیرو در امور آموزش و نیروی انسانی (77-76) و رییس دانشکده صنعت آب و برق (76-70) را در کارنامه کاری خود دارد.

دکتر احمدیان همچنین با عضویت در شوراها، کمیته‌ها، مجامع، هیات‌های امنا و هیات مدیره‌های مختلف فعالیت‌های تخصصی زیادی را به انجام رسانده است.

احمدیان علاوه بر نشر مقالاتی در مجلات معتبر داخلی 5 مقاله نیز در نشریات خارجی منتشر نموده و یک طرح تحقیقاتی با عنوان طراحی و ساخت آزمایشگاه کامپیوتری بررسی و بهره برداری از سیستم‌های قدرت را به پایان رسانده است.

محمد احمدیان، رییس شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی و معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی ایران آذر سال 1389 از سوی علی‌اکبر صالحی به عنوان قائم مقام این سازمان منصوب شد. او پیش از سال 89 مدیرعامل شرکت سورنا (شرکت ساخت و راه‌اندازی نیروگاه‌های اتمی) بود که جانشین احمد فیاض‌بخش رئیس وقت شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی شد. او از اواخر سال 1388 به عنوان رئیس شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی فعالیت خود را آغاز کرد.

شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی پیمانکار ایرانی قرارداد ساخت و تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر است
alibagherikahkesh.blog.ir
دولت لایحه بودجه سال آینده را نیمه آذرماه به مجلس می‌برد و بر این اساس چندی پیش بخشنامه مربوط به پیش‌بینی بودجه را به دستگاه‌ها ابلاغ کرد. به تازگی نیز ضوابط مالی تنظیم لایحه بودجه اعلام شده است.

بر این اساس مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) در بودجه سال آینده حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است. البته باید این مبلغ در نهایت به تصویب هیأت وزیران برسد.

مبلغ عیدی کارکنان در سال گذشته حدود ۹۳۲ هزارتومان و برای امسال حدود یک میلیون و ۷۸ هزار تومان پیش‌بینی شده که باید در نهایت با تصویب هیأت دولت پرداخت شود.

افزایش حقوق کارکنان در سال آینده نیز به طور متوسط ۱۵ درصد است که البته این رقم نیز باید در مجلس مصوب شود.

افزایش حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار نیز ۱۵ درصد تعیین شده که رقم قطعی آن به تصویب شورای عالی کار می‌رسد.

اعداد و ارقام اعلام شده در ضوابط بودجه مبنایی است که تا دستگاه‌ها بتوانند بودجه خود را براساس آن تخمین زده و به سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند تا بتواند بر مبنای آن اعداد و ارقام لایحه بودجه سال آینده را تعیین تکلیف کند.
alibagherikahkesh.blog.ir
اربعین یعنی وقتی زنگ کاروان عشق بر می‌خیزد برخیزی، بهانه نشناسی
و با حسین تا حسین سفر کنی
عاشقانه از کربلا بگذری تا عاشقانه کربلا در تو بگذرد
فرا رسیدن اربعین حسینی را تسلیت می‌گوییم.
alibagherikahkesh.blog.ir
نشانه مومن پنج چیز است و یکی از آنها زیارت اربعین و قبر سیدالشهدا (ع) است. از این روی در آستانه اربعین حسینی، هرساله عاشقان زیادی اعم از عرب، عجم، مسیحی، یهود و ... پای در مسیر عشق می گذارند و راهی کربلای معلی می شوند.

پیاده روی اربعین ضمن آداب و نکاتی که به همراه دارد، روز اربعین نیز، دارای اعمال و آدابی است که از زیارت قبور شهدای کربلا، زیارت اربعین آغاز و دیگر اعمال این روز است.

یکی از این آداب سفر به حرم سیدالشهدا (ع) و 72 شهید کربلاست که روایات بسیاری نیز درباره زیارت قبور شهدا بیان شده است.

از امام حسن عسکری علیه السلام روایت شده که فرمود: نشانه هاى مؤمن پنج چیز است:
بجاى آوردن پنجاه و یک رکعت نماز (17 رکعت نماز واجب و 34 رکعت نافله)، زیارت اربعین (امام حسین)، انگشتر به دست راست نهادن، پیشانى را به هنگام سجده بر خاک گذاردن و بسم اللّه الرّحمن الرّحیم را در نماز بلند گفتن.

زیارت امام حسین(ع) و زیارت اربعین از اعمال حسنه اربعین حسینی عنوان شده‌اند.


زیارت مخصوصه در روز اربعین
یکی از مهمترین علل جایگاه ویژه اربعین در میان شیعیان، همین روایت امام حسن عسکری علیه السلام بر فضیلت این روز است که زیارت مخصوص امام حسین علیه السلام در روز اربعین را یکی از نشانه های شیعه بودن مطرح کردند.

تهذیب: از حضرت ابى محمد حسن بن على عسکرى علیه السّلام، روایت است که فرمود: نشانه‏ هاى مؤمن پنج چیز است: پنجاه و یک رکعت نماز، زیارت اربعین، انگشترى در دست راست کردن، پیشانى به خاک مالیدن، و با صداى بلند بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ* گفتن.

مأثور از امام و روایت شده چنین‏ کاین پنج خصلت است علامت بمؤمنین‏

اول نماز پنچاه و یک رکعت و دوم‏ انـگـشـتــر عقـیـق نـمـودن یـد یـمـیـن‏

سـوم بلند گفتن بسم‏ اللَّه‏ صلاة چهـارم بـخـاک بهـر خـــدا سـودن جـبین‏

پنجم که حق نصیب کند جمله مرد و زن‏ بـوسـیـدن مزار حسـیـــن روز اربـــعـیــن‏

بخاطر همین بسیاری از شیعیان از اقصا نقاط جهان سعی دارند در اربعین خود را به قبر امامشان در کربلا برسانند و آنهایی هم که شرایط سفر ندارند آرزوی چنین زیارتی در دل دارند.

ائمه علیهم السلام برای ادامه این مسیر و از یاد نرفتن قیام خونین کربلا این روز را بزرگ شمرده و از اولین زائر حسینی یعنی جابر بن عبدالله انصاری - که در اولین اربعین خود را به قبر شهدای کربلا رساند - تجلیل کردند. و کم کم روایات بسیاری در زمینه ثواب زیارت امام حسین علیه السلام در روزهای خاص و در تمام طول سال نقل شد.

زیارت وداع اربعین
سید بن طاووس رحمه اللّه گفته است که من براى زیارت اربعین وداعى یافته‌ام که مخصوص است به این زیارت. باید که بایستى پیش روى ضریح و بگویى:

السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ، السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ عَلِیٍّ الْمُرْتَضَى وَصِیِّ رَسُولِ اللَّهِ.
سلام بر تو اى پسر رسول خدا! سلام بر تو اى پسر على مرتضى جانشین رسول خدا!

السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ سَیِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ، السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا وَارِثَ الْحَسَنِ الزَّکِیِّ.
سلام بر تو اى پسر فاطمۀ زهرا سرور زنان جهان! سلام بر تو اى وارث امام حسن پاک!

السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ وَ شَاهِدَهُ عَلَى خَلْقِهِ.
سلام بر تو اى حجت خدا در زمین و گواه او بر آفریده‌ها!

السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ الشَّهِیدَ، السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلَایَ وَ ابْنَ مَوْلَایَ
سلام بر تو اى ابا عبد اللّه شهید! سلام بر تو اى مولاى من و پسر مولاى من!

أَشْهَدُ أَنَّکَ أَقَمْتَ الصَّلَاةَ وَ آتَیْتَ الزَّکَاةَ، وَ أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَیْتَ عَنِ الْمُنْکَرِ
گواهى مى‌دهم که تو نماز را به پا داشتى و زکات دادى و امر به معروف و نهى از منکر کردى

وَ جَاهَدْتَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ حَتَّى أَتَاکَ الْیَقِینُ، وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ عَلَى بَیِّنَةٍ مِنْ رَبِّکَ أَتَیْتُکَ
و در راه خدا جهاد نمودى تا این‌که امر یقین تو را فرارسید و نیز گواهى مى‌دهم که تو دلیل روشن از سوى پروردگارت داشتى؛ و اگر از دور زیارت کند باید بگوید:

توجّهت إلیک یَا مَوْلَایَ زَائِراً وَافِداً رَاغِباً مُقِرّاً لَکَ بِالذُّنُوبِ.
اى مولاى من! اکنون من به عنوان زایر، واردشونده، گراینده، اقرارکنندۀ به گناه و گریزان از خطا.

هَارِباً إِلَیْکَ مِنَ الْخَطَایَا لِتَشْفَعَ لِی عِنْدَ رَبِّکَ.
به درگاه تو آمده‌ام تا در نزد پروردگارت از من شفاعت کنى.

یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکَ حَیّاً وَ مَیِّتاً، فَإِنَّ لَکَ عِنْدَ اللَّهِ مَقَاماً مَعْلُوماً وَ شَفَاعَةً مَقْبُولَةً.
اى پسر رسول خدا! درود خدا بر تو در حال حیات و مرگ تو، زیرا تو در نزد خدا از مقام معلوم و شفاعت مورد پذیرش برخوردارى.

لَعَنَ اللَّهُ مَنْ ظَلَمَکَ، وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ هتک حَرَمَکَ وَ غَصَبَ حَقَّکَ.
خداوند کسانى را که به تو ستم نموده‌اند لعنت کند و نیز کسانى را که تو را محروم نموده، حقت را غصب نموداند لعنت کند

وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَکَ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ خَذَلَکَ، وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ دَعَوْتَهُ فَلَمْ یُجِبْکَ وَ لَمْ یُعِنْکَ
و قاتلان تو را لعنت کند و آنان را که دست از یارى تو کشیدند لعنت کند و آنان را که خواندى و به تو پاسخ مثبت ندادند و تو را یارى نکردند لعنت کند

وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ مَنَعَکَ مِنْ حَرَمِ اللَّهِ وَ حَرَمِ رَسُولِهِ وَ حَرَمِ أَبِیکَ وَ أَخِیکَ
و نیز کسانى را که از رفتن تو به سوى حرم خدا و حرم رسول خدا و حرم پدر و برادرت جلوگیرى کردند لعنت کند

وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ مَنَعَکَ مِنْ شُرْبِ مَاءِ الْفُرَاتِ لَعْناً کَثِیراً یَتْبَعُ بَعْضُهَا بَعْضاً؛
و کسانى را که تو را از نوشیدن آب فرات منع کردند بسیار و پى‌درپى لعنت کند.

اللَّهُمَّ فَاطِرَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ عَالِمَ الْغَیْبِ وَ الشَّهَادَةِ.
خدایا! اى پدیدآورندۀ آسمان‌ها و زمین! داناى پنهان و آشکار!

أَنْتَ تَحْکُمُ بَیْنَ عِبَادِکَ فِیمَا کَانُوا فِیهِ یَخْتَلِفُونَ، وَ سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ.
تو بین بندگانت در آنچه اختلاف دارند حکم مى‌کنى و زود است آنانى که ظلم کردند بدانند کدامین جایگاه بازگشتشان است.

اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ زِیَارَتِهِ، وَ ارْزُقْنِیهِ أَبَداً مَا بَقِیتُ وَ حَیِیتُ یَا رَبِّ.
خدایا این زیارت را آخرین عهدم از زیارت قرار مده و همیشه برایم تا وقتى که باقى و زنده هستم روزى‌ام گردان، اى پروردگار!

وَ إِنْ مِتُّ فَاحْشُرْنِی فِی زُمْرَتِهِ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ؛
و اگر مردم مرا در گروه ایشان محشور فرما، اى مهربان‌ترین مهربانان!

و اگر زیارت آخر روز عاشورا را در این روز نیز بخواند مناسب است و بدان که مشهور آن است که سبب تأکید زیارت آن حضرت در این روز آن است که حضرت امام زین العابدین علیه السّلام با سایر اهل بیت (ع) در این روز بعد از مراجعت از شام به کربلاى معلى وارد شدند و سرهاى مقدّس شهدا را به بدن‌هاى ایشان ملحق کردند و این بسیار بعید است.

از جهات بسیار که ذکر آن‌ها موجب تطویل است؛ و بعضى گفته‌اند در این روز اهل بیت (ع) وارد مدینۀ طیبه شدند و این نیز بسیار بعید است، و بعضى گفته‌اند که شاید حضرت امام زین العابدین (ع) به اعجاز و طىّ الارض، مخفى به کربلا رفته باشد از شام و سر‌ها را به بدن‌ها ملحق کرده باشد و این ممکن است، امّا روایتى در این باب به نظر نرسیده است، بلکه بعضى از روایات منافاتى فى الجمله به این دارد و وجهى که از احادیث ظاهر مى‌شود آن است که اوّل کسى که از صحابه حضرت رسالت (ص) به زیارت آن حضرت مشرّف شد، جابر بن عبد اللّه انصارى بود و او در این روز به کربلا رسید و آن حضرت را با شهدا زیارت کرد و، چون جابر از اکابر صحابه بود و اساس این امر عظیم را گذاشت، مى‌تواند بود که سبب مزید فضل زیارت آن حضرت در این روز شده باشد و شاید وجوه دیگر داشته باشد که بر ما مخفى باشد و چون فرمود: ه‌اند که در این روز زیارت کنیم، باید کرد و تفحّص سببش ضرور نیست.
alibagherikahkesh.blog.ir
روز تربیت بدنی و ورزش که همه ساله از 26 مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش های همگانی برگزار می شود. ورزش و فعالیت فیزیکی در سلامت روان نیز مؤثر است. مطالعات نشان می دهد که موارد افسردگی، اضطراب و …. در اثر فعالیت فیزیکی بهبود یافته و ورزش به عنوان یک عالم حمایتی در درمان بیمار ی روانی پذیرفته شده است.

روز تربیت بدنی و ورزش
ورزش و فعالیت جسمانی به همراه رژیم غذایی مناسب، عدم استعمال مشروبات الکلی ودخانیات و انجام مراقبت های دوره ای، در پیشگیری از بیماری ها و رسیدن به بالاترین سطح سلامتی و بازدهی اقتصادی و اجتماعی نقش دارند. ورزش های سبک مانند پیاده روی، باعث مصرف انرژی شده و سهم بسیار مهمی در کنترل وزن و کاهش چربی در بدن دارد. همچنین فعالیت فیزیکی سبک و منظم از طریق تقویت کارکردهای ایمنی، باعث افزایش سطح فعالیت سیستم ایمنی در بدن شده و در پیشگیری از سرطان مؤثر می باشد.

علم ورزش این روز را به همه ورزشکاران گرامی تبریک می گوید.
alibagherikahkesh.blog.ir
سرشبکه آمدنیوز توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شد
سپاه پاسداران در بیانیه ای از گرفتار شدن روح الله زم سرشبکه سایت معاند و ضدانقلاب آمدنیوز در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه توسط سازمان اطلاعات سپاه و دستگیری وی خبر داد.
سرشبکه آمدنیوز توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شد ،سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با اعلام خبر دستگیری روح اللّه زم سرشبکه سایت ضدانقلاب موسوم به آمدنیوز طی عملیات پیچیده و حرفه‌ای سازمان اطلاعات سپاه، بر شکست و جا ماندن سرویس‌های اطلاعاتی دشمن از قدرت اطلاعاتی سپاه تاکید کرده است.

در این اطلاعیه آمده است که سپاه در عملیات بازداشت روح اللّه زم مدیر کانال معاند آمدنیوز، با بکارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگردهای ابتکاری، سرویس‌های بیگانه را فریب داد و روح اللّه زم سرشبکه سایت ضدانقلاب و معاند آمدنیوز را به داخل کشور هدایت و بازداشت کرده است.

در متن اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف و عاشورایی ایران اسلامی!

در ایام پر شور و شعور اربعین حسینی و تجدید میثاق رهروان کربلا با آرمان‌های جاودان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که دشمنان امت اسلامی مقهور عظمت و شکوه راهپیمایی و اجتماع عظیم و میلیونی زائران، با حقد و حسد نظاره‌گر تجلی قدرت اسلام و جبهه مقاومت اسلامی شده‌اند؛ خدای بزرگ را شاکریم که در سایه الطاف خفیه و بیکرانش، پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه را یاری بخشید تا یکی از سرشاخه‌های سراب رسانه‌ای دشمن و جنگ روانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را طی یک عملیات پیچیده با حربه‌ی فریب اطلاعاتی گرفتار سازند و با غافلگیری و دستگیری این عنصر پلید و مزدور، دست برتر و ابتکار عمل خود را در مقابل سرویس‌های اطلاعاتی دشمن نشان دهند.

سازمان اطلاعات سپاه، در این عملیات حرفه‌ای، هوشمندانه و چند وجهی با به کارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگرد‌های ابتکاری، سرویس‌های بیگانه را مدیریت و فریب داد و "روح الله زم" سرشبکه سایت ضد انقلاب و معاند "آمدنیوز" را که در سال‌های اخیر با هدایت، تامین و پشتیبانی مستقیم آنان و نیز حمایت ضد انقلاب خارج نشین و عوامل داخلی آنها، به عنوان یکی از آبشخور‌های محوری دشمن، عملیات روانی گسترده‌ای برای اختلاف افکنی در ارکان نظام اسلامی، ایران هراسی، دروغ پردازی، القای شبهه در نسل جوان نسبت به عقاید و باور‌های دینی و تبلیغ و فراهم‌سازی زمینه‌های اقدامات خشونت بار و تروریستی؛ ایجاد آشوب و ناآرامی در کشور را اداره می‌کرد را به داخل کشور هدایت و بازداشت کند.

نامبرده به رغم اینکه تحت هدایت سرویس اطلاعاتی فرانسه و حمایت و پشتیبانی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و مرتبط با سایر سرویس‌های اطلاعاتی قرار داشت و به صورت شبانه روزی با روش‌های پیدا و پنهان و در پوشش‌های گوناگون و چند لایه‌ای مورد حفاظت قرار می‌گرفت، در دام فرزندان ملت ایران در سازمان اطلاعات سپاه افتاد.

با سپاس به درگاه کبریایی و آرزوی قبولی طاعات و ابراز ارادت عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ساحت مقدس شهدای کربلا در این ایام نورانی و معنوی؛ اطلاعات تکمیلی پیرامون این عملیات بزرگ -که بیانگر شکست و جا ماندن سرویس‌های اطلاعاتی دشمن از قدرت اطلاعاتی سپاه است- و نیز شبکه پوششی گسترده و پیچیده مذکور، متعاقباً به استحضار ملت قهرمان و بصیر ایران اسلامی رسانده خواهد شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

۲۲ مهرماه ۱۳۹۸
alibagherikahkesh.blog.ir
طبق گفته مقام‌های ایران، انفجاری در یک نفتکش ایرانی در آب های دریای سرخ و در منطقه ای واقع در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی، صبح جمعه، ۱۹ مهر رخ داده است.


روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ملی نفتکش ایران در گفتگو با خبرنگار یورونیوز تایید کرد که انفجار احتمالا بر اثر اصابت موشک روی داده است. این درحالیست که برخی دیگر از رسانه های ایران پیش از این به نقل از کارشناسان فنی مستقر بر روی نفتکش احتمال اقدام «تروریستی» را منتفی ندانسته بودند.

ایرنا نیز پیش از این در گزارشی به نقل از روابط عمومی و امور بین المللی شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرده بود که انفجارها احتمالا ناشی از شلیک دو موشک بوده که در ساعت‌های ۵ و ۵:۲۰ صبح به شناور نفتی ایران اصابت کرده است.

طبق گزارش های منتشر شده انفجارها آسیب جدی به دو مخزن اصلی نفتکش وارد کرده و سبب نشت نفت به دریای سرخ شده اند اما چند ساعت پس از این انفجار، طبق نوشته رسانه‌های ایران نشت نفت به حداقل رسیده است و وضعیت کلی نفتکش در حال کنترل است.

شرکت ملی نفتکش در توضیح بیشتر آسیب‌های وارد شده، در اطلاعیه گفت: «این سانحه آسیب دیدگی در مخازن ۱ و ۲ در قسمت سمت راست کشتی به ابعاد نیم تا یک و نیم متر در بدنه کشتی ایجاد کرده است.»


این نهاد همچنین تصریح کرد که منشا این حملات هنوز مشخص نشده است و تحت بررسی و رصد کارشناسی و امنیتی قرار دارد.

شناوری که در دریای سرخ دچار حادثه شده به شرکت ملی نفتکش ایران تعلق داشته و نامش سابیتی SABITY عنوان شده است. بر اساس آخرین گزارش ها هیچ‌یک از خدمه نفتکش در این حادثه آسیب ندیده و تمامی سرنشینان در سلامت کامل به سر می برند.


واکنش وزارت امور خارجه ایران
در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر حمله به نفتکش سابیتی در دریای سرخ، وزارت امور خارجه ایران ضمن تایید این خبر در نخستین واکنش بدون نام بردن از کشوری اعلام کرد که مسئولیت این اقدام بر عهده عواملی ماجراجو در منطقه است.

به گزارش فارس، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز جمعه در سخنانی تصریح کرد: «بررسی های انجام شده توسط شرکت ملی نفتکش ایران نشان می دهد که کشتی ایرانی از مکانی نزدیک به کریدور عبوری این نفت کش از شرق دریای سرخ، دو بار و به فاصله حدود نیم ساعت مورد هدف قرار گرفته و آسیب دیده است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اینکه «در چند ماه گذشته برخی اقدامات تخریبی دیگر نیز علیه نفت کش‌های ایران در دریای سرخ صورت گرفته» از بررسی و اعلام جزئیات و عوامل این حادثه در آینده ای نزدیک خبر داد.

آقای موسوی در ادامه با طرح گزارش هایی در باره احتمال آلودگی زیست محیطی ناشی از نشت نفت دراین حادثه گفت: «کلیه مسئولیت های ناشی از این اقدام از جمله آلودگی شدید زیست محیطی ایجاد شده در منطقه بر عهده عوامل این ماجرا جویی خطرناک است.»

تکذیب حمله موشکی عربستان
به دنبال انتشار خبرهایی در برخی از رسانه ها مبنی بر اینکه نفتکش سابیتی با شلیک موشک هایی از خاک عربستان هدف قرار گرفته، روابط عمومی شرکت ملی نفتکش ایران این خبر را تکذیب کرد.

در اطلاعیه ای که از سوی روابط عمومی و امور بین المللی شرکت ملی نفتکش منتشر شد، آمده است: «خبر منتشر شده در خصوص اصابت موشک از خاک عربستان به نفتکش ایرانی که به نقل از شرکت ملی نفتکش منتشر شده است تکذیب میشود. اطلاع رسانی های انجام شده توسط شرکت ملی نفتکش ایران تنها مرجع اطلاع رسانی میباشد.»


افزایش دو درصدی بهای نفت پس از حمله به نفتکش ایرانی
تانکر ترکرز، سایتی که با استفاده از تصاویر ماهواره ای و داده های دریایی مسیر تردد نفتکش ها در جهان را مکان یابی می کند با انتشار توییتی اعلام کرد که نفتکش ایرانی حادثه دیده ایرانی با سرعت معمول در حال بازگشت به خلیج فارس است.

این وب سایت تخصصی با اشاره به خبری مبنی بر افزایش دو درصدی بهای نفت پس از انتشار خبر اصابت دو موشک به تانکر ایرانی تصریح کرد که بر اساس داده های جمع آوری شده هیچگونه دود، آتش و یا نشتی از نفتکش سانحه دیده مشاهده نشده و این تانکر با سرعتی منطقی و معمول به سوی خانه در حال بازگشت است.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی با اشاره به تبعات این حادثه بر بازار انرژی تصریح کرد که در پی اعلام خبر حمله به نفتکس سابیتی از سوی رسانه های ایرانی بهای هر بشکه نفت خام به ۶۰ دلار و ۶۵ سنت افزایش پیدا کرد.

واکنش مسکو و چین
روسیه در واکنشی احتیاط آمیز اعلام کرد که برای تعیین مسئول انفجارها در نفتکش ایرانی در دریای سرخ هنوز خیلی زود است. ریا نووستی، خبرگزاری بین‌المللی روسیه با اعلام این مطلب به نقل از وزارت امور خارجه این کشور یادآور شد: «هنوز برای تعیین مسئول اصلی و عامل انفجاری که بر روی نفتکش ایرانی رد دریای سرخ روی داده، خیلی زود است.»

چین نیز بدون اشاره به کشور خاصی طرف های مرتبط با انفجار در نفتکش ایرانی را به خویشتن داری و تعامل دعوت کرده است.

این حادثه در ادامه ناآرامی های اخیر در خلیج فارس و دریای عمان روی می دهد که از یک سو ایران و از سوی دیگر آمریکا و عربستان را به شدت درگیر خود کرد. آخرین مورد از تنش ها در این منطقه به حمله پهپادی و موشکی به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان باز می گردد که برغم برعهده گرفتن مسئولیت آن از سوی حوثی های یمن، ریاض و واشنگتن انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفتند.

توقیف نفتکش بریتانیایی استنا ایمپرو از سوی ماموران سپاه که در واکنش به متوقف شدن نفتکش ایرانی آدریان دریا-۱ (گریس ۱ سابق) صورت گرفت به همراه سرنگونی پهپاد شناسایی آمریکا بر فراز آب های دریای عمان از دیگر موارد تنش های اخیر در این منطقه به شمار می رود.

حمله به دو نفتکش نروژی و ژاپنی در ماه ژوئن آخرین مورد از مجموعه حملات به نفتکش ها و کشتی های تجاری در آب های خلیج فارس و تنگه هرمز است
alibagherikahkesh.blog.ir
8 اکتبر روز جهانی کودک نام دارد



8 اکتبر ؛ روز جهانی کودک

یکی از راه های شخصیت دادن به کودکان، بازی کردن والدین با آنهاست. این کار اندکی از وقت والدین را می گیرد، ولی آثار بسیار نیکویی دارد. بازی با کودک می تواند به شکل محبت کردن و شعر خواندن برای او باشد.
مقدمه

کودکان، برکت زندگی و سرمایه های آینده جامعه به شمار می آیند. آنان برای رشد و بالندگی خود، نیازها و در مفهوم دقیق تر حقوقی دارند که باید به درستی به آن پرداخت. با توجه به نقش بی بدیل خانواده در بالندگی شخصیت کودک، پیش از همه، خانواده و سپس جامعه باید این حقوق را به خوبی بشناسند و خود را مکلف به پاس داشت آن بدانند. روز جهانی کودک بهانه ای برای ورود به جهان کودکان است؛ برای ورود به این جهان باید آگاهی های خود را فراموش کنیم و با ناآگاهی های کودکانمان همراه شویم.



نامگذاری روز جهانی کودک

در سال ۱۹۴۶ بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا، مجمع عمومی سازمان ملل به‌منظور حمایت از کودکان، سازمانی به نام یونیسف را ایجاد کرد که نخست «انجمن بین‌المللی ویژهٔ کودکان سازمان ملل» نام گرفت. در سال ۱۹۵۳، یونیسف یکی از بخش‌های دائمی در سازمان ملل متحد گردید و روز ۸ اکتبر روز جهانی کودک نام‌گذاری شد.



پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک
پیمان‌نامه حقوق کودک یک کنوانسیون بین‌المللی است که حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کودکان را بیان می‌کند. دولت‌هایی که این معاهده را امضا کرده‌اند موظف به اجرای آن هستند و شکایت‌های راجع به آن به کمیته حقوق کودک ملل متحد تسلیم می‌شود.


این کنوانسیون در ۲۰ نوامبر ۱۹۸۹ مورد پذیرش مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار گرفت و از ۲ سپتامبر ۱۹۹۰ (سی روز پس از تودیع بیستمین سند تصویب یا الحاق) لازم‌الاجرا شده‌است. تاکنون ۱۹۳ کشور (تمام اعضای ملل متحد به جز ایالات متحده آمریکا و سومالی) این سند را امضا کرده‌اند و در ۱۴۰ کشور اجرا می‌شود و به این ترتیب مقبول‌ترین سند حقوق بشر در تاریخ می‌باشد. دولت جمهوری اسلامی ایران نیز در سال 1372 به این پیمان نامه پیوست، البته با این شرط که هر گاه مفاد پیمان نامه در هر مورد و در هر زمان با قوانین داخلی ایران و موازین اسلامی تعارض پیدا کند، دولت ایران ملزم به رعایت آن نباشد.


محتوای پیمان‌نامه حقوق کودک
کودک بر اساس ماده یک پیمان‌نامه حقوق کودک به هر انسان کمتر از ۱۸ سال گفته می‌شود. مگر آن که قانون قابل اعمال در مورد کودک سن قانونی کمتری را تعیین کرده باشد. این کنوانسیون شامل ۵۴ ماده و دو پروتکل اختیاری بوده که چهار اصول پایه‌ای آنرا جهت می‌دهد:
- هیچ کودکی نباید از تبعیض رنج ببرد.
- زمانی‌که در رابطه با کودکان تصمیم‌گیری می‌شود، باید منافع عالیه آنان در راس قرار گیرد.
- کودکان حق حیات داشته و باید رشد کنند.
- کودکان حق دارند آزادانه عقاید و نظرات خود را ابراز کنند و این نظرات در تمامی اموری که به آنها مربوط می‌شود، باید مورد توجه قرار گیرد.



روز جهانی کودک,تاریخ روز جهانی کودک,8 اکتبر روز جهانی کودک

یکی از اساسی ترین عوامل ایجاد شخصیت در کودک، حسن معاشرت و رفتار نیکو با اوست



والدین، هم بازی کودکان
یکی از راه های شخصیت دادن به کودکان، بازی کردن والدین با آنهاست. این کار اندکی از وقت والدین را می گیرد، ولی آثار بسیار نیکویی دارد. بازی با کودک می تواند به شکل محبت کردن و شعر خواندن برای او باشد. نقل است که حضرت زهرا علیهاالسلام ، امام حسن علیه السلام را در کودکی بالا و پایین می انداخت و با او بازی می کرد و برایشان شعر میخواند. همچنین سیره زندگانی پیامبر اسلام، از هم بازی شدن ایشان با کودکان خبر می دهد.



کودک و برنامه های تلویزیونی
کودکان خیلی بیشتر از بزرگ ترها تحت تأثیر فیلم ها و برنامه های تلویزیونی قرار می گیرند. پیامی که از راه برنامه تلویزیونی به کودک ارائه می شود، در فکر و روح آنها به خوبی نقش می بندد. این نقش بسته به ویژگی برنامه های تلویزیونی، می تواند مثبت یا منفی باشد. از یک طرف، خشک ترین مفاهیم در قالب برنامه های جذاب برای بچه ها قابل فهم و پذیرش می شود و از سوی دیگر، برنامه هایی که مانع آشنایی کودک با دنیای واقعیت ها شود و مانند کارتون های تخیلی، با قهرمان های افسانه ای و قدرت های جادویی، او را در دنیای غیرواقعی غرق کند، برای کودک زیان بار است.



خشونت، ماجراجویی و هیجان های کاذب اگر صورت افراطی و پرحجمی در برنامه های تلویزیونی داشته باشد، در تکوین شخصیت کودک، اثر منفی می گذارد و در دوران پس از بلوغ، ناهنجاری های روانی خطرناک در وی ایجاد می کند. بنابراین، بزرگ ترین محبت پدر و مادر در حق فرزندانشان این است که بر کودکان هنگام تماشای تلویزیون نظارت داشته باشند.



میانه روی در محبت
کودکان امروز به دلیل توجه افراطی والدین و رفاه نسبی موجود، رفته رفته به انسان هایی نازپرورده و از خودراضی تبدیل می شوند. دامنه توجه برخی والدین به کودکان به اندازه ای بالاست که گویی آنها کودکان خود هستند، در حالی که زیاده روی در محبت همانند محبت کم، برای کودک ضرر دارد و ریشه امید و نشاط و حیات را در وجود او می خشکاند. تعادل و توازن در مهرورزی، عامل بالندگی و رشد است. آنچه در دین سفارش شده، رعایت میانه روی است.



نتیجه افراط در محبت، پرتوقع بار آمدن کودک، جوانه زدن ریشه های خودپسندی و سرکشی کردن کودکان در برابر حقیقت است. امام باقر علیه السلام این نوع تربیت را بدترین نوع تربیت می شمارد و پدرانی را که این گونه تربیت می کنند، نکوهش می کند و می فرماید: «بدترین پدران کسی است که در نیکی به فرزند خود زیاده روی می کند.» آزاد گذاشتن فرزند به این معنا که هر کاری دلش می خواهد بتواند انجام دهد، این تصور را در ذهن کودک ایجاد می کند که جهان، تحت فرماندهی اوست. او که اطرافیان را به دیده تحقیر می نگرد، خود، به کودکی نامسئول، خودخواه و پرخاشگر تبدیل می شود. از این رو، به والدین سفارش می شود رفتار منطقی و معقولی با فرزند خود داشته باشند و از افراط و تفریط در محبت بپرهیزند.



آشنا کردن کودک با سختی ها
یکی از شیوه های شخصیت پروری کودکان، آشنا ساختن آن ها، به ویژه پسران با سختی هاست تا بتوانند در آینده با مشکلات مبارزه کنند؛ زیرا کودکان باید عملاً درک کنند که به دست آوردن هرچیزی، نیاز به کوشش و زحمت دارد و اگر کودکی با مشکلات و سختی ها آشنا نباشد، در آینده در برابر ناملایمات گوناگون زندگی، ناراحتْ و در نهایت سرخورده خواهند شد. این حقیقت در روایتی از امام موسی بن جعفر علیه السلام مشاهده می شود که فرمود: «بهتر است که کودک در کوچکی با سختی و مشکلاتِ اجتناب ناپذیر زندگی روبه رو شود، تا در جوانی و بزرگ سالی بردبارو صبور گردد». البته باید توجه داشت که این آشنا کردن، باید متناسب باتوانایی کودک باشد.



آموزش در دوران کودکی
یادگیری در زمان کودکی، به دلیل آمادگی ذهنی بالای کودکان، بسیار سریع تر و بهتر از سایر زمان ها صورت می گیرد. کودک،نسخه ای از یک انسان بزرگ سال است با محدودیت هایی در ادراک و فهم مطالب.در تعالیم اسلامی، سفارش زیادی به آموزش کودکان شده است و ضررهای تأخیر در این مسأله یا بی تفاوت بودن به آنْ گوش زد شده است. در روایتی از امام علی علیه السلام می خوانیم: «هرکس در کودکی آموزش نبیند، در بزرگی به مقام ارج مندی نمی رسد».



کودک آزاری
متأسفانه در هر جامعه، کودکانی هستند که از سوی والدین یا دیگر افراد بالغی که مسئولیت آنان را به عهده دارند، آزار ببینند. این آزارها یا به صورت شکنجه فیزیکی است یا صورت روانی دارد. محرومیت از خوراک، پوشاک، نبود توجه و مراقبت، محرومیت از محبت، تحقیر و سرزنش یا تبعیض و توهین، از دیگر انواع کودک آزاری شمرده می شود. آزار فیزیکی و روانی کودک، آثاری مخرب بر روح، روان و شخصیت کودک بر جای می گذارد.



والدینی که با کودک خود این گونه رفتار می کنند، او را همچون اسباب و لوازم شخصی خود و مالک جان آنان می پندارند. در این میان، آموزه های روح بخش و انسان ساز اسلام، به محبت به کودکان، سفارش می کند و بزرگ سالان را از آزار کودک بر حذر می دارد. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید: «کسی که به خردسالان رحم نکند، از ما نیست».



بزه کاری و کودکان
بزه کاری در کودکان و نوجوانان، از عوامل گوناگون اثر می پذیرد. از آنجا که محیط خانواده، نخستین محیطی است که فرد در آن رشد می کند، می توان آن را مهم ترین این عوامل دانست. از نظر روان شناسان، اگر فردی در محیط خانواده از نظر رفع نیازهای اساسی جسمی و روانی مانند نیازهای عاطفی ارضا نشود، احتمال زیاد دارد در آینده به رفتار ضداجتماعی دست بزند.



نبود محبت، ارتباطات صمیمی و تفاهم متقابل از عوامل مؤثر در بزه کاری کودکان و نوجوانان است. کودکی که از محبت پدر و مادر محروم مانده یا درست اشباع نشده است، در خود احساس حقارت، کمبود و محرومیت می کند و برای هر گونه انحرافی آمادگی دارد. بسیاری از تندخویی ها، خشونت ها، لج بازی ها، حساسیت ها، افسردگی ها و ناسازگاری ها، از محرومیت از محبت سرچشمه می گیرد.
alibagherikahkesh.blog.ir
ماجرای بمب‌گذاری در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد تهران از سوی مدیر روابط عمومی تکذیب شد و فردی که این شایعه را به پا کرده است تحت شناسایی قرار گرفت.


ماجرای بمب گذاری در دانشگاه آزاد تهران چه بود؟
مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه بمبگذاری در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد کذب است، گفت: در حال حاضر دانشجویان به کلاس‌های خود بازگشته‌اند.


رضا همدانچی مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد درباره خبرهای مربوط به بمب گذاری در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد تهران، گفت: حوالی ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه امروز فردی ناشناس با مرکز فوریت های ۱۱۰ تماس گرفت و ادعا کرد که در مجتمع آموزشی دندانپزشکی آزاد تهران واقع در خیابان پاسداران بمبگذاری شده است.

مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد افزود: نیروی انتظامی با همکاری حراست دانشگاه بلافاصله در محل حاضر شدند و دانشکده تخلیه و چک و خنثی صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه هیچ موردی دال بر بمب گذاری کشف نشد و این خبر تنها شایعه بود، ادامه داد: در حال حاضر نیروی انتظامی محل را ترک کرده است و دانشجویان به کلاس های خود بازگشته اند.

همدانچی عنوان کرد: در حال حاضر نیروی انتظامی پیگیر تماس تلفنی فرد ناشناس است.

مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد با بیان اینکه اقتدار جمهوری اسلامی مرهون تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی و سپاه پاسداران است، خاطرنشان کرد: از ماموران وظیفه شناس نیروی انتظامی تشکر می کنیم که در سریع ترین وقت ممکن در دانشکده حضور پیدا کردند.منبع: مهر
alibagherikahkesh.blog.ir
روایت‌های خواندنی «داریوش ارجمند» از دوران جوانی/ دکتر شریعتی می‌گفت: بروید پای منبر آیت‌الله خامنه‌ای بنشینید
گفت‌وگوی خواندنی با داریوش ارجمند را از نظر می‌گذرانید.
شاید کمتر کسی بداند داریوش ارجمند، بازیگر نام‌آشنای سینما و تلویزیون، شاگرد دکتر علی شریعتی بوده و یا در دوران رژیم پهلوی به دلیل فعالیت‌های هنری، از سوی ساواک مورد بازخواست قرار گرفته است. خوش می‌گوید: «تنها کسی که با من می‌جنگید، ساواک بود.» بعد از اجرای نمایشنامه سلطان مار در اواسط دهه ۴۰، او را به زندان لشکر برده و حتی تهدیدش کرده بودند که اعدامت می‌کنیم و بعد هم از دانشگاه اخراجش کردند.

داریوش ارجمند: من تحت تأثیر دو «علی» هستم؛ علی خامنه‌ای و علی شریعتی

اما این پایان ماجرا نبود؛ او به واسطه ارتباطش با دکتر علی شریعتی همواره مورد سوءظن ساواک بود. با این وجود ارتباطش با او را ادامه داد و بعد از خروج شریعتی از ایران نیز قرار بود در پاریس وی را ببیند اما با درگذشت دکتر شریعتی این دیدار میسر نشد.

داریوش ارجمند که به خاطر هنرنمایی در نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع)، جایگاه ویژه‌ای در ذهن مردم ایران دارد می‌گوید در همه زندگی‌اش تحت تاثیر دو «علی» بوده است: علی خامنه‌ای و علی شریعتی.

می‌گوید شریعتی دانشجویانش را تشویق می‌کرد تا در جلسات سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای شرکت کنند و تاکید می‌کرد: در مسجد کرامت یک روحانی جوانی است به نام سید علی خامنه‌ای. بروید پای صحبتش بنشینید ببینید چه می‌گوید.

داریوش ارجمند خاطرات جالبی از کلاس‌های درس استادش دکتر علی شریعتی دارد و هنوز هم با اشتیاق درباره آن روزها صحبت می‌کند. می‌گوید دکتر شریعتی ذهن بسیاری از جوانان آن دوره را زیر و رو کرد و شکاکیتی در ذهن همگان به وجود آورد تا بروند و پاسخ سوال‌هایشان را پیدا کنند.

مشروح گفت‌وگوی ما با داریوش ارجمند را در ادامه می‌خوانید.

بسم الله الرحمن الرحیم. شما به واسطه حضور در مشهد که یکی از کانون‌های مهم مبارزه با رژیم پهلوی بود، فضای سیاسی آن دوران را درک کردید. چگونه با فضای جامعه در آن روزها پیوند خوردید؟

من شاگرد اول کلاس مرحوم دکتر شریعتی بودم و در دانشگاه مشهد کار هنری می‌کردم. آقای دانشور هم از نویسنده‌های آن دوره و جوان با استعدادی بود. او ادبیات می‌خواند و من تاریخ را در کلاس دکتر شریعتی می‌خواندم.

من خودم به شدت تحت تاثیر افکار دکتر شریعتی بودم و هنوز هم هستم. او یک انسان مبارز بود. این جمله دکتر شریعتی همیشه در ذهنم می‌ماند که «اگر بند از بندم جدا کنند حسرت گفتن یک «آخ» را بر دلشان می‌گذارم» و واقعا هم گذاشت. او بنابر اعتقاداتش عمل می‌کرد. من قرار بود در پاریس دکتر را ببینم اما دیگر اجل مهلتش نداد.

به نظر من کتاب‌های دکتر شریعتی آنچنان که خودش بود نیست؛ یعنی باید خودش و نگاهش را می‌دیدی تا او را می‌شناختی. هم فرهنگ شرق را می‌شناخت و هم فرهنگ غرب را. او دنبال حقیقتی بود که در تشیع و اسلام یافته بود. مقتدایش علی ابن ابی‌طالب(ع) بود و تنها اسمی که وقتی می‌شنید لب‌هایش به لرزه می‌افتاد نام حضرت زینب(س) بود. همانطور که قبرش هم الان در کنار مزار حضرت زینب(س) است.

دکتر شریعتی در کلاس درباره چه موضوعاتی صحبت می‌کرد؟

او به ما تاریخ اسلام و تاریخ تمدن درس می‌داد و ذهن بسیاری از جوانان آن دوره را زیر و رو کرد. شکاکیتی در ذهن همگان به وجود آورد تا بروند و پاسخ سوال‌هایشان را پیدا کنند.

به نظر من مهم‌ترین ستون‌های اندیشه‌اش «بازگشت به خویش» است که هنوز هم به آن نیازمندیم. شریعتی استادی بود که با دانشجویان والیبال بازی می‌کرد، در رستوران با آنها می‌نشست و غذا می‌خورد، با آنها چای می‌نوشید و ... در حالی که اساتید آن روز دانشگاه این گونه رفتار با دانشجو را کفر می‌دانستند. اما این مرد فاصله دانشجو و استاد را از بین برد و رفیق و راهنمای دانشجوها شد.

او می‌گفت از اسلام درست دفاع کنید و خودش هم صادقانه و با وجدان بیدار، بدون تعصب و با استدلال از مکتب اسلام دفاع می‌کرد. او تمدن یونان، تمدن مصر، مارکسیسم، بودیسم و ... را به طور کامل به ما درس می‌داد و بعد با منطق زیرآب همه آن‌ها را می‌زد.

دکتر شریعتی روزگارش را می‌شناخت و به اعتقاد من یک روشنفکر حقیقی بود نه از این روشنفکرهای قلابی که فقط این عنوان را یدک می‌کشند. هم نویسنده بود، هم شاعر بود، هم تاریخ‌دان بود، هم جامعه‌شناس بود، هم مذهب‌شناس بود و مهم‌تر از همه این که در همه اینها حرف تازه و نو داشت.

مهم این بود با وجود اینکه درباره اسلام، درباره تشیع، درباره علی ابن ابیطالب(ع) بسیار حرف زده بودند و کتاب‌ها نوشته بودند اما وقتی دکتر شریعتی درباره این‌ها صحبت کرد یک چهره جدید را معرفی کرد که هیچکس آنطور به آن نگاه نکرده بود.

به نظر من بازگشت به خویشتن، چیزی که دکتر شریعتی به آن توجه کرد بسیار مهم است و ما به آن خیلی نیازمندیم و باید همچنان مطرحش کنیم. ما از ریشه جدا شده‌ایم و در آن شکی نیست. این خیلی مهم است.

* اسرائیل، عربستان و آمریکا نماد زر و زور و تزویر هستند

دوم تفسیری است که دکتر شریعتی از روزگار ما داشت. او وقتی از آن سفر معروفش به حج برگشت تز زر و زور و تزویر را مطرح کرد که هیچکس تا آن موقع این حرف را نزده بود. آن ستون‌هایی که حجاج به آن سنگ می‌زنند نماد چیست؟ همه می‌گفتند شیطان است. قرآن می‌گوید شیطان به هر شکلی ظهور می‌کند. لذا این ستون‌ها پدیده‌ای است که شریعتی در تاریخ آن را کشف کرد. و قبل از او کسی کشف نکرده بود: زر و زور و تزویر. و همچنان هم ادامه دارد.

همین الان هم می‌بیند اسرائیل، عربستان و آمریکا نماد همین سه تا ستون هستند: زر و زور و تزویر. خادمین حرمین شریفین که خدا لعنتشان کند تزویر ریایی اسلام هستند؛ زور که آمریکای جهانخوار است و اسرائیل (یهود) هم که مشخص است. بنابراین این تفاسیر ایشان در حج همه اینها را با زندگی امروز ما تطبیق داد و بدیلش را هم پیدا کرد. ما باید شیطان را در دنیای امروز بشناسیم. امروز شیطان کیست؟ شریعتی این را به ما می‌آموخت.

سومین موضوعی که دکتر شریعتی مطرح می‌کرد و معتقد بود که به جامعه ما صدمه می‌زند منابع تایخی ما است. اعتقاد داشت که باید برگردیم و به اصلاح منابع تاریخی مذهبی‌مان همت کنیم. این سه جنبه‌ای است که این مرد مطرح کرد.

* جمله‌ای از شریعتی که تیتر یک روزنامه لوموند شد

از درگیری‌های دکتر شریعتی با رژیم پهلوی بگویید.

مرحوم دکتر شریعتی از نظام حکومتی دوره خودش در عذاب بود کما اینکه آنها هم با او دشمن بودند و همه کار علیه او کردند: به اسمش مقاله جعلی چاپ کردند به او گفتند مارکسیست اسلامی و ... که همه این بازی‌های ساواک لو رفته بود و ما به همه این تهمت‌ها می‌خندیدیم چون ما در کلاس او را درک کرده بودیم و او را می‌شناختیم.

او همواره فکر می‌کرد چگونه می‌تواند افکار آدم‌ها را عوض کند. همان موقع‌ها خاطرم هست که هویدا نخست‌وزیر زمان شاه گفته بود بروید ببینید این معلم کیست که 2500 دانشجو را در حسینیه ارشاد دور خود جمع می‌کند؟ این مهم بود. دکتر شریعتی دیدگاه دانشجوها را عوض کرد و به نظر من یکی از ریشه‌های درست و اصلی انقلاب اسلامی اندیشه شریعتی است.

در زمینه‌های گوناگون در عرفان، در عشق، در ریاضی، در نقاشی، در نمایش، در سینما و فیلم او صاحب نظر بود. جمله‌ای که راجع به امام حسین(ع) و کربلا گفته به نظر من دیگر کسی نمی‌تواند مثل آن را بگوید: «آنها که رفتند کاری حسینی کردند؛ آنها که ماندند باید کاری زینبی کنند اگر نه یزیدی‌اند.» این حرف واقعا یک نبوغ است. حرف ساده‌ای نیست. یا جمله او راجع به شهید که در آن زمان که من دانشجو بودم روزنامه لوموند تیترش کرد: «شهید قلب تاریخ است.» بعد آن را تفسیر کرده بود. می‌گفت زنده ماندن تن به قلب است و قلب به خون زنده است.

* نظر شریعتی درباره آیت‌الله خامنه‌ای

شما در آن دوران به جلسات سخنرانی‌ آیت‌الله خامنه‌ای هم می‌رفتید؟ نظر دکتر شریعتی درباره ایشان چه بود؟

من آن روز که ساواک آقای خامنه‌ای را گرفت در همان مسجد بودم و این‌ها را دیدم. آن زمان دیدگاهی وجود داشت که مثلا هر کس عمامه سرش دارد عقب‌مانده و فناتیک است اما دکتر شریعتی به این موضوع اعتقاد نداشت لذا به ما دانشجویانش می‌گفت در مسجد کرامت یک روحانی جوانی است به نام سید علی خامنه‌ای. بروید پای صحبتش بنشینید ببینید چه می‌گوید. فکر نکنید هر کس عبا و عمامه دارد فناتیک است.

این را هم بگویم که من در همه زندگی‌ام تحت تاثیر دو «علی» بوده‌ام: علی خامنه‌ای و علی شریعتی. همچنان هم همینطور است.

چند وقت پیش صحبت‌های آقای حسن نصرالله را در تلویزیون گوش می‌کردم که از جنگ 33 صحبت می‌کرد. شما ببینید این مرد که نهضت مقاومت را در منطقه رهبری می‌کند چطور درباره آقای خامنه‌ای حرف می‌زند. حسن نصرالله معتقد است که ایشان با غیب ارتباط دارد. او چیزهایی گفت که من حیرت زده شده بودم. این حرف‌ها را سردار سلیمانی هم می‌گفت. از خدا می‌خواهم به آقای خامنه‌ای که این مبارزه شریف را انجام می‌دهد سلامتی و طول عمر بدهد. ما ساخته اندیشه‌های این افراد هستیم. در دانشگاه دکتر شریعتی و در انقلاب امام و آقای خامنه‌ای.

شما با ساواک هم درگیری داشتید؟ چون در بعضی از اسناد ساواک که مربوط به دکتر شریعتی است نام شما هم آمده است.

من در هیچ گروه سیاسی نبودم. ساواک سعی می‌کرد به واسطه اینکه شاگرد دکتر شریعتی بودم من را اذیت کند. من به آنها گفتم پدرم مذهبی بود. من هم مذهبی هستم. پدرم نظامی بود و رئیس بیمارستان شاه رضا در مشهد بود اما واقعا تا سال‌های اخیر اصلا کسی این را نمی‌دانست و من هیچوقت از جایگاه پدرم استفاده نمی‌کردم.

اولین نمایش درباره صحابی پیامبر در تاریخ تئاتر ایران را من در مشهد به روی صحنه بردم که نمایش ابوذر بود. در آن نمایش با آقای شریعتی هم مشورت کردم. قبل از اجرای نمایش ابوذر، دکتر شریعتی یک سخنرانی داشت: «ابوذر طوفانی که در ربذه خاموش شد.» بعد از اینکه نمایش تمام شد، [دکتر شریعتی] آمد بالای صحنه و گفت تمام عقده‌های من ریخت. کاری که دانشگاه الازهر نتوانست انجام دهد شماها انجام دادید.

دکتر شریعتی پشت کتابی که بعد از ابوذر نوشت و به من هدیه داد نوشته بود: «به برادرم داریوش که از رنگ و طرح و نور در ابوذر کلمه ساخته بود و خود در متن بازی حضور داشت.» عنوان کتاب هم «امام علی مشعلی و دژی» است.

پشت بروشور نمایش هم یک جمله با تائید دکتر شریعتی نوشته بودیم: «در شگفتم از کسی که در خانه‌اش نان نمی‌یابد و با شمشیر آخته‌اش بر مردم نمی‌شورد.»

دکتر شریعتی به واسطه چیزهایی که به من یاد داد، زاویه نگاهی که به من داد و همچنان من بر آن زاویه زندگی می‌کنم از او سپاسگزارم و به شادگردی‌اش افتخار می‌کنم و از این که من را در دینم ثابت قدم کرد از او سپاسگزارم. او اولین کسی بود که به ما گفت بازگشت به خویشتن یعنی چه، پالایش منابع تاریخی یعنی چه و زر و زور و تزویر یعنی چه.

*بازداشت داریوش ارجمند توسط ساواک

سابقه بازداشت توسط ساواک هم دارید؟

تنها کسی که با من می‌جنگید ساواک بود، چون من با شریعتی راه می‌رفتم و از او تعریف می‌کردم. بعد از کلاس شریعتی نوار سخنرانی‌هایش را به مرکز تئاتر خراسان می‌بردم و برای بچه‌ها پخش می‌کردم.

یکبار در ساواک به آقای شریعتی گفته بودند اسم دوستانت را بگو و او نام مرا برده بود.

آنها به من می‌گفتند چاقوکش نواب صفوی! به علی شریعتی می‌گفتند نواب صفوی و به من هم می‌گفتند چاقوکش نواب صفوی!

بازداشت من توسط ساواک به نمایشنامه سلطان مار آقای بیضایی مربوط می‌شود. حدود سال ۴۵ یا ۴۶ بود. من را به زندان لشکر بردند و تهدید کردند که اعدامت می‌کنیم و بعد هم از دانشگاه اخراجم کردند.

چرا ساواک نسبت به آن نمایش حساس شده بود؟

آن نمایش هر جا اجرا شد شلوغ شده بود و یک بار آقای رضا دانشور به من گفت داریوش فردا بیا برویم تالار «قال» کنیم. به خاطر این یک جمله من را گرفتند و از من پرسیدند که قضیه چه بوده و شما کی هستید؟ اما هیچ چیز از من پیدا نکردند. بعد از من خواستند نظرم را درباره آن نمایش بنویسم. من تفسیر بلندی درباره نمایش «سلطان مار» نوشتم که واقعا یکی از کارهای باارزش آقای بیضایی است که مبتی بر تعزیه و تخت حوض است. من این را توضیح دادم که آقای ناهیدی آمد و زد زیر گوش من و گفت در جواب بازپرس ساواک فلسفه می‌بافی؟ گفتم شما گفتی نمایش چجوری بود من هم نوشتم. به هر حال فهمیدند که من به گروهک و سازمانی وابسته نیستم.

من از زندان بیرون آمدم ولی دوباره سال ۵۰ که جشن‌های تاجگذاری بود من را از دانشگاه بیرون کردند تا جشن‌ها تمام شود. جریان بازجویی و زندان من هم این بود.

در آن دوران شاهد فعالیت‌های گروه‌های چپ و مارکسیست‌ هم بودید؟ یا با آن‌ها برخوردی داشتید؟

در آن دوران برای من دائما نامه می‌فرستادند و تشویق می‌کردند که به این سازمان و آن سازمان بپیوندم اما من هیچوقت دوست نداشتم چون برای هنر یک ارزشی قائل بودم و معتقد بودم هنر بالاتر از این تشکیلات است. خیلی دوست داشتند من را به تشکیلاتشان وارد کنند اما من نمی‌پسنیدیدم.

* نظر شریعتی درباره مارکسیست‌ها

مارکسیست‌ها خیلی با دکتر شریعتی مخالف بودند و با او مبارزه می‌کردند. در فرانسه هم خیلی با مارکسیست‌ها و آنارشیست‌ها بحث و جدل داشتیم. آنها حتی قدرت هضم فرهنگ غرب را هم نداشتند. دکتر شریعتی می‌گفت این مارکسیست‌هایی که در این مملکت هستند هیچکدام مارکسیست را نمی‌فهمند و مارکس را نمی‌شناسند.

از شما ممنونم. اگر صحبتی هست که می‌خواهید اضافه کنید در خدمتتان هستیم.

من هم تشکر می‌کنم و در پایان درود و سلام می‌فرستم به روح امام خمنیی(ره) که انقلاب را به ثمر رساند. و درود می‌فرستم به روح مرحوم شریعتی و سلام و درود می‌فرستم به آقای خامنه‌ای، تنها مردی که امروز در مقابل استکبار ایستاده و با شجاعت به نخست‌وزیر ژاپن می‌گوید من برای این آقا نه پیغام می‌فرستم و نه پیغامش را قبول می‌کنم.

شما در تاریخ ایران کسی را دیده‌اید که در برابر یک ابرقدرت اینطور با شجاعت حرف بزند؟ من که رشته‌ام تاریخ است ندیده‌ام؛ به جز امام خمینی(ره) که گفت امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. البته به نظر من امام ناشناس آمد و ناشناس رفت و هنوز کسی نتوانسته ایشان را درست بشناسد. هر کسی از ظن خود شد یار او. و بخاطر همین است که هنوز هم آقا دارند توصیه می‌کنند که این مرد [امام] را بشناسید. الان هم آیت الله خامنه‌ای همان راه امام را با شدت و حدّت بیشتری دارد می‌رود و این از اعتقاد و ایمان راسخش برمی‌آید.

منبع: پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی
alibagherikahkesh.blog.ir
به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، برخی منابع آگاه اعلام کردند دلیل برکناری ماری یووانویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین تصور ترامپ از اقدامات وی در جهت تضعیف تلاش‌های کی‌یف درباره جو بایدن و پسرش بوده است.

بر این اساس، برخی افراد معتمد به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته بودند: یووانویچ تلاش ها برای مجاب کردن اوکراین به منظور انجام تحقیقات درباره فساد جو بایدن و پسرش را تضعیف کرده است. ترامپ نیز به همین دلیل وی را از سفارت آمریکا اخراج کرد.

۲۰ مه ۲۰۱۹ که یووانویچ توسط ترامپ از سمتش برکنار شد تنها دلیل آن منصوب بودن او از سوی دولت پیشین و نیز حمایت از دموکرات‌ها عنوان شده بود. پس از رسوایی گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با همتای اوکراینی‌اش، برکناری سفیر سابق آمریکا در حال حاضر در کانون تحقیقات کنگره برای استیضاح ترامپ قرار گرفته است.



محتوای گفت‌و‌گوی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند.
alibagherikahkesh.blog.ir
تارنمای معتبر ترنسفرمارکت که نقل و انتقالات و همچنین اخبار روز دنیای فوتبال را پوشش می دهد با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود رنکینگ برترین باشگاه های جهان را از حیث بیشترین تماشاگر در بازی های خانگی اعلام کرد.

در این رنکینگ بعد از بورسیا دورتموند، بارسلونا، بایرن مونیخ و منچستریونایتد که به ترتیب رتبه های اول تا چهارم را در اختیار دارند، باشگاه تراکتور با میانگین ۶۶ هزار ۸۳۳ نفر تماشاگر در بازی های خانگی خود در یادگار امام تبریز، در جایگاه پنجم جهان قرار دارد.



این در حالی است که پس از تراکتور باشگاه های آرسنال و رئال مادرید در رده ششم و هفتم جای دارند.

باشگاه بورسیا دورتموند با میانگین استقبال ۸۱ هزار و ۳۶۵ نفر صدرنشین این رنکینگ است.
alibagherikahkesh.blog.ir
بسم الله الرحمن الرحیم

جناب سرهنگ حسینی -فرماندهی محترم نیروی انتظامی شهرستان مسجدسلیمان

از آنجا که فعالیت و تلاش در راستای استقرار و استمرار امنیت، امری خدایی و خواستگاه همگان و زمینه ساز پیشرفت در تمام شئون زندگی مردم یک سرزمین بوده و اینک که این وظیفه خطیر بر عهده سبزپوشان نیروی انتظامی قرار گرفته، بر خود لازم می‌دانم تا مراتب تقدیر و تشکر خود را از زحمات و خدمات کارکنان، فرماندهان، مدیران و مسئولان خدوم، زحمتکش و جان برکف پلیس در راستای برقراری امنیت و آسایش مردمان خوب سرزمین پر آوازه کشورمان، اعلام و این تلاش‌های جهادگونه و خدایی را ارج نهم.

به طور قطع اظهار رضایت رهبر فرزانه انقلاب از فعالیت‌های پلیس در آیین میثاق با ولایت مدالی دیگر بر سینه "مجاهدان فی سبیل الله" است که پیش از این نیز امام خامنه‌ای عزیز این نشان را ارزانی نیروی انتظامی کرده بودند و می‌بایست همگان تلاش کنیم تا این اظهار رضایت را به سر حد عالی رسانده تا در نهایت به این هدف الهی که پلیسی در طراز جامعه اسلامی داشته باشیم، نائل شویم.

بار دیگر مراتب سپاس خود را به گوش شما خواهران و برادران تلاشگر و با ایمانم در جای جای نیروی انتظامی رسانده، نیرویی که بی‌هیچ چشمداشتی جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و آماده است تا آن را در دفاع از امنیت و کیان و ناموس این مرز و بوم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ارزانی کند، شما حافظان امنیت و میراث داران کسانی هستید که در هشت سال دفاع مقدس و در دفاع از حریم با اهدای خونشان امنیت را برای این کشور به ارمغان آوردند. از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم تا ما را ادامه دهندگان مسیر پر فروغ شهدا قرار داده و تلاش های کوچک ما را بزرگ داشته و بر برکت آن بیفزاید.

**و من الله التوفیق**
مهندس بسیجی علی باقری کاکش
۱۳۹۸/۷/۱۳
alibagherikahkesh.blog.ir
معاون اجتماعی ناجا برنامه‌های هفته نیروی انتظامی سال ۱۳۹۸ با شعار «پلیس هوشمند، امین مردم» را تشریح کرد.

سردار احمد نوریان در نشست خبری که برای تشریح برنامه‌های هفته ناجا برگزار شد گفت: از سال ۱۳۷۸ با درخواست نیروی انتظامی و تایید فرمانده معظم کل قوا، روز ۱۳ مهر به عنوان روز نیروی انتظامی تصویب و مقرر شد به مناسبت این روز بخشی ازدستاوردها، اقدامات وتحولاتی که درراستای تامین امنیت عمومی محقق شده در یک هفته به مردم گزارش شود.

وی تصریح کرد: در این هفته ما به کمک رسانه ها و تریبون های تبلیغاتی که در اختیار پلیس قرار می گیرد، تلاش می کنیم تا نقش و سهم شهروندان را در تولید، حفظ و ارتقاء امنیت از طریق تشویق و ترغیب به ارتقاء آگاهی ها، تقویت روحیه التزام عملی به قانون، فرهنگ خودکنترلی، ایجاد حس مسئولیت و نظارت اجتماعی متذکر شویم به نوعی رابطه معنادار بین پلیس و مردم را با استفاده از ساختارها و قالب های رسانه ای، هنری، فرهنگی و ... برای عموم شفاف و قابل لمس کنیم.

نوریان ادامه داد: انعکاس اقدامات و برنامه های آینده پلیس در حوزه های اقتصادی، فناوری های نوین، پیشگیری اجتماعی و انتظامی با تأکید بر توانمندی ها، روزآمدی و هوشمندی پلیس از جمله اهداف برنامه های پیش بینی شده در هفته ناجا است که هم احساس امنیت و هم امید به آینده را در جامعه افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه "پلیس هوشمند؛ امین مردم" به عنوان شعار هفته نیروی انتظامی است، گفت: این شعار برگرفته از فرمایش مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان روی هوشمندی و امین بودن نیروی انتظامی است.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه عزم ما، جزم است که در آینده با همکاری مردم و دیگر نهادها، شاهد اشراف و اقتدار بیش از پیش پلیس در مقابله با هر گونه جرم، بزه و تهدید علیه امنیت شهروندان عزیزمان در فضای عینی و مجازی باشیم، گفت: ان شاء الله هر محیطی از مجازی تا واقعیت را برای اخلال گران نظم و امنیت ناامن خواهیم کرد.

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: نیروی انتظامی سیاست هوشمندی را در دو بعد ساختاری و کارکردی اتخاذ کرده و در مأموریت ها و عملکرد خود پیاده سازی می کند که باید این رویکردها ارتقاء یابد. در بعد ساختاری با رصد هوشمندانه و شناخت دقیق تغییرات محیطی و اجتماعی و برآورد نیازهای امنیتی و مبتلا به جامعه، نسبت به طراحی واحدهای متناسب از قبیل پلیس فتا، پلیس اقتصادی و ... اقدام کرده است. همچنین استفاده از آخرین فناوری های سخت افزاری و نرم افزاری، آینده پژوهی وقوع، پیشگیری و کشف جرایم را در برنامه های کاری خود قرار داده ایم.

وی همچنین به هوشمندی از بعد کارکردی اشاره کرد و گفت: با توجه به پیچیده شدن جرایم و تغییر الگوی جرم از سنتی به مدرن، عملیات پلیسی نیز مستلزم اقدامات هوشمندانه است. به عنوان مثال التهاب بازار اقتصادی با استفاده از تزریق الگوهای مسموم اقتصادی در جامعه و یا شگردهایی که مجرمان و کلاهبرداران اینترنتی در ارتکاب اعمال مجرمانه سایبری دارند قطعا نیازمند هوشمندی و اقتدار پلیس در عرصه مقابله با آنها دارد.

به گفته نوریان ، نیروی انتظامی تلاش کرده ضمن رصد و اشراف بر پیچیدگی های این فضا با ایجاد بسترهای کنترل عملیاتی، انتظامی، اطلاعاتی و ...چند گام از مجرمان جلوتر باشد و بتواند در مقابل ترفندها و راه‌های سوءاستفاده از شرایط اقتصادی بهترین رویکرد مقابله ای را برگزیند.

وی خاطر نشان کرد: از مصادیق هوشمندسازی، تجهیز پلیس به فناوری های روز برای شناسایی و مقابله با مجرمان و متخلفان است به طور مثال پلیس راهور با راه اندازی یک سامانه برخط این امکان را به مأموران راهنمایی و رانندگی داده که از هر نقطه کشور بتوانند با وارد کردن پلاک خودرو به اطلاعاتی از قبیل اسم مالک، تخلفات خودرو، سرقتی بودن و ... دست یابند.

نوریان با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جان، اموال، ناموس و آبروی مردم به عنوان امانت نزد پلیس است، گفت: مردم باید از این بعد نیز به ماموریت‌های پلیس نگاه کنند که سالانه چقدر اموال مسروقه مردم کشف و به مالکان و صاحبان آنها بازگردانده می شود و یا اینکه چقدر از اموال دولتی از غارتگران بیت المال کشف و بازگردانده می شود.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به نتایج برخی از نظرسنجی‌ها که از سوی وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی انجام شده است، گفـت: این نظرسنجی ها در خصوص سنجش سرمایه اجتماعی پلیس، در سال ۹۷ و اخیرا انجام شده است. براین اساس برابر نتایج حاصل از آخرین پیمایش انجام گرفته مربوط به سنجش سرمایه اجتماعی در کشور که توسط وزارت کشور انجام شده، پلیس در بین ۱۳ گروه شغلی رتبه دوم را در وظیفه شناسی و پرهیزگاری به خود اختصاص داده است. همچنین در شاخص رضایت از عملکرد و پاسخگویی، نیروی انتظامی در رتبه سوم در بین ۲۳ دستگاه و نهاد ایستاده است و اما در بعد کیفیت خدمات سازمانی یعنی سرعت و دقت در انجام مأموریت نیروی انتظامی رتبه چهارم از بین ۲۳ دستگاه را کسب کرده و در مجموع رتبه اعتماد به نیروی انتظامی در بین دستگاه های مذکور رتبه ۴از ۲۳ است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی براساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته توسط مرکز افکارسنجی وابسته به وزارت اطلاعات با عنوان رضایت مندی نهادی رتبه نخست را در بین دستگاه ها احراز کرده، همچنین بیشترین رضایت مندی از وضعیت امنیت اجتماعی حدود ۷۳ درصد و نگاه مثبت به برقراری امنیت کشور حدود ۸۷ درصد بوده است.

به گفته نوریان برابر نظرسنجی های صورت گرفته تحت عنوان سنجش سرمایه اجتماعی کشور که در بین ۲۳ سازمان صورت گرفته است، به لحاظ اعتماد به گروه های شغلی و حرفه ای مأموران ناجا بعد از معلمان، اساتید دانشگاه و پزشکان در رتبه چهارم قرار دارد. همچنین براساس آمارسنجش مرکز افکارسنجی امین نیروی انتظامی، رضایت مردم از خدمات و مأموریت های کلانتری ها با یک نمونه آماری ۱۷ هزار و ۸۵۰ نفری، در مجموع میانگین رضایت مندی از عملکرد کلانتری ها حدود ۷۲ درصد در حد زیاد و خیلی زیاد بوده است.

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: همچنین طبق آخرین نظرسنجی مرکز سنجش افکار پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج که با حجم نمونه ۱۸۶ هزار و ۱۳۳ نفر در سطح کشور انجام شد در بین نهادها و سازمان های کشوری، نیروی انتظامی با میانگین ۷۱ از ۱۰۰ رتبه دوم را به دست آورده است.

وی در تشریح روزشمار هفته ناجا گفت: پنج شنبه ۱۱ مهرماه روز "بصیرت، ولایت مداری، ایثار و شهادت" ، جمعه ۱۲ مهر روز "خانواده، آرامش و پلیس"، شنبه ۱۳ مهر روز " فضای مجازی پاک، احساس امنیت"، یک شنبه ۱۴ مهر روز "امنیت اقتصادی و رونق تولید"، دوشنبه ۱۵ مهر روز " پیشگیری اجتماعی، توسعه نظم و امنیت عمومی"، سه شنبه ۱۶ مهر روز " قانون مداری، ارتقاء فرهنگ ترافیک" و چهارشنبه ۱۷ مهر روز" مرزبانی، اقتدار مرزی، امنیت پایدار" نامگذاری شده است.

نوریان درباره برنامه های هفته ناجا نیز گفت: روز پنج شنبه همزمان با اولین روز هفته ناجا، تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان با آرمان های رهبر کبیر انقلاب و غبارروبی مزار شهدا در سراسر کشور و گلباران مزار شهدای بهشت زهرا (س) توسط هوا ناجا انجام می شود. همچنین روز جمعه فرمانده نیروی انتظامی و فرماندهان استانها به عنوان سخنران پیش از خطبه های مراسم عبادی – سیاسی نماز جمعه سراسر کشور، گزارشی از مجموعه فعالیت ها و تحولات صورت گرفته به اطلاع نمازگزاران و مردم خواهند رساند.

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: دیدار با خانواده های معزز شهدای ناجا، ایثارگران و پیشکسوتان و همچنین برگزاری اردوهای زیارتی برای سربازان در سراسر کشور از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این هفته است.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته نیروی انتظامی دو رزمایش برگزار می شود، گفت: برگزاری رزمایش توان دریایی دریابانان فرماندهی مرزبانی در جنوب کشور و استان هرمزگان و رزمایش اقتدار یگان ویژه با حضور دلاورمردان یگان ویژه در تهران و سراسر کشور از جمله این دو رزمایش است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی همچنین به انجام فعالیت های عمرانی، خدماتی و درمانی این هفته اشاره کرد و گفت: به منظور خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و توسعه ساختارهای امنیت زا، ۱۱۳ پروژه عمرانی، خدماتی و درمانی در طول هفته ناجا به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: همچنین مجموعه ای از خدمات مشاوره ای، مددکاری، درمانی و کمک رسانی به افراد نیازمند و هموطنان ساکن مناطق محروم کشور پیش بینی شده تا ناجا نیز علاوه بر تأمین امنیت این مناطق در حد بضاعت و توان خود سهمی در کاهش محرومیت ها در این مناطق داشته باشد.

سردار نوریان با بیان اینکه تله فیلم هایی در حوزه های مختلف تخصصی پلیس تولید و در قالب جشنواره فیلم های پلیسی در هفته ناجا از شبکه ۳ پخش خواهد شد. هفت برنامه مستند در خصوص شهدای ناجا، برنامه های گفت وگو محور با حضور فرماندهان و کارشناسان مختلف پلیس در کلیه حوزه های عملیاتی و شبکه های مختلف ، آموزش و مشارکت های آموزشی، اجرای رزمایش شهری موتورسیکلت سواران قانون مند در مرکز و سراسر کشور ، برگزاری همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی، همیاران و فرهنگ یاران پلیس در سراسر کشور از جمله برنامه‌های هفته نیروی انتظامی است. تقدیر از نگهبانان نمونه و پرتلاش در سراسر کشور ، بازدید دانش آموزان و دانشجویان از مراکز فرماندهی و کنترل در سراسر کشور برگزاری کارگاه های آموزشی آسیب های فضای مجازی و سوء مصرف مواد مخدر در سطح دانشگاه های مختلف و .... از دیگر برنامه ها است
alibagherikahkesh.blog.ir