⚫ بِسْمِ اَللّهِ اَلرَّحْمنِ اَلرَّحِیمِ ⚫

نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ
متولد 1996 در MIS ، خبرنگار و روزنامه نگار
شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال( کد شامد): 1-1-765329-64-0-1
در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند و روح ها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ اما در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، و روح‌ ها میروند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است.
نوشتن، یک عمل هنرى است ؛زیادتر نگویید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست

🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻

💮بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ💮

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿٢٥٦﴾
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾

🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
آخرین مطالب
آخرین نظرات

۴۹ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش خبرورزشی، تیم های ملی فوتبال ایران و عراق عصر امروز در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در اردن به مصاف هم می‌روند و پیروز این دیدار می‌تواند شرایط خود را در جدول رده بندی بهتر کند.

در شرایطی که خیلی‌ها منتظر اعلام گزارشگر مسابقه هستند، شنیده می‌شود گزارش این مسابقه قرار است بعد از مدت‌ها به عادل فردوسی‌پور سپرده شود تا او به شبکه سه سیما و گزارشگری بازگردد
alibagherikahkesh.blog.ir
یکی از مجریان وهابی، با انتشار عکسی از بوسه شیخ محمد صدیق فهیمی، امام جمعه اهل سنت مسجد جامع سورو بندرعباس، بر پیشانی آیت الله رئیسی در دوران تبلیغات انتخاباتی در سال ۹۶، به این عالم اهل سنت اهانت کرد.

اختلاف زوج تحصیلکرده به خاطر طرفداران اینستاگرامی
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱کد خبر : ۷۱۳۹۰۷۱
گروه : وب‌گردی » وبگردی
بوسه امام جمعه اهل سنت بر پیشانی آیت‌الله رئیسی دود از سر وهابی‌ها بلند کرد! + عکس
بوسه امام جمعه اهل سنت مسجد جامع سورو بندرعباس، بر پیشانی آیت الله رئیسی، موجب خشم وهابی‌ها شد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مجریان وهابی، با انتشار عکسی از بوسه شیخ محمد صدیق فهیمی، امام جمعه اهل سنت مسجد جامع سورو بندرعباس، بر پیشانی آیت الله رئیسی در دوران تبلیغات انتخاباتی در سال ۹۶، به این عالم اهل سنت اهانت کرد.

شیخ محمد صدیق فهیمی خشم وهابی‌ها از بوسه علمای اهل سنت بر پیشانی آیت الله رئیسی +عکس و فیلم



شیخ محمد صدیق فهیمی، در واکنش به این توهین، بوسه بر پیشانی علما و فرزند پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) و حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را بنابر اعتقادات اهل سنت را مستحب خواند و تاکید کرد باز هم این اقدام را تکرار و به چنین توهین هایی توجه نخواهد کرد.

منبع: جام نیوز
alibagherikahkesh.blog.ir
بسیج دانشجویی 34 دانشگاه کشور: روحانی به‌جای حاشیه‌سازی‌ پاسخگوی عملکرد خود باشددفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های بزرگ کشور در نامه‌ای به روحانی نوشتند: وقت آن رسیده دست از حاشیه‌سازی‌ها برداشته و نسبت به زخم‌هایی که بر پیکره نظام و امت اسلامی به دلیل ضعف عملکردتان، وارد کردید، پاسخگو باشید.
دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های بزرگ تهران و کشور در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور طی نامه‌ای به وی نوشتند: وقت آن رسیده دست از حاشیه سازی‌ها و اعتراض به محدودیت اختیارات برداشته و نسبت به زخم‌هایی که بر پیکره نظام و امت اسلامی به دلیل ضعف عملکرد و فقدان مسئولیت‌پذیری و عدم اراده به حل مشکلات، وارد کردید، پاسخگو باشید.

متن این نامه به شرح زیر است:

« جناب آقای روحانی

ریاست جمهوری اسلامی ایران

بی مقدمه، سخنان اخیرتان بر جنبش دانشجویی تکلیف کرد که خط مطالبات برخاسته از درد مردم را با دعواهای صوری و حاشیه ای مشخص کند و در شرایط فعلی با کنار زدن هر گونه نگاه جناحی و دعوای سیاسی به شکایت از حضرتعالی که با اهتمامی ویژه از هیچ حاشیه سازی برای فرار از پاسخگویی دریغ نمی کنید زبان بگشاید.

حال که افراد و نهادها را به پاسخگویی و شفافیت فرا جناحی می خوانید، وقت آن رسیده دست از حاشیه سازی هایی همچون ورود زنان به ورزشگاه ها و اعتراض به محدودیت اختیارات و تاکید مکررِ مغرضانه بر اجرای قانون اساسی برداشته، نسبت به زخم هایی که بر پیکره نظام و امت اسلامی به دلیل ضعف عملکرد و فقدان مسئولیت پذیری و عدم اراده به حل مشکلات، وارد کردید، به آحاد این مردم رنج کشیده در مسیر انقلاب، خصوصا جریان دانشجویی، پاسخ دهید.

امروز زمان پرداختن به آسمان و ریسمانی که برای توجیه سیاست خارجی شکست خورده‌ی خویش بافتید، نیست.

چرا که به جهت فقدان بارعلمی و همچنین عدم باورپذیری سخنان شما از جانب افکارعمومی، نیازی به پاسخگویی ندارد. هر چند در این مسیر آشکارا بر سیره‌ معصومین و باورهای انقلابی ظلم کردید. اما زمان آن است که پاسخگوی سوالات اساسی ناظر به عملکرد اقتصادی خویش و کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم در بحث فساد باشید. تنها به بخشی از این مطالبات مشخص که گوشه‌ای از کارنامه‌ی درخشان شما در مباحث گوناگون فساد، بیکاری، تورم، خصوصی سازی،‌ ارز و... اشاره می کنیم.

۱- وضعیت اسفناک صندوق‌های بازنشستگی که تقریباً همه آن‌ها با بحران‌های مالی در حد ورشکستگی روبرو هستند. صندوق بازنشستگی کشوری 1.262.000 نفر بیمه پرداز و حدود 1.300.000 نفر مستمری بگیر دارد. با این حال جنابتان در عوض اهتمام برعلاج مشکلات این صندوق، با اعمال نفوذ حتی مانع حضور افراد شایسته شده و مجموعه‌های عظیم اقتصادی را در دستان افراد معلوم الحال رها کردید.

۲-نزدیک ترین فرد به شما در میان رجال سیاسی دولت که یکی از افراد موثر در مدیریت اقتصادی و سیاست خارجی دولت یازدهم و دوازدهم بود، امروز متهم به رشوه و اختلاس شده و به زندان می رود و در حالی که عموم مردم جامعه منتظر موضع گیری قاطع شما در برابر فساد وابستگانتان هستند، امروز متهمان دیگر فساد اقتصادی را در حلقه نزدیک اطرافیان شما در سفرهای استانی می بینیم.

۳- تلاش کردید با آدرس غلط گم شدن ارز، از زیر بار افتضاحی که در تخصیص ارز به بار آوردید فرار کنید. اما مسئله اصلی آن است که دولت فخیمه، آگاهانه با رانت و فساد در اوج فشار اقتصادی، موجب ایجاد بحران ارزی در کشور شد. درباره 15 میلیارد یورو ارز از مجموع 28 میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات غیرنفتی در هشت ماهه نخست سال جاری که بر اساس قوانین قرار بوده است به سامانه نیما واریز شود، شفاف سازی صورت گرفته نشد، از طرفی 33 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی را به کالایی اختصاص دادید که اکنون نه تنها کاهش قیمت که بعضا افزایش قیمت هم داشته اند.

۴- از شیوه رفتار سیاسی مخالفان خود انتقاد می کردید و حال با همان ادبیات، به گونه‌ای از افشای فساد سخن میرانید که انگار اخبار این فسادها را به تازگی دریافت کرده‌اید. چرا در این چند سال علی رغم اطلاع از به قول خودتان فساد چند میلیارد دلاری و چند صد میلیون دلاری و جرم های محرز سکوت کردید و اکنون که پس از چندین سال پرونده های فساد درحال رسیدگی جدی هستند، جنابعالی عدالت خواهی را ابزار بهره برداری انتخاباتی می کنید؟ اگر مطلع بودید و تا الان سکوت کردید، شما نیز شریک این جرمید و باید به مردم پاسخگو باشید.

۵- تولید مسکن از سال 92 به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است و به حدود 350 هزار واحد مسکونی رسیده است. صحبت صریح رهبری در مورد لزوم مسکن و نقش آن در تولید را نادیده گرفتید، اقدامات دولت گذشته را خطرناک خواندید و اکنون وزیر برکنار شده‌تان که از عاملین اصلی این رکود و گرانی در حوزه مسکن است افاضه می فرمایند که اعتماد به نفس داشته باشید، چون ما مسبب وضع موجود نیستیم!
آیا جز سخنرانی، توانایی دیگری برای حل مشکلات مسکن دارید؟

۶- بیش از ۳/۶ هزار میلیارد تومان ارزان فروشی صورت گرفته در ‌پالایش نفت کرمانشاه، کشت و صنعت مغان، آلومینیوم المهدی و هرمزال و زیرمجموعه‌های شرکت توسعه گردشگری را کدام نگاه کارشناسی رقم زده است؟ ای کاش مطالبه ی شفافیت شما سرنوشت شرکت‌هایی همچون پالایش نفت کرمانشاه، نیشکرهفت تپه، هپکو اراک و ماشین سازی تبریز که به دلیل فقدان اهلیت و تخصص کافی خریدار، دچار بحران شده اند را نیز شامل می شد. پاسخگوی جراحتی باشید که با خصوصی سازی مملو از رانت و فساد و عدم شفافیت بر کارخانه های مادر و سود ده وارد کردید و هزاران کارگر را در شرایط سخت اقتصادی رها کرده و همچنان بر همان بیراهه ی گذشته و واگذاری های غلط اصرار دارید.

حرف آخر آن که حاشیه سازی و تکرار بازی های همیشگی را متوقف کنید. زمان آن فرا رسیده که جنابتان و یا هریک از اعضای کابینه دولت های یازدهم و دوازدهم، تا شانزدهم آذرماه در نهاد دانشگاه حاضر شوید و پاسخگوی جریان دانشجویی باشید. هر چند پس از شش سال امیدی به واکنشی منطقی از طرف جنابتان به دلسوزی دوستان نداریم.
گفتنی است، درصورتی که تا روز موعود، دانشگاه‌ها میزبان کابینه قوه مجریه نشدند، از آنجا که بنا بر شنیده‌ها طی مسیر منزل تا پاستور نیز برایتان دشوار است و به همین جهت جلسات هیئت دولت در کاخی در نزدیکی منزلتان برگزار می‌گردد، دانشجویان بنا بر وظیفه انقلابی خود، جهت وصول مطالبات مردمی‌شان ، خود به دیدار شما خواهند آمد.

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف

بسیج دانشجویی دانشکاه صنعتی امیر کبیر

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام

بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی

بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد

بسیج دانشجویی دانشگاه و مدرسه عالی شهید مطهری (ره)

بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س)

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد

بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما
بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی واحد تهران

بسیج دانشجویی پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور

بسیج دانشجویی دانشگاه ال طه

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید شمسی پور

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ

بسیج دانشجویی دانشگاه انقلاب اسلامی

بسیج دانشجویی دانشگاه معماری و هنر پارس

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه سوره

بسیج دانشجویی دانشگاه شریعتی

بسیج دانشجویی نقشه برداری وزارت دفاع

بسیج دانشجویی آموزشکده نقشه برداری برنامه و بودجه

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

بسیج دانشجویی دانشگاه خلیج فارس بوشهر

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر
alibagherikahkesh.blog.ir
پیرو اطلاعیه مورخ 98/08/06 بدین‌وسیله‌ به ‌اطلاع‌ داوطلبان‌ شرکت‌کننده در آزمون‌ کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1398 می‌رساند که اطلاعیه این سازمان حاوی کدرشته محل‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی که ظرفیت آنها تکمیل نشده در عصر روز چهارشنبه مورخ 98/08/22 در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر خواهد شد و کلیه متقاضیان واجد شرایط براساس مندرجات اطلاعیه‌ای که منتشر خواهد شد، می‌توانند از روز پنجشنبه مورخ 98/08/23 لغایت یکشنبه مورخ 98/08/26 از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
alibagherikahkesh.blog.ir
نمکی در مشهد:
اجازه ورود ذرت‌های آلوده را به کشور نداده ایم
وزیر بهداشت و درمان گفت: ذرت‌های آلوده قبلا وارد کشور شده بود اما همه آن‌ها بلوکه شد، بار‌ها این موارد ارجاع شد و در مقابل آن‌ها ایستادیم.

سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: ذرت‌های آلوده قبلا وارد کشور شده بود، اما همه آن‌ها بلوکه شد، بار‌ها این موارد ارجاع شد و در مقابل آن‌ها ایستادیم.

او ادامه داد: حتی اجازه ورود این ذرت‌ها را به حوزه صنایع مانند صنعت الکل‌سازی نیز ندادیم و مسائل مطرح شده پیرامون توزیع این ذرت‌ها در کشور کذب است.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به نقش بهورزان در عرصه سلامت گفت: بهورزان از ارکان اصلی نظام سلامت و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی کشور به شمار می‌روند و با فعالیت‌های چشمگیر خود در پوشش فراگیر واکسیناسیون، مراقبت‌های بهداشتی از زنان باردار و شیرده، کودکان و گروه‌های آسیب‌پذیر باعث شده اند میزان مرگ و میر در بین گروه‌های مختلف جامعه به یک دهم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کاهش یابد.

نمکی افزود: برای ارتقای شغلی بهورزان و ارتقای مدرک تحصیلی آن‌ها اقداماتی در حال انجام است و از جایگاه آنان همه جانبه حمایت خواهد شد.

اوادامه داد: ایجاد پرونده الکترونیک سلامت، توسعه پزشکی خانواده و سیستم ارجاع نظام پزشکی، توسعه استفاده از خدمات بهورز‌ها با نگرش تقدم بهداشت و پیشگیری بر درمان و تقدم درمان سرپایی بر درمان بستری از برنامه‌هایی است که وزارت بهداشت بر آن‌ها تاکید ویژه دارد.

وزیر بهداشت گفت: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت به زودی در سه استان کشور اجرایی می‌شود و ۴۰۰ خانه بهداشت عشایری با زیرپوشش داشتن یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت عشایر کوچ رو تا پایان امسال ایجاد می‌شود که بهورزان نقش محوری در این زمینه دارند.
alibagherikahkesh.blog.ir
پدافند هوایی ارتش یک فروند پهپاد ناشناس را در بندر ماهشهر مورد اصابت قرار داده است.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با تایید این خبر گفت : در نخستین ساعات اولیه بامداد جمعه یک فروند پهپاد ناشناس وارد حریم شهرستان ماهشهر شد که بلا فاصله پدافند ارتش جمهوری اسلامی وارد عمل شد.

او افزد: پدافند قرارگاه جنوب غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در ماهشهر با شلیک موشک این پهپاد ناشناس را ساقط کرده که لاشه آن در نیزارهای اطراف ماهشهر سقوط کرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: هم‌اینک لاشه این پهپاد توسط نیروهای نظامی و امنیتی از لای نیزارها بیرون کشده شده و کارشناسان تحقیقات از آن را آغاز کرده اند.

شریعتی اضافه کرد: پهپاد یاد شده به طور قطع مربوط به کشورهای دیگر است و نتایج بررسی‌های کارشناسان نیز پس از مشخص شدن در اختیار مردم قرار میگیرد
alibagherikahkesh.blog.ir
آخرین اخبار از زلزله ۵/۹ ریشتری در شمال غرب ایران
نیمه شب گذشته زمین‌لرزه‌ای نسبتا شدید مناطقی از پنج استان در شمال غرب ایران را لرزاند.
نیمه شب گذشته حوالی ساعت ۲:۲۰ بامداد زلزله نسبتا شدیدی مناطقی از شمال غرب کشورمان را لرزاند. دامنه لرزش این زمین لرزه از ارومیه در استان آذربایجان غربی تا رشت در استان گیلان گزارش شده است.

برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی نیز عنوان کرده‌اند که این زلزله را در شهرهای تبریز، اردبیل، زنجان، رشت، انزلی، سنندج، کرج و طالقان احساس کرده‌اند.

یکی از روستاهای شهرستان میانه (روستای ورنکش) به عنوان کانون این زلزله شناخته شده است. مرکز لرزه‌نگاری اروپا شدت این زمین‌لرزه را ۶ ریشتر اعلام کرد.

آغاز عملیات اسکان و تغذیه اضطراری برای زلزله زدگان آذربایجان شرقی
توضیحات رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره امدادرسانی به زلزله زدگان آذربایجان شرقی

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به زلزله اخیر در آذربایجان شرقی اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی در منطقه در انجام عملیات هستند و در این مدت ۶۵ روستای این استان ارزیابی شده است.

او با بیان اینکه ۳۱۲ نفر مصدوم شده ‌اند، گفت: در روستای ورنکش ۱۷ نفر مصدوم و ۳۰ منزل نیز تخریب شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۷ روستا بیشترین خسارت را داشته اند، گفت: اسکان اضطراری و تغذیه اضطراری در این ۷ روستا به ویژه روستای ورنکش آغاز شده است و با آغاز اسکان اضطراری توزیع بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته نیز بین زلزله زدگان توزیع می‌شود.

نشست ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، که قرار بود امروز جمعه برای یک سفر کاری یک روزه میهمان مردم تبریز باشد، برای حضور در مناطق زلزله‌زده شهرستان میانه، برنامه‌های امروزش را لغو کرد.

او با بیان اینکه به عنوان نماینده عالی دولت در مناطق زلزله زده حضور می‌یابد گفت: رییس جمهور و معاون اول پیگیر این حادثه بودند و گزارش تکمیلی را خواستارند.

وزیر صمت در جلسه ستاد بحران دستور داد همه امکانات استان و وزارتخانه برای کمک به حادثه دیدگان زمین لرزه ۵.۹ ریشتری میانه و بخش کندوان این شهرستان بسیج شود.

رحمانی بعد از اتمام جلسه بحران راهی شهرستان میانه می‌شود.

یگان های ارتش در آماده باش کامل بسر می برند

امیر سرتیپ دوم میرزایی ارشد نظامی ارتش در استان های آذریایجان و اردبیل گفت: در پی وقوع زمین لرزه بامداد امروز در مناطقی ازاستان آذربایجان شرقی بلافاصله پس از حادثه به تمامی فرماندهان منطقه اعلام شد که در آماده باش کامل قرار داشته باشند .

او افزود :گردان های بلیات تیپ های متحرک هجومی مراغه، میانه ، اردبیل ، سراب ، تبریز با تمامی تجهیزات در آمادگی کامل هستند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند .

او تاکید کرد: پس از وقوع زلزله بلافاصله با مسئولین استانی ، رییس ستاد بحران ، استاندار ، معاون سیاسی و دیگر عزیزان تماس برقرار کردیم و آمادگی کامل ارتش را به این عزبزان اعلام کردیم .

امیر سرتیپ دوم میرزایی فرمانده عملیاتی لشکر ۲۱ نزاجا افزود: در خال حاضر نیز تیم های پزشکی مراغه و تبریز در محل حادثه حضور دارند و به خدمت رسانی مشغول هستند .

ارشد نظامی ارتش در استان آذربایجان و اردبیل خاطر نشان کرد ؛چند فروند بالگرد هوانیروز نیز آماده هستند تا در صورت درخواست وارد عمل شوند .

ویدئویی از لحظه وقوع زلزله در شمال غرب ایران

آمار مصدومین و جانباختگان زلزله در شمال غرب کشور
۵ فوتی در روستای ورنکش/ ۳۰ واحد مسکونی به طور کامل تخریب شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی صبح امروز شمار فوتی در روستای ورنکش را ۵ نفر اعلام کرد و افزود : ۱۲ نفر نیز بستری شده و بقیه به صورت سرپایی درمان شده‌ و یک نفر از شهرستان سراب نیز به دلیل بدحال بودن به تبریز اعزام شده است .

محمدباقر هنربر ادامه داد : ۳۰ واحد مسکونی در روستای ورنکش، صد در صد تخریب شده‌اند .

او گفت : ۳۰۰ واحد مسکونی در کل شهرستان ، بین ۵ تا ۷۰ درصد تخریب شده‌اند.

هنربر در پایان افزود : ۲۵ واحد مسکونی نیز در روستای تیرشاب شهرستان سراب ، بین ۲۰ تا ۷۰ درصد تخریب شده است .

۷۱ نفر در زمین لرزه بامداد امروز در سراب مصدوم شدند

ایرج ثقفی فرماندار سراب صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: بعداز زلزله ۵.۹ ریشتری بامداد امروز ۷۱ نفر در شهرستان سراب مصدوم شده و یا در اثر ترس و اضطراب به بیمارستان مراجعه کرده اند.

او ادامه داد: بیشتر مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند. فقط در بعضی از روستاها تعدادی از احشام و حیوانات در زیر آوار مانده اند که با هماهنگی دهیاران و گروه های امدادی اقدامات لازم در حال انجام است.

او گفت: ۳۰ تیم از مرکز استان و شهرستان‌های معین به کانون زلزله اعزام شده‌اند.

بازدید فرمانده سپاه عاشورا از مناطق زلزله‌زده میانه

فرمانده سپاه عاشورا استان آذربایجان‌شرقی در مناطق زلزله‌زده شهرستان میانه حضور یافت.

۵ کشته و ۱۷ مصدوم در زلزله آذربایجان شرقی

طبق گفته استاندار آذربایجان شرقی، بر اثر این زلزله ۵ نفر جان خود را از دست داده و ۱۷ نفر نیز مصدوم شده‌اند. محمدرضا پورمحمدی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه امکان اسکان موقت و آذوقه ۷۲ ساعته فراهم شده است، اعلام کرد فشار گسل‌ها خوشبختانه تخلیه شده و مردم برای بازگشت به خانه‌های خود نگران زلزله‌های بعدی نباشند.

برخی منابع از افزایش شمار مصدومان زلزله در شمال غرب ایران به بیش از ۳۰۰ نفر خبر داده‌اند اما گفته می‌شود بسیاری از مصدومان به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

۳۰ مصدوم؛ خسارت زلزله بامداد امروز در استان اردبیل

مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: در اثر زمین لرزه تعداد ۶ نفر در اردبیل و تعداد ۲۴نفر در مشگین شهر به علت ترس از زمین لرزش و در حین فرار دچار آسیب شده وبه بیمارستان مراجعه کردند و ۲ نفر بستری شده اند.

خسارات زلزله ۵/۹ ریشتری در شمال غرب ایران
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی، ۳۰ خانه در روستای ورنکش میانه (کانون زلزله) به طور کامل و ۳۰۰ واحد مسکونی نیز در کل شهرستان میانه نیز بین ۵ تا ۷۰ درصد تخریب شده‌اند.

همچنین اخبارِ رسیده حاکی از تلف شدن تعدادی از احشام در مناطق زلزله‌زده شمال غرب کشور است. به عنوان نمونه، در روستای اشکوشان (اسبفروشان) سراب بر اثر ریزش دیوار یک دامداری کل دام موجود (تصویر زیر) تلف شدند.


زلزله در استان قزوین/ مدیرکل بحران : مورد خاصی گزارش نشده است

مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: زلزلهای که بامداد امروز استان آذربایجان شرقی را لرزاند در بخش هایی از استان قزوین هم احساس شد.

او ادامه داد: مورد خاصی در استان قزوین گزارش نشده است

مهدیخانی افزود: این زلزله در ساعت ۲ و ۲۰ دقیقه بامداد امروز در شهر‌های تبریز، ارذبیل، رشت، طالقان، زنجان و قزوین احساس شده است.

او افزود: برنامه زلزله نگاری جهانی شدت این زمین لرزه را ۵/۹ دهم ریشتر اعلام کرده است.

آخرین اخبار از زلزله ۵/۹ ریشتری در شمال غرب ایران

گفته می‌شود علاوه بر تیم‌های امداد و نجات، نیروهای بسیج و گروه‌های جهادی نیز در حال آواربرداری از خانه‌های آسیب‌دیده و کمک به روستاییان هستند.

روند امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی
پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور از اعزام اتوبوس آمبولانس‌ها به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: چندین دستگاه اتوبوس آمبولانس برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان به این مناطق اعزام شده‌اند.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم از ارزیابی ۶۳ روستا و توزیع بسته‌های غذایی و چادر بین زلزله‌زدگان در استان آذربایجان شرقی خبر داد. به گفته وی، هم‌اکنون ۳۰ تیم ارزیاب در مناطق زلزله‌زده حضور دارند و دو فروند بالگرد نیز به منطقه اعزام شده‌اند.

اسکان زلزله‌زدگان در روستای ورنکش میانه
آخرین اخبار از زلزله ۵/۹ ریشتری در شمال غرب ایران

همچنین رئیس اداره بهداشت و درمان نزاجا نیز از آماده‌باش بیمارستان‌های ارتش در مراغه و تبریز خبر داد. به گفته امیر سرتیپ دوم شهنام بابلی، بلافاصله پس از وقوع زلزله در مناطقی از آذربایجان شرقی، گردان‌های بهداشت و درمان بیمارستان‌های منطقه برای کمک به آسیب‌دیدگان در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.


دستور وزیر کشور درباره زلزله در شمال غرب کشور
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به دنبال وقوع زلزله در برخی مناطق شمال غرب ایران در دستوری به رییس سازمان مدیریت بحران خواستار رسیدگی سریع به وضعیت زلزله زدگان و مناطق زلزله زده شد.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه امدادرسانی به سانحه دیدگان باید در اولویت قرار گیرد، گفت: تمامی واحدها و سازمان‌ها و ارگان‌های امدادرسان موظف به ارائه سریع و به موقع خدمات به زلزله زدگان می‌باشند و در صورت نیاز با هماهنگی استانداران مناطق زلزله زده‌، امکانات و توانمندی‌های لازم در این خصوص به کار گرفته شود.
alibagherikahkesh.blog.ir
جمعی از دانشجویان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های مختلف نامه‌ای به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس از علی مطهری نماینده تهران به دلیل توهین به یکی از دانشجویان در دانشگاه بهشتی شکایت کردند.

حدود ۱۰۰ نفر از دانشجویان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های مختلف کشور با انتشار نامه‌ای به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی از علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس به دلیل توهین به یکی از دانشجویان در دانشگاه بهشتی شکایت کرده وخواستار برخورد قانونی با این نماینده مجلس شدند. دانشجویان همچنین از علی مطهری خواستند به جای شکایت از رسانه‌ها و گستاخ دانستن دانشجوی منتقد از جامعه دانشگاهی و مردم عذرخواهی کند.

**

فحاشی را کنار بگذار آقای نماینده!
آیا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اراده رسیدگی به رفتار و فحاشی‌های علی مطهری را دارد؟
صلاحیت نمایندگی مجلس از این تاریخ دچار تحول شد
علی مطهری: آن دانشجو گستاخ بود؛ این پاسخ برای تادیبش لازم بود
****
متن این نامه به شرح زیر است:

« بسمه تعالی

ریاست و اعضای محترم هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان

سلام علیکم

مطمئنا تاکنون از ماجرای توهین آقای علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به یکی از دانشجویان در دانشگاه شهیدبهشتی مطلع هستید.

البته این اولین بار نیست که شاهد چنین مواردی از آقای مطهری هستیم، اما از آنجایی که اتفاق اخیر در یک محیط علمی و دور جمعی که دانشجویان خانم و آقا در آن حضور داشتند، رخ داده اهمیت ورود هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به موضوع و پیگیری مسئله را دوچندان می‌کند.

ریاست و اعضای محترم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

گاهی از سوی برخی نمایندگان شنیده می‌شود که این هیئت کارایی لازم ندارد، با توجه به این موضوع شاید زمان آن رسیده نشان دهید که این چنین نیست و این هیئت اجرای قانون و رسیدگی به حقوق مردم را به دلیل رفاقت‌ها و دوستی‌ها با نمایندگان نادیده نمی‌گیرد.

آقای مطهری بعد از اتفاق زشت رخ داده به جای عذرخواهی از جامعه دانشگاهی و دانشجویان و همه مردم دست پیش گرفته اند و با این توجیه که دانشجو گستاخ بوده و باید ادب می‌شد! توهینی دوباره به محیط علمی و دانشگاهیان کردند و با این بهانه که دانشجوی مذکور پسر بوده نه دختر سعی دارند فرار روبه جلو کنند.

مسلما اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس متوجه دلیل چنین اقدامی از سوی آقای مطهری هستند، با این حال نیاز بود بگوئیم مردم و جامعه دانشگاهی هم فریب چنین رفتاری را نخواهد خورد.

ریاست و اعضای محترم هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس

ما دانشجویان امضا کننده این نامه از آقای مطهری شکایت داریم و از شما می‌خواهیم به این موضوع رسیدگی کرده و همچین از آقای مطهری می‌خواهیم بجای شکایت از رسانه، مظلوم نمایی و توهین بیشتر به دانشجویان بابت رفتار زشت اخیر خود معذرت خواهی کند.

اسامی امضا کنندگان نامه:

مجتبی افشنگی شهید رجایی

دانشور خدابنده لو دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)

رضا نظری دانشگاه شهید چمران اهواز

میلاد مفاخری دانشگاه پیام نور

ناصر مصداقی دانشجوی ارشد بازرگانی بین الملل دانشگاه دماوند

حمیدرضا رحیمی آزاد واحد تهران شرق

سعید محمدیان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

حسین اخگر پور کارشناسی ارشد مدیریت شهری دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات

سید رضا حسینی دانشجوی رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه پیام نور ساری

هادی آتین دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

سجاد باقی زاده دانشگاه دولتی تفرش

علیرضا رضایی دانشگاه گیلان مهدی طرفی دانشگاه شهید چمران اهواز

فاطمه کول دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

سعید توانا راد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

فاطمه حسن نژاد دانشگاه صنعتی اصفهان

امیر فرجامی شایسته واحد الکترونیک دانشگاه آزاد

فائزه ظهیری دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات

سعید محمدیان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

پرستو رام برزینی دانشگاه تبریز

سید مصطفی موسوی دانشگاه مازندران

مهدی ظهراب دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

حامد طالبی دانشگاه علامه طباطبایی

امیر عباس کریمی قهرودی دانشگاه شاهد

سید رضا عبداللهی علوم پزشکی ایلام

مجتبی مرادی ارشد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی

علی سلطانی وش تربیت مدرس

محمد حسین بهادر دانشگاه هنر اصفهان

زهرا خوشنام دانشگاه لرستان

حمید حیدری مسئول سابق بسیج دانشگاه صدا و سیما

محمدرضا خراسانی زاده دانشگاه صنعتی اصفهان

زهرا قاسمی دانشگاه صنعتی اصفهان

امین اسلامی دانشگاه کرمان

علی حسنی دانشگاه آزاد بردسیر

هانیه حقیقی دانشگاه آزاد خرم آباد

کوثر جعفری دانشگاه صنعتی اصفهان

میثم سعیدی دانشگاه صدا و سیما

محمد صادق کرمی دانشگاه آزاد واحد اصفهان

پیمان ابراهیمی دانشگاه مازندران

امیر ریاحی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

معصومه طاعری دانشگاه علوم پزشکی شیراز

مجید جعفری دانشگاه آزاد لاهیجان

فاطمه حسینی رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی

علیرضا نعمتی دانشگاه امام حسین علیه السلام

محمد حسین پارسا ارشد حقوق عمومی دانشگاه سراسری تبریز

علی افشاری کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه محقق اردبیلی

مهدی شعبانی دانشگاه سمنان

علی عبدالله سالاروند کارشناسی مهندسی محیط زیست دانشگاه پیام نور دورود

محمد علی بنی سعید دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان مستق

معصومه عطارزاده دانشگاه سمنان

حسین رشتیانی دانشگاه لرستان

فاطمه حامد مزرعه دانشگاه پیام نور مشهد

مسعود رشید دانشگاه فنی خراسان رضوی

حامد یاری دانشکده فارس

مهدی جلالی دانشگاه خواجه نصیر کرمان

امیر محمد رضایی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری

محمد امین بختیاری رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی اهواز

علی شیرالی دانشگاه صنعتی شریف

رضا دیده بان دانشگاه کردستان

ابوالفضل محمدی دانشگاه تهران

مائده رستم پور روانشناسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

حبیبی اسکندری دانشگاه محقق اردبیلی

محمدرضا اسدی دانشگاه لرستان

زهرا نامدار دانشگاه سمنان

مریم نوراللهی دانشگاه شهید مدنی تبریز

سحر عباس زاده دانشگاه شهید مدنی تبریز

زهرا قلی زاده دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

فاطمه ترنجی مفرد دانشگاه الزهرا (س)

محمود دانش پوران دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

پروین کمانی دانشگاه الزهرا (س)

بیگدلو دانشگاه علامه طباطبایی

مریم محسنی نیا دانشگاه شهید باهنر کرمان

فهیمه اثناعشری کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی

محمد جعفری علوم سیاسی دانشگاه یزد

ابوالفضل محمدی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه تهران

مهناز جعفری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

مینا اورجعلیزاد دانشگاه گیلان

آرزو عظیمی حقوق دانشگاه ارشاد

مریم دلیر دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

زهرا عسکری حصنی دانشگاه شهید باهنر کرمان

امینه پیرمرادی دانشگاه شهید باهنر کرمان

پژمان اکبری دانشگاه علوم پزشکی ایلام

علی اصغر یارب دانشگاه امام صادق(ع)

اکرم دلاوری فرد دانشگاه علوم پزشکی همدان

مائده فقیهی نیا دانشگاه صنعتی اصفهان

عباس محسن زاده دانشگاه صنعتی اصفهان

علی مرادیان دانشگاه صنعتی اصفهان

زهرا سادات حسینی دانشگاه اراک

مهدی صفری دانشگاه امام صادق علیه السلام

فاطمه احمدی دانشگاه صنعتی اصفهان

امیرحسین بیاتی دانشگاه امام صادق علیه السلام

رضا احسانی دانشگاه امام صادق علیه السلام

پویا محمدپور دانشگاه خوارزمی

حسین عاکف دانشگاه شهید بهشتی

میثم غلامی طلبه حوزه علمیه قم

کوثر قاسمی دانشگاه صنعتی اصفهان

فاطمه صادق زاده دانشگاه صنعتی اصفهان

ایمان سرگزی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

محمد مرادی بیناباج دانشگاه صدا و سیما
alibagherikahkesh.blog.ir
امروز، روز بزرگی توست، بزرگی تو بزرگتر از تمام انبیاست
بزرگی تو سالها خواهد بود
بزرگی تو از ازل آغاز شده و با ابدیت به پایان می‌رسد
خدا از امروز تو را بزرگتر از هر کسی می‌خواهد
امروز از آن توست؛ مثل تمام فرداهای نیامده، مثل تمام دیروزها، مثل تمام روزها، هفته ها، ماه ها و سال ها
بعد از امروز، جهان آغاز می شود
جهان از امروز دوباره متولد خواهد شد
امروز کشتی نجات بشریت به دست تو سپرده می شود تا سینه سخت ترین توفان ها را به سمت ساحل های امن بشکافی
ای منجی، ای یگانه منجی؛ از امروز سکان هدایت بشر به دست توست مهدی جان؛ برای ما دعا کن تا وجود نازنینت را درک کنیم و در زمره ی یارانت باشیم، مهدی جان چشم به راه آدینه ای هستیم که بیایی، ای رحمت بیکران خداوند؛ بر ما ببار که سالهاست کویر سینه هامان، تشنه باریدن زلال توست...
alibagherikahkesh.blog.ir
به گزارش خبرورزشی، حیدر بهاروند ضمن تشکر از زحمات سعید فتاحی طی حکمی سهیل مهدی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست مسابقات فوتبال ایران منصوب کرد.
در حکم ریاست سازمان لیگ فوتبال ایران آمده است:
نظر به تخصص و تعهد شما در این حوزه موفقیت جنابعالی را در انجام وظایف محوله از درگاه خداوند منان خواستارم
alibagherikahkesh.blog.ir
در یک بازی نیمه حرفه ای در شمال کشور کرواسی یک اتفاق بسیار عجیب رخ داد. این دیدار بین دو تیم جلنگراد و جاسنواچ در جریان بود. فیلم های منتشر شده نشان می دهد که ایوان گازدک، بازیکن ۲۳ ساله جلنگراد، پس از ضرب و شتم یک مرغ که در حین بازی وارد زمین شده بود، او را کشته و راهی بیرون زمین کرده بود. فیلم منتشر شده در این باره تنها لحظه کشته شدن مرغ توسط گازدک را نشان می دهد و پس از آن دیگر تصویری موجود نیست.



گازدک اما پس از بازی در گفت و گو با یکی از رسانه های محلی از اتفاقات رخ داده پس از کشتن مرغ توسط او، پرده برداشته است. او در این باره گفت: " بلافاصله پس از آن اتفاق داور به من کارت قرمز را نشان داد. باور کنید که من این کار را از روی عمد انجام نداده ام. در آن لحظه به خاطر نتیجه بازی بسیار عصبانی بودم و به همین دلیل دست به این کار زدم.






مرغ ها دائما داخل زمین شدند و این من را بسیار عصبانی کرده بود چراکه این اتفاق امری غیر بهداشتی است. من با حرکت به سمت مرغ ها قصد داشتم که آنها را از زمین دور کنم اما پس از آن عصبی شدم و یکی از آنها را کشتم. من قبلاً خودم سگ، گربه و طوطی داشته ام و کاملاً حیوانات را دوست دارم."



نکته جالب اما به اعتراض سازمان‌های غیردولتی حمایت از حیوانات اهلی نسبت به این اتفاق باز می‌گردد. آنها این عمل گازدک را یک حرکت جنایتکارانه تلقی می‌کنند و معتقد هستند که این بازیکن باید مجرم شناخته شده و راهی زندان شود!
alibagherikahkesh.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، جدیدترین استفتاء از ایشان را منتشر کرد.
استفتاء از رهبر انقلاب درباره تقلید صدای دیگران
جدیدترین استفتائات از مقام معظم رهبری به همراه پاسخ‌های ایشان در آبان ماه ۹۸ را می‌توانید در ادامه این گزارش بخوانید.

تقلید صدای دیگران
سوال: آیا تقلید صدا و لهجۀ دیگران، صرفاً برای شوخی و سرگرمی، جایز است؟

جواب: در صورتی که برای تمسخر و استهزاء یا موجب اذیت آنان باشد یا توهین به ایشان محسوب شود، جایز نیست.
alibagherikahkesh.blog.ir
به نقل از دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، هفته گذشته ایران از ورود یکی از بازرسان آژانس به سایت غنی سازی نطنز جلوگیری کرده است. گفته می‌شود علت این اقدام ایران نگرانی از احتمال همراه داشتن مواد مشکوک بوده است. به طور معمول کلیه بازرسان و وسائل همراه آنان در بدو ورود به هر یک از سایت‌های هسته‌ای مورد تفتیش و کنترل قرار می‌گیرد. ظاهرا هنگام ورود این خانم بازرس تجهیزات کنترلی علامت هشدار را نشان داده است و به همین دلیل ضمن کنترل وسایل همراه بازرس از ورود او به سایت جلوگیری شده مراتب به آژانس منعکس شده و از طرف ایران به آژانس اعلام می‌شود که پذیرش قبلی این بازرس لغو شده تلقی می‌گردد.

ایران همچنین خواستار همکاری آژانس برای ادامه تحقیقات در این خصوص شده است که آژانس نیز در پاسخی کتبی این موضوع را می‌پذیرد. در نتیجه لغو پذیرش بازرس وی با ناتمام گذاشتن ماموریت خود ایران را به مقصد وین ترک کرده است. تحقیقات در این خصوص ادامه داشته و قرار است فردا نماینده دائم ایران در آژانس گزارش کاملی در این رابطه به اعضای شورای حکام ارائه نماید.
alibagherikahkesh.blog.ir
سومین نخست‌وزیر انگلیس هم قربانی برگزیت شد/ بوریس جانسون استعفا داد
منابع انگلیسی می‌گویند «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس امروز پس از موافقت ملکه با برگزاری انتخابات زودهنگام، استعفای خود را تقدیم وی کرده است.
سومین نخست‌وزیر انگلیس هم قربانی برگزیت شد به گفته منابع انگلیسی، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس امروز پس از موافقت ملکه با برگزاری انتخابات زودهنگام، استعفای خود را تقدیم وی کرد.

جانسون پس از «دیوید کامرون» و «ترزا می» سومین نخست‌وزیر انگلیس است که قربانی اجرای طرح برگزیت برای خروج از اتحادیه اروپا می‌شود.

استعفای جانسون و درخواست او برای برگزاری انتخابات زودهنگام پس از آن صورت گرفت که او نتوانست نمایندگان پارلمان انگلیس را برای خروج از اتحادیه اروپا مجاب کند.

قرار است انتخابات سراسری جدید در انگلیس در روز دوازدهم دسامبر [بیست‌ویکم آذر] برگزار شود.

جانسون، نخست وزیر مستعفی انگلیس، امروز در سخنرانی خود در داونینگ استریت اعلام کرد ملکه الیزابت دوم با برگزاری انتخابات زودهنگام به منظور برون رفت از بن‌بست برگزیت موافقت کرده است.

وی با اعلام این خبر از رای دهندگان خواست تا در انتخابات ۱۲ دسامبر از محافظه‌کاران حمایت کنند. او گفت اگر با اکثریت آرا به قدرت بازگردد توافق برگزیت خود را بلافاصله به تصویب خواهد رساند.

تا زمان برگزاری انتخابات و مشخص شدن پارلمان جدید در انگلیس، دیگر هیچ کاری در حوزه قانونگذاری در پارلمان این کشور انجام نخواهد شد. انحلال پارلمان فعلی به این معنی است که هم مجلس عوام و هم مجلس اعیان به فعالیت خود پایان داده است.
alibagherikahkesh.blog.ir
دوستانی که تمایل به تبادل لینک با این وبلاگ را دارند لطفا لینک وبلاگ خود را اعلام تا در قسمت پیوندها قرار بگیرد
alibagherikahkesh.blog.ir
رییس اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان گفت: صبح امروز سه‌شنبه سرایدار یکی از مدارس این شهرستان به قتل رسید.

جانمراد داوودی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این سرایدار جوان با سلاح سرد در خانه خود در مدرسه به قتل رسیده است.

وی گفت: انگیزه این قتل هنوز مشخص نیست و پرونده رسیدگی به این جرم توسط نیروی انتظامی این شهرستان در دست پیگیری است.

شهرستان مسجد سلیمان در شمال شرق استان و در ۱۲۵ کیلومتری از اهواز واقع است
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
به گزارش پایگاه خبری صدای مسجدسلیمان بامداد امروز حوالی ساعت ۴ صبح، در دبیرستان دخترانه طوبی در منطقه کلگه مرد جوان به قتل رسید.



به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای مسجدسلیمان، این مرد حدوداً ٣٨ ساله که مستخدم دبیرستان بود در منزل سرایداری مدرسه به قتل رسیده و تاکنون هیچ اطلاعاتی از نحوه قتل توسط عوامل پلیس آگاهی گزارش نشده است.
alibagherikahkesh.blog.ir
به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، به اطلاع مردم شریف ایران و جامعه فرهنگی نخبگان و فرهیختگان کشور می‌رساند؛ کشور انگلیس که سابقه طولانی در نفوذ، شبکه سازی و جریان سازی در کشور‌های مختلف را دارد قصد اجرای پروژه‌ای با هدف شبکه سازی فرهنگی را داشت؛ پروژه مذکور با محوریت و مسؤلیت شورای فرهنگی انگلیس موسوم به بریتیش کانسیل در حال اجرا بود و شامل تعدادی از نخبگان و عناصر فعال در عرصه‌های آموزشی و فرهنگی می‌گردید که از ابتدا تحت رصد سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گرفته و با اقدام به موقع از عملیاتی شدن و تحقق اهداف انگلیس در شبکه سازی و نفوذ در حوزه‌های آموزشی ممانعت به عمل آمد.

همانگونه که قبلا ًسخنگوی محترم قوه قضاییه اعلام کرده بودند هرگونه همکاری با شورای فرهنگی انگلیس ممنوع بوده و پیگرد قضایی خواهد داشت.
alibagherikahkesh.blog.ir
علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در ویژه‌برنامه «انقلاب اسلامی و تعامل با دنیا» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد گفت: رابطه با آمریکا به معنای قبول‌کردن سیاست‌های آمریکا نیست. رابطه با آمریکا می‌تواند برای ما مفید باشد. این‌که گفته می‌شود برجام موفق نبوده است درست نیست و برجام تاکنون موفق بوده است.

مطهری همچنین درمورد مذاکرات برجامی گفت: چرا ما از این‌که بگوییم رهبری دستور مذاکره داده است وحشت داریم؟! شروع مذاکره با اجازه حضرت آقا و رهبری بود و در اوایل شروع مذاکره هیچ پیش‌شرطی نگذاشته بودند.

مطهری درمورد مناسبت سیزده آبان گفت: من تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را از همان ابتدا کار درستی نمی‌دانستم. البته شاید گرفتن لانه برای یک هفته و برای به دست آوردن مدارک و اسناد بد نبود اما طولانی‌کردن گروگان‌گیری کار اشتباهی بود و از ما در جهان چهره‌ای مثل داعش امروز نشان داد. بعد از تسخیر لانه جاسوسی بود که صدام هم به ایران حمله کرد و هیچ کس به ایران کمک نکرد، چرا که ایران جلوه وحشیانه‌ای بین کشورهای دیگر پیدا کرده بود.

وی افزود: من شک ندارم اگر پدرم، شهید مطهری، زنده بود، این اجازه را نمی داد که لانه جاسوسی را تسخیر کنند و به نظر من تسخیر آن هیچ ضرورتی نداشت.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره ادامه مذاکرات گفت: امروز وقت مناسبی برای مذاکره نیست، چرا که در موضع بالا نیستیم و ممکن است عزت ما پایین بیاید.

دانشجویان: آقای مطهری قرص ضدفراموشی داشته باشید. مطهری: برای شما قرص ضدبارداری دارم!

مطهری در بخش دیگری از سخنانش درمورد سپاه پاسداران گفت: در زمان صلح اگر مردم و نهادها از عهده پروژه‌ای برنیایند باید به نظامی‌ها داده شود، نه این‌که سپاه در هر مسئله‌ اقتصادی وارد شود. این به نفع کشور نیست. امام نیز بارها سپاه را از دخالت در سیاست و اقتصاد منع کرد و فرمود که از کار نظامی خود عقب می‌مانند. به نظر من این که کارهای اقتصادی را به سپاه بسپاریم کار اشتباهی است.

علی مطهری در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره تناقض صحبت‌هایش در مصاحبه با روزنامه ایران درباره دخالت سپاه در امور اقتصادی با نظرات آقای جهانگیری در آبان ۹۷ مبنی بر این‌که سپاه در پروژه‌های عمرانی صرفاً کارگزار و تحت نظارت و درخواست دولت است، گفت: آقای جهانگیری حرفی برای خودشان می‌زنند! سپاه در امور اقتصادی دخالت می‌کند، با این که امام بارها نظامیان را از دخالت در اقتصاد منع کرد.

دانشجویان: آقای مطهری قرص ضدفراموشی داشته باشید. مطهری: برای شما قرص ضدبارداری دارم!

همچنین در ادامه پرسش و پاسخ، دانشجویان خطاب به آقای مطهری گفتند: شهید مطهری در مقابل منافقین بود، اما شما چقدر مقابل منافقین هستید؟ علی مطهری در پاسخ دانشجوی بسیجی گفت: فعلا من مقابل شما هستم!

یکی از دانشجویان خطاب به اقای مطهری گفتند امروز روز سیزدهم آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی است، در حالی که شما هم‌رزمان خود را در روز سیزدهم آبان با چهره داعشی خطاب می‌کنید، چه اتفاقی افتاده است که بعد چهل سال، دانشجویان آن روز مواضعشان تغییر کرده است و به آرمان‌ها پشت کرده‌اند؟

این دانشجو در سوال دوم پرسید: شما طی اظهاراتی پس از فتنه ۸۸ مجلس وقت را ناقض حقوق ملت خطاب کردید، اما مجلس دهم که در پی تصویب لوایح استعماری CFT و FATF است را ناقض حقوق ملت نمی‌دانید؟

وی در جواب گفت: من به آن‌ها کاری ندارم و تسخیر لانه جاسوسی اشتباه بوده است.

دانشجویان: آقای مطهری قرص ضدفراموشی داشته باشید. مطهری: برای شما قرص ضدبارداری دارم!

یکی از دانشجویان در جریان تناقضاتی که در صحبت‌های مطهری بود گفت: آقای مطهری لطفاً قرص ضدفراموشی به‌همراه داشته باشید.
مطهری در پاسخ گفت: من هم برای شما قرص ضدبارداری دارم!

در آخر برنامه دانشجویان گفتند ما قصد داشتیم این روز را به شما تبریک بگوییم، ولی نمی‌گوییم. علی مطهری هم در پاسخ گفت: من هم می‌خواستم از شما تشکر کنم ولی نمی‌کنم
alibagherikahkesh.blog.ir
نامگذاری روز فرهنگ عمومی

شورای فرهنگ عمومی 14 آبان‌ماه را در تقویم سال 1387 به نام "روز فرهنگ عمومی" نامگذاری کرد. روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اعلام کرد در چهارصد و شصت و ششمین جلسه این شورا روز 14 آبان که مصادف با تصویب آئین‌نامه شورای فرهنگ عمومی است، به نام روز فرهنگ عمومی مصوب گردید.



فرهنگ عمومی چیست؟

فرهنگ تعیین کننده چگونگی تفکر و احساس اعضای جامعه است. فرهنگ راهنمای اعمال انسانها و معرف جهان بینی‌های آنها در زندگی است. فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ غالب و گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج و رسوخ دارد و حوزه‌ای از عقاید،‌ ارزشها، جلوه‌های احساسی و هنجارهاست که اجبار اجتماعی غیر رسمی از آن حمایت می‌کند و فراتر از گروهها و اقشار خاص در کلیت جامعه مورد قبول است.



ویژگیها و شاخصهای فرهنگ عمومی:
1. فرهنگ عمومی دارای دو جهت «عینی» و «اعتباری» است که می‌‌‌‏بایست هر دو را مدنظر داشت. هیچ کس بهتر از مقام معظم رهبری، آیت‌‌‌‏الله خامنه‌‌‌‏ای، این دو بعد فرهنگ عمومی را تبیین نکرده‌‌‌‏اند. از نظر ایشان فرهنگ عمومی دو بخش دارد: یک بخش آن ظاهری و بارز مثل: شکل لباس و شکل معماری است که تأثیر خاصی بر روی ذهنیات و خلقیات و منش و تربیت افراد دارد و بخش دیگرش مربوط به امور نامحسوس مثل اخلاقیات فردی و اجتماعی مردم، وقت‌شناسی، وجدان کاری، مهمان دوستی و احترام به بزرگترهاست.



2. فرهنگ عمومی حوزه‌‌‌‏ای از نظام فرهنگی جامعه است که پشتوانه آن اجبار قانونی و رسمی نیست، بلکه تداوم آن در گرو اجبار اجتماعی اعمال شده از سوی آحاد جامعه و تشکلها و سازمانهای غیردولتی (غیررسمی) است. برخلاف حوزه فرهنگ رسمی که در نهایت، اجبار فیزیکی از آن حمایت می‌‌‌‏کند، حوزه فرهنگ عمومی عمدتاً بر پذیرش و اقناع استوار است و عدم پایبندی به آن مجازات، به معنای حقوقی کلمه، را در پی ندارد. به عبارت دیگر مفهوم فرهنگ عمومی در تقابل مردم ـ دولت مفهوم پیدا می‌‌‌‏کند.



3. فرهنگ عمومی مؤلفه‌هایی از فرهنگ است که تأثیرات آن عام و فراگیر می‌باشد و عامه مردم در کیفیت آن نقش دارند و از شیوه رفتارهای عمومی مردم یا عرف و عادات و رسوم و زبان ساخته می‌‌‌‏شود و یا تأثیر مشهود می‌پذیرد و عموم جنبه‌‌‌‏ها و عرصه‌‌‌‏ها و زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می‌‌‌‏دهد و عموم مردم نسبت به آنها حساسیت و شناخت دارند.



روز فرهنگ عمومی,فرهنگ عمومی,14 آبان روز فرهنگ عمومی

فرهنگ راهنمای اعمال انسانها و معرف جهان بینی‌های آنها در زندگی است



4. فرهنگ عمومی، سازندگان و عاملان خاص خودش را دارد که بر بخشی از آنها دولت نظارت می‌‌‌‏کند. نزدیک شدن به فرهنگ عمومی و اصلاح آن از طریق بخشنامه میسر نیست.


5. فرهنگ عمومی مانند کل نظام فرهنگی و فرهنگ، در چهار وجه ظاهر می‌‌‌‏شود: درونی، روانی، نمادی، نهادی و آثار. از این رو می‌‌‌‏توان رگه‌‌‌‏های فرهنگ عمومی را در همه این جلوه‌‌‌‏ها یافت. فرهنگ عمومی، در کنار فرهنگ رسمی، در همه حوزه‌‌‌‏های زندگی اجتماعی، خانواده، حکومت، اقتصاد و آموزش و پرورش و نظایر اینها حضور دارد. از این رو نمی‌توان آن را به حوزه مشخصی محدود ساخت.



مفهوم اصلاح فرهنگ عمومی:
دو مفهوم کلی از کلمه اصلاح به ذهن متبادر می شود:
یکی تجدید شکل فرهنگ عمومی مدنظر است یعنی سامان جدید و نو به مواد فرهنگ دادن به گونه ای که فرهنگ عمومی شکل تازه ای پیدا کند و دیگری منظور از اصلاح، رفع کژیها و انحرافات آن می باشد که اینجا دو حالت پیش می آید:
الف: بازگشت به اصل و منشأ فرهنگ عمومی و پیرایش آن از عناصری که به مرور زمان وارد آن شده است.
ب: ارجاع فرهنگ عمومی به غایت و هدف مورد نظر و سعی در رفع موانع دست یابی به هدف.



ضرورت اصلاح فرهنگ عمومی:
دست کم به سه دلیل اصلاح فرهنگ عمومی ضروری است:
نخست آنکه: نسلهای تازه هر ملت باید راه و رسم زندگی را فرا گیرند و این امر از طریق «انتقال» فرهنگ رخ می دهد. انتقال فرهنگ جریانی است که طی آن نسل جدید با شیوه زندگی نسل قدیم آشنا می شود و چگونگی زندگی کردن به شیوه آنان را می آموزد.


دوم آنکه: انتظار پذیرش بی چون و چرای تجربه گذشتگان توسط نسلهای جدید، خارج از طبیعت آدمی است و چون و چرا کردن، پدیده ای را با خود دارد که نقد و بررسی یا «ارزیابی» نامیده می شود. پس می توان گفت: که فرهنگ عمومی هر ملتی همواره در معرض ارزیابی نسلهای تازه است و در این جریان نقد و بررسی، کاستی ها و راستی ها رخ می نمایانند.



سوم آنکه: مسائل و نیازهای زندگی، اموری متغیر هستند و پاسخگویی به آنها ضرورت دارد. تلاش برای پاسخ گویی به نیازهای تازه و در عین حال رفع کاستی های برملا شده در جریان ارزیابی فرهنگ، به ایجاد شیوه های زندگی یا فرهنگ عمومی منجر می شود. و جریان ایجاد یا توسعه فرهنگ زمانی می تواند یک جریان اصلاح گرا یا کمال بخش باشد که شناخت درست و ارزیابی دقیق، بنیادهای آن را تشکیل داده باشند.



اصول اصلاح فرهنگ عمومی:
در اصلاح فرهنگ عمومی می بایست نکات زیر را در نظر داشت و به کار بست:
1. تغییر در باورها و دیدگاههای مردم و مسئولان نسبت به اصلاح فرهنگی به این صورت که اصلاح فرهنگ عمومی امری پیچیده، تدریجی، کم جلوه و پنهانی و همگانی است.
2. دخالت دادن مردم برای تغییر.
3. توجه و اهمیت به قدرت فرهنگ در جریان تحول و تکامل جامعه.
4. ادراک و احساس ایجاد تغییر در فرهنگ عمومی جامعه به شکل سیستماتیک و منظم.
5. در نظر گرفتن باورهای اصیل مذهبی و ملی مردم جامعه به عنوان پایه های بنیادین برای تغییر.
alibagherikahkesh.blog.ir
قابل توجه ان دوستانی که به گزارش گزارشگر مسابقه تراکتور سازی تبریز -استقلال به عقیده من چرا نباید گزارشگر شبکه استانی حمایت کنه از تیم استان و شهرش اگه قراره بی طرف باشه پس خود گزارشگر های تهران هم بی طرف باشند .
بهترین گزارش های فوتبال میشه استاد نریموسی گزارشگر عالیه مرکز استان خوزستان ،جناب آقای جماعتی گزارشگر خوزستانی مرکز اصفهان ،گزارشگر خوب شبکه استانی آذربایجان جناب ساعی نام برد
انتخاب هودارن تیم تراکتور سازی تبریز ،پرشورهای ترک زبان عزیز توسط سایت ترانسفر مارکت به عنوان پنجمین تیم پرطرفدار جهان حقیقتی است که بر هیچ کس پوشیده نیست البته قابل توجه ان دوستانی که میگن پس سرخابی ها کجایند هواداران این تیم ها بیشتر هستند کافیه موقع بازی یک نگاه به ورزشگاه آزادی که به جز دربی پایتخت پر نمی شود و یک نگاه به ورزشگاه یادگار امام تبریز که با وجود دور بودن از شهر هر هفته کیپ تا کیپ هوادار نشسته و جای سوزن انداختن نیست تا علت این انتخاب را بفهمند .
همیشه پرسپولیس به تبریز ،اصفهان ،اهواز ،آبادان میرود جنگ و دعوا میشه و همیشه میگن تقصیر تیم رقیبه به عنوان مثال هفته گذشته تیم نفت مسجدسلیمان با تاج گل به استقبال هواداران فولادی رفتن و فولاد را تیم دوم خود خواندن و در طول بازی درکنار حمایت از تیم مسجدسلیمان ،بازیکنان تیم فولاد به عنوان تیم اول استان خوزستان تشویق و حمایت کردن ودر پایان بازیکنان نفت مسجد سلیمان به سمت هوادارن فولاد رفته و با انها عکس یادگاری گرفت واز انان تشکر کردن ، ولی همین هواداران سال گذشته در ورزشگاه آزادی در مقابل پرسپولیس باران سنگ بر تماشاگران مسجدسلیمانی بارید و پس از صبوری فراوان شروع به مقابله میکنند و سریع دوربین تلوزیون زوم میکند روی هوادار نفت که درحال دفاع است و گزارشگر هم سریع هوادار نفت را مقصر می خواند که این نشانه بی طرفی گزارشگران تهرانی است ،اتفاقی که نه تنها صدای خوزستانی ها و بختیاری ها بلکه صدای شیر مرد آذری زبان دکتر محمد حسن نژاد نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی را در اورد و خطاب به وزیر کشور، وزیر ورزش و سازمان صداوسیما، اظهار کرد:در بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان افرادی فحاشی کردند ولی دوربین صداوسیما بر روی هموطنی زوم می‌کند که لباس بختیاری بر تن دارد. گویا عده‌ای اهمیت وحدت ملی و تمامیت ارضی را نمی‌دانند. یا در این خصوص به صورت جدی برخورد شود یا اگر قرار است این شیوه ادامه پیدا کند، لیگ برتر فوتبال تعطیل شود. اتفاقات اهواز و ورزشگاه آزادی مضر وحدت ملی است.
#حمایت از گزارشگر استانی
alibagherikahkesh.blog.ir