⚫ بِسْمِ اَللّهِ اَلرَّحْمنِ اَلرَّحِیمِ ⚫

نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ
متولد 1996 در MIS ، خبرنگار و روزنامه نگار
شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال( کد شامد): 1-1-765329-64-0-1
در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند و روح ها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ اما در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، و روح‌ ها میروند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است.
نوشتن، یک عمل هنرى است ؛زیادتر نگویید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست

🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻

💮بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ💮

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿٢٥٦﴾
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾

🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
آخرین مطالب
آخرین نظرات

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

ماه محرم فرا رسید و روز‌های عزاداری بر سالار شهیدان و یاران با وفایش آغاز شد، اما در دو روز اول محرم سال ۶۱ هجری قمری بر امام حسین (ع) و یاران با وفایش چه گذشت.

امام حسین علیه السلام در روز اول محرم با سپاه حُر دیدار کرد و حر و سپاه او توسط امام سیراب شدند.

نقل شده است که ظاهرا در اول محرم بوده که کاروان حسینی در حرکت بودند و امام علیهالسلام در صبحگاه دستور دادند که ظرف‌ها و مشک‌ها را پر از آب کنید، حرکت کردند، ناگهان یکی از یاران امام با صدای بلند تکبیر گفت و گفت، از دور نخلستانی پیداست.

امام فرمود چه می‌بینید؟

عده‌ای گفتند نخلستان نیست گوش‌های اسب از دور چنان می‌نماید که نخل است. آن‌ها نزدیک شدند تعداد هزار سواره نظام به فرماندهی حُر، مأمور از طرف عبیدالله بن زیاد لعنة الله علیه.

امام به یارانش فرمود: از آن‌ها پذیرایی و آن‌ها را که تشنه اند سیراب کنید.

تا روز دوم، حُر، اصرار داشت حضرت را همراه کاروان به سوی کوفه ببرد، بین امام و حُر گفت: وگو‌هایی صورت می‌گرفت و امام علیه السلام وقت نمازها، نماز را اقامه می‌کرد و سپاه حُر نیز به حضرت اقتدا و نماز جماعت میخواندند.

بدین ترتیب امام پس از نماز ظهر و عصر بر آن‌ها موعظه و اتمام حجت می‌فرمود. حُر نیز به خواسته و مأموریت خود پافشاری می‌کرد، اما امام علیه السلام از قبول درخواست او امتناع می‌کرد.

حُر به امام عرض کرد که در این واقعه اگر بر مخالفت اصرار و پافشاری کنی، تو و همراهانت کشته می‌شوید.

حضرت در این حال به شعر یکی از صحابه استناد فرمود و گفت: تو مرا از مرگ می‌ترسانی مرگ بر جوانمرد عار نیست، وقتی آرزوی حق و قصد دفاع از حق را داشته باشد و جهاد کند...

وقتی حُر این اشعار را از امام شنید به کناری رفت و با سپاه خود حرکت کرد امام نیز با قافله خود در حرکت بودند تا به منزلگاه بیضه رسیدند.

امام برای اتمام حجت خطبه‌ای خواند و اهداف خویش را آشکار فرمود و با استناد به سخنان پیامبر اکرم (ص) فرمود، که هر کس سلطان ستمگری را بنگرد که حرام خدا را حلال می‌کند و عهد شکن است، بر مسلمانان است که در مقابل او اعتراض کند.

در مسیری که امام از مکه حرکت کرد روز ۸ ذی الحجه تا رسیدن به کربلا با افراد و کاروان‌های مختلفی دیدار و ملاقات داشت.

از جمله این دیدارد‌ها دیدار با عبدالرحمن حُر بود که امام از او خواست به کاروان کربلا بپیوندند او امتناع کرد و اسب خود را به امام پیشکش کرد، اما حضرت قبول نکرد.

در آخر شب جوانان را دستور داد تا مشک‌ها را پر از آب کنند، سپس دستور داد از منزل قصر بنی مقاتل حرکت کنند حرکت کردند، حضرت بر پشت اسب خود چرتی زد، و بیدار شد و فرمود «انا لله و انا الیه راجعون» دو بار کلمه استرجاع بر زبان آورد، در این حال فرزندش علی اکبر به پیش او آمد و علت را پرسید.

حضرت فرمود: فرزندم در عالم رؤیا دیدم که سواره‌ای ندا داد، مرگ به دیدار اهل کاروان می‌آید و اهل کاروان به سوی مرگ در شتابند.

علی اکبر سؤال کرد:‌ای پدر آیا ما بر حق نیستیم، فرمود: فرزندم ما بر حقیم و بازگشت بندگان به سوی خداوند است.

دوباره عرضه داشت: پس‌ای پدر مهربانم چه باکی از مرگ داریم امام از کلام علی خوشحال شد و دعایش کرد.

وقتی صبح شد کاروان حسین نماز صبح را خواندند و حرکت کردند.

یاران حُر، به سوی آنان آمده تا کاروان را به سوی کوفه بکشند، آن‌ها امتناع کردند و زهیر گفت، مولای من با همین سپاه کم، نبرد کنیم که شکست آن‌ها برای ما سهل است.

امام فرمود: من هرگز آغازگر جنگ نخواهم بود.

در این روز پیکی از کوفه آمد و کاروان حسینی؛ با اصرار حُر به سوی نینوا در حرکت بودند به شهر و یا آبادی غاضریه رسیدند.

پیک از سوی عبیدالله برای حر پیامی آورد، که حسین را یا وادار به بیعت کن یا در سرزمین بدون آب و علف و بدون قلعه و پناهگاه فرود آور و منتظر دستور بعدی باشد.

حُر امام را از مضمون نامه آگاه کرد. امام فرمود،‌ای حُر ما را رها کن در این قریه اقامت کنیم، حُر پاسخ داد این مرد جاسوس و پیک عبیدالله است که کار‌های مرا زیر نظر دارد، من از خواسته تو معذورم.

امام و یارانشان، حرکت کردند و به دشتی بـی آب و علف رسیدند.

اسب امام ایستاد، امام فرمود نام این زمین چیست، زهیر گفت: نام‌های مختلف دارد، یکی از نام هایش عقر و نام دیگرش کربلا است.

امام فرمود: اینجا قافله را نگه دارید و خیمه‌ها را بپا دارید این جا نامی است آشنا، وقتی با پدرم به سوی صفین می‌رفتیم اینجا استراحت کرد و از خواب بیدار شد و گفت: در خواب دیدم این دشت پر از خون است و حسین در آن خون غوطه ور است.

شیخ عباس قمی از کتاب ملهوف نقل کرده است که در روز دوم سال ۶۱ حضرت امام حسین علیه السلام به زمین کربلا ورود فرمود و، چون به آن زمین رسید، پرسید که این زمین چه نام دارد؟ گفتند: کربلا می‌نامندش. چون نام کربلا شنید گفت: «اللهُمَّ إنّی أعوذُبِک مِن الکَربِ وَالبَلاء».

پس فرمود: این موضع کرب و بلا و محل مِحنت و عنا است، فرود آیید که این جا منزل و محل خیام ما است. این زمین جای ریختن خون ما است و در این مکان قبر‌های ما واقع خواهد شد.

روزی که کاروان امام حسین علیه السلام به کربلا رسید روز دوم محرم سال ۶۱ هجری قمری بود. پس از این روز، کار بر آنان سخت شد و هر روز محاصره سپاه کوفه تنگ و تعداد آنان افزوده می‌شد به نحوی که امام علیه السلام جنگ را قطعی می‌دانست

alibagherikahkesh.blog.ir
سید حسن نصرالله امروز جمعه، ۲۴ مرداد، به مناسبت سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ ۳۳ روزه سخنرانی کرد.

نصرالله در آغاز سخنرانی خود گفت: همیشه خداوند را به دلیل پیروزی در جنگ ۳۳ روزه شکر و از تمامی افرادی که در این حماسه نقش‌آفرینی کردند قدردانی می‌کنم.

شکست پروژه خاورمیانه جدید نتیجه راهبردی جنگ تموز بود
دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به این مطلب که رژیم صهیونیستی این جنگ را به لبنان تحمیل کرد، افزود: لبنان به تنهایی با ارتش رژیم اشغالگر که قوی‌ترین ارتش جهان محسوب می‌شود جنگید.

وی به شکست کشاندن پروژه خاورمیانه جدید که جنگ علیه لبنان جزئی از آن بود را نتیجه راهبردی جنگ تموز (جنگ ۳۳ روزه) توصیف کرد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: پروژه خاورمیانه جدید که از اشغال افغانستان و عراق آغاز شد ادامه یافت تا اینکه در لبنان ساقط شد. اسرائیلی‌ها برای اولین بار برای موجودیت خود احساس خطر کرده است.

جنگ تموز قواعد درگیری را به نفع لبنان تغییر داد
نصرالله در ادامه افزود: آثار شکست نظامی و روانی که رژیم صهیونیستی ۱۴ سال پیش دریافت کرد همچنان در این رژیم باقی است. جنگ تموز قواعد درگیری را به نفع لبنان تغییر داد و ماهیت واقعی اسرائیل و سطح ضعف در مجموعه آن را اثبات کرد. معادله‌ای به نام مقاومت وجود دارد که لبنان را از طریق معادله بازدارندگی حفظ کرده و هیچ جز آن نمی‌تواند لبنان را حفظ کند.

لبنان با معادله مقاومت قوی است
دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: لبنان با معادله مقاومت قوی است از این رو می‌خواهند که از آن خلاص شوند و همواره پیشنهاد می‌دهند که مقاومت را رها کنیم. سخن از سلطه حزب الله بر زندگی سیاسی لبنان و بهانه دخالت در منطقه دروغ است. مقاومت مسئله وجود و هوایی است که تنفس می‌کنیم و آبی است که می‌نوشیم تا زنده بمانیم.

وی تاکید کرد: مقاومت برای لبنان و مردم آن تا زمانی که جایگزین قانع کننده‌ای وجود نداشته باشد شرط حیات است. هدف از تصمیم ما برای پاسخ به شهادت مجاهد شریف علی کامل محسن نمایش رسانه‌ای نیست بلکه تثبیت قواعد درگیری است. این تصمیم ما همچنان پاربرجاست و زمان مناسب آن فرا خواهد رسید؛ آن‌ها همچنان باید منتظر بمانند.

آنچه امارات انجام داد خدمتی انتخاباتی به ترامپ و نتانیاهو بود
نصرالله در واکنش به توافق امارات و رژیم صهیونیستی گفت: از اینکه حکام امارات با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کردند ما را غافلگیر نکرد؛ بلکه این اقدام در چارچوب روندی عادی بود که آنها از مدت‌ها پیش دنبال می‌کردند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان به این موضوع اشاره کرد که زمان اعلام توافق امارات و اسرائیل تاکید می‌کند برخی رژیم‌های عربی خادم آمریکا هستند. آنچه امارات انجام داد خدمتی انتخاباتی به ترامپ و شخص نتانیاهو بود. باید از اکنون تا انتخابات آمریکا منتظر اقدام مشابه دیگر رژیم‌های عربی با اسرائیل باشیم.

نصرالله گفت: تا زمان انتخابات، ترامپ به دوشیدن رژیم‌های حاشیه خلیج فارس هم از لحاظ مالی، هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ دینی در راستای خدمت به خود و دوستش نتانیاهو ادامه می‌دهد. روز به روز اثبات می‌شود که سخن برخی رسانه‌های خلیجی در مورد دشمن ایرانی بمب‌های دودزا برای صلح با اسرائیل بوده است. فروافتادن نقاب و علنی شدن پنهانی‌ها اتفاق خوبی است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: هنگامی که صفوف امت اسلامی از خیانت‌کاران و توطئه‌گران پاک می‌شود، هرچند دردناک، اما بسیار خوب است. اجماع عربی و طرح صلح عربی چه سنخیتی با توافق انفرادی امارات با اسرائیل دارد؟

حزب‌الله روایتی در مورد انفجار بیروت ندارد
سید حسن نصرالله بر این موضوع تاکید کرد که حزب‌الله روایتی در مورد انفجار بیروت ندارد و انجام تحقیقات بر عهده این گروه نیست

نصرالله با مطرح کردن دو فرضیه درباره انفجار بیروت گفت: از لحاظ تئوری دو فرضیه در مورد دلیل این انفجار وجود دارد؛ اینکه یک حادثه بوده و یا اینکه یک اقدام خرابکارانه.

وی یادآور شد: تامین امنیت مقاومت به طور مستقیم به حزب‌الله مربوط می‌شود و ما نمی‌توانیم مسئولیت کامل امنیت ملی در سطح داخلی را برعهده بگیریم. اگر ثابت شود که دلیل انفجار بیروت یک اقدام خرابکارانه بوده مقصران باید محاکمه شوند، اما باید تحقیقات در مورد کسانی که پشت آن بوده‌اند مشخص شود.

در صورت ارتباط اسرائیل با انفجار بیروت، حزب‌الله نمی‌تواند ساکت بنشیند
نصرالله در بخش دیگری از سخنرانی خود به احتمال دست داشتن رژیم صهیونیستی در انفجار بیروت پرداخته و گفت: اگر اسرائیل با انفجار بیروت ارتباط داشته باشد قطعا به دلیل مشارکت «اف‌بی‌آی» در تحقیقات، واقعیت مشخص نخواهد شد.

وی هشدار داد: اگر دست داشتن اسرائیل در انفجار بیروت ثابت شود حزب‌الله نمی‌تواند مقابل جنایتی به این بزرگی ساکت بنشیند. اگر ثابت شود که اسرائیل مسئولیت داشته، بهای جنایت خود را پرداخت خواهد کرد و به اندازه آنچه ممکن بود رخ دهد مجازات خواهد شد نه به اندازه‌ای که رخ داده است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: خطرناک‌تر از همه اینکه ما مقابل فاجعه‌ای ملی به این بزرگی قرار داریم؛ به گونه‌ای که براساس اطلاعات می‌خواستند دولت لبنان را ساقط کنند. هدف این طرح تجمیع قدرت‌های سیاسی برای فشار به رئیس جمهور به منظور وادار کردن او به استعفا بوده است.

نصرالله گفت: هدف دوم این طرح ساقط کردن عملی پارلمان از طریق استعفا‌های گروهی و سلب مشروعیت آن بود. هر دو هدف این طرح ناکام ماند؛ برخی می‌خواستند طرحی مانند آنچه پس از ربودن سعد الحریری نخست وزیر سابق رخ داد را اجرا کنند، هدف از طرح براندازی دولت، کشاندن کشور به جنگ داخلی بود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: هرگونه فعالیت یا نزاع سیاسی نهایت آن باید به گونه‌ای باشد که منجر به سقوط دولت، نهاد‌های آن و جنگ داخلی نشود. هرکس به این قاعده احترام نگذارد و جنگ داخلی رخ دهد باید به عدم ملی‌گرایی متهم شود.

اقدام حسان دیاب برای استعفا را درک می‌کنیم
نصرالله در واکنش به استعفای نخست وزیر لبنان گفت: اقدام حسان دیاب و وزرای او در استعفا را درک می‌کنیم و انتظار داریم تا زمان تشکیل دولت جدید وظایف خود را به خوبی متحمل شوند. خواستار تشکیل دولتی قوی، توانمند و مورد حمایت گروه‌های سیاسی هستیم؛ چراکه هر دولتی که مورد حمایت سیاسی نباشد در هر حادثه‌ای که رخ دهد فرومی‌پاشد.

وی افزود: خواستار تشکیل دولت وحدت ملی هستیم که مسئولیت تمام جزئیات زندگی مردم خود را بر عهده گیرد و اولویت آن محاکمه مقصران حادثه بندر بیروت باشد. سخن از دولت بی‌طرف در لبنان اتلاف وقت است. اعتقاد نداریم که افراد بی‌طرفی در لبنان وجود داشته باشند که بخواهند دولت بی طرفی از میان آن‌ها تشکیل شود. دولت بی طرف یک نوع فریبکاری برای عبور و تجاوز از نماینده واقعی است که براساس رأی‌گیری انتخاب شده است.

برخی سفارتخانه‌ها در پس اقدامات مشکوک و تحریک‌آمیز لبنان قرار دارند
نصرالله ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل دولت وحدت ملی، یادآور شد: اگر امکان آن وجود نداشت باید دولتی با چهره سیاسی اکثریت که مردم انتخاب می‌کنند تشکیل شود. هرکس نمی‌تواند در این شرایط سخت مسئولیت قبول کند باید از زندگی سیاسی خارج شود. بسیاری از اقدامات غیراخلاقی و تحریک‎آمیز اقداماتی مشکوک است که برخی سفارتخانه‌ها در پس آن هستند که به زودی نام آن‌ها را خواهیم گفت.

نصرالله خطاب به مقاومت: خشم خود را حفظ کنید
سید حسن نصرالله خطاب به مقاومت لبنان گفت: خشم خود را حفظ کنید؛ شاید روزی که برای کشاندن لبنان به جنگ داخلی تلاش می‌شود، به آن نیاز پیدا کنیم.

وی با اشاره به موعد قرائت حکم دادگاه ویژه رسیدگی به ترور «رفیق الحریری»، نخست وزیر پیشین لبنان، یادآور شد: مضمون تصمیم دادگاه بین‌المللی مهم نیست، بلکه مهم توجه به تلاش‌های برخی طرف‌ها برای سوءاستفاده از آن علیه مقاومت است.

دبیر کل حزب‎الله لبنان در پایان سخنرانی خود تاکید کرد: حمایت و حفاظت از لبنان فقط با تمسک به مقاومت، قواعد و توانمندی‌های آن، صبر در تمام شرایط و پیداکردن راه عبور از این سختی‌ها میسر می‌شود.
alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir
کمیته اطلاع رسانی و عملیات روانی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا دستور العمل و ضوابط بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر سال ۱۳۹۹ را که به تایید وزارت بهداشت رسیده است، اعلام کرد.

بخش های مهم پروتکل‌های بهداشتی برگزاری مراسم محرم و صفر ۱۳۹۹ به شرح زیر است:

به اعتقاد بسیاری از اندیشکده‌های معتبر بینالمللی یکی از تبعات شیوع بیماری کرونا در جهان، ایجاد دوگانه‌های متضاد در حوزه‌های مختلف بوده که تا قبل از آن نمود چندانی نداشته است. از جمله آن‌ها دوگانه سلامت و امور مذهبی و اعتقادی که در اقصی نقاط جهان به انحاء مختلف و متناسب با درجه مذهبی بودن کشور‌ها اثرگذاری داشته است.

تا قبل از شیوع این ویروس منحوس، برگزاری مراسم‌های مذهبی و آئینی به صورت عادی و برگرفته از اعتقادات، در جریان بوده لیکن با انتشار بیماری کرونا این روند با مخاطره مواجه شده است. برقراری تعادل میان انجام مراسمها، آئین‌ها و فرائض مذهبی با حفظ سلامت و امنیت جان شهروندان در زمان وقوع بیماری‌های همه -گیر در دنیا یکی از حساسترین موضوعات تصمیمگیران بوده که نیازمند تامل و تدبیر خاصی می‌باشد.

جمهوری اسلامی ایران نیز به دلیل ماهیت و نوع نظام حاکم از این موضوع مستثنی نبوده و پس از شیوع بیماری همواره یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولین نحوه و چگونگی ادای فرائض دینی و مذهبی بوده و هست.

اگرچه نگاه مترقیانه مقام معظم رهبری نسبت به این مهم دشواری این مسیر را آسان نمود لیکن تعامل، همکاری و هماهنگی حوزه دینی متاثر از تفکر ناب مذهب شیعه هم در نوع خود بی نظیرو مثال زدنی است و جا دارد در دوران فراغ از بیماری"نگاه مترقی مذهب شیعه" در دوران کرونا برای جهانیان تبیین گردد.

تقارن شیوع ویروس کووید ۱۹ با ایام ماه مبارک رمضان و همراهی و همدلی متولیان برگزاری مراسم‌های این ماه بخصوص لیالی قدر تجرب‌های گرانبها برای مسئولین بوده که به دلیل آثار مثبت برجا مانده، مبنای تصمیمگیری در خصوص برنامه‌های مذهبی دیگر از جمله برپایی نماز‌های جماعت در مساجد و نماز‌های جمعه بوده است. در پیش بودن ایام محرم و صفر که از اهمیت و ویژگی خاصی در قاموس ایرانیان برخوردار است، بار دیگر موجب شد تا دست اندرکاران مدیریت بیماری کرونا را نسبت به ارزیابی شرایط شیوع و ابتلاء و چگونگی برگزاری مراسم‌های محرم و صفر را با همفکری و مشورت نهاد‌های متولی در این مهم بررسی و نسبت به تبیین چارچاب و ضوابط آن اقدام نمایند. دستورالعمل حاضر نقشه راه برگزاری مراسم سالجاری می‌باشد.

۱- مسئول اجرای این دستورالعمل سازمان تبلیغات اسلامی است.

۲- این سازمان با تشکیل "کارگروه مراسم عزاداری" ذیل کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا و عضویت نمایندگان دستگاه‌های ذیربط فرهنگی، حوزوی، مذهبی، هیئت ها، حسینیه ها، تکایا، مداحان، نیروی انتظامی، دادستانی کل، وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، سازمان بسیج، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، وزارت کشور، سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌ها بنا به ضرورت، نسبت به اجرای دقیق و نظارت بر فرایند دستورالعمل و پروتکل‌های ضمیمه اقدام می‌نماید.

ضوابط اجرای مراسم عزاداری در شهر‌ها با توجه به روند بیماری کرونا
کارگروه مراسم عزاداری با توجه به نکات ذیل نسبت به مدیریت و برنا مهریزی برگزاری مراسم عزاداری حسینیه ها، تکایا، مساجد و هیئت‌های مذهبی در کشور اقدام می‌نماید:

برنامه ریزی برگزاری مراسم دارای مجوز کارگروه بند پنج دستورالعمل صرفاً در اماکن و فضا‌های باز با رعایت فاصله گذاری (از هر طرف حداقل دو متر) و تجمعات حداقلی.
رعایت کاهش ساعات برگزاری مراسم (حداکثر دو ساعت).
جابجائی هیات‌ها و دسته روی ممنوع می‌باشد.
استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در برگزاری مراسم ممنوع می‌باشد. بدیهی است مراسم سینه زنی و زنجیر زنی (با زنجیر شخصی) در محل مراسم بدون جابجائی مجاز میباشد.
ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری.
استفاده از ماسک به صورت مستمر.
پیش بینی استفاده از راهکار‌های جایگزین در مناطق و شهر‌هایی که امکان برگزاری حضوری مراسم وجود ندارد (با هماهنگی کارگروه استانی).
اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با مراسم و نذورات.
تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با عزاداری در شهر‌های دارای وضعیت حاد بیماری توسط کمیته‌های نظارت استانی و شهرستانی.
تبصره ۱: مراسم‌های خاص در برخی استان‌ها (نظیر یوم العباس در زنجان، نخل گردانی در یزد، تش تگذاری اردبیل، شیرخوارگان، قالیشوران اصفهان و...) به دلیل تجمع، تراکم و جابجائی و همچنین ضرورت پیشگیری از شیوع و سرایت بیماری، ممنوع می‌باشد.

تبصره ۲: حضور هیات‌ها در اماکن مقدس حرم رضوی، حرم حضرت معصومه سلام علیها، حرم عبدالعظیم حسنی، شاهچراغ، امامزاده صالح و... جهت برگزاری مراسم ممنوع می‌باشد. مدیریت تولیت‌ها نسبت به برگزاری مراسم در اماکن و فضای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، اجرای پروتکل‌های بهداشتی در چارچوب ضوابط کلی فوق الذکر اقدام می‌نمایند.

تبصره ۳: برگزاری نماز کما فی السابق در مساجد حداکثر به مدت یک ساعت در اماکن سربسته دارای شرایط بهداشتی و تهویه با یک چهارم ظرفیت مکان مورد نظر و رعایت فاصله گذاری (حداقل دو متر از هر طرف)، استفاده از ماسک و همراه داشتن وسایل شخصی، بلامانع می‌باشد.

ضوابط بهداشتی توزیع نذورات در مراسم های عزاداری محرم و صفر
با عنایت به مخاطرات جدی نسبت به توزیع نذورات به شکل سنوات گذشته لازم است ذیل اقدام و نظارت لازم معمول گردد:

ممنوعیت هرگونه پذیرائی در جریان برگزاری مراسم عزاداری.
نذورات برابر نکات مندرج در دستورالعمل بهداشتی مرتبط صرفا در قالب مواد غذایی خشک و یا خام توزیع گردد.
برپایی هر نوع ایستگاه‌های صلواتی توزیع نذورات و چای (موکب ها، خیمه ها، چادر و...) در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها ممنوع است.
تبصره ۱: سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد‌های استانی دست اندرکاران امر را نسبت به این موضوع توجیه نموده و اطلاع رسانی لازم معمول دارد.
تبصره ۲: نذورات خاصی که امکان تغییر نذر به دلیل مسائل شرعی وجود ندارد، با نظارت کارشناسان بهداشتی طبخ و بسته بندی می‌شود. توزیع این نذورات می‌بایست در سایر اماکن انجام تا از تشکیل تجمع، صف و تراکم جمعیت خودداری گردد.

اصوالی بهداشتی که باید در محل مراسم عزاداری محرم و صفر رعایت شود
با عنایت به اهمیت حفظ بهداشت محیط در محل‌های برگزاری مراسم سوگواری، لازم است نسبت به توجیه هیات امنا و متولیان امر و مداحان مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های ضمیمه و فراهم نمودن اقلام بهداشتی، مواد ضدعفونی، نصب پلاکارد‌های آموزشی، توجیه عدم حضور افراد مسن و دارای بیماری زمینهای، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، مدیریت ساعت و زمان برگزاری و سایر موارد، اقدام لازم قبل از فرا رسیدن ماه محرم و همچنین در حین ایام سوگواری، صورت پذیرد.

مسئول برگزاری مراسم نسبت به رعایت کامل ضوابط بهداشتی، تعداد شرکت کنندگان، زمان برگزاری و رعایت نکات مرتبط با پذیرائی متعهد بوده و لازم است به شیوه مناسب اطلاع رسانی و توجیه صورت پذیرد.

مراسم صرفا در اماکن و فضا‌هایی دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شود.

ضمانت اجرایی پروتکل‌های بهداشتی محرم و صفر
در صورت عدم توجه هیئتها، حسینیه ها، هیات امنای مساجد و همچنین مداحان نسبت به اجرای این دستورالعمل، سازمان تبلیغات اسلامی اقدامات ذیل را انجام خواهد داد:

مرحله اول - ارائه تذکر کتبی به مسئولین و هیات امنای (هیئت ها، حسینیه ها، مساجد) و یا مداحان.
مرحله دوم - در صورت تکرار تخلف ممنوعیت و قطع ارائه خدمات عمومی، یارانه‌ای و پشتیبانی تا پایان ماه صفر.
مرحله سوم - لغو مجوز به مدت شش ماه و معرفی به مرجع قضایی جهت رسیدگی به تخلف.
alibagherikahkesh.blog.ir
روزنامه الاخبار لبنان به نقل از برخی تحلیلگران، شدت انفجار‌های شب گذشته در بیروت را برابر با انفجار یک بمب اتمی تاکتیکی دانست.

این رسانه لبنانی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد نیترات آمونیوم موجود در انبار شماره ۱۲ بیروت، که بیش از ۶ سال بدون استفاده مانده و فاقد بسته بندی بوده، باعث این انفجار شد. میزان نیترات ذخیره شده در این انبار برابر با ۶۰۰ تا ۸۰۰ تن تی ان تی گزارش شد. هنوز مشخص نیست که آیا تمامی این ذخیره نیترات آمونیوم در حادثه دیروز منفجر شده یا خیر. اما آنچه رخ داد شبیه انفجار یک بمب هسته‌ای کوچک بود.

این روزنامه لبنانی به نقل از تحلیلگران اعلام کرد انفجار بیروت در نوع خود بی سابقه بوده و شدت آن قابل توصیف نیست.

روزنامه البناء نیز به نقل از برخی منابع گزارش داد در این انفجار فاجعه بار که شهر بیروت را به میدان جنگی شبیه به هیروشیما پس از بمب هسته‌ای تبدیل کرد و به حوادث ۱۱ سپتامبر شباهت داشت، آنچه لبنان و بیروت ظرف چند دقیقه از دست داد معادل آن چیزی است که در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ از دست رفت.

عصر روز سه شنبه انفجار هولناکی در بیروت به وقوع پیوست که گفته می‌شود ناشی از منفجر شدن همزمان مقایر زیادی از مواد آتش‌زا بوده است. دیده بان لرزه نگار اردن شدت این انفجار را معادل زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر اعلام کرد. صلیب سرخ لبنان اعلام کرد که تعداد قربانیان حادثه انفجار در بندر بیروت به بیش از ۱۰۰ نفر افزایش یافته است
alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

شبکه اجتماعی توییتر, راهنمای استفاده از توییتر

 

آموزش عضویت در توییتر

 

 

 

شبکه های اجتماعی گوناگون، توانایی ها، مزایا و استفاده های متفاوتی به همراه دارند. توییتر را می توان به دلیل سرعت به اشتراک گذاری اطلاعات به محض وقوع و ارتباط بی درنگش با مخاطب، یک "شبکه اجتماعی منحصر به فرد" دانست. اطلاعاتی که به صورت رک، بی پرده، سریع و بدون حاشیه با دیگران ارتباط بر قرار می کنند. توییتر نقش یک شبکه خبری شخصی را ایفا می کند که مهمترین اخبار به دست آمده از زندگی، احساسات، عقاید و اتفاقات پیرامون خود را با سر عت هر چه تمام تر با دیگر دوستان و دنباله کننده های صفحه شخصی اش به اشتراک می گذارد.

 

 

 

شاید در ابتدا کار کردن با توییتر برایتان سخت، بی معنی و کسل کننده باشد. اما با گذشت زمان به یک ابزار مفید، سرگرم کننده و البته رایگان بدل می شود. توییتر می تواند شما را در دنیای وب به شهرت برساند. می توانید در حوزه فعالیت خود مانند تکنولوژی، ورزش، هنر و غیره به فردی بدل شوید که هزاران دنبال کننده انتظار توییت های شما را بکشند.

 

 

 

برای آشنایی بیشتر و آگاهی از چگونگی کار با این شبکه اجتماعی، در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

 

ساخت اکانت در توییتر:

 

به twitter.com بروید و یک اکانت رایگان برای خود بسازید.

 

بسیار ساده است تنها کافی است، نام، آدرس ایمیل و کلمه عبور دلخواه خود را وارد کنید و بر روی Sign up for Twitter کلیک کنید.

 

بعد از تایید نام کاربری بر روی Create My Account کلیک کنید.

 

بر روی دکمه Next کلیک کنید.

 

در این صفحه از شما خواسته می شود که با کلیک بر روی دکمه Follow در مقابل هر شخص 5 نفر را دنبال یا Follow کنید. اگر می خواهید این صفحه را رد کنید در پایین این کادر بر روی Skip this step کلیک کنید.

 

 

 

در قسمت Find People You Know با استفاده از اکانت Gmail، Yahoo، Hotmail و AOL می توانید 5 نفر از دوستان و آشنایان خود را در توییتر پیدا کنید و یا از طریق آنها دیگر دوستان خود را در توییتر بیابید. اگر می خواهید این صفحه را رد کنید در پایین این کادر بر روی Skip this step کلیک کنید.

 

 

 

در صفحه Add character می توانید عکسی برای پروفایل خود انتخاب کنید. حداکثر سایز این عکس باید 700 KB باشد. در کادر Bio می توانید شرح حال مختصری (160 حرف) در مورد خودتان بنویسید.

 

به توییتر خوش آمدید. برای تایید عضویت خود به ایمل خود بروید و بر روی Confirm your account now کلیک کنید.

 

 

 

با فلسفه توییتر، اصطلاحات و طرز استفاده از آن آشنا شوید:

 

توییتر (twitter) همانطور که از شکل لوگوی آن نیز شاید مشخص باشد به معنای چهچه، قار قار جیک جیک کردن و صدا هایی از این دست است. حتما در داستان های قدیمی نام کلاغ خبرچین به گوشتان خورده است. همانطور که می دانید در فرهنگ ما نیز اینگونه صداهای پرندگان را به خبر رسانی آنها نسبت می دهند.  

 

 

 

توییت کردن (Tweet) در این شبکه اجتماعی به معنای نوشتن یک عبارت 140 حرفی یا کمتر است که می تواند شامل یک متن ساده،لینک ها، @mention و HashTag ها می باشد که در ادامه در مورد آنها توضیح داده خواهد شد.

 

ریتوییت (Retweet) یا RT به معنای این است که توییت شخص دیگری را در صفحه خود دوباره توییت کنید.

 

 

 

توییت آپ (TweetUps): استفاده از توییتر برای ملاقات با دیگر اعضای توییتر

 

 

 

موضوعات داغ (Trending Topics) یا TT: موضوعاتی که به طور همزمان توسط افراد زیادی در توییتر در حال بحث شدن است. لیست موضوعات داغ یا Trending Topics در توییتر، موضوعات مورد علاقه کاربران توییتر را در زمان های مختلف نمایش می دهد.برای هر موضوع سه توییت (Tweet) که بیش از 150 بار ریتوییت (retweet) شده باشند، نمایش داده می شود. شما می توانید در ستون سمت راست از صفحه اصلی، موضوعات داغ منطقه خود را مشاهده کنید.

 

 

 

لیست ها (List) : کاربران می توانند افراد مختلفی را که در توییتر دنبال می کنند در لیست های جداگانه ای مانند ورزش، تکنولوژی و افراد مورد علاقه قرار دهند.

 

 

 

توییت های تجاری (Promoted Tweets): یک موضوع داغ یا Trending Topic که یک کمپانی یا یک سازمان با پرداخت هزینه برای تبلیغات و جلب توجه کاربران ایجاد می کند.

 

 

 

دنبال کننده جمع کنید:

 

صفحه توییتر شما می تواند به انتخاب شما یک جمع دوستانه یا جمع بزرگی از هزاران دنبال کننده باشد. اگر هدف شما این باشد که بخواهید تعداد زیادی دنبال کننده داشته باشید، باید مطمئن شوید که توییت های شما جالب و مناسب باشد. نباید قدرت دنبال کردن دیگر کاربران را نادیده بگیرید. معمولا اگر شما توییت های کسی را دنبال کنید، او نیز شما را دنبال یا (Follow) می کند. یک ریتوییت (Retweet) یا RT ساده، یک روش مؤثر برای جلب توجه دیگران و در نتیجه جلب دنبال کنندگان جدید است.

 

 

 

دوستان و افراد مورد علاقه خود را در توییتر پیدا کنید:

 

بر روی #Discover در نوار بالای صفحه کلیک کنید.

 

برای پیدا کردن یک صفحه توییتر خاص (دوست، افراد مشهور، مارک ها و برند های معروف و ...) در توییتر، بر روی گزینه Find Friends یا Browse categories در کادر سمت چپ کلیک کنید.

 

اسم مورد نظر را در کادر جستجو تایپ کنید و روی Search Twitter کلیک کنید.

 

می توانید بر روی Search contacts مقابل آیکون Gmail، Yahoo، Hotmail یا AOL کلیک کنید. با استفاده از اکانت Gmail، Yahoo، Hotmail و AOL می توانید دوستان و آشنایان خود را در توییتر پیدا کنید. 

 

برای دنبال کردن صفحه توییتر مورد نظر بر روی دکمه Follow کلیک کنید. 

 

در صفحه اصلی بر روی Following کلیک کنید.

 

بر روی تصویر هر صفحه توییتر کلیک کنید.

 

یک صفحه کوچک حاوی اطلاعات کلی پروفایل شخص و آخرین توییت ها نمایش داده می شود. 

 

برای دیدن پروفایل کامل بر روی Go to full profile کلیک کنید.

 

 

 

شبکه اجتماعی توییتر, راهنمای استفاده از توییتر

 

آموزش کار با توییتر 

 

 

 

دوستان و افراد مورد علاقه خود را سازماندهی کنید:

 

اگر افراد زیادی را در توییتر دنبال یا Follow می کنید، بهتر است با ساختن لیست های مجزا آنها را در دسته بندی های مختلف لیست کنید.

 

به پروفایل هر صفحه بروید.

 

بر روی آیکون پروفایل آن صفحه در کنار دکمه Following کلیک کنید و گزینه Add or remove from list… را انتخاب کنید.

 

صفحه کوچکی باز می شود که می توانید با تیک زدن کنار هر لیست، این صفحه را در آن لیست قرار دهید.

 

از آنجایی که شما هنوز لیستی نساخته اید بر روی Create list کلیک کنید.

 

یک اسم برای لیست خود انتخاب کنید و بر روی دکمه Save کلیک کنید.

چگونه رمز عبور حساب کاربری توییتر را تغییر دهیم؟

چگونه حساب توییتر خود را غیرفعال یا حذف کنیم؟

 

می توانید هر چندتا که خواستید لیست جدید بسازید و با تیک زدن کنار هر لیست در صفحه مورد نظر، آن صفحه را در آن لیست قرار دهید.

 

برای مشاهده لیست ها، در نوار بالای صفحه، روی آیکون پروفایل کلیک کنید و گزینه Lists را انتخاب کنید.

 

 

 

توییت کنید:

 

اگر می خواهید که دنبال کننده های شما بدانند که در حال حاضر در حال انجام چه کاری هستید، چه احساسی دارید و چه خبر جدیدی برایشان دارید:

 

روی آیکون آبی رنگ در نوار بالای صفحه کلیک کنید.

 

توییت خود را در کادر "What’s Happening" تایپ کنید و بر روی دکمه Tweet کلیک کنید. توجه کنید که توییت های شما باید به 140 حرف یا کاراکتر محدود شوند.

 

در حالی که تایپ می کنید یک شمارنده در پایین کادر، تعداد کاراکتر های باقی مانده را نمایش می دهد. 10 کاراکتر باقی مانده شمارنده را قرمز می کند و اگر از 0 عبور کنید دکمه توییت به یک علامت منفی به معنی غیر مجاز بودن تبدیل می شود.

 

برای اضافه کردن عکس و تصویر به توییت خود، در پایین کادر، سمت چپ بر روی آیکون به شکل دوربین عکاسی کلیک کنید.

 

بعد از اتمام تایپ متن مورد نظر و انتخاب عکس دلخواه، بر روی دکمه Tweet کلیک کنید.

 

 

 

پاسخ های داده شده به توییت های خود را چک کنید:

 

روی connect@ که روی نوار بالای صفحه قرار گرفته است کلیک کنید. روی Mentions کلیک کنید و ببینید که آیا پاسخی به توییت های شما داده شده است؟ هنگام توییت کردن استفاده از کاراکتر @ پیش از نام کاربری توییتر یک شخص (بدون فاصله)، آن توییت را به صورت یک پاسخ منسوب به آن نام کاربری، به بخش "Mentions@" آن کابر ارسال می کند. 

 

 

 

شبکه اجتماعی توییتر, راهنمای استفاده از توییتر

 

راهنمای استفاده از توییتر

 

 

 

پیام مستقیم (Direct message) یا DM بفرستید:

 

پیام مستقیم، همانطور که از اسمش پیدا است، مستقیما برای شخص مورد نظر شما فرستاده می شود و دیگر کابران قادر به دیدن آن نیستند.

 

 

 

توجه کنید: برای ارسال پیام مستقیم (Direct message) شخص مورد نظر باید دنبال کننده شما باشد و برای دریافت DM شما باید دنبال کننده شخص مورد نظر باشید.

 

 

 

وارد اکانت توییتر خود شوید.

 

بر روی آیکون messeges در نوار بالای صفحه کلیک کنید.

 

صفحه ای باز می شود و آخرین پیام های مستقیم شما را نشان می دهد. بر روی دکمه New message کلیک کنید.

 

در کادر بالا نام شخصی را که می خواهید پیام مستقیم برایش بفرستید تایپ کنید. توجه: شخص مورد نظر باید دنبال کننده شما باشد.

 

در کادر پایین پیام خود را در حداکثر 140 حرف بنویسید.

 

روی دکمه Send message کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

تکمیل پروفایل کاربری

 

در نوار بالای صفحه، روی آیکون پروفایل کلیک کنید و گزینه Settings را انتخاب کنید؛ در کادر سمت چپ بر روی Profile کلیک کنید.

 

 

 

آپلود عکس پروفایل

 

بر روی دکمه Choose file کلیک کنید. عکسی با پسوند JPG، GIF، یا PNG یا حجمی کمتر از 700 کیلوبایت انتخاب کنید.

 

 

 

نام، آدرس محل و آدرس وبسایت خود را وارد کنید.

 

استفاده از نام و نام خانوادگی کامل جدا از نام کاربری، جنبه حرفه ای تری به صفحه توییتر شما می بخشد. همچنین اگر تمایل دارید می توانید محلی که از آنجا توییت میکنید را بنویسید. آدرس وبسایت یا وبلاگ خود را نیز وارد کنید تا دنبال کنندگان شما به لیست بازدیدکنندگان وبسایت یا وبلاگ اضافه شوند.

 

 

 

روی بخش شرح حال یا Bio بیشتر کار کنید.

 

شرح حالی که برای صفحه خود انتخاب می کنید باید جالب، مناسب و منحصر به فرد باشد. به طوری که وقتی شخصی شرح حال شما را می خواند، جذب شود و به یکی از دنبال کننده های شما بدل شود. به یاد داشته باشید که این شرح حال نمی تواند بیش از 160 حرف باشد. نیازی نیست اسم و آدرس خود را در این قسمت بنویسید این موارد در بالا وارد شده است. از فضای محدود خود به خوبی استفاده کنید.

 

 

 

در صورت تمایل توییت های خود را به صفحه ی facebook خود بفرستید.

 

اینکار تعداد بازدید توییت های شما را افزایش می دهد. در صورت تمایل در پایین صفحه بر روی دکمه Posts your Tweets to Facebook کلیک کنید.

 

 

 

تغییر تنظیمات کاربری

 

در نوار بالای صفحه، روی آیکون پروفایل کلیک کنید و گزینه Settings را انتخاب کنید. در کادر سمت چپ بر روی Account کلیک کنید.

 

در قسمت بالا می توانید نام کاربری (Username) و آدرس ایمیل خود را تغییر دهید.

 

نوع زبان خود را مشخص کنید.

 

در این قسمت می توانید زبان توییتر را به فارسی تغییر دهید. لیست گزینه Language را باز کنید و بر روی Farsi کلیک کنید. 

 

منطقه زمانی خود را در لیست Time zone مشخص کنید.

 

در انتهای صفحه می توانید با کلیک بر روی Deactivate my account اکانت توییتر خود را غیر فعال کنید.

 

در پایین صفحه بر روی Save changes کلیک کنید تا تغییرات اعمال شوند.

 

 

 

تغییر طراحی ظاهری صفحه توییتر

 

در نوار بالای صفحه، روی آیکون پروفایل کلیک کنید و گزینه Settings را انتخاب کنید.

 

در کادر سمت چپ بر روی Design کلیک کنید.

 

هر صفحه توییتر در ابتدا یک تصویر زمینه و رنگبندی یکسان دارد که با اعمال تغییرات و انتخاب رنگها و تصاویر دلخواه می توانید تصویر زمینه، تم صفحه و رنگبندی آن را تغییر دهید.

 

 

 

نکته ها: 

 

از هَشتَگ (Hashtag) استفاده کنید. قرار دادن یک کاراکتر # پیش از هر کلمه، آن را به یک Hashtag تبدیل می کند که جستجوی این کلمه بخصوص را آسان تر می کند. 

 

 

 

اگر میخواهید یک آدرس اینترنتی را توییت کنید اما در 140 حرف گنجانده نمی شود باید از کوتاه کننده های آدرس URL (URL Shortener) استفاده کنید. به وبسایت http://goo.gl/ متعلق به گوگل مراجعه کنید.

 

 

 

برای تجربه بهتر و امکانات بیشتر می توانید از اپلیکیشن های جانبی مرتبط با Twitter استفاده کنید. اپلیکیشن TweetDeck برای نمایش توییت ها روی دسکتاپ کامپیوتر، اپلیکیشن twitpic برای توییت کردن تصاویر، اپلیکیشن Twitter برای iPhone, iPad, iPod touch، اپلیکیشن Twidroid برای دستگاه های اندروید و غیره.

 

 

 

اگر بیش از 100 توییت در ساعت یا 1000 توییت در روز ارسال کنید، برای چندین ساعت وارد Twitter Jail می شوید. در این حالت می توانید به پروفایل خود دسترسی داشته باشید اما نمی توانید توییت کنید

alibagherikahkesh.blog.ir
روز عرفه از روزهای پرفضیلتی است که زمینه و بستر مناسب برای بهره‌مندی هرچه بهتر از برکات الهی آماده است، انجام برخی اعمال در این زمان مشخص، موجب نزدیکی سازنده تر به خالق هستی و کسب خیرات دنیوی و اخروی بیشتر است .

شب نهم از شب‎های متبرک و شب مناجات با قاضى الحاجات است و توبه در آن شب مقبول و دعا در آن مستجاب است. عبادت در این شب، اجر صد و هفتاد سال عبادت را دارد.روایت شده که حضرت امام زین العابدین علیه السلام شنید در روز عرفه صداى سائلى را که از مردم سؤ ال مى نمود فرمود به او واى بر تو آیا از غیر خدا سؤ ال مى کنى در این روز و حال آنکه امید مى رود در این روز براى بچّه هاى در شکم آنکه فضل خدا شامل آنها شود و سعید شوند و از براى این روز اعمال چند است.

اعمال شب و روز عرفه


اول غسل
دوّم زیارت امام حسین علیه السلام که مقابل هزار حجّ و هزار عمره و هزار جهاد بلکه بالاتر است و احادیث در کثرت فضیلت زیارت آن حضرت در این روز متواتر است و اگر کسى توفیق یابد که در این روز در تحت قُبّه مقدّسه آن حضرت باشد ثوابش کمتر از کسى که در عرفات باشد نیست بلکه زیاده و مقدّم است و کیفیت زیارت آن حضرت بعد از این در باب زیارات بیاید انشاءالله تعالى

سوّم بعد از نماز عصر پیش از آنکه مشغول به خواندن دعاهاى عرفه شود دو رکعت نماز بجا آورد در زیر آسمان و اعتراف و اقرار کند نزد حق تعالى به گناهان خود تا فایز شود به ثواب عرفات و گناهانش آمرزیده گردد پس مشغول شود به اعمال و ادعیه عرفه که از حُجَج طاهِرِهِ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِم روایت شده است.

خواندن دعای امام حسین علیه السلام و دعای ام داوددر روز عرفه سفارش شده است.


شیخ کفعمى در مصباح فرموده مستحب است روزه روز عرفه براى کسى که ضعف پیدا نکند از دعا خواندن و مستحب است غسل پیش از زوال و زیارت امام حسین علیه السلام در روز و شب عرفه و چون وقت زوال شد زیر آسمان رَوَد و نماز ظهر و عصر را با رکوع و سجود نیکو به عمل آورد و چون فارغ شود دو رکعت نماز کند در رکعت اوّل بعد از حمد توحید و در دویم بعد از حمد قُل یا اَیهَا الْکافِروُنَ بخواند بعد از آن چهار رکعت نماز گذارد در هر رکعت بعد از حمد توحید پنجاه مرتبه بخواند فقیر گوید که این نماز همان نماز حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام است که در اعمال روز جمعه گذشت .

ذکر صلوات از حضرت امام صادق علیه السلام



پس بگو اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُک یا مَنْ هُوَ اَقْرَبُ اِلَىَّ مِنْ حَبْلِ الْوَریدِ یا

خدایا از تو خواهم اى کسى که او نزدیکتر است به من از رگ گردن اى


مَنْ یحوُلُ بَینَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ یا مَنْ هُوَ بِالْمَنْظَرِ الاَْعْلى وَبِالاُْفُقِ
که حائل شود میان انسان و دلش اى که او در دیدگاه اعلى است و در افق


الْمُبینِ یا مَنْ هُوَ الرَّحْمنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوى یا مَنْ لَیسَ کمِثْلِهِ
آشکارى است اى که او بخشاینده است و بر عرش استیلا دارد اى که نیست مانندش


شَىْءٌ وَهُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ اَسْئَلُک اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ
چیزى و او شنوا و بینا است از تو خواهم که درود فرستى بر محمد و آل محمد


و بخواه حاجت خود را که برآورده خواهد شد انشاءالله تعالى پس بخوان این صَلَوات را که از حضرت صادق علیه السلام منقول است که هر که بخواهد مسرور کند محمّد و آل محمّد را در صَلَوات بر ایشان بگوید:


اَللّهُمَّ یا اَجْوَدَ مَنْ اَعْطى وَیا خَیرَ
خدایا اى بخشنده ترین عطابخشان و اى بهترین


مَنْ سُئِلَ وَیا اَرْحَمَ مَنِ اسْتُرْحِمَ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ فِى
درخواست شدگان و اى مهربانترین کسى که از او مهربانى جویند خدایا درود فرست بر محمد و آلش در


الاَْوَّلینَ وَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ فِى الاَّْخِرینَ وَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ
زمره پیشینیان و درود فرست بر محمد و آلش در زمره پسینیان و درود فرست بر محمد


وَآلِهِ فِى الْمَلاَءِ الاْعْلى وَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ فِى الْمُرْسَلینَ
و آلش در ساکنین عالم بالا و درود فرست بر محمد و آلش در زمره مرسلین


اَللّهُمَّ اَعْطِ مُحَمَّداً وَآلَهُ الْوَسیلَةَ وَالْفَضیلَةَ وَالشَّرَفَ وَالرِّفْعَةَ
خدایا عطا کن به محمد و آلش مقام وسیله و فضیلت و شرف و رفعت


وَالدَّرَجَةَ الْکبیرَةَ اَللّهُمَّ اِنّى آمَنْتُ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَیهِ وَآلِهِ
و درجه بلند خدایا من ایمان آوردم به محمد صلى الله علیه و آله


وَلَمْ اَرَهُ فَلا تَحْرِمْنى فِى الْقِیمَةِ رُؤْیتَهُ وَارْزُقْنى صُحْبَتَهُ وَتَوَفَّنى
با اینکه او را ندیده ام پس در روز قیامت از دیدارش محرومم مفرما و مصاحبت و همنشینى او را روزیم فرما


عَلى مِلَّتِهِ وَاسْقِنى مِنْ حَوْضِهِ مَشْرَباً رَوِیاً سآئِغاً هَنَّیئاً لا اَظْمَاءُ
و بر کیش او بمیرانم و بنوشانم از حوض او (حوض کوثر) نوشاندنى سیراب و جانبخش و گوارا که


بَعْدَهُ اَبَداً اِنَّک عَلى کلِّشَىْءٍ قَدیرٌ اَللّهُمَّ اِنّى آمَنْتُ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى
پس از آن هرگز تشنه نشوم که براستى تو بر هرچیز توانایى خدایا من ایمان آورده ام به محمد صلى


اللّهُ عَلَیهِ وَآلِهِ وَلَمْ اَرَهُ فَعَرَِّفْنى فِى الْجِنانِ وَجْهَهُ اَللّهُمَّ بَلِّغْ مُحَمَّداً
الله علیه وآله و او را ندیده ام پس در بهشت رویش را به من نشان ده خدایا برسان به محمد


صَلَّى اللّهُ عَلَیهِ وَآلِهِ مِنّى تَحِیةً کثیرَةً وَسَلاماً
صلى الله علیه و آله از جانب من تحیتى بسیار و سلامى



در آخر روز عرفه این دعا خوانده شود :

یا رَبِّ اِنَّ ذُنُوبى لا تَضُرُّکَ وَاِنَّ مَغْفِرَتَکَ لى لا تَنْقُصُکَ فَاَعْطِنى ما لا

پروردگارا همانا گناهان من زیانى به تو نزند و محققاً آمرزش تو از من نقصانى به تو نرساند پس عطا کن به من

یَنْقُصُکَ وَاغْفِرْ لى ما لایَضُرُّکَ و ایضا بخوان : اَللّهُمَّ لا تَحْرِمْنى خَیْرَ ما

آنچه را نقصانت نرساند و بیامرز برایم آنچه را زیانت نزند خدایا محرومم مکن از آن خیرى که

عِنْدَکَ لِشَرِّ ما عِنْدى فَاِنْ اَنْتَ لَمْ تَرْحَمْنى بِتَعَبى وَ نَصَبى فَلا

نزد تو است بخاطر آن شرى که در پیش من است اگر تو به رنج و خستگیم رحم نمى کنى پس

تَحْرِمْنى اَجْرَ الْمُصابِ عَلى مُصیبَتِهِ

محرومم مدار از پاداش مصیبت دیده اى بر مصیبتش
alibagherikahkesh.blog.ir
۱ انگشت شست

انگشت شست گذاری اضطراب و سردرد است. اگر شما سردرد عصبی می توانید ، محدود کنید ، مجاز است. به عنوان رفلکسولوژیستهای این کار دردتان را تسکین می بینید.

۲. انگشت اشاره

این انگشت درد عضلات و داشتن حسن ناامیدی ، ترس و خجالت را کنترل می کنند. با استفاده از دانشگاه مینه سوتا نشان داده شده است ، می تواند به شما اجازه دهد که بتواند عضلات بیشتری پیدا کند و بعد از یک دوره زمانی رفلکسیستون (بازتاباتدرمانی) را به سطح وسعت بخشد. پنج دقیقه انگشت اشاره‌تان را ذخیره کنید.

۳. انگشت وسط

فشار دادن انگشت وسط به شما امکان حفظ ناراحتی ، عصبانیت یا خدای بیش از حد معمول رابط شما. این نشان می دهد که این کارفرما توانسته است فشار بیشتری داشته باشد و شما را آرام نگه دارد.

4 انگشت حلقه

اگر پنج مرتبه انگشت حلقه را به آرامی بگذارید ، مناتات منفی و بین المللی مراقب باشید. شما می توانید با نگاهی آرام و آرام نفس بکشید.

5 انگشت مختصر

انگشت کوتاه مدت عزت نفس ، استرس و عصبی هتل است. اگر آدمی بتواند خود مدام خودتان را دست کم ببیند ، واقعاً می تواند در مدت 5 دقیقه ای ماساژ دهد ، انگشت خود را تغییر دهد. کیفیت این در حین کار این کار را به بهترین گزینه ارائه کرده اند.

۶. کف دست

انگشتان یک دست را در وسط کف دست دیگر فشار می دهد. این نا اطلاعات را به عنوان حرکات دایر قدرت ماساژ داده و سه بار نفس عمیق بکشید. رفلکسولوژیستها ، ممکن است کف دست شخصی و یا عواطف شماست. ماساژ منظم کف دست به تصریح از حالت تهوع ، استرس ، اسهال و یبوست راهنمای کاربر.

۷ فشار کف دست به به هم

این حالت می تواند به شما کمک کند. فشار کف دستها به هم به شما امکان می دهد تا تمرکز داشته باشید و به افکارتان نظم ارائه کنید. با فشار دادن کف دست ها به همدیگر می توانید از بین بردن خون خود را به عنوان یک نماینده ببخشید.
alibagherikahkesh.blog.ir