⚫ بِسْمِ اَللّهِ اَلرَّحْمنِ اَلرَّحِیمِ ⚫

نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ
متولد 1996 در MIS ، خبرنگار و روزنامه نگار
شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال( کد شامد): 1-1-765329-64-0-1
در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند و روح ها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ اما در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، و روح‌ ها میروند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است.
نوشتن، یک عمل هنرى است ؛زیادتر نگویید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست

🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻

💮بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ💮

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿٢٥٦﴾
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾

🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

۴۱ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که گفته می‌شود یک صندوق کارآفرینی مربوط به اعطای تسهیلات اشتغال زایی در روستا‌ها مبلغ ۲۲ میلیارد تومان برای پرداخت طلب کالدرون سرمربی آرژانتینی به باشگاه پرسپولیس پرداخت کرده است، اما این موضوع تکذیب شد.  

 

طیبی، مدیر روابط عمومی صندوق کار آفرینی ضمن تکذیب این مطلب گفت: این خبر دروغ است و آن را تکذیب می‌کنم. قرار شده در همین ارتباط تکذیبه‌ای هم صادر شود. اگر این ادعا ثابت نشود، واحد حقوقی صندوق از رسانه‌ای که برای اولین بار اقدام به انتشار این خبر کرد، شکایت می‌کند.  

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

با سلام خدمت عزیزان 

این روزها خبرهای عجیب و غریب از سرتا سر این کره خاکی کم به گوش نمیرسه ،از وزش باد آقای بایدن ،پاره کردن گزارش حقوق بشری توسط جلاد صهیونیست ،..........

اما به عنوان یه جوان از حدود ۱۹ ملیون جوان این میهن از مقامات محترم کشورم سوال دارم .همین اول کار اعلام کنم ما پشتیبان ولایت و پیرو مقام معظم رهبری و راه شهیدان هستیم اما با دستور خود رهبری جوانان باید پرچم مطالبه گری را بالا ببرند.

کم و بیش همه ما مسیرمون به بانک و وام و....... افتاده حالا اینکه چقدر به معنای حقیقی کلمه بانکداری اسلامی داریم وبانکداری بدون ربا بماند برای دوستان که از اقتصاد سر رشته دارند رشته و فعالیت من جدا از خبرنگاری ،رسانه ،نفت ،شیمی ،...........سر رشته دارم که کار کردمه و درسش خوندمه ،شاید تنها سر رشته ما از اقتصاد  محاسبه دخل و خرج زندگی مون باشه که هیج وقت هم جور در نمیاد اما بازم میگم شکر توکل به خدا فقط عشق است لبخند سید علی 

برای یه وام ۲۰ ملیون تومانی ،صند ،فیش حقوقی ،ضامن که خودش یه مکافاتی داره ،عکس سونوگرافی ، قبض آب و برق خانه، خیلی مدارک که به مزاح و طنز میگیم 

یعنی ۷ خان رستم و کفش آهنین میخواد تا یه وام بگیریم .

من خودم یادم میاد زمان خدمت اول زندگی میخواستم یه کار شروع کنم بعد خدمت گفتم یه کافی نت بزنم چون قبلا شاگردی کردم کافی نت بلد بودم ،رفتیم بانک برای وام و ایجاد سرمایه بماند کدوم بانک بود .تا گفتم وام ،کارمنده سوال کرد شغلت چیه ؟؟ گفتم سرباز منتهی ماه آخره میخوام یه وام بگیرم بعد خدمت برم کار راه بندازم کم کم یه جوان از آمار بی کار کشور کم بشه یا شاهکار کنم یه جوان بیارم پیش خودم بشیم دو جوان از آمار بی کار جامعه کمتر ،پرسید حقوق چقدر میگیریی ؟؟ گفتم حدود ماه ۵۰۰ میشه 

خندید گفت ما قسط وام مون میشه ۷۵۰ تومان در ماه تو ۵۰۰ میگیریی هیچی هم که خرج نکنی یه ۲۵۰ هم باید بزاری روش بیاری بدی برادر عزیز شما قدرت باز پرداخت وام ندارید به سلامت 

زدیم بیرون و بعد خدمت همون کارای آموزشی ،تحقیق ،پژوهش ،رسانه ،.........مشغول شدم به عنوان یه جوان شاگرد نانوا ،کارگری ،نگهبانی ،تدریس خصوصی ،..... رفتم بعد خدمت تا شکر خدا یه کم وضع بهتر شد 

اما چند روز پیش با دیدن این خبر در خروجی خبرگزاری ها مخم سوت کشید طلب یه مربی تیم فوتبال مطرح کشور از صندوق اشتغال جوانان مناطق محروم کشور پرداخت شده اونم چقدر ؟؟؟ ۲۲ ملیارد تومان که اونم قرار بوده برای اشتغال جوانان مناطق محروم و مرزی کشور پرداخت بشه که می‌شد شاید با این سرمایه یکصد نفر یا حتی چند صد نفر اشتغال ایجاد کرد 

اون خبر هم خبر ذیل بود قضاوت با شما 

____________________________________

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مدیران پرسپولیس در روزهای اخیر بدهی خود به گابریل کالدرون را به حساب این مربی آرژانتینی واریز کرده و اکنون منتظر اعلام وصول این مبلغ از طرف وکیل کالدرون به فیفا هستند تا پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه باز شود.

 

هرچند مسئولان پرسپولیس با وجود پیگیری‌ رسانه ها تمایلی برای شفاف‌سازی در خصوص تامین منابع مالی لازم برای تسویه حساب با کالدرون و دستیارش نداشتند و تاکنون هم این کار را انجام نداده‌اند اما ظاهرا این طور که در برخی رسانه ها عنوان شده، سرخ‌پوشان برای این اقدام تسهیلاتی 22 میلیارد تومانی در قالب قرض الحسنه از یک صندوق دریافت کرده اند. 

 

ظاهرا وظیفه این صندوق پرداخت وام اشتغالزایی در مناطق محروم آن هم به سقف 200 میلیون تومان است و اینگونه به نظر می‌رسد که حضور حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در هیات امنای صندوق، در پرداخت تسهیلات به باشگاه پرسپولیس بی‌تاثیر نیست.

 

برای پیگیری این موضوع خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با یکی از مدیران ارشد صندوق «ک.ا» تماس گرفت که وی علاقه ای به ارائه توضیح درباره این موضوع نداشت و نسبت به صحت پرداخت این تسهیلات به باشگاه پرسپولیس سکوت پیشه کرد.

_________________________

ما از نهاد های مسئول،قوه قضائیه، کمیسون اصل ۹۰ مجلس ،وزارت ورزش ،ریاست محترم جمهور ،.......تقاضای رسیدگی داریم تا مشخص بشه این حجم پول با کدام روش پرداخت شده و این ۲۲ملیارد صرف اشتغال کدام جوانان شده ؟؟؟؟؟یا اگه این گونه نیست و خبر ناصحیح است و خبرگزاری های مملکت اشتباه کار کردنه اعلام بشه ،تکذیب بشه و..... خلاصه روشنگری بشه .

 

 

                  والسلام علیکم و رحمته الله و برکاته 

                     با آرزوی طول عمر و سلامتی برای رهبر معظم انقلاب

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

روز آزادسازی سوسنگرد

alibagherikahkesh.blog.ir

وفات حضرت معصومه

alibagherikahkesh.blog.ir

alibagherikahkesh.blog.ir

alibagherikahkesh.blog.ir

alibagherikahkesh.blog.ir

 

زلزله ۶/۴ ریشتری جنوب کشور را لرزاند/ دستور رییس جمهور برای 

عصر امروز زمین‌لرزه‌ای شدید استان هرمزگان را لرزاند، این زلزله در کرمان، کیش، مناطقی از استان بوشهر و جنوب استان فارس نیز احساس شده است.

 

عصر امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶/۴ دهم ریشتر فین در هرمزگان لرزاند. این زلزله ساعت ۱۵:۳۶ دقیقه رخ داد و در شهر‌های اطراف هم حس شد و باعث وحشت مردم شد.

 

مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان گفت:  زمین لرزه استان هرمزگان در بسیاری از نقاط استان کرمان، حتی نقاط شمالی این استان هم احساس شد.

 

وی اظهار داشت: در پی وقوع این زمین لرزه به نهادهای ذیربط آماده‌باش داده شده و تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر در حال بررسی خسارات احتمالی هستیم و گزارشات متعاقباً به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

مرگ یک نفر در بندرعباس در اثر سقوط تیر برق

 

حسن زاده مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: بر اثر سقوط تیر برق یک نفر فوت کرده است.

 

تاکنون گزارشی از تلفات نداشتیم

 

‌علیرضا نصری فرماندار قشم اظهار داشت: تاکنون هیچ‌گونه گزارشی از تلفات جانی و خسارات مالی به این فرمانداری نشده، اما تمامی نیرو‌های امدادی با اعزام به نقاط مختلف شهرستان آماده ارائه خدمات مورد نیاز احتمالی هستند.

 

وی از مردم قشم درخواست کرد با حفظ روحیه خود، فعلاً از ورود به ساختمان‌ها خودداری کنند.

 

رئیس ستاد بحران شهرستان قشم بیان داشت: امیدواریم علیرغم شدت این زمین لرزه، هیچ‌گونه خسارات جانی و مالی برای مردم به‌وجود نیاید.

 

دستور رئیسی برای رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان

 

حجت الاسلام رئیسی در نشست هیئت دولت برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان در جنوب کشور دستور فوری داد.

 

رئیس جمهور درپی زلزله امروز جنوب ایران ، به معاون اول خود دستور داد تا در اسرع وقت به استان هرمزگان سفر کند.

 

بالگردهای اورژانس هرمزگان به فین اعزام شدند

 

فاطمه نوروزیان  بیان داشت: هنوز خسارت های جانی دقیق از سوی مراکز بهداشت در استان بدست ما نرسیده است.

 

نوروزیان خاطرنشان کرد: بالگرد اورژانس هرمزگان جهت امدادرسانی به مصدومان احتمالی زلزله بعدازظهر یکشنبه به شهر فین اعزام شده است. همچنین اورژانس خودرویی از بندرعباس و حاجی آباد به محل حادثه اعزام کرده ایم.

 

تدابیر لازم برای امنیت کسانی که خانه های خود را ترک کرده اند

 

دوستی، استاندار هرمزگان گفت: تدابیر لازم برای تامین امنیت مردمی که خانه های خود را ترک کرده اند، اتخاذ شده است. اماکن ورزشی برای اسکان هموطنانی که قصد دارند شب را بیرون از منزل سپری کنند، آماده شده است.

 

وی ادامه داد: تمام کادر پزشکی استان به مراکز درمانی فراخوانده شده اند.

 

جنوب کشور بازهم لرزید

 

زلزله ۶/۳ چند ثانیه پس از زمین لرزه ۶/۴ ریشتری در فین هرمزگان روی داد.

 

دو زمین لرزه به ترتیب ۳.۹ ریشتری شهر فین و ۴ ریشتر شهر قلعه قاضی از توابع شهرستان بندرعباس را لرزاند.

 

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری زمین، استان هرمزگان حوالی قلعه قاضی را لرزاند.

 

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر ساعت ۱۸:۴۲ امشب استان هرمزگان_حوالی فین را لرزاند.

 

زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر ساعت ۱۸:۵۲ امشب استان هرمزگان_بندر عباس را لرزاند.

 

فرماندار بندرعباس گفت: ساختمان ها دچار ترک خوردگی و ریزش اندک شده اند. برخی مناطق دچار قطعی برق و مخابراتی شده اند. تا این لحظه یک نفر فوت کرده است.

 

حضور مردم بندر عباس در خیابان پس از زلزله هرمزگان

 

برق برخی از نقاط بندر عباس قطع شده است

 

صادقی مدیرکل راهبری شرکت توانیر گفت:در قسمت‌های شمالی بندرعباس قطعی برق گزارش شده است تا از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری شود.

 

او افزود: برق بعد از رفع اختلالات وصل خواهد شد چرا که در این شرایط احتمال برق گرفتگی وجود دارد.

 

صادقی گفت: تن‌ها در نقطه وقوع زلزله قطعی برق نداریم بلکه در پست‌های انتقال و توزیع برق امکان وقوع خسارات وجود دارد. ارزیابان ما در ناحیه زلزله حاضر هستند.

 

لرزش تریلی‌ها در جاده در حین زلزله ۶/۴ ریشتری هرمزگان

 

نیروگاه بندرعباس با تمام توان در مدار تولید

 

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت : باتوجه به زلزله نسبتا شدیدی که حوالی ساعت ۱۶ امروز در شهرستان بندرعباس به بزرگی ۶/۴ ریشتر به وقوع پیوست ، هم اکنون تمامی واحدهای این نیروگاه در مدار بوده و هیچ گونه خللی در روند تولید حاصل نشده است .

 

آماده باش ۵ تیم امداد و نجات در لامرد

 

رئیس هلال احمر شهرستان لامرد گفت: ۵ تیم کامل امداد و نجات هلال احمر در حالت آماده باش قرار دارند.

 

محمود قادری  گفت: با توجه به زمین لرزه‌های روی داده در استان هرمزگان تیم‌های امداد و نجات لامرد نیز در حالت آماده باش قرار گرفتند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵ تیم در آمادگی کامل قرار دارند و چنانچه از استان هرمزگان نیز درخواست کمک شد به طور حتم در منطقه حاضر خواهیم شد.

 

 

 

در حال بررسی و پیگیری قطعی آسیب در هرمزگان هستیم

 

ریزش کوه محدوده تونل تنگ زاغ

 

جهانگیری فرماندار حاجی آباد گفت: در پی دو زمین لرزه عصر امروز به علت ریزش کوه محدوده تونل تنگ زاغ علت مسدود شد با همکاری شرکت تنگ زاغ و حضور راهداران، این محور در حال بازگشایی و هم‌اینک تردد در یک لاین آن در جریان است.

 

آمار مصدومان زلزله در حال افزایش است

 

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور  گفت: بر اثر بروز زلزله ۶/۴ ریشتری در حوالی استان هرمزگان تا به این لحظه یازده نفر مصدوم به صورت سرپایی درمان شدند.

 

آماده‌باش ارتش برای هرگونه امدادرسانی در مناطق زلزله زده استان هرمزگان

 

در پی وقوع زلزله شدید عصر امروز در استان هرمزگان، رئیس ستاد بحران یگان ارتش از آمادگی تمامی یکان‌های واکنش سریع، امدادی و درمانی ارتش در این استان خبر داد تا در صورت نیاز به کمک هموطنان عزیز بشتابند.

 

تاسیسات آبی هرمزگان در پی وقوع زلزله آسیب ندیدند

 

جمشید عیدانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اظهار کرد: در پی وقوع زلزله‌های ۶ و ۶.۴ ریشتری منطقه فین استان هرمزگان، تاسیسات آبی استان مشکلی ندارند.

 

وی ادامه داد: سدهای شمیل و نیان، سد استقلال میناب، سد سرنی، تصفیه خانه میناب و چاه‌های آب شرب پایین دست شمیل و نیان در بررسی اولیه مشکلی ندارند. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: سلامت خط انتقال آبرسانی به بندرعباس نیز در دست بررسی است.

 

اولین تصاویر از کانون زلزله در هرمزگان

 

اماکن مسقف برای اسکان مردم آماده هستند

 

دوستی استاندار هرمزگان:همه خانه‌های روستای «فین» در هرمزگان سالم و آسیب‌ها در حد ریزش دیوار‌ها است؛ هیچ تلفاتی از این بخش تا الآن گزارش نشده است.

 

وی افزود: مردم امشب ترجیحاً در خانه‌ها نمانند؛ نیروی انتظامی در سطح شهر برای تأمین امنیت تا صبح حضور دارند و همه اماکن مسقف برای اسکان مردم آماده هستند و چادر هم به روستا‌ها فرستاده می‌شود.

 

پایداری در شبکه گازرسانی استان هرمزگان

 

عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: طرح‌های صنعت گاز و ابنیه و تأسیسات گازی در استان هرمزگان، آسیب ندیدند و جریان گاز در شهر‌های زلزله‌زده پایدار است.

 

وی افزود: جلسه مدیریت بحران در همین زمینه تشکیل شده و در صورت بروز هر اتفاقی اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

جزیره قشم هیچ مصدوم یا فوتی نداشته است

 

نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون ۲۷ نفر به بیمارستان مراجعه کرده اند که ۱۴ نفر ترخیص شده اند.

 

او افزود:جزیره قشم هیچ مصدوم یا فوتی نداشته است.

 

دستور رئیس سازمان صداوسیما به صدا و سیمای مرکز هرمزگان

 

‍ پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی خطاب به مسئولان صدا و سیمای مرکز هرمزگان گفت: شبکه‌های رادیویی مکلف هستند تا فردا صبح نسبت به اطلاع رسانی درباره زلزله هرمزگان اقدام کنند.

 

هزینه مکالمات مشترکین همراه اول در مناطق زلزله زده رایگان است

 

سخنگوی همراه اول گفت: از امروز تا سه روز آینده هزینه مکالمه تلفنی مشترکین همراه اول در مناطق زلزله زده رایگان خواهد بود

 

آمادگی یگان‌های نیروی دریایی سپاه برای امداد رسانی به مردم زلزله زده هرمزگان

 

سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: همه یگان‌های نیروی دریایی سپاه آمادگی دارند در صورت نیاز مدیریت بحران استان هرمزگان برای کمک و امداد رسانی به مردم مناطق زلزله زده اقدام کنند.

 

شبکه برق هرمزگان پایدار شد

 

محمدحسن متولی زاده مدیرعامل توانیر گفت: در حال حاضر برق کمتر از یک درصد مشترکان هرمزگانی به‌دلیل سیم پارگی قطع است که این شبکه‌ها نیز پس از کسب اطمینان از ایمنی مردم و رفع سیم پارگی ها، برق‌دار خواهد شد.

 

تا زمان رفع مشکلات جزیی باقی مانده، همه گروه‌های عملیاتی در آماده باش کامل بوده و پس از آن نیز با توجه به احتمال بروز پس لرزه، این آماده‌باش حفظ خواهد شد.

 

ارزیابی ۶۱ روستای زلزله‌زده توسط نیرو‌های هلال‌احمر

 

محمدحسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال‌احمر از آمادگی و امکانات لجستیکی کافی در هرمزگان خبر داد و گفت: جهت اطمینان محموله اقلام امدادی از استان‌های کرمان و فارس به هرمزگان ارسال شده است.

 

او افزود:در پی وقوع زلزله در هرمزگان ۱۵۰ نیروی عملیاتی ۶۱ روستا را ارزیابی کردند.

 

وی گفت: همچنین ۵۰۰۰ تخته پتو، ۲۷۰۰ دستگاه چادر، ۵۰۰۰ تخته موکت و سایر اقلام امدادی به کانون زلزله ارسال شده است.

 

خطر وقوع سونامی مناطق دریایی قشم را تهدید نمی‌کند

 

مرتضی فاخری کارشناس هواشناسی دریایی قشم گفت: مرکز زلزله ۶.۴ ریشتری در منطقه‌ای نزدیک به گسل زاگرس و در خشکی رخ داده است و بنابراین تهدیدی برای وقوع سونامی یا ایجاد امواج بلند در خلیج فارس وجود ندارد.

 

او افزود: سونامی در صورتی رخ می‌دهد که زلزله در دریا رخ دهد، اما در خلیج فارس امکان سونامی وجود ندارد.

 

ارتش برای امدادرسانی در مناطق زلزله زده هرمزگان اعلام آمادگی کرد

 

امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی و رییس ستاد بحران ارتش جمهوری اسلامی ایران از آمادگی تمامی یگان‌های واکنش سریع، امدادی و درمانی ارتش در استان هرمزگان خبر داد تا در صورت نیاز به کمک هموطنان عزیز بشتابند.

 

برای اعلام آماری منازل آسیب دیده زود است

 

بخشدار فین اعلام کرد: هنوز برای اعلام آماری منازل آسیب دیده زود است، اما می‌توان گفت ۲ خانه در شهر فین به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شده‌اند.

 

وی افزود: هم اکنون نیز از روستای ذرتو گزارش می‌رسد که منازل این روستا آسیب بسیاری دیده اند و باید منتظر دریافت اطلاعات بیشتر از گروه‌های ارزیاب ماند.

 

تعداد مصدومان به هفتاد نفر رسید

 

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور از مصدومیت ۷۰ نفر از هموطنان کشورمان در زلزله روز یکشنبه در هرمزگان خبر داد و گفت: تعداد مصدومان زلزله بندر عباس به ۷۰ نفر رسیده است که از این تعداد ۴۸ نفر از آن‌ها ترخیص شدند.

 

وی افزود: همچنین ۲۲ نفر دیگر از این عزیزان هنوز تحت مراقبت‌های پزشکی هستند.

 

۱۳۷ روستا تحت تاثیر زمین لرزه قرار گرفتند

 

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه طبق برآوردها ۱۳۷ روستا تحت تاثیر زلزله امروز استان هرمزگان قرار گرفته‌اند، گفت: خوشبختانه با وجود این که زمین لرزه بزرگی در جنوب کشور رخ داد اما خسارت زیادی در پی نداشته است.

 

او افزود: پس از وقوع زلزله در هرمزگان ۱۵۰ نیروی عملیاتی ۶۱ روستا را ارزیابی کردند. طبق برآوردها ۱۳۷ روستا تحت تاثیر زلزله قرار گرفته اند و تیم هایی نیز به سایر روستاها اعزام شده است.

 

محور بندرعباس – سیرجان مسدود است

 

سرهنگ مهدی نیکبخت فرمانده پلیس راه استان هرمزگان گفت: محور بندرعباس سیرجان بعد از تونل شهید میرزایی به دلیل ریزش کوه در زلزله اخیر مسدود است.

 

او افزود: رانندگان تا اطلاع ثانوی از محور‌های رودان، جیرفت- کرمان و لار - شیراز تردد کنند.

 

معاون اول رییس جمهور وارد بندرعباس شد ‌

 

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور یکشنبه شب پس از ورود به بندرعباس مورد استقبال استاندار هرمزگان و جمعی دیگر از مسئولان قرار گرفت و با همراهی آن‌ها عازم استانداری جهت شرکت در نشست ستاد بحران شد.

 

او در فرودگاه بندرعباس گفت: به دستور رئیس جمهور برای همدردی با مردم هرمزگان و بررسی مسائل و مشکلات آن‌ها به بندرعباس آمده‌ام.

 

بسته شدن جاده بندرعباس - حاجی آباد

 

وقوع زمین لرزه و ریزش کوه باعث مسدود شدن جاده و ترافیک سنگین در جاده بندر عباس - حاجی آباد و مسیر تونل تنگ زاغ شده است.

 

معاون اول رئیس جمهوری عازم منطقه زلزله زده فین هرمزگان شد

 

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری به همراه وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی یکشنبه شب پس از ورود به بندرعباس، عازم منطقه زلزله زده فین هرمزگان شد

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

روز کتاب و کتابخوانی

alibagherikahkesh.blog.ir

به گزارش رکنا، قتل دانش آموز در حمدیه خوزستان رخ داد.در این حادثه یک نوجوان ۱۶ ساله کشته شد. قتل دانش آموز در یک مدرسه اتفاق افتاد و بعد از قتل دانش آموز عامل قتل دانش آموز تسلیم پلیس شد.

 

محمد جنادله نام دانش آموز ۱۶ ساله ای است که قتل او در مدرسه ای واقع در حمیدیه خوزستان یکی از تلخ ترین اخبار حوادثی این هفته بود و زمانی که با پدر او گفتگو می کنم قبل از هر چیز می گوید:«من فرزندم را برای درس به مدرسه فرستاده بودم نه برای جنگ!»

 

سر درددل پدر محمد جنادله که باز می شود می گوید:« ۵ پسر و ۲ دختر دارم که همه آنها قاری قرآن هستند و همیشه سعی من این بود که راهنمای آنها باشم و در راه قرآن آنها را بزرگ کنم. محمد پسر چهارم من بود. درس خوان و مودب بود. می توانید این را از معلم هایش بپرسید! از مدیر و ناظم مدرسه اش بپرسید که آیا محمد اهل شیطنت و دعوا بود؟ حتما آنها به شما می گویند که محمد اهل درس بود نه شیطنت!»

 

ماجرای قتل محمد جنادله در مدرسه

 

صحبت به روز قتل محمد که می رسد پدرش در توضیح می گوید:” آن روز صبح محمد مثل هر روز به مدرسه رفت و ۲ ساعت بعد با من تماس گرفتند و گفتند که او در درگیری آسیب دیده است.وقتی به بیمارستان رسیدیم محمد فوت کرده بود.شنیدم که چند نفر دیگر با هم درگیری داشتند و در جریان همین درگیری عده ای از یک روستای دیگر به هواخواهی یکی از دانش آموزان با شمشیر و سلاح گرم به مدرسه می آیند. حین درگیری آنها، یک مرد مسلح به سمت محمد شلیک کرده بود. بعد از به قتل رسیدن پسرم عده ای گفته بودند که پسرم به خاطر اختلافات طایفه ای من با عده ای به قتل رسیده است.اما این درست نیست و من در تمام زندگی ام هرگز مشکلی با کسی نداشتم.»

 

پدر محمد در ادامه گفت:«پسرم در مدرسه دولتی مشغول درس خواندن بود.او فرزند دولت بود و حالا من از مسئولین تقاضا دارم که به پرونده قتل او رسیدگی کنند.»

 

جزئیات قتل دانش آموز خوزستانی

 

در جریان درگیری مسلحانه پشت دیوار مدرسه ای در حمیدیه ،در حالی که یکی از دانش آموزان به نام محمد جنادله از روی پشت بام مدرسه در حال تماشای صحنه درگیری بود که ناگهان یکی از افراد حاضر در درگیری او را دید و به سمتش شلیک کرد و سبب قتل او شد.

 

عموی محمد در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت:«مدتی قبل چند نفر از دانش آموزان مدرسه محل تحصیل با هم اختلاف و درگیری پیدا کرده بودند.یکی از این دانش آموزان برای گوشمالی دادن دانش آموز دیگر،عموی خود را خبر کرده بود و آن دانش آموز را پشت دیوار مدرسه کشانده و در حال کتک زدن او بودند.محمد وقتی دیده بود که دوستش در کلاس نیست،روی پشت بام مدرسه رفته بود تا اطراف مدرسه را بازبینی کند و ردی از دوستش پیدا کند.یکدفعه دیده بود که چند نفر پشت دیوار مدرسه به شدت در حال کتک زدن دوست او هستند و می خواستند دوستش را سوار یک ماشین کنند.یکی از افراد حاضر در صحنه درگیری هم سلاح گرم همراه داشت و زمانی که چشمش به محمد افتاده بود یکدفعه به سمت او تیراندازی کرده بود.»

 

متهم ساعاتی بعد از درگیری منجر به قتل تسلیم ماموران پلیس شد:«او در اعترافات خود گفته بود که می خواست برای دور کردن محمد از صحنه درگیری تیرهوایی بزند اما به محمد برخورد کرد.»

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

ولادت امام حسن عسگری

alibagherikahkesh.blog.ir

alibagherikahkesh.blog.ir

 

زمان برگزاری دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب رقابت‌های هفته هشتم لیگ برتر مشخص شد.

 با اعلام سازمان لیگ، نود و هفتمین دربی پایتخت بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم لیگ برتر روز شنبه ۱۳ آذر ماه ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

 

با توجه به اظهارات رئیس فدراسیون پزشکی مبنی بر فراهم شدن مقدمات ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها از ۲۰ آبان ماه، اولین دربی استقلال و پرسپولیس در فصل جدید لیگ برتر احتمالا با حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی باشگاه‌های ورزشی اظهار کرد: خیلی خوشحالیم که می‌توانیم شاهد بازگشایی اماکن ورزشی و حضور تماشاگران در میادین ورزشی باشیم. در همین راستا با کمک‌های معاون وزیر بهداشت و درمان عمومی  تصمیم بر این شد که تا ۲۰ آبان ماه سیستم هوشمند کنترل کارت واکسیناسیون در اماکن ورزشی فعال شود و افرادی که کارت واکسن نداشته باشند نمی توانند در ورزشگاه ها حضور پیدا کنند.

 

او ادامه داد: برای فعالیت ورزشی در باشگاه ها و یا حضور تماشاگران در ورزشگاه ها باید همچنان تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی ویروس کرونا رعایت شود تا به امید خدا ما شاهد شکوفایی ورزش کشورمان باشیم.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

خداوندا ما تو را می خوانیم و فقط به تو امید داریم ، تو نیز ما را دریاب با نام خدا سخنم را آغاز می کنم : خدایا قلبم را از حجابی که بین من و تو قرار دارد رهایی ده ، نفسم را از عیب ها پاک گردان و مرا از غلبه بر عقلم نجات و رهایی ده ، خدایا اطاعتم از تو کم و قلیل است ، خدایا مرا آگاهی ده تا خود را بشناسیم وقتی خود را شناختم تو را عبادت کنم و راه نجات را دریابم ، خدایا گناهانم زیاد است و از کثرت گناه بیمناکم ، خدایا مرا از زیادی گناه روئی نیست ، خدایا مرا از این همه سنگینی گناه سبک گردان ، زبانم را خدایا قدرت غلبه بر آن را ندارم ، به من آگاهی ده تا بتوانم آن را کنترل کنم و در راه تو به کار ببرم . خدایا من غریقی هستم در طوفان انفاس غوطه ور و به دنبال راه نجات می گردم و هم اکنون از کوره راهی دور نوری در ظلمت و تاریکی زندگی خوداحساس می کنم و به سوی آن به پیش می تازم بلکه از این همه غوطه ور شدن و غلت خوردن نجات پیدا کنم و به سوی زندگی جاوید بشتابم و از زندگی فانی و چند صباحی کوتاه درگذرم ، خدایا همین طوری که من از این زندگانی فانی می گذرم تو هم از گناهان من بگذر ، هر چند که خود می دانم بار گناه دورم را گرفته و راه فراری از آنها ندارم ، خدایا گشایشی در کارهایم بفرما .

با درود به رهبرکبیر انقلاب اسلامی امام خمینی و با سلام به ملت قهرمان و شهیدپرور ایران و با درود و سلام برخانواده های شهدا و مجروحین انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ؛ دنباله ی سخنانم را عرض می کنم :

پیامی که برای ملت قهرمان ایران دارم این است که این انقلاب باید به انقلاب مهدی(عج) پیوند گردد و این تنها دعای من است و شما را وصیت می کنم که از این پیرجماران و از این رهبرکبیر اطاعت فرمایند و رهبریت اورا از جان و دل بپزیرند و هیچ گاه از راه او خارج نشوند ، زیرا خارج شدن از راه امام ، خارج شدن از راه اسلام است و کسی که از دین اسلام خارج شود کافر است و جنگ با او مبارزه با او ، وظیفه ی مسلمانان است ، پس اگر می بینید که بر علیه روحانیت و اسلام صحبت می کند شدیداً با او برخورد کنید و به او اجازه ندهید که انقلاب اسلامی ما را لکه دارکند .....

و وصیتی که به خانواده ی خود دارم این است که اشتباه یا اشتباهاتی که من در مورد آنها انجام داده ام ، کارهایی که کرده ام مرا ببخشید و حلال فرمائید . اگر شهادت نصیب من شد و این فوض عظیم الهی به ما روی آورد ، پیامی که دارم این است که :

بر روی تابوتم عکسی از قرآن بگذارید که بدانند من مسلمان و پیرو قرآن بوده ام و بر تابوتم عکسی از امام خمینی بگذارید که بدانند من پیرو امام بوده ام و دستم را از تابوت بیرون بگذاریدتا بدانند که از دنیا هیچ بهره ای نبرده ام و با دست خالی به خاک سپرده شده ام .

وصیت دیگری که به خانواده ام دارم این است که دوست دارم گمنام بمیرم و بر مزارم اسمی از من نوشته نشود ولباس سیاه برای من نپوشید ، گریه نکنید زیرا شهید گریه و زاری ندارد ، حتی یک ساعت لباس سیاه نپوشید . اگر شهادت نصیبم شد هرجا که خودتان دوست داشتید مرا به خاک سپارید زیرا هرجا که باشد خاک است و همه از خاک به وجود آمده ایم .

"عروس من شهادت است ـ صفیر گلوله ها عقدم را خواهند خواند و با پوششی از خون تازه و سرخ ، خود را بزک خواهم کرد و در غلغله ی شادی مسلسل ها و بارش « نقل سرب» در حجله ی سنگر ـ عروسِ من یعنی شهادت را به آغوش خواهم کشید و در همهمه ی تشییع کنندگان پیکرم ، که اتومبیل تابوتم گلباران می شود ، مشت های خشمگین گره کرده با تکبیر ، مرا بدرقه خواهند کرد ـ عروس من شهادت است و فرزند من و او « جمهوری اسامی » است . "

امام و رزمندگان انقلاب اسلامی را دعا کنید ـ خدایاخدایاتاانقلاب مهدی خمینی رانگهدار. والسلام ـ جهانگیرنقدی پور

alibagherikahkesh.blog.ir

 پیکر پاک و مطهر شهید جهانگیر نقدی پور از شهدای جاویدالاثر عملیات والفجر مقدماتی شهرستان مسجدسلیمان پس از ۳۹ سال شناسایی شد.

 

پیکر پاک و مطهر شهید جهانگیر نقدی پور از شهدای جاویدالاثر عملیات والفجر مقدماتی شهرستان مسجدسلیمان شناسایی شد.

پیکر پاک این رزمنده شهید پس از ۳۹ سال از زمان شهادت، پس از ۲ مرحله انجام آزمایشات DNA از شهدای گمنام و خانواده ‌های شهدای جاویدالاثر و اعلام نتیجه آن از سوی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح شناسایی شد.

بسیجی شهید جهانگیر نقدی پور فرزند صیدمراد است که در تاریخ نهم شهریور ماه سال ۱۳۴۲ در روستای محمودآباد از توابع شهرستان مسجدسلیمان دیده به جهان گشود و قدم به عرصه گیتی نهاد.

وی دوران کودکی را در روستای خود سپری کرد و پس از استخدام پدرش در گروه کاغذسازی پارس هفت تپه، به شهرستان شوش دانیال مهاجرت کرد و تحصیلات خود را تا پایان مقطع راهنمایی ادامه داد.

با آغاز جنگ تحمیلی و بمباران شهر شوش، همراه خانواده به مدت ۲ سال به شهرستان شوشتر مهاجرت کرد و بعد از آزادسازی شوش در سال ۱۳۶۱ به شهر خود برگشت و بلافاصله با ثبت نام در بسیج آماده حضور در جبهه شد.

بعد از سپری کردن دوره های آموزشی و تمرین های لازم بالاخره در تاریخ پانزدهم آذرماه سال ۱۳۶۱ با سمت آرپی جی زن روانه جبهه های حق علیه باطل شد.

شهید جهانگیر نقدی پور پس از حضور در جبهه در تاریخ ۱۸ بهمن ماه سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی به فیض شهادت نائل آمد ولی پیکر پاکش در خاک جبهه ماند و در زمره شهدای جاویدالاثر قرار گرفت.

پیکر پاک شهید جهانگیر نقدی پور پس از تفحص توسط نیروهای کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح روز چهارشنبه ۴ بهمن ماه سال ۱۳۸۵ همزمان با ایام ماه محرم الحرام در شهر بیرجند استان خراسان جنوبی تشییع شد و به همراه ۴ تن دیگر شهدا به عنوان شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی این شهر آرام گرفت که پس از پس از ۳۹ سال شناسایی شد.

شهید جهانگیر نقدی پور در سن ۱۹ سالگی در منطقه فکه شهد شیرین شهادت را نوشید و نام خود را دفتر ۲۳ هزار شهید دفاع مقدس استان خوزستان ثبت کرد.

با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده اصل امام جمعه شوش دانیال، سرهنگ دوم پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده سپاه ناحیه شوش دانیال، فرماندار، رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران شهرستان به همراه هیاتی با خانواده معظم بسیجی شهید جهانگیر نقدی پور دیدار داشتند و خبر شناسایی پیکر شهید را به خانواده ایشان اعلام کردند.

شهید سید احمد حجازی، شهید مسعود عشیری، شهید هوشنگ سلطانی، شهید محمدحسین محمودی، شهید عبدالله نظری، شهید ناصر اسلامی، شهید سلیمان جهانگیری، شهید جهانگیر باقری کاهکش، شهید بازفتی فرامرزی، شهید حسین حوریان، شهید دادبس منجزی، شهید علی اکبر علی خانزاده، شهید بابک چراغی، شهید فرضعلی سلیمانی، سرباز شهید شنبه تاوسه، شهید بهزاد نیکوزاد، شهید ولی ریوجان، شهید علی اکبر مکی پور، سرباز شهید خیرالله کریم پور صالح بابری، شهید روشن علی الماسیان، شهید همایون حیدری سیبکی، شهید عباس رعیتی، سرباز شهید مسعود مکوندی، سرباز شهید هرمز سلحشور، سرباز شهید ابراهیم قندعلی مرغان، سرباز شهید امیر موری، شهید محمدعلی عشیری، شهید ایرج بهاری پور، شهید الله مراد داوودی، شهید عیدی عالیپور، شهید کاووس بردبار، شهید حمید نجف پور شهنی، شهید کاووس علیدادی، شهید امرالله علی عبدی زاده، شهید علی رضا عالیخانی، شهید محمدعلی دلی سراکی، شهید ابراهیم جعفری، شهید حسین میرنام نیها، سرباز شهید ارسلان عسکری سبزکوهی، شهید محمدباقر جاروندی، شهید رضا بیات قلعه، شهید جمشید حاجی پور، شهید سلطان محمد سلطانی، شهید منوچهر جناغ، شهید سیاوش غلامی( ورناصری) و شهید هوشنگ موری از جمله شهدای جاویدالاثر مسجدسلیمان هستند.

 

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

alibagherikahkesh.blog.ir