⚫ بِسْمِ اَللّهِ اَلرَّحْمنِ اَلرَّحِیمِ ⚫

نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ
متولد 1996 در MIS ، خبرنگار و روزنامه نگار
شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال( کد شامد): 1-1-765329-64-0-1
در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند و روح ها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ اما در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، و روح‌ ها میروند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است.
نوشتن، یک عمل هنرى است ؛زیادتر نگویید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست

🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻

💮بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ💮

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿٢٥٦﴾
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾

🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

۱۲۳ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

سپاه حضرت ولیعصر(عج) ,استان خوزستان رتبه اول را در سیزدهمین جشنواره مالک اشتر را کسب کرد.

به گزارش خبر روز ؛ سپاه ولیعصر(عج) خوزستان موفق به کسب رتبه اول و عنوان سپاه برتر در بین سپاه‌های استانی، عملیاتی و ویژه شد.

 

بر اساس ارزیابی، پایش و تجزیه و تحلیل فرماندهی کل سپاه، در سال 1401 سپاه استان خوزستان رتبه اول در سیزدهمین جشنواره مالک اشتر ستاد کل سپاه پاسداران را کسب کرد.

 

این جشنواره همزمان با مجمع عالی فرماندهان کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهان نیروی زمینی، نیروی هوا فضا، نیروی دریایی، نیرو قدس، سازمان‌بسیج و فرماندهان ارشد سپاه در تهران برگزار شد و لوح تقدیر با عنوان سپاه برتر و موفق تر در عملکرد سال 1401 به سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان اهداء شد.

 

 همچنین در این مراسم فرمانده لشکر عملیاتی و مسئول حفاظت اطلاعاتی سپاه استان خوزستان، معاونت بهداشت درمان سپاه استان موفق به کسب رتبه اول کشور شده‌اند و لوح تقدیر خود را از دستان فرمانده کل سپاه دریافت کردند.

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از اتمام رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب در این کمیسیون و ارسال آن به شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش خبر روز ؛ حجت الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درباره برخی شبهات نسبت به لایحه عفاف و حجاب که دانش آموزان را هم در زمره مشمولان جرایم و احکام در نظر گرفت شده در این لایحه می‌داند، اظهار کرد: چنین ادعایی صحت ندارد و هیچ محدودیتی برای دانش آموزان مانند عدم صدور پاسپورت یا امثال آن در صورت عدم رعایت حجاب و عفاف در مصوبه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیامده است؛ لذا این ادعا کاملا بی اساس است.

 

وی درباره اجباری شدن پوشش چادر در مصوبه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز گفت: چنین موضوعاتی مطرح نبوده؛ مشخص است که پوشش چادر الزامی نیست و افراد در انتخاب نوع پوشش و حجاب، آزادند یا برخی چادری هستند و یا از پوشش مانتو استفاده می‌کنند.

 

نوروزی تأکید کرد: جلسات بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به اتمام رسیده و برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

 

وی درباره حضور احتمالی گشت ارشاد در مصوبه عفاف و حجاب کمیسیون قضایی مجلس بیان کرد: بر اساس این مصوبه، دیگر گشت ارشاد به سبک سابق نخواهیم داشت و فردی دستگیر نمی‌شود. بلکه به این روش است که افرادی که دست به ولنگاری می‌زنند به آن‌ها از طریق پیامک اخطار داده می‌شود؛ مورد قطعی برای کسانی است که باندی، گروهی و یا به نحو خاصی با نظام اسلامی تقابل می‌کنند؛ بنابراین به این صورت نیست که گشت ارشاد اقدام به دستگیری کند.

 

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه در جلسات بررسی لایحه عفاف و حجاب، نمایندگانی از کمیسیون‌های فرهنگی و آموزشی هم حضور داشتند ادامه داد: همه مواردی که قرائت می‌شد، نماینده عضو کمیسیون فرهنگی هم در خصوص مجازات فرد خاطی پیشنهاد می‌داد که آیا حبس باشد یا جریمه نقدی کافی است؛ در رابطه با وظایف دانشگاه ها، آموزش و پرورش و دستگاه‌ها هم نماینده کمیسیون فرهنگی نظر می‌داد؛ در رابطه با بقا یا عدم بقای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، کمیسیون فرهنگی نظر می‌داد. اعضای کمیسیون آموزش هم حضور داشتند و در رابطه با مراکز آموزشی، پژوهشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی نظر خود را داشتند.

 

وی درباره مصوبات کمیسیون قضایی مجلس در لایحه عفاف و حجاب در خصوص فضای مجازی نیز تصریح کرد: هر آنچه مجازات درباره فضای حقیقی در این لایحه به تصویب رسید، در خحصوص فضای مجازی نیز لازم الاجراست.

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

خبرگزاری فارس؛ حنان سالمی: «حسین» در را باز کرد و «زینب» به استقبالمان آمد. حاج «علی» چقدر با سلیقه بود در انتخاب اسم بچه‌هایش. کنار ستون اتاق پذیرایی خانه‌ی پدری‌اش نشسته بودم و بی توجه به سخنرانی مهمانان به پیرزن نگاه می‌کردم. صورت گِردش مثل قرص ماه توی شیله مشکی عربی پیچیده بود و عبا را کشیده بود روی سرش. نگاهش به زمین بود و دانه‌های تسبیحی بلند بین انگشت‌هایش می‌چرخید. توی دنیای خودش بود. دنیای علی. روزگاری که زنی جوان بود با ده تا بچه‌ی قد و نیم قد که زیاد زنده نماندند اما علی ماند.

 

نشستم رو به رویش. دستش را بوسیدم. دستش را کشید. خندید و سرم را بوسید: «دختر عزیزم. عاقبت به خیر شی. والله چی بگم؟ حاج علی یه چیز دیگه بود برام. من یه زن عرب بودم؛ جوون و بیسواد. تاریخ تولدشو بلد نیستم. ما قبلا فقط ماه‌های بارداریمونو می‌شمردیم. سه ماه مونده به چهارده سالگیم بود که ازدواج کردم. نشستیم عامری. من و پدر علی و مادر و خواهرها و خاله و شوهرخاله‌اش. اولین بچه‌ام علی بود. ما به عربی به اولین بچه میگیم «فَکَّت عین» یعنی چشم روشنی. بعد از اینکه علی به دنیا اومد و چشمم روشن شد، بچه‌های بعدیم فاصله سنیشون با هم کم بود. با علی، شدن ده تا. نموندن. مُردن. چهار تا دختر و سه تا پسر.

 

همه توی یه اتاق بودیم. اتاق‌های اجاره‌ای. گهواره علی رو تکون میدادم و براش لالایی می‌خوندم. جامون تنگ شده بود. پدرعلی یه روز گفت میخواد یکی از اتاقای همون خونه رو اجاره بگیره. خیلی خوشحال شدم. اتاق روبه‌روی اتاق مادرشو اجاره گرفت. گهواره‌ی علی و رخت‌خوابمونو بردیم اونجا. ولی غذا رو هنوز با مادرش می‌خوردیم.»

 

یما یعنی مادر

 

به عربی گرم صحبت شدیم. خاطراتی از روزهایی دور. دیگر صداها و نجواهای اطرافم را نمی‌شنیدم. تمام حواسم گره خورده بود به حرف‌‌هایش. پشت پلک‌های یما چروک افتاده بود و طره‌ی موهایش که از شیله بیرون زد سفید بود. یما یعنی مادر. مادر پیر شده بود. دست‌های لرزانش را گرفتم: «همونجا موندین یما؟» زیر لب ذکر گفت: «خدا مردگانتو بیامرزه. مرحوم برادرم، اون موقع کارمند بود. اومد زندگیمو دید: «جا که خیلی تنگه. اینطور نمیشه بین این همه اسباب زندگی کرد. گهواره رو کجا میزاری؟ کجا میشینی بین این همه خرت و پرت؟» من یتیم بودم. فقط شیش تا برادر داشتم. پنج تا ناتنی و یکی تنی. هر کدومشون قد ده تا برادر، خوبی و غیرت داشت سرم. این برادرم که کارمند شرکت بود بار زندگیمو به دوش کشید. گفت: «تو فقط امر کن. هر چی بگی در خدمتتم» دستش به دهنش می‌رسید. با غیرت بود. پدر علی کار نداشت. برادرم بنگاه ماشین هم داشت. گفت: «برای شوهرت تا کار پیدا کنه فعلا ماشین میگیرم که خرجتونو دربیاره. به فکر یه اتاق یا خونه جدا هم باید برات باشم.»

 

 

 

دستش درد نکنه. تا همین الآن به روحش رحمت می‌فرستم. علی هم کم کم بزرگ شده بود. توی اتاق اجاره‌ای. پدرش هم کار پیدا ‌کرد. توی بهداشت هیفده شهریور. پول روی پول گذاشتیم و یه زمین تو حصیرآباد خریدیم. حالا واسه خودمون یه جایی داشتیم. برادرمم کمک داد و ساختیمش. تا اینکه بهداشت گفتن میخوان به کارکناشون تو منطقه رسالت خونه بدن. نه برقی داشت نه آبی نه گازی. فقط دیواراش بالا رفته بود. جنگ شده بود آخه. علی بزرگ شده بود اما بقیه بچه‌هام که کوچیک‌تر بودن از موشک میترسیدن. از خدا خواسته دستشونو گرفتم و گفتم: «باشه. می‌ریم خونه‌های رسالت!»

 

 

 

 

 

 

 

علی گفت: «یما چه کاریه؟ مگه موشک اونجا نمیرسه؟» جوون بودم. مادرم دیگه. دلم هزار راه میره. گفتم: «نگرانتونم. چه کنم؟ دست خودم نیست. مجبورم اینور اونور بچه‌هامو بکشونمشون دنبال خودم» پدرعلی، هاشمی بود. از هاشمی‌ها. عموهاش «اِمویلحه» زندگی میکردن. رفت اونجا خونه خرید. من فقط می‌خواستم بچه‌هامو از موشک دور کنم. من جوون بودم. اون شب‌کار میشد. خیلی از اینکه فقط من و بچه‌ها تنها بودیم دل‌آشوبه میگرفت. میگفت امویلحه باشیم خیالش راحت‌تره. من هم راستش می‌ترسیدم از تنهایی.»

 

اینجا فرار کردی؟

 

اشک توی چشم‌هایش دوید: «کور بشن این چشمام از غم غصه‌ی علی. مادر دور قد و بالاش بگرده. تو منطقه بود. خط مقدم جنگ. اون روز تازه برگشته بود. دید باز جا به جا شدیم. دستمو بوسید: «اینجا فرار کردی یما؟» گردنشو کشیدم و سرشو بوسیدم: «من فرار نکردم یما. پدرت منو آورد» خندید: «پس اینجا موشک نمیرسه؟ یما، شرکت ویس اینجاست. موشکا اول همه میوفتن اینجا! شما اومدید مرکز موشکا و خمپاره‌ها!» ایستاد جلوی در: «من دارم میرم جلسه، عصر که برگشتم آماده میشید برمی‌گردیم حصیرآباد» پدر علی تازه سرخوش شده بود از خونه‌ی امویلحه. گاو خریده بود تا بدوشمش. نون تنوری می‌خواست. اما من کم طاقت شده بودم از دوری علی. از خدا خواسته به پدر علی گفتم «علی گفته اینجا خطرناکه. باید برگردیم حصیرآباد» دوباره برگشتیم.

 

 

 

 

 

علی که از جلسه برگشت گل از گلش شکفت. نشست روبه‌روم و حرف دلشو به زبون آورد: «یما من همه‌اش منطقه‌ام. تنها فرصت کوتاهی که پیش میاد، جلسه‌های اهوازه. دو دقیقه میخوام بیام ببینمت. آخه چطور یه روز تمام تا امویلحه بکوبم این همه راهو؟» سرش رو چسبوندم به سینه‌ام و های های گریه کردیم. دلمون برای همدیگه تنگ شده بود و به رومون نمیوردیم.»

 

گوهری از گوهرها

 

یما هنوز علی را از خاطرش نرفته بود؛ رابطه‌ای مثل دوران جنینی؛ نزدیک و صمیمی و هم‌خون. «گوهری از گوهرها بود. گوهر بود علی.» سرش را روی شانه‌اش خم کرد: «نون و پیاز جلوش میگذاشتم میخورد و خدا رو شکر میگفت.» یاد روزهایی سخت در صورت یما ریشه دواند. دهانش تلخ شد از مرور طعنه آدم‌هایی که به خاطر پیدا نشدن پیکر علی به جای شهادت به او تهمت خیانت زدند؛ یما آه کشید: «خدا خیرشون نده. آتیش جهنمو برای خودشون خریدن. علی از دل و جون مجاهد بود. دلش میسوخت برای مملکت و دین و اسلام. مدرسه که میرفت صبح زود بیدار میشد. اونقدر زود که هوا هنوز تاریک بود. میرفت مسجد نماز صبحشو میخوند بعد برمیگشت خونه دو لقمه‌ای صبحونه میخورد و تازه میرفت مدرسه.

 

 

 

 

 

 

 

مسجد لاین ده بود. بعدازظهر که از مدرسه برمیگشت هر چی خدا روزی کرده چند لقمه میخورد تا دلشو بگیره و قرآنشو بغل میگرفت و میرفت مسجد. قالی‌ها رو تو مسجد پهن میکرد. حِبابین رو پر از آب می‌کرد تا نمازگذارایی که روزه‌ان یا تشنه، گلویی تازه کنن. حبابین‌ها یه کوزه‌های سفالی بزرگ بود. سن شما بشون قد نمیده. آب توشون خنک میموند. علی خدمت به مردمو خیلی دوست داشت.»

 

پسرانم

 

بغض کرد و سرش را به طرف عکس «حاج قاسم» و «حاج علی» برگرداند: «حاج قاسم پسرمه. خودش و حاج علی پسرامن. چشمام کور بشه از غمشون. حاج قاسم وقتی میومد اهواز میگفت «باید برم خونه‌ی مادر شهید علی هاشمی» میگفت «صبحونم باید با مادر باشه» و از جلوی در صدام میزد: «مادر مادر مادر...» با سوز اسممو صدا میزد. منتظرش تو راهروی خونه می‌ایستادم. همین روبه‌رو. تا منو می‌دید میگفت: «خدا رو شکر دیدمت. مادر مادر مادر.» دستشو می‌بوسید و به پیشونی میزد. از وقتی علی بود تا بعد از شهادتش حاج قاسم پاشو از این خونه نبرید. میومد دیدنم. خیلی داغون شدم سر شهادتش. قاسم یه چیز دیگه بود. همه شهدا خوبن. اما قاسم با علی میومد بم سر میزد. پسرم بود. وقتی تو قاب در میدیدمش انگار حاج علی رو دیده بودم. حاج قاسم که میومد عطر پسرمو میداد.»

 

یما دست خودش نبود. مدام به گذشته برمیگشت. به دوران مدرسه علی: «میرفت مدرسه و میومد، سرش پایین بود. همساده‌مون میگفت: «بی‌بی این علی چرا همه‌اش سرش پایینه؟ من نگاه بچه‌ها میکنم وقتی از مدرسه برمیگردن. این اینو میزنه. در خونه‌ی مردمو میزنن فرار میکنن. تو خونه‌ها رو سرک میکشن. اما علی سرش پایینه. حتی با خودش نمیگه ممکنه کسی سنگ بزنه. ماشینی دور از جونش بش بخوره» گفتمش: «یما، راه میری سرتو بالا بگیر. یه وقت زبونم لال به دری دیواری نخوری. سنگت نزنن» خندید و با چشمای قشنگش نگاهم کرد: «قسمت باشه سنگ بم بخوره میزنه. قسمت باشه تصادف کنم ماشین بم میخوره. اما شما بگو، اگه من سرمو بلند کردم و دختر همسایه‌مون دم در بود؟ اگه چشمم خورد به زن همسایه‌مون؟ چی بگم به خدا؟» همیشه میگفت «چی بگم به خدا؟»

 

 

 

 

 

مدرسه‌اش هیفده شهریور بود و خونه ما حصیرآباد. خیلی دور بود. بهش کرایه میدادم با اتوبوس بره. دو هزار میبردن و دو هزار میوردن. اما پیاده میرفت و دو هزارو قایم میکرد. اون روز همساده‌مون صدام کرد و گفت: «ننه علی، ندارم پنج هزار نون بخرم برای بچه‌هام، صبحونشون بدم برن مدرسه.» منم هیچ پولی نداشتم. خجالت‌زده دستمو گذاشتم رو دهنم که یعنی پولی ندارم. علی که شنید دوید سمتم. گفت: «یما اینطور نگو» گفتمش: «خب ندارم» رفت و با پول برگشت: «من ده هزار دارم. پنج هزار بده همساده صبحونه بده بچه‌هاش. پنج هزارم برا خواهر برادرام که ناهارشونو آماده کنی.» گفتمش: «قوربونت از کجاته؟» گفت: «همین کرایه رو که میدی پیاده میرم و میام. نگه داشتم برای این روزا»

 

هم سفره

 

نشسته بودم زیر پایش. یما هنوز از آن روزها میگفت: «خورشت قیمه و قورمه سبزی خیلی دوست داشت. سفره‌ رو کشیدم. ناهارشو گذاشتم. تا بسم الله گفت و خواست بخوره یکی درو زد. گفت: «کیه؟» گفتمش: «یما، فقیره» گفت: «بفرما بگو، بیاد داخل» علی اومد تو حیاط. موکت باز کرد. بشقاب برنج و کاسه خورشت و سبزی خوردنش رو آورد و گذاشت جلوی اون بنده‌ی خدا سید فقیره. یه تنگ آب هم گذاشت. نشست. اما خودش نون و سبزی میخورد. صداش زدم: «یما، قوربونت، قابلمه پر از غذاست، یه بشقاب دیگه واست میکشم» گفت: «من سهم غذامو دادم. این غذای برادرامه. نون و سبزی میخورم.» هر چی بگم از علی کم گفتم. من یه زن بیسواد بودم، علی خودش خودشو تربیت کرد.»

 

 

 

 

 

 

 

یما یک خط در میان یاد حاج قاسم و حاج علی می‌افتاد. یما زنی بود که دو بار دلش شکسته بود: «حاج قاسم که میومد میگفتمش سر چشممی مادر. مثل علی براش سفره مینداختم. دوستشون دارم. من حاج قاسم و حاج علی رو دوست دارم. من پسرامو دوست دارم. بین حاج قاسم و حاج علی فرق نگذاشتم. ببین ببین. الآنم عکس حاج قاسم و حاج علی پهلوی منن. پهلوی همن. من به حسین گفتم یه عکسی از حاج قاسم برام درست کن مثل عکس حاج علی که بزارم تو خونه‌ام. من مادر دو تا شهیدم؛ حاج قاسم و حاج علی. چشمام کور شه از غمشون. چشمام کور شه از غمشون...»

 

سردار علی هاشمی ایده‌پرداز عملیات خیبر بود. ثمره آن عملیات، تصرف جزایر مجنون با ۵۸ حلقه چاه نفت بود؛ عراق که برای باز پس گرفتن جزیره مجنون یک حمله سراسری را سازماندهی کرده بود با توپ پر به سمت این جزیره آمد. علی هاشمی و یارانش در مجنون بودند و مستقیما مورد حمله بالگرد‌های عراقی قرار گرفتند و پس از آن دیگر خبری از این فرمانده نشد، تا جایی که ۲۲ سال پس از جنگ نیز نام بردن از او ممنوع بود! هیچ کس حق نداشت نامی از او بیاورد و حتی به خیانت نیز متهمش کردند. 

 

بالاخره در سال ۱۳۸۹ پیکر وی پس از ۲۲ سال، در نزدیکی محل استقرار قرارگاه فرماندهی سپاه ششم کشف شد و در اهواز به خاک سپرده شد؛ فرمانده‌ای که وقتی از حاج قاسم سلیمانی پرسیدند که «شما در جنگ، نیروی علی هاشمی بودی؟» او محکم جواب داد «نه!»؛ و بعد از مکثی گفت «من نیروی مجید سیلاوی بودم و مجید سیلاوی نیروی علی هاشمی بود. مگر نیروی علی هاشمی بودن الکی بود؟»

 

پایان پیام/

alibagherikahkesh.blog.ir

بسم الله الرحمن الرحیم

 

انا لله و انا الیه راجعون

 

《مادران شهدا فرزندان حضرت زهرا (س) هستند》

 

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

 

درگذشت الگوی صبر و ایثار، بانوی فداکار حاجیه خانم « زکیه اهوازیان »، مادر بزرگوار شهید والامقام « سرلشکر شهید علی هاشمی »، موجب تاثر و تالم خاطر شد.

 

این مادر مومنه و فداکار که با توسل به ائمه اطهار (ع) و ایثارگر در راه دفاع از میهن اسلامی از عزیزترین سرمایه‌ خویش گذشت و فرزند خویش را در مسیر پاسداشت آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های والای الهی هدیه نمود و امروز پس از سال‌ها ایستادگی و مقاومت در برابر این رنج جانکاه به فرزند شهیدش پیوست.

 

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام، مصیبت وارده را به خانواده داغدار ایشان، خانواده های معظم شهدا و مردم شریف استان خوزستان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن فقیده سعیده رحمت واسعه و همنشینی با حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) و فرزند شهیدش و برای بازماندگان مکرم، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

صبح امروز شنبه 28 مردادماه سال 1402 ماموران انتظامی شهرستان مسجدسلیمان در اجرای حکم قضائی جهت دستگیری سارق مسلح به محل اختفای او اعزام شدند.

 

در این عملیات سارق به محض مشاهده پلیس اقدام به تیراندازی کرد که استواریکم سعید پویان بر اثر اصابت گلوله مجروح و به بیمارستان منتقل شد که به دلیل شدت جراحات وارده لحظاتی پیش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

آیین تشییع پیکر پاک و مطهر شهید سعید پویان در شهرستان‌‌های مسجدسلیمان و باغملک برگزار می‌شود.

 

در همین ارتباط سرهنگ حکیم عبداللهی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان اظهار کرد: آیین تشییع پیکر گلگون کفن شهید نظم و امنیت سعید پویان در شهرستان‌‌های مسجدسلیمان و باغملک برگزار می‌شود.

 

وی افزود: مراسم تشییع پیکر مطهر شهید نظم و امنیت ستوان سوم سعید پویان در روز یکشنبه مورخ 29 مرداد ماه ساعت 9 صبح در مسجد جامع نمره یک واقع در شهرستان مسجدسلیمان برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان بیان کرد: مراسم خاکسپاری نیز روز دوشنبه مورخه 30 مردادماه در شهرستان باغملک برگزار خواهد شد.

alibagherikahkesh.blog.ir

با حضور اقشار مختلف مردم پیکر پاک مادر سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام صادق(ع) معروف به سردار هور در اهواز تشییع می‌شود.

 

آیین تشییع زنده‌یاد زکیه اهوازیان ملقب به ننه علی مادر صبور و مهربان سردار سرلشکر شهید علی هاشمی صبح روز یکشنبه 29 مردادماه سال 1402 از ساعت 8 صبح آغاز می‌شود که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان اسلام، مدافعان حرم و بسیجیان در این مراسم حضور می‌یابند.

 

در همین ارتباط حسین هاشمی فرزند سردار سرلشکر شهید علی هاشمی اظهار کرد: تشییع پیکر پاک مادر مهربان سردار سرلشکر شهید علی هاشمی با حضور دوستان و همرزمان شهید در گلزار اهواز برگزار می‌شود.

 

وی افزود: پس از برگزاری آیین تشییع، پیکر پاک مادر سردار سرلشکر شهید علی هاشمی در جوار یادمان سردار هور در ابتدای گلزار شهدای اهواز آرام می‌گیرد.

 

زنده‌یاد زکیه اهوازیان ملقب به ننه علی مادر صبور و مهربان سردار سرلشکر شهید علی هاشمی از روزهای گذشته در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز بستری شده بود و چند روزی تحت مراقب پزشکان بود ولی بیش از این دوری فرزند را تاب نیاورد و بامداد امروز شنبه 28 مردادماه سال 1402 در آستانه سالروز شهادت حضرت رقیه خاتون(س) به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

 

آیین بزرگداشت مادر سردار سرلشکر شهید علی هاشمی امروز شنبه 28 مرداد در مسجد امیرالمومنین(ع) اهواز واقع در کوی شهید باهنر، بلوار معلم، جنب میدان شهدای قانا برگزار می‌شود.

 

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس از جمله نیروهای زیر مجموعه شهید علی هاشمی بود و از همان دوران به دیدار این مادر شهید می‌آمد و همیشه به او سر می‌زد و مادر خطابش می‌کرد.

 

سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام صادق(ع) در روز دهم شهریور ماه سال 1340 هجری شمسی در منطقه عامری اهواز دیده به جهان گشود.

 

با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمد و در سال 1359 پس از حمله کشور متجاوز عراق به خاک ایران، شهید علی هاشمی به همراه 40 نفر از نوجوانان و جوانان محله‌های حصیرآباد و آخر آسفالت اهواز به حمیدیه عزیمت کرد و تیپ 37 نور را تشکیل دادند.

 

شهید علی هاشمی بعد از عملیات بیت‌المقدس با حکم فرماندهی وقت کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مأمور به تشکیل قرارگاه سری نصرت به منظور شناسایی منطقه عمومی هورالهویزه (جزایر مجنون) شد.

 

پس از این انتصاب، کار خود را به منظور شناسایی منطقه عمومی هورالهویزه در خوزستان آغاز کرد که این شناسایی‌ها منجر به اجرای عملیات‌های بزرگی چون خیبر و بدر شد.

 

با توجه به لیاقت و شایستگی سردار سرلشکر شهید علی هاشمی در سال 1365 به فرماندهی سپاه ششم امام صادق(ع) منصوب شد.

 

در چهارم تیرماه سال 1367 دشمن بعثی اقدام به انجام تک شدیدی در جزایر مجنون می‌کند که سردار سرلشکر شهید علی هاشمی تا آخرین لحظه در کنار سایر رزمندگان اسلام در مقابل متجاوزان می‌ایستد و از خاک کشور دفاع می کند.

 

پس از یک نبرد نابرابر سرانجام شهید هاشمی به همراه چند تن از یارانش از جمله سردار شهید مهدی نریمی مسئول مخابرات قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق(ع)، سردار شهید حسن بهمنی فرمانده مخابرات قرارگاه تاکتیکی خاتم 4 و مسئول ارتباطات رادیویی مخابرات سپاه ششم امام جعفرصادق(ع) و سردار شهید محمود نویدی مسئول ادوات جنگی قرارگاه سری نصرت به شهادت می رسند که پیکر پاکشان در جبهه ماند.

 

خبر شناسایی پیکر پاک سردار سرلشکر شهید علی هاشمی در اردیبهشت‌ماه سال 1389 از سوی فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اعلام شد و مردم تهران با او وداع کردند.

 

پیکر پاک سردار سرلشکر شهید علی هاشمی پس از انتقال به خوزستان، در صبح روز 27 اردیبهشت‌ماه سال 1389 در یک آیین باشکوه با حضور مسئولان لشکری و کشوری در اهواز تشییع شد و در گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

 

پیکر 2 تن دیگر از همرزمان شهید علی هاشمی پس از سال‌ها غربت و بی‌نشانی به استان خوزستان بازگشت و در کنار هم در گلزار شهدای اهواز آرام گرفت ولی پیکر پاک سردار شهید محمود نویدی هنوز شناسایی نشد و بی‌نشان است.

 

شهید علی هاشمی در سن 27 سالگی شهد شیرین شهادت را نوشید و از او یک فرزند پسر به نام محمدحسین و یک دختر به یادگار مانده است.

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

لالا کن دختر زیبای شبنم، لالا کن روی زانوی شقایق

بخواب تا رنگ بی مهری نبینی، تو بیداریه که تلخه حقایق

تو مثل التماس من میمونی که یک شب روی شونه هاش چکیدم

سرم گرم نوازش های اون بود که خوابم برد و کوچش رو ندیدم…

 

🌹نازدانه نه ماهه شهید بویان که امروز حین دستگیری سارق مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمدند

 

#مظلوم_مقتدر

#شهدای_امنیت 

#شهدای_فراجا

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

 

وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

 

 

 

 

 

جان فشانی و ایثار انسان‌های فداکار و جان برکفی که همواره در جهت رسیدن به مقام رضای الهی برای خدمت به مردم و تأمین امنیت ملت بزرگ ایران تلاش و مجاهدت می‌نمایند و در این راه از زیباترین و شیرین‌ترین موهبت الهی یعنی جان خود می‌گذرند، در تاریخ این سرزمین همچون تصویری روشن در دیدگان این ملت نقش بسته است.

 

خبر تأسف بار و غم‌انگیز شهادت سرباز ولایی و وظیفه شناس ستوان سوم سعید بویان  از خدمتگزاران نیروی انتظامی شهرستان مسجدسلیمان که با قانون‌مداری و پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی نقشی مؤثر در برقراری نظم، امنیت و آرامش جامعه داشتند، موجب تأسف و تألم اینجانب شد.

 

بدون شک آرامش و آسایش امروز جامعه و تداوم آن، مدیون دلاوری‌ها، فداکاری‌ها، ایثارگری‌ها، هوشیاری‌ها و مجاهدت‌های سربازان دلیری است که شهدای بسیاری را در راه انقلاب و آرمان‌های بلند امام راحل (ره) و تأمین امنیت ایران اسلامی تقدیم کردند.

 

اینجانب وصال عاشقانه این نیروی با اخلاق، انقلابی، تلاشگر و خدوم را که خدمت به مردم و ایجاد نظم و امنیت از اصول کاریش بود و در آخرین مأموریت خویش حین انجام وظیفه در درگیری با سارقین مسلح، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به مقام رفیع شهادت رسید، به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)‌، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی، مردم شریف و عزیز استان خوزستان  و خانواده معظم ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند سبحان برای این شهید والامقام، رحمت واسعه، رضوان الهی و همنشینی با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برای خانواده مکرم و داغدار ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.

 

                      مهندس علی باقری کاکش

                        ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۲

 

alibagherikahkesh.blog.ir

به گزارش خبر روز ؛سرهنگ “حمیدرضا بهاروند “با اعلام این خبر اظهار داشت: صبح امروز (شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲) ماموران انتظامی در اجرای حکم قضائی جهت دستگیری سارق مسلح به محل اختفای او اعزام شدند.

 

وی افزود: در این عملیات سارق به محض مشاهده پلیس اقدام به تیراندازی کرد که استواریکم “سعید پویان” بر اثر اصابت گلوله مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

 

فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان با اشاره به متواری شدن سارق مسلح و تلاش پلیس برای دستگیری سارق، گفت: استواریکم “سعید پویان” علی‌رغم تلاش پزشکان به دلیل شدت جراحات وارده لحظاتی پیش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

فرماندهی انتظامی خوزستان شهادت استواریکم “سعید پویان” را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، کارکنان خدوم مجموعه انتظامی، خانواده معظم وی و مردم شهید پرور و انقلابی استان خوزستان تبریک و تسلیت گفت.

alibagherikahkesh.blog.ir

به گزارش خبر روز ؛ شهید سعید پویان جمعی آگاهی مسجدسلیمان که در درگیری با سارق مسلح تحت تعقیب به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

 

صبح امروز مامورین نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت برای دستگیری سارق سابقه دار اقدام کردند ، درگیری بین سارق مسلح و مامورین نیروی انتظامی رخ داد که سارق سابقه دار با سلاح گرم اقدام به تیراندازی به مامورین پلیس کرد و یکی از مامورین خدوم نیروی انتظامی در این درگیری به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

 

گزارش تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد

alibagherikahkesh.blog.ir

مادر سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام صادق(ع) معروف به سردار هور آسمانی شد و به فرزند شهیدش پیوست.

به گزارش خبر روز ؛مادر صبور و مهربان سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام صادق(ع) معروف به سردار هور پس از سال‌ها فراق فرزند، آسمانی شد و به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

 

زنده‌یاد زکیه اهوازیان ملقب به ننه علی مادر صبور م مهربان سردار سرلشکر شهید علی هاشمی از روزهای گذشته در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز بستری شده بود و چند روزی تحت مراقب پزشکان بود ولی بیش از این دوری فرزند را تاب نیاورد و در آستانه سالروز شهادت حضرت رقیه خاتون(س) به دیدار او رفت.

 

مادر سردار سرلشکر شهید علی هاشمی از روز چهارم تیرماه سال 1367 داغ فرزند را دیده بود ولی سال‌های سال چشم‌انتظار بازگشت پیکر پاک او بود تا اینکه پس از 22 سال خبر شناسایی او را دریافت کرد و در اردیبهشت سال 1389 فرزند خود را در آغوش کشید.

 

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران از دوران دفاع مقدس به دیدار این مادر شهید می‌آمد و همیشه به او سر می‌زد و مادر شهید علی هاشمی را مادر خطاب می‌کرد.

 

سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام صادق(ع) در روز دهم شهریور ماه سال 1340 هجری شمسی در اهواز دیده به جهان گشود.

 

با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمد و در سال 1359 پس از حمله کشور متجاوز عراق به خاک ایران، شهید علی هاشمی به همراه 40 نفر از نوجوانان و جوانان محله‌های حصیرآباد و آخر آسفالت اهواز به حمیدیه عزیمت کرد و تیپ 37 نور را تشکیل دادند.

 

شهید علی هاشمی بعد از عملیات بیت‌المقدس با حکم فرماندهی وقت کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مأمور به تشکیل قرارگاه سری نصرت به منظور شناسایی منطقه عمومی هورالهویزه (جزایر مجنون) شد.

 

پس از این انتصاب، کار خود را به منظور شناسایی منطقه عمومی هورالهویزه در خوزستان آغاز کرد که این شناسایی‌ها منجر به اجرای عملیات‌های بزرگی چون خیبر و بدر شد.

 

با توجه به لیاقت و شایستگی سردار سرلشکر شهید علی هاشمی در سال 1365 به فرماندهی سپاه ششم امام صادق(ع) منصوب شد.

 

در چهارم تیرماه سال 1367 دشمن بعثی اقدام به انجام تک شدیدی در جزایر مجنون می‌کند که سردار سرلشکر شهید علی هاشمی تا آخرین لحظه در کنار سایر رزمندگان اسلام در مقابل متجاوزان می‌ایستد و از خاک کشور دفاع می کند.

 

پس از یک نبرد نابرابر سرانجام شهید هاشمی به همراه چند تن از یارانش از جمله سردار شهید مهدی نریمی مسئول مخابرات قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق(ع)، سردار شهید حسن بهمنی فرمانده مخابرات قرارگاه تاکتیکی خاتم 4 و مسئول ارتباطات رادیویی مخابرات سپاه ششم امام جعفرصادق(ع) و سردار شهید محمود نویدی مسئول ادوات جنگی قرارگاه سری نصرت به شهادت می رسند که پیکر پاکشان در جبهه ماند.

 

خبر شناسایی پیکر پاک سردار سرلشکر شهید علی هاشمی در اردیبهشت‌ماه سال 1389 از سوی فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اعلام شد و مردم تهران با او وداع کردند.

 

پیکر پاک سردار سرلشکر شهید علی هاشمی پس از انتقال به خوزستان، در صبح روز 27 اردیبهشت‌ماه سال 1389 در یک آیین باشکوه با حضور مسئولان لشکری و کشوری در اهواز تشییع شد و در گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

 

پیکر 2 تن دیگر از همرزمان شهید علی هاشمی پس از سال‌ها غربت و بی‌نشانی به استان خوزستان بازگشت و در کنار هم در گلزار شهدای اهواز آرام گرفت ولی پیکر پاک سردار شهید محمود نویدی هنوز شناسایی نشد و بی‌نشان است.

 

شهید علی هاشمی در سن 27 سالگی شهد شیرین شهادت را نوشید و از او یک فرزند پسر به نام محمدحسین و یک دختر به یادگار مانده است.

alibagherikahkesh.blog.ir

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

وزارت اطلاعات از بازداشت و معدوم شدن ۱۹۶ تروریست تکفیری بین دو حادثه حرم حضرت شاهچراغ (ع) خبرداد.

به گزارش خبر روز ؛ وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای درباره حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) اعلام کرد:

 

« پیش از حادثه سال گذشته در آن حرم شریف، عوامل تروریسم تکفیری تلاش‌های متعددی برای انجام عملیات تروریستی علیه مشاهد شریف، بقاع متبرک، هیآت و دیگر اماکن تجمع مردم متدین کشور طراحی کرده بودند که با تلاش‌های هوشیارانه و شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) و همکاری دیگر حافظان امنیت کشور، از وقوع آن‌ها جلوگیری شده بود.

 

بازداشت و معدوم شدن ۱۹۶ تروریست تکفیری بین دو حادثه حرم حضرت شاهچراغ (ع) آن پیشگیری مقتدرانه؛ خالقان تروریسم تکفیری را به تغییر راهبرد و اعزام تروریست¬های غیرایرانی رهنمون ساخت. براین اساس در واقعه سال گذشته، تمامی اعضای تیم تروریستی، اعم از عناصر عملیاتی، پشتیبانی و هدایت صحنه از عناصر بیگانه انتخاب و تنها چند روز پیش از عملیات وارد کشور شده بودند.

 

در مجموعه عملیات‌های معطوف به واقعه سال گذشته، ۲۶ عامل تکفیری دستگیر شدند 

همچنان که در اطلاعیه مورخ ۱۶ آبان سال گذشته اعلام شد، با اعمال گسترده‌ترین تدابیر اطلاعاتی، امنیتی و فنّی، نه تنها تمامی اعضا و مرتبطین آن تیم ترویستی شناسایی و بازداشت شدند، بلکه تعداد دیگری از عواملی که برای عملیات‌های مشابه وارد کشور شده یا به هر شکلی و در هر حدی با تروریسم تکفیری مرتبط بودند، شناسایی و بازداشت شدند.

 

به این ترتیب در مجموعه عملیات‌های معطوف به واقعه سال گذشته، ۲۶ عامل تکفیری دستگیر شدند که جملگی، غیرایرانی و از ملیت‌های جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان بودند.

 

گروهک آمریکا ساخته داعش که مسئولیت عملیات سال گذشته را برعهده گرفته بود، پس از محاکمه و مجازات تعدادی از عوامل آن جنایت اعلام نمود که به عملیات انتقامی مبادرت خواهد ورزید.

 

عامل عملیات تروریستی اخیر دقیقاً از سنخ همان تروریست‌های تکفیری پیش گفته است 

از آن پس تروریست‌های متعددی را به سوی خاک پاک ایران روانه کرد که جملگی تروریست ها، یا در مبدأ یا در مرز‌های کشور، در درگیری با سربازان گمنام امام زمان (عج) معدوم شدند و یا در داخل دستگیر و در مسیر محاکمه قرار گرفتند.

 

بدین سان از حادثه اول تا دوم حرم مطهر، تعداد ۱۹۶ تروریست تکفیری معدوم یا بازداشت شدند.

 

عامل عملیات تروریستی اخیر دقیقاً از سنخ همان تروریست‌های تکفیری پیش گفته است که با کمال تأسف و دریغ به داخل کشور رخنه نموده است.

 

او نیز همچون تروریست معدوم سال گذشته، تبعه کشور تاجیکستان است که از طریق سکوی خارجی تلگرام با گروهک داعش آشنا و جذب آن شده است.

 

وی برای ورود به ایران از کشور‌های تاجیکستان، ترکیه و پاکستان عبور کرده، سپس در ولایت بدخشان افغانستان آموزش دیده و از مرز‌های شرقی به طور غیرقانونی وارد کشور شده است.

 

 انتخاب زمان انجام هر دو عملیات تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ کاملاً معنادار است

در ایران از طریق همان سکوی خارجی (تلگرام) با سرپُل‌های هدایت¬کننده عملیات برای دریافت دستورالعمل و اسلحه در ارتباط بوده و نهایتاً در تاریخ یکشنبه ۲۲ مرداد ماه دست به عملیات تروریستی زده است. انتخاب زمان انجام هر دو عملیات تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ کاملاً معنادار است. در سال گذشته، همزمان با اغتشاشات دشمن ساخته پاییز و در سال جاری، در آستانه سالگرد آن وقایع.

 

اما علاوه بر این نوع عملیات، کارفرمایان غربی - صهیونیستی داعش در ماه¬های گذشته گونه‌های دیگری از مزدوران خود را نیز برای انجام انواع عملیات خرابکارانه آموزش داده، تجهیز نموده و آماده اقدامات خرابکارانه کرده بودند که با الطاف الهی، تمامی آن‌ها شناسایی و مورد ضربه قرار گرفتند.

 

تنها در پرونده کشف ۴۳ بمب در ۷ استان کشور که برای کارگذاری در هیآت و بقاع متبرکه در دهه اول محرم و مزار مطهر سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و برخی تأسیسات حساس کشور تدارک دیده بودند (موضوع اطلاعیه مورخ دوم مرداد ماه جاری این وزارت)، ۱۴ تروریست مجهز و آماده عملیات دستگیر شدند.

 

سکوت مدعیان اروپایی مبارزه با تروریسم در عملیات تروریستی اخیر همراه با پایکوبی رسانه‌های وابسته به آن‌ها آدرسی از باشگاه آفریننده تروریسم تکفیری است

 در روز‌های اخیر، عناصر مهم دیگر اعزامی از سوی کانون‌های تروریست پرور، در تور‌ها و تله‌های امنیتی گرفتار شدند که در زمان مقتضی پیرامون آن‌ها اطلاع¬رسانی خواهد شد. 

 

سربازان گمنام امام زمان (عج) گرچه همه توش و توان و تلاش خود را برای مقابله با اشکال گوناگون تروریسم به کار برده و سناریو‌های مختلف و متنوع آن را تاکنون خنثی و هسته‌های متعدد عملیاتی را در مبدأ یا در داخل کشور منهدم کرده اند، با این¬حال مجموعه مجاهدت‌های اعلام شده و ناشده خود را توجیه گر وقوع حتی یک رویداد تلخ و تأسف بار تروریستی نمی‌دانند؛ لذا همزمان با ادامه تحقیقات همه¬جانبه پیرامون حادثه اخیر، تأکید می‌کنند با افزایش و تقویت همکاری، همراهی و هم افزایی کلیه اعضای جامعه اطلاعاتی کشور و به کارگیری همه تدابیر مقتضی، وظیفه¬ی مقدس صیانت از امنیتِ کشور و مردم را بیش از پیش عمق و گسترش خواهند داد.

 

 تعهد نسبت به شناسایی و مجازات کلیه عوامل دخیل در آن جنایت، همچون واقعه سال گذشته، قطعی است کما اینکه در این چند روز نیز با همکاری تنگاتنگ وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، فرماندهی انتظامی و دستگاه قضایی کشور، تعدادی از عناصر مرتبط با جنایت، شناسایی و بازداشت شده اند.

 

منجمله کلیدی‌ترین عنصر پشتیبانی عملیات تروریستی، مستقر در ایران و مرتبط مستقیم با مسئول عملیاتی داعش (در سوریه و افغانستان) به فضل الهی شناسایی و دستگیر شد. 

 

از رژیم ایالات متحده که پدید آورنده داعش است و پس از انهدام آن توسط جبهه مقاومت اسلامی، اکنون در پی «احیای جسد متعفن» آن است، مسلماً انتظاری نیست.

 

اما سکوت مدعیان اروپایی مبارزه با تروریسم در پیرامون عملیات تروریستی اخیر همراه با پایکوبی مستانه رسانه‌های وابسته به آن‌ها در این قبال، نه تنها مصداق واضح دیگری از ریاکاری و استاندارد‌های دوگانه آنهاست بلکه میتواند آدرسی دیگر از باشگاه آفریننده و حامی تروریسم تکفیری را نشان دهد.»

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

نشریه ترکیه‌ای مدعی شد که یکی از فرماندهان ارشد یک گروه کُردی مخالف جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق ناپدید شده است.

 

 نشریه اولوسال ترکیه به نقل از منابع خبری خود در اقلیم کردستان عراق از ناپدید شدن یکی از فرماندهان ارشد یکی از گروههای کُرد مخالف ایران در این منطقه خبر داد.

 

در این گزارش با عنوان "آن تروریست در دست کدام سازمان اطلاعاتی است" آمده است: هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده، اما در حال حاضر گروههای تروریستی پژاک، حزب کومله، حزب دموکرات و حزب پاک در اقلیم کردستان حضور داشته و علیه جمهوری اسلامی فعالیت سیاسی و نظامی دارند. گفته شده که تهران در این حادثه نقش داشته است.

 

مدتی پیش نیز تعدادی از اعضای حزب دموکرات در اقلیم کردستان عراق کشته شدند که رسانه ها و رهبران این حزب، تهران را مسئول این موضوع می دانستند.

 

مدتی پیش سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به مقامات اقلیم کردستان عراق هشدار داد که تا اول مهر ماه فرصت دارند گروههای ضد ایرانی کرد فعال در اقلیم را خلع سلاح کنند، در غیر اینصورت تهران اقدام به عملیات نظامی خواهد کرد.

alibagherikahkesh.blog.ir