⚫ بِسْمِ اَللّهِ اَلرَّحْمنِ اَلرَّحِیمِ ⚫

نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ
متولد 1996 در MIS ، خبرنگار و روزنامه نگار
شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال( کد شامد): 1-1-765329-64-0-1
در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند و روح ها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ اما در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، و روح‌ ها میروند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است.
نوشتن، یک عمل هنرى است ؛زیادتر نگویید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست

🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻

💮بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ💮

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿٢٥٦﴾
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾

🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

۳۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

پیرو اطلاعیه مورخ 99/01/19 و با توجه به تغییر تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 ، بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبان ثبت‌نام کننده در آزمون مذکور برای پذیرش در رشته های دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و پنجمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور می‌رساند مقرر گردید تسهیلاتی برای ویرایش اطلاعات افرادی که قبلاً (در مرحله اول از تاریخ 98/09/16 لغایت 98/09/28 و یا مرحله دوم از تاریخ 98/11/14 لغایت 98/11/16) در این آزمون ثبت‌نام نموده‌اند ایجاد گردد، لذا اطلاعات ثبت‌نامی آنها از روز دوشنبه مورخ 99/02/01 لغایت چهارشنبه مورخ 99/02/03 بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و این داوطلبان، می‌توانند در مهلت تعیین شده نسبت به مشاهده و کنترل مجدد اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام و در صورت تمایل نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام نمایند.

ضمناً به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبانی که قبلاً در مهلت مقرر موفق به ثبت‌نام در آزمون نشده‌اند، ترتیبی اتخاذ گردیده که آنها نیز در بازه زمانی فوق (از تاریخ 99/02/01 لغایت 99/02/03)، پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و همچنین اطلاعیه‌های مربوط به اصلاحات آن دفترچه به تاریخ‌های 98/09/25 و 98/11/14، بتوانند نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام نمایند.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
alibagherikahkesh.blog.ir
رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از کاهش طول دوره آموزشی سربازان اعزامی اردیبهشت ماه به یک ماه خبر داد.

سردار تقی مهری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز اعزام مشمولان سربازی به مراکز آموزش در هفته اول اردیبهشت ماه گفت:‌ همانطور که می‌دانید به دنبال شیوع کرونا و نیز تصمیمی که از قبل برای تغییر در شیوه اعزام به خدمت سربازان درنیمه نخست سال 99 اتخاذ شده بود، اعزام مشمولان سربازی به هفته اول اردیبهشت ماه موکول شد و به جز مشمولان گروه پزشکی و پیراپزشکی که در ششم فروردین ماه فراخوان اعزامشان صادر شده و به خدمت اعزام شدند، دیگر در سال 99 هیچ اعزامی به دوره آموزشی نداشتیم و اولین دوره اعزام‌ها از هفته اول اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

وی افزود:‌ مشمولانی که در اردیبهشت ماه به خدمت سربازی اعزام خواهند شد، دو دسته هستند، دسته اول مشمولان فارغ‌التحصیل رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی هستند که این افراد پس از فراخوان و انجام امور اولیه با توجه به شرایط کشور درپی شیوع کرونا، بدون طی کردن دوره‌های آموزش نظامی وارد درمانگاه‌ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح شده و در رشته و تخصص خودشان خدمت خواهند کرد و پس از عادی شدن شرایط نیز دوره آموزشی برایشان برگزار خواهد شد.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: دسته دوم، تمام سربازان به غیر از دسته اول را شامل می‌شود. یعنی مشمولان زیردیپلم تا دکتری غیرپزشکی که باید در اردیبهشت ماه به سربازی اعزام شوند. برای این افراد تمهیدات لازم اتخاذ شده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مورد آنان به طور کامل اجرا خواهد شد. همچنین دوره آموزشی این افراد نیز به یک ماه کاهش خواهد یافت. در همین راستا برخی از آموزش‌های تئوری به این افراد در دوره آموزشی ارائه نخواهد شد و برخی از موارد دوره آموزشی نیز در حین خدمت به آنان آموزش داده می‌شود.

مهری تاکید کرد که تصمیم اتخاذ شده برای کاهش دوره آموزش نظامی، صرفا مربوط به مشمولان اعزامی اردیبهشت ماه 1399 است و تصمیمی برای اجرای آن در دیگر ماه‌ها اتخاذ نشده است.
alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

alibagherikahkesh.blog.ir
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز پنجشنبه مصادف با نیمه‌ی شعبان، سالروز ولادت باسعادت قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با ملت شریف ایران مستقیم سخن گفتند.

ایشان در سخنان خود خطاب به ملت ایران فرمودند: عید نیمه شعبان را تبریک می گویم بر همه شما و مسلمانان جهان و آزادی‌خواهان دنیا. توفیق دیدار حضوری شما را نداشتم و ناگزیر از راه دور با شما حرف می‌زنم.

فرمانده کل قوا ادامه دادند: شاید در تاریخ بشر کمتر دوره‌ای اتفاق افتاده باشد که آحاد بشری و جامعه بشری به قدر امروز احساس نیاز به منجی داشته باشد؛ احساس نیاز به یک منجی، به یک مهدی، احساس نیاز به یک دست قدرت الهی، امامت مظلوم، عصمت و هدایت الهی.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار کردند: بشر با این همه پیشرفت های علمی حیرت آور، احساس خوشبختی نمی کند. بشریت دچار فقر، بیماری، فحشا، گناه، بی عدالتی، نابرابری، شکاف طبقاتی بسیار وسیع و سوء استفاده قدرت ها از علم است. اینهمه پیشرفت و تحولات گوناگون نتوانسته به بشر خوشبختی ببخشد.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به استفاده ابزاری از علم در غرب فرمودند: امروز بی عدالتی در دنیا از علم تغذیه می کند و علم پیشرفته در خدمت بی عدالتی و جنگ افروزی است. ماموریت بزرگ حضرت بقیة الله عبارتست از بر قراری قسط و عدل. در بسیاری از روایات و زیارت ها و دعاها به این معنا اشاره شده است. عدلی که انتظار است ایشان به وجود بیاورند در یک بخش خاص نیست؛ بلکه در همه شئون زندگی است. انتظار فراتر از نیازمندی و احساس نیاز است، انتظار یعنی امید و اعتقاد به اینکه آینده قطعی وجود دارد. انتظار، سازنده است. برای همین انتظار فرج در دین ما جایگاه مهمی دارد.

فرمانده کل قوا با اشاره به فراگیری ویروس کرونا ادامه دادند: ویروس کرونا یک آزمون عجیب برای دولت‌ها و ملت‌هاست که همه دنیا را درگیر کرد. ملت ما هم تا کنون در مقابل این وبای مدرن سربلند بوده است.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به تلاش جامعه پزشکی کشور در مهار کرونا فرمودند: ملت ایران در این آزمون کرونا خوش درخشید. اوج این افتخار ملی متعلق به مجموعه درمانی کشور است. اینها جان و سلامت خود را در خدمت مردم قرار دادند. اوج این افتخار ملی متعلق به مجموعه درمانی کشور است. این خاطرات جامه پزشکی در حافظه ملت به خوبی به یادگار خواهد ماند.

ایشان ادامه دادند: در کنار اینها، داوطلبان بودند که عضو جامعه پزشکی هم نبودند، طلاب، دانشجویان و هزاران بسیجی و آحاد مردم خدمات باارزشی که واقعا از توصیف بالاتر است ارائه کردند. در کنار اینها نیروهای مسلح که از همه توان خود حتی در زمینه‌های علمی و ساخت و ساز و تولید امکانات بهداشتی و درمانی استفاده کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به کمک‌های داوطلبانه مردم در بحث مبارزه با کرونا تصریح کردند: مشارکت‌های مردم بسیار زیبا و صحنه‌های جالب و شگفت انگیزی را به وجود آورد. مثلا در سبزوار طرح هر محله یک قربانی به وجود آمد و یک گوسفند قربانی و به نیازمند آن منطقه گوشت می‌دهند، یا در یزد یک مادر شهید به همراه سایر خانم ها، خیاط خانه تبدیل ایجاد کرده و ماسک تولید می‌کنند. در نهاوند عده‌ای از بانوان که در زمان دفاع مقدس نان می پختند و برای جبهه می فرستادند، برای مهار بیماری فعال شده و کمک می‌کنند. در خوستان، طلاب قرارگاه تشکیل داده اند. در شیراز معتمدین محلی با املاک صحبت کرده که اجاره نگیرند و یا مهلت بدهند تا کمک شود. این‌ها نشان دهنده عمق فرهنگ اسلامی در دل مردم ماست؛ در مقابل فرهنگ و تمدن غربی هم متقابلا فرهنگ خود را نشان داد. صدها یا هزاران مورد شبیه مواردی که ذکر شده در سراسر کشور وجود دارد که قبلا اشاره کرده‌ام که اینها نشانه عمق فرهنگ اسلامی و رسوخ این فرهنگ در میان مردم ما است.

ایشان با اشاره به برخورد مردم در کشورهای آروپایی و آمریکا با شرایط کرونایی ادامه دادند: بر خلاف خواسته و کسانی که در یکی دو دهه اخیر بعضی‌ها تلاش کردند فرهنگ ایرانی-اسلامی را تحقیر کنند و مردم را متوجه سبک زندگی غربی کنند، خوشبختانه احساس تفکر اسلامی و زنجیره ارزش های اسلامی در مردم بسیار قوی و راسخ است. آنچه در کشورهای غربی اتفاق افتاد را برخی تلویزیون ما گفت، ولی برخی هم گفته نمی‌شود، اینها محصول تربیت خود را نشان دادند. اینکه دولتی ماسک و دستکش متعلق به دولت دیگر را سر راه مصادره کند و به کشور خودش ببرد اتفاق افتاد. یا مردم هر روز در ظرف مدت کوتاهی فروشگاه ها را تخلیه کنند و حِرص بزنند برای خرید بیشتر و دکان ها خالی شود، اینها را تلویزیون های دنیا نشان داد. یا کسانی برای چند دستمال توالت به جان هم بیفتند و یا کسانی برای خرید اسلحه صف بکشند (چون در این ایام احساس خطر می کند) یا بیماران را اولویت گذاری کنند و بیمار پیر را معالجه نکنند؛ این چیزهاییست که در آنجا اتفاق افتاده است؛ خودشان اینها را نماد زنده شدن غرب وحشی می دانند.

فرمانده کل قوا فرمودند: بعضی‌ها در غرب از ترس کرونا و مرگ خودکشی کردند. این البته نتیجه منطقی و طبیعی فلسفه حاکم بر تمدن غربی است که فلسفه مادی و اغلب بی خدایی است. کرونا مشکل بزرگی برای بشریت است، لاکِن این مشکل در قِیاس با بسیاری از مشکلات چیز کوچکی به حساب می آید. مشکلات فراوانی را در دنیا و کشور خودمان داشتیم که از این حادثه کمتر نبود، بلکه بیشتر بود. از جمله درست در ۳۲ سال پیش در همین ایام هواپیماهای صدام مواد شیمیایی را در بخش هایی ریختند و از مردم ما و مردم خودشان را کشتند و البته همه قدرت های بزرگ هم از صدام حمایت می کردند. برخی از همین کشورهای غربی سلاح شیمیایی را به صدام دادند و تا به امروز هم احدی از آنها جواب پس نداده است. در جنگ‌های بزرگ دنیا مثل دو جنگ جهانی میلیون‌ها نفر کشته شدند. در جنگ ویتنام همینطور و در جنگ های گوناگون دیگر مثل حمله به عراق عده زیادی به شهادت رسیدند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به دشمنی همیشگی استکبار با ملت ایران اظهار کردند: مسئله کرونا نباید ما را از توطئه دشمنان و استکبار غافل کند؛ دشمنی استکبار با اصل نظام جمهوری اسلامی است. اصل جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری اسلامی از نظر استکبار قابل فهم نیست.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: مردم آنچه که ستاد ملی مبارزه به صورت قاطع بیان می‌کند، عمل می‌کنند. شاید وقتی چیزی را مردد عنوان کنند و مردم ندانند که باید انجام بشود یا نه. یک نمونه از عملکرد خوب مردم روز سیزدهم فروردین بود. انسان باور نمی‌کرد مردم سیزده به در را تعطیل کنند ولی شد. یعنی مردم نشان دادند به معنای واقعی کلمه یک نظم عمومی را پذیرفتند و این باید ادامه پیدا کند. تصمیمات ستاد ملی که در این زمینه مسئول درجه اول است باید جدی گرفته شود.

ایشان همچنین با اشاره به راهکارهای دولت در جبران خسارات مادی به بخش آسیب‌‎پذیر جامعه فرمودند: برای برخی از اقشار ضعیف مسئولان فکرهایی کرده‌‌اند و توصیه می‌کنم که مسئولان دولتی هر چه سریع‌تر این برنامه‌ها و فکرها را اعلام و اجرا کنند. عده‌ای از مردم در شرایط فعلی زندگی سختی می‌گذراند و مردمی که دست باز دارند از آنها حمایت کنند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به ماه رمضان اظهار کردند: ماه رمضان در پیش است و این ماه انفاق و ایثار و نیازمندان است و نیاز است که رزمایشی برای کمک مؤمنانه به نیازمندان بوجود آید تا به فقرا کمک شده و خاطره خوشی در اذهان ایجاد شود. بایستی صحنه‌ها و جلوه‌ای از جامعه مهدوی نظیر جامعه عدل و قسط و عزت و علم و برادری را ایجاد کنیم. در غیاب جلسات عمومی ماه رمضان نظیر دعا و سخنرانی و توسل که سال جاری از آن محروم هستیم نباید از عبادت و تضرع و خشوع در تنهایی غافل شویم. باید در بین خانواده‌ها خود و در اتاق خود خشوع و خضوع را بوجود آوریم.

فرمانده کل قوا با اشاره به نام‌گذاری سال جدید تاکید کردند: مسئولان و فعالان جوان در عرصه علم و فناوری نباید جهش تولید را فراموش کنند و بایستی به هر قیمتی که هست آن را دنبال کرده و کشور را جهش دهیم. جوانان باید ساخت و ساز و تولید نیاز‌های فراوان کشور در آزمایشگاه‌ها دنبال کنند, ان شا الله آرزو‌های ملت بزرگ ایران با فرج حضرت، ولی عصر تحقق بخشیده خواهد شد.
alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

alibagherikahkesh.blog.ir
https://digipostal.ir/culvij1
alibagherikahkesh.blog.ir
در جلسه امروز چهارشنبه هیات وزیران به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، ضمن ارائه گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص مدیریت مقابله با ویروس کرونا، میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح در سال ۱۳۹۹ مشخص شد.

در ادامه این جلسه همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش چند برابری تولید ماسک، مواد ضدعفونی و مواد شوینده خبر داد و اظهار امیدواری کرد که به زودی نیاز به واردات ماسک از خارج از کشور برطرف می شود.

هم چنین، دستاوردهای علمی دانشگاهیان و شرکت های دانش بنیان، در زمینه تولید تجهیزات و نرم افزارهای مرتبط با مقابله با کرونا نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور در این جلسه ضمن تقدیر از کادر پزشکی، نخبگان دانشگاهی، تولیدکنندگان و نیروهای نظامی و انتظامی که هریک به نحوی به تأمین سلامتی، رفاه، امنیت و آرامش خاطر مردم عزیزمان کمک کردند، مواضع خصمانه دولت آمریکا در ممانعت از کمک های بهداشتی و بشردوستانه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: البته مردم عزیز ما تحریم های سخت آمریکا که عملاً شامل بهداشت، درمان و سلامتی مردم شده است را ناکام گذاشتند.

تصویب افزایش ضریب حقوق کارکنان و بازنشستگان در سال ۱۳۹۹
بر اساس تصمیم هیات وزیران، حقوق شاغلین دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۳۹۹، ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش یافته به طوری که پس از افزایش مذکور، حکم حقوقی آنان از ۲۸ میلیون ریال کمتر نخواهد بود.

هم‌چنین، حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری به استثنای مشمولین قانون نظام هماهنگی پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۳۹۹ به میزان ۱۷ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۵۰۰ ریال و حداکثر حقوق و مزایای مستمر این قبیل کارکنان به میزان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می‌شود.

افزون بر این، حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۳۹۹ به میزان ۹ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین می‌شود که با احتساب فوق العاده‌های موضوع ماده (۶) قانون یادشده این میزان نباید کمتر از ۱۷ میلیون و ۹۷۴ و ۵۰۰ ریال شود و مابه التفاوت آن تا این مبلغ به سقف محاسبه شده، اضافه خواهد شد.

گفتنی است، پس از اعمال افزایش های مذکور، مبلغ مابه التفاوت ریالی مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی (برای کارکنان رسمی و پیمانی) و قرارداد ماهانه (برای کارکنان قرارداد کارمعین و کار مشخص و طرحی) به نسبت مدت کارکرد از مبلغ ۲۸ میلیون ریال با عنوان " تفاوت تطبیق موضوع جز (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) " در احکام درج می‌گردد.

بر همین اساس، افزایش حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و شرکت های دولتی دارای مقررات خاص از جمله شرکت ها و دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان های موضوع ماده ۵ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۳۹۹ به میزان ۱۵ درصد تعیین می‌شود.

گفتنی است، حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح در سال ۱۳۹۹، ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش می‌یابد، پس از افزایش مذکور، حکم حقوق بازنشستگان متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، از ۲۸ میلیون ریال کمتر نخواهد بود.

همچنین، حداقل حقوق بازنشتگان به میزان ۱۸ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۵۰ ریال و حداکثر حقوق آنان نیز ۷ برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین شد.

گفتنی است، سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از محل منابع داخلی خود، با تصویب هیئت امنا یا مجمع عمومی، حداکثر درسقف افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۳۹۹ براساس مفاد این تصویب نامه اقدام نمایند.

اصلاح مرجع تصویب آیین نامه چگونگی کار هیئت عالی نظارت
هیات وزیران به منظور رفع ایراد هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات اداری، موضوع تعیین مرجع تصویب آیین نامه مربوط به چگونگی کار هیئت عالی نظارت را اصلاح کرد.

مطابق این اصلاحیه، دستورالعمل چگونگی کار هیئت عالی نظارت و سایر دستورالعمل‌های لازم برای اجرای قانون و آیین‌نامه اجرایی آن، از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، تهیه و ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است، مطابق قانون رسیدگی به تخلفات اداری، آیین نامه اجرایی مربوط به چگونگی کار هیئت عالی نظارت باید از سوی سازمان اداری و استخدامی تهیه و به تصویب هیئت وزیران برسد، حال آن که بر اساس آیین نامه اجرایی قانون فوق، تصویب آیین نامه مورد اشاره به همان هیئت (متشکل از دبیر کل سازمان امور اداری و استخدامی کشور (سابق)، نماینده رییس قوه قضائیه و سه نفر از بین نمایندگان وزرا و یا بالاترین مقام سازمان های مستقل دولتی) محول شده، که این تناقض مورد ایراد دیوان عدالت اداری قرار گرفته است.

اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری
هیات وزیران آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، موضوع وظایف و‌ اختیارات هیئت های امنای منتخب مسئول نگهداری و اداره اماکن و ‌محوطه‌ های تاریخی و موزه‌ ها را اصلاح کرد.

بر این اساس عنوان "وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی" در این آیین نامه، جایگزین عنوان "سازمان میراث فرهنگی و گردشگری" می شود.

همچنین، هیئت امنای منتخب مورد اشاره از ترکیب اشخاص حقیقی و حقوقی و به منظور اداره و نگهداری موزه ملی و مجموعه های ملی و استانی، منصوب و معین می‌شوند. نحـوه تشـکیل، وظایف و اختیارات‌، چگونگی فعالیت و شیوه حمایت و نظارت و طریقه دریافت کمک و ارزیابی فعالیت‌های این هیئت‌ها مطابق این آیین‌نامه تعیین می شود.

اصلاح اساسنامه کمیسیون ملی یونسکو
با تصویب دولت، به منظور جلوگیری از بروز مشکلات بودجه ای و تخصیص اعتبارات مربوط، ماده (۱۱) اساسنامه کمیسیون ملی یونسکو در ایران، واژه" تابعه" به واژه"‌وابسته" اصلاح ‌شد.

ساز و کار نحوه اجرای واگذاری سهام شرکتهای دولتی در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس
با تصویب هیات وزیران، سقف سرمایه‌گذاری هر شخص حقیقی ۲۰ میلیون ریال تعیین و در صورت فزونی تقاضا بر عرضه، از روش تسهیم به نسبت برای تخصیص استفاده خواهد شد.

هم‌چنین، هر شخص حقیقی می‌تواند فقط یک بار از تخفیف اعلام شده توسط هیئت وزیران استفاده نماید که این تخفیف صرفاً برای اشخاص حقیقی ایرانی مقیم داخل کشور قابل اعمال است.

گفتنی است، واحد درصد از تخفیف اعلام شده توسط هیئت وزیران به بازار گردانی واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری فوق‌الذکر در همان صندوق تخصیص خواهد یافت و درصورت عدم فروش کامل سهام قابل واگذاری از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سهام باقیمانده موضوع واگذاری با استفاده از روش ثبت سفارش عرضه خواهد شد.

تصویب اساسنامه و امیدنامه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با مدیریت غیر فعال
هیات وزیران، اساسنامه و امیدنامه صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله با مدیریت غیر فعال، موضوع یکی از تبصره‌های قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور را به تصویب رساند.

گفتنی است، طبق جزء (۲) بند (الف) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل‌کشور وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است تمام یا بخشی از سهام و دارایی‌های دولتی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه قوه مجریه و باقی‌مانده سهام متعلق به دولت و شرکت های دولتی در بنگاههای مشمول واگذاری را واگذار نماید و منابع حاصله را واریز کند. علاوه بر روشهای فوق، واگذاری سهام در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF ) مشروط به اینکه تشکیل این صندوق‌ها با مدیریت دولتی برای بلندمدت نباشد و یا عرضه سهام به روش ثبت سفارش با لحاظ شرایطی مجاز است.

بر همین اساس، شورای‌عالی بورس مکلف است ساز وکار نحوه اجرای این جزء و اساسنامه صندوق‌های مذکور را برای تصویب در هیئت وزیران تدوین کند که این اساسنامه در جلسه امروز دولت به تصویب رسید
alibagherikahkesh.blog.ir
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی روز پنجشنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ مصادف با نیمه‌ی شعبان، سالروز ولادت باسعادت قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با ملت شریف ایران مستقیم سخن خواهند گفت.

سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب ساعت ۱۱ صبح از شبکه‌های رسانه‌ی ملی و همچنین از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و حساب‌های اینستاگرام و توئیتر این پایگاه به زبان‌های مختلف و به صورت زنده پخش خواهد شد.
alibagherikahkesh.blog.ir
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان برنامه و بودجه کشور، «محمدباقر نوبخت» گفت: آماده‌ایم بخشی از بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی را با واگذاری اموال و سهام بپردازیم مشروط بر اینکه همه آنها صرف همسان‌سازی حقوق شود.

نوبخت شامگاه شنبه پس از نشست مشترک با نمایندگان تشکل‌های بازنشستگی در خصوص نحوه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و همچنین خدمات جدید دولت به بازنشستگان کشوری از طریق ارتباط زنده صفحه اینستاگرام جزئیاتی را بیان کرد.

وی با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد در مرحله اول به حقوق همه شاغلان و بازنشستگان ۱۵ درصد اضافه شود، گفت: در مرحله بعد بازنشستگانی که ۳۰ سال سابقه کامل دارند اگر با ۱۵ درصد افزایش به حداقل دریافتی دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نرسیدند همه این عزیزان مشمول افزایش حقوق تا حد نصاب دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهند بود.

وی با بیان اینکه برای۲۰ گروه شغلی بازنشستگان کشوری حدود۱۰ هزار میلیارد تومان توزیع خواهد شد تا همسان سازی به شکل عادلانه انجام شود گفت: برای افرادی که در گروه‌های یک تا پنج قرار گرفتند از یک میلیون و ۱۳۵ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۹۴ هزار تومان به دریافتی شان افزوده خواهد شد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه برای گروه دوم که شامل سطوح ۶ تا ۱۱ می باشد از ۷۲۵ هزار تومان تا ۷۸۱ هزار تومان افزایش پرداختی اعمال خواهد شد، افزود: برای گروه سوم که در سطوح ۱۲تا ۱۶ می‌باشند بیش از ۸۰۰ هزار تومان افزایش در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای افرادی که در گروه ۱۷ تا ۲۰ قرار گرفته‌اند از نهصد هزارتا ۹۵۶ هزار تومان افزایش پرداختی اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ هزار تومان به افرادی که همسان سازی در مورد آنها اعمال می‌شود افزایش پرداخت اعمال خواهد می‌شود، گفت: این افزایش برای یک میلیون و ۳۱۱ هزار نفر اعمال خواهد شد همچنین برای بازنشستگانی که در سنوات اخیر بازنشسته شده اند حدود ۷۰۰ هزار تومان افزایش پرداختی اعمال خواهد شد.

به گفته نوبخت، این روش به تصویب اکثریت به اتفاق نمایندگان تشکل‌های بازنشستگی کشوری و لشکری رسیده و به نظر می‌رسد به عدالت نیز نزدیک باشد.

وی با بیان اینکه در فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری (در مواد ۶۶ و ۶۷) شغل و شاغل تعریف شده است گفت: در ماده ۱۰۹ قانون مذکور نیز جدولی مشخص شده است که بازنشستگان را بر اساس آخرین وضعیت شغلی دسته بندی کرده است.

وی افزود: بر اساس این دسته بندی گروه‌های بالاتر امتیازات وحقوق‌های بیشتری نیز دریافت می کند در نتیجه برای رعایت عدالت در توزیع منابع موجود برای همسان سازی حقوق بازنشستگان برای پنج گروه اول بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش پرداختی لحاظ شد.

**سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان افزایش یافت
رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخش دوم مباحث خود با اشاره به نحوه افزایش سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان گفت: برای بازنشستگان کشوری سقف ۶۰ هزار تومان خدمات بیمه تکمیلی در سال ۱۳۹۸ به ۱۴۰ هزار تومان در سال جاری افزایش و بر این اساس بیمه تکمیلی نسبت به سال ۹۸ حدود ۲,۵ برابر خواهد شد، این افزایش در حالی است که نسبت به سال قبل بازنشستگان محترم نباید سهمیه بیشتری بپردازند.

به گفته نوبخت، در ضوابط اجرایی بودجه ۱۳۹۹ ماده ای گنجانده خواهد شد تا دستگاه‌های اجرایی مجاز باشند امکانات رفاهی خود را که به شاغلان ارائه می‌دهند در اختیار بازنشستگان محترم نیز قرار دهند.

معاون رئیس جمهور گفت: فعالیتهای کمیته های مشورتی بازنشستگان ادامه خواهد یافت تا کمبودهای این حوزه در بودجه ۱۴۰۰ که روند تدوین آن در یکی دو ماه آینده آغاز می شود جبران شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخش نهایی توضیحات خود در صفحه اینستاگرام با بیان اینکه این سازمان طرحی را برای کمک به همسان‌سازی حقوق مشمولان تامین اجتماعی تدوین کرده است گفت: به لحاظ قانونی وظیفه همسان ‌سازی حقوق مشمولان تامین اجتماعی بر عهده سازمان تامین اجتماعی می باشد اما با توجه به وظایفی که بر عهده سازمان برنامه و بودجه می باشد این سازمان در روزهای آینده مسئولان سازمان تأمین اجتماعی را دعوت خواهد کرد تا آنها برنامه خود برای همسان سازی حقوق بازنشستگان این بخش را ارائه کنند.

وی افزود: بر اساس برنامه سازمان برنامه و بودجه این سازمان در نظر دارد برای تامین منابع لازم برای همسان سازی حقوق مشمولان سازمان تامین اجتماعی بخشی از بدهی دولت به این سازمان را پرداخت نماید.

نوبخت گفت: همین امشب موضوع را به معاونت مربوطه در سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده‌ام و در هفته جاری جلسه مذکور با نمایندگان سازمان تامین اجتماعی با هدف کمک به همسان سازی پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی برگزار خواهد شد.
alibagherikahkesh.blog.ir
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: برای مسئله مبارزه با کرونا در روندی که ما پیش رو داریم هیچ اختلاف نظری بین دستگاه‌های دولتی و بین قوا وجود ندارد و همه با هم و در کنار هم این کارها را انجام می‌دهیم، رهبر انقلاب همواره حمایت کردند بنابراین کل نظام یکپارچه است.

او افزود: کرونا با همه گرفتاری‌هایی که برای ما درست کرده آثار خوبی داشته که آن هم وحدت مردم و همه مسئولان بوده است، هیچ اختلافی نداریم، نه بین وزارت خانه بهداشت و نه وزارت صمت و یکی در گوشه ای شیطنت می‌کند. برخلاف دعوت بدخواهان و ضد انقلاب که مردم را دعوت می‌کنند به اینکه بین سلامت و فعالیت اقتصادی یکی را باید انتخاب کنند، باید گفت این هم مردود، غلط و ناصواب است.

روحانی گفت: فعالیت اقتصادی و پروتکل بهداشتی هر دو در کنار هم قابل اجرا و پیاده کردن است. فعالیت اداری و تولیدی ما و بقیه فعالیت های اقتصادی باید برپا باشند اما تمام اصول و پرتکل های بهداشتی باید رعایت شود.

او گفت: امروز نسبت به طرح جدید فاصله گذاری هوشمند بحث کردیم و کارگروهی این را چند روز در وزارت کشور بررسی کرده بود؛ کمیته اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا هم آن را بررسی کرد و مصوبه ای هم به دنبال خود داشت.

آغاز فعالیت کسب و کار‌ها از ٣٠ فروردین در تهران
رئیس جمهور گفت: در جلسه امروز برای خدمات اقتصادی و کسب و کار‌ها این پیشنهاد تصویب شد که از ۲۳ فروردین استان‌های می‌توانند کشور کسب و کار‌های متوسط و کم ریسک را انجام دهند، اما کسب و کار‌های پر ریسک تا پایان فروردین ممنوع است.

روحانی گفت: در استان تهران این فعالیت‌ها با مراعات پروتکل هاى بهداشتی از ٣٠ فروردین آغاز مى شود؛ همچنین ما از کمیته تبلیغات خواستیم که طرح‌ها را بررسی کند. ما برای بازگشایی فعالیت هم تصمیم گرفتیم که از روند پلکانی استفاده کنیم و این پیشنهاد وزارت بهداشت بود که فعالیت‌ها به صورت تدریج انجام شود.

او با اشاره به پیشنهاد و توصیه وزارت بهداشت و درمان گفت: بازگشایی فعالیت‌ها در جامعه به صورت پلکانی و تدریجی آغاز می‌شود، ما هم نسبت به فعالیت اقتصادی در استان‌ها و استان تهران و هم نسبت به سایر فعالیت‌ها در کشور به صورت پلکانی و تدریجی تصمیم گرفتیم.

رئیس جمهوری افزود: ادارت دولتی اکنون نیز فعال هستند و همه مشغول فعالیت هستند البته از هفته آینده از ۲۳ فرودین ماه فعالیت ادارات به این صورت خواهد بود که دو سوم سرکار حاضر می‌شوند و یک سوم از کارکنان مجاز هستند که سر کار نروند و بخش‌های مختلف درباره حضور یک سومی کارکنان به صورت گردشی تصمیمگیری کنند که یک سوم کمتر در محل کار حضور پیدا کنند مگر جا‌هایی که ضرورت داشته باشد بیش از دو سوم فعالیت کنند. البته افرادی که سن بالاتری و یا بیماری‌های زمینه‌ای هستند در اولویت یک سومی قرار بگیرند.

روحانی تاکید کرد: هر کس کرونا مبتلا شد موظف است به رئیس بخش خود در محل کار اعلام کند و سر کار نیاید و باید برای مدتی که برای درمان مشخص شده حدود دو هفته باید به صورت قرنطینه باید در منزل یا نقاهتگاه و یا بیمارستان بنا به شرایط بیماری بماند.

او تصریح کرد: حضور فرد مبتلا در محل کار تخلف است و کسی که می‌داند مبتلا است و آزمایش او مثبت شده است نباید سر کار برود و یا رییس او بگوید باید به سر کار بیاید و اشکال ندارد؛ این موضوع کاملا روشن است حضور کسی که مبتلا به بیماری کرونا است در جامعه و سرکار و اجتماعات ممنوع است و باید خود را قرنطینه کند که همه جامعه باید توجه داشته باشند.

روحانی گفت: آقای نمکی هم باید این مسئله را با قاطعیت مطرح کند که اگر در آزمایشگاه، فردی به نتیجه مثبت کرونا رسید باید به فرد، خانواده و محل کار آن فرد اعلام کند؛ این را همه آزمایشگاه‌ها باید انجام دهند. وقتی به کسی می‌گویند آزمایش و مثبت است، نباید نگران و مضطرب شوند، بسیاری از مردم با مراقبت و هیچ نیازی به بستری شدن درمان می‌شوند. بسیاری از مردم بدون هیچ اقدام درمانی با ایزوله کردن و قرنطینه در مدت دو هفته درمان می‌شوند و هیچ مشکلی هم نخواهند داشت، طبق آمار ۸۵ درصد مبتلایان با مراعات و رعایت مسائل بهداشتی خوب می‌شوند و ممکن است ۱۵ تا ۲۰ درصد دچار مشکلاتی شوند که باید به پزشک مراجعه کنند که شاید برخی از آنها به بستری شدن نیازی نداشته باشند و برخی هم باید بستری شوند که آنها در روند درمان قرار می‌گیرند و درمان می‌شوند.

روحانی یادآور شد: از ۱۰۰ نفری که به بیماری مبتلا می‌شوند ۳ تا ۴ نفر با خطر مرگ مواجه می‌شوند که البته رقم جهانی ۵ درصد است که باید تلاش کنیم این رقم کاهش و به زیر ۳ درصد برسد.

تغییر ساعت کاری ادارات از ۲۳ فروردین در استان‌های کشور
رئیس جمهور بیان کرد: اصول بهداشتی را باید محکم رعایت کنیم، به هم دست ندهیم، در اجتماعات شرکت نکنیم، از ماسک و دستکش استفاده کنیم. کرونا یک بیماری است که ترس از خودش بدتر است.

او افزود: ساعات کار اداری از روز ۲۳ فروردین تمام در استا‌ها و تهران ۷ صبح تا ۲ بعدازظهر است و این رویه تا ماه رمضان هم ادامه دارد، زیرا ناهار و نماز جماعت تعطیل شده است.

روحانی اظهار کرد: تمام کالا‌هایی که ضروری بوده که جابه جا شود، بدون هیچ خللی به خوبی انجام گرفته است و حتی اعلام شد یک درصد کمتر از گذشته نبوده است. در ماه اسفند و فرودین که مشکل کرونا داشتیم در بخش حمل و نقل هیچ فردی نه اخراج و نه شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: اتوبوس، قطار، هواپیما و ... فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهند؛ بین استان تهران و کرج تردد‌ها مشخص شده، خودرو‌های شخصی در داخل استان‌ها آزاد بوده و در حال حاضر هم هست، اما میان استان به استان که تردد خودرو‌ها ممنوع بوده و تا ۳۰ فروردین ممنوع است.

او ادامه داد: نکته دوم این بود که گفته شد که در ماه اسفند و فروردین که ما مشکل کرونا داشتیم هیچ فردی نه اخراج شده و نه تعدیل شده. پس برای کارگران و افرادی که در بخش حمل و نقل کار می‌کنند این خبر خوشی بوده و همه اینها مشمول تسهیلات بانکی‌ می‌شوند که این شرط تسهیلات بانکی این است که کسی را اخراج و تعدیل نکرده باشند.

روحانی اظهار کرد: همچنان اتوبوس‌ها، قطار، هواپ‍یما و کشتی همه فعالیت‌های خودشان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رعایت فاصله و استفاده از ماسک انجام دهند.

رئیس جمهور افزود: در مورد آموزش و پرورش و آموزش عالی بحث‌هایی امروز شد و فعلاً تصمیم بر این است که در بخش آموزش به جز آموزش تکمیلی در دانشگاه که گفته می‌شود از ۳۰ فروردین به خصوص بخش دکترا حضوری خواهد بود، در بخش‌های دیگر تصمیم بر این است که تا ۳۰ فروردین همچنان تعطیل باشند.

روحانی عنوان کرد: ما این اختیار را به استان‌ها داده‌ایم که خودشان تصمیم بگیرند. ما برخی استان‌ها را در جنوب به صورت سفید داریم و مثلاً در بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مشکلی نیست و می‌توانند آموزش را شروع کنند. برای کل کشور تا پایان فروردین آموزش تعطیل است تا ما در آینده تصمیم بگیرم.

او گفت: شیوه درمان و کار ویروس کرونا برای ما مشخص نیست و وزارت بهداشت نمی‌تواند قطعی و روشن بگوید که چه می‌شود و مثلاً در دو ماه آینده یا تابستان چه چیزی رخ می‌دهد. از این رو باید صبر کنیم و اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

روحانی ادامه داد: در مورد اماکن مقدسه باید بگویم که آنها تا پایان فروردین همچنان تعطیل هستند و در مورد آنها در آینده تصمیم می‌گیریم.

او اظهار کرد: ۲۴ فروردین جلسه بعدی ما خواهد بود و اگر نیاز بود، پیش از آن جلسه می‌گذاریم.

روحانی در پایان گفت: جلسه بعدی ما ۲۴ فروردین خواهد بود اما اگر تا این تاریخ دیدیم جلسه‌ای لازم است می‌توانیم جلسه بگذاریم و قبلا به دوستان و برادران برای این جلسه اطلاع خواهیم داد.
alibagherikahkesh.blog.ir
براساس ماده ۴۱ قانون کار، شورای عالی کار که متشکل از نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان کارگری و نمایندگان کارفرمایی می‌شود، موظف به تعیین حقوق کارگران در سال بعد هستند.

در ماده ۴۱ قانون کارآمده است:شورای عالی کار همه ساله موظف است، میزان حداقل مزد کارگران را برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف با توجه به معیارهای تعیین کند.

حداقل مزد بدون آن که مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی‌های کار محول شده را مورد توجه قرار دهد باید به اندازه‌ای باشد تا‌زندگی یک خانواده، که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود را تأمین کنند.

کارفرمایان موظفند که در ازای انجام کار در ساعات تعیین شده قانونی به هیچ کارگری کمتر از حداقل مزد تعیین شده جدید پرداخت نکنند و در صورت تخلف ضامن تأدیه مابه‌التفاوت مزد پرداخت شده و حداقل مزد جدید هستند.

علی رغم تاکید قانون، اما اعضای شورای عالی کار در روز‌های پایانی سال ۹۸ نتوانستند برای تعیین حقوق کارگران در سال ۹۹ به اجماع برسند و این کار را به امسال موکول کردند البته قبل از برگزاری جلسات تعیین دستمزد، نمایندگان کارفرمایی با ارسال نامه ای به وزارت کار درخواست کرده بودند به دلیل شیوع کرونا کار تعیین دستمزد به تعویق بیفتد.

در نامه کارفرمایان به وزارت کار آمده است:

متاسفانه به علت شیوع ویروس کرونا در جامعه اکثر بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط به لحاظ جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا به حالت تعطیل درآمده اند و این واحد‌ها حتی نمی‌توانند حتی حقوق اسفندماه پرسنل خود را پرداخت کنند.

چون تعیین حقوق و دستمزد موضوع ماده ۴۱ قانون کار برای تعیین حقوق در سال ۹۹ توسط شورای عالی کار دربر گیرند کلیه واحد‌های کوچک، متوسط و بزرگ است و تصمیم مذکور یک تصمیم کلان و در سطح ملی است به همین برای اتخاذ این تصمیم امار و اطلاعات کافی وجود ندارد، بنابر این درخواست داریم جلسات شورای عالی کار به سال آینده موکول شود.

چنانچه گروه‌های دیگر عضو شورای عالی کار اصرار بر تعیین حداقل دستمزد موضوع ماده ۴۱ قانون کار در این برهه زمانی هستند، شورای عالی کار برای افزایش مزد کارکنان در سال ۹۹ میزان ۱۵ درصد افزایش حقوق نسبت به دستمزد سال ۹۸ را در نظر بگیرد.

نمایندگان کارگری با درخواست نمایندگان کارفرمایی در جلسات تعیین دستمزد موافقت نکردند و همین باعث شد که حقوق کارگران در سال جدید نامشخص باقی بماند.

اعضای کمیته دستمزد بعد از برگزاری چندین جلسه با در نظر گرفتن تورم کالا‌ها در دی ماه هزینه‌های سبد معیشت یک خانواده ۴ نفره کارگری را در سال آینده ۴ میلیون و ۹۴۰ در نظر گرفتند.

سال ۹۸ رقم سبد معیشت یک خانواده کارگری ۳ میلیون ۷۵۹ هزار و ۶۶۲ تومان که با تورم ایجاد شد هزینه‌های سبد معیشت خانواده کارگری طی یک سال افزایش حدوداَ یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومانی (۳۱ درصد افزایش) را نشان می‌دهد.

براساس محاسبات کمیته دستمزد سهم خوراکی‌ها در سبد معیشتی یک خانواده کارگری حدود ۳۱ درصد است که دارای تورم ۳۲ درصدی در دی ماه است. ۶۹ درصد مابقی سبد معیشتی خانواده کارگری را اقلام غیر خوراکی مانند مسکن، حمل و نقل، بهداشت و ارتباطات تشکیل می‌دهد که این اقلام نیز در دی ماه امسال تورم ۳۱ درصدی داشتند.

سال ۹۸ حداقل دستمزد یک خانواده کارگری ۴ نفره ۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۴۱۵ تومان بود که با این رقم تنها می‌توانست ۵۴ درصد سبد معیشتی خود را تامین کند.

طبق اعلام کمیته دستمزد برای اینکه یک خانواده کارگری بتواند کل سبد معیشتی خود را تامین کند باید حقوق آن‌ها در سال آینده حدود ۵۸ درصد افزایش (بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان) پیدا کند که این موضوع منوط به تصمیم گیری اعضای شورای عالی کار است.

روز گذشته علی خدایی یکی از نمایندگان کارگری در صفحه شخصی خود در باره زمان برگزاری جلسات تعیین دستمزد گفت:به دلیل اجرای طرح فاصله گذاری ممکن است جلسات به تاخیر بیافند.بعد از مشخص شدن حداقل دستمزد، به سایر سطوح مزدی ورود می کنیم.

وی افزود:شخصا و به نمایندگی از گروه کارگری شورای عالی کار تصویب هرگونه عددی برای دستمزد را تکذیب کرده و عدد ۲۰در صد ذکر شده به هیچ‌وجه مورد قبول وپذیرش گروه کارگری نبوده است. تعیین دستمزد در فروردین ماه صورت خواهد گرفت.

فرامرز توفیقی، نماینده دیگر کارگران در شورای عالی کاراظهار کرد: تمرکز تیم کارگری بر این است که حداقل دریافتی همه کارگران جدا از وضعیت تاهل و فرزند و… باید به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در امسال برسد.

وی افزود: تیم کارگری مطابق ماده ۴۱ قانون کار به هیچ وجه به مزدی کمتر از نرخ تورم تن نخواهند داد. بعید می‌دانم جلسات دیرتر از ۱۶ فروردین آغاز شوند
alibagherikahkesh.blog.ir
رکورد اعمال جراحی وی در طول جنگ تحمیلی که در دفاتر اتاق عمل به ثبت رسیده، حدود ۱۸ هزار عمل جراحی است. بیشترین طول مدت جراحی دکتر تابش در یک مورد ۱۱ ساعت بوده است که در طول این عمل، سه بار پرسنل اتاق عمل عوض شدند و او همچنان به عمل ادامه می‌داد. مورد فوق مربوط به وجود ترکشی در «پریکارد» قلب یک بیمار بوده است که با هرضربان قلب، بیمار درد احساس می‌کرد. رکورد متوسط اعمال جراحی وی روزانه ۶ عمل سنگین بود. متوسط آمار اعزام مجروحین به بیمارستان پایگاه هوایی هر دو هفته ۹۰ مجروح جنگی بود.

سطور بالا چکیده‌ای از قهرمانی‌های یک پزشک ارتشی است که در طول تاریخ جنگ تحمیلی عملی خارق‌العاده روی رزمنده‌ای بسیجی که بمبی خنثی نشده در بدنش داشت انجام داده است.

ناصر تابش در سال ۱۳۲۳ در شهر اصفهان متولد شد و در سال ۱۳۴۲ در حالیکه هنوز دیپلم خود را نگرفته بود به ارتش پیوست. تابش در ابتدای خدمت، بلافاصله دیپلم خود را گرفت و خود را آماده ورود به دانشگاه کرد. در سال ۱۳۴۷ به دانشکده پزشکی راه پیدا کرد و در سال ۱۳۵۴ با عنوان دکترای پزشکی فارغ التحصیل شد.

انتخاب دورترین نقطه‌ی محل خدمتی
وی در جلسه‌ای که به منظور تعیین محل خدمت برگزار شد، طی مسابقه‌ای به بهترین شهر ایران برنده شد. در پایان جلسه، چون هیچکس حاضر نشد به دورترین نقطه نیروهوایی برود از حق خود گذشت و به بندر جاسک که ایستگاه رادار نیرو هوایی بود اعزام شد.

فقط یک پست برایت داریم؛ کربلای ایران
بعد از چند سال خدمت در آن ناحیه دور افتاده، به پایگاه هوایی اصفهان منتقل شد. سپس در امتحانات تخصصی پزشکی شرکت کرد و قبول شد. آغاز دوره تخصصی، با برافروختن آتش جنگ تحمیلی مصادف بود. پس از چهار سال تحصیل به عنوان متخصص جراحی عمومی به بهداری نیروی هوایی مراجعه کرد. رئیس وقت بهداری نیروی هوایی در آن زمان به او گفت: «فقط یک پست برای تو داریم آن هم کربلای ایران.» تابش منظور رئیس بهداری را متوجه نشد، ولی در مأموریت محل خدمت وی، پایگاه هوایی دزفول قید شده بود. به دزفول رفت. آنچه به وی واگذار شده بود حد مرزی «عبد الخان» تا ۳۰ کیلومتری خرم آباد بود و آنچه به عنوان حوادث جنگی منطقه به وی واگذار کردند سه شهر دزفول، اندیمشک و شوش بود.

خطرناک‌ترین عمل جراحی یک پزشک ارتشی

ناصر تابش در همین رابطه توضیح می‌دهد: «در منطقه شمال خوزستان هیچ دکتر جراحی نبود و هرچه از قبل بود، به شهر‌های امن دیگر مهاجرت کرده بودند. حتی اعمال جراحی اورژانس مردم شهر‌ها به گردن من بود. در این میان اعمال جراحی «الکتیو» و اورژانس تیپ نیروی زمینی و واحد‌های پلیس و ژاندارمری و سپاه و خانواده‌ها آن‌ها در زمینه کار من قرار داشت.

خانواده‌ها فرزندان خود را در اتاق عمل پرتاپ می‌کردند
وقتی شهر‌ها مورد هجوم و بمباران دشمن قرار می‌گرفت همه مجروحین به بیمارستان پایگاه هوایی آورده می‌شدند. در بمباران هفت تپه و کارخانه قند، صد‌ها خانواده فرزندان مجروح خود را روی دست و با پای برهنه، گریان و نالان بدون اینکه به اورژانس ببرند، به اتاق عمل هجوم می‌آوردند. در یک صحنه، خانواده‌ها فرزندان مجروح خود را به داخل اتاق عمل پرتاب می‌کردند و صحنه‌های رقت باری را بوجود آوردند.

خطرناک‌ترین عمل جراحی یک پزشک ارتشی
سال ۱۳۵۴ دوران دانشجویی ایستاده نفر اول سمت چپ

صد‌ها مجروح جنگی در این بیمارستان و توسط من تحت عمل جراحی قرار گرفتند و امروز هیچ نشانی از اسامی بعضی از این مجروحین در دفاتر اتاق عمل و بخش به ثبت نرسیده است. شدت کار و درگیری ۱۵ تکنسین اتاق عمل و تنها جراح منطقه، نه تنها اجازه ثبت نام یا نوع درمان که برای آن‌ها انجام شده، نمی‌داد بلکه ساعت‌ها اعمال جراحی به جراح اجازه استراحت یا غذا خوردن هم نمی‌داد.

جراحی زیر بمباران دشمن
در یکی از حملات دشمن، بحران به حدی بالا گرفت که همزمان دو بیمار را روی دو تخت جراحی عمل کردم. روز‌های بحرانی که در حین اوج حملات، خود بیمارستان نیز مورد تهاجم قرار می‌گرفت. من به چشم خود، شبی تیره وتار و نحس را دیدم که در حین عمل جراحی، ناگهان بیمارستان هدف بمباران قرار گرفت و بلندگو در حالیکه اعلام می‌کرد پرسنل بیمارستان به سنگر گروهی بروند. گروهی از پرسنل به پناهگاه رفتند، اما من و آقای معمارپور و خانم بنیادیان و متخصص بیهوشی و تکنسین بیهوشی آقای آهویی و آقای بهرامی، به سنگر نرفتیم. زیرا رها کردن بیمار در آن وضعیت غیرقابل امکان بود. شیشه‌ها یکی پس از دیگری فرو می‌ریخت و بمب و موشک در اطراف بیمارستان منفجر می‌شد.

خطرناک‌ترین عمل جراحی یک پزشک ارتشی
نفر اول ایستاده از چپ

وضعیت اسفبار بیمارستان هوایی دزفول در ساعات خاموشی، داستانی ناگفتنی دارد. کاری چنین سخت و بغرنج در شرایطی چنین هراسناک. در واقع کار زمانی شروع می‌شد که همه در سنگر قرار می‌گرفتند و تنها بیمارستان و پرسنل آن بودند که در فضایی آکنده از ترس و اضطراب باید به کار ادامه می‌داد. اما شرح آنچه گذشت و از خاطره‌ها رفت تنها در نزد پروردگار جهان می‌ماند.

حتی ما خود به یاد نداریم که چه گذشت و چه ایثار‌هایی انجام شد. تا آنجا که از شخص غیر مسئولی شنیدیم که گفته بود: بیمارستان هوائی دزفول برای پایگاه دردسرساز شده. اما شرح آنچه را که باید گفت این است که از ده‌ها لشکر سپاه، بسیج و ارتش حتی مجهزترین آن‌ها که لشکر محمد رسول الله (ص) بود، وقتی به منطقه می‌آمدند هرنوع امکاناتی داشتند به جز جراح؛ و مشکل همین جا بود.

خطرناک‌ترین عمل جراحی یک پزشک ارتشی
تنسی ایالات متحده ۱۹۶۷

سال ۱۳۶۵ یک سرباز بسیجی مورد اصابت یک «بمبلت» از بمب خوشه‌ای قرار گرفت. سرتیز بمبلت، یعنی حبه‌ای از بمب اصلی که خود بمبی کوچک بود، کمر بیمار را دریده و در داخل عضلات نرم باسن و ران باقی مانده بود. سپس عضلات و نسوج نرم آن را کاملا پوشانیده بود. این مجروح به بیمارستان شهر دزفول (افشار) که اتفاقا در آن شب چند دکتر اعزامی در آنجا حضور داشتند، فرستاده شده بود. آنچه در داخل ران بیمار قرار گرفته بود، جسمی فلزی و سپس پوکه خالی ضدهوایی تصور شده بود، اما وقتی سروان پناهی و دستیار شجاع وی که یک همافر در آن زمان بود و جزو تیم خنثی کننده بمب و مواد منفجره بودند، عکس‌ها را دیدند با وحشت فریاد کشیدند.

تخلیه بیمارستان به دلیل بمب عمل نکرده در بدن رزمنده
جسم موجود در ران بیمار را بمب خوشه‌ای حتی شماره و نوع آن را تشخیص دادند. وقتی معلوم شد این جسم یک بمب عمل نکرده است، وضعیت به گونه‌ای دیگر تغییر کرد. بیمارستان تخلیه شد. صد‌ها بیمار به خیابان‌ها کشیده شدند. همه از مجروح دوری جستند و با بلندگوی دستی کوچکی، از دور با او صحبت می‌کردند. جراحان اعزامی هریک رنگ پریده به دیگری توصیه می‌کرد که در حین عمل چه اقداماتی را انجام دهد. ولی حاضر نبودند خودشان پیشقدم شوند. بر سر اینکه ارتوپد‌ها باید عمل را شروع کنند، با متخصصین جراحی عمومی بحث در گرفت. جراحان به بحث و جدل پرداختند، چون هیچ کس حاضر به انجام این عمل جراحی نبود.

قرار شد بیمار هوایی به تهران منتقل شود/ پرسنل پرواز نپذیرفتند
هر یک دیگری را برای این عمل سهمگین نامزد می‌کرد. بعد از چهارساعت مشاوره و بحث و جدل، به این نتیجه رسیدند که به علت خطرناک بودن این عمل و نبود امکانات کافی، بهتر است بیمار را با هواپیمای سی ۱۳۰ به تهران اعزام کنند. هواپیما حاضر شد و خلبان و کمک خلبان و مهندس پرواز به بیمارستان آمدند. اما وقتی از محموله‌ای که باید به تهران ببرند مطلع شدند، گفتند وظیفه ما بردن بار و مسافر است و ما طبق قوانین خود مجاز به حمل مواد منفجره و اصولا مسافر خطرناک نیستیم. مجددا بحث و مجادله بین جراحان اعزامی در گرفت.

متخصص بیهوشی اعزامی شرح ماجرایی را نظیر این مورد در جنگ دوم جهانی در روسیه برای دیگران تعریف کرد که چگونه در حین عمل، بمب منفجر و اتاق عمل به هوا رفت و جراحان به همراه تکنسین‌ها کشته شدند. تعریف این داستان باعث شد که به یکباره همگی از انجام این عمل سرباز زنند. در این لحظه یکی از جراحان اعزامی گفت:برای این عمل باید جراح نظامی بیاید. پس از چنین پیشنهادی، دکتر تابش را احضار کردند.

دکتر تابش می‌گوید: من بدون تأمل آماده عمل شدم. لباس‌های اتاق عمل را پوشیدم و به اتاق عمل رفتم. اما در اینجا مشکلی بزرگتر نمودار شد. واقعیت آن بود که هیچکس حاضرنبود در این عمل خطرناک پیشقدم شده و همراهم دست بشوید. اصولا اعمال جراحی توسط خود دکتر بدون دستیار مقدور نیست. بدین ترتیب دوباره جو بلاتکلیفی بر بیمارستان که اینک در حدود ۲۰۰۰ نفر در اطراف و داخل هستند، سایه افکند.

خطرناک‌ترین عمل جراحی یک پزشک ارتشی
نفر دوم از راست، جشن پایان تحصیلات و سوگند پزشگی اهواز دانشگاه جندی شاپور ۱۳۵۴

در همین رابطه «بهمن بلنده» دستیار دکتر ناصر تابش روایت می‌کند: «من در آن شب از ماجرا اطلاع نداشتم، اما در ساعت حدود ۱۰ شب با خانه آقای دکتر جهت مشاوره پزشکی تماس گرفتم که خانم دکتر تابش گفت ایشان جهت عمل جراحی مجروحی که نارنجک در رانش فرو رفته است به بیمارستان افشار دزفول رفته است. زمانی آنجا رسیدم که بحث و درگیری برسر آن بود که چه کسی باید با دکتر دست بشوید؟ و چرا تکنسین اتاق عملی که در آن شب کشیک بود، از همکاری سرباز زد؟.

بعد از اینکه متوجه شدم دکتر تابش با عمل خطرناکی روبروست و کسی حاضر به همکاری نیست من حاضر به کمک و دستیاری در این عمل شدم. بالاخره مشکل برای دیگران حل شد و نفس راحتی کشیدند. رئیس بیمارستان وقت (دکترایزدی) دستورات لازم را صادر کرد. بیمارستان جنب و جوش توأم با سکوتی معنی‌دار به خود گرفت.»

تصویربرداری از ایثار جراح ارتشی توسط دوربین‌های سپاه پاسداران
بیمار با احتیاط بیهوش شد و متخصص بیهوشی که یک پزشک اعزامی بود با صدای بلند به همگی اعلام کرد که، چون بیماری قلبی دارد، بیمار را به دستگاه بی‌هوشی (مانیتور) می‌کند و خود بیرون از اتاق عمل می‌ایستد. قرار بر این شد که، چون خطر انفجار در کار است از دستگاه «الکتروکوتر» (دستگاهی برای جلوگیری از خونریزی) نیز استفاده نشود. چون ممکن بود با کمترین ولتاژ، چاشنی فعال شود. در آخرین لحظه آغاز عمل، سپاه پاسداران مستقر در منطقه خواست تا این عمل تاریخی را با دوربین‌های خود به ثبت برساند.

انصراف از پوشیدن لباس ضد بمب
سروان پناهی از دیگر دستیاران دکتر ناصر تابش می‌گوید: «چون افراد داوطلب عمل مشخص شد، برای محافظت آن‌ها و به دلیل اینکه نیروی هوایی تعداد محدودی جراح دارد، بهتر است مجهز به لباس ضد بمب شوند. لحظه‌ای بعد لباس‌ها آماده شد، اما دکتر تابش که تصور می‌کرد که لباس‌ها، همانند لباس‌های معمولی است. وقتی آن‌ها را دید و پوشید، از کار کردن با آن‌ها صرف نظر کرد، چون وزن هرکدام ۵۰ کیلو بود.

این عمل سهمگین شروع شد. صدای ماشین بیهوشی و تنفس‌های مقطعی بیمار، صدای عقربه‌های ساعت اتاق عمل، صدای دوربین فیلمبرداری و نفس‌هایی که پرسنل اندک اتاق عمل گاهی آن را در سینه نگه می‌داشتند، زمان را به کندی به جلو می‌بردند. سروان پناهی و دستیار شجاع او در پشت سر دکتر تابش به زمین نشسته و پناه گرفته بودند.

پیدا شدن هیبت مرگبار بمب در بدن مجروح
بخش مجروح بدن رزمنده برش داده شد. ابزار‌های جراحی یکی پس از دیگری مورد استفاده قرار گرفتند. سعی بر این بود که ابزار‌های فلزی با جسم بمب تماس حاصل نکنند. یک بار که صدایی بسیار اندک از استخوانگیر شنیده شد، به یکباره همگی بر روی زمین دراز کشیدند. لحظه‌ای بعد عمل ادامه پیدا کرد. پس از نیم ساعت قسمتی از بمب نمایان شد، بمبی که سر و دم آن از پلاستیک شفاف و تیزی تشکیل شده بود و هیبتی مرگبار داشت. با ابزار مخصوص از داخل نسوج آغشته بخون خارج شد. دستیار سروان پناهی آن را به دست گرفت و درحالی که خون از آن می‌چکید، پیچ انتهای آن را که ماسوره بود باز و چاشنی را خارج کرد و ناگهان اضطراب و نگرانی از اتاق عمل و بیمارستان رخت بربست. همه خوشحال شدند.

در سال ۱۳۷۱ درحالی که دکتر تابش از خدمت نیروی هوایی بازنشست می‌شد. کارگردانی به نام رحیم رحیم پور از این حماسه فیلمی تحت عنوان «انفجار در اتاق عمل» تهیه کرد و این فیلم از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد. سپس فیلم به آلمان برده شد و در دانشکده افسری مونیخ به نمایش گذاشته شد.

ناصر تابش درباره جنگ تحمیلی می‌گوید: «اگر چه جنگ هشت سال طول کشید، اما برای من ۱۰ سال به ثبت رسید. پس از خاتمه جنگ، تا دو سال مجروحینی را برای بیمارستان پایگاه هوایی می‌آوردند که روی مین می‌رفتند.»

اعمال جراحی سبک مجروحین جنگی توسط تکنسین‌های اتاق عمل که تحت نظر وی انجام داده می‌شد مانند چست تیوپ و خونریزی‌های سطحی و اعمال جراحی وخیم وسنگین توسط خود او و سرپرست اتاق عمل آقای معمارپور در بیمارستان هوایی و توسط بهمن بلنده در بیمارستان‌های شهر انجام می‌شد. آقای بهرامیان تکنسین بیهوشی گفته است: یک سال قبل از اینکه دکتر تابش فارغ التحصیل رشته جراحی عمومی شود، او را در خطوط جلو در ایلام و بیمارستان نظام مافی شوش می‌دیدم. همه جا در جنگ حضور داشت او عاشقانه در جبهه‌ها می‌گشت.

لقبی که کانادایی‌ها به پزشک ایرانی دادند
به گفته همکاران وی، شاید هیچ جراحی در طول تاریخ چنین رکورد بالایی برای اعمال جنگی نداشته باشد. دکترناصرتابش در سال ۱۳۷۹ به کانادا رفت و در آنجا تصمیم به ادامه شغل خود گرفت. ولی مأمورین اداره بهداری بریتیش کلمبیا از همکاری با وی سرباززدند و او را نپذیرفتند. بعد از نمایش فیلم «انفجار در اتاق عمل» درشهر ونکوور کانادا و حادثه یازدهم سپتامبر، اداره بهداری بریتیش کلمبیا متوجه حضور این جراح باتجربه در کانادا شدند و به ایشان لقب war surgon (جراح جنگ) داده و حاضر به استخدام ایشان شدند. ولی دیر شده بود. زیرا این درست در زمانی بود که وی در سال دوم دانشگاه UBC طب سوزنی چین حضور داشت.

خطرناک‌ترین عمل جراحی یک پزشک ارتشی

در سال ۱۳۸۴ دکتر تابش به ایران بازگشت و از تخصص دوم خود یعنی طب سوزنی جهت درمان بیماری‌های بغرنج، استفاده کرد. این پزشک قهرمان درسن ۶۰ سالگی برای رشته دوم تخصص خود فارغ‌التحصیل شد.

منبع: ایسنا
alibagherikahkesh.blog.ir
کتائب حزب الله عراق اعلام کرد با نقشه‌های شوم آمریکا مقابله خواهد کرد.

بر این اساس، محمد محیی، سخنگوی کتائب حزب الله اعلام کرد: براساس توافق آمریکا با دولت عراق، قرار نبود نیرو‌هایی که واشنگتن در کشور مستقر می‌کند، نیرو‌های رزمی باشد. آمریکا همینک این توافق را نقض و اقدام به اشغال عراق کرده است.

وی تاکید کرد: فشار‌های محور مقاومت برای اخراج نظامیان آمریکایی در راستای تاکید دولت، جریان‌های سیاسی و رای نمایندگان پارلمان اتخاذ شد. ما همه نقشه‌های آمریکا در کشور را ناکام خواهیم گذاشت.

محمد محیی در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا در عراق تنها به فکر منافع خود است. محور مقاومت نقشه‌های آمریکا برای سیطره بر کشور و نیز ایجاد هرج و مرج را ناکام گذاشته است.

کتائب حزب الله عراق یکی از شاخه‌های نیرو‌های الحشد الشعبی (نیرو‌های مردمی عراق) است. آمریکا به دلیل واهمه از قدرت گرفتن محور مقاومت در عراق، طرح‌های شومی برای هدف قرار دادن و تضعیف این گروه دارد.

در عراق چه خبر است: کودتا، تهاجم نظامی یا عملیات فریب؟

در همین حال کریم علیوی، عضو کمیسیون امنیت ملی پارلمان عراق، هدف اصلی تحرکات اخیر آمریکا در این کشور را فشار برای نخست‌وزیر شدن عدنان الزرفی دانست و فاش کرد اطلاعاتی در اختیار کمیسیون امنیت ملی پارلمان عراق است که حمایت الزرفی از عناصر موسوم به جوکر را ثابت می‌کند.

علیوی گفت: «آمریکا و اسرائیل مشغول هجمه رسانه‌ای به عراق هستند. احتمال آن وجود دارد که حملات آمریکا، سیاستمداران مخالف این کشور در عراق را هدف بگیرد.»

این نماینده عراقی اعلام کرد الزرفی از اقدامات عناصر موسوم به جوکر‌های آمریکایی در استان نجف حمایت کرده و او ماهانه مبالغی را به این عناصر پرداخت کرده است.

همچنین علی الیاسری، دبیرکل سرایا الخراسانی عراق با بیان اینکه پاسخ به هر گونه حمله احتمالی آمریکا به گروه‌های مقاومت عراق باید شجاعانه و قاطع باشد، گفت: حملات اخیر گروه‌های مقاومت به نظامیان و پایگاه‌های آمریکایی در عراق، آنان را به عقب نشینی و فرار وادار کرد.

علی الیاسری گفت: نظامیان آمریکایی قصد دارند پس از تحمل شکست و فرار از پایگاه‌های نظامی خود در عراق با اجرای توطئه‌ای جدید گروه‌های مقاومت را دچار ترس و هراس کنند، این در حالی است که عزم و اراده مقاومت عراق برای هر گونه مقابله با نظامیان آمریکایی مستحکم و استوار است. حملات آمریکا برای ما بی ارزش هستند، چرا که هر حمله، عزم و اراده ما را برای مقابله با نظامیان آمریکایی در عراق بیشتر می‌کند
alibagherikahkesh.blog.ir