⚫ بِسْمِ اَللّهِ اَلرَّحْمنِ اَلرَّحِیمِ ⚫

نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ
متولد 1996 در MIS ، خبرنگار و روزنامه نگار
شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال( کد شامد): 1-1-765329-64-0-1
در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند و روح ها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ اما در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، و روح‌ ها میروند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است.
نوشتن، یک عمل هنرى است ؛زیادتر نگویید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست

🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻

💮بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ💮

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿٢٥٦﴾
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾

🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

۱۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

برنامه رسانه ای روز قدس


*#القدس_درب_الشهداء*


ان شاءالله رهبر معظم انقلاب برای اولین بار امسال در روز قدس سخنرانی خواهند داشت



*به مناسبت روز جهانی قدس رهبر معظم انقلاب اسلامی روز جمعه ساعت ۱۲ خطاب به امت اسلام سخنرانی خواهند کرد. این سخنرانی از شبکه خبر و دیگر شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی به‌طور مستقیم پخش خواهد شد.*




*شعبه فرهنگی و فضای مجازی حوزه یکم شهری شهید دستغیب*
alibagherikahkesh.blog.ir
شخصیت‌های سیاسی به دلیل مراوداتی که با یکدیگر دارند، معمولا آشنایی بیشتری با هم پیدا می‌کنند و روابط دوستانه فی مابین و بعضا با ازدواج دختران و پسران آن‌ها با یکدیگر ختم می‌شود.

در این گزارش به برخی از معروف‌ترین ازدواج‌ها که بین خانواده‌های شخصیت‌ها و مقامات سیاسی به وقوع پیوسته است می‌پردازیم:

ازدواج علی لاریجانی با دختر شهید مطهری
علی لاریجانی در ۲۰ سالگی با دختر شهید مرتضی مطهری به نام فریده که ۱۵ سال داشت ازدواج کرد. علی لاریجانی اکنون به عنوان رئیس ادوار مجلس شناخته می‌شود و یک دهه رئیس سازمان صدا و سیما و پیش از آن وزیر ارشاد اسلامی و پس از آن دبیر شورای عالی امنیت ملی بود.

مروری بر ازدواج شخصیت های سیاسی

فریده مطهری همسر او درباره ازدواجشان می‌گوید که ارتباط میان پدرم و همسرم مرید و مرادی بود. به قول پدرم ایشان جوان ۲۰ ساله‌ای هستند که چونان پیران پختگی لازم را در عرصه سیاست و علم به دست آورده بودند. از همان اوایل زندگی مشترک باتوجه به تلاش و فعالیت همسرم دریافتم که حضور من در منزل کمک بسیار بزرگی در جهت اداره زندگی است.

ازدواج آیت‌الله صادق آملی لاریجانی با دختر آیت‌الله وحید خراسانی
وصلت آیت الله صادق آملی لاریجانی با دختر یکی از مراجع از دیگر ازدواج‌هایی است که بر اساس سنت پیامبر (ص) و بر پایه ساده زیستی بنا شد. تنها نام یک فرزند ایشان بنام زهرا رسانه‌ای شده است و اطلاعاتی از همسر و دیگر فرزندان او وجود ندارد. آیت‌الله صادق لاریجانی سال‌ها عهده دار ریاست قوه قضائیه بود و اکنون ریاست تشخیص مصلحت نظام را بر عهده دارد. او همواره ارتباط بسیار خوب و نزدیکی با پدر زن خود داشته است.

مروری بر ازدواج شخصیت های سیاسی

ازدواج دختران مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با پسران آیت الله لاهوتی
ازدواج فائزه و فاطمه ۲ دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی با پسران آیت‌الله لاهوتی از دیگر ازدواج‌های دوران انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت. مرحوم هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله حسن لاهوتی هر دو از مبارزان سیاسی با رژیم پهلوی بودند و همین سوابق و مناسبات سبب شد که فرزندان آن‌ها با هم ازدواج کنند.

مروری بر ازدواج شخصیت های سیاسی

فائزه هاشمی در ۱۶ سالگی همسر حمید لاهوتی شد که حاصل آن پسری به نام حسن و دختری به نام موناست. او در ۱۳۷۵ خورشیدی نماینده دوم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شد و به عضویت حزب کارگزاران سازندگی درآمد.

فاطمه هاشمی نیز به عضویت حزب اعتدال و توسعه درآمد که گرایشی میانه رو در میان محافظه‌کاران ایران را نمایندگی می‌کند. او با سعید لاهوتی دندانپزشک ازدواج کرد.

مروری بر ازدواج شخصیت های سیاسی

فاطمه هاشمی فعالیت خود را در ۱۳۷۳ در بنیاد بیماری‌های خاص آغاز کرد و در سال ۱۳۸۴ ریاست فدراسیون ورزشی بیماران خاص ورزش‌های همگانی را بر عهده گرفت.

سید یاسر خمینی و ازدواج با دختر سید محمد صدر
سید یاسر خمینی فرزند میانی سید احمد خمینی و نوه امام خمینی (ره) محسوب می‌شود که با دختر سید محمد صدر فرزند نامزد ائتلاف اصلاح‌طلبان برای مجلس هشتم و معاون کمال خرازی وزیر امور خارجه دولت اصلاحات ازدواج کرده است.

مروری بر ازدواج شخصیت های سیاسی

یاسر خمینی فرزند دوم سید احمد خمینی همراه همسر و ۲ فرزند خود به نام‌های روح الله و فاطمه در قم ساکن و در آنجا به امور حوزوی مشغول است.

سید محمدرضا خاتمی و ازدواج با نوه امام خمینی (ره)
سید محمدرضا خاتمی در نیمه دهه ۶۰ خورشیدی با زهرا اشراقی نوه امام خمینی (ره) ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو فرزند به نام‌های فاطمه و علیرضاست.

مروری بر ازدواج شخصیت های سیاسی

ازدواج نعیمه اشراقی نوه امام خمینی (ره) با پسر آیت‌الله طاهری
نعیمه اشراقی سومین فرزند شهاب الدین اشراقی داماد امام راحل و صدیقه خمینی هفتمین نوه امام خمینی (ره) با سید محمدحسن طاهری پسر آیت الله طاهری اصفهانی امام جمعه سابق اصفهان ازدواج کرده و صاحب ۲ فرزند به نام حسین و نعیمه است. نعیمه اکنون معاون مدیر عامل و عضو هیأت مدیره شرکت مهندسی نفت کیش است.

مروری بر ازدواج شخصیت های سیاسی

ازدواج صدیقه خمینی دختر امام خمینی (ره) با آیت الله شهاب الدین اشراقی
از دیگر ازدواج‌های سیاسی بعد از انقلاب می‌توان به ازدواج صدیقه خمینی فرزند سوم امام راحل با آیت الله شهاب الدین اشراقی که در نخستین روز‌های انقلاب از همراهان صدیق امام خمینی (ره) محسوب می‌شد، اشاره کرد.

ازدواج حجت‌الاسلام ناطق نوری و عباس آخوندی با دختران حجت‌الاسلام رسولی محلاتی‌
حجت‌الاسلام رسولی محلاتی دختران خود را به عقد حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری رئیس مجلس چهارم و پنجم و عباس آخوندی وزیر اسبق راه و شهرسازی درآورده است. ناطق نوری دارای هشت فرزند است که ۲ پسر به نام‌های مصطفی و مجتبی مشهورترین آن‌ها هستند.

مروری بر ازدواج شخصیت های سیاسی

ازدواج حسن خمینی با دختر آیت‌الله موسوی بجنوردی
حسن خمینی نوه ارشد امام خمینی (ره) با ندا موسوی بجنوردی دختر آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی عضو سابق شورای عالی قضائی و عضو ارشد مجمع روحانیان مبارز ازدواج کرد که حاصل این ازدواج فرزندانی با نام‌های احمد، نرگس، فرشته و محمدهادی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن خمینی اکنون تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و تدریس در حوزه علمیه را بر عهده دارد و در امر تحقیق و پژوهش بسیار فعال است.

آیت الله موسوی بجنوردی در یکی از گفت‌وگو‌های خود درباره چگونگی ازدواج دخترش با سید حسن خمینی اینطور تعریف می‌کند:

«هشت ماه پس از فوت حاج احمد آقا خانم دکتر فاطمه طباطبایی (والده مکرم حاج سید حسن آقا) و برادرشان دکتر صادق طباطبایی به منزل ما و به کتابخانه‌ام آمدند؛ خانم طباطبایی گفت: حاج احمد آقا قبل از فوت به من گفت خیلی مایلم دختر آقای بجنوردی را برای حسن آقا بگیرم. ما هم الان آمده‌ایم برای خواستگاری.

مروری بر ازدواج شخصیت های سیاسی

من گفتم از جانب خودم مخالفتی ندارم، اما از آن افرادی هستم که دختر باید جواب آخر را بدهد. قرار شد حسن آقا شب بعد که برای درس می‌آید زودتر بیاید تا با دخترم جلسه بگذارند که ببیند با هم جور هستند یا نه. من او را به اتاق بردم و خودم بیرون رفتم. وقتی برگشت گفتم چه شد؟ گفت ما با هم کنار آمدیم. بعد از دخترم هم پرسیدم و گفت بله، عقاید ما با هم یکی است.

یکی دو روز پس از سالگرد فوت احمد آقا در حرم امام، عقد را من و مرحوم آیت الله سلطانی خواندیم. فرماندهان سپاه پاسداران و خیلی از مسئولان بودند. بعد از دو سه روز هم بدون تشریفات و مراسم عروسی دخترم ازدواج کرد.»

ازدواج سید ابراهیم رئیسی با دختر آیت الله سید احمد علم الهدی
ازدواج سید ابراهیم رئیسی با جمیله علم الهدی، دختر آیت‌الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد یکی دیگر از ازدواج‌های سیاسی تاریخ انقلاب به حساب می‌آید که حاصل این ازدواج دو دختر است.

مروری بر ازدواج شخصیت های سیاسی

ازدواج اعظم‌السادات فراحی با محمود احمدی نژاد
اعظم السادات فراحی، در سال ۱۳۳۷ در تهران متولد شد. او در دانشگاه علم و صنعت مشغول به تحصیل شد و در همان دانشگاه هم زمینه ازدواج او با محمود احمدی نژاد فراهم شد و این دو نفر در خرداد ۱۳۵۹ با هم ازدواج کردند.

مروری بر ازدواج شخصیت های سیاسی

او اگر چه از ابتدا در بسیاری از سفر‌های داخلی و خارجی همراه همسرش حضور داشت، ولی مانند دیگر همتایان خود تمایل چندانی به ارتباط با رسانه‌ها نداشت.

ازدواج صاحبه روحانی (عربی) با حسن روحانی
صاحبه روحانی (عربی)، در سال ۱۳۴۷ در سن ۱۴ سالگی به عقد حسن روحانی پسرخاله ۲۰ ساله خود، در آمد.

مروری بر ازدواج شخصیت های سیاسی

اطلاعات چندانی از همسر رئیس جمهور در دست نیست و آخرین خبری که از او در رسانه‌ها منتشر شده است مربوط به عیادت او از آیت الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان در بیمارستان بهمن بوده است.

ازدواج منصوره خجسته باقرزاده و مقام معظم رهبری
منصوره خجسته باقرزاده در سال ۱۳۲۶ در خانواده‌ای مذهبی، سنتی و بازاری متولد شد؛ پدرش حاج محمداسماعیل خجسته باقرزاده از کاسبان دین دار و با سواد مشهد بود.

اوایل پاییز ۱۳۴۳ بود که رهبر معظم انقلاب و خجسته ازدواج کردند و همسر ایشان از همان ابتدای کار در همه فرود‌های سرد و سخت زندگی سیاسی و شاید تک فراز‌های آن در آن روزگار در کنار رهبر انقلاب بود.

خجسته باقرزاده در سال ۱۳۷۲ در گفت وگویی با مجله انگلیسی زبان محجوبه که از طرف بنیاد اندیشه اسلامی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منتشر می‌شود، به بیان خاطراتی از زندگی خود با رهبر انقلاب پرداخته است.

مروری بر ازدواج شخصیت های سیاسی

باقرزاده در پاسخ به این پرسش که شما چگونه همسرتان را در مبارزاتشان یاری می‌کردید، می‌گوید: فکر می‌کنم بزرگ‌ترین نقش من حفظ جو آرامش خانه بود؛ طوری که ایشان بتوانند با خیال راحت به کارشان ادامه دهند. سعی داشتم تا ایشان را از نگرانی در مورد خود و فرزندانم دور نگه دارم؛ البته من نیز در زمینه‌های مختلف نظیر پخش اعلامیه‌ها، حمل پیام‌ها، اختفای اسناد و نظیر آن فعالیت داشتم. ولی فکر می‌کنم اصلا قابل ذکر نیستند؛ در آخرین ماه‌های مبارزه در رابطه با پیام‌های تلفنی امام خمینی (ره) از پاریس، من آن‌ها را برای تکثیر و توزیع به مراکزی در مشهد و دیگر شهر‌ها ارسال می‌نمودم و اخبار را از مشهد و دیگر شهر‌های خراسان جمع‌آوری نموده و به پاریس مخابره می‌کردم.

وصلت خانواده مقام معظم رهبری با خانواده حداد عادل
ازدواج حجت الاسلام مجتبی خامنه‌ای فرزند آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب با دختر غلامعلی حدادعادل از مشهورترین ازدواج‌ها به شمار می‌رود. دیگر فرزندان رهبر انقلاب نیز با خانواده‌های مذهبی و سیاسی دارای گرایش‌های دیگر ازدواج کرده‌اند.

سید مسعود خامنه‌ای با دختر آیت‌الله خرازی از مدرسان حوزه علمیه قم ازدواج کرده و مصطفی خامنه‌ای دیگر فرزند رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) هم با دختر آیت‌الله خوشوقت از روحانیون تهران ازدواج کرده است.

مروری بر ازدواج شخصیت های سیاسی

همچنین دختر دیگر مقام معظم رهبری با فرزند حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر انقلاب اسلامی ازدواج کرده است.

با مروری بر ازدواج‌های شخصیت‌های سیاسی با یکدیگر می‌توان به این نتیجه رسید که هیچ یکی از این ازدواج‌ها نمی‌توانند دارای معنی و مفهوم خاصی باشند و همه آن‌ها در محدوده خانواده مذهبی و سیاسی انقلاب اسلامی رخ داده است و نشان می دهد که در بین احزاب سیاسی کشور علاوه بر رقابت، رفاقت بسیاری هم وجود دارد
alibagherikahkesh.blog.ir
غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در بیست و ششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه نگاه ویژه‌ای به دیوان عالی کشور در سال گذشته داریم که به عنوان عالی‌ترین مرجع قضایی کشور در آنجا قضات با سابقه و پیشکسوتان دستگاه قضا به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

وی گفت: در سال گذشته ۷۱ هزار پرونده رسیدگی شد که عملکرد سال ۹۸ دیوان عالی کشور ۲۰ درصد بیشتر از عملکرد سال ۹۷ بود، یعنی قضات عالی مرتبه دیوان عالی کشور پا به پای قضات جوان در کار جهادی کار کردند.

سخنگوی دستگاه قضا بیان کرد: سال گذشته بیش از ۷ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷ رسیدگی شد و امروز درباره این پرونده‌ها موضوع مسن نداریم، در راستای اعمال ماده ۴۷۷ در سال ۹۵ یک هزار و ۵۰۰ پرونده، در سال ۹۷ یک هزار و ۴۴۶ پرونده، اما در سال ۹۸ و آغاز سال ۹۹ یک هزار و ۹۳ پرونده رسیدگی شد، یعنی ۶ برابر سنوات قبل به پرونده‌ها رسیدگی شده و این یعنی کار ویژه که دیوان انجام داده است.
اسماعیلی بیان کرد: همچنین هیئت‌های نظارتی از سوی دیوان عالی کشور به استان‌هایی همچون کرمانشاه و ایلام فرستاده شدند و ۴۳۰ شعبه دادگاه و اجرای احکام توسط قضات مورد بازرسی قرار گرفتند و ۱۲۰۰ پرونده هم بازرسی شدند.

وی با اشاره به مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در مبارزه با مفاسد اقتصادی به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم و تا فساد باشد مبارزه ما ادامه دارد.

سخنگوی دستگاه قضا درباره حکم پرونده‌ای در شعبه دوم ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی که منتهی به رأی شد، گفت: در یک پرونده که بیش از ۵۰ متهم داشت کیفرخواست برای ۴۳ نفر صادر شد و در دادگاه ۳۴ نفر از اخلال کنندگان محکوم شدند.

حکم اعدام برای سلطان خودرو و همسرش
اسماعیلی درباره حکم تعدادی از متهمان پرونده مذکور تصریح کرد: «وحید بهزادی» و همسرش «نجوا لاشیدایی» به جرم اخلال کلان در بازار ارز از طریق ثبت سفارش صوری در نظام توزیعی نیازمندی عمومی کشور و پیش خرید ۶۷۰۰ خودرو و ۲۴ هزار و ۷۰۰ سکه تمام و یکصد کیلو طلا به اعدام محکوم شدند، البته این حکم قابل تجدید نظر خواهی است.
حکم اعدام برای سلطان خودرو و همسرش/ ۳۸ سال حبس برای ۲ نماینده مجلس و مدیران سابق سایپا

وی افزود: در این پرونده مهدی جمالی مدیر عامل سابق سایپا به ۷ سال حبس، رضا تقی زاده معاون سابق بازاریابی سایپا به ۱۵ سال حبس، محمد عزیزی نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی خودرو به ۶۱ ماه حبس، فریدون احمدی نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی خودرو به ۶۱ ماه حبس، حسین هشترودی رئیس سابق حراست کل سایپا به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی به ۶۱ ماه حبس محکوم شدند.

رأی دادگاه ۲۱ نفر از متهمان پرونده اخلال در نظام ارزی کشور صادر شد
سخنگوی قوه قضاییه گفت: در پرونده اخلال در نظام ارزی دیگری که ۲۱ متهم داشت، حسن خویی به اتهام اخلال در نظام ارزی و قاچاق ارز به میزان بیش از ۱۰ میلیون دلار به ضبط مبالغ و ۳ سال حبس و جزای نقدی دو برابر اموال تحصیل شده محکوم شد.

اسماعیلی تصریح کرد: همچنین رسول قنادی به ۴ سال و ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی ۲ برابر اموال به دست آورده و ضبط ارز مکشوفه، فرزاد اصغر زاده به ۳ سال حبس و پرداخت جزای نقدی، امیر سوقانی به ۳ سال حبس و جزای نقدی دو برابر اموال تحصیل شده محکوم شدند.

وی افزود: در یک پرونده دیگر که همچنان دادگاه آن در حال برگزاری است، از اموال متهم ۹ میلیون دلار مطالبه بانک پارسیان مسترد شده است.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: در جریان رسیدگی به پرونده نیز مشخص شد که بانک صادرات ۶ هزار میلیارد تومان مطالبه از این فرد داشته است که اعلام نکرده بودند، این مطالبه از اموال شناسایی شده پرداخت شد.

اسماعیلی گفت: بانک ملت نیز ۹۳ میلیون دلار مطالبه داشته که تا امروز ۹۰۰ میلیارد تومان از این بدهی از طریق انتقال سهام متهم پرداخت شده است.

حکم تخلیه برای تمامی قراردادهای اجاره‌ای که موعدشان گذشته صادر نمی‌شود
وی در پاسخ به سوالی درخصوص بخشنامه رئیس دستگاه قضا درباره حکم تخلیه مستأجران گفت: به همه واحد‌های قضایی ابلاغ شده است که درباره تمام قرارداد‌های اجاره‌ای که موعد اجاره گذشته نه حکم تخلیه‌ای صادر و نه حکمی اجرا شو؛ این دستور لازم الاجراست و تخلفی در این رابطه به ما گزارش نشده است و به آن مواردی که در رسانه‌ها منعکس شد، رسیدگی کردیم و متوجه شدیم که با احکام قضایی نبوده، بلکه درباره منازل سازمانی بوده است که آن هم تأکید کردیم باز هم صبر کنند.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: در ارتباط با تعیین تکلیف وضعیت زندانیان به مرخصی رفته گفت: بخشنامه جدیدی صادر شد و تکالیف گرده‌های مختلف زندانیان مشخص شد و عده‌ای از زندانیان مرخصی پایان حبس و عده‌ای آزادی مشروط گرفتند و احتمال دارد تعدای مشمول عفو شوند و عده‌ای هم به لحاظ نوع جرمی که انجام دادند و سوابقی که دارند، باید به مرور برابر برنامه زمانبندی شده و به لحاظ نوبت دهی و اقدامات مختلف پزشکی به زندان باز گردند.

اسماعیلی با اشاره به استقلال کانون وکلا و نظارت بر آن‌ها گفت: بار‌ها اعلام کردیم که به قوانین احترام می‌گذاریم و معتقدیم همه باید به قانون احترام بگذراند، اما قوانین ما پراکنده است و نمی‌شود به یک قانون توجه کنیم، اما سایر قوانین را نادیده بگیرم.

وی ادامه داد: در تحول نظام اقتصادی و کارآمدی آن و سلامت مجموعه نیازمند سلامت، کارآمدی و تحول و ساماندهی حوزه‌هایی هستیم که شانه به شانه قوه قضاییه کار می‌کنند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: عدالت زمانی اجرا می‌شود که هم در حوزه قضا و هم در حوزه وکالت و کارشناسی ساماندهی جدی انجام دهیم و نظارت قانونی نسبت به همه آن‌ها اعمال شود و قوه قضاییه حتما نظارت را اعمال می‌کند و تکلیف جدیدی به قوه قضاییه به موجب قانون بودجه ابلاغ شد تا سامانه‌ای ایجاد کند که همه وکلا قرارداد‌های مالی خود را در آنجا ثبت کنند و در اختلاف وکلا و موکلان مبلغ ثبت شده در سامانه ملاک است و باید مالیات پرداخته شود.

اسماعیلی تصریح کرد: اصلاح تعرفه وکلا و کارشناسان صادر و ابلاغ شده و در بخش مربوط به وظیفه قضات نسبت به وکلا و کارشناسان رئیس دستگاه قضا دستور دادند تا اقدامی جدی شود و چون آیین نامه فعلی استقلال وکلا روز آمد نیست باید متناسب با شرایط روز مورد بازبینی قرار گیرد و بار‌ها اعلام کردیم که از نظر حقوقدانان و وکلا استقبال می‌کنیم و با حفظ استقلال آن‌ها حتما این گام برداشته می‌شود.

تجدید نظر در تعداد سکه های پیش پرداخت مهریه
وی با اشاره به افزایش قیمت سکه طی چند روز اخیر بیان کرد: نوسانات قیمت سکه اولین بار نیست که رخ می‌دهد. ما در هر مرحله سعی کردیم وظایف خود را انجام دهیم و درون قوه در مقاطع قبلی اعلام کردیم که در تقسیط مهریه بانوان، میزان تعداد سکه‌هایی که برای پیش پرداخت در نظر گرفته شده با توجه به قیمت جدید نیازمند تعدیل است و در صورت تقاضای زوج حتما تعدیل مجدد صورت گیرد و پرونده‌های متعدد هم مورد رسیدگی قرار گرفته است و این سنت جاری قوه قضاییه در تعیین میزان اقساط مهریه است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: به طور طبیعی متولی افزایش قیمت بانک مرکزی و دولت است؛ ما به عنوان قوه قضاییه با تمام توان آماده‌ایم که برای قیمت سکه وارد میدان شویم، آن جایی که نیاز بوده مفسدان را شناسایی کردیم و با تعزیرات همکاری داشتیم. این مطالبه گری ما ادامه دارد و از انجام وظایف خود کوتاه نمی‌آییم تا بازار ساماندهی شود.

اسماعیلی گفت: بار‌ها اعلام کردیم که از آمران به معروف و ناهیان از منکر و گزارش دهندگان فساد به دستگاه قضایی تقدیر و تشکر و حمایت می‌کنیم؛ از مطالبه گری‌هایی که اقشار مختلف جامعه به ویژه دانشجویان از بخش‌های حاکمیتی دارند استقبال می‌کنیم، البته همان طور که مقام معظم رهبری در ملاقات با دانشجویان فرمودند معتقدیم مطالبه گری باید با موازین قانونی باشد تا موجبات سوء استفاده بدخواهان نظام را فراهم نکند. ما در امر به معروف و نهی از منکر به موضوع فساد توجه داریم و اینکه فساد کننده چه کسی است، اهمیت ندارد.

وی افزود: این گزارش باید اتقان داشته باشد و ابتدا به مراجع قضایی گزارش داده شود و اگر قرار است در فضای رسانه‌ای منتشر شود، حتما بر پایه اخلاق باشد. ما گزارشاتی را از شما خبرنگاران داشتیم، اما به کسی اتهام زده نشد و آبروی کسی برده نشد، بلکه موضوع فساد برملا شد و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم و واحد‌های استانی ما افرادی را مورد تشویق قرار دادند و خبرنگارانی را که با رعایت قوانین فساد را گزارش می‌دهند، مورد حمایت قرار می‌دهیم.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: در استان گلستان ۳۰ سال پیش در سفر معاون وزیر و مسئولان منابع طبیعی به آن استان، به جمعی از قضات آن زمان که اکنون دیگر قاضی نیستند زمین‌هایی واگذار شد و سال گذشته بنابر گزارشات اعلام شد که زمین‌های منابع طبیعی به اشتباه واگذار شده و تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ داشته‌اند و ما هرجا کاری به ناحق انجام شده باشد آن را پس می‌گیریم و ماده ۴۷۷ پذیرفته شد و شخص رئیس قوه قضاییه حکم قبلی را خلاف قانون دانست.

زمان دادگاه «رامک خودرو» و «مفتاح رهنورد» مشخص شد
اسماعیلی درباره پرونده خودرویی مفتاح رهنورد گفت: این پرونده با داشتن بیش از ۱۶۰۰ شاکی در دادسرا کیفرخواست خورده است و در حال رسیدگی است و تأکید بر آن شد تا به زودی رسیدگی شود و ۲ تیر ماه وقت رسیدگی آن تعیین شده است.

وی درباره پرونده رامک خودرو گفت: به پرونده رامک خودرو نیز رسیدگی شده است و اخیرا در بخش دوم آن با ۶ هزار شاکی، پرونده به دادگاه ارسال شده و از ۱۹ خرداد وقت رسیدگی خورده است.

احتمال برگزاری دادگاه طبری در اواخر خرداد
سخنگوی دستگاه قضا درباره پرونده طبری گفت: در پرونده طبری متأسفانه در لحظه آخر مهلت اعلام نظر وکلا در خصوص پرونده، هر ۲ وکیل استعفا دادند تا برگزاری جلسه دادگاه به تأخیر بیفتد. دادگاه طبری قرار بود ۳۰ یا ۳۱ اردیبهشت برگزار شود، اما اکنون با استعفای وکلا، متهم ۱۰ روز فرصت دارد تا وکیل جدید انتخاب کند و آن‌ها نظر خود را اعلام کنند. به متهم گفتم ظرف ۱۰ روز وکیل انتخاب کند در غیر این صورت وکیل تسخیری برای او انتخاب می‌شود. پیش بینی می‌کنیم دادگاه در دهه دوم یا سوم خرداد برگزار شود.
بازداشت یک نفر در پرونده هواپیمای اوکراینی
وی درباره پرونده سقوط هواپیما اوکراینی گفت: این پرونده در حال بازرسی است و عدد آن موجود نیست، اما تعدادی از خانواده جانباختگان اعلام شکایت کردند و یک نفر در این پرونده بازداشت است و وزارت راه و شورای عالی امنیت ملی باید درخصوص جعبه سیاه هواپیما نظر تخصصی دهند و به محض برطرف شدن نواقص رسیدگی ادامه پیدا می‌کند.

اسماعیلی درباره شورای حل اختلاف فرهنگ رسانه گفت: این شورا ایجاد شده و صلاحیت حقوقی و کیفری دارد. بخشی از آن ناظر به اختلاف طرف‌های قرارداد در خود شورا و پرونده‌های کیفری قابل گذشت است که به شورای حل اختلاف برای صلح و سازش فرستاده می‌شوند و برخی از اتهامات فرهنگ و رسانه قابل گذشت نیست که جرایم غیر قابل گذشت قابل طرح در شورای حل اختلاف نیستند.

بحث وجود باند و جرایم سازمان یافته درباره خرید و فروش نوزادان مطرح نیست
سخنگوی دستگاه قضا درباره خبر خرید و فروش نوزادان گفت: خبر خرید و فروش نوزادان در حدی که رسانه‌ای شد مبالغه آمیز بود. اصلا باند و جرایم سازمان یافته و خرید و فروش جمع زیادی از نوزادان نبود. موضوع از بخش‌های مختلف بزرگنمایی شد، این یک مورد خاص در یک استان بود که در خود بیمارستان قرار گذاشته بودند، اما هوشیاری حراست بیمارستان باعث برملا شدن این موضوع شد. ۳ متهم در این پرونده بازداشت شدند و در ماه‌های اخیر به مورد دیگری در کشور درباره خرید و فروش نوزاد نرسیده ایم.

اتمام حجت دستگاه قضا با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
قوه قضاییه درباره بازداشت یک استاد دانشگاه گفت: اصلا دستگیری در دانشگاه انجام نشده است و با کسانی که شایعه سازی می‌کنند چه باید کرد؟؛ بازداشت یک استاد در دانشگاه شایعه است و علت حضور ضابطان قضایی در دانشگاه این بود که متهم اعلام کرد اسناد و مدارک مجرمانه را در کشوی میز خود در دانشگاه نگه می‌دارد و برای دستیابی به این اسناد و مدارک به اتاق فرد در دانشگاه رفتند.

وی افزود: وقتی فرد می‌گوید اسناد در کشوی او در دانشگاه است، باید مراجعه کرد تا اسناد را برداشت.

اسماعیلی درباره بیمه مشمولان کرونا و اعلام آن‌ها برای شکایت در دیوان عدالت اداری گفت: توصیه ما به وزارت کار این است که قبل از قضایی شدن موضوع بیمه مشمولان کرونا و قبل از مطالبه افراد ضعیفی که بیکار شده‌اند به وظیفه قانونی خود عمل کند و نسبت به پرداخت حقوق قانونی این افراد اقدام شود. ما هم همزمان و همراه با این اقشار آسیب پذیر جامعه از وزارتخانه مطالبه می‌کنیم که بیمه افراد پرداخت شود و امیدواریم پرونده قضایی تشکیل نشود، اما اگر آن‌ها قصور کنند و شکایتی انجام شود، ما اعلام کردیم پرونده کثیر شاکی را سریعا رسیدگی و خارج از نوبت رسیدگی می‌کنیم.

سخنگوی دستگاه قضا درباره دستور قوه قضاییه برای مبارزه با قاچاق کالا گفت: وجود کالای قاچاق در سطح گسترده در یک برآورد جمعی حکایت از آن دارد که در مبارزه با قاچاق موفق نبودیم، البته متولی اصلی پیشگیری از قاچاق کالا گمرکات، ضابطین دستگاه قضا و ستاد مبارزه با قاچاق کالا است. ما در پرونده‌های قضایی تشکیل شده معتقدیم که خوب عمل کرده‌ایم، اما نمی‌توان گفت پرونده‌ای تشکیل شد و ما خوب عمل نکردیم. بر اساس آنچه قانون گفته قوه قضاییه در قاچاق سازمان یافته وارد عمل می‌شود و نظارت بر قاچاق‌ها بر عهده تعزیرات است، اما با شناسایی گلوگاه‌های قاچاق حتما بازنگری جدی در شیوه مبارزه با قاچاق ضرورت دارد و هم ساختار مبارزه با قاچاق و هم رفتار یکایک سازمان‌ها و نهاد‌ها باید اصلاح شود.

قیمت گذاری وظیفه اصلی و ذاتی دولت است
وی با اشاره به دستور رئیس دستگاه قضا درباره نظارت بر قیمت گذاری‌ها گفت: بحث قیمت گذاری وظیفه اصلی و ذاتی دولت است و باید در حوزه‌هایی که نیازمند قیمت گذاری هستند حتما انجام شود. ما در این قصه ابتدا از بخش‌های مختلف مطالبه داریم، زیرا واحد‌های نظارتی متعددی در دولت برای این موضوع تشکیل شده است. برنامه قوه قضاییه آن است که از دستگاه‌ها مطالبه کند تا وظایف خود را انجام دهد، از سازمان بازرسی می‌خواهیم که از مراجع مختلف بازرسی کند و در صورت تخلف گزارش دهد. همین سازمان گزارش داد که چرا وزارت صمت شورای رقابت را کنار گذاشت و دولت بپذیرد که این شورا مداخله کند و همین پیگیری اولیه بازار خودرو را نشان داد.

وی افزود: اگر بخش‌های مختلف وظیفه خود را انجام دهند و بازار حالت افسار گسیخته نداشته باشد، مشکلاتی به وجود نمی‌آید.

تأیید حکم قطعی ۷ سال حبس برای شهرام جزایری
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره محکومیت شهرام جزایری گفت: خبر صدور حکم برای شهرام جزایری در حوزه فرار از کشور و کلاهبرداری او صحیح است و او محکوم شده است و ۷ سال حبس که اشد مجازات است، اجرایی می‌شود. این حکم در دادگاه بدوی صادر شده و در دادگاه تجدید نظر هم تأیید شده است.

اسماعیلی درباره کمک به زندانیان ایرانی در سایر کشورها گفت: وقتی شهروندان ما در زندان‌های کشور‌های دیگر هستند، ایجاب می‌کند که ما هم به ازای تلاشی که انجام می‌دهیم مساعدتی برای اتباع سایر کشورها داشته باشیم، به همین دلیل برای کمک به هموطنان بی گناه در سایر کشور‌ها از مساعدت‌های قضایی مضایقه نمی‌کنیم
alibagherikahkesh.blog.ir
چندی پیش خلبان یکی از شرکت های هواپیمایی در مسیر پرواز تهران_بوشهر اقدام به پیاده کردن پزشک مشکوک به کرونا کرد.

چند ساعت بعد کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در حساب توییتری خود در خواست رسیدگی به این موضوع را از سوی سازمان هواپیمایی کشور و وزارت راه وشهرسازی کرد و نوشت: موضوع اخراج همکار متخصص بیهوشی از پرواز تهران_بوشهر به دستور خلبان و به بهانه ناقل بودن، برای بررسی به دوستان وزارت راه منتقل شد.اگر این موضوع صحت داشته باشد، خلبان نامتعادل و کادر پرواز خاطی و شرکت هواپیمایی اشاعه دهنده کرونا منتظر عواقب و پیامدهای آن باشند.
بلافاصله شرکت هواپیمایی وارش در خصوص خبر منتشر شده در مورد پیاده کردن پزشک مسافر توضیحاتی ارائه داد.

در جوابیه شرکت هواپیمایی وارش آمده است: این شرکت، پذیرش تمام مسافران را بر اساس دستورالعمل‌های صادره از سوی سازمان هواپیمایی کشوری انجام داده و اقدام به پذیرش مسافران از جمله مسافر محترم پزشک، کرده است و در حین پذیرش هیچگونه علایم ظاهری که نشان دهنده وجود مانعی در پذیرش این مسافر باشد، مشاهده نشده و کارهای مربوط طبق روال معمول صورت گرفته است.

مسافر مذکور، قبل از پرواز هیچگونه اطلاع رسانی خاصی در مورد ابتلا به کرونا به عمل نیاورده و کاملا عادی سوار هواپیما شده است.

این مسافر براساس الزامات بهداشتی و شیوه‌نامه‌های ابلاغی موظف بوده اند پیش از دریافت کارت پرواز علائم و نشانه‌های بیماری را اظهار نمایند تا در این خصوص توسط همکاران ایستگاه اقدام مقتضی صورت پذیرد.

متاسفانه این مسافر که خود از پرسنل کادر درمان هستند ضمن خودداری از انجام این کار، پس از ورود به هواپیما و استقرار بر روی صندلی خود با صدای بلند خطاب به مسافران نشسته در ردیف های صندلی و مهمانداران اعلام کردند که احتمالاً ناقل ویروس کرونا هستند.

سر مهماندار پس از اعلام مسافر، محترمانه از این مسافر درخواست کردند مطابق بخشنامه‌ی ۱۹۰۰ سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به ترک هواپیما اقدام کنند.

این مسافر در کمال تعجب، اظهارات قبلی خود را تکذیب نموده و اعلام کردند که ناقل نیستند و تنها برای این که کسی در صندلی هم ردیف ایشان ننشیند این کار را کرده‌اند.

در نهایت با تشخیص خلبان هواپیما و کادر امنیت پرواز تصمیم بر این شد که برای حفظ سلامت مسافران دیگر و پرهیز از هر گونه ریسک احتمالی، ایشان پیاده شوند و لبنا بر این با همراهی پرسنل زمینی با رعایت اصل تکریم مسافر از هواپیما پیاده شدند.

تمام موارد بین مسافر و کادر پرواز کاملاً محترمانه رد و بدل شده و نگرانی بوجود آمده، در نهایت با آرامش و بدون هیچگونه توهینی پایان یافت.

با توجه به وضعیت خطیر کشور لازم است که الزامات بهداشتی توسط همگان با دقت و توجه لازم مورد عمل قرار گیرد تا با پایان این وضعیت به روال عادی برگردد.انتظار می رفت این مسافر که از کادر زحمتکش و محترم درمانی کشور هستند، نسبت به رعایت پروتکلها اهتمام بیشتری داشته باشند.

ضمن اظهار تاسف از رویداد پیش آمده، توجه به اتفاقات رخ داده و این که این مسافر محترم از پرسنل درمانی کشور هستند، هواپیمایی وارش موضوع را تا انتها ادامه داده و حق پیگیری قضایی را برای خود محفوظ می‌داند.

کادر پروازی ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند
در همین رابطه مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش های هوایی کشور طی سه ماه گذشته تمامی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده اند، افزود: تمامی بخش های هوایی از جمله کادر پروازی، بخش های اداری خدماتی فرودگاهی و هوایی ملزم هستند که براساس پروتکل های بهداشتی فعالیت کنند.

او ادامه داد: در تمامی سفرهای داخلی و خارجی باید فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و کادر پروازی هم موظف هستند طبق این پروتکل با مسافران برخورد کنند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی توضیح داد: در صورتی که پزشک مشکوک به کرونا بوده و دارای علام بیماری است بنابراین طبق پروتکل های بهداشتی کادر پروازی نباید اجازه سوار شدن را می دادند. اما اگر این پزشک هیچ علائمی نداشته و چنین اقدامی از سوی کادر پروازی صورت گرفته باشد پیگیری خواهیم کرد.

سامانی تاکید کرد: تمامی فرودگاه های کشور مجهز به اسکن حرارتی، دستگاه های تب سنج و دستگاه های ضدعفونی کننده هستند.

سازمان هواپیمایی کشور پیگیر موضوع پیاده کردن پزشک از هواپیماست
در همین رابطه رضا جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری پیگیر این موضوع(پیاده کردن پزشک بوشهری از هواپیما) است، گفت: تاکید سازمان هواپیمایی کشور بر رعایت و اجرای دستور العمل های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در بخش حمل ونقل هوایی است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: ما همچون گذشته ارتباط تنگاتنگی با وزارت بهداشت در جهت رعایت دستور العمل های بهداشتی در حوزه حمل ونقل خواهیم داشت.

جعفر زاده بیان کرد: کادر درمانی برای ما بسیار قابل احترام هست و این سازمان بر رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی در تمامی بخش های هوایی تاکید کرده است.

او افزود: سازمان هواپیمایی کشور پیگیر این موضوع خواهد بود و نتایج آن را اعلام می کند.

براساس این گزارش با توجه به آنکه در این ایام کرونایی کشور مدیون فعالیت و خدمات کادر پزشکی کشور بوده بنابراین برخورد با عزت و احترام با کادر پزشکی برای تمامی مردم کشور بسیار مهم است از سوی دیگر در تمامی بخش های حمل و نقلی کشور رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی بسیار ضروری و قابل اهمیت است.
alibagherikahkesh.blog.ir
http://digipostal.ir/shabghadr
alibagherikahkesh.blog.ir
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) به مناسبت هفته کار و کارگر، در ارتباط تصویری مستقیم و ۳ ساعته با هفت مجموعه تولیدی ضمن تأکید بر نقش و اهمیت جایگاه کارگر و وظایف متقابل کارگر و کارفرما در افزایش کمّی و کیفی تولید و ایجاد ثروت در یک اقتصاد سالم، به بیان نکاتی در خصوص علت نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید و الزامات تحقق این شعار و بخش‌هایی که باید بر آن‌ها تمرکز ویژه شود، پرداختند و وظایف مسئولان در این عرصه را بیان کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک هفته کارگر به همه کارگران و زحمتکشان، شنیدن گزارش‌های امیدبخش از تولید را شیرین و جذاب خواندند و با تأکید بر انتشار عمومی این گزارش‌ها گفتند: رفع مشکلات جامعه کارگری یکی از مسائل مهم است که باید نسبت به آن اهتمام شود.

رهبر انقلاب اسلامی بخش اول سخنانشان را به مسائل کارگری اختصاص دادند و با تقسیم‌بندی مفهوم کار در نگاه اسلامی به «کار عمومی» و «کار اقتصادی» افزودند: کار به معنای عمومی همه انواع کار را شامل می‌شود و در قرآن کریم و روایات نیز تأکید بر تلاش و انجام عمل صالح و به سرانجام رساندن کار است که البته یکی از مشکلات ما در کشور نیمه‌تمام ماندن کار‌ها است.

ایشان تشویق اسلام به کار عمومی را نقطه مقابل انتظار غلط و نابجای «مفت‌خواری» و «مفت‌جویی» دانستند و گفتند: اسلام در معنای اقتصادی نیز بر کار تأکید دارد همچنانکه پیامبر اکرم (ص) دست کارگر را می‌بوسد و می‌فرماید خداوند کسی را که کار را محکم و با احساس مسئولیت انجام دهد، دوست می‌دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هدف اقتصاد کشور را تولید ثروت و تقسیم عادلانه آن بین آحاد مردم خواندند و افزودند: برای رسیدن به اقتصاد سالم، کارگر یکی از ستون‌های اصلی و از عوامل درجه یک تولید ثروت در کشور است.

رهبر انقلاب اسلامی، کارگرِ ماهر و نوآور را موجب افزایش کیفیت کار دانستند و گفتند: بنابراین بنگاه‌های اقتصادی و کارفرمایان باید دانش و مهارت نیروی کار و سهم آن را از عوائد بنگاه‌های اقتصادی افزایش دهند و کارگر نیز با احساس مسئولیت بیشتر و بدون سهل‌انگاری عمل کند.

ایشان، کارگر و کارفرما را دو ستون اصلی رشد و پیشرفت اقتصادی خواندند و با اشاره به شکایت برخی افراد از مصوباتی که نظر کارگر در آن‌ها ملاحظه نشده است، افزودند: این مقررات حتماً باید با نگاه عادلانه تنظیم شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اهتمام به حقوق نیروی کار از جمله «دستمزد عادلانه و پرداخت منظم و بدون تأخیر آن، امنیت شغلی، بیمه، آموزش، خدمات رفاهی و بهداشت و درمان» را مورد تأکید قرار دادند و گفتند: در دنیای کنونی و تحولات پر سرعت فناوری، یادگیری مداوم آموزشی و استفاده از تجربیات قبلی برای مجموعه‌های تولیدی و کارگران آن‌ها یک ضرورت است تا با ارتقاء بهره‌وری و کیفیت تولید، رونق اقتصادی افزایش یابد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تأثیرگذاری کارگران در تحولات سیاسی دو قرن گذشته‌ی دنیا، نقش کارگران کشورمان در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حوادث گوناگون را بسیار برجسته دانستند و افزودند: کارگران از همراه‌ترین قشر‌ها در تحقق اهداف انقلاب بوده‌اند و پیوند آن‌ها با نظام جمهوری اسلامی یک پیوند دائمی است البته این پیوند عمیق، وظایف مسئولان در هر سه قوه را برای حل مشکلات کارگران افزایش می‌دهد.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه به موضوع «جهش تولید» به عنوان شعار سال اشاره کردند و با اشاره به فرصت کافی که تا پایان سال برای تحقق این شعار وجود دارد، نکاتی را درخصوص آن بیان کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقوله تولید در اقتصاد کشور را همچون سیستم ایمنی و دفاعی بدن انسان دانستند و گفتند: همانگونه که نقش سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس‌ها بسیار مهم است، اگر تولید مناسب و رو به رشد باشد، می‌تواند پیکره اقتصادی کشور را در مقابل ویروس‌های طبیعی و ویروس‌های دست‌ساز همچون تحریم و یا نوسانات قیمت نفت و تکانه‌های مختلف محافظت کند.

ایشان با تأکید بر اینکه تولید، عامل اصلی شکل‌گیری یک اقتصاد ملی و قوی است، افزودند: تولید علاوه بر اینکه برای اقتصاد کشور حیاتی است، از لحاظ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز تأثیر‌های زیادی دارد به‌گونه‌ای که توانایی یک ملت در تولید نیاز‌های اساسی خود، به آن ملت اعتماد به‌نفس و احساس عزت خواهد بخشید و زمینه‌ساز رفاه عمومی جامعه، افزایش تولید ناخالص ملی و افزایش صادرات و تأثیرگذاری فرهنگی صادرات کالا‌های داخلی در کشور‌های دیگر خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی، روند فعلی تولید در کشور را برای جبران عقب‌ماندگی‌ها ناکافی دانستند و با تأکید بر لزوم توسعه و تقویت بیشتر تولید، نکاتی را درخصوص جهش تولید و راه‌های تحقق آن در شرایط کنونی بیان کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از مسائل مهم برای تحقق جهش تولید را مشارکت دادن مردم در اقتصاد از طریق استفاده از استعداد‌ها و ظرفیت‌های گوناگون مردم برشمردند و افزودند: در این زمینه سه قوه وظایف مهمی دارند که اگر به این وظایف عمل نشود، جهش تولید اتفاق نمی‌افتد.

ایشان حمایت از تولید و تولیدکننده را اصلی‌ترین وظیفه مسئولان دانستند و تأکید کردند: حمایت از تولید فقط به معنای تزریق نقدینگی نیست بلکه باید با برداشتن موانع، میدان را برای سرمایه‌گذار، صاحب فکر و تولیدکننده باز کرد.

رهبر انقلاب اسلامی به برخی از مصادیق برداشتن موانع اشاره کردند و گفتند: حذف مقررات دست و پاگیر، مبارزه جدی با قاچاق کالا، مقابله با واردات بی رویه، مبارزه با فساد مالی و فساد اداری، رعایت حقوق مالکیت معنوی، مقابله با سفته‌بازی‌ها و سوداگری‌های زیان‌بخش، و معافیت‌های مالیاتی در موارد ضروری و وضع مالیات در موارد لازم همچون ثروت‌های بادآورده از جمله کار‌های ضروری است که باید سه قوه نسبت به آن اهتمام بورزند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قضایای اخیر مربوط به ویروس کرونا و پای کارآمدن همه ظرفیت‌های کشور برای تولید اقلام بهداشتی از جمله ماسک را نمونه بارزِ باز کردن میدان و حمایت از تولید خواندند و افزودند: علت اینکه در تولید ماسک توانستیم در مدت کوتاهی به ظرفیتی دست پیدا کنیم که بیشتر از نیاز کشور است، برطرف شدن موانع از جانب دولت و باز شدن میدان برای حضور دستگاه‌های مختلف و حتی مردم در عرصه تولید ماسک بود.

ایشان با تأکید بر اینکه بهبود محیط کسب‌وکار یکی از موارد ضروری برای تحقق جهش تولید است، گفتند: براساس بررسی‌های کارشناسی وزارت امور اقتصاد و دارایی، اگر دو اقدامِ «ایجاد پنجره واحد صدور مجوزها» و «تشکیل دادگاه‌های تجاری برای رفع اختلافات اقتصادی» انجام شود، جایگاه کشور از لحاظ شاخص کسب و کار چهل تا پنجاه رتبه ارتقاء خواهد یافت.

رهبر انقلاب اسلامی به موضوع «ممنوعیت واردات» به‌عنوان یکی از زمینه‌های جهش تولید اشاره و خاطرنشان کردند: ما با واردات مخالف نیستیم، اما تأکید داریم محصولی که در کشور تولید می‌شود و یا امکان تولید دارد، وارد نشود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در برخی مواقع، برخی دستگاه‌های اجرایی، به بهانه‌هایی به دنبال باز کردن راه واردات بی مورد هستند. به عنوان مثال می‌گویند برای اینکه کیفیت خودروی داخلی ارتقا یابد، باید خودروی خارجی وارد شود در حالی‌که باید کیفیت خودروی داخلی از راه‌های دیگر افزایش یابد و نه از طریق واردات خودرو‌های خارجی و به خاک سیاه نشاندن تولید داخلی.

ایشان با تأکید بر اهمیت جهش کیفی در کنار جهش کمّی، موضوع افزایش امید به کار و تلاش را در کشور بسیار مهم خواندند و گفتند: متأسفانه عده‌ای در کشور به‌طور دائم می‌گویند «نمی‌شود و نمی‌توانیم» در حالی‌که «می‌توانیم» و دلیل آن هم این است که ما وقتی می‌توانیم یک ماهواره‌بر را با سرعت ۷۵۰۰ متر بر ثانیه به فضا پرتاب کنیم و ماهواره را در مدار قرار دهیم، و یا در صنایع دفاعی آن پیشرفت‌های بزرگ را داشته‌ایم، پس در تولید هم می‌توانیم به جهش دست پیدا کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: آن ذهن و فکری که می‌تواند ماهواره را تولید کند و برای ارسال ماهواره بعدی در مدار ۳۶ هزار کیلومتری هدف‌گذاری کند، قطعاً چنین روحیه ابتکار و خلاقیتی برای تولید خودرو با مصرف ۵ لیتر بنزین در یک صد کیلومتر و در دیگر بخش‌های تولید نیز وجود دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس به برخی بخش‌ها که باید در جهش تولید به آن‌ها اهمیت و اولویت داده شود، اشاره کردند و گفتند: توسعه ظرفیت پالایشگاهی همچون ساخت پالایشگاه میعانات در بندرعباس و مجتمع پالایشگاهی سیراف، اجرای طرح‌های پتروشیمی که منجر به افزایش چند برابری تولید محصول خواهد شد، طرح‌های کشاورزی به‌خصوص تمرکز بر تولید محصولات اساسی، همچون گندم، دانه‌های روغنی، گیاهان دارویی و آبزیان و خودکفایی در این عرصه‌ها با استفاده از شیوه‌های آبیاری مدرن، تمرکز بر زیرساخت‌ها به‌خصوص حمل و نقل ریلی، توجه ویژه به قطعه‌سازی و تمرکز به بخش معدن که بسیار هم عقب ماندگی داریم، بخش‌هایی هستند که باید در موضوع جهش تولید مورد اهتمام ویژه قرار گیرند.

ایشان یکی دیگر از بخش‌هایی را که باید در موضوع جهش تولید به آن نگاه ویژه‌ای شود، بخش دارو و واکسن دانستند و افزودند: اکنون در کشور در خصوص تولید دارو و واکسن برای مقابله با ویروس کرونا، کار‌های تحقیقاتی خوبی انجام شده است و چه بسا دانشمندان خوب و جوان و محققان کارآمد ما بتوانند زودتر از کشور‌های دیگر موفق به تولید دارو و واکسن برای مقابله با کرونا شوند.

رهبر انقلاب اسلامی، زنجیره پوشاک، کفش و لوازم خانگی را یکی از ظرفیت‌های مهم و ریشه‌دار کشور خواندند و گفتند: برای تحقق جهش تولید باید بر این زنجیره تمرکز جدی شود و از واردات این محصولات جلوگیری شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به یک اقدام ناپسند در تولید پوشاک نیز اشاره کردند و افزودند: با اینکه کشور همواره در تولید پوشاکِ با کیفیت سرآمد و صاحب قدمت است، اما برخی تولیدکنندگان بر روی تولیدات خود برچسب تولید خارج می‌زنند که این کار غلط است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: به لطف خداوند حرکت تولید در کشور آغاز شده است، اما ادامه این حرکت معمولی، مشکلات کشور را حل نخواهد کرد و نیازمند یک حرکت مضاعف و یک جهش هستیم که در این عرصه نیز جوان‌های آماده به کار و عناصر مبتکر بسیارند و باید میدان برای ورود آنان مهیا شود.

ایشان در پایان اظهار امیدواری کردند شرایط جدید پیش آمده بعد از شیوع کرونا در کشور و گسترش روحیه همکاری میان مردم برای تأمین نیازها، زمینه‌سازِ کار‌های نو و تحولات در عرصه‌های اقتصادی کشور باشد.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، ارتباط تصویری با هفت مجموعه تولیدی در صفادشت (استان تهران)، ورزقان (استان آذربایجان شرقی)، زنجان، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، پاکدشت (استان تهران)، شهرک صنعتی پرندک (استان مرکزی) و روستای به‌آباد مشهد برقرار شد.

در این برنامه که وزیران نیرو، صمت و جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند، آقای شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گزارشی از اقدامات دولت در بخش تولید و همچنین برنامه‌های آن برای صیانت از اشتغال در شرایط کرونا بیان کرد و از یک کارگر نمونه تقدیر شد.

در ادامه این برنامه آقایان: «صمدی رئیس هیئت مدیره شرکت اَورَند پیشرو و مصطفی بازیار کارگر نمونه سال مستقر در این شرکت»، «سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران و فیروزکوهی کارگر معدن مس»، «ظهیری مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو»، «نجات‌بخش رئیس‌هیأت مدیره شرکت دانش‌بنیان بهیار صنعت سپاهان»، «فتاحی مدیرعامل شرکت تولیدات لوازم خانگی اِمِرسان»، «فیهمی‌پور مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدی نویدکاران»، «رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی و صبوری از مزرعه نمونه صبوری»، گزارش‌هایی از وضعیت تولید، دستاورد‌ها و مشکلات واحد‌های تولیدی خود و پیشنهاد‌هایی برای حل مشکلات و تحقق شعار سال بیان و بر این نکات تأکید کردند:

- لزوم سرمایه‌گذاری برای افزایش ظرفیت تولیدی پتروشیمی‌های داخلی برای تأمین مواد اولیه صنایع و کاهش واردات
- تسریع در ارائه تسهیلات بانکی، ارزی و امور گمرکی برای واردات مواد اولیه مورد نیاز صنایع
- ممانعت از ورود هر گونه کالا و ترانسفورماتور دارای تولید داخل
- لزوم کاهش مجوز‌ها و مقررات دست‌وپا گیر و ایجاد انگیزه برای ورود سرمایه‌گذاران و کارآفرینان
- مزایا و امکانات بی‌نظیر اقتصاد دانش‌بنیان برای جهش تولید و نزدیک شدن به الگوی اقتصاد مردمی در بخش تولید
- ضرورت هدفگذاری دقیق تسهیلات دولتی برای اصابت به تولیدکنندگان واقعی با توجه به کمبود سرمایه در گردش واحد‌های دولتی
- لزوم اتخاذ روش مناسب خرید تضمینی محصولات کشاورزی با نرخ مشخص برای جلوگیری از ریسک در انتخاب محصول برای کشت
- ضرورت بها دادن به جوانان تحصیلکرده روستایی و تشویق و حمایت از آن‌ها برای ماندن در روستا و توسعه کشاورزی صنعتی
- لزوم به‌روزرسانی ماشین‌آلات کشاورزی برای افزایش تولید
alibagherikahkesh.blog.ir
فوتبالیست نام آشنا و پیشکسوت تیم‌های خوزستانی به ویژه استقلال اهواز به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

محسن باوی دوشنبه 15 اردیبهشت پس از مدتی دست و پنجه نرم کردن با ویروس منحوس کرونا در اثر پیشرفت این بیماری جان باخت.

وی بازیکن سابق تیم پر طرفدار استقلال اهواز و سایر تیم های خوزستانی بود.

او از ورزشکاران عبدالله یا شهرستان کارون بود که در تمام مدت ورزش ارتباط خود را با تیم های این شهرستان حفظ کرد.

مرحوم محسن باوی در حالی در اثر ویروس کرونا درگذشت که فردی ورزشکار و جوان بود و این موضوع می‌تواند برای مردم استان خوزستان که این روزها با افزایش تعداد مبتلایان مواجه هستند کاملا معنادار باشد و هشداری باشد برای کسانی که در این روزها کمتر مسائل و پروتکلهای بهداشتی را رعایت می‌کنند
alibagherikahkesh.blog.ir
دوستان عزیز میتوانند جهت خرید و فروش لوازم موردنیاز خود از سایت و برنامه دیجی کالا استفاده کنند و جهت استفاده از تخفیف کد زیر را وارد کرده و تخفیف بگیرند
REF1KFFY1EA7G
alibagherikahkesh.blog.ir
غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در بیست و پنجمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) برگزار شد٬ اظهار کرد:ایام با برکت ماه رمضان٬ ماه روزه٬ اسلام٬ طهارت و پاکیزگی٬ آزمایش و امتحان٬ قیام و حرکت و ماه نزول قرآن برای هدایت بشریت و ماه تمیز حق از باطل را به همه جامعه ایمانی تبریک می‌گویم.

وی افزود: اگرچه به لحاظ شرایط کرونایی کشور برخی از ویژگی‌های این ماه مثل جلسات مناجات با خدای متعال کمرنگ بود و در خیلی از شهر‌هایی که وضعیت زرد و قرمز دارند٬ هنوز اماکن مذهبی تعطیل هستند، اما ماه رمضان امسال ماه مانور و رزمایش و کمک‌های مومنانه برای انسان‌های نیازمند بود.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: امسال در کمک‌های مومنانه شاهد خلق صحنه‌های بی نظیر توسط مردم و جوانان انقلابی بودیم که دگرخواهی را در سایه خداخواهی به نمایش گذاشتند.

اسماعیلی با اشاره به کمک‌های مردمی گفت: این کمک‌ها برخواسته از روحیه ایرانی و تحت تأثیر انقلاب است؛ اگرچه منشأ و بانیان اصلی این کمک‌ها اهل ایمان بودند، اما مخاطب آن عموم نیازمندان جامعه هستند و این اقدام در جهان و حتی در کشور‌های اسلامی نظیر ندارد.

وی با اشاره به روز کارگر و هفته معلم بیان کرد: این ایام به تجلیل از دو قشر عزیز و زحمتکشی اختصاص دارد که دست هر دوی آن‌ها مانند دست امام و پدر و مادر بوسیدنی است؛ دو قشری که حق بزرگی بر ما دارند و البته دارای مشکلات خاص خود نیز هستند.

مشکلات معلمان و کارگران با شعار دادن حل نمی شود
سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: متولیان باید درد و دل آن‌ها را بشنوند و برای حل مشکل آن‌ها قدم بردارند. باید توجه داشت مشکلات کارگران با شعار دادن و بدتر از آن با نان خوردن از سفره کوچک کارگر و معلم تأمین نمی‌شود٬ بلکه این نمونه‌ای از ظلم به کارگران است.

اسماعیلی ادامه داد: خوشبختانه در قوه قضایه تلاش کردیم هم درد کارگر و معلم را التیام دهیم و هم گام‌های عملی در جهت حل مشکل آن‌ها برداریم.

وی درباره دیدار رئیس قوه قضاییه با تولیدگران و معلمان گفت: خبر مربوط به دیدار تولید گران و معلمان با رئیس قوه قضاییه منتشر شد و من در این فرصت به ویژگی‌های این دیدار اشاره می‌کنم.

اسماعیلی گفت: در هر یک از این جلسات ۹۰ درصد جلسه به شنیدن حرف‌های معلمان و کارگران اختصاص پیدا کرد و تنها ۱۰ درصد با رویکرد حل مشکل بود.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: موضوع جلسات ناظر به حسن قانون یا اجرای قوانین یا بد اجرا شدن قوانین و بر پایه مطالبات این اقشار بود و بعد از جلسه رئیس قوه قضاییه با کارگران٬ ۴ جلسه متوالی در یک روز کاری اختصاص پیدا کرد به مدیران دو مجموعه بزرگ تولیدی کشور که هر کدام ۲۰ هزار کارگر دارند و سپس دو جلسه اختصاصی در موضوع هپکو و هفت تپه برگزار شد و در جلسه هپکو مدیران استان٬ مدیران کارخانه و هم نمایندگان وزارت صنعت٬ معدن و تجارت (صمت) و معاون وزیر و نماینده کارگران حضور داشتند و بسته پیشنهادی مشکل گشا به دولت ارائه شد و مورد استقبال همگان بود.

اسماعیلی تصریح کرد: در جلسه‌ای که با حضور تعدادی‌ از کارگران هفت تپه با دادستان خوزستان برگزار شد٬ درباره حل مشکلات کارگران هفت تپه به دادستان مرکز استان دستوراتی ارائه شد.

صدور بیش از ۱۰۶ هزار حکم مجازات جایگزین حبس در سال ۹۸
وی درباره بررسی وضعیت زندانیان مرخصی رفته و نرفته اظهار کرد: من در یک نشست تخصصی اعلام کردم بعد از بخشنامه رئیس قوه قضاییه بیش از ۵۰۰ هیئت مأموریت پیدا کردند که وضعیت زندانیان مرخصی رفته و نرفته را بررسی کنند و این هیئت‌ها با کار جهادی تمامی پرونده‌های یکایک زندانیان را به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار دادند و پرونده هر یک از آن‌ها متناسب با نوع جرم ارتکابی٬ مجازات٬ میزان باقی مانده مجازات٬ نحوه رفتار آن‌ها در حبس و در ایام مرخصی مورد بررسی قرار گرفت و برای یکایک این زندانیان نظرات کارشناسی اعلام شد.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: ۱۱۴ هزار و ۱۹۳ نفر از زندانیان به مرخصی رفتند و تمام این‌ها پرونده‌شان بررسی می‌شود و این اقدام بسیار موثر بود.

اسماعیلی تصریح کرد: در اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی در سال ۹۸ ٬ بیش از ۱۰۶ هزار حکم مجازات جایگزین حبس صادر شد که صدور این احکام بیانگر رویکرد جدی قوه قضاییه و توجه خاص به وضعیت زندانیان است.

وی با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی اولویت ما است٬ گفت: تا زمانی که رگه‌هایی از فساد وجود داشته باشد٬ مبارزه قاطع با مفسدان بدون هیچ ملاحظه‌ای ادامه دارد و ۲۱ نفر از متهمان اخلال در نظام ارزی کشور که با خرید و فروش غیر مجاز ارز باعث اخلال شدند و هر کدام در قالب ۴ گروه بودند و بیش از ۴۸ میلیون دلار ارز برداشتند و دادگاه آن‌ها در حال برگزاری است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: هیچ مانعی نمی‌تواند رویکرد قوه قضاییه را به تأخیر بیاندازد.

۲۰ سال حبس برای مدیرعامل وقت بانک سرمایه
اسماعیلی درباره حکم ۷ متهم دیگر بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: محمدرضا خانی به جرم مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور به تحمل ۲۰ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری در انظار عمومی و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی، استخدام در مشاغل دولتی و پرداخت مبلغ ۶۴۰ هزار یورو به عنوان جزای مالی محکوم شد. یاسر ضیایی شیرکلایی به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری در انظار عمومی و محرومیت دائم از هر گونه خدمات دولتی٬ استخدام در مشاغل دولتی و ضبط مبلغ ۵۲ میلیارد ریال وجوه حاصله به عنوان جزای مالی محکوم شد. خیراله بیرانوند، به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری در انظار عمومی و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی (استخدام در مشاغل دولتی) محکوم شد.

وی افزود: بهمن خادم عضو هیئت مدیره بانک سرمایه به جرم مشارکت در اخلال عمده به تحمل ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی و ضبط ۹۶۰ میلیون ریال محکوم شد. مهرداد باقری عضو هیئت مدیره بانک سرمایه به تحمل ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از مشاغل دولتی محکوم شد. پرویز احمدی به جرم مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور به تحمل ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شد. همچنین حیدر آبادی پور که در جلسه دادگاه حضور نداشت٬ به تحمل ۱۲ سال حبس٬ محرومیت دائم از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال محکوم شد.

وی گفت: این پرونده بخشی از پرونده بانک سرمایه است که برای بخش‌هایی از آن قبلا حکم صادر شده و تعدادی با حسین هدایتی تعدادی با رضوی حکم گرفتند.

اسماعیلی تصریح کرد: گروه‌های دیگری از متهمان پرونده که ۲۰ نفر هستند به دادگاه رفتند و به زودی محاکمه می‌شوند و ۲۰ نفر دیگر پرونده شان به دادگاه کیفری ۲ رفته و با جدیت تمام پیگیری می‌شود.

وی درباره صدور حکم برای متهمان پرونده بانک سرمایه گفت: تقارن این حکم در هفته گرامیداشت معلم هدیه‌ای از ناحیه قوه قضاییه به این قشر زحمتکش است.

سخنگوی دستگاه قضا درباره محکومیت ۱۱ نفر از متهمان و محکومان نظام اقتصادی در قاچاق ارز و فرآورده‌های نفتی به صورت گسترده گفت: عقیل مبارکی به ۱۰ سال حبس٬ مهران طیاری به جرم مشارکت گسترده در قاچاق فرآورده های نفتی که در یک مرحله ۷۹ دستگاه کانتینر و در مرحله دیگر ۳۴ کانتینر بوده به ۵ سال حبس بابت یک محموله و پرداخت ۱۴۵ میلیارد و ۲۳۸ میلیون و ۴۹ هزار و ۶۰۰ ریال جزای نقدی معادل ۴ برابر ارزش کالای قاچاق و در بخش دوم به ۵ سال حبس و پرداخت ۵۲ میلیارد و ۵۲۴ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۵۷۶ ریال معادل ۴ برابر بهای کالای قاچاق شده محکوم شده اند.

اسماعیلی گفت: شرکای جرم پرونده از جمله آقای میلاد رحیمی به ۵ سال حبس و جزای نقدی مانند متهم ردیف اول و ۵ سال حبس برای بخش دوم٬ شاهرخ دریابان به ۵ سال حبس و پرداخت مبلغی به میزان ۴ برابر ارزش کالای قاچاق شده٬ مجید زنده دل به ۵ سال حبس و پرداخت مبلغی ۴ برابر ارزش کالای قاچاق شده٬ اسماعیل برزگران به ۶ ماه حبس و پرداخت ۲۰ میلیون ریال٬ غلامرضا گل آفتاب به ۵ سال حبس و پرداخت جزای نقدی معادل ۴ برابر ارزش کالای قاچاق شده٬ محمدعلی موسوی به ۲ سال حبس و پرداخت جزای نقدی معادل ۳ برابر میزان کالای قاچاق شده٬ سعید معتمد به ۲ سال حبس و پرداخت مبلغی به ارزش ۳ برابر کالای قاچاق شده٬ محمد آزاده دل به ۲ سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی معادل ۳ برابر کالای قاچاق شده و همچنین مجازات تکمیلی به محرومیت از تأسیس شرکت با فعالیت در امر واردات و اخذ پرونده کسب به مدت ۳ سال٬ علی محرر رئیس وقت سازمان چای کشور به جرم اهمال در اموال دولتی و انجام وظیفه به تحمل ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی معادل ۱۸۷ میلیارد و ۶۸۹ میلیون و ۸۴۹ هزار و ۱۱۸ ریال و همچنین ۲ سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم شدند.

وی در پاسخ به سوالی درباره وکالت نامه‌های تعویض پلاک خودرو گفت: قبل از مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، چون مشکل جدی بود٬ تیم کارشناسی به وجود آمد و نتیجه کار به این ستاد اعلام و مصوبه اجرایی شد و دادگاه درباره وکالت نامه‌های تعویض پلاک خودرو و قرارداد اجاره حکمی خلاف این صادر نمی کند.

ورود مدعی العموم به پرونده صید ترال در هرمزگان/ ۳۴ شناور توقیف شدند
سخنگوی دستگاه قضا درخصوص صید ترال گفت: به لحاظ تضییع حقوق صیادان بومی و تخریب زیست محیطی آبزیان٬ دادستان به عنوان مدعی العموم به موضوع صید ترال ورود می کند. طی روز‌های اخیر هم با صید ترال در استان هرمزگان مواجه شدیم که دادستان هرمزگان به این موضوع ورود کرد و ۳۴ فروند شناوری که صید ترال می‌کردند شناسایی و توقیف شدند و پرونده ای برای آن‌ها تشکیل شد. تخریب شرایط زیست محیطی اتهام آن‌ها است. بعضا گفته شده است که این افراد مجوز دارند اما اکثر آن ها فاقد مجوز هستند. آن افرادی هم که مجوز داشتند یا در منطقه غیرمجاز بودند از ابزار غیرقانونی استفاده می کردند.

آخرین وضعیت دانشجویانی که به تازگی دستگیر شدند
اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره بازداشت ۲ دانشجو اظهار کرد: در بازداشت افراد به حرفه و شغل آن ها توجه نداریم٬ بلکه اتهامات و اعمال آن ها را نگاه می کنیم. هرکسی که مرتکب جرم شود علی القاعده شغلی دارد، اما عملکرد ما معطوف به مشاغل آن‌ها نیست٬ بلکه اتهام مهم است. این افراد به گروه‌های ضد انقلاب به ویژه منافقین وصل شده بودند و تحت تعلیمات این گروهک به دنبال انجام اقدامات خرابکارانه بودند، اما به لطف خدا نتوانستند اقدامی جدی انجام دهند. در بازرسی از خانه آن‌ها اقلام انفجاری کشف شده بود. این افراد تحت تأثیر بیگانگان این کارها را انجام دادند؛ لذا به جوانان توصیه می کنم که تحت تأثیر جریان نفاق نباشند و در این شرایط کرونایی توطئه های دشمن با هوشیاری سربازان امام زمان(عج) خنثی شد و پرونده در حال بررسی است.

سناریوی کروناسازی محکوم محیط زیستی برای گرفتن مرخصی از زندان
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که یکی از محکومان محیط زیستی به کرونا مبتلا شده و قوه قضاییه اجازه مرخصی به وی نداده است٬ آیا این موضوع صحت دارد؟ گفت: این مورد اصلاً کرونا نبود٬ بلکه کرونا سازی شده بود و با هماهنگی با بستگانش و تعدادی از کادر پزشکی گواهی‌های کرونا صادر شد. این فرد ادعا کرد و ما وی را به بیمارستان ارجاع دادیم، فرد را به همان پزشکی که اعلام کرده بود ارجاع دادیم؛ اما در آستانه مرخصی معلوم شد این فرد به کرونا مبتلا نشده و فقط سناریو سازی جهت اعلام ابتلای زندانیان به کرونا علی رغم تمهیدات اندیشیده شده بود.

جزئیات پرونده مجلسی های مرتبط با شرکت های خودروسازی
سخنگوی دستگاه قضا درباره پرونده نماینده مجلس که در مورد خودروسازان گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس در ارتباط با شرکت‌های خودروسازی دارای پرونده هستند. در هفته گذشته نقص‌های دادگاه برطرف شد. الان پرونده در اختیار رئیس دادگاه است. به زودی رأی این پرونده در روز‌های آینده صادر خواهد شد. در ارتباط با برخی دیگر از نمایندگان هم آرایی صادر شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های ما این است که پرونده مربوط به افراد و مقامات در زمان مسئولیت مورد بررسی قرار گیرد. پرونده دو نماینده مجلس که در مورد خودروسازان به دادگاه رفته بودند، دچار نقص بود، به دادسرا رفت و رفع نقص شده است و به زودی رأی آن صادر می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به آیین نامه استقلال کانون وکلا بیان کرد: این آیین نامه برای ۷۰ سال پیش است و دیوان عدالت اداری حکم کرده که این آیین نامه باید اصلاح شود، اما آقایان هیئت مدیره کانون وکلا در تهران که خود غیر قانونی است٬ مشکل دارند. ما اعلام کردیم که شما بنویسید و پیشنهاد دهید که عده‌ای از وکلا پیشنهاد دادند، اما خود کانون آیین نامه نمی‌نویسد و می‌گوید با این آیین نامه دوره سلطنتی می‌خواهیم کار وکالت در جمهوری اسلامی را انجام دهیم.

وی درباره پرونده سازمان جنگل‌ها گفت: این پرونده در دادسرا رسیدگی اش به پایان رسید و برای ۹ نفر کیفرخواست صادر شده است و به زودی رسیدگی می‌شود، اما هنوز رأی صادر نشده است.

تداوم بررسی پرونده هفت تپه در دستگاه قضا
اسماعیلی با اشاره به حکم پرونده هفت تپه گفت: برخی از احکام این پرونده قطعی و برخی دیگر هنوز قطعی نشده است و تدابیر قوه قضاییه در حال بررسی است و در این ایام گروه‌هایی مأمور شدند که این موضوع را رصد کنند و گروه‌ها در حال رصد رفتار زندانیانی هستند که هنوز حکمشان اجرا نشده و نظر ما این است که بین اعتراضات کارگری و اقدام علیه امنیت فرق بگذاریم. اعتراضات کارگری را به روش مسالمت آمیز به رسمیت می‌شناسیم و در مورد کارگران هپکو هم همین اتفاق افتاد و رأی صادر شد و همه کارگران که ۱۴ نفر بودند تبرئه شدند، اما یک نفر از مدیران سابق کارخانه که سوء‌نیت داشت و محکوم شد، اما این سیاست دستگاه قضا است که با ارفاق و مدارا رفتار کند. در مواقعی که اقدام علیه امنیت است٬ رسیدگی می کنیم؛ البته فرآیند عفو هم خاص است و تا زمانی که عفو‌ توسط مقام معظم رهبری اعلام نشده مجاز نیستیم.

وی گفت: اغلب پرونده‌ها در حوزه محیط زیست در ارتباط با تالاب انزلی و فعالیت زیستی در اصفهان و خوزستان است. این موضوعات تخصصی هستند و نظرات کارشناسی می‌خواهند. پرونده مراحل نهایی خود را طی می‌کند و بخشی از پرونده به زودی تعیین تکلیف می‌شود و مشخص نیست که پرونده مختومه می‌شود یا به دادگاه می‌رود.

اسماعیلی با اشاره به پرونده های کثیر شاکی بیان کرد: پرونده سکه ثامن و طلای شادی در دادگاه بدوی رأی گرفتند و به تجدید نظر رفتند. این پرونده‌ها دغدغه ما هستند و طبق وعده داده شده دادگاه تجدید نظر سکه ثامن تا پایان ماه و دادگاه تجدید نظر پرونده طلای شادی تا یک ماه دیگر برگزار می شود و رأی قطعی خود را صادر می کند و حدود ۱۰ هزار نفر از مالباختگان تکلیف خود را متوجه می‌شوند.
alibagherikahkesh.blog.ir
درباره زمان جدید برگزاری سه کنکور سراسری گفت: به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبان کنکور‌ سراسری و بر اساس جلسه ۱۴ اردیبهشت ستاد ملی مبارزه با کرونا، تاریخ برگزاری آزمون‌های سراسری تغییر کرد.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در تاریخ ۲۶ تیر برگزار می‌شود.

زرین آمیزی گفت: کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته در ۲ و ۳ مرداد برگزار می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: کنکور سراسری در تاریخ ۳۰ و ۳۱ مرداد برگزار می‌شود.

زرین آمیزی اضافه کرد: کنکور کارشناسی ناپیوسته در تاریخ ۱۴ شهریور و کنکور فنی و حرفه‌ای در تاریخ ۱۴ شهریور برگزار خواهد شد.
alibagherikahkesh.blog.ir
با سلام
جهت هرگونه مشاوره رایگان در مورد خدمت سربازی ،کسری بسیج ،کسری های خدمت ،دوره های بسیج ،قوانین خدمت سربازی ،و...... در قسمت نظرات این پست سوال خود را مطرح کنید
alibagherikahkesh.blog.ir
اسماعیل رمضانی مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر با اشاره به خبری مبنی بر استعفای محمودرضا پیروی دبیر کل جمعیت هلال احمر در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: دکتر محمود رضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر امروز (چهارشنبه) استعفا داده و درخواست ایشان در حال بررسی است و فعلا مورد پذیرش قرار نگرفته است.
alibagherikahkesh.blog.ir
به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، از سوی وزارت ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران کشور شهید تکواندوکار وحید زمانی نیا به عنوان شهید شاخص ورزش کشور در سال ۱۳۹۹ معرفی شد.

شهید وحید زمانی نیا اهل شهرری و متولد سال ۱۳۷۱ بود، وی آموزش تکواندو را از نونهالی و با حضور در باشگاه سوم خرداد زیر نظر استاد حمید اسدالهی شروع به آموختن کرده و مدارج اخذ کمربند را تا مشکی دان یک طی کرد.

پاسدار شهید وحید زمانی نیا از همراهان شهید سرافراز سپهبد قاسم سلیمانی بود که ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ در حمله تروریستی آمریکایی در بغداد به درجه رفیع شهادت نائل آمد
alibagherikahkesh.blog.ir
۱۰ اردیبهشت روزی غرورانگیز و افتخارآمیز برای ایرانیان است، روزی که به‌دلیل رشادت‌های ملت و قشون وقت ایران در ۲۱ آوریل ۱۶۲۲ میلادی، متجاوزان و اشغالگران پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط بر سواحل جنوبی کشور، در نهایت این منطقه را ترک کردند. این اقدام در زمان شاه عباس صفوی رخ داد که متجاوزان اروپایی نه تنها سواحل جنوبی کشور را به ایران واگذار کردند، بلکه تنگه مهم و استراتژیک هرمز نیز از آن‌ها پس گرفته شد. به همین جهت در طول تاریخ، همواره از شاه عباس صفوی به‌دلیل این اقدام ارزشمندش به نیکی یاد می‌شود.

چرا «دهم اردیبهشت» روزی غرورانگیز برای ایرانیان است؟

موقعیت راهبردی خلیج فارس
خلیج فارس از سمت شمال با ایران، از غرب با کویت و عراق و از جنوب با عربستان سعودی، بحرین و امارات همسایه است و وسعت آن به بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر می‌رسد و از این جهت به‌عنوان سومین خلیج بزرگ جهان معرفی می‌شود. خلیج فارس از طریق تنگه هرمز به آب‌های آزاد وصل می‌شود و جزایر مهم خارک، بوموسی، کیش، قشم و... در آنجا قرار دارند. به جهت اینکه خلیج فارس به‌وسیله تنگه هرمز به دریای عمان و سایر آب‌های آزاد متصل می‌شود و از آنجا که این منطقه و سواحل آن سرشار از معادن ارزشمند نفت و گاز است، به همین دلیل اعراب و کشور‌های غربی حامی آن‌ها همواره دنبال این بودند تا نام این خلیج را به خلیج عربی! تبدیل کنند. تنگه هرمز در خلیج فارس آنقدر برای غربی‌ها حائز اهمیت است که هر وقت ایران اقدام به بستن یا تهدید به بستن آن می‌کند، دشمنان از مواضع خود در زمینه‌های مختلف عقب می‌نشینند، لذا استراتژیک بودن این منطقه بر جهانیان ثابت شده است.

چرا «دهم اردیبهشت» روزی غرورانگیز برای ایرانیان است؟

اهمیت نامگذاری دهم اردیبهشت
به همین دلیل دولت وقت جمهوری اسلامی ایران در ۲۲ تیر ۱۳۸۴ تصمیم گرفت تا ۱۰ اردیبهشت که سالروز اخراج اشغالگران پرتغالی از خلیج فارس است را به نام «روز ملی خلیج فارس» نام‌گذاری کند تا همه ساله با فرا رسیدن این روز و زنده نگه داشتن این نام، به جهانیان که تمام تلاش خود را برای تغییر نام این خلیج مهم انجام دادند، گوشزد شود که خلیج جنوبی ایران همیشه خلیج فارس خواهد بود.

چرا «دهم اردیبهشت» روزی غرورانگیز برای ایرانیان است؟

نام خلیج فارس از گذشته برای جهانیان ملموس بود تا اینکه اتحادیه عرب از سال ۱۹۶۴ میلادی رسماً نام خلیج فارس را برای عرب‌زبانان ممنوع کرد و کار تا جایی پیش رفت که در کشور‌های حاشیه خلیج فارس، حتی در برنامه‌های تلویزیونی به زبان انگلیسی هم، نام خلیج فارس را تحریف کردند؛ بنابراین با توجه به حقانیت و کاربرد مستمر استفاده از نام خلیج فارس در همه زبان‌ها و در جهت مقابله با تحریف‌گران عربی، طرفداران این میراث گران‌بها که نشانه هویت ایرانیان بود، اقدامات دفاع از خلیج فارس را از سال ۱۳۸۰ آغاز کردند.

چرا «دهم اردیبهشت» روزی غرورانگیز برای ایرانیان است؟

جرقه اعتراضات به تحریف نام خلیج فارس
جنگ ایران و کشور‌های عربی ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۳۸۳ مقاله‌ای در اطلس مشهور جهانی به نام نشنال جئوگرافیک درباره خلیج فارس چاپ شد و برای اولین بار در کنار نام خلیج فارس از خلیج عربی نیز مطالبی عنوان شد. این کار این نشریه موجی از انتقادات و اعتراضات بین‌المللی را متوجه خود کرد تا اینکه مدیرمسئول آمریکایی آن، ضمن عذرخواهی از ایرانیان، قول داد تا این اشتباه را جبران کند. اما این نشریه به نوعی کار خود را کرده و در جریان تلاش برای تحریف نام خلیج فارس به نفع کشور‌های عربی مطالبی غیرواقعی را بیان کرده بود.

چرا «دهم اردیبهشت» روزی غرورانگیز برای ایرانیان است؟

اتحاد ملی برای هویت ایران و خلیج فارس
همزمان با شروع اعتراضات مردم، گروه‌ها و حتی برخی کشور‌های اروپایی به تحریف نام خلیج فارس، رسانه‌های داخلی نیز با اتحادی مثال‌زدنی مقاله‌های مختلفی را در دفاع از خلیج همیشه فارس منتشر کردند. در حقیقت ایده‌های ضرورت دفاع از نام خلیج فارس مدت‌ها بود که در محافل کوچک و بزرگ مطرح بود، اما اوج اقدامات جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۱ آغاز شد و بعد از جلسات متعدد و استفاده از منابع داخلی و خارجی، دولت وقت در سال ۱۳۸۴ به این نتیجه رسید که ۱۰ اردیبهشت را به نام روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری کند و بعد از آن به کشور‌های مختلف نامه‌های متعددی ارسال شد که آن‌ها نیز در مکاتبات و سخنرانی‌های خود از نام «خلیج فارس» استفاده کنند.

چرا «دهم اردیبهشت» روزی غرورانگیز برای ایرانیان است؟

از طرفی ایده اینکه کشور‌های عربی خلیج فارس را خلیج عربی بنامند، توسط جمال عبدالناصر در مصر مطرح شد و این فرد بعد از اینکه در مصر به قدرت رسید، با هدف اتحاد عربی و تحریک و تهییج آن‌ها برای فشار به ایران، به فکر تحریف نام خلیج فارس افتاد که البته توطئه وی با شکست مواجه شد.

چرا «دهم اردیبهشت» روزی غرورانگیز برای ایرانیان است؟

نخستین کاربرد نام مجعول خلیج عربی
همچنین استعمار پیر انگلیس نیز که همواره توطئه‌های مختلفی را علیه جمهوری اسلامی ایران طرح‌ریزی کرده است، در موضوع تحریف نام خلیج فارس جزو اولین کشور‌های اروپایی بود که از این اقدام حمایت کرد. پس از ملی شدن صنعت نفت و خلع ید از شرکت‌های انگلیسی و قطع رابطه دو کشور، نماینده انگلیس در بحرین برای اولین بار عبارت خلیج عربی را به کار برد. این درحالی است که تا اوایل دهه ۱۹۶۰ میلادی درباره نام خلیج فارس هیچ‌گونه بحث و جدلی نبود و در تمام دانشنامه‌ها و منابع اروپایی این منطقه را با نام خلیج فارس یاد می‌کردند.

چرا «دهم اردیبهشت» روزی غرورانگیز برای ایرانیان است؟

می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که استراتژیک بودن منطقه خلیج فارس و اینکه تنگه هرمز در این منطقه آب‌های مهم را به یکدیگر متصل می‌کند و به لحاظ منابع مالی و اقتصادی خوبی که در آن وجود دارد، عرب‌ها به‌ویژه عربستانی‌ها در سال‌های اخیر تلاش کردند تا در مجامع مختلف و حتی در مسابقات ورزشی به تحریف نام خلیج فارس روی بیاورند تا این منطقه استراتژیک را به نام خود ثبت کنند که البته موفق نبودند.

چرا «دهم اردیبهشت» روزی غرورانگیز برای ایرانیان است؟

اسناد تاریخی نشانه حقانیت نام خلیج فارس
به هر حال آن چیزی که در جهان بر همگان به اثبات رسیده است، این است که این منطقه همواره با نام خلیج فارس یاد می‌شود، چراکه این مورد در منابع خود اروپایی‌ها و حتی کشور‌های عربی نیز عنوان شده است. البته نام‌گذاری ۱۰ اردیبهشت به نام روز ملی خلیج فارس، منجر به این شد تا همگان بدانند که خلیج فارس همیشه خلیج فارس خواهد ماند.

چرا «دهم اردیبهشت» روزی غرورانگیز برای ایرانیان است؟

نام ثبت شده خلیج فارس در یکی از خیابان‌های مصر

از آنجا که نام‌ها و نشان‌ها هر کدام برای شناخت بیشتر هویت افراد و کشورهاست و برخی مکان‌ها وجود دارند که مردم آن منطقه با شنیدن نام آن خوشحال شده و احساس غرور می‌کنند. امروزه کمتر ایرانی را سراغ داریم که با شنیدن نام خلیج فارس به وجد نیاید. به همین دلیل عرب‌ها به فکر این افتادند که هویت فرهنگی و تاریخی ملت ایران را هدف قرار دهند و این خلیج استراتژیک را به نام خود ثبت کنند، اما موضوع خلیج فارس مربوط به سال‌های اخیر نیست بلکه در تاریخ، تمام مکاتباتی که مربوط به خلیج فارس بود، از نام خلیج فارس استفاده شد، لذا تحرکات چند کشور عربی نمی‌تواند تاریخ کهن و باسابقه خلیج فارس را خدشه‌دار کند. منطقه خلیج فارس آنقدر برای کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهم بوده که اتفاقات رخ داده در آن، همواره بر مناسبات سیاسی و اقتصادی کشور‌های عربی تأثیرگذار بوده است؛ بنابراین اهمیت نام خلیج فارس برای جهانیان آشکار و واضح است و دولت وقت ایران هم به همین دلیل در سال ۱۳۸۴ روز ۱۰ اردیبهشت که سالروز اخراج اشغالگران پرتغالی از سواحل جنوبی کشور است را به نام روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری کرد تا همه ساله این هویت ملی گرامی داشته شود.
alibagherikahkesh.blog.ir
حیدرزاده رییس سنجش آموزش پزشکی از زمان بازگشایی دانشگاه ها خبر داد و گفت: دانشگاه های علوم پزشکی بلافاصله بعد از یایان ماه مبارک رمضان در ۶ خرداد ماه بازگشایی می شوند.

حیدرزاده درباره زمان پایان نیم سال دوم تحصیلی ۹۸-۹۹ گفت: ترم تحصیلی جاری تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت و امتحانات پایان ترم هم از اول تا پانزدهم مرداد ماه ۹۹ برگزار می‌شوند.

تقویم جدید آزمون های علوم پزشکی اعلام شد
او به زمان تغییر آزمون‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: شیوع کرونا در کشور منجر به لغو آزمون‌های علوم پزشکی در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت سال ۹۹ شده بود و تصمیمات جدید برای زمان آزمون‌ها گرفته شد.

حیدزاده گفت: بر اساس تصمیم گیری‌های جدید در وزارت بهداشت آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در ۵ تیرماه ۹۹ وآزمون غربالگری المپیاد علوم پزشکی به صورت الکترونیک در روز ۶ تیرماه ۹۹ برگزار خواهد شد.

او گفت: آزمون فلوشیپ (تکمیلی تخصصی) در ۹ مرداد، همزمان با این آزمون آزمون ملی دندانپزشکی و آزمون ارتقا و ارزشیابی داروسازی نیز بصورت الکترونیک در ۹ مرداد برگزار خواهد شد.

حیدرزاده اظهار کرد: آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی در ۱۶ مردادماه بصورت الکترونیک برگزار خواهدشد و آزمون پذیرش دکتری تخصصی علوم پزشکی به صورت الکترونیک در روز‌های ۲۵، ۲۶ و ۲۷ تیرماه ۹۹ برگزار می‌شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از تغییر زمان آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی خبر داد و گفت: آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در روز‌های ۲۳ و ۲۴ مردادماه ۹۹ برگزار می‌شود.

حیدرزاده افزود: آزمون‌های پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی نیز در صبح و عصر روز ۲۰ شهریور ۹۹ برگزار خواهد شد.

او با اشاره به زمان آزمون‌های جامع داروسازی و علوم پایه دندانپزشکی گفت: این آزمون‌ها به صورت الکترونیک در روز ۲۱ شهریورماه برگزار می‌شود.

حیدرزاده ادامه داد: آزمون دانشنامه (بورد) و گواهینامه تخصصی بالینی پزشکی در روز‌های ۲۶، ۲۷ و ۲۸ شهریورماه ۹۹ به صورت الکترونیک و همزمان و آزمون دانشنامه (بورد) فوق تخصصی بالینی پزشکی در ۲۹ شهریورماه ۹۹ به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد، زمان آزمون دانشنامه (بورد) تخصصی بالینی دندانپزشکی هم در ۲۱ مهرماه ۹۹ برگزار می‌شود.
alibagherikahkesh.blog.ir
شنبه ۶ اردیبهشت به احتمال زیاد اول ماه رمضان خواهد بود
حجت‌‌الاسلام علیرضا موحدنژاد عضو ارشد ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری درباره پیش بینی کارشناسان از رویت هلال ماه مبارک رمضان گفت: کارشناسان معتقدند پنجشنبه احتمال رویت ماه وجود ندارد. به احتمال قوی ماه شعبان امسال، ۳۰ روزه است و انتظار می‌رود شنبه (۶ اردیبهشت) اول ماه رمضان باشد.

وی درباره استقرار کارشناسان استهلال ماه در سراسر کشور بیان کرد: ۱۰۰ نفر برای استهلال ماه مبارک رمضان در سطح کشور مستقر شده اند. گروه‌های استهلال مجهز به تجهیزات هستند و البته با چشم نیز رویت را انجام می‌دهند تا نظرشان برای کسانی هم که به نظرات فقهی مختلف مبنی بر رویت با چشم مسلح یا غیر مسلح عمل می‌کنند، قابل استفاده و معتبر باشد.

حجت‌‌الاسلام موحدنژاد افزود: ستاد استهلال گزارش‌های علمی گروه‌های آموزش دیده را جمع بندی می‌کند و گزارش آن را خدمت مقام معظم رهبری ارائه می‌کند و اگر برای ایشان رویت هلال اثبات شد، حلول اول ماه رمضان اعلام می‌شود.

عضو ارشد ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: کار رویت هلال ماه به صورت استانی انجام می‌شود و برای رویت هلال هر ماه، مکان خاصی وجود دارد؛ چرا که جایگاه ماه ثابت نیست و امکان دارد موانعی در مسیر رویت هلال باشد.

موحد نژاد گفت: در اکثر کشور‌های اسلامی بحث رویت هلال ماه به دقت نظر ایران نیست و به محض اینکه یک لحظه احساس کنند رویت کردند، اعلام آغاز ماه می‌کنند. بر همین اساس امکان دارد برخی از کشور‌ها جمعه را اول ماه رمضان اعلام کنند. مردم خیالشان راحت باشد که در این مسئله دقت نظر و تلاش‌ها انجام می گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: اگر ماه مبارک رمضان شنبه آغاز شود؛ شعبان سی روزه و بنا بر نظر کارشناسان استهلال، پایان ماه رمضان روز بیست و نهم خواهد بود
alibagherikahkesh.blog.ir
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌برای مردم ایران نهاد و سازمانی کاملاً شناخته شده است؛ لکن با توجه به هجمه‌‌های دشمنان و جریان ضد انقلاب به این نهاد انقلابی، معرفی و توصیف سپاه به استناد منابع معتبر، به ویژه برای نسل جوان در شرایط کنونی، یک ضرورت است. برای شناخت سپاه می‌توان مؤلفه‌هایی چون رسالت و فلسفه وجودی، اهداف و چشم‌انداز، دکترین، تاریخ و نحوه تأسیس، ساختار و سازمان، عملکرد و کارویژه‌های آن را مورد بررسی و مطالعه قرار داد. البته این نوشتار به دنبال بررسی وضعیت سپاه از منظر تمامی این مؤلفه‌ها نیست و این کار مجال دیگری طلب می‌کند.
از آنجا که سپاه یک نیروی مکتبی، نهادی انقلابی و سازمانی رسمی است، منابع دینی، قانون اساسی، اساسنامه سپاه و دیدگاه‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، مهم‌ترین و معتبرترین منابع شناخت و اسناد بالادستی برای وصف و معرفی این مجموعه است. شناخت سپاه و پاسدار، خصوصاً برای نیروهای انقلابی و خود پاسداران یک ضرورت است.
این ضرورت را حضرت امام خامنه‌ای در کلامی خطاب به پاسداران، این‌گونه بیان می‌دارند: «من اصرار دارم که شما عزیزان پاسدار در هر کجا هستید، روح و حقیقت مسئله پاسداری و سپاه پاسداران را مورد توجه قرار دهید.» معظم‌له در کلامی دیگر، دلیل ضرورت توجه به حقیقت مسئله پاسداری را این‌گونه بیان می‌کنند: «پاسدار عنوان بسیار والایی است، این عنوان را با خصوصیاتش، در وجود و در دل و روح و ذهنتان حفظ کنید. این، برای انقلاب ضروری است.»
در اصل 150 قانون اساسی آمده است: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد، برای ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پا بر جا می‌ماند. حدود وظایف و قلمرو مسئولیت این سپاه در رابطه با وظایف و قلمرو مسئولیت نیروهای مسلح دیگر با تأکید بر همکاری و هماهنگی برادرانه میان آنها به وسیله قانون مشخص می‌شود.»
همانگونه که در اصل 150 قانون اساسی تصریح شده، سپاه پاسداران با پیروزی انقلاب و براساس یک ضرورت شکل گرفت. محافظت از یک نظام ارزشی و سیستم سیاسی در برابر تهدیدات و خطرات متوجه آن، یک ضرورت عقلی است. انقلاب اسلامی،‌ یک انقلاب دینی با ارزش‌‌های خاص بوده و جمهوری اسلامی مهم‌ترین دستاورد این انقلاب است. این انقلاب و نظام سیاسی برخاسته از آن، به دلیل حق‌گرایی و آرمان‌‌گرایی براساس آموزه اسلامی، دشمنانی چون نظام سلطه جهانی دارد. خداوند به تمامی کسانی که در راهش قیام می‌کنند و به دنبال تحقق حاکمیت الهی هستند، امر کرده تا خود را در برابر دشمنان‌شان که همانا دشمنان خدا نیز هستند، قدرتمند ساخته تا بتوانند از خود دفاع کنند. «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدوالله و عدوکم...» و این آیه انتخاب شد برای آرم سپاه پاسداران، تا نشان و حجتی باشد برای چیستی و چرایی شکل‌گیری‌اش در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی. اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در تاریخ 15شهریور سال 1361 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، از منابع معتبر قانونی برای دست یافتن به ماهیت، ساختار و سازمان و رسالت این نهاد انقلابی است.
در ماده اول اساسنامه سپاه آمده است: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی است تحت فرماندهی عالی مقام رهبری که هدف آن نگهبانی از انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن و کوشش مستمر در راه تحقق آرمان‌‌های الهی و گسترش حاکمیت قانون خدا طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و تقویت کامل بنیه دفاعی جمهوری اسلامی از طریق همکاری با سایر نیروهای مسلح و آموزش نظامی و سازماندهی نیروهای مردمی می‌باشد.»

به استناد قانون اساسی، اساسنامه سپاه، تدابیر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، رسالت مصوب و ابلاغی سپاه از سوی فرماندهی معظم کل قوا عبارت است از: «پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در برابر هر سه طیف تهدیدات سخت و نیمه سخت و نرم و کمک به توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور در چارچوب تدابیر ولی امر مسلمین و فرماندهی کل قوا.»
با توجه به قانون اساسی، اساسنامه سپاه، دیدگاه‌‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری در مورد سپاه می‌توان گفت: 1- سپاه یک نیروی مکتبی تحت امر ولایت، انقلابی و مردمی است.
2- سپاه بعد نهادی‌اش بر بعد سازمانی غلبه دارد و به اقتضای نیاز انقلاب، با انعطاف ساختاری و سازمانی عمل می‌کند.
3- سپاه یک مجموعه صرفاً‌ نظامی نیست و حوزه‌‌های نظامی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی به اقتضای شرایط براساس رسالت سپاه، حوزه عمل این نهاد انقلابی است.
4- قلمرو عمل سپاه داخل و خارج کشور است.
5- مأموریت سپاه و ارتش متفاوت از یکدیگر می‌باشد و در مواردی خاص همپوشانی دارد.
6- مدیریت سپاه، ذاتاً جهادی است.
سپاه پاسداران در سال‌‌های اول انقلاب به گونه‌ای درخشید و عمل کرد که حضرت امام (ره) فرمودند: «اگر سپاه نبود کشور هم نبود.» در شهریور سال گذشته نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به کار ویژه‌‌های سپاه طی 35 سال گذشته به ویژه در دوران دفاع مقدس، خنثی سازی توطئه‌‌های داخلی، امر سازندگی، تأمین امنیت خطوط هوایی، پیشبرد انقلاب و ... کارنامه سپاه را، کارنامه‌‌ای درخشان توصیف کردند.
2 -پاسدار کیست:
در ماده 34 اساسنامه سپاه، پاسدار این‌گونه تعریف شده است: «پاسدار به فردی اطلاق می‌شود که برای جهاد همه جانبه در راه خدا و نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن به عنوان وظیفه شرعی با داشتن شرایط زیر به عضویت سپاه پاسداران در آمده باشد.
الف – اعتقاد به مبانی اسلام، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی
ب – اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه
ج – التزام عملی به احکام اسلام و قوانین جمهوری اسلامی و رعایت موازین اخلاق اسلامی
د – عدم عضویت در احزاب و گروه‌ها و سازمان‌‌های سیاسی
هـ - حسن شهرت و عدم سوء سابقه
از منظر قانون، پاسدار یک مجاهد فی سبیل الله است و این جهاد در راه خدا، نه به عنوان یک شغل، بلکه به عنوان یک وظیفه شرعی تلقی می‌شود. جایگاه جهاد و ارزش جهاد و دستاوردهای جهاد، بسیار والاتر و بالاتر از آن است که از آن به عنوان یک شغل نام‌برده شود.
حضرت علی (ع) در خصوص جهاد می‌فرمایند: «ان الجهاد باب من ابواب الجنه فتحه الله لخاصه اولیائه؛ همانا جهاد، یکی از در‌‌‌های بهشت است که خداوند آن را برای اولیای خاص خود گشوده است.»
پیامبر اکرم (ص)، فرد و جامعه‌ای را که ترک جهاد نماید، ذلت‌پذیر توصیف کرده و می‌فرمایند: «فمن ترک الجهاد البسه الله ذلا فی نفسه؛ هر کس جهاد را ترک کند، خداوند جامه‌ خواری بر جان او پوشاند.»
اگر ملت ایران امروز از عزت ملی و عزت نفس برخوردار است و توانسته طی 36 سال گذشته با ایستادگی در برابر نظام سلطه و زورگویی‌‌های آن، از هویت مستقل اسلامی و ایرانی خود دفاع کند، این مهم به برکت جهادی حاصل شده که پرچمداران آن، پاسداران انقلاب اسلامی هستند.
حضرت امام (ره) در توصیه‌ای به پاسداران می‌فرمایند: «از پاسداری خود پاسداری کنید» این مهم را رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، این‌گونه مورد تأکید قرار می‌دهند که پاسداران باید روح و حقیقت پاسداری را مورد توجه قرار دهند و عنوان والای پاسداری را با خصوصیاتش در وجود و در دل و روح و ذهنشان حفظ کنند.
خصوصیات و ویژگی‌‌های یک پاسدار که برگرفته از روح و حقیقت پاسداری است از منظر امام و رهبری عبارتند از:
1- توجه به خدا و با خدا بودن (خدا محوری) 2- تبعیت از ولایت (ولایتمداری) 3- انقلابی بودن 4- مردمی بودن 5- تقویت ایمان و بنیه معنوی 6- رعایت تقوی 7- آمر به معروف و ناهی از منکر بودن 8- اخلاص 9- راز و نیاز با خدا و شب زنده داری 10- خودسازی و تهذیب نفس 11- دارای بصیرت نافذ و قدرت دشمن شناسی 12- معرفت دینی 13- استقامت در راه خدا 14- سخت‌کوشی و خستگی‌ناپذیری 15- پرهیز از دنیا طلبی 16- تلاش برای جلب رضایت الهی 17- داشتن انضباط انقلابی 18- رعایت حقوق مردم در همه شرایط 19- داشتن روحیه جهادی و ایثار و شهادت طلبی 20- رعایت حقوق خانواده و فرزندان. حضرت امام (ره) با توجه به حقیقت پاسداری و خصوصیات یک پاسدار واقعی فرمودند: «ای کاش من هم یک پاسدار بودم.»
alibagherikahkesh.blog.ir