⚫ بِسْمِ اَللّهِ اَلرَّحْمنِ اَلرَّحِیمِ ⚫

نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ
متولد 1996 در MIS ، خبرنگار و روزنامه نگار
شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال( کد شامد): 1-1-765329-64-0-1
در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند و روح ها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ اما در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، و روح‌ ها میروند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است.
نوشتن، یک عمل هنرى است ؛زیادتر نگویید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست

🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻

💮بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ💮

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿٢٥٦﴾
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾

🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

۱۰۵ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد در پی تاکیدات رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی دقیق و سریع به حادثه متروپل آبادان و با پیگیری مستمر دادستان کل کشور، کیفرخواست پرونده حادثه متروپل آبادان علیه ۲۰ نفر صادر شد.

 

با توجه به اهمیت موضوع و با توجه به گستردگی ابعاد حادثه، این پرونده به صورت دقیق در شعبه ویژه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز مورد ارزیابی و کارشناسی‌های تخصصی قرار گرفته و بر این اساس کیفرخواست صادر شده است.

 

در این پرونده تعداد ۲۱ نفر مقصر حادثه شناخته شده‌اند که علیه ۲۰ نفر افراد موثر کیفرخواست صادر شده است.

 

در بخشی از کیفرخواست صادر شده با توجه به فوت مالک ساختمان و بر طبق تبصره ۱ ماده ۸۵ قانون آئین دادرسی کیفری درخواست پرداخت دیه به نسبت تقصیر از دادگاه محترم درخواست شده است.

 

تمام متهمان این پرونده در حال حاضر با قرار تامین مناسب در بازداشت به سر می‌برند.

 

فروریختن ساختمان متروپل حادثه‌ای بود که ظهر روز دوشنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۱ در خیابان امیرکبیر (امیری) واقع در مرکز آبادان رخ داد و تعدادی از هموطنان در این حادثه جان خود را از دست دادند.

 

بلافاصله پس از این حادثه حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای دستورات ویژه‌ای را در مورد بررسی ابعاد این حادثه و رسیدگی فوری صادر کرد.

 

همچنین دادستان کل کشور به جهت اهمیت موضوع ضمن دستور به دادستان مرکز استان به منظور تسریع در رسیدگی و نظارت بر پرونده، نمایندگان ویژه‌ای را از دادستانی کل کشور مامور به انجام تحقیقات و تهیه گزارش جامع از تمامی جوانب این حادثه کرد که گزارش این حادثه در ۳۰ صفحه تهیه و در اختیار رئیس دستگاه قضایی قرار گرفت.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در یک سخنرانی فاش کرد که از بیماری سرطان رنج می‌برد. پس از این اظهارات کاخ سفید بلافاصله در بیانیه اعلام کرد که منظور بایدن درمان سرطان پوست وی است که قبل از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و از سال قبل روند درمانی آن آغاز شده است.

 

پایگاه خبری نیویورک پست در گزارشی در این باره نوشته است: این اظهارات در نشستی که قرار بود بایدن در مورد گرمایش جهانی هوا و مشکلات زیست محیطی سخنرانی کنند برای همگان شوکه کننده بود.

 

رییس جمهور آمریکا قرار بود در این نشست در مورد گاز‌های گلخانه‌ای و انتشار آن‌ها از پالایشگاه‌های نفت و تاثیر این گاز‌ها بر گرمایش زمین سخنرانی کند.

 

بایدن در بخشی از سخنرانی خود در مورد همین گاز‌های گلخانه‌ای گفت: به همین دلیل است که من و بسیاری از افراد دیگری که من با آن‌ها بزرگ شده ام امروز مبتلا به سرطان شدیم  و به همین خاطر است که برای مدتی طولانی ایالت دلاور بالاترین آمار ابتلا به سرطان را در کشور داشت.

 

اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این اظهارات رییس جمهور آمریکا گفت: جو بایدن سرطان پوست غیرملانوما دارد که پیش از روی کار آمدنش به ریاست جمهوری درمان شده است.

 

اظهارات بایدن در حالی با واکنش سریع کاخ سفید مواجه شده است که رییس جمهور آمریکا برای اعلام خبر بیماری سرطان خود از زمان فعل حال استفاده کرده است.

 

در همین حال بسیاری حتی در داخل آمریکا نیز این گفته بایدن را نقد کرده اند. مایکل مالیس، نویسنده آمریکایی در توئیتی نوشته: نگرانی بیماری سرطان بایدن نباشید. او با یک پزشک ازدواج کرده است.

 

این توئیت به مدرک دکترای افتخاری جیل بایدن که در سال ۲۰۰۷ از سوی وزارت آموزش و پرورش آمریکا به وی اعطا شده اشاره د

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

 در چارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ امشب تیم ملی والیبال کشورمان از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه در بولونیای ایتالیا به مصاف لهستان می‌رود.

 

آخرین تقابل ۲ ایران و لهستان به هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های جاری برمی گردد که بلند قامتان کشورمان با وجود میزبانی لهستان، توانستند خوش بدرخشند و تیم ملی والیبال این کشور را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهند.

 

اعتماد به جوان‌ها بازهم جواب می‌دهد؟ 

 

تیم ملی والیبال کشورمان با ترکیب ۱۴ نفره میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، احسان دانش‌دوست به عنوان قدرتی‌زن دریافت‌کننده، محمدطاهر وادی و فاضل پژومان به عنوان پاسور، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، امیررضا سرلک و محراب ملکی‌سرخی به عنوان مدافع میانی، امین اسماعیل‌نژاد و بردیا سعادت به عنوان قطر پاسور، محمدرضا حضرت‌پور و ابوالفضل قلی‌پور به عنوان لیبرو در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها حضور پیدا خواهد کرد.

 

ترکیبی جوان که هر چند در مقاطع مختلف لیگ ملت‌ها فراز و نشیب‌های بسیاری در کسب نتایج داشتند با این حال نشان دادند اگر بخواهند هیچ کاری نشد ندارد.

 

بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال ایران پیش از دیدار با لهستان گفت: مردم ایران برای فرزندانشان دعا کنند تا افتخاری بزرگ برای کشور رقم بخورد.

 

او گفت: تیم ایران یک برتری ذهنی و روحی نسبت به لهستان دارد و آن شکست این تیم در مرحله مقدماتی است. این برتری می‌تواند کمک کند که با فکر آرام‌تر و خیال آسوده‌تر در این مسابقه بازی کنیم. البته سبب نمی‌شود تمرکز ما بهم بخورد، مسلما برای این مسابقه برنامه خواهیم داشت و سعی می‌کنیم در جریان بازی آن چه را که بلد هستیم به خوبی انجام دهیم تا مردم کشورمان از بازی این تیم خوب لذت ببرند.

 

لهستان با ستاره هایش به میدان می‌آید 

 

در مقابل ایران جوان، تیم ملی والیبال لهستان با ترکیب لکساندر اشلیوکا، کامیل سمنیوک، توماش فورنال، یاکوب کوچانوفسکی، جاکوب پوپیفتاک، ماتئوش بینیک، کارول بوترین، پاول زاتورسکی، لوکاس کاشمارک، بارتوش کورک، مارسین جانوش، گرگور لوماچ، کارول کلوس و بارتوش بدنوژ در مرحله نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ حضور خواهد یافت.

 

لوماچ پاسور ۳۴ ساله این تیم بازیکنی است که علاوه بر قهرمانی جهانی، مدال‌های رنگارنگ بسیاری را در دنیای والیبال کسب کرده است و همچنین همبازی و آشنا به شیوه رقابت میلاد عبادی پور، کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان در پلاس لیگا است.

 

البته بازیکنان دیگری همچون کورک هم در ترکیب تیم ملی والیبال لهستان حضور دارند که در چند مقطع از لیگ ملت‌ها و یا مسابقات بین المللی به عنوان ارزشمندترین بازیکن انتخاب شده است.

 

میزبانی پر انتقاد ایتالیایی‌ها در لیگ ملت‌های والیبال 

 

با توجه به اینکه در حال حاضر بولونیا هوای گرمی دارد، سالن‌های تمرینی مناسبی برای تیم‌ها تدارک دیده نشده و تیم‌ها در سالن بدون خنک کننده تمرین می‌کنند.

 

همچنین سالنی که برای بدنسازی به تیم‌ها اختصاص داده شده در کنار زمین مسابقه است که آن هم از شرایط مناسبی برخوردار نیست و رختکن‌های سالن تمرین چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ سخت‌افزاری در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارند.

 

نبود دستگاه‌های خنک کننده و یخ‌ساز و همچینین فاصله زمانی نیم ساعته از هتل تا سالن تمرین، در هوای گرم بولونیا که اتوبوس‌های تیم‌ها قدرت لازم برای خنک کردن هوای داخل اتوبوس را ندارد، صدا اعتراض تیم‌ها را درآورده است.

 

ایتالیایی‌ها حتی از روی سهل‌انگاری در جریان میزبانی شام هم برای تیم ایران تدارک ندیدند و امکان تهیه غذا را ازسوی سرپرست تیم غیر ممکن دانستند.

 

نکته عجیب دیگر نبود ایجاد شرایط یکسان برای اقامت تیم‌های شرکت کننده در طول برگزاری مسابقات ازسوی میزبان است؛ بدین ترتیب که تیم‎‌های ایران، برزیل، ژاپن، فرانسه، هلند و لهستان در هتل سیدنی و تیم‌های آمریکا، ایتالیا در هتل دیگری اقامت دارند که هتل این ۲تیم شرایط بهتری نسبت به هتل سیدنی دارد

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

«سرجیو ماتارلا» رئیس‌جمهور ایتالیا، به دنبال استعفای نخست‌وزیر این کشور، دستور منحل شدن پارلمان را صادر کرد.

 

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از رسانه دولتی ایتالیا نوشت: «"سرجیو ماتارلا" پارلمان را منحل و راه را برای انتخابات زودهنگام باز کرد.»

 

دفتر ریاست جمهوری ایتالیا صبح امروز اعلام کرد «ماریو دراگی» نخست‌وزیر این کشور، استعفای خود و دولت تحت رهبری خود را ارائه کرده و رئیس‌جمهور آن را مورد ملاحظه قرار داده است.

 

دراگی هفته گذشته پس از این‌که یکی از اعضای ائتلاف حاکم، از دادن رأی اعتماد به دولت خودداری کرد، گفت که از سمت خود استعفا می‌دهد، زیرا قصد داشته فقط در صورتی در سمت خود باقی بماند که «حمایت گسترده را حفظ کند و در حال حاضر دیگر چنین نیست».

 

با این حال هفته گذشته، رئیس‌جمهور ایتالیا اولین استعفای دراگی را رد کرد و از او خواست به امید اجتناب از انتخابات زودهنگام، مذاکرات بیشتری را با قانونگذاران برگزار کند

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به ویروس کرونا به ویروس کرونا مبتلا شده و علائم وی خفیف است.

 

به گزارش الجزیره، کاخ سفید افزود: «رئیس‌جمهور بایدن پس از ابتلا به کرونا وارد قرنطینه شده و به انجام وظایف خود از راه دور ادامه خواهد داد.»

 

پزشک بایدن درباره بیماری او گفت: «رئیس‌جمهور از روز چهارشنبه علائم جزئی را تجربه کرد و در حال حاضر از خستگی و سرفه رنج می‌برد.»

 

پزشک رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «از رئیس‌جمهور انتظار دارم که به خوبی به درمان پاسخ دهد، زیرا واکسن کرونا و دوز‌های تقویت کننده را دریافت کرده است.»

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

سید محمدصابری گفت: درپی ریزش معدن کرومیت، منطقه چیل آباد شهرستان ارزوئیه که ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه امروز پنجشنبه ۳۰ تیرماه رخ داد، بدون فوت وقت  نیرو‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند. 

 

او می گوید: یک نفر مصدوم بعد از رهاسازی به بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان ارزوئیه منتقل شد.

 

به گفته رئیس اورژانس پش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان متاسفانه در این حادثه، ۲ نفر محبوس شده اند که هم اکنون تیم‌های امدادی مستقر در منطقه در حال آوربرداری برای رها سازی افراد گرفتار در زیر آور معدن هستند. 

 

او گفت: مقامات محلی در منطقه حادثه حضور دارند و گزارش‌های تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

رئیس جمهور شامگاه سه‌شنبه در آغاز هفتمین اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه در سالن اجلاس سران گفت: حضور نامشروع نیروهای اشغالگر رژیم آمریکا به عاملی بی‌ثبات کننده برای سوریه و منطقه تبدیل شده است. آمریکا ضمن افزایش پایگاه‌های نظامی غیرقانونی در حال غارت منابع طبیعی به ویژه نفت سوریه می‌باشد و تاکید می‌کنم ضروری است هر چه سریع‌تر نیروهای این کشور از کل منطقه از جمله سوریه خارج شوند.

 

متن کامل سخنان رئیس جمهور در این اجلاس به شرح زیر است؛

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

 

در ابتدا لازم می‌دانم از روسای محترم جمهور جناب آقای پوتین رئیس محترم جمهوری کشور دوست، روسیه و جناب آقای اردوغان رئیس محترم جمهوری کشور دوست و برادر، ترکیه تقدیر و تشکر کنم از اینکه دعوت جمهوری اسلامی ایران را پذیرفتند و در نشست هفتم کشورهای ضامن روند آستانه شرکت کردند.

 

معتقدم روند آستانه به عنوان چارچوبی موفق در حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه تاکنون دستاوردهای بسیار خوبی کسب نموده است که حفظ و توسعه آن در ابتدا وظیفه ما سه کشور دوست و همسایه به عنوان ضامنان آن می‌باشد.

 

مایلم در ابتدا بر اصول اساسی و تغییرناپذیر مشترک‌مان در موضوع سوریه یعنی لزوم حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی، احترام به حاکمیت ملی و استقلال جمهوری عربی سوریه و تعیین سرنوشت این کشور تنها به دست مردم آن از طریق گفتگوهای سوری- سوری و بدون مداخله خارجی تاکید نمایم.

 

امروز با گذشت حدود ۱۱ سال از آغاز بحران سوریه جمهوری اسلامی ایران همچنان معتقد است تنها راه حل بحران سوریه سیاسی بوده و اقدام نظامی نه تنها کارگشا نیست، بلکه بر وخامت اوضاع خواهد افزود.

 

ما از گذشته به عنوان کشورهای ضامن روند آستانه همواره از راه‌حل سیاسی در چارچوب توافقات انجام شده از جمله برگزاری مذاکرات قانون اساسی سوریه حمایت نموده‌ایم و بر عزم خود برای مبارزه با تروریسم در اشکال مختلف آن در تمامی منطقه از جمله سوریه تاکید کردیم و همچنان بر این باوریم که عزم روسای کشورهای ضامن روند آستانه بر پیش بردن توافقات گذشته می‌باشد.

 

این روزها در شرایطی با افتخار از مبارزه با تروریسم سخن می‌گوییم که فداکاری‌های زیادی در این راه صورت گرفته است لازم می‌دانم از تمامی شهدای مبارزه با تروریسم و در راس آنها شهید سپهبد قاسم سلیمانی یاد و تجلیل نمایم.

 

هم اکنون در حالی اجلاس سران روند آستانه را برگزار می‌کنیم که تحریم‌های یکجانبه به ویژه توسط آمریکا فشار مضاعفی را بر مردم سوریه وارد آورده و امکان زندگی عادی را از آنان سلب نموده و برای همگان مسجل شده است که طرف‌هایی که موفق نشدند با ناامن کردن و بی ثباتی در سوریه به اهداف سیاسی خود برسند، اکنون از روش‌های دیگر و با سیاست تحریم و فشار به دنبال برآورده کردن مطامع نامشروع خود می‌باشند.

 

تحریم‌های یکجانبه و تروریسم اقتصادی ناقض حقوق بین‌الملل و حاکمیت کشورهاست و جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن هرگونه تحریم علیه ملت‌ها خصوصا ملت سوریه اعلام می‌کند که به حمایت‌های خود از مردم و دولت سوریه با قدرت بیشتری ادامه خواهد داد.

 

مسئله آوارگان داخلی و پناه‌جویان سوریه موضوع بسیار مهمی است و کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی می‌بایست به بازگشت آوارگان به خانه و موطن خود کمک کنند. ما به خوبی از مشکلات و نگرانی‌های کشورهای همسایه سوریه در این زمینه آگاهی داریم و از هر گونه تلاش و ابتکار در این باره حمایت می‌کنیم.

 

معتقدیم مشروط نمودن کمک‌های انسان‌دوستانه به تحقق اهداف سیاسی برخی از کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی این روند را مختل خواهد کرد و در این رابطه خواستار توجه و اقدام جدی‌تر جامعه بین‌المللی هستیم.

 

تنها راه برقراری ثبات و امنیت در مرزهای سوریه با کشورهای همسایه، حضور پرقدرت ارتش این کشور در مرزها و همکاری آن با دولت‌های پیرامونی‌ است. تجربه‌های متعدد نشان داده است که نقض تمامیت ارضی سوریه هیچ کمکی به برقراری امنیت و مبارزه با تروریسم نکرده، لذا احترام به حاکمیت ملی و استقلال سوریه اصلی خدشه‌ناپذیر است.

 

سوریه‌ای متحد، مستقل و بدون حضور نامشروع خارجی نه تنها منجر به بازگشت آرامش پس از سالها رنج به مردم این کشور می‌گردد، بلکه به ثبات و امنیت همسایگان آن نیز کمک خواهد نمود. حضور نامشروع نیروهای اشغالگر رژیم آمریکا به عاملی بی‌ثبات کننده برای سوریه و منطقه تبدیل شده است. آمریکا ضمن افزایش پایگاه‌های نظامی غیرقانونی در حال غارت منابع طبیعی به ویژه نفت سوریه می‌باشد و تاکید می‌کنم ضروری است هر چه سریع‌تر نیروهای این کشور از کل منطقه از جمله سوریه خارج شوند.

 

همچنین افزایش دامنه تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و هدف قرار دادن زیرساخت‌های اساسی این کشور از جمله فرودگاه‌ها و بنادر را قویاً محکوم می‌کنیم. بر همگان عیان شده که این رژیم بقای خود را به تجاوز و ناامنی در منطقه ما پیوند زده است و اینگونه اقدامات در کنار اشغال منطقه جولان، نقض حاکمیت کشور سوریه و عامل بی ثباتی و تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی به شمار می‌آیند که البته پیامدهای آن متوجه این رژیم اشغالگر خواهد بود.

 

شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیرکل محترم باید قبل از اینکه تجاوزات رژیم صهیونیستی به یک معضل بزرگ امنیتی تبدیل شود به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

 

در پایان امیدوارم تصمیمات سازنده و مفیدی در این نشست اتخاذ شوند که در سایه آن بتوانیم شاهد ادامه و تقویت روند صلح در سوریه و سعادتی پایدار برای مردم شریف آن باشیم.

 

کار داعش و گروه‌های افراطی و جدایی طلب را در سوریه تمام خواهیم‌کرد 

 

اما در بخش دیگری از این نشست آقای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه بدلیل حمایت سه کشور ایران، روسیه و ترکیه، سوریه درحال احیا شدن است، گفت: باید اقداماتی صورت گیرد تا شرایط برای تعیین سرنوشت سوریه به دست خود مردم سوریه صورت پذیرد.

 

آقای پوتین تاکید کرد که کار داعش، گروه های افراطی و جدایی طلب را در سوریه تمام خواهیم کرد.

 

رئیس جمهور روسیه همچنین در ادامه گفت که سه کشور آستانه باید نقش کلیدی بازی کنند تا صلح وارد سوریه شود اما در مقابل متاسفانه غربی ها در تلاش هستند تا جدایی طلبی را در سوریه بیشتر کنند تا این کشور تجزیه شود اما مهم است که ایران، روسیه و ترکیه برای بازگشت مهاجران به سوریه شرایط را مهیا کنند.

 

ترکیه با پاکسازی جنوب سرزمین خود به تمامیت ارضی سوریه کمک می‌کند 

 

در انتهای این نشست رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز با بیان اینکه به مبارزه با سازمان های تروریستی ادامه خواهیم داد و از روسیه و ایران انتظار داریم در این مبارزه ترکیه را همراهی کنند، گفت: بلای تروریسم مهم ترین چیزی است که تمامیت ارضی سوریه را تهدید می‌کند اما در آینده منطقه ما جایی برای سازمان های تروریستی وجود ندارد.

 

رئیس جمهور ترکیه در ادامه با تاکید بر اینکه ترکیه سعی کرده با پاکسازی جنوب سرزمین خود به تمامیت ارضی سوریه کمک کند، اظهار داشت: تروریست ها باید ۳۰ کیلومتر از مرزهای ما دور تر روند و باید آن را پاکسازی کنیم تا رفع نیازهای انسانی سوریه به شکلی شایسته ادامه پیدا کند.

 

اردوغان در پایان گفت که ترکیه میزبان ۳.۷ میلیون سوریه ای است که ترکیه را از نظر اقتصادی در تنگنا قرار داده است و باید زمینه بازگشت مردم سوریه به خاک خودشان فراهم شود.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

رهبر انقلاب عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و هیئت همراه با تأکید بر ضرورت عملیاتی شدن تفاهم‌ها و قراردادهای بین دو کشور، هوشیاری در مقابل سیاستهای فریبکارانه غرب را لازم دانستند و خاطرنشان کردند: همکاری‌ها بلندمدت ایران و روسیه عمیقاً به نفع هر دو کشور است.

 

آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تأکید بر اینکه حوادث جهانی نشان‌دهنده نیاز ایران و روسیه به همکاری‌های روزافزون و متقابل است، افزودند: تفاهم‌ها و قراردادهای متعددی بین دو کشور از جمله در بخش نفت و گاز در جریان است که باید تا انتها پیگیری و عملیاتی شوند.

 

ایشان همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه را بویژه در پی تحریم‌های غرب، ضروری و به نفع هر دو کشور دانستند و در خصوص حوادث اوکراین گفتند: جنگ یک مقوله خشن و سخت است و جمهوری اسلامی از اینکه مردم عادی دچار آن شوند به هیچ وجه خرسند نمی‌شود اما در قضیه اوکراین چنانچه شما ابتکار عمل را به دست نمی‌گرفتید، طرف مقابل با ابتکار خود، موجب وقوع جنگ می‌شد.

 

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه غربی‌ها با روسیه قوی و مستقل به‌کلی مخالف هستند، ناتو را موجودی خطرناک خواندند و افزودند: اگر راه در مقابل ناتو باز باشد حد و مرزی نمی‌شناسد و اگر جلوی آن در اوکراین گرفته نمی‌شد، مدتی بعد به بهانه کریمه، همین جنگ را به راه می‌انداختند.

 

آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: البته امروز آمریکا و غرب ضعیف‌تر از قبل شده و با وجود تلاش و هزینه زیاد، بُرد سیاستهای آنها در منطقه ما از جمله در سوریه، عراق، لبنان و فلسطین بسیار کم شده است.

 

ایشان مسئله سوریه را بسیار مهم خواندند و با تأکید بر موضع جمهوری اسلامی مبنی بر مخالفت با حمله نظامی به این کشور و لزوم جلوگیری از آن، گفتند: یک مسئله مهم دیگر در موضوع سوریه، اشغال مناطق حاصلخیز و نفت‌خیز شرق فرات بوسیله آمریکایی‌ها است که این قضیه باید با بیرون راندن آنها از آن منطقه علاج شود. 

 

آیت‌الله خامنه‌ای با تقبیح دخالتهای رژیم صهیونیستی در قضایای منطقه، مواضع اخیر رئیس‌جمهور روسیه علیه صهیونیستها را تحسین‌برانگیز خواندند.

 

ایشان در ادامه تأکید کردند: جمهوری اسلامی، سیاست‌ها و برنامه‌هایی را که منجر به بسته شدن مرز ایران و ارمنستان شود، هرگز تحمل نخواهد کرد.

 

رهبر انقلاب همکاری‌های بلندمدت ایران و روسیه را جداً‌ و عمیقاً‌ به نفع هر دو کشور خواندند و خطاب به آقای پوتین گفتند: جنابعالی و رئیس‌جمهور ما هر دو اهل اقدام و پیگیری هستید، بنابراین همکاریهای دو کشور در این دوره باید به اوج خود برسد.

 

ایشان با تأیید سخنان رئیس‌جمهور روسیه درباره ضرورت راه‌اندازی خط آهن رشت- آستارا، این کار را موجب تکمیل خطِ حمل ونقلِ شمال- جنوب و به نفع هر دو کشور دانستند.

 

آیت‌الله خامنه‌ای همچنین هوشیاری در مقابل فریبکاری غرب را ضروری خواندند و گفتند: آمریکایی‌ها هم زورگو هستند و هم حیله‌گر، و یکی از عوامل فروپاشی شوروی سابق فریب خوردن در مقابل سیاستهای آمریکا بود، البته روسیه در دوره جنابعالی استقلال خود را حفظ کرده است.

 

ایشان همچنین با تأیید سیاست جایگزینی پول‌های ملی در روابط دو کشور و استفاده از ارزهای دیگر به جای دلار، گفتند: دلار را باید به تدریج از مسیر معاملات جهانی خارج کرد و این کار به صورت تدریجی، ممکن است.

 

در این دیدار که آقای رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان نیز حضور داشت، آقای پوتین درباره حوادث اوکراین گفت: هیچ‌کس طرفدار جنگ نیست و جان دادن مردم عادی یک تراژدی بزرگ است اما رفتار غرب موجب شد که ما انتخابی جز عکس‌العمل نداشته باشیم.

 

رئیس‌جمهور روسیه با برشمردن عوامل و ریشه‌های اختلافات روسیه و اوکراین، بویژه اقدامات تحریک‌آمیز غرب و آمریکا در سالهای اخیر از جمله کودتا در اوکراین و همچنین سیاست گسترش ناتو با وجود تعهدات قبلی آنها مبنی بر پرهیز از هرگونه پیشروی به سمت روسیه، گفت: بعضی از کشورهای اروپایی گفتند ما مخالف عضویت اوکراین در ناتو بودیم اما تحت فشار آمریکا با آن موافقت کردیم که این نشان‌دهنده فقدان حاکمیت و استقلال آنها است.

 

آقای پوتین، ترور سردار سلیمانی را نمونه دیگری از شرارت‌های آمریکایی‌ها برشمرد و در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌های غرب علیه روسیه گفت: این تحریم‌ها به ضرر غرب است و نتیجه آن مشکلاتی از جمله افزایش قیمت نفت و بحران تأمین مواد غذایی است.

 

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به سوءاستفاده آمریکا از ابزار دلار برای تحریم و غارت کشورهای دیگر، این کار را در نهایت به زیان آنها و موجب تضعیف اعتماد جهانی به این ارز و حرکت کشورها به استفاده از پول‌های جایگزین دانست و گفت: روسیه و ایران در حال طراحی روش‌های جدید برای استفاده از پول‌های ملی در روابط دو کشور هستند.

 

رئیس‌جمهور روسیه با تأیید مواضع رهبر انقلاب درباره منطقه قفقاز، مواضع دو کشور در قضیه سوریه از جمله در مخالفت با حمله نظامی به شمال این کشور را کاملاً منطبق با یکدیگر خواند و گفت: منطقه شرق فرات باید تحت کنترل نیروهای نظامی سوریه قرار بگیرد.

 

آقای پوتین همکاری‌های دو کشور را در همه بخش‌ها و پروژه‌ها در حال پیشرفت دانست و افزود: ایران و روسیه در سوریه در حال مبارزه مشترک با تروریسم هستند و در زمینه نظامی نیز تلاش می‌کنیم همکاری‌های دو کشور و همچنین همکاری و مانورهای سه‌جانبه با چین را توسعه دهیم.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

ولادیمیر پوتین که برای شرکت در اجلاس سه جانبه کشورهای ضامن روند آستانه به ایران سفر کرده، پس از ورود به تهران، با حضور در نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران، با حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد.

 

در این دیدار دو طرف ضمن مرور آخرین وضعیت مناسبات میان دو کشور که در دوره اخیر رشد قابل توجهی داشته است، از جهش در روابط دوجانبه به خصوص در حوزه اقتصادی، امنیتی، زیرساختی، انرژی، تجارت و صنعت ابراز خشنودی کرده و اراده خود را تداوم این مسیر و تقویت آن ابراز کردند.

 

در عین حال دو طرف ضمن یادآوری موفقیت‌های مشترک در مقابله با تروریسم، بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های جدید منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تاکید کردند و از اراده جدی خود برای تقویت امنیت کشورهای مستقل در منطقه خبر دادند.

 

حجت‌الاسلام رئیسی در این دیدار اراده دو کشور بر توسعه مناسبات دوجانبه را قابل توجه خواند و گفت: پس از دیدار در مسکو و عشق‌آباد، روند همکاری‌ها رو به رشد بوده و این روند همچنان باید تقویت شود.

 

رئیس جمهور با اشاره به سابقه همکاری موفقیت‌آمیز دو کشور در مبارزه با تروریسم در سوریه، این همکاری را زمینه‌ساز تقویت امنیت و ثبات در منطقه دانست و افزود: کشورهایی که در منطقه غرب آسیا مدعی مبارزه باتروریسم بودند، هیچ گام موثری در این زمینه برنداشتند اما این جمهوری اسلامی ایران و روسیه بودند که با همکاری جدی در بحث مبارزه با تروریسم، صداقت و اراده جدی خود را در این زمینه نشان دادند.

 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در سرزمین میهمان‌نواز ایران، از افزایش همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف بویژه در حوزه امنیت بین‌المللی خبر داد و گفت: ایران و روسیه سهم بسیار بزرگی در حل‌ و فصل بحران سوریه دارند.

 

حجت‌الاسلام رئیسی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان تا ساعتی دیگر در هفتمین اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه که به میزبانی کشور برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور سه‌شنبه در حاشیه نود و دمین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی که امروز با حضور استانداران کرمانشاه، ایلام، سیستان و بلوچستان و نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

 

وی اظهار کرد: بخشی از جلسه امروز مربوط به توافق‌های انجام شده با ستاد اربعین عراق بود که از مهم ترین آنها، بازگشایی مرز خسروی و استفاده زائران عزیز حسینی از این مرز برای زیارت عتبات عالیات بود.

 

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) افزود: تمام تاکیدها بر این محور بود که این مرز قبل از مراسم اربعین بازگشایی و مورد استفاده دو طرف قرار گیرد تا نقاط ضعف و خلاءهای آن مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

 

میراحمدی همچنین از آمادگی دولت ایران در فعال کردن مرز تمرچین و باشماق خبر داد و گفت: نظر دولت جمهوری اسلامی ایران بر این است که عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از این دو مرز هم برای زیارت عتبات عالیات استفاده کنند.

 

وی تصریح کرد: زوار حسینی باید در سامانه سماح ثبت نام کند و باید نسبت به این امر اهتمام داشته باشند. داشتن گذرنامه رسمی، دیگر شرط برای زیارت عتبات عالیات است که حداقل ۶ ماه باید اعتبار داشته باشد. از این رو، درخواست داریم در فرصت باقی مانده کسانی که مهلت گذرنامه شان کمتر از این میزان است، نسبت به تمدید اعتبار گذرنامه اقدام کنند.

 

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین گفت: شرط سوم، تزریق ۲ دُز واکسن و همچنین برای کسانی که ۶ ماه از آخرین زمان تزریق واکسن‌شان گذشته است، باید دُز یادآور تزریق کنند و در این خصوص باید توجه داشت که سامانه "ایران من" به سامانه سماح متصل است.

 

میراحمدی خاطرنشان کرد: ثبت نام در سامانه سماح با هدف سامان دهی جمعیت است و اینکه نوبت و زمان خروج شان از مرز مشخص شود.

 

وی همچنین از زائران اربعین حسینی خواست برای تسهیل و تسریع در سفرشان سعی کنند با محوریت مساجد به صورت گروهی اعزام شوند، گفت: البته این مفهوم، به این معنا نیست که امکان تردد به صورت انفرادی وجود نداشته باشد، بلکه تلاش بر این است کار به صورت هماهنگ و سامان‌دهی شده پیش برود.

 

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در ادامه به موضوع مدیریت جمعیت در مراسم اربعین امسال هم اشاره کرد و گفت: در این خصوص تلاش داریم با تقویت زیرساخت ها در مرزهای چهارگانه کشور و همچنین ایجاد سایبان و سایر اقدامات حفاظتی لازم، مدیریت بهینه داشته باشیم.

 

میراحمدی یادآور شد: تاکید شده است که هیچ دستگاهی اجازه گرفتن پول از زائر را ندارد مگر اینکه موضوع در ستاد مرکزی بررسی و تصویب شده باشد.

 

وی همچنین از زایران اربعین حسینی(ع) از اقامت طولانی مدت در شهرهای زیارتی عراق بپرهیزند.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی خود در مراسمی در «خانه بین‌المللی دانشجویان» (ISH)  با اشاره به توافق هسته‌ای ایران، ادعا کرد: «من معتقدم که توافق برجام یک توافق قابل احیا است و فقط نیازمند پاسخ مثبت ایران است.»

 

به گزارش «واشنگتن دیپلمات»، شرمن همچنین با ادعای اینکه به نفع ایران است که به توافق برسد، به برداشتن تحریم‌ها علیه ایران پرداخت و گفت که با رسیدن به توافق تحریم‌ها کاهش خواهد یافت و اقتصاد ایران بهبود خواهد یافت و باعث می‌شود ایران دوباره نفت خود را بفروشد، زیرا جهان به نفت ایران نیاز دارد و می‌تواند با قیمت خوبی آن را بفروشد. اما با این حال ایرانی‌ها هنوز به تصمیم مشخصی نرسیدند.

 

او با نادیده گرفتن کارشکنی غربی‌ها و آمریکا در مذاکرات وین، اظهار داشت که اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و انگلیس همراه روسیه و چین خواهان رسیده به توافق در مذامککرات توافق هسته‌ای ایران هستند.

 

 از طرفی دیگر نیز تاکنون مقامات آمریکایی با نادیده گرفتن خروج یکجانبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا درسال ۲۰۱۸، بار‌ها ادعا کرده‌اند که در صورت عدم بازگشت ایران به توافق هبرجام، فشار‌ها و تحریم‌ها افزایش خواهد یافت.

 

فضاسازی رسانه‌های غربی در حالی صورت می‌گیرد که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه کشورمان به تازگی گفته است پیش‌نویس توافقنامه با ۱+۴ تا ۹۰ درصد آماده است و در ایده‌هایی که مطرح شده، پیشرفت زیادی حاصل شده است. هرچند ایران هنوز ضمانت‌های قوی می‌خواهد و باید مطمئن شود در صورت اعمال تحریم غرامت دریافت می‌کند.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

اروین انگاپت، ستاره تیم ملی والیبال فرانسه، از شرایط میزبانی ایتالیا در مرحله نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ انتقاد کرد. انگاپت چند استوری تامل برانگیز را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته است. فوق ستاره والیبال فرانسه تصاویری از محل تمرین و هتل این تیم در ایتالیا را به اشتراک گذاشته و درباره آن نوشته است: "می دانیم که سلامتی ما برای شما اهمیتی ندارد، اما حداقل به ما احترام بگذاریدملی پوشان والیبال ایران هم که شب گذشته وارد بولونیا شده بودند، نسبت به عدم استقبال و میزبانی بد ایتالیایی‌ها متعجب بودند. در ابتدای ورود تیم ایران به این کشور و به رغم این‌که زمان ورود تیم ایران ازسوی فدراسیون والیبال ایران و فدراسیون جهانی والیبال به میزبان اعلام شده بود، برای اعضای تیم ملی شامی تدارک دیده نشده بود.

 

همچنین غیر از مترجم که از بدو ورود تیم ایران را همراهی کرد، هیچ فردی به عنوان نماینده برگزار کننده در هتل محل اسکان تیم ایران حاضر نبود، مسئولان هتل هم اعلام کردند که هیج تدارکاتی برای شام اعضای تیم ایران دیده نشده است و هیچ رستورانی هم در نزدیکی هتل در آن ساعت از شبانه روز قادر به سرویس‌دهی برای شام نبود. بدین ترتیب ملی‌پوشان کشورمان بدون صرف شام به اتاق‌های خود رفتند.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

نشست خبری روسای جمهور ایران و ترکیه برگزار و در این نشست  اسناد مشترک همکاری بین دو کشور ایران و ترکیه امضا شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در دیدار با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود گفت:این سطح از روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور کافی نیست و میتواند در سطح بالاتری شکل بگیرد .سطح همکاری ها را میتوان تا حدود ۳۰ میلیارد دلار افزایش داد که حدود سه برابر وضع فعلی است.

 

به گفته رئیس جمهور تاسیس پارک های علم و فناوری که بتواند با بخش های مختلف بین دو کشور فعال باشد در این مذاکرات مورد تاکید قرار گرفت.قرارداد گاز بین دو کشور که ۲۵ ساله بود قرار شد تمدید و انتقال گاز وسیع تر شود.همچنینتوسعه سرمایه گذاری بین دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

 

رئیس جمهور گفت: همکاری دو کشور در مسائل امنیتی بسیار اهمیت دارد و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی همکاری های خوبی در این زمینه می توانند داشته باشند.مبارزه با تروریست و جرایم سازمان یافته از نکات مورد تاکید دو طرف است.

 

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد که تروریست اسامی مختلفی دارد، اما افرادی که امنیت مردم را به خطر می اندازند تروریست هستند و حالت دوگانه ای که درباره تروریست فرق گذاشته شود باید از بین رود و باید با تروریست با هر اسمی مبارزه کرد.همکاری در مسائل منطقه ای مورد تاکید قرار گرفت و هر دو کشور ترکیه و ایران بر تمایمت ارضی مشور سوریه تاکید دارند.امیدواریم سندی که امروز امضا شد به روابط دو کشور رونق دهد و چشم انداز روشنی را در جهت روابط دو کشور داشته باشد.

 

سازمان‌های تروریستی بلای جان دو کشور هستند 

 

رجب طیب اردوغان نیز در این نشست گفت:مطمئنم که رایزنی های ما باعث جهش در روابط ما خواهد شد.چشم انداز رئیس‌جمهور ایران مبنی بر بهبود روابط با همسایگان بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم.هدف ما رسیدن به حجم تجارت ۳۰ میلیارد دلاری است.با توسعه صنایع دفاعی می‌توانیم به هدف ۳۰ میلیارد دلاری برسیم، همچنین با تسهیل قراردادهای نفت و گاز می توانیم به این حجم از تبادل برسیم.

 

به گفته وی مبارزه با سازمان‌های تروریستی اهمیت بسزایی دارد، زیرا این سازمان ها بلای جان دو کشور هستند و در هر کشوری که باشند باعث برهم خوردن نظم کشورها می‌شوند

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و هیئت همراه با تأکید بر لزوم افزایش همکاری‌های دو کشور به‌ویژه همکاریهای تجاری، رژیم صهیونیستی را از عوامل اصلی ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی برشمردند و با تأکید بر اینکه آمریکا و رژیم غاصب نمی‌توانند جلوی حرکت عمیق فلسطینی‌ها را بگیرند، در خصوص مسئله سوریه خاطرنشان کردند: حفظ تمامیت ارضی سوریه بسیار مهم است و هر گونه حمله نظامی در شمال سوریه قطعاً‌ به ضرر ترکیه، سوریه و همه منطقه، و به نفع تروریستها خواهد بود.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، حجم و کیفیت تبادلات و همکاریهای اقتصادی دو کشور را بسیار کمتر از ظرفیت‌های موجود خواندند و تأکید کردند: این مسئله در مذاکرات بین رؤسای جمهور حل و فصل شود.

 

ایشان، عزت و عظمت امت اسلامی را در گرو عبور از اختلافات سلیقه‌ای و هوشیاری در مقابل سیاست‌های تفرقه‌افکن، دانستند و گفتند: یکی از عوامل ایجاد اختلاف و دشمنی در منطقه، رژیم غاصب صهیونیستی است که آمریکا نیز از آن پشتیبانی می‌کند.

 

رهبر انقلاب،‌ فلسطین را مسئله اول دنیای اسلام برشمردند و تأکید کردند: با وجود اقبال بعضی دولتها به رژیم صهیونیستی، ملت‌ها عمیقاً با این رژیم غاصب مخالف هستند.

 

ایشان با تأکید بر اینکه نباید به امریکا و رژیم صهیونیستی تکیه کرد، گفتند: امروز نه رژیم صهیونیستی، نه آمریکا و نه دیگران نخواهند توانست جلوی حرکت عمیق فلسطینی‌ها را بگیرند و عاقبت کار به نفع مردم فلسطین خواهد بود.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه، مسئله تمامیت ارضی سوریه را بسیار مهم برشمردند و با اشاره به برخی نقل‌قولها مبنی بر حمله نظامی به شمال سوریه، تأکید کردند: این کار قطعاً‌ هم به ضرر سوریه هم به ضرر ترکیه و هم به ضرر منطقه است و اقدام سیاسی مورد انتظار از جانب دولت سوریه را نیز محقق نخواهد کرد.

 

ایشان با اشاره به اظهار نفرت رئیس‌جمهور ترکیه از گروه‌های تروریستی، گفتند: با تروریسم حتماً باید معارضه کرد اما حمله نظامی در سوریه به نفع تروریست‌ها خواهد بود البته تروریست‌ها نیز محدود به یک گروه خاص نیستند.

 

رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر همکاری ایران برای مبارزه با گروه‌های تروریستی، گفتند: ما در مبارزه با تروریسم مطمئناً با شما همکاری می‌کنیم.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ما امنیت ترکیه و مرزهای آن را امنیت خود می‌دانیم، خطاب به آقای اردوغان گفتند: شما نیز امنیت سوریه را امنیت خود بدانید. مسائل سوریه را باید با مذاکرات حل کرد و ایران، ترکیه، سوریه و روسیه با گفتگو این مسئله را تمام کنند.

 

ایشان همچنین با ابراز خرسندی از بازگشت قره‌باغ به آذربایجان، گفتند: البته اگر سیاستی مبنی بر مسدود کردن مرز ایران و ارمنستان وجود داشته باشد، جمهوری اسلامی با آن مخالفت خواهد کرد چرا که این مرز یک راه ارتباطی چند هزار ساله است.

 

رهبر انقلاب افزایش همکاریهای ایران و ترکیه در همه مسائل منطقه را مفید و لازم خواندند و افزودند: ما همواره از دولت شما در مسائل داخلی و در مقابل دخالتها دفاع کرده‌ایم و همچنانکه گفتید دوستان دوران سخت یکدیگر هستیم و برای ملت مسلمان ترکیه دعا می‌کنیم.

 

ترکیه هیچ‌گاه در مقابل اجحاف علیه ایران ساکت ننشسته است

 

در این دیدار که آقای رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان نیز حضور داشت، آقای اردوغان با تبریک اعیاد قربان و غدیر خم، اتحاد امت اسلامی و افزایش همبستگی ایران و ترکیه را لازم دانست و گفت: ترکیه هیچ‌گاه در مقابل اجحاف علیه ایران ساکت ننشسته و برادری ایران و ترکیه در همه زمینه‌ها باید گسترش پیدا کند.

 

آقای اردوغان با تأکید بر اینکه همواره مخالف تحریم‌های یکجانبه علیه ایران بوده و خواهیم بود، گفت: از انتظارات مشروع ایران در برجام، حمایت، و شرکت‌های ترکیه‌ای را به سرمایه‌گذاری در ایران تشویق می‌کنیم.

 

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به درگیری ایران و ترکیه با تروریستها در طول سالهای متمادی، گفت: در سوریه گروههای تروریستی، مورد حمایت تسلیحاتیِ سنگین از طرف کشورهای غربی همچون آلمان، انگلیس، فرانسه و به‌ویژه آمریکا هستند.

 

آقای اردوغان با بیان اینکه موضع ترکیه در خصوص تمامیت ارضی سوریه مشخص است، افزود: از دولت سوریه انتظار داریم روندهای سیاسی را آغاز کند. در اجلاس آستانه مسئله سوریه به صورت ویژه در دستور کار است و امیدواریم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

 

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک‌چهارم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲، از ساعت ۲۳:۳۰ پنج‌شنبه ۳۰ تیرماه در بولونیای ایتالیا به مصاف تیم ملی لهستان خواهد رفت.

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال در گروه مردان یک‌شنبه 19 تیر به پایان رسید و هشت تیم ایتالیا، لهستان، آمریکا، فرانسه، ژاپن، برزیل، ایران و هلند با کسب جایگاه‌های اول تا هشتم به مرحله نهایی صعود کردند.

مرحله نهایی این رقابت‌ها از روز چهارشنبه 29 تیر در شهر بولونیا در کشور ایتالیا آغاز می‌شود و پس از برگزاری هشت دیدار در چهار روز مسابقات، با معرفی تیم‌های برتر در روز یک‌شنبه دوم مردادماه به پایان می‌رسد.

فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) برخی قوانین و مقررات این مسابقات را برای مرحله نهایی تغییر داد.

استراحت پنج دقیقه‌ای بین ست دوم و سوم از جمله این تغییرات است که در این فرصت امکان مصاحبه با سرمربیان و بازیکنان دو تیم از سوی تلویزیون اصلی پخش کننده مسابقات وجود دارد.

همچنین تایم اوت‌های درخواستی هر تیم در هر ست دو عدد است به شرطی که سرمربی یکی از آن‌ها را قبل از تایم استراحت فنی (امتیاز 12) بگیرد. بنابر این بعد از امتیاز 12 هر تیم فقط یک تایم اوت درخواستی خواهد داشت.

تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک‌چهارم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲، از ساعت ۲۳:۳۰ پنج‌شنبه ۳۰ تیرماه در بولونیای ایتالیا به مصاف تیم ملی لهستان خواهد رفت.

alibagherikahkesh.blog.ir

هیأت پزشکی حج و زیارت در دیدار با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، آماری از زائران فوت شده در حج امسال و همچنین گزارشی از وضعیت سلامت دیگر زائران ارائه کرد. هیأت پزشکی تا کنون درگذشت دو زائر زن ایرانی در حج ۱۴۰۱ را تایید کرده است

 دکتر علی مرعشی ـ رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ـ‌ در این دیدار با بیان این‌که از ۲۶ خردادماه تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار خدمت پزشکی به زائران داده شده است، از فوت یکی از زائران پس از مناسک حج خبر داد و گفت: خانم اکرم موسوی، زائر کاروان ۱۷۰۴۷ تهران، پنج‌شنبه شب (۲۳ تیرماه) با ۵۶ سال سن به دلیل ایست قلبی فوت کرد و با وجود انتقال به بیمارستان سعودی، اقدامات انجام شده برای زنده نگه‌داشتن این بیمار، مؤثر واقع نشد.

او هفتم تیرماه، پیش از آغاز مناسک حج نیز از درگذشت یک زائر زن دیگر خبر داده و گفته بود: متاسفانه یکی از هموطنانمان بعد از مراجعه به بیمارستان سعودی درگذشت.

بنابر گزارش رییس سازمان پزشکی حج و زیارت، درحال حاضر ۹ زائر ایرانی در بیمارستان عربستان و در شهرهای مکه و مدینه و هشت زائر در بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت بستری هستند.

او در کل وضعیت سلامت زائران ایرانی را مطلوب دانست و تاکید کرد که مشکل حادی تاکنون مشاهده نشده است.  

حجت‌الاسلام و والمسلمین عبدالفتاح نواب ـ‌نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ در ادامه با تاکید بر ضرورت نیازشناسی زائران پیش از سفر حج، افزود: با بررسی دقیق و به موقع می‌توان مشخص کرد زائران در استان‌های مختلف معمولا چه مشکلات و آسیب‌پذیری‌هایی دارند تا ضمن هماهنگی با مدیران مجموعه و کاروان، درباره نحوه ارائه خدمات به آن‌ها اقدام لازم صورت گیرد.

او تاکید کرد: برای خدمتگزاری بهتر باید نوع بیماری‌های زائران احصاء و بر اساس آن برنامه‌ریزی شود تا برای آن‌ها مشکلی پیش نیاید و راحت‌تر به عبادت و زیارت بپردازد.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین از هیأت پزشکی درخواست کرد با ارزیابی اتفاقاتی که در گذشته برای زائران روی داده است تذکرات و راهنمایی‌های لازم را برای حفظ سلامتی و بازگشت توأم با آرامش زائران به کشور ارائه دهد و توصیه کند حاجیانی که مشکلات حاد قلبی دارند برای حفظ سلامتی خود از انجام مکرر اعمال مستحبی بپرهیزند.  

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پس از گزارش پزشکان درباره وضعیت جسمی زائران و فوتی‌های حج نیز تاکید کرد: پزشکان به زائران بگویند با توجه به وضعیت جسمی‌شان چگونه در این سفر عمل کنند و زائران هم حتما به راهنمایی‌های کادر درمان توجه کنند.

نواب همچنین به مسؤولان هیأت پزشکی توصیه کرد با برنامه‌ریزی مناسب، زائران بستری شده در بیمارستان را با رعایت تمام نکات پزشکی سریعتر به کشور منتقل کنند تا زمینه ارائه خدمات به آن‌ها در کنار خانواده فراهم شود.

ایران امسال با حدود ۳۹ هزار و ۶۰۰ زائر در حج تمتع شرکت کرده است. عربستان حج امسال را پس از دو سال وقفه به دلیل کرونا، با حدود یک میلیون زائر برگزار کرد. در حج امسال فقط زائران کمتر از ۶۵ سال که دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، مجاز به شرکت در این مناسک واجب شرعی شده‌اند.

alibagherikahkesh.blog.ir

بخشی از نیروی دریایی ارتش کشورمان در جهت تامین امنیت منافع ایران برای انجام ماموریت های محوله در دریای سرخ حضور دارند؛ حضوری که البته خوشایند برخی نیست.

 

بیش از یک دهه است که نیروی دریایی ارتش ایران حضور خود در دریای سرخ را با هدف محافظت از نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری کشورمان در برابر دزدان دریایی حاضر در این دریا  تقویت کرده است.

چندی پیش امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در این باره گفته بود این نیرو بیخ گوش رژیم منحوس صهیونیستی شناورهای ایرانی را اسکورت و محافظت می‌کند.

محافظتی که البته به مذاق رژیم صهیونیستی و اندک متحدانش خوش نیامده تا نفس حضور قوای دریایی ارتش ایران را تهدیدی علیه موجودیت خود ببینند.

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در این باره گفته «امروز می‌توانیم تایید کنیم که ایران به‌طور روش‌مند در دریای سرخ مستقر شده و کشتی‌های جنگی آن در حال گشت‌زنی در منطقه جنوبی این دریا هستند.»

 

به گفته بنی گانتز تشخیص رژیم صهیونیستی این است که حضور نظامی ایران در منطقه طی ماه گذشته به نسبت تمام این یک دهه اخیر پررنگ‌تر بوده است.

این حضور پررنگ اما به دلیل ساختار ماهوی ارتش و ماموریتی که از جانب نهادهای بالادستی برای آن تعریف شده صورت پذیرفته است.

نیروی دریایی ارتش به دلیل ساختار کلاسیک خود متمرکز بر شناورهای بزرگ، حرفه‌ای و برخوردار از قابلیت های دریانوردی و اقیانوس پیمایی چه در سطح و چه در زیر دریا با زیردریایی هایی گوناگون است تا به وسیله آن عملیات های برقراری امنیت در دریا از تنگه هرمز و دریای عمان گرفته تا دریای خزر و شمال اقیانوس هند به بعد را اجرا کند.

در سمتی دیگر اما نیروی دریایی سپاه پاسداران باتوجه به دارا بودن شناورهای سبک تر دارای تاکتیک های متفاوت تری نسبت به همتای ارتشی خود است و به دلیل محدود بودن خلیج فارس و تناسب شرایط این دریا با شناورهای کوچکتر از ارتش وظیفه تامین امنیت این دریایی استراتژیک را برعهده دارد

بخشی از نیروی دریایی ارتش کشورمان در جهت تامین امنیت منافع ایران برای انجام ماموریت های محوله در دریای سرخ حضور دارند؛ حضوری که البته خوشایند برخی نیست.

 

البته پیش‌تر به جز این ناوگروه نیز ناوگروه رزمی اطلاعاتی ۸۱ نداجا، متشکل از ناوشکن البرز و ناو پشتیبانی بوشهر با طی هشت هزار و ۲۰۰ مایل دریایی و گذراندن ۸۷ روز ماموریت با هدف حفاظت از منابع جمهوری اسلامی ایران در آب های دوردست و تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ به این دریای مهم اعزام شده بودند.

دریای سرخ اما از مهم ترین دریاهای دنیاست که مسیر اصلی انتقال کالا و انرژی میان آسیا و تمام اروپاست و از طریق کانال سوئز به دریای مدیترانه و از طریق باب‌المندب (تنگه مندب) با خلیج عدن واقیانوس هند ارتباط دارد. 

بر اساس آمار موجود حدود پنج تا شش درصد تولید نفت جهان و به عبارت دیگر حدود چهار میلیون تن نفت هر روز از تنگه باب المندب به سمت کانال سوئز و از آنجا به سایر نقاط جهان عبور می کند.

در اهمیت این نقطه از کره زمین همین بس که اگر این مسیر مسدود شود، کشتی های تجاری می بایست با طی فاصله ای چند برابری دماغه امیدنیک در جنوب آفریقای جنوبی را برای رسیدن به اروپا یا آمریکا دور بزنند.

مثلا مسافتی که کشتی‌ها از مبدا روتردام هلند به مقصد سنگاپور طی می‌کنند از طریق مسیر دماغه امید نیک ۱۱,۷۲۰ مایل دریایی و از طریق کانال سوئز ۸,۴۴۰ مایل دریایی است.

در آب‌های بین‌المللی دریای سرخ، حضور هر کشوری آزاد بوده و در نتیجه کشتی های جنگی نیروی دریایی ارتش ایران نیز می توانند طبق حقوق دریاها در آن حاضر باشند.

با این وجود اما این حضور همانطور که گفته شد به دید رژیم صهیونیستی ناخوشایند آمده و از جانب ایران برای حضور قوای نظامی نیروی دریایی ارتش کشورمان احساس خطر می‌کنند. 

رژیم صهیونیستی که به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، از شمال، جنوب و شرق در خشکی محاصره است و تنها راه تنفس خود را درصورت بروز درگیری زمینی، دریای مدیترانه می‌بیند و از این جهت  خواستار تسلط بر این شاهراه ارتباطی بین المللی است تا بتواند دست برتر را در جنگ‌های آینده داشته باشد.

یکی از اهداف رژیم صهیونیستی از رویای تسلط بر دریای سرخ و کانال سوئز، دراختیار گرفتن بخش مهمی از زنجیره تأمین کالای جهان است

بن گوریون نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۳۳ گفته بود آرزو دارد که ناوگان  رژیم صهیونیستی از دریای سرخ بگذرد چرا که ما در خشکی در محاصره هستیم و دریا تنها راه این رژیم برای رسیدن به یهودیان جهان است.

در واقع محدوده عملیاتی خلیج فارس و تنگه هرمز از سال ۱۳۷۴ بنا به دستور آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا در حوزه استحفاظی نیروی دریایی سپاه پاسدران بوده و و حوزه مأموریت نیروی دریایی ارتش را هم دریای عمان و آب‌های فرا‌تر از آن را در بر می‌گیرد.

بنا به این دستور نیروی دریایی ارتش باید از یک نیروی دریایی آب‌های ساحلی به یک نیروی دریایی راهبردی در آب‌های آزاد و عمیق تبدیل شود تا ضمن تثبیت حضور منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای، نمایانگر اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران باشد.

هم اکنون ناوگروه ۷۹ نیروی دریایی ارتش در ورودی کانال سوئز در حال اسکورت ایرانی است که بیش از ۴۵ هزار کیلومتر دریانوردی را برای رسیدن به این نقطه پیموده اند.

این ناوگروه متشکل از ناوبندر «مکران» و ناوشکن شهید «بایندر» در دریای سرخ حضور دارد و نفتکش‌ها یا کشتی های جمهوری اسلامی ایران را در مسیر تعیین شده اسکورت می‌کند.

alibagherikahkesh.blog.ir

سرکرده باند قاچاق دختران ایرانی به اربیل عراق توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شد.

سرکرده باند قاچاق دختران ایرانی به اربیل عراق توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شد.

 

دستگیری این فرد که زهرا منصوری همدانی نام دارد و با نام مستعار ساره فعالیت می‌کرده، از سوی رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور با عنوان ظلم جمهوری اسلامی به یکی از اقلیت‌های جنسی مطرح شده بود. این در حالی است که ترویج همجنس‌بازی، قمار، کلاهبرداری و قبح زدایی از روابط جنسی نامشروع و انتشار آن در فضای مجازی از جمله اقدامات این فرد بوده است.

 

با این حال، سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه پس از تعقیب و مراقبت چند ماهه، از طریق این زن به یکی از بزرگترین باندهای قاچاق زنان و دختران ایرانی به اربیل عراق رسیدند که توسط دو نفر به نام‌های علیرضا فرجادی کیا و کتی اداره می‌شد که از طریق همکاری با زهرا منصوری همدانی صدها تن از دختران ایرانی را به اربیل می‌بردند.

 

بنا بر این گزارش، این زنان و دختران که تعداد آنها به بیش از هزار نفر می‌رسد، در اربیل عراق فروخته می‌شدند.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

به‌مناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم، رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات دو هزار و دویست و هفتاد و دو تن (۲۲۷۲) از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

 

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در نامه‌ای به رهبر انقلاب پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که پرونده‌های عفو آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده و واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد.

 

این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد قبول آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

 

آن آقا فقط در حق دو دختر خودش ظلم کرداعتراف شهربانو منصوریان: بله، زدیمش!

 

شهربانو منصوریان ماجرای درگیری با پدر یکی از ووشوکاران در آکادمی ووشو را در گفت‌و‌گو با "ورزش سه" تشریح کرد.

 

به گزارش "ورزش سه"، از شب گذشته فیلمی از درگیری خواهران منصوریان با یک مرد که وارد سالن گرم مسابقات ووشوی قهرمانی کشور جوانان در ورزشگاه آزادی شده، در فضای مجازی بارها و بارها دست به دست شد و بازتاب‌های زیادی هم داشته است. 

با اینکه هنوز اظهارنظری از سوی طرف دیگر این درگیری منتشر نشده، دقایقی با شهربانو منصوریان که در متن این درگیری حضور داشته، به گفت‌و‌گو پرداختیم. او به‌عنوان مربی تیم ملی ووشوی جوانان در سالن حضور داشت و معتقد است خودش و خواهرش مجبور شده‌اند که از خودشان و بقیه دفاع کنند.

 

در ادامه مشروح صحبت‌های شهربانو منصوریان را در گفت‌و‌گو با خبرنگار "ورزش سه" می‌خوانید.

 

یک نفر پیش پدر آن دختر رفته و گفته حقش را خوردند!

من که خودم تا لحظات آخر در صحنه حضور نداشتم، اما اینطور که شنیدم این آقا با مربیان استان‌های دیگر بیرون از سالن نشسته بوده است. تلویزیونی در سالن گرم وجود دارد که بچه‌ها بتوانند بازی‌های رقبایشان را ببینند. گویا مبارزه دختر این آقا توسط یکی از دوستانشان از روی صفحه تلویزیون ضبط شده است. بعد از باخت این دختر، همان فردی که فیلم را ضبط کرده، نزد پدر این ووشوکار می‌رود و می‌گوید که حق دخترت را خوردند! این باعث عصبانیت پدر آن ووشوکار می‌شود و او هم به داخل سالن حمله ور می‌شود. 

 

مجبور شدم با لگد بیرونش کنم!

من، سهیلا و پریناز مجبور شدیم که جلوی این آقا را بگیریم و او را بیرون کنیم. من دیدم یکی از بچه‌های ووشوکار زیر دست و پا است و به درگیری وارد شدم. وقتی دیدم این آقا مشت و لگد پرتاب می‌کند، من هم لگد زدم تا او از آنجا بیرون برود. خدا را شکر کسی آسیب ندید، اما اتفاق خوبی نبود و همه ناراحت شدند. پخش شدن فیلم هم که دیگر باعث شد همه متوجه ماجرا شوند

اول فکر کردم دو ووشوکار بحثشان شده

خودم در سالن بودم و دیدم که این دختر با اختلاف بازی را باخت. بعد از چند دقیقه از داخل سالن گرم یا همان چادری که کنار سالن برپا شده بود، صداهای بلند شنیدم و فکر کردم این دو ووشوکار بحثشان شده است. به سهیلا گفتم برو و آن‌ها را جدا کن. بعد متوجه شدم که یک آقا داخل چادر آمده و با همه درگیر شده است. اصلا نمی‌دانم هدف او چه بود و آنجا چه می‌خواست.

چرا سالن گرم باید در یک چادر باشد؟

همه این مشکلات به این برمی‌گردد که سالن ما مناسب نیست. بارها از فدراسیون و وزارت ورزش پیگیری کردیم که سالنی به ما بدهند که در و پیکر داشته باشد. در کنار سالن همیشه برای گرم کردن ورزشکاران یک چادر برپا می‌کنند و یک خانم را هم دم در می‌گذارند. آن خانم که زورش نرسیده تا این آقا را کنترل کند. من واقعا این فرد را نمی‌شناختم، اما اگر یک سالن مناسب و استاندارد داشتیم، این اتفاق نمی‌افتاد

آن پدر فقط در حق دختران خودش ظلم کرد

آن فرد با این کارها فقط در حق دختران خودش ظلم کرد. دو دختر او در مسابقات حاضر بودند و با این اتفاق از مسابقه محروم شدند. حتی اول تصمیم این بود که تیم همدان را از مسابقات خارج کنند، اما فقط همان دو ورزشکار با توجه به کارهای پدرشان از مسابقات بیرون رفتند. قطعا اگر درست و منطقی رفتار می‌کردند و اعتراضشان را می‌گفتند، فیلم بررسی می‌شد. قبلا سابقه داشته که با بازبینی فیلم رای داوران برگشته است. ما هم به‌عنوان استعدادیاب در سالن بودیم و اگر می‌دیدیم که واقعا دختر ایشان استعداد دارد، دعوتش می‌کردیم

alibagherikahkesh.blog.ir