⚫ بِسْمِ اَللّهِ اَلرَّحْمنِ اَلرَّحِیمِ ⚫

نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ
متولد 1996 در MIS ، خبرنگار و روزنامه نگار
شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال( کد شامد): 1-1-765329-64-0-1
در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند و روح ها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ اما در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، و روح‌ ها میروند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است.
نوشتن، یک عمل هنرى است ؛زیادتر نگویید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست

🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻

💮بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ💮

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿٢٥٦﴾
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾

🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
آخرین مطالب
آخرین نظرات

۲۰۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

۵ مرزبان در سراوان سیستان و بلوچستان در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسیدند.

در این درگیری که در منطقه "مَک سوخته" رخ داد، ۲ مرزبان کادر و ۳ سرباز به شهادت رسیدند و ۲ مأمور دیگر نیز مجروح شدند.

 

 

 

 یک مرزبان در عملیات احیا به زندگی بازگشت

 

مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات فراجا گروهبان یکم "رضا برجی" که اعلام شده بود در حادثه تروریستی برجک "مزه سر" هنگ مرزی سراوان به شهادت رسیده، طی عملیات احیاء مجددا به لطف خدا به زندگی بازگشت.

 

  اسامی شهدای مرزبان در سراوان به نام‌های گروهبانیکم شهید "حسین بادامکی"،گروهبانیکم شهید "علی غنی با تدبیر" ، سرباز وظیفه شهید "محمد جمالزاده"،سرباز وظیفه شهید "یونس سیفی نژاد" و سرباز وظیفه شهید "ناصر حیدری" اعلام شد.

 

دادستان زاهدن مرکز سیستان و بلوچستان گفت: ۵ نیروی مرزبان در حمله گروهک جیش الظلم به پاسگاه مرزی شهرستان سراوان به شهادت رسیدند که دستورات قضایی لازم برای دستگیری عوامل حادثه صادر شده است.

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

۶ مرزبان در سراوان سیستان و بلوچستان در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسیدند.

اشرار و معاندان که تلاش برای ورود به کشور از مرکز پاکستان را داشتند با مقاومت مرزبانان دلیر برجک مرزبانی «مزه سر» هنگ مرزی سراوان روبه رو شدند.

 

 در این درگیری متاسفانه پنج نفر از مرزبانان دلیر، به درجه شهادت نائل و تروریست‌ها با تحمل تلفات از صحنه درگیری متواری شدند. 

 

تعداد شهدای مرزبان در سراوان به ۶ نفر رسید

 

  تعداد شهدای حادثه برجک "مزه سر" هنگ مرزی سراوان به ۶ نفر افزایش یافت.

 

 اسامی شهدای مرزبان در سراوان به نام‌های گروهبانیکم شهید "حسین بادامکی"،گروهبانیکم شهید "علی غنی با تدبیر"،گروهبانیکم شهید "رضا برجی"، سرباز وظیفه شهید "محمد جمالزاده"،سرباز وظیفه شهید "یونس سیفی نژاد" و سرباز وظیفه شهید "ناصر حیدری" اعلام شد

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

 اردیبهشت ماه در تقویم ایرانی به‌عنوان روز ملی اهدای عضو، اهدای زندگی نام‌گذاری شده است.

 

روزانه چند نفر در کشور به دلیل نرسیدن عضو می‌میرند؟

 

به گزارش خبر روز ؛ بیش از ۲۵ هزار نفر ردیف انتظار پیوند در ایران داریم که از این تعداد هر روز ۷ تا ۱۰ نفر به دلیل نرسیدن عضو مناسب پیوندی فوت می‌کنند؛ یعنی هر دو سه ساعت یک نفر. و تنها راه نجات اینها استفاده از اعضای افراد مرگ مغزی است.

 

زمان طلایی پیوند عضو حداکثر ۴ ساعت است

هر ۱۰ دقیقه، یک نفر در ایران به لیست انتظار پیوند عضو اضافه می‌شود. در هر ۲ ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند عضو، جان خود را از دست می‌دهد. همچنین در هر ۱۲ ساعت یک بیمار موفق به دریافت عضو حیاتی می‌شود و به زندگی برمی‌گردد.

 

هر فرد مرگ مغزی نیز می‌تواند جان ۸ نفر را نجات دهد. این در حالی است که بسیاری از خانواده‌ها راضی به اهدای اعضای عزیزان مرگ مغزی خود نمی‌شوند و یک دلیل مهمش این است که نمی‌توانند و نمی‌خواهند باور کنند که عزیزشان از دست رفته و همچنان امید بازگشتش را به زندگی دارند.

 

در این شرایط روزانه ۷ تا ۱۰ نفر در کشور به دلیل نرسیدن عضو مناسب پیوند، جان خود را از دست می‌دهند. یعنی هر دو سه ساعت یک نفر. این آمار در سال می‌شود ۳۰۰۰ نفر. یعنی سالانه ۳۰۰۰ نفر در کشور به دلیل نرسیدن عضو پیوندی می‌میرند. این در حالی است که سالانه ۵ تا ۸ هزار نفر در ایران به دلیل مرگ مغزی فوت می‌کنند که حدود ۳ هزار نفر از آنان قابلیت اهدی عضو دارند.

 

رتبه اول ایران در اهدای عضو در آسیا/ رتبه اول پیوند کبد در جهان

 اهدای عضو در ایران رسما از سال ۱۳۸۱ شروع شد، در سال ۱۳۷۹ شاخص اهدای عضو ایران دودهم PMP بود. در سال ۱۳۹۸ و قبل از شروع کرونا به ۱۴.۳ PMP رسید و ۷۰ برابر شد و ایران در دسته‌بندی جهانیِ ضعیف، متوسط، خوب، بسیار خوب و عالی در زمره کشورهای خوب قرار گرفت؛ یعنی PMP ایران در سال ۱۳۹۸ بین ۱۰ تا ۱۵ بود.

سال ۱۳۹۹ با شیوع کرونا این شاخص در ایران به ۷.۹ PMP کاهش یافت و ۵۰ درصد افت پیدا کرد. دیگر کشورهای دنیا هم در اوج کرونا ۳۰ تا ۷۰ درصد افت داشتند. سال ۱۴۰۰ دوباره رشد کردیم و این شاخص به ۱۱.۷۲ رسید و سال ۱۴۰۱ با افزایش بیشتر به ۱۲.۲ رسید.

 

از نظر شاخص اهدای عضو هنوز به دوران قبل کرونا برنگشته‌ایم اما در همین شرایط هم ایران در بین کل کشورهای آسیایی از سال ۱۳۹۸ تا الان رتبه اول را در اهدای عضو دارد و رتبه دوم با فاصله زیادی متعلق به کشور فلسطین است.

 

در پیوند کبد در یک مرکز که شیراز است و سالانه حدود ۷۰۰ پیوند کبد انجام می‌شود، ما رتبه نخست جهانی را داریم. رتبه دوم متعلق است به یک مرکز پیوند کبد در پیتسبورگ آمریکا که سالانه ۴۸۰ تا ۵۰۰ پیوند کبد در آن انجم می‌شود.

 

یکی دیگر از موارد شاخصی که ایران دارد، این است که پیوند تمام اعضای حیاتی بدن در ایران انجام می‌شود. حتی پیوند روده که کار بسیار سختی است و بسیاری از کشورها آن را انجام نمی‌دهند. همچنین ایران پیوند کلیه لاپوروسکوپیک دارد؛ یعنی پیوند کلیه بدون باز کردن کلیه. از ابتدای پیوند عضو در کشور (سال ۱۳۷۹) تا الان حدود ۷ هزار پیوند لاپوروسکوپیک کلیه داشته‌ایم. اینها شاخص‌های قابل توجه کشورمان است.

 

روزانه ۱۰ نفر به دلیل نرسیدن عضو می‌میرند/ ۲۵ هزار نفر در صف پیوند عضو

بیش از ۲۵ هزار نفر ردیف انتظار پیوند در ایران داریم که از این تعداد هر روز ۷ تا ۱۰ نفر به دلیل نرسیدن عضو مناسب پیوندی فوت می‌کنند؛ یعنی هر دو سه ساعت یک نفر. و تنها راه نجات اینها استفاده از اعضای افراد مرگ مغزی است.

 سالانه ۵ تا ۸ هزار نفر در ایران به دلیل مرگ مغزی فوت می‌کنند که حدود ۳ هزار نفر از اینها قابلیت اهدای عضو دارند اما متاسفانه فقط هزار نفر از آنها به اهدا می‌رسند و مهم‌ترین دلیلش هم عدم رضایت خانواده‌ها به اهدای عضو است. رضایت ندادن خانواده‌ها ۲۰ دلیل دارد که از این میان ۲ دلیل، مهم‌ترین آنها است؛ عدم باور مرگ مغزی عزیزان به عنوان مرگ قطعی و دلیل دوم، ناآگاهی خانوده از نظر خود متوفی که آیا موافق اهدای عضو بوده یا نه. هردوی این موارد، مقوله‌های فرهنگی هستند.

 

 کشوری که توانسته باور «مرگ مغزی مساوی با مرگ است» را با فرهنگسازی در جامعه نهادینه کند و تعداد اعلام رضایت به اهدای عضو افراد را در زمان حیات با کارت اهدای عضو بالا ببرد، توانسته در اهدای عضو پیشرفت کند. الان بزرگ‌ترین مشکل ما در ایران در اهدای عضو مشکل فرهنگی است که باید توسط سازمان‌های فرهنگساز مثل صداوسیما، رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها، هنرمندان و … فرهنگسازی شود.

 

از ۲۰ سال پیش تاکنون ۱۰ هزار خانواده به اهدای عضو عزیزان خود رضایت داده‌اند و ما توانسته‌ایم در این بازه زمانی برای ۷۰ هزار ایرانی پیوند عضو انجام دهیم و در این فاصله حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان، میزان ذخیره ارزی کشور بوده است. چراکه هم مردم برای پیوند عضو به کشورهای دیگر نرفته و ارز را خارج نکرده‌اند و هم هزینه‌هایی که صرف دیالیز می‌شده، کمتر شده است. چون به جای دیالیز، سمت پیوند عضو رفتیم.

 

در سال ۱۴۰۱ استان یزد برای بار سوم در طول ۳ سال گذشته رتبه اول را از نظر شاخص اهدای عضو به دست آورده و استان فارس، رتبه اول را از نظر تعداد اعضای اهدایی و تعداد پیوند کبد و کلیه را به خود اختصاص داده است. دلیل جایگاه بالای استانی مثل یزد در این خصوص این است که هم تیم اجرایی‌شان خوب کار کرده و هم به خوبی در استان فرهنگسازی کرده‌اند.

 

الان مهم‌ترین چالش و نیاز کشور، هم‌افزایی بین تیم‌های درمانی و سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و نام‌آوران تا بتوانیم فرهنگ اهدای عضو و نوع‌دوستی را در کشور نهادینه کنیم. در کنار این، دانشگاه‌های علوم ‌پزشکی هم باید پیوند اعضا و اهدی عضو در اولویت‌شان قرار بگیرد.

 

بیشترین بیماران نیازمند پیوند عضو کدام بیماران هستند؟/ هزینه دیالیز ۵ تا ۷ برابر هزینه پیوند کلیه

 

 اولویت بیماران نیازمند پیوند به ترتیب کلیه، کبد، قلب و ریه و بعد لوزالمعده و روده است.

 

 بیشترین مرگ و میر بیماران پیوند عضو نسبت به تعداد در لیست متعلق به بیماران نیازمندِ قلب و ریه است. نه فقط در ایران، بلکه در تمام دنیا. بیشترین بیماران نیازمند هم بیماران پیوند کلیه هستند.

 

 در ایران به این دلیل که دو بیماری دیابت و فشارخون که عامل اصلی نیاز به پیوند کلیه هستند، رواج زیادی دارد به خصوص در استان‌هایی مثل یزد و استان فارس، درنتیجه تعداد بیماران نیازمند پیوند کلیه بالاتر است.

 

 هزینه دیالیز در تمام دنیا ۵ تا ۷ برابر هزینه پیوند کلیه است و اگر جهان به سمتی برود که به جای دیالیز، تمرکزش را بر روی پیوند کلیه بگذارد، بسیار موفق‌تر خواهد بود. این نکته را بگویم که هفت‌هشتم بیماران نیازمند پیوند اعضا در دنیا، بیماران پیوند کلیه هستند.

 

 بیماران کلیه دو جایگزین دارند؛ یک این که از فرد زنده هم می‌شود پیوند کلیه را انجام داد. دوم این که دیالیز هم می‌تواند بیمار نیازمند پیوند را زنده نگه دارد تا نوبتش بشود و موقعیت پیوند برایش جور بشود و بتوانیم پیوند کلیه را برایش انجام بدهیم. ولی سایر اعضا این امکان را ندارند.

 

چه تعداد ایرانی کارت اهدای عضو دارند؟/ داشتن کارت دلیل بر اهدای عضو نیست

داشتن کارت اهدای عضو دلیل بر اهدای عضو نیست. یعنی کسی که این کارت را دارد، بعد از مرگ مغزی حتما باید رضایت اولیای دمش هم موجود باشد. البته اگر فرد مرگ مغزی کارت را داشته باشد، و اگر خانواده مرگ را بپذیرند و بعد از پذیرش مرگ کارت اهدای عضو عزیزشان را ببینند، نزدیک به ۱۰۰ درصد به اهدای اعضای عزیزشان رضایت می‌دهند، اما اگر مرگ عزیزشان را بپذیرند اما کارتی در کار نباشد، حدود ۵۰ درصد خانواده‌ها به اهدای عضو عزیزشان رضایت می‌دهند. این نتیجه پژوهشی است که انجام شده است.

 

 درحال حاضر نزدیک به ۹ میلیون نفر در ایران کارت اهدای عضو دارند که می‌شود حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد جمعیت ایران. در حالی که در کشورهای پیشرو در این امر بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد افراد رضایت خود را برای اهدای عضو از قبل و در زمان حیات اعلام کرده‌اند. ما هم باید فرهنگسازی کنیم که این نرخ ۱۲ درصدی را به ۳۰ تا ۴۰ درصد برسانیم.

 

 

 

  علی باقری کاکش

       سفیر اهدای عضو ایران

alibagherikahkesh.blog.ir

 

روز اهدای عضو گرامی باد

سالانه چندین مورد بیمار مرگ مغزی به دلیل عدم رضایت خانواده بیماران به دلایل مختلف همچون باور نداشتن مرگ عزیز خود ، باورهای غلط ،......  فوت می‌کنند.

و بیماران نیازمند عضو به دلیل نرسیدن عضو فوت می‌کنند. هر انسان می تواند با اهدای عضو جان چندین نفر را نجات دهد.

به عنوان سفیر اهدای عضو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما مخاطبان عزیز در مورد مرگ مغزی ، اهدای عضو ، دریافت کارت اهدای عضو ،...... هستیم 

alibagherikahkesh.blog.ir

alibagherikahkesh.blog.ir

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

alibagherikahkesh.blog.ir

وزیر و مدیران ارشد وزارت امور خارجه، سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صبح امروز (شنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش خبر روز ؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مسئولان وزارت امور خارجه و سفیران جمهوری اسلامی ایران، با تبیین ضوابط و شاخص‌های سیاست خارجی موفق، «عزت» به معنای نفی و پرهیز از دیپلماسی التماسی، «حکمت» به مفهوم تعاملات و فعالیت‌های خردمندانه و محاسبه شده و «مصلحت» به معنای انعطاف برای دور زدن موانع سخت و ادامه دادن مسیر را سه کلیدواژه اساسی در دیپلماسی کشور خواندند و مسئولان دیپلماسی کشور را به رصد دائم تحولات تدریجی و حوادث تأثیرگذار در نظم بین‌الملل برای بدست آوردن جایگاه شایسته ایران عزیز در نظم آینده جهان فراخواندند.

 

در همه مسائل جهانی در «حرف و اقدام و مواجهه با اقدام دیگران»، عزتمندانه و متکی بر اصول حرکت میکنیم

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سیاست خارجی خوب و دستگاه دیپلماسی کارآمد را رکنی اساسی برای اداره موفق کشور برشمردند و با بیان ۶ ضابطه الزامی در سیاست خارجی گفتند: رعایت این شاخص‌ها، نشانه سیاست خارجی موفق است و اگر این ضابطه‌ها مشاهده نشد، یا در نظریه سیاست خارجی و یا در کارکرد و عملیات دیپلماسی دچار مشکل هستیم.

 

توانایی تبیین اقناع‌کننده منطق رویکرد‌های کشور در مسائل مختلف، اولین ضابطه یک سیاست خارجی موفق بود که رهبر انقلاب اسلامی بیان کردند.

 

«حضور اثرگذار و جهت‌بخش در پدیده‌ها، حوادث و جریان‌های مختلف سیاسی-اقتصادی جهان»، «رفع و کاهش سیاست‌ها و تصمیمات تهدیدآمیز علیه ایران»، «تضعیف کانون‌های خطرآفرین»، «تقویت دولت‌ها و مجموعه‌های متحد و همراه با ایران و توسعه عمق راهبردی کشور» و «قدرت تشخیص لایه‌های پنهان در تصمیمات و اقدامات منطقه‌ای و جهانی»، پنج ضابطه دیگری بود که ایشان در تشریح یک سیاست خارجی موفق و افتخارآمیز، بیان کردند.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در پردازش معنای سه کلیدواژه «عزت، حکمت و مصلحت» در مقوله سیاست خارجی، گفتند: «عزت»، نفی «دیپلماسی التماسی چه در کلام و چه در محتوا» و پرهیز از چشم دوختن به حرف و تصمیم مقامات کشور‌های دیگر است.

 

ایشان تکیه نکردن بر اصول در سیاست خارجی را خلاف عزت و باعث تذبذب دانستند و افزودند: در همه مسائل جهانی در «حرف و اقدام و مواجهه با اقدام دیگران»، عزتمندانه و متکی بر اصول حرکت میکنیم.

 

تصمیمات و اقدامات دفعی و بدون حساب در مقاطعی به کشور ضربه زده است

 

رهبر انقلاب معنای حقیقی «حکمت» را رفتار و گفتار «خردمندانه، اندیشیده‌شده و محاسبه‌شده» برشمردند و گفتند: هر حرکتی در سیاست خارجی باید عقلانی و فکر‌شده باشد و تصمیمات و اقدامات دفعی و بدون حساب در مقاطعی به کشور ضربه زده است.

 

ایشان نداشتن اعتماد بی‌جا به طرف‌های مقابل را روی دیگر مفهوم «حکمت» برشمردند و گفتند: البته نباید هر حرفی را در عالم سیاست دروغ دانست؛ چرا که حرف‌های صادقانه و قابل قبول وجود دارد، اما نباید به همه حرف‌ها اعتماد کرد.

 

«مصلحت» به مفهوم داشتن انعطاف در موارد لازم برای دور زدن موانع سخت و صخره‌ای و ادامه دادن مسیر، کلیدواژه مهم دیگری بود که رهبری به تبیین آن پرداختند.

 

مصلحت یعنی یافتن راهی برای گذشتن از کنار موانع دشوار وادامه دادن راه برای رسیدن به هدف

 

ایشان گفتند: حفظ اصول منافاتی با مصلحت به معنای یاد شده ندارد. البته چند سال قبل که مفهوم «نرمش قهرمانانه» مطرح شد، در خارج و برخی در داخل برداشت غلط کردند؛ چرا که مصلحت یعنی یافتن راهی برای گذشتن از کنار موانع دشوار وادامه دادن راه برای رسیدن به هدف.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنانشان در جمع مسئولان وزارت امور خارجه و سفیران کشورمان، ابتکارات شخصی «خوب، به‌موقع و فکرشده» بخصوص در تعاملات سفیران را مهم و ضروری خواندند.

 

مسئله «کیفیت و کمیّت نیروی انسانی در وزارت امور خارجه و جذب عناصر کارآمد و قابل اعتماد»، نکته دیگری بود که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند و گفتند: وزارت امور خارجه باید نیرو‌هایی جذب کند که عمیقاً و از بُن دندان به مبانی فکری و سیاسی انقلاب و جمهوری اسلامی باور داشته باشند، و با انگیزه کافی و اراده‌ای قوی و تحرک و فعالیت در مقابل طوفان‌های فکری و تبلیغاتی بیگانگان بایستند و خم نشوند.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از برنامه وزارت امور خارجه برای جذب نیرو‌های جوان، تأکید کردند: مراقبت از انگیزه، ایمان و اراده نیروها، وظیفه مهم دستگاه وزارت امور خارجه است.

 

دست‌های بیگانه برای ایجاد مشکل بین ایران و همسایگان آن، فعال است

 

رهبر انقلاب در جمع‌بندی این بخش از سخنانشان، نمایندگان ایران در خارج از کشور را نماینده مردم و نوع رفتار آن‌ها را نشان‌دهنده هویت و ماهیت ملت ایران خواندند و گفتند: دیپلمات ایرانی باید نماد ایمان، عشق به ایران عزیز، غیرت، عزم و اراده و تحرک و پر کاری باشد و گفتار و رفتارشان برای ملت ایران هم احترام‌برانگیز باشد.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان، با اشاره به مرز‌های طولانی ایران با کشور‌های متعدد و بعضاً مهم و اثرگذار، سیاست دولت کنونی برای ارتباط با همسایگان را بسیار مهم و درست خواندند و افزودند: دست‌های بیگانه برای ایجاد مشکل بین ایران و همسایگان آن، فعال است که نباید اجازه بدهید این سیاست آن‌ها محقق شود.

 

ایشان، سیاست ارتباط با کشور‌های اسلامی ولو در دوردست و همچنین سیاست ارتباط با کشور‌های هم‌جهت و همراه را نیز مهم برشمردند و افزودند: امروز همراهی و هم‌جهتی برخی کشور‌های بزرگ و مهم دنیا با جمهوری اسلامی ایران در برخی جریان‌ها و خطوط اساسی سیاست بین‌الملل پدیده‌ای بی‌سابقه است که باید با قدردانستن این فرصت، ارتباطات با آن کشور‌ها را تقویت کنیم.

 

تحول در نظم جهانی یک فرآیند پر فراز و نشیب و بلندمدت است

 

رهبر انقلاب با اشاره به موضوع اجلاس سفرا مبنی بر تحول در نظم کنونی جهان و پُر تکرار شدن این موضوع در ادبیات جهانی، گفتند: تحول در نظم جهانی یک فرآیند پر فراز و نشیب و بلندمدت و متأثر از حوادث احتمالی پیش‌بینی نشده است و کشور‌های مختلف نظرات و رویکرد‌های متعارض و گوناگونی به آن دارند.

 

ایشان لازمه جانمایی مناسب ایران در نظم جدید را رصد و ارزیابی تحولات جهانی و شناخت دقیق سمت و سو و پشت پرده حوادث دانستند و گفتند: بر اساس این رصد و ارزیابی باید پیشنهاد‌های عملی استخراج شود که در این زمینه هم سفرا و رؤسای نمایندگی‌ها بخصوص در کشور‌های اثرگذار نقش مهمی دارند.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان بار دیگر با تأکید بر اهمیت سیاست خارجی و نقش مهم آن در اداره و بهبود کشور، افزودند: با وجود توجه به عوامل اقتصادی و فرهنگی در تحلیل وضع کنونی کشور، غالباً در مباحث از عامل سیاست خارجی غفلت می‌شود در حالی که سیاست خارجی خوب و موفق حتماً موجب بهبود وضع کشور می‌شود و در مقابل، اختلال و اشکال در سیاست خارجی باعث بروز مشکل در وضع عمومی کشور می‌شود که نمونه‌های آن نیز کم نبوده است.

 

در ابتدای این دیدار وزیر امورخارجه به بیان گزارشی از اقدامات، برنامه‌ها و اولویت‌های دستگاه سیاست خارجی در دولت سیزدهم برای ایجاد تحول، پرداخت.

 

آقای امیرعبداللهیان، خروج از سیاست تک ساحتی برجامی با هدف ایجاد توازن در سیاست خارجی، اولویت دادن به دیپلماسی اقتصادی، تمرکز بر توسعه صادرات غیر نفتی و ظرفیت منحصربه‌فرد ترانزیتی در کشور، نگاه ویژه به آسیا با اولویت همسایگان و کشور‌های اسلامی، حمایت از محور مقاومت، کنش‌گری فعال با مشارکت در ائتلاف‌های سودمند منطقه‌ای همچون اتحادیه اقتصادی اوراسیا، شانگ‌های و بریکس و پیشبرد همزمان استراتژی «بی‌اثرکردن تحریم‌ها» و مذاکره برای «رفع تحریم‌ها» را از مهمترین راهبرد‌های وزارت امورخارجه در دولت سیزدهم عنوان کرد.

 

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به ۱۱ سفر خارجی رئیس جمهور و ۱۴ سفر سران دیگر کشور‌ها به ایران طی ۲۰ ماه گذشته، امضای تفاهم‌نامه‌های جامع و بلندمدت با کشور‌هایی نظیر چین، روسیه و ترکیه را از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت افزایش تعاملات جمهوری اسلامی ایران و افزایش تبادلات تجاری کشور برشمرد.

 

آقای امیرعبداللهیان با اشاره به حضور بیش از ۵ میلیون ایرانی در خارج از کشور، توجه ویژه دولت سیزدهم به ارائه خدمات به این دسته از هموطنان را از دیگر اقدامات وزارت امور خارجه دانست.

alibagherikahkesh.blog.ir

به گزارش خبر روز ؛ به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸ بود که گزارشی به دادسرای جرایم امنیت اخلاقی ارسال و در آن عنوان شد در بررسی‌های اطلاعاتی محرز شده فردی به هویت «سارا جرف دریس‌زاده» با در اختیار داشتن تعدادی از زنان و دختران در کشور امارات مبادرت به تشکیل یک شبکه فساد کرده که با بررسی‌های صورت گرفته محرز شده نامبرده یک شاخه از شبکه بین المللی قاچاق زنان و دختران شهروز سخنوری معروف به الکس است که به عنوان مدیر ارشد این شبکه تحت نظر و هدایت الکس در دوبی فعالیت می‌کند. 

 

با دستگیری سارا جرف دریس زاده، شبکه گسترده‌ای که زنان و دختران روسپی را از شهر‌های مختلف کشور سازمان‌دهی و مبادرت به قاچاق آن‌ها به چندین کشور منطقه می‌کرد زیر نظر گرفته شده و ضربه تاثیرگذاری به شبکه وارد شد 

 

در اقدام صورت گرفته تعدادی از زنان و دختران فعال در این شبکه شناسایی و تحویل مقام قضایی شدند. 

 

سرشبکه اسکورت و قاچاق زنان و دختران ایرانی به برخی کشور‌های منطقه به دار مجازات آویخته شد/ شهروز سخنوری معروف به الکس چگونه زنان و دختران را آلوده به شبکه فحشا می‌کرد؟

 

شناسایی و تشکیل پرونده برای سران شبکه فساد و فحشا

 

پس از تشکیل پرونده در دادسرای جرایم امنیت اخلاقی دستور شناسایی و دستگیری سران این شبکه فساد و فحشا صادر شد. پلیس پس از شناسایی یکی از مرتبطان این پرونده که در مدرسه‌ای در مالزی شاغل بود و مبادرت به صدور معرفی نامه تحصیلی جعلی برای دختران تن فروش و روسپی می‌کرد، به سرنخ‌های بسیار مهمی رسید.

 

با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده توسط ضابطان سرانجام نام ۴ نفر از جمله شهروز سخنوری معروف به الکس به اینترپل برای بازداشت و استرداد به ایران اعلام شد. 

 

دستگیری متهمان و تفهیم اتهام آن‌ها

 

پس از اعلام جرم علیه متهمان پرونده، افراد مرتبط با شبکه فساد و فحشا دستگیر و تفهیم اتهام از سوی بازپرس صورت گرفت. 

 

در بخشی از اقاریر متهمان نزد مقام قضایی نحوه عملکرد شبکه و سیستم تشریح می‌شود. 

 

یکی از متهمان پرونده ملقب به سارینا در رابطه با اقدامات خود و کار کردن برای شبکه الکس می‌گوید: «من در آنجا وظیفه مدیریت افراد را بر عهده داشتم». متهم دیگری ملقب به مایا در تشریح عملکرد باند الکس می‌گوید: «یک روز بعد از اینکه به مالزی رسیدیم از من و دوستم با لباس نامناسب عکس‌هایی تهیه شد و این عکس‌ها با قرار گرفتن در یک آلبوم برای انتخاب افراد قرار گرفت».

 

این متهم ادامه داد: الکس پاسپورت ما دو نفر را گرفت و بابت هر مرحله فحشا، از ما مبلغ ۱۷ میلیون تومان درآمد داشت. پس از آن بود که الکس من را به دوبی فرستاد و در آنجا هم بابت خدمات فساد و فحشایی که می‌دادم برای الکس درآمد کسب می‌کردم. شبکه در دوبی یک مدیر اصلی (صوفی) داشت که تمامی دختر‌ها زیر نظر او کار می‌کردند و در اصل او زنان و دختران شبکه را در دوبی تحویل می‌گرفت و پول‌های کسب شده از راه ارائه خدمات فساد را به حساب الکس واریز می‌کرد. 

 

شبکه چگونه برای زنان و دختران ویزای دانشجویی می‌گرفت؟ 

 

شبکه فساد و فحشا با مدیریت الکس با ثبت یک شرکت صوری، اخذ ویزای دانشجویی دختران و زنان را انجام می‌داد. این شبکه با ارتباط گیری گسترده موفق شده بود کار‌های مربوط به اقامت و اخذ ویزا را انجام داده و دختران را به مالزی اعزام کند.

 

الکس با اقدامات گسترده و خرج پول موفق شده بود یک کارمند ایرانی مشغول به فعالیت در بخش پذیرش سفارتخانه کشور مالزی در تهران را جذب کند و با استفاده از وی کار‌های اخذ اقامت و ویزا را در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

 

همچنین شبکه گسترده فساد و فحشای الکس به واسطه ارتباطات خود با برخی از کارکنان فرودگاه مالزی مُهر قلابی بر روی گذرنامه برخی از دختران زده و مبادرت به خروج آن‌ها از مالزی به مقصد کشور‌های دیگر می‌کردند. 

 

این شبکه دارای نفوذ زیادی بوده است به طوری که در عرض ۲۴ ساعت می‌توانست دعوتنامه و ویزای دو ماهه کشور مالزی را اخذ کند. 

 

گستره شبکه فعالیت الکس در جذب زنان و دختران ایرانی محدود به یک شهر در ایران نبوده و وی از ظرفیت‌های مختلف در شهر‌های مختلف استفاده می‌کرده است. 

 

برای نمونه شهروز سخنوری یک فرد معروف در یکی از شبکه‌های مجازی را با توجه به تعداد بالای دنبال‌کننده‌هایش در سیستم خود جذب کرده بود و از طریق فضای مجازی نیز اقدام به تقویت شبکه فساد و فحشای خود می‌کرد. 

 

شبکه‌ای با کارکرد‌های مشخص و تعریف شده 

 

باند فساد وفحشای الکس در تنظیم روابط و نیروی انسانی خود نیز بسیار دقیق و مطابق نظام طراحی شده فعالیت می‌کرد. 

 

افراد در این شبکه هر کدام یک عنوان کاری مشخص داشتند و وظایف به خوبی برای آن‌ها تعریف شده بود.

 

باند سرویس اسکورت الکس چگونه بازسازی شد؟

 

پس از تشکیل پرونده و فرار شهروز سخنوری از ایران و متعاقبا فرار وی از مالزی به اوکراین الکس دوباره با به کارگیری افراد فعال در داخل کشور شبکه خود را بازسازی و بدنه سرویس اسکورت زنان و دختران به خارج از کشور را بازیابی کرد. 

 

در بدنه اصلی شناسایی شده از این شبکه گسترده ۱۲ فرد معروف که از سرشبکه‌های موثر در سیستم الکس بودند شناسایی و بازداشت شدند که این افراد وظیفه شناسایی، جذب و اعزام زنان و دختران معلوم الحال به خارج از کشور را برعهده داشتند.

 

این افراد که در شبکه با عنوان اینجکتور یا تزریق کننده شناخته می‌شدند در ازای معرفی هر زن یا دختر، مبالغ هنگفتی دریافت می‌کردند؛ در یک نمونه یکی از فعال‌ترین تزریق کننده‌های شبکه فردی با اسم مسیح بوده است که حداقل ۳۰ دختر را به شبکه معرفی کرده بود.

 

باند الکس به قدری فعال و با برنامه ریزی کار می‌کرده است که در زمانی که زنان و دختران معلوم الحال مجبور به بازگشت به کشور برای تمدید ویزای خود بودند، او جای زنان و دختران را با افراد دیگری پر می‌کرده و اجازه نمی‌داده حتی برای یک روز فعالیت‌های مخوف و کثیفش در کشور مقصد متوقف شود.

 

حمل مواد مخدر به خارج از کشور توسط این باند

 

در جریان تحقیقات به عمل آمده از افراد موثر در شبکه الکس مشخص می‌شود، او تنها به کارکرد افراد در زمینه فساد و فحشا بسنده نمی‌کرده و از آن‌ها سو استفاده‌های مهم دیگری نیز می‎‌کرده است. 

 

مطابق اظهارات ثبت شده از سوی صوفی مشخص می‌شود در هنگام اسکورت برخی از دختران به مقصد دوبی باند الکس آن‌ها را مجبور به حمل موادمخدر نیز می‌کرده است و در دوبی موادمخدر ترانزیت شده را تحویل باند‌های قاچاقچی دیگر می‌دادند. 

 

الکس کلکسیونی از جرایم

 

الکس سال ۱۳۶۲ از ایران خارج شده بود و در کشور‌هایی مانند هند، امارات، آمریکا، مالزی و اوکراین زندگی می‌کرده و در طول این مدت به ایران هم رفت و آمد داشته است. 

 

پس از دستگیری و استرداد الکس به ایران در سال ۱۳۹۹، وی در تحقیقات قضایی در پاسخ به این سوال که از چه سالی شبکه فساد را راه اندازی کرده است، می‌‎گوید: «۹ سال پیش از دوبی به ایران آمدم. قبل از ورودم به ایران پنج سال و چند ماه در امارات در زندان بودم که دیپورت شدم و به ایران آمدم. پس از ورود به ایران با دختری به نام سابیا آشنا شدم که او به من پیشنهاد طراحی یک سایت را داد». 

 

الکس ادامه داد: سایت را برای او راه اندازی کردم و او در سایت عکس و شماره دختران را به منظور تن فروشی بارگذاری می‌کرد. برای بهتر شدن کار، اقدامات گسترده‌ای انجام دادم و آرام آرام با سرشبکه‌های سابیا در دوبی، مالزی، اوکراین و جمهوری آذربایجان آشنا شدم. با آن‌ها در کیش قرار گذاشتم و تمام افراد به کیش آمدند و از آنجا کار حرفه‌ای خود را برای گسترده‌تر کردن فعالیت‌هایم، آغاز کردم.

 

اخاذی الکس از اعضای شبکه

 

افراد اصلی فعال درشبکه الکس به منظور فرار از دستگیری احتمالی به صورت مکرر اقدام به تغییر شماره سیم‌کارت و حتی گوشی همراه خود می‌کردند. 

 

در یک نمونه در بررسی مخاطبان تلفن همراه یکی از اعضای اصلی شبکه الکس ۱۲۳ شماره مختلف برای مدیران کشف شد که این افراد شامل مدیران، روسپی‌ها و مخاطبان خاص الکس در ایران بودند. 

 

اما بررسی اسناد، مدارک و محتویات گوشی تلفن همراه الکس حجم بیشتری از تصاویر گذرنامه، کارت ملی، شناسنامه، متن‌ها و اصوات و همچنین شماره تلفن زن‌ها و دختران مرتبط با شبکه را نشان می‌دهد.

 

همچنین بررسی نرم افزار‌های نصب شده بر روی تلفن همراه متهم حکایت از آن داشت که وی تعداد بسیار زیادی تصاویر و فیلم‌های مبتذل مربوط به افراد شبکه را در گوشی خود نگهداری می‌کرده و هرگاه که افرادی از شبکه برای وی دردسر درست می‌کردند آن‌ها را تهدید به انتشار تصاویر مبتذل تهیه شده از آن‌‎ها می‌کرده است. 

 

الکس برای انتقال پول حتی با یک صرافی معتبر که در ایران، امارات و مالزی شعبه داشته همکاری می‌کرده و فردی را به عنوان مرتبط به این صرافی معرفی کرده بوده است. 

 

الکس چگونه افراد را به سیستم وابسته می‌کرد؟ 

 

الکس سیاست شبکه را اینطور تدوین کرده بود که پس از جذب روسپی به شبکه و گرفتن ویزا و بلیت هواپیما برای او، از آنجایی که نمی‌خواست شبکه متحمل ضرر شود، توسط مدیران خود پس از ورود دختران و زنان به مقصد، پاسپورت آن‌ها را ضبط می‌کرد و در مدت زمان اعتبار ویزا و حضور زنان در کشور مقصد گذرنامه را در اختیار آن‌ها قرار نمی‌داد. 

 

همچنین الکس در اقدامی کاملا منفعت طلبانه دستمزد‌ها را با تاخیر و البته در چند مرحله پرداخت می‌کرد تا زنان و دختران مجبور به ادامه همکاری با او باشند.

 

الکس در یک مورد از همکاریش با دیگر شبکه‌های بین المللی شرایط را به گونه‌ای فراهم آورده بود که پس از مدتی شبکه مورد اشاره بیش از ۲ هزار ۶۰۰ مشتری ثابت جذب کرده و شبکه به ازای هر یک از قربانیان مبلغ ۵۰۰ دلار به حساب الکس واریز می‌کرده است. 

 

الکس در بازجویی‌های فنی صورت گرفته می‌گوید: «از یک جایی به بعد نیاز به طراحی جدید نداشتم و فقط با زیرساختی که از قبل فراهم کرده بودم به سایت‌هایی با رنکینگ بالا تبلیغات می‌دادم و افراد جدید را جذب شبکه می‌کردم. پس از جذب افراد به سیستم از طریق عکاس‌های حرفه‌ای که استخدام کرده بودم، عکس و فیلم‎های مستهجن از زنان و دختران تهیه کرده و بر روی سایت بارگذاری می‎کردم تا از طریق این عکس و فیلم‌ها بتوانم مشتریان را داخل سایت آورده و در ادامه آن‌‎ها را نسبت به گرفتن خدمات از نفرات شاغل در شبکه متقاعد کنم».

 

مطابق خوداظهاری صورت گرفته توسط الکس، وی از راه «اسکورت سرویس» درآمد ۷۰ میلیارد تومانی داشته و در جای دیگر نیز درآمد دلاری خود را ۷۳۳ هزار دلار بیان می‌کند.

 

الکس بلافاصله پول‌های کسب شده از راه اسکورت دختران به کشور‌های مقصد را به صرافی می‌سپرد تا این پول‌ها به سرعت در دوبی دریافت و از حساب خارج شوند.

 

الکس حتی مادر خود را نیز وارد شبکه مخوف و شیطانی کرده بود

 

«مادر الکس» که در کشور آمریکا زندگی میکرد در سال ۲۰۰۴ به منظور سرمایه گذاری در کشور امارات شرکتی تاسیس و در آنجا به کار خرید و فروش املاک و زمین اقدام می‌کند. پس از آغاز کار‌های الکس در شبکه گسترده‌ای که فراهم کرده بوده، او برای سهولت در دریافت پول از مادرش کمک می‌گیرد.

 

الکس تمام پول‌های حاصل از درآمد شبکه را به شرکت مادرش در دوبی منتقل کرده و کارگزاران الکس در دوبی بلافاصله پول را از حساب شرکت خارج می‌کردند.

 

یکی از شروط مادر الکس برای در اختیار گذاشتن حساب شرکت و خط قرمز او این بوده است که هیچ پولی با استفاده از پاسپورت قربانیان شبکه نباید به حساب شبکه واریز شود که همین امر نشان می‌دهد الکس و باند تبهکارش برای مخفی سازی فعالیت‌های خود تمام جوانب امر را در نظر گرفته بودند و برای نقل و انتقال پول به حساب شرکت از پاسپورت مدیران امین خود استفاده می‌کردند.

 

به علت علاقه عجیب الکس به خرید لوازم و البسه برند و همچنین جواهرات گرانقیمت، همیشه مبلغ کمی در حساب بانکی شرکت در دوبی نگهداری می‌شده و بیشتر پول برای خرج سبک زندگی الکس هزینه می‌شده است؛ البته الکس برای اینکه بتواند همواره مادر خود را راضی به استفاده از حساب شرکتش نگه دارد، پولی را ماهانه به حساب مادرش در کشور آمریکا واریز می‌کرده است.

 

رای دادگاه مبنی بر افساد فی الارض شهروز سخنوری ملقب به الکس

 

با توجه به محتویات پرونده و مفاد کیفرخواست صادره، اقاریر و اعترافات متهمان در مرحله تحقیقات مقدماتی، دادرسی، استخراج فیلم‌های مستهجن و مبتذل تهیه شده از گوشی تلفن همراه متهم شهروز سخنوری و با توجه به مراتب فوق الذکر، اقاریر و اعترافات صریح نامبرده مبنی بر مبادرت به تاسیس و اداره شبکه وسیع فساد و فحشا در سطح بین المللی که در فضای مجازی فعالیت و دختران ایرانی و خارجی را جذب می‌کرده است؛ دادگاه انقلاب اسلامی تهران پس از رسیدگی پرونده اقدامات نامبردگان که به صورت گسترده انجام شده و موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور شده بود را از مصادیق افساد فی الارض تشخیص داده و رای به اعدام الکس داد.

 

بررسی پرونده در دیوان عالی کشور

 

پس از فرجام‌خواهی وکلای متهم شهروز سخنوری معروف به الکس، راجع به اتهام افساد فی الارض، دیوان عالی کشور با توجه به اینکه از ناحیه آن‌ها ایراد و اعتراضی که موثر در نقض دادنامه فرجام خواسته باشد، مطرح نشده است، فرجام خواهی را رد می‌کند.

 

متهم در جریان تحقیقات و در نزد مقام تحقیق در دادسرا بار‌ها به ارتکاب اعمال مجرمانه خود و تشکیل راه اندازی زیرساخت‌های انجام اعمال خلاف عفت و فحشا در دوبی و کشور مالزی اقرار کرده است و برای جذب دختران ایرانی و ارتکاب فحشا توسط آن‎ها اقدامات متعددی انجام داده و برای معرفی این دختران وجوه مختلفی به دیگر متهمان پرداخت کرده است.

 

نحوه رفتار وی به طوری بوده که می‌توان آن را مصداق «گسترده» دانست و اقدامات وی نتیجه «اشاعه فساد و فحشا در حد وسیع» را در برداشته است و از محل ارتکاب این اعمال وجوه نامشروع زیادی براساس اقاریر وی و گزارش‌های ماموران نصیب متهم شده است.

 

از آنجایی که دادنامه صادره در این مورد وفق موازین قانونی صادر شده است، لذا در اجرای قسمت الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری ضمن رد فرجام‌خواهی، دادنامه فرجام خواسته در این خصوص مورد تایید و ابرام قرار گرفت.

 

دار مجازات سزای اقدامات تبهکارانه الکس

 

در پی تایید رای الکس در دیوان عالی کشور، بامداد امروز «شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲»، حکم شهروز سخنوری ملقب به الکس، پس از طی تشریفات قانونی اجرا و وی به دار مجازات آویخته شد.

 

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

گزارش‌ها حاکی از آن است شخصی که آمریکا به زعم عضویت در القاعده در عملیاتی هوایی کشته است، احتمالا ارتباطی با این گروه نداشته و کارگری ساده است.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز تایید کرد که مقامات ارتش این کشور ادعای کشتن یکی از سرکردگان ارشد القاعده در حمله اخیر پهپادی به سوریه را پس گرفته‌اند.

 

به گزارش واشنگتن پست، به نظر می‌رسد شخص کشته شده در عملیات آمریکا ارتباطی با القاعده ندارد. در واقع، خانواده فردی به نام «لطفی حسن میستو» ۵۶ ساله، وی را به عنوان کسی که سوم مه بر اثر حمله هوایی آمریکا کشته شده، شناسایی کرده‌اند.

 

هویت فرد کشته شده هنوز به طور کامل فاش نشده، اما خانواده او می‌گویند وی هیچ ارتباطی با سازمان‌های تروریستی نداشته و در هنگام کشته شدن از گوسفندان خود مراقبت می‌کرده است. خانواده «میستو» به واشنگتن پست گفتند که او پدر ۱۰ فرزند بود، در شهری در شمال غربی سوریه زندگی می‌کرد و بیشتر عمر خود را در فقر گذراند.

 

فرماندهی مرکزی آمریکا که بر این عملیات نظارت داشت، در همان روز حمله بیانیه‌ای را منتشر کرد و مدعی شد «یک سرکرده ارشد القاعده» را هدف قرار داده، اما از ارائه نام و نشان و سمت دقیق این عضو رده بالا اجتناب کرد.

alibagherikahkesh.blog.ir

صدای عباس حسین فعال شیعه و ایران دوست باکویی از زندان علیف: هرلحظه منتظر مرگم؛ امروز نشد پنج روز دیگر، نشد پنج ماه دیگر من را خواهند کشت. مدام کتک می‌خورم یازده روز اعتصاب غذا کردم... از مرگ نمی‌ترسم از داستان‌ سرایی‌های رژیم بعد از مرگم می‌ترسم.

 

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

🔴چرا از مسجد مکی زاهدان صدایی در محکومیت اقدام غیرقانونی طالبان و بستن آب بر روی مردم تشنه ‎سیستان و بلوچستان شنیده نمی‌شود؟! شاید در این آب، نانی برای مدعیان دفاع از حقوق اهل سنت نیست!

 

alibagherikahkesh.blog.ir

💠جمعمان‌جمع‌است‌زیر‌پرچمت💠

 

📌و‌بعد‌از‌چشم‌انتظاری‌یک‌ساله‌دوباره‌قراره

کنار‌هم‌دیگه‌یک‌استقبال‌بی‌نظیر‌از‌خدام‌حرم

مـــطــــهـــر‌رضـــــوی‌داشته‌باشیـــم😍💚.

 

🔻مراسم‌استقبال‌ازخدام‌حرم‌مطهررضوی🔺

و‌آغاز‌شانزدهمین‌سری‌جشن‌های‌مردمــــــــی‌

#زیــــر_ســــایه‌ی_خـــــورشــــیــــــد😊♥️(دهــــــــــه‌کــــــرامـــــت)‌خـــــوزســــتــــــان

 

🕕|زمان:

شنبه‌۳۰‌اردیبهشت‌ماه‌۱۴۰۲_ساعت۱۸

 

🕌|مکان:

اهواز_حرم‌مطهر‌علی‌ابن‌مهزیار‌اهوازی(ع)

 

 

💠ستاد برگزاری جشن های زیر سایه خورشید

 

#دهه‌ی_کرامت💛✨

 

alibagherikahkesh.blog.ir

به گزارش خبر روز ؛ بر اساس اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه حکم اعدام محکومان صالح میرهاشمی، مجید کاظمی شیخ شبانی و سعید یعقوبی کردسفلی از عوامل حمله تروریستی محله خانه اصفهان در آبان ماه ۱۴۰۱ که منجر به شهادت تعدادی از نیرو‌های حافظ امنیت شد، بامداد امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ به اجرا درآمد.

 

۲۵ آبان ماه سال ۱۴۰۱، در پی حمله مسلحانه تروریستی در میدان نگهبانی محله خانه اصفهان، ۳ مدافع امنیت به نام‌های اسماعیل چراغی، محسن حمیدی و محمد کریمی به شهادت رسیدند.

 

عوامل این حمله، با هماهنگی قبلی که با یکدیگر داشتند دست به اقدام تروریستی زده و با کشیدن سلاح به قصد جان مردم و ماموران اقدام به تیراندازی کردند.

 

در این عملیات تروریستی تعدادی از مردم و نیرو‌های حافظ امنیت نیز مجروح شدند.

 

پس از دستگیری عوامل تیراندازی و صدور کیفرخواست، جلسات دادگاه رسیدگی به اتهامات ۶ نفر از متهمین این پرونده در دادگستری استان اصفهان برگزار شد.

 

در فرآیند برگزاری دادگاه چهار نفر از متهمان دارای وکیل تعیینی بودند و دو نفر نیز بعلت عدم معرفی وکیل تعیینی، از امکانات قانونی استفاده کرده و برای آن‌ها وکلای تسخیری در نظر گرفته شد و پس از برگزاری جلسات رسیدگی و بررسی مستندات و اخذ دفاعیات متهمان و وکلای آن‌ها، رای دادگاه بدوی صادر شد.

 

براساس احکام صادره صالح میرهاشمی بلطاقی فرزند سید کاظم متهم ردیف اول پرونده به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح کلت کمری در معابر عمومی، تشکیل و اداره دسته و گروه مجرمانه به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرائم ضد امنیت داخلی و عضویت و همکاری با گروهک منافقین؛ مجید کاظمی شیخ شبانی فرزند محمدرضا متهم ردیف دوم پرونده به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح کلاشینکف و عضویت در دسته‌جات و جمعیت غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت داخلی؛ سعید یعقوبی کردسفلی فرزند کرمعلی متهم ردیف سوم پرونده به اتهام محاربه از طریق اقدام به کشیدن اسلحه و استفاده از کلت کمری، عضویت در دسته‌جات و جمعیت غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت داخلی کشور به اعدام محکوم شدند.

 

طبق شواهد و مستندات موجود در پرونده و اقاریر صریح متهمین، تیراندازی‌های صورت گرفته از طرف این ۳ نفر منجر به شهادت ۳ نفر از نیرو‌های مدافع امنیت در شهر اصفهان شده بود.

 

همچنین برای دیگر متهمان پرونده احکام زندان صادر شد و یکی از متهمان نیز از اتهامات وارده تبرئه شد.

 

پس از اعتراض متهمان پرونده، رای بدوی در دیوان عالی کشور مورد بررسی مجدد قرار گرفت که با توجه اسناد و مدارک متقن، در نهایت حکم اعدام متهمان ردیف اول تا سوم تایید شد.

 

در دادنامه صادر شده از سوی دیوان عالی کشور آمده است: فرجام خواهان ردیف‌های اول تا سوم آقایان صالح میرهاشمی، مجید کاظمی شیخ شبانی و سعید یعقوبی کردسفلی از حیث عنوان اتهامی محاربه از طریق تیراندازی با سلاح گرم از نوع سلاح جنگی کلت کمری و کلاشینکف به سوی مامورین انتظامی و امنیتی که منجر به شهادت سه نفر شد قصد و نیت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشته و سرکردگی اغتشاش و آشوب را برعهده داشته‌اند و از طرف دیگر با سرپل گروهک تروریستی منافقین در خارج از کشور در ارتباط مستقیم بوده‌اند و از سرپل خط گرفته و مراتب را به دیگران نیز منتقل کرده بودند.

 

همچنین متهمان در اغتشاشات سال گذشته اماکن عمومی را به آتش کشیده و با ساخت کوکتل مولوتف و پرتاب آن به سمت مامورین و مردم حریق عمدی ایجاد کرده و موجبات رعب و وحشت مردم را به همراه آورده‌اند.

 

دیوان عالی کشور در ادامه دادنامه صادره آورده است: وکلای متهمان مورد اشاره اعتراض موجه و مستدلی که توانایی خدشه و نقض دادنامه فرجام خواسته نسبت به حکم اعدام صادر شده را به عمل نیاورده‌اند و از جهت رعایت تشریفات دادرسی نیز در محکومیت صادر شده اشکال خاصی به نظر نمی‌رسد مستندا به بند الف ماده ۴۶۹ قانون آئین دادرسی کیفری مصوب ۹۲ و اصلاحی ۹۴ ضمن رد فرجام خواهی دادنامه فرجام خواسته اجرای حکم اعدام تائید و ابرام می‌شود.

 

مروری بر روند طی شده این پرونده در دادگاه

 

براساس مستندات و همچنین اقاریر صریح متهمان، این افراد با گروهک تروریستی منافقین در ارتباط بوده و اقدامات تروریستی خود را براساس دستورات گروهک منافقین انجام داده‌اند.

 

متهم صالح میرهاشمی در رابطه با ارتباط خود با گروهک تروریستی منافقین عنوان کرده است «یک صفحه به نام بی باک به من پیام داد که حاضر به همکاری با ما هستید؟ که در ادامه من هم چندین نقطه را برای اطلاع منافقین شناسایی و ارسال کردم، از جمله حوزه علمیه لیمجیر، پایگاه سپاه در خانه اصفهان و پایگاه بسیج که از طریق تلگرام آدرس این اماکن را برای آن‌ها ارسال و اعلام کردم که مسلح هستم.»

 

عوامل حمله تروریستی «خانه اصفهان» که منجر به شهادت ۳ نفر از نیرو‌های حافظ امنیت شد، اعدام شدند/ ارتباط رسمی متهم ردیف اول پرونده با گروهک تروریستی منافقین/ تیراندازی‌های مکرر متهمان به سمت مردم و نیرو‌های مدافعان امنیت/ اقاریر صریح محکومان درباره جزییات حادثه

 

متهم به همراه همدستان خود در یک اصطبل اقدام به ساخت کوکتل مولوتف کرده بود و تصاویر کوکتل‌ها را برای سرپل گروهک تروریستی منافقین ارسال می‌کرده است.

 

متهم میرهاشمی همچنین در ارتباطاتی که با عوامل گروهک منافقین داشته، عنوان کرده است که «ما یک تیم ۵ نفره مسلح هستیم و از نظر مالی و پشتیبانی به هیچ کسی احتیاجی نداریم.»

 

براساس مستندات پرونده، صالح میرهاشمی همچنین تصاویری را از محله خانه اصفهان برای گروهک منافقین ارسال کرده است.

 

صالح میرهاشمی درخصوص سلاح کمری خود عنوان کرده است که سال ۱۴۰۰ در کردستان اسلحه کلت کمری را به همراه تعدادی تیر به قیمت ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان با یک خشاب اضافه خریداری کرده است.

 

متهم صالح میرهاشمی در اقاریر خود نزد ضابط قضایی اعلام کرده است که چهار حلقه لاستیک در زمین حسن نفتی را برداشته به سمت فلکه نگهبانی خانه اصفهان رفته و آن‎ها را به وسط خیابان انداخته و اقدام به سر دادن شعار کردیم.

 

وی در اقاریر خود عنوان کرده است که مجید کاظمی محکوم علیه دیگر پرونده با اسلحه کلاشینکف از زمین کنار قرض الحسنه وارد خیابان شد و شروع به تیراندازی کرد.

 

تشریح دفاعیات متهمان در جلسات دادگاه

 

صالح میرهاشمی در دادگاه با اشاره به شب تیراندازی که منجر به شهادت سه مامور حافظ امنیت شد، گفت: در شب وقوع حادثه زمانی که مجید کاظمی شروع به تیراندازی کرد به سمت وی ایستادم و گفتم که روبرو شلوغ است، در محل سر و صدای زیادی بود و متوجه حرف من نشد. شروع به دویدن کردم که متوجه شدم فردی از پشت سر با سلاح کلت در حال تیراندازی به سمت شهید اسماعیلی است.

 

وی ادامه داد: زمانی که ماموران آمدند، مجید در حال تیراندازی بود، از پشت یک نفر را دیدم که اقدام به تیراندازی کرد، صورت وی پوشانده شده بود، اما از نظر هیکل و ظاهر شبیه سعید یعقوبی بود.

 

وی همچنین در رابطه با اسلحه خود به قاضی گفت: حدود یک سال و نیم گذشته بود که کلت کمری ترکیه‌ای را به همراه ۱۲ فشنگ از فردی به نام «حمید‌لره» خریداری کردم و هیچ استفاده‎ای از آن نکردم. در شب وقوع حادثه اسلحه در پارکینگ خانه و در زیر زین موتور من بود.

 

کشف سلاح از متهمان در زمان دستگیری

 

پس از اخذ دفاعیات میرهاشمی و وکیل وی، اتهامات متهم ردیف دوم پرونده مجید کاظمی شیخ شبانی مورد رسیدگی قرار گرفت.

 

به گفته نماینده دادستان، این فرد در اغتشاشاتی که منجر به شهادت سه مامور حافظ امنیت شد، با استفاده از سلاح کلاشینکف به سمت ماموران تیراندازی کرده است.

 

عوامل حمله تروریستی «خانه اصفهان» که منجر به شهادت ۳ نفر از نیرو‌های حافظ امنیت شد، اعدام شدند/ ارتباط رسمی متهم ردیف اول پرونده با گروهک تروریستی منافقین/ تیراندازی‌های مکرر متهمان به سمت مردم و نیرو‌های مدافعان امنیت/ اقاریر صریح محکومان درباره جزییات حادثه

 

مجید کاظمی شیخ شبانی در دفاعیات خود در دادگاه درخصوص اسلحه‌ای که در شب حادثه همراه خود داشته است گفت: در زمان دستگیری ما، سلاح‌های کلاشینکف و کلتی که سعید یعقوبی به من داده بود در اصطبل کشف شد.

 

شبانی در جلسه دادگاه در پاسخ به سوال قاضی که آیا اتهام خرید و فروش اسلحه را قبول داری یا خیر؟ پاسخ داد: سلاح کلاشینکف خریدم.

 

من که آب از سرم گذشته، بگذار همه را بکشم!

 

سعید یعقوبی، متهم ردیف سوم پرونده نیز در دادگاه جزییات حادثه را اینگونه شرح داد: شب اغتشاشات در خانه بودم که صالح به من زنگ زد و گفت که به نگهبانی خانه اصفهان بیا. در حین رفتن و در مسیر به مجید (محکوم علیه ردیف دوم) زنگ زدم که او هم در مسیر آمدن به آنجا بود. زمانی که به محل رفتم دیدم که اغتشاش شروع شده است. در محل سهیل و صالح را دیدم. کمتر از ۱۰۰ نفر وسط معرکه و ۲۰۰ نفر نیز در حال تماشا بودند. در همین زمان ماموران آمدند و دیدم که مجید از زمین خاکی تیراندازی کرد. مجید اسلحه را روی یک خودرو گذاشته بود و تیراندازی می‌کرد.

 

عوامل حمله تروریستی «خانه اصفهان» که منجر به شهادت ۳ نفر از نیرو‌های حافظ امنیت شد، اعدام شدند/ ارتباط رسمی متهم ردیف اول پرونده با گروهک تروریستی منافقین/ تیراندازی‌های مکرر متهمان به سمت مردم و نیرو‌های مدافعان امنیت/ اقاریر صریح محکومان درباره جزییات حادثه

 

متهم ادامه داد: بعد از این ماجرا به همراه مجید به یک کبابی رفتیم. در آنجا مجید از من خواست تا از وی فیلم بگیرم. در زمان فیلمبرداری صاحب کبابی ما را دید و فکر می‌کنم که صحبت‌های مجید را شنید.

 

مجید از من خواست آنجا را ترک کنیم. مجید به من گفت که من را جایی ببر تا فشنگ بخریم، من که چند نفر را کشتم آب از سرم گذشته، بگذار همه را بکشم.

alibagherikahkesh.blog.ir

از تلاش های قابل تحسین وزارت امور خارجه و دولت در حق آبه ایران از افغانستان ، سخنان امروز رئیس جمهور و جوابیه طالبان به مسئولان کشورمان که بگذریم.

بارها و بارها شاهد بودیم دولتمردان که به دلایلی که خود می دانند پیام رسان های خارجی نظیر توییتر ، اینستاگرام ،..... فیلتر کردن و استفاده و خرید و فروش فیلترشکن جرم نگاری کردند .

حال وزارت امور خارجه و شخص وزیر امور خارجه کشورمان جناب آقای دکتر امیر عبدالهیان پاسخ افغانستان ها را در توییتر می دهند کسی پاسخ گو این سوال همیشگی نیست .

تفاوت میان مسئولان و مردم در  استفاده از پلتفرم های فیلتر شده چیست؟؟

اگه بده و فیلتر شده پس چرا استفاده می کنید ؟؟

مگه دولت سخنگو ندارد ؟؟ نقش سخنگوی وزارت امور خارجه چیست ؟؟

............

کی این قضیه درست شود خدا می داند ، کی خبرنگار داخلی بر پلتفرم های فیلتر شده پیروز شود خدا می داند ، دولت قبلی به جای خبرنگار با شبکه های انگلیسی ، بی بی سی ، ...... مصاحبه میکردند اما دولت فعلی در توییتر ، اینستاگرام ،..... مصاحبه میکنند .

وزیر عزیز خبرنگار و رسانه های داخلی به درک آن وزارتخانه مگر سایت یا روابط عمومی ندارد ؟؟

alibagherikahkesh.blog.ir