⚫ بِسْمِ اَللّهِ اَلرَّحْمنِ اَلرَّحِیمِ ⚫

نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ
متولد 1996 در MIS ، خبرنگار و روزنامه نگار
شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال( کد شامد): 1-1-765329-64-0-1
در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند و روح ها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ اما در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، و روح‌ ها میروند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است.
نوشتن، یک عمل هنرى است ؛زیادتر نگویید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست

🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻

💮بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ💮

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿٢٥٦﴾
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾

🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

۶۴ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

در دهمین روز از مسابقات جهانی تیراندازی در مصر، هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر زنان به عنوان نخستین ورزشکار ایرانی موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.

در مرحله مقدماتی تپانچه ۲۵ متر، هانیه رستمیان با ثبت امتیاز ۵۸۸ و ضمن شکستن رکورد خود، به عنوان نفر دوم به جمع ۸ نفر پایانی صعود کرد.

در دور دوم تیراندازان در دو گروه ۴ نفره با هم به رقابت پرداختند که هانیه رستمیان در رده سوم گروه دوم ایستاد.

با توجه به اینکه تیرانداز آلمانی، نفر اول گروه اول پیش‌تر در مسابقات قهرمانی اروپا سهمیه المپیک پاریس را کسب کرده بود، رستمیان به عنوان نفر پنجم سهمیه المپیک ۲۰۲۴ را کسب کرد تا اولین سهمیه ایران در المپیک پاریس به نام او ثبت شود.

alibagherikahkesh.blog.ir

 بیانیه سازمان نظام پزشکی به شرح ذیل است:

همکاران ارجمند

اعضای محترم مجمع عمومی نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

با سلام

احتراما ضمن تشکر از دغدغه‌های دلسوزانه همه شما عزیزان در خصوص حوادث اخیر و بنا بر ضرورت اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌شده توسط سازمان نظام پزشکی و پیگیری‌های صورت‌گرفته در راستای مطالبات ارکان مختلف سازمان و اعضای محترم جامعه پزشکی کشور، موارد زیر به استحضار رسانده می‌شود:

۱- پس از فوت تاسف‌بار مرحومه خانم مهسا امینی در روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۵ رئیس کل سازمان در تاریخ یکشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ با حضور در بیمارستان کسری و جلسه با مدیر عامل محترم و مسئول محترم فنی بیمارستان روند بستری و اقدامات درمانی انجام‌شده و پرونده را بررسی (کرد) و نظرات افراد حاضر در جلسه استماع شد.

۲- در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۸ رئیس سازمان طی تماس تلفنی با دادستان محترم کل کشور و معاون محترم امنیتی انتظامی وزیر کشور و دبیر شورای امنیت کشور، ضمن اعلام دغدغه جامعه پزشکی، خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب پزشکی شدند.

۳- در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۸ طی نامه‌ای به وزیر محترم کشور درخواست شد کمیته حقیقت‌یاب پزشکی با حضور سازمان نظام پزشکی و نماینده انجمن‌های علمی ذیربط تشکیل شود.

۴- در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۹ در جلسه‌ای با حضور وزیر محترم کشور و معاون محترم امنیتی انتظامی، ضمن بیان دغدغه‌ها و مطالبات جامعه پزشکی درخواست کتبی تشکیل کمیته حقیقت‌یاب تقدیم وزیر محترم کشور شد که مورد استقبال وی قرار گرفت.

۵- همان روز ۰۶/۲۹/ ۱۴۰۱ متعاقب نامه دبیر شورای امنیت کشور جهت تشکیل کمیته مذکور، طی نامه‌ای از انجمن‌های علمی درخواست شد نماینده انجمن را جهت حضور در جلسه معرفی نمایند.

۶- عصر همان روز (۱۴۰۱/۰۶/۲۹) با حضور نمایندگان انجمن‌های علمی مذکور و ریاست محترم سازمان پزشکی قانونی، رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی، معاون محترم درمان وزیر بهداشت و نایب‌رئیس محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اولین جلسه در وزارت کشور و در حضور دبیر شورای امنیت کشور برگزار و همه جوانب موضوع و مستندات پرونده به طور کامل بررسی شد.

۷- پیرو انتشار CT اسکن مغز منتسب به خانم امینی، در تاریخ۱۴۰۱/۰۶/۲۹ سازمان نظام پزشکی طی استعلامی از بورد رادیولوژی درخواست کرد نظر علمی خود را در خصوص یافته‌های CT اسکن مذکور اعلام نماید.

۸- در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۰طی نامه‌ای به وزیر محترم کشور بر ادامه کار کمیته تا نتیجه نهایی و نیز استفاده از ظرفیت عظیم انجمن‌های علمی - تخصصی در راستای دفاع از حقوق مردم تاکید شد.

۹- متعاقب درخواست تعدادی از اعضای محترم مجمع عمومی نظام پزشکی از رئیس سازمان پزشکی قانونی دال بر لحاظ‌نمودن دقت و رعایت موازین علمی در بررسی پرونده، این درخواست حضوری تحویل رئیس محترم سازمان پزشکی قانونی شد که در تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۲ خطاب به رئیس محترم مجمع عمومی پاسخ آن از سوی پزشکی قانونی واصل شد.

۱۰- در پی دغدغه تعدادی از همکاران در خصوص احتمال استفاده غیر درمانی از آمبولانس‌ها و نیز حمله به آمبولانس‌های در حال ماموریت، در تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۶ طی مکاتبه‌ای با دبیر محترم شورای امنیت کشور، این موضوع منعکس و علاوه بر آن طی جلسات و تماس‌های متعدد با نهادهای ذیربط موضوع پیگیری شد.

۱۱- پیرو نامه تعدادی از اعضای محترم جامعه پزشکی و رؤسای شعب نظام پزشکی کشور مبنی بر پیگیری برخی نگرانی‌ها و دغدغه‌ها، خطاب به ریاست کل سازمان، رئیس شورای عالی و رئیس مجمع عمومی، رئیس کل سازمان طی تماس با ریاست محترم مجمع و شورایعالی مراتب را مطرح و پس از کسب نظرات و ارشادات ایشان و نیز ارائه گزارش پیگیری‌های انجام‌شده، علاوه بر طرح مفاد نامه مذکور در جلسات متعدد با مسئولین امنیتی، انتظامی و قضایی کشور، طی مصاحبه‌ای با یک خبرگزاری رسمی، این درخواست‌ها و نگرانی‌ها و مواضع سازمان را به صورت علنی بیان نمودند.

۱۲- علی رغم برخی برداشت‌ها از متن تقطیع‌شده مصاحبه توسط تعدادی از همکاران، در این مصاحبه به وضوح بر موارد ذیل تاکید شد:

- رسیدگی به پرونده خانم امینی با صداقت کامل
- درمان همه مصدومین در همه مراکز درمانی بدون سوگیری
- استفاده از خودروهای امدادی در راستای وظیفه اصلی خود
- در کنار مردم بودن جامعه پزشکی و پیگیری خواسته‌ها و بیان اعتراضات خود از مسیر منطقی
- لزوم ایجاد فضای امن برای بیان انتقادها و اعتراضات در کشور
- معترضین و منتقدین مدافع تمامیت ارضی کشور و خواهان پیشرفت کشور هستند
- جامعه پزشکی ضمن بیان اعتراضات و انتقادات خود با اغتشاش و آسیب‌زدن به اموال عمومی مخالف است.
- استفاده برخی عناصر تجزیه‌طلب و اغتشاش‌گر از این حادثه و مخدوش‌کردن فضای اعتراض مسالمت‌آمیز، مردود و غیر قابل قبول است و لازم است مرز اعتراض از اغتشاش توسط مسئولین محترم کشور جدا شود.

لذا در هیچ جای این مصاحبه، مطلبی دال بر اینکه معترضین، اغتشاشگر هستند بیان نشده است.

۱۳- متعاقب درخواست همکاران برای پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان احتمالی جامعه پزشکی، طی نامه‌ای به دادستان کل محترم کشور و در تماس‌های متعدد رئیس کل سازمان با مسئولین امنیتی و قضائی مختلف، موضوع در حال پیگیری می‌باشد.

۱۴- در جلسه شورایعالی سازمان نظام پزشکی (۱۴۰۱/۰۷/۰۷) و نیز در جلسه مجمع انجمن‌های علمی پزشکی مورخه (۰۷/۲۰/ ۱۴۰۱) گزارش اقدامات انجام‌شده و پرونده مذکور توسط رئیس کل سازمان به اطلاع اعضای محترم رسانده شد.

۱۵- تمامی مراتب فوق به طور کامل و مستند در زمان برگزاری مجمع عمومی سازمان، به حول و قوه الهی به استحضار اعضای محترم مجمع رسانده خواهد شد.

روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

alibagherikahkesh.blog.ir

در روز‌های گذشته شایعات زیادی پیرامون بررسی درخواست تعلیق فدراسیون فوتبال ایران و حذف تیم‌ملی از جام جهانی در رسانه‌های مهم دنیا منتشر شد و حتی کالچو مرکاتو ایتالیا، پا را فراتر گذاشت و گفت که این موضوع در جلسه روز شنبه فیفا بررسی خواهد شد.

اما با انتشار دستور جلسه مربوط به گردهمایی روز شنبه شورای فیفا مشخص شده که در این جلسه هیچ مورد مربوط به فوتبال ایران و تحریم آن از سوی فدراسیون جهانی فوتبال مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

این جلسه از ساعت یک بامداد به وقت ایران در اوکلند نیوزلند برگزار خواهد شد و بر اساس اعلام وبسایت رسمی فیفا، قرار است در این گردهمایی موارد متعددی بررسی شوند که در هشت سرفصل خلاصه شده‌اند که هر یک از اهمیت خاصی برخوردار هستند و از جمله آن‌ها باید به مواردی، چون موارد مربوط به شورای فیفا، قوانین فیفا، مجمع هیئت جهانی فوتبال و... اشاره کرد.

نکته مهم اینکه گفته می‌شد مورد تعلیق فدراسیون ایران در دستور کار شورای فیفا خواهد بود اما در بین 7 مورد اعلام شده، اثری از این موضوع دیده نمی‌شود. تصویب قوانین در مورد نقل و انتقالات، تاریخ جام جهانی جوانان، مکان برگزاری کنگره فیفا، بررسی وضعیت فدراسیون گینه و پاکستان، رفع تعلیق فدراسیون فوتبال هند، وضعیت فدراسیون فوتبال السالوادور و... مواردی هستند که توسط این شورا واکاوی می‌شوند.

در بخش مربوط به قوانین فیفا نیز قرار است مسائلی نظیر قوانین انضباطی، نقل و انتقالات، منشور اخلاقی فیفا و... مورد اصلاح قرار بگیرند.

با این حال این گمانه‌زنی وجود داشت که مسئله حقوقی مربوط به ایران در پایان جلسه و در بخش سایر موارد بررسی شود اما هیچ اثری از این موضوع در بخش مربوط به «متفرقه» هم دیده نمی‌شود.

در این قسمت مواردی نظیر کووید-19، جام جهانی زنان استرالیا و نیوزلند، مسائل مربوط به گروه کاری کمیته عادی سازی وجود دارد. در این قسمت یک مورد مربوط به ماده 72 اساسنامه فیفا وجود دارد که شبهه برانگیز است اما نگاهی به این بخش از اساسنامه نشان می‌دهد که ماده 72 در مورد موضوعات مربوط به حق پخش است.

همچنین در قسمت ششم بخش متفرقه آماده که بررسی آمادگی در جام جهانی 2022 قطر در دستور کار این جلسه خواهد بود اما هیچ جزئیات دیگری در این باره نیامده و باید منتظر ماند و دید که این دستور کار چه موضوعاتی را بررسی خواهد کرد.

وبسایت رسمی فیفا این دستور جلسه را منتشر کرده است

alibagherikahkesh.blog.ir

اواخر ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ درست در روزهایی که ترامپ در حال چیدن پازل‌های پروژه فشار حداکثری روی مدرم ایران بود؛ یک هواپیمای کوچک متعلق به خطوط هوایی سوئد «Malmo Airlines» روی باند فرودگاه نظامی ردستون در شهر هانتسوبل ایالت آلاباما روی زمین نشسته و سرنشینان آن بلافاصله سوار یک هلیکوپتر متعلق به سازمان سیا شده تا راهی واشنگتن شوند. ساعتی بعد مسافران پرواز بدون ارائه گذرنامه و مدارک شناسایی از درب خروجی فرودگاه خارج‌شده و به محل اقامت خود منتقل می‌شوند.

دو هفته پس از ورود این میهمانان ناخوانده به خاک آمریکا وب‌سایت المانیتور به افشای این قرار خاص در آمریکا پرداخته و می‌نویسد که دو رهبر کرد اپوزیسیون ضد ایرانی بوده و در طول مدت اقامت خود در واشنگتن علاوه بر دیدار با مقامات میز ایران در وزارت خارجه آمریکا با تعدادی از افسران سازمان موساد و سیا نیز دیدار کرده‌اند. المانیتور در ادامه نوشته بود که هدف از این دیدارها تغییر آرایش گروه‌های مسلح تروریست در اطراف مرزهای ایران بوده است!

مدتی پس از پایان این دیدارهای خاص سیاسی در خاک آمریکا روزنامه صهیونیستی هاآرتس می‌نویسد که رهبران دو حزب (گروهک تروریستی) حزب دموکرات کردستان و نیز کومله با آمریکایی‌ها و نیز افسران موساد در واشنگتن دیدار کرده‌اند. هجری در آن مسافرت علاوه بر گفتگوهای امنیتی با مسئولان بخش دموکراسی، حقوق بشر و کار در وزارت خارجه آمریکا نیز دیدار داشته و در چند جلسه مربوط به اتاق فکر آن وزارت خانه نیز شرکت کرده است.

کم‌کم مشخص می‌شد کهِ چرا سازمان سیا به‌صورت مخفیانه رهبران دو گروهم تروریستی را به خاک آمریکا برده و برای آن‌ها جلسات کاری در نظر گرفته است. دریکی از این جلسات افسران سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی از هجری خواسته بودند تا مقدمات آشتی در گروهک را فراهم کرده تا حزب دموکرات کردستان ایران (حدکا) با حزب دموکرات کردستان (حدک) علیه مردم ایران باهم متحد شوند. دریکی از جلسات که اسناد آن منتشرشده آمده بود که اگر گروهک‌های کرد باهم متحد بهتر می‌توانند از کشورهای غربی سرویس بگیرند؛ از سویی احزاب چپ (مارکسیستی و کمونیستی) را دور گروهک‌های کرد سازمان‌دهی کرده و می‌تواند مبدأ اتحاد اپوزسیون چپ علیه جمهوری اسلامی ایران باشد. افسر گروهک تروریستی موساد در یک جلسه خصوصی به هجری گفته بود که اگر چپ متحد شود بقیه را به گروهک‌های ضدانقلاب را به دنبال خود خواهد کشید، او گفته بود که موتور محرک آشوب در ایران اسلحه گروهکی است!

سفر مخفیانه رهبران دو گروهک تروریستی به آمریکا

 

تروریست‌ها با یکدیگر متحد می‌شوند

اما افشای خبر سفر محرمانه رهبران دو گروهک تروریستی به خاک آمریکا برای آن‌ها گران تمام شد! تا پیش‌ازاین سابقه نداشت که یک گروهک ضدانقلاب بدون پوشش لازم با سرویس‌ها ارتباط گرفته و تصاویر آن در رسانه‌ها منتشر شود. ازاین‌رو گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان مجبور شد با انتشار یک بیانیه دیدار هجری در آمریکا را خبری کرده و بخشی از آن را تشریح کند.

در این بیانیه عجیب آمده بود که خلاف دیدارهای پیشین که اکثراً مباحث حقوق بشری موردبحث قرار می‌گرفت، نشست اخیر حول محور مجموعه‌ای از مسائل مهم سیاسی و تأثیرگذار بر ایران و نقش حزب دمکرات می‌چرخید هیئت‌های آمریکایی خواستار شنیدن و درک خواست‌های ملت کورد (گروهک ضد کردی دموکرات) بودند.

مصطفی هجری

مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری لندن که یک اتاق فکر ضد ایرانی در آمریکاست نیز با انتشار یک بیانیه‌ای نوشته که بر اساس دیدگاه پرزیدنت دونالد ترامپ در مسائل خاورمیانه و به‌طور اخص در مورد ایران در ماه ژوئن هجری و یک رهبر دیگر کرد را برای گفت‌وگو در مورد مسائل ایران دعوت کرده است. این بیانیه باهدف سفیدسازی و پاک کردن رد پای سازمان سیا از سوی این مرکز راهبردی و مطالعاتی منتشر شد.

اما الی‌ام گولد، مشاور ارشد رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری لندن گاف بزرگی داده و اهداف سفر تروریست‌ها به آمریکا را لو دارد؛ این مقام آمریکایی دراین‌باره گفته بود که ما نیاز داریم که اقداماتی قاطع انجام دهیم اما سؤال اینجاست که چگونه؟ به‌وسیلهٔ گفت‌وگو با رهبران کرد که ریاست برخی گروه‌های اپوزیسیون را در ایران در دست دارند، باید تلاش کنیم تا تغییر را در رهبری آن کشور رقم بزنیم.» مرکز لندن که جلسات منظمی را در مورد استقلال کردستان برگزار کرده است، خواستار آن نشده که مانند افغانستان و عراق، در ایران نیز مداخله مستقیم آمریکا انجام شود.

الی‌ام گولد در ادامه گروهک‌های تروریستی کرد را شریک راهبردی آمریکا خوانده و گفته بود:

 دولت آمریکا تلاش می‌کند تا نوعی توافق دفاعی انجام شود که ملت‌هایی که دیدگاه‌های مشترکی با یکدیگر دارند، گردهم آیند و تمهیدات نظامی لازم برای ایجاد ثبات فراهم شود. پشت‌صحنه، به نظر می‌رسد که گروه‌های کرد اپوزیسیون خود را به‌عنوان یک شریک ایده آل مطرح می‌کنند زیرا پتانسیل نظامی مناسبی مانند جنگجویان مسلح و منابع اطلاعاتی انسانی در داخل ایران دارند.

گروهک های تروریستی مارک سیستی

ایجاد شرکت سیاسی میان گروهک‌هایی تروریست با مرام مارکسیستی و آمریکایی‌ها طنز جالبی بود؛ درحالی‌که چپ‌ها به‌صورت راهبردی با امپریالیسم تضاد دارند؛ دو گروهک کرد با تیپولوژی خشن و چپ به مزدور آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بدل شده و قرار بود پیاده‌نظام ترور و خشونت در داخل کشور باشند! بعدها یکی از اعضای گروهک ضد ایرانی حکمتیست در سوئد هم‌پیمانی کردها با آمریکایی‌ها را مورد تمسخر قرار داده و آن‌ها را مانند سازمان مجاهدین خلق (گروهک منافقین) چپ آمریکایی خواند!

موقعیت متزلزل دو گروهک تروریستی کرد باعث شد تا رهبران آن به زبان آمده و پشت پرده سفر به آمریکا را اعلام کنند. هجری به شبکه کردستان ۲۴ گفت که ما کردهای ایران متحدترین نیروی اپوزیسیون هستیم. ما تلاش می‌کنیم تا دوستان و شرکایی را برای ایفای نقشی حساس در تغییر رژیم جمهوری اسلامی به سمت خود جلب کنیم. این سخنان کلمه به کلمه همان حرف‌هایی بود که افسر موساد در ایجاد تاکتیک هم‌پیمانی میان ضدانقلاب در دهان هجری گذاشته بود.

 افسر موساد از جانب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به رهبر گروهک حزب دموکرات قول داده بود که اگر نظام در ایران تغییر کند، او به بارزانی ایران تبدیل‌شده و می‌تواند با جدا کردن کردستان از خاک ایران برای خودش اقلیم جدا بزند. جالب آنکه این سخنان هجری بعدها از آرشیو تلویزیون کردستان ۲۴ پاک شد!

عبدالله مهتدی از حزب کومله نیز که همراه با هجری شرکت کرده بود، پیام مشابهی را منعکس کرد و گفت که «تغییر رژیم» در ملاقات او و هجری در واشینگتن، شامل انستیتو هودسون و انستیتو واشینگتن برای سیاست‌گذاری خاور نزدیک، به بحث گذاشته شده است.

عبدالله مهتدی

طرح موزاییک کردن ایران با هدایت تروریستی

سال ۲۰۰۴ دانشگاه گوتنبرگ در سوئد از ابوالحسن بنی‌صدر رئیس‌جمهور معزول و فراری دعوت کرد تا برای آینده ایران یک سخنرانی انجام دهد. بنی‌صدر در آن جلسه طرحی عجیب را پیشنهاد داد، او آن روز گفته بود که تنها راه تغییر رژیم در ایران موزاییک کردن آن است! اشاره بنی‌صدر آن بود که ایران باید چندتکه شود و مناطقی چون کردستان، خوزستان و بلوچستان از خاک ایران جدا شود. معاون رجوی گفته بود که ایران یا بیابان سوزان می‌شود یا موزاییکی...

این ایده آن سال‌ها مورد اقبال آمریکایی‌ها قرار نگرفت اما سال ۲۰۱۷ جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ دوباره طرح را روی میز قرارداد. جان بولتون پیش از آن‌که مشاور امنیت ملی شود، گزارشی را منتشر کرد که در آن به‌طور علنی از دولت ترامپ خواسته بود تا با خروج از توافق اتمی به ایران فشار بیاورد و به ناآرامی‌ها در داخل ایران دامن بزند. این نوشته که عنوان آن «استراتژی خروج از توافق اتمی» نگارش شده بود توصیه می‌کرد که آمریکا از خواسته‌های ملی کردها، ازجمله کردهای ایران، عراق و سوریه پشتیبانی کند و به بلوچ‌ها، اعراب خوزستان و دیگران کمک کند. او تأکید کرده بود که ایران باید در صدر اولویت‌های دیپلماتیک دولت باشد و زمان، توجه و منابع کافی به آن اختصاص داده شود.

طرح موزاییک کردن ایران

 

گفته‌شده است که در سفر رهبران اشرار مسلح کرد به آمریکا در سال ۲۰۱۸ استراتژی جان بولتون تصویب‌شده و امکانات مالی، تسلیحاتی و فنی آن فراهم گردید، این طرح از چنان اقبالی در سازمان سیا برخورد دار بوده است که حتی پس از روی کار آمدن بایدن دچار تغییر در محتوا نشده و چپ‌های آمریکایی همچنان در نقش مزدوری خود فعال بوده‌اند. جو بایدن که خود را متخصص امور کردستان می‌داند با استقبال از طرح آشوب سازی از بیرون مرزهای ایران همچنان از کردهای مسلح و تروریست حمایت کرده و طرح جان بولتون را پیش می‌برد.

تروریست ها

طرح بولتون برای حمایت از تروریست‌ها در اطراف مرزهای ایران در حال حاضر توسط آپدیت شده است؛ در طرح جدید گروهک‌های کرد با یکدیگر متحد شده و دو سفارت فرانسه و آلمان در تهران نقش ترابری و لجستیکی را برای آن بازی می‌کنند. اضافه شدن گروهک‌های تکفیری به ماجرا و ایجاد یک نقطه‌چین میان شمال غرب و جنوب شرق نشانه‌ای روشن در این سناریو است.

سایت حزب دموکرات

حمایت علنی تروریست‌ها  از تکفیری ها

مصطفی هجری در گفتگو با خبرنگار روزنامه صهیونیستی جروزالم پست بخشی از طرح موزاییک کردن ایران را تشریح کرده و می‌گوید:

ایران مبالغ زیادی علیه اسرائیل هزینه می‌کند و من معتقدم که تل‌آویو باید برای تضعیف ایران به گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی کمک کند. هجری پس از اعلام اینکه اسرائیل در جهان محبوب‌تر از ایران است، تأکید کرد که ایران تهدیدی برای منطقه است. سرکرده گروهک تروریستی دمکرات کردستان یادآور می‌شود حزب او و اسرائیل دشمن مشترکی دارند. من فکر می‌کنم که اسرائیل باید ایران را به‌عنوان دشمن اصلی خود بداند و سعی کند که دشمنش را تضعیف کند و بعد به رژیم صهیونیستی رهنمود می‌دهد، باید به گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی کمک کند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست

اتاق فرمان اغتشاش در اقلیم کردستان

نزدیک به دو سال قبل پایگاه خبری «روداو» افشا کرده که سرکنسول آمریکا در اقلیم کردستان فردی است که کارشناس امور ایران بوده است، این پایگاه خبری گزارش داده بود که دف از این اقدام آمریکا افزایش فشار به ایران بوده است، در جریان اغتشاشات اخیر در داخل کشور نقش چپ آمریکایی با ویژگی‌های جدید قابل‌تأمل است! بررسی تحلیلی از بازداشت بیش از ۸۰ نفر از اعضای گروهک‌های کردی در اغتشاشات نشان می‌دهد که این افراد نقش لیدری داشته و سعی داشته‌اند با رسوخ میان لایه‌های مختلف از آشوب یک ساختار شبکه‌ای، آنارشیستی با رویکرد سلبی باروحیه خود اکثریت پنداری ایجاد کنند.

این سر شبکه‌های تروریستی اغتشاش‌گران را تشویق می‌کرده‌اند که به شیوه جنگ‌های ایذایی در سال ۱۳۵۸ در شهرهای کردنشین سعی در آزادسازی یک شهر کرده و آن را پایگاه براندازی کنند. البته ماجرای مهسا امینی در شرایطی روی داد که این گروهک‌های تروریستی هنوز به آمادگی حداکثری نرسیده و به عبارتی از غائله جامانده بودند، ازاین‌رو باوجود هدایت این گروهک‌ها از اقلیم توسط افسران سرویس‌های جاسوسی امکان هم‌رده یابی از دست این تروریست‌ها از دست رفت.

دو ضربه سنگین به پیکره این تشکیلات یکی از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) در شناسایی و رهگیری این افراد قبل از شبکه سازی و دیگری پاکسازی لانه این اشرار از سوی یگان‌های موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن سوی مرزها باعث شد طرح جو بایدن برای استفاده حداکثری از چپ‌های آمریکایی با هدایت گروهک‌های کردی به نتیجه مطلوب نرسد.

 این ضربه سخت به‌نظام سلطه توانست مسیر گستردگی جغرافیای اغتشاش را قیچی کرده و مؤلفه‌های شتاب‌دهنده آن را کنترل کند؛ اتاق فرمان اغتشاشات در اقلیم کردستان هنوز نتوانسته است سطح ضربه را اندازه‌گیری کند؛ این روزها متخصص اقلیم کردستان در کاخ سفید بیش از قبل بیماری آلزایمرش شدید شده است، برنامه جدید آمریکا برای تغییر موقعیت در مناطق کردنشین در سوریه و عراق بی‌دلیل نیست!

منبع: مشرق

alibagherikahkesh.blog.ir

فیفا هفته‌های گذشته در دستورالعملی سه صفحه‌ای فرآیند اعلام لیست نهایی برای حضور در جام‌جهانی را به فدراسیون‌های عضو ابلاغ کرد؛ بر اساس این لیست دو مرحله برای اعلام اسامی نهایی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی وجود دارد.

ابتدا بیست‌ونهم مهرماه هر تیم باید لیست اولیه خود متشکل از ۳۵ تا ۵۵ بازیکن را اعلام کند و این لیستی است که در نهایت فهرست نهایی از آن گلچین خواهد شد و هیچ فردی خارج از این لیست نمی‌تواند در جام‌جهانی حاضر شود.

به‌دنبال آن، مربیان تیم‌های حاضر جام‌جهانی باید تا روز جمعه، فهرست اولیه بازیکنان برای حضور در جام‌جهانی را اعلام کنند. همچنین هر یک از ۳۲ کشور شرکت‌کننده باید در مرحله اول فرآیند انتخاب، فهرستی از حداقل ۳۵ بازیکن تا حداکثر ۵۵ بازیکن را تا پایان روز جمعه به فیفا رسانده باشند.

سپس مربیان تا دوشنبه بیست‌وسوم آبان‌ماه فرصت دارند فهرست نهایی ۲۳ تا ۲۶ بازیکن خود را به فیفا و مسئولان برگزاری جام‌جهانی اعلام کنند. گفتنی است فیفا روز بعد فهرست همه تیم‌ها را منتشر خواهد کرد؛ همچنین فهرست نهایی باید از اسامی حاضر در فهرست اولیه و بدون هیچ‌گونه تغییری باشد.

alibagherikahkesh.blog.ir

لشکر سایبری منافقین در شبکه‌های اجتماعی ما چگونه فعالیت می کنند ؟؟

 

بسیاری از کامنت‌های پایین مطالب خوب شما در دفاع از اسلام و انقلاب در توییتر و اینستاگرام و تلگرام و... که حاوی توهین و فحش و بحث و جدل است، توسط این شیاطین انس، تولید، تألیف، تحریف و منتشر می‌شود.

یک فعال رسانه  ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام با انتشار تصاویری از منافقین و فعالیت سایبری سازمان یافته این گروه نوشت: تصاویری که می‌بینید مربوط به واحد جنگ سایبری گروهک تروریستی منافقین در اردوگاه تیرانا واقع در کشور آلبانی است.

در این واحد، بیش از 1500 نفر نیروی آموزش‌دیده، شبانه‌روز به‌صورت شیفتی، مشغول تولید محتوای حرفه‌ای علیه مفاهیمی مانند اسلام، ولایت فقیه، حجاب، بزرگنمایی مفاسد اقتصادی، خرافه‌نمایی مقدسات مذهبی، نفرت‌پراکنی علیه رهبر انقلاب، مراجع، علما، سپاه، بسیج، ناجا، صداوسیما، رسانه‌‌های انقلابی، فرماندهان و مدیران جهادی کشور، تولیدات محبوب هنری و رسانه‌ای طیف انقلابی و صدها محور دیگر هستند.

واحد جداگانه‌ای نیز روز 20 اسفند سال96 توسط محمد بن‌سلمان، ولی‌عهد سعودی با حضور مریم رجوی در عکاظ عربستان راه‌اندازی شد که شامل 150 نفر پژوهشگر گروهک نفاق در مرکز المباحثات و واحد سایبری است.

بیشتر مطالبی از این دست را که در کانال‌های ضدانقلاب می‌بینید و خیلی‌ها هم نادانسته (با این تصور که در حال نقد نظام جمهوری اسلامی و خرافات و غیره هستند) در گروه‌های دوستانه و خانوادگی و کاری فوروارد می‌کنند، دستپخت همین جلادان پیر و پاتالی است که در تصاویر بالا می‌بینید.

بسیاری از کامنت‌های پایین مطالب خوب شما در دفاع از اسلام و انقلاب در توییتر و اینستاگرام و تلگرام و... که حاوی توهین و فحش و بحث و جدل است، توسط این شیاطین انس، تولید، تألیف، تحریف و منتشر می‌شود.

بعضی از این شیاطین بعضاً تا حدود 20 اکانت فیک را مدیریت می‌کنند. 

اگر هر کدام از اینها روزانه فقط یک پست در هر یک از اکانت‌ها منتشر کنند حدود 30هزار مطلب می‌شود.

برآورد یکی از متخصصان علوم ارتباطات حاکی است روزانه فقط 180 برابر شهروندان دیگرکشورها علیه مغز شهروندان ایرانی، عملیات روانی انجام می‌شود.

اینکه می‌گوییم لطف خدا و عنایات امام عصر علیه‌السلام و دعاهای بزرگان و خون شهداست که کشور و جامعه را از بلیات بزرگ مصون کرده، به این دلیل استوگرنه این حجم از تولیدات محتوایی علیه فکر و ذهن مردم هر کشوری می‌توانست آنان را به مرز انفجار و براندازی برساند. این تازه بخش بسیار کوچکی از پروپاگانداهای روزمره است؛ آمریکا، رژیم صهیونیستی، سلطنت‌طلبان، غربزدگان ایرانی، سرویس‌های جاسوسی غربی و عبری و عربی و بسیاری از مراکز و اندیشکده‌ها و... نیز هر روز و هر ساعت در حال عملیات‌های مشابه علیه روح و روان ملت بزرگ ایران هستند.

نشریه آمریکایی مادرجونز فاش کرده که همزمان با تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران و لحن خصمانه و تهدیدآمیز آمریکایی‌ها علیه ایران، شبکه‌ای از کاربران ‏در توییتر فعال شده که پیام‌های ضد ایرانی مشابهی را منتشر می‌کنند. این شبکه شامل بیش از 400 حساب کاربری در توییتر است که از ‏حساب‌های کاربری واقعی، ربات و سایبورگ (حساب‌های نرم‌افزاری) تشکیل شده‌اند. ‏

این حساب‌ها در پیام‌های خود از سیاست تغییر نظام ‏ایران حمایت می‌کنند.

مطالعات انجام‌شده توسط یک پژوهشگر ‏مستقل اینترنتی به نام 'جف گلبرگ' نشان می‌دهد شبکه‌ای شامل 350 حساب کاربری ‏بیش از 5میلیون توییت برای تقریباً 500هزار دنبال‌کننده (فالوور) خود ‏پست کرده‌اند. این حساب‌ها محتوای کاملاً یکسانی را منتشر می‌کنند و با کاربران یکسانی تعامل ‏دارند و به‌طور ‏میانگین 100 بار در روز توییت کرده بودند.

'گلبرگ' که بنیان‌گذار یک پروژه تحقیقاتی در ارتباط با ‏رسانه‌های اجتماعی است، می‌گوید که علاقه‌ای به مسائل سیاسی ایران ندارد و به طور تصادفی در زمان انجام ‏تحقیقات خود این حساب‌های کاربری را کشف کرده است. ‏

'بن دکر' پژوهشگر رسانه‌ای نیز 75 حساب ‏کاربری را کشف کرده که پیام‌های ضد نظام ایران را در توییتر منتشر می‌کنند. دکر معتقد است که این حساب‌ها واقعی نیستند یا توسط نرم‌افزار تقویت می‌شوند زیرا پست‌های خود ‏را در تمام روزهای هفته مطابق با یک جدول زمانی مشخص ارسال می‌کنند. به عنوان مثال، پنج حساب مهم در این شبکه در ‏طول چند سال گذشته صدها هزار پست را توییت کرده‌اند.

وی معتقد است محتوای منتشرشده توسط این اکانت‌ها منعکس‌کننده مواضع سازمان ‏مجاهدین خلق و همچنین شاخه سیاسی بین‌المللی آن یعنی شورای ملی ‏مقاومت ایران است. هر دو ارگان، خواستار تغییر نظام ایران ‏هستند و روابط نزدیکی با مقامات دولت ترامپ دارند.

شبکه الجزیره هم با چند نفر از اعضای این ‏سازمان مصاحبه کرده که آنها فاش کردند که این سازمان چگونه از ‏هزاران حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی برای انتشار پروپاگاندا در ‏مورد تغییر نظام ایران و مسائل دیگر استفاده می‌کند

alibagherikahkesh.blog.ir

لیز تراس، نخست وزیر انگلیس استعفای خود را اعلام کرد و گفت تا زمان تعیین نخست وزیر جدید به انجام وظایف خود ادامه خواهد داد.

به گزارش گاردین، تراس در این باره گفت: تصمیم خود را مبنی بر کناره گیری از نخست وزیری و رهبری حزب محافظه کار به اطلاع پادشاه رساندم و تا انتخاب رهبر جدید به انجام وظایف خود ادامه خواهم داد. حزب ظرف یک هفته رهبر جدید خود را انتخاب خواهد کرد.

نخست وزیر انگلیس پس از ۶ هفته نخست وزیری تاکید کرد در شرایط فعلی نمی‌تواند به کارش ادامه دهد و استعفا می‌کند.

پس از اعلام استعفای نخست‌ وزیر انگلیس، «کر استارمر» رهبر حزب کارگر خواستار برگزاری فوری انتخابات سراسری شد.

تا ظهر امروز دستکم ۱۶ نفر از نمایندگان حزب محافظه کار، مخالفت خود را با لیز تراس اعلام کرده بودند.

در پی پیامد‌های منفی رویکرد‌های سیاسی و اقتصادی تراس و برکناری وزیر خزانه داری و استعفای وزیر کشور انگلیس در آغاز راه نخست وزیری، درخواست‌ها برای کنارگیری او افزایش یافت.

تراس پس از طرح جنجالی خود برای کاهش مالیات افراد ثروتمند مورد انتقاد شدید مردم قرار گرفت. این تصمیم با انتقادات شدید مواجه شد و در نهایت پس گرفته شد. با این حال، تنش‌های ایجاد شده در بازار انگلیس و تورم در کنار افت ارزش پوند همچنان از مسائل اصلی در این کشور بودند. انتقادات به سیاست‌های مالی تراس تا جایی بالا گرفت که رسانه‌های انگلیسی در روز‌های اخیر گزارش دادند جلساتی غیرعلنی برای تعیین نخست وزیر جدید تشکیل شده و نمایندگان در حال رایزنی برای انتخاب نخست وزیر دیگری هستند. 

برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای در انگلیس معتقد بودند لیز تراس اعتبار لازم را برای ادامه کار ندارد و باید با انتخابات زودهنگام، تکلیف دولت آینده روشن شود.

alibagherikahkesh.blog.ir

تو اغتشاش و.... شاید هزاران حادثه هم باشد ،مسلم است وقتی گلوی پلیس دریده میشود ،پلیس زنده زنده آتش میزنند ،...... پلیس هم مقابله میکند ،بگذریم رسالت خبرنگاری ما قضاوت کردن نیست ما خبر را اطلاع رسانی میکنیم قضاوت با مخاطب.

به این که چرا شورش در سایر نقاط انعکاس نداره برای این شبکه ها مثل حمله به کاروان عروسی در افغانستان ،سرکوب جلیغه زردها در فرانسه،.....این هم بزاریم کنار.

 

با کدام عقل باور کنم رژیم کودک کش اسقاطیل که کشتار مردم فلسطین از نوزاد تا پیر برایش تفریح شده  است گیریم دروغشان درست فلسطین را خریدند ولی تصرف صحرا سینا مصر و بلندی های جولان سوریه و.......چه ، منافقین که تا دیروز گرا میدادن بعث عراق که موشک امروز خورد تو کوچه گرا بگیر بزن وسط خانه ،کشتار کردها و عملیات های شعبانیه عراق ،عملیات مرصاد ،عملیات مروارید یا فرانسه ایی که تا دیروز از روی خیر خواهی کیسه های خون آلوده به ایدز را به بیماران ایران میداد ،انگلیس که عامل قحطی و مرگ نیمی از جمعیت در زمان قحطی شد، پولی نژادی که اعتراضات را برای در آمد خود فاکتور میکند و به راحتی میگوید من در گذشته در ایران فلان کار میکردم و الان از آن پشیمانم از کجا معلوم فردا دوباره پشیمان نشود ،رسانه مثلا آزاد سعودی اینترنشنال که حامیان مالی اش با لذت پخش زنده سلاخی یک خبر نگار در سفارت سعودی را مشاهده اما برای مردم ایران و آگاهی آنان هزینه میکند از قدیم گفتن هیچ گربه محض رضای خدا موش نمی گیره، سلیبریتی محترم که تا دیروز ازدواج خود را منکر میشد تا دخترش عکس ها منتشر کرد هزاران دلیل و درخواست خانواده محترم متوفی و درخواست حضور در خانه شان را رد میگوید دروغ است تنها دلیلش هم این است من زاده اردبیلم یکی نیست بگه خو چه کنم منم زاده خاک پاک خوزستان قهرمانم ،بازیگر عزیزی که صحنه های فیلم قلاده های طلا منتشر میکنه و زیرش میزنه سرکوب معترضان تا جایی که همکارش زیر پستش نوشت عزیزم این صحنه فیلم قلاده های طلا است ،یا بازیگر دیگری که تصاویر حادثه ۳۱ شهریور اهواز پخش و تیترش میزنه حمله سرکوب گران به دختر اهوازی ،سرود سلام فرمانده میشود شستشوی مغزی و استفاده ابزاری از کودکان توسط رژیم، ولی مقنعه برداشتن از سر دانش آموز کلاس اولی و بهش بگی شعار سیاسی بده شده آگاهی دادن و...... با کدام عقل باور کنم اینها حامی ما مردم هستند چطور است خاوری ملعون میشود مهره نظام و پول مردم برده ولیکن کاسبی پسر خاوری با پول های مردم میشود برترین تاجرشون چقدر یک بام و دو هوای شما تحمل کنیم. هر جا هم کم میارن سناریوی همیشگی فشار نیروهای امنیتی و.....میارن وسط همیشه هم یه منبع آگاه دارند که از پیرزن های سر کوچه شون و از تو آستینش خبر در میاره 

در هر سازمانی هم نیروی سالم هست و ناسالم مانند قوه قضائیه که قاضی های صالح را دارد در کنارش دوستان هم هستند که رفیقشان لواسان به نامشون میزنه 

پلیس هم از این قاعده مستثنی نیست که وظیفه نیروی های بازرسی و.... برخورد با این افراد است چگونه است در فرانسه حمله معترض به. پلیس می شود آشوب گر و..... ولی در ایران میشود آزادی خواه و پلیس سرکوب گر ؟؟؟

مسلم است هرگونه تخلف و ریختن خون بی گناه بر زمین محکوم است و با عالمانش باید برخورد شود ولی این میان کشته سازی و..... ممنوع این تعداد کشته های حوادث اخیر از نیروهای پلیس ،مردم ،معترضین ،..... باید رسیدگی شود اما چرا با هدف تشویق مردم به اغتشاش و ریختن بنزین بر خاکستر اغتشاشات آرزوی شعله کشیدن مجدد دارید؟؟؟؟

البته بعضی مخاطبان این کانال ها و شبکه ها هم مشکل  از خودشونه که با وجود دروغ های بزرگ این رسانه ها بازهم به آن ها اعتماد دارند بارها مرگ رهبری اعلام میکنند چند روز بعد سخنرانی حضرت آقا میبینن طرف زنده است باز سری هزارم همین خبر دوباره باور میکنن ، چرا فیلم های مثلا سرکوب کامل پخش نمیشه که من مخاطب تشخیص بدم فقط لحظه درگیری پلیس را نمایش میدهند .مثل اینکه من دوستم را به قصد کشت بزنم و هنگامی که او برای دفاع از خود مشتی به من می زند تصویر آن را فقط منتشر کنم ،چطور تا دیروز قدرت نظامی ایران و پهباد هایش پوشالی و فتو شاپ بود از چین و ..... میخریدن یا کشتی باری رنگ شده بود ولی حالا شده که پهباد های خطرناک نکنه با ترفندی عکس و فتو شاپ زنده کردند و استفاده می کنند چطور آقای x که تا دیروز در همین نظام کار میکرد و منصب داشت و حقوق می گرفت نظام مشکلی نداشت ؟؟ حالا که رفته اون ور آب و جیرخوره ضد انقلاب شده یادش افتاده که نظام مشکله داره و....... تا نان براتون داشت مشکلی نداشت ؟؟

هیچ کشوری به صورت ۱۰۰٪ گل و بلبل نیست  مشکلات هم دارد که کشور ما هم مستثنی نیست ،فقر ،بیکاری ،..... باید فوری حل شود .بعضی از چیزها  هم تقصیر خودمان است چند وقت پیش رفتم خرید یه جنس تو مغازه اولی میداد کیلو ۱۲ ،رفتم مغازه کناری میداد ۱۸ کاری ندارم کیفیت و محل خرید هر دو یک میدان تربار بود در پاسخ سوال چرا گرانفروشی پاسخی دریافت کردم که از سوال خود پشیمان شدم جواب علت گرانی این گفت که : که چرا پلیس مردم سرکوب میکنه ،چرا خامنه ایی فلان میکنه و...... جالب بود برام مغازه اولی (۱۲) اجاره بود مغازه ولی مغازه دوم (۱۸) صاحب مغازه بود سیر که مغازه اولی میداد کیلویی ۲۲ این مغازه دومی با منت ضرر میکنم و.... میداد ۸۸ تومان  امدم تاکسی بگیرم برگردم خانه که از کنار یه ساختمان دولتی در حال ساخت به علت فرسودگی بالا رد شدیم راننده میگفت ببین این با پول من و تو میزنند من راضی نیستم این حرام خوری و

..... رسیدیم مقصد کرایه ۳ تومان میشد خورد نداشتم ۵ تومان بهش دادم اینم پا گذاشت روی گاز و رفت منتهی با این پاسخ که این بالا ،اون قیمت بالا و.......

کجای این دو مقصر کامل دولت ،گرانی و ..... نقش دولت صحیح ولی چرا بعضی مردم به مردم رحم نمیکنن؟؟ تفاوت مغازه ۱۲ تومان با ۱۸ چیه اون بلد نیست حرام خوری؟؟ این یه قرون ،دو هزار نه ما فقیر میکنه نه اون بابا پولدار ولی بحث این چرا به مردم رحم نمیکنند 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وفق مصوبات مراجع ذیربط، در چارچوب قواعد حقوقی مرتبط و سازوکار‌های تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، تعدادی از نهاد‌ها و اشخاص بریتانیایی را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم، خشونت و نفرت پراکنی و نقض حقوق بشر تحریم می‌کند.

اشخاص حقیقی و حقوقی فهرست شده، از جمله فعالیت‌هایی کرده اند که منجر به اغتشاش، خشونت و اقدامات تروریستی علیه ملت ایران شدهه است.

جمهوری اسلامی ایران با یادآوری تعهدات بین المللی بریتانیا در زمینه مبارزه با تروریسم و نفرت پراکنی و رعایت حقوق بشر، اعلام می‌کند که خودداری آن دولت از مقابله با اقدامات اشخاص مذکور و حمایت و تسهیل اقدامات آنان، نقض فاحش تعهدات بین المللی بریتانیاست.

نهاد‌های زیر وفق رویه و نظام تحریمی جمهوری اسلامی ایران، تحت تحریم قرار می‌گیرند:

- مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا؛ ستاد ارتباطات دولت بریتانیا (GCHQ)؛ شرکت‌های ولانت مدیا، گلوبال مدیا و دی ام‌ای مدیا و بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال به عنوان شبکه‌های تحت پوشش آنها.

اشخاص زیر وفق رویه و نظام تحریمی جمهوری اسلامی ایران، تحت تحریم قرار می‌گیرند:

- تام توگنهات (Tom Tugendhat)، معاون امنیتی وزارت کشور بریتانیا؛ دان مک کینون (Don MacKinnon)، فرمانده نظامی بریتانیا در خلیج فارس؛ استیو مک کیب (Steve McCabe)، رئیس گروه دوستی رژیم صهیونیستی از حزب کارگر درمجلس عوام بریتانیا؛ استیفن کراب (Stephen Crabb)، رئیس گروه دوستی رژیم صهیونیستی از حزب محافظه کار در مجلس عوام بریتانیا؛ استوارت پولاک (Stuart Polak)، رئیس افتخاری گروه دوستی رژیم صهیونیستی از حزب محافظه کار در مجلس اعیان بریتانیا؛ باب بلکمن (Bob Blackman)، نماینده مجلس عوام؛ ترزا ویلیرز (Theresa Cilliers)، نماینده مجلس عوام و وزیر پیشین محیط زیست؛ آنته آ مک اینتایر (Anthea McIntyre)، سیاستمدار بریتانیایی.
- ژنرال مارک کارلتون-اسمیت (General Mark Carleton-Smith)، رئیس پیشین ستاد نیرو‌های مسلح (در زمان ترور سردار شهید قاسم سلیمانی).

تحریم‌های یاد شده شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود اشخاص فوق به جمهوری اسلامی ایران، توقیف اموال و دارایی آنان در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران و انسداد حساب‌های بانکی آنان در نظام مالی و بانکی جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

بدیهی است این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم‌ها، دولت بریتانیا را در قبال حمایت از تروریست‌ها و ناقضان حقوق بشر که از خاک این کشور به سازماندهی و تحریک اغتشاشات و اقدامات تروریستی در ایران مبادرت می‌ورزند، مسئول و پاسخگو می‌داند

alibagherikahkesh.blog.ir

 

۶

alibagherikahkesh.blog.ir

جنگ هیبریدی یعنی موشک با رسانه، هکر با تانک و قلب و روان با خاک وطن فرقی ندارد، حتی این جنگ که یکی از رسوم آن حملات مرگبار سایبری است، رسما مصداق سلاح جدیدی است که می‌تواند روش مدیریت جنگ مدرن توسط بازیگران دولتی و غیردولتی را تغییر دهد و بازی را عوض کند. درواقع هویت جنگ سایبری که در بستر اینترنت و زیرساخت‌های مجازی یک دولت صورت می‌گیرد، مبتنی بر تهدید است و هویت بی‌مانند این تهدید و توانمندی مرتکبان جنگ‌های سایبری در آسیب رساندن، کشتار و تخریب فیزیکی از طریق فضای سایبر، اساساً تعریف سنتی توسل به زور را به کلی تغییر داده و یکی از نقاط اصلی و مهم نگران‌کننده این است که فضای سایبر و مجازی در حال حاضر بیشتر به جولانگاه گروه‌های تروریستی تبدیل شده که اقدامات غیرقانونی خطرناک خود را در این فضا هدایت و اجرا می‌کنند و به طور مثال گروه ضداسلامی داعش نمونه نزدیکی از سوءاستفاده گروه‌های تروریستی از فضای مجازی است.

روز دوشنبه در گزارش «سر هشت پا کجاست» به موضوع پیچیده جنگ ترکیبی و اصطلاحا این‌همانی شدن رسانه و موشک در جنگ‌های مدرن پرداختیم و تاکید داشتیم در این جنگ جهانی رسانه علیه ایران نباید منفعل عمل کرد و مسئولان کشور به‌ویژه مقامات نظامی باید ناظر به این شکل‌های نوآورانه و تاثیرگذار، موضعگیری و حتی اقدامات بازدارنده لازم را انجام دهند، چون ما در یک جنگ تمام عیار هستیم که فقط به‌جای دوشکا و تیربار خبرسازی جعلی پرشمار و اشباع‌کننده و نفرت‌پراکنی نشسته و جنگ سایبری هم ضمیمه اصلی آن است؛ حالا همین دیروز سردار سلامی فرمانده کل سپاه در یک اظهارنظر بسیار مهم به رژیم آل‌سعود بابت شانتاژ‌ها و خبرسازی‌های پرشمار دروغ علیه ایران هشدار داده و خطاب به رژیم غیردموکراتیک عربستان اعلام کرده است رسانه‌های خود را کنترل کنید وگرنه دود آن در چشم شما خواهد رفت.

هشدار فرمانده سپاه به سعودی‌

فرمانده کل سپاه گفته است: «به رژیم آل‌سعود هشدار می‌دهم بنگاه‌های سخن‌پراکنی و رسانه‌هایی را که فقط شیطنت ترویج می‌کنند و آشکارا به دنبال تحریک جوانان ما هستند، کنترل کنید؛ با شما اتمام حجت می‌کنیم شما از طریق این رسانه‌ها در امور داخلی ما دخالت کرده‌اید، ولی بدانید آسیب پذیرید؛ مراقب خودتان باشید.»

در این فضای کاملا جنگی حالا گزارش یک شرکت صهیونیستی از فعالیت‌های هکر‌ها علیه ایران منتشر شده که به‌خوبی نشان می‌دهد اجزای این کارزار گسترده چطور سرخط شده‌اند، به طور مثال یک شرکت تجهیزات کامپیوتری که آمریکایی - صهیونیستی است جزئیات فعالیت گروه‌های هکری در شبکه‌های مجازی را منتشر کرده که نشان می‌دهد این شبکه‌ها برای بالا بردن اشتراک‌گذاری اخبار و اطلاعات مربوط به ناآرامی‌ها و اغتشاشات و حتی دور زدن فیلتر‌های اعمال شده چطور رفتار کرده‌اند. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم باید به صورت مصداقی موضوع را پردازش کنیم، مثلا به این نمونه توجه کنید: وب سایت صهیونیستی pc.co اعلام کرده شرکت رایانه‌ای چک پوینت که یک شرکت آمریکایی اسرائیلی در حوزه فناوری است. در گزارش خود از فعالیت گروه‌های هکر در دارک‌نت و اپلیکیشن‌های تلگرام و سیگنال درباره رویداد‌های اخیر ایران گزارش مبسوطی تهیه کرده است و حتی به گفته محققان چک پوینت که پیگیر اتفاقات ایران هستند، دقیقا در روز بعد از شروع ناآرامی‌ها در ایران گروه‌های اختصاصی مرتبط با لیدر‌های شلوغی‌ها، در نرم‌افزار‌های سیگنال و به‌ویژه تلگرام ایجاد شده‌اند تا به آن‌ها کمک کنند محدودیت‌های مختلف اعمال شده را دور بزنند. حتی این جریان اقدام به انتشار اطلاعات شخصی برخی مقامات و حتی مشخصات خانواده‌های آن‌ها کرد و در لایه دوم هم سعی داشت با فروش این اطلاعات به آن‌ها فشار بیاورند و در عین حال بیزنس اطلاعاتی را هم از دست ندهند. 

اما هدف اصلی این گروه‌ها چیست؟

اول باید بدانیم تعداد شرکت‌کنندگان در این گروه‌ها از ۹۰۰تا ۱۲هزار نفر متغیر است و برخی پیوند‌هایی برای اتصالات وی‌پی‌ان ارائه می‌دهند یا به فروش می‌رسانند بنابراین هکر‌هایی هم وجود دارند که از طریق فروش اطلاعاتی که به گفته آن‌ها مربوط به اغتشاشات است، از این موقعیت برای به دست آوردن سود مالی استفاده می‌کنند. کانال رسمی گروه اطلس هم یکی دیگر از کانال‌های جاسوسی است که مشخصا فعالیت‌های آن توسط امنیت سایبر اسرائیل رصد می‌شود و این گروه هم حدود ۹۰۰ عضو دارد که عمدتا اطلاعات جمع‌آوری شده را به فروش می‌رساند. در این فضا، اطلاعات با عنوان محرمانه هم با مبالغ بسیار بالاتری به فروش می‌رسد. تعدد این گروه‌ها به عنوان تاجران اطلاعات سبب شده رشد قارچ‌گونه داشته باشند، به طور مثال گروه دیگر ARVIN است که حدود ۵۰۰۰ عضو و دو شغل اصلی دارد؛ فروش اطلاعات و اشتراک‌گذاری گزارش‌ها و فیلم‌های شلوغی از آشوب‌های ایران در پلتفرم‌های پرمخاطب. هرچند این گروه‌ها برای دسترسی راحت‌تر خودشان به این دیتای تصویری از داخل ایران سرور‌های وی‌پی‌ان را هم به اشتراک می‌گذارند. 

پشت پرده گروه هکری انانیموس چیست؟

یکی دیگر از شاخه‌های فعال در این جنگ سایبری اعضای گروه انانیموس «Anonymous» هستند که به اسم فوت مهسا امینی ادعا کردند به زیرساخت‌های سایبری دولت حمله سایبری کرده‌اند. درواقع «انانیموس» نام گروه مشهوری از هکرهاست که این روز‌ها در ایران خبرساز شده‌اند، اما خبرسازی با عملگرایی خیلی متفاوت است و درباره این گروه کار فقط ناظر به ادعا‌های مبهم بوده است.

به طور مثال طی روز‌های گذشته این گروه هکری مدعی شده است که چندین سایت دولتی ایران را هک کرده و به اطلاعات آن دسترسی دارد، اما برخی کارشناسان حوزه امنیت سایبری معتقدند، هکی انجام نشده و این موضوع بیشتر جنبه روانی داشته است. حتی با فراگیر شدن ادعا‌های این گروه هکری مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد ادعا‌های اخیر گروه انانیموس درباره حملات سایبری به سایت‌های دولتی کشور مانند مجلس شورای اسلامی، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت نفت یا اپراتور همراه اول صحت ندارد؛ بنابراین مدل کاری این گروه هکری به این شکل است که حملات‌شان صرفا مبتنی بر درخواست‌های بسیار زیادی به سمت سرور‌ها و سایت‌های دولتی است و سایت‌های دولتی، چون توان پاسخگویی به این حجم از درخواست را ندارند، از دسترس خارج می‌شوند. این گروه که در این مدت این اقدامات را انجام می‌دهد، درواقع هک واقعی انجام نداده‌اند و صرفا یک عملیات رسانه‌ای و روانی داشته‌اند. حتی سایت‌هایی که گفته شده توسط گروه هکری «انانیموس» هک شده‌اند، بعد از یک الی دو دقیقه دوباره در دسترس قرار می‌گیرند، پس عملا هکی انجام نشده است، بلکه به‌صورت دقیق‌تر حمله‌ای که از دستگاه‌های آلوده صورت می‌گیرد، می‌تواند اپلیکیشن‌های بازی که توسط میلیون‌ها کاربر نصب شده، باشد و فرضا هکر به آن‌ها دستوری ارسال می‌کند که مثلا سایتی را باز کنند و قطعا سرویس‌ها و زیرساخت سایت مورد نظر که روزانه و طبق پیش‌بینی باید به ۱۰۰هزار کاربر پاسخ دهند، به صورت ناگهانی با ۵۰ میلیون درخواست مواجه می‌شوند و در نتیجه سرور‌ها و سرویس‌هایش قدرت پاسخگویی به این حجم از درخواست را ندارند و عملا از دسترس خارج می‌شوند. بعد از ادعای این گروه هکری درباره هک شدن پایگاه داده‌های مجلس آنچه منتشر شد لیست مربوط به نمایندگان بود، درحالی که چنین لیستی در گروه‌های مختلف خبرنگاری همواره رد و بدل می‌شود.

alibagherikahkesh.blog.ir

رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی فرمودند: خدای متعال را جدّاً سپاسگزارم که بعد از سبک شدن این مشکل کرونا بار دیگر این جلسه‌ی شاداب و زنده و امیدبخش تشکیل شد. حقیقتاً حضور شما جوانها به خصوص شما جوانان نخبه، خلّاق امید است؛ یعنی حضور شما در هر جا که باشید امید را به وجود می‌آورد و ‌خلق میکند. برای همین هم هست که کسانی که با پیشرفت کشور موافق نیستند، با حضور شماها در آن جایی که باید حاضر باشید موافق نیستند.

ایشان در ادامه افزودند:  نخبه یکی از مهمترین ثروتهای انسانی کشور است. منابع طبیعی مهم است، جایگاههای جغرافیایی مهم است، شکل اقلیمی مهم است، همه‌ی اینها مهم است، اما یکی از مهمترین ثروتهای انسانی کشور وجود نخبه است. نخبه را ثروت عظیمی باید دانست. وقتی آن را ثروت عظیمی دانستیم، در تولیدش تلاش میکنیم.

 دانشگاه جلوی سلطه دشمن را می‌گیرد

ایشان فرمودند: یک رکن مهم پیشرفت کشور دانشگاه است و در دانشگاه هم عمدتاً نخبگان علمی هستند. این که شما می‌بینید در مقاطع مختلف ــ نه فقط حالا دیروز و پریروز ــ تلاش شده که دانشگاه‌ها و کلاس‌ها تعطیل بشود، بچه‌ها سر کلاس نروند، استاد نرود و ... این ناشی از این است که دانشگاه نقش اساسی دارد. حالا آن کسی که استاد را تلفنی تهدید میکند که اگر بروید چنین و چنان، او حالا خودش معلوم نیست عامل اصلی باشد، عامل پشت صحنه مهم است- این بخاطر آن است که هر چه دانشگاه را بتوانند لنگ و تعطیل و خراب و ناقص کنند برای دشمنان کشور و برای دشمنان پیشرفت کشور مغتنم است.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: دانشگاه یکی از بزرگترین موانع در مقابل سلطه‌ی استکبار است، ما باید این را بدانیم که قدرت‌های گردن کلفت جهانی هدفشان سلطه است، به چه وسیله؟ یک روز با اسلحه، یک روز با فریب، یک روز با علم، با علم هم سلطه پیدا میکنند. دانشگاه جلوی سلطه را میگیرد یعنی شما اگر چنانچه توانستید سطح علم کشور را بیاورید بالا در مقابل سلطه‌ی دشمن یک مانعی ایجاد کرده‌اید.

 باید از دانشگاهی‌ها تشکر کنیم که نگذاشتند محتاج غربی‌ها بمانیم

مقام معظم رهبری فرمودند: برای اینکه نخبه بتواند آن استعداد ذاتی را بروز بدهد و فرصت تلاش پیدا کند، زمینه لازم است؛ گاهی نخبه هست و آمادگی کار هم دارد، اما زمینه برایش فراهم نمیشود. این زمینه در دوران طاغوت وجود نداشت، اگر هم بود خیلی جزو سیاست‌های رسمی طاغوت نبود، زمینه وجود نداشت. خیلی‌ها بودند دارای استعداد‌های خوب، آماده‌ی تلاش هم بودند، اما توی سرشان میزدند. من، چون از اول انقلاب در مجموعه‌ی دانشجویی و دانشگاهی و دانشگاه تهران و دانشگاه‌های دیگر حضور داشتم با استاد و با دانشجو و این‌ها دائم نشست و برخاست داشتم، من این را با همه‌ی اعتقاد و با قابلیت اثبات عرض میکنم، با انقلاب اسلامی زمینه برای نخبه‌پروری فراهم شد.

ایشان در ادامه افزودند: اولاً توسعه‌ِی دانشگاه‌ها؛ شما ببینید کجای کشور الان دانشگاه ندارد؟ همه‌جای کشور دانشگاه هست. بعد هم دانشگاهیان، گسترش دامنه‌ی دانشگاهی چه دانشجو چه استاد. حدود بیست و پنج برابر دانشجویان کشور رشد پیدا کرده‌اند، بیست و پنج برابر. خیلی است. سال‌های اول انقلاب همان سال‌های حدود ۵۹، ۶۰ آنطور که در ذهنم هست حدود ۵۰۰۰ استاد هیئت علمی در کشور بود. الان بیش از ۱۰۰ هزار است.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: این توسعه‌ی علم در کشور خیلی چیز باارزشی است. جزء زمینه‌های نخبه‌پروری یکی این است. یعنی واقعاً باید تشکر کنیم از خود دانشگاهی‌ها؛ دانشگاهی‌های ما نگذاشتند که ما محتاج غربی‌ها بمانیم.

ساخت ربات‌های انسان‌نما در دانشگاه تهران مهم است

ایشان فرمودند: بدون مبالغه باید بگوییم نخبگان دانشگاهی ما مایه‌ی آبروی ایران شدند. شما نسلِ جوانِ نخبگان هستید. قبل از شما هم نخبگان زیادی، نسل‌های قبل از شما، در این چهل سال وجود داشتند که آبرو دادند به کشور. در هر مسئله‌ای دانشمندان ما ورود کردند و متمرکز شدند، کاری کردند که در محافل علمی جهان مورد تحسین واقع شد. حالا من چند نمونه‌اش را اینجا بگویم که البتّه همه‌ی شما هم میدانید.

رهبر انقلاب در ادامه بیان کردند: تحقیقات و دستاورد‌های پژوهشگاه رویان؛ نه فقط در مسئله‌ی سلول‌های بنیادی، در شبیه‌سازی حیوان زنده، این در دنیا یک چیز کمیابی بود، این اتّفاق افتاد. انتقال ماهواره به فضا. این مال چند کشور است. همه‌ی کشور‌ها این را ندارند. خیلی‌ها ماهواره در فضا دارند، ولی مال خودشان نیست، خودشان پرتاب نکردند. آن‌هایی که خودشان پرتاب میکنند تعداد معدودی کشورند. ما البتّه عقبیم، امّا پرتاب کردیم، توانستیم، رفتیم. دانشمندان ما متمرکز شدند. ساخت ربات‌های انسان‌نما در دانشگاه تهران مهم است.

ایشان افزودند: دستاورد‌های بنیادین در صنعت هسته‌ای؛ ما به مسائل بنیادین در صنعت هسته‌ای دست پیدا کردیم. ما دنبال سلاح و بمب این‌ها نمیرویم، امّا خود این صنعت خیلی برکات دارد. ما توانستیم دست پیدا کنیم. ساخت تجهیزات پیشرفته‌ی موشکی و پهپادی که چند سال پیش از این وقتی که عکسهایش منتشر میشد، میگفتند این فتوشاپ است. حالا میگویند که پهپاد‌های ایرانی خیلی خطرناک است. چرا به فلان کس میفروشید، به فلان کس میدهید. ساخت واکسن‌های پیچیده به خصوص واکسن کرونا و امثال اینها. خب این‌ها کار‌هایی است که نخبه‌ی ایرانی انجام داده. این برای کشور آبروست.

چرا با انواع ترفند‌ها جلوی هیأتِ علمی شدن نخبگان گرفته می‌شود؟

ایشان فرمودند: از دستگاه‌ها توقع داریم که از نخبگان حمایت کنند. این حمایت همه‌اش به معنای پول دادن نیست، گاهی پول دادن مضرّ است؛ بلکه حمایت عاقلانه، خردمندانه و با توجه به جوانب گوناگون باشد. نخبه، حالا چه نخبه‌ای که در ایران درس خوانده چه نخبه‌ای در خارج درس خوانده و آمده ایران، دو توقّع دارد. یکی از موارد حمایت این است که این دو توقّع را برآورده کنیم: یک توقع آن‌ها اشتغال مناسب با دانش‌شان است؛ یک توقّع هم امکان ادامه‌ی تحقیقات و ارتباط با مراکز علمی دنیاست. این دو توقّع نخبه‌های ماست.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: توقّع زیادی نیست. بنده اطلاع دارم نخبه‌ای که میخواهد در هیأت علمی دانشگاه وارد بشود، با انواع و اقسام ترفند‌ها جلویش را میگیرند نمیگذارند. چرا؟ چرا از این نخبه استفاده نمیکنید؟ بعضی از نخبه‌های ما، نخبه‌های برجسته بیرون درس خواندند، آمدند اینجا به امیدی که بتوانند کار کنند، بر اثر همین رفتار برگشتند رفتند. دیدند اینجا نمیشود زندگی کرد. خب من چه توقّعی بکنم از این جوان؟ باید حمایت کرد.

مقام معظم رهبری فرمودند: نگذارید نخبه از دانشگاه مأیوس بشود، حالا حداقلش این است که بتواند در دانشگاه وارد بشود، جایگاهی پیدا کند. بعضی‌ها سنگ نخبه را به سینه میزنند، مدام میگویند نخبه‌ها، نخبه‌ها، اما در عمل نخبه را مأیوس میکنند، ناامید میکنند، مانع‌تراشی میکنند.

alibagherikahkesh.blog.ir

جلسه بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صبح امروز (چهارشنبه ۲۷ مهر) با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، نوری وزیر آموزش و پرورش و آشتیانی وزیر دفاع در صحن علنی مجلس برگزار شد.

پس از پایان نطق نمایندگان در جلسه رای اعتماد، با دستور محمدباقر قالیباف برگه‌های رای‌گیری در بین نمایندگان توزیع و نتیجه رای گیری توسط رئیس مجلس به شرح ذیل اعلام شد:

از مجموع ۲۵۸ رای:

۱۷۶ رای موافق

۶۴ رای مخالف

۱۳ رای ممتنع

۵ رای باطله 

بدین ترتیب سید صولت مرتضوی از نمایندگان مجلس به عنوان وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی رای اعتماد گرفت.

alibagherikahkesh.blog.ir

برادر الناز رکابی ملی‌پوش سنگ‌نوردی با بیان خواهرم فرزند ایران است، گفت: الناز برای همیشه با پیراهن تیم ملی بازی می‌کند.

الناز رکابی سنگ‌نورد مطرح زنجانی و شناخته‌شده کشورمان است که قهرمان کشور و مدال طلای ماده بولدرینگ کاپ آسیا در سال ۲۰۱۷ (آبان ۹۶) را در کارنامه خود دارد.

حضور این ورزشکار و عضو تیم ملی سنگ‌نوردی ایران در مسابقات چند روز پیش سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا ماده کامباین زنان در کره جنوبی و کسب مقام چهارمی این رقابت‌ها، با حواشی‌ای همراه شد به‌طوری که رسانه‌های معاند تا حد توان همانند همیشه روی این موضوع موج‌سواری کردند.

موضوع از این قرار بود که وقتی خانم رکابی با هدبند در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد، رسانه‌های معاند، حرکت این بانوی ورزشکار ایرانی را کشف حجاب و پیوستن او به جمع معترضان اغتشاشات اخیر نامیدند، در حالی که گفت‌وگوی خبرنگار تسنیم با برادر رکابی موضوع دیگری را نشان می‌دهد.

 

رکابی که طبق گفته اهالی ورزش استان جزو بی‌حاشیه‌ترین ورزشکاران زنجانی کشور است در این رقابت‌ها حضور یافت و این در حالی است که خانواده رکابی در زنجان جزو خانواده‌های مؤمن و شناخته‌شده هستند و پوشش اسلامی رکابی در رقابت‌های ورزشی و غیرورزشی این موضوع را نشان می‌دهد.

الناز فرزند ایران است

در پی این موضوع خبرنگار تسنیم مصاحبه کوتاهی را با "داود رکابی" برادر بزرگ الناز رکابی انجام داد و او با اشاره به حواشی چند روز پیش اظهار داشت: خواهرم حجاب داشت و هدبند روی سرش بود و متأسفانه برخی‌ها روی این موضوع موج‌سواری می‌کنند.

داود رکابی با بیان اینکه "خواهرم الناز فرزند ایران است و قطعاً تا آخر با پیراهن تیم ملی ایران در رقابت‌‌ها حاضر خواهد شد"، مطرح کرد: الناز متعلق به این خاک است و برای این کشور بازی خواهد کرد.

برادر الناز رکابی با رد برخی ادعاها درباره پناهندگی خواهرش، گفت: خواهرم الناز به ایران برمی‌گردد چون فرزند ایران است و الناز بسیار خاک ایران را دوست دارد، قطعاً پس از بازگشت نشست خبری برگزار خواهیم کرد و خواهرم حواشی را توضیح خواهد داد.

از سوی دیگر جواد بازرگان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان هم در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: الناز رکابی جزو ورزشکاران خوب و بی‌حاشیه کشورمان است و همیشه کشور، خاک و وطن خود را دوست داشته است.

وی با بیان اینکه الناز رکابی به ایران بر خواهد گشت، عنوان کرد: الناز متعلق به ایران است و تا آخر ورزش حرفه‌ای خود برای ایران بازی خواهد کرد.

توضیحات الناز رکابی

الناز رکابی ملی‌پوش صخره‌نوردی‌ نیز در پیامی در صفحه شخصی خود اعلام کرد: ضمن عذرخواهی بابت نگرانی‌هایی که ایجاد کردم باید اعلام کنم طبق حساسیت‌های موجود در جریان فینال مسابقات قهرمانی آسیا که در کره‌جنوبی برگزار شد به‌دلیل زمان‌بندی نامناسب و فراخوانی غیرقابل پیش‌بینی بنده برای صعود دیواره، سهواً پوشش بنده دچار مشکل شد. در حال حاضر طبق زمان‌بندی از قبل تعیین‌شده به‌همراه تیم در حال بازگشت به ایران هستم.

منبع: تسنیم

alibagherikahkesh.blog.ir

دقایقی پیش جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف
با حضور ۲۱۶ تن از نمایندگان آغاز شد.

دستورکار امروز مجلس به شرح ذیل است.

بررسی برنامه و صلاحیت آقای سید صولت مرتضوی باباحیدری برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اخذ رأی اعتماد (در اجرای ماده (۲۰۴) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی)

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برای دفاع از رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس حضور یافته است. محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور، اسماعیلی رئیس دفتر رییس جمهور، نوری وزیر آموزش و پرورش، آشتیانی وزیر دفاع در جلسه رای اعتماد حضور دارند.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری (ارجاع از جلسه علنی)

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح حمایت از مالکیت صنعتی (ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری) (اعاده شده از شورای نگهبان ۲)

ادامه رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران (ارجاع از جلسه علنی)

گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران (در اجرای ماده (۲۱۲) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی)

گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان اوقاف و امورخیریه کشور (در اجرای ماده (۲۱۲) آیین نامه داخلی مجلس)

گزارش کمیسیون اصل (۹۰) نودم قانون اساسی در مورد انتشار اوراق مالی اسلامی در سال ۱۳۹۹ و تبعات ناشی از آن (در اجرای قانون نحوه گزارش کمیسیون اصل (۹۰) نودم قانون اساسی مصوب ۱۳۶۶/۹/۳ مجلس شورای اسلامی و ماده (۱۰۱) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی)

alibagherikahkesh.blog.ir

زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک طی سخنانی در کمیته ششم (کمیته حقوقی) مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: اعمال خشونت علیه دیپلمات‌ها و مراکز دیپلماتیک و کنسولی ایران در اروپا در حوادث اخیر، دارای ابعاد گسترده و بی سابقه‌ای بود که حکایت از سازماندهی بودن آن داشت و بخشی از یک کارزار بزرگتر علیه ایران را تشکیل می‌داد.

وی با ارائه گزارشی از تعرضات و اعمال خشونت علیه دیپلمات‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی امن و آرام همراه با امکانات کامل برای انجام وظایف دیپلمات‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی خارجی در خاک خود به کار گرفته است، اما متأسفانه در پی حوادث اخیر در ایران، تعدادی از اماکن دیپلماتیک و کنسولی و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در برخی از کشور‌های اروپایی از جمله دانمارک، نروژ، بلژیک، انگلیس، آلمان، بلغارستان، هلند، ایتالیا و سوئد مورد تعرض وخشونت قرار گرفتند.

وی افزود: اعمال خشونت علیه دیپلمات‌ها و مراکز دیپلماتیک و کنسولی ایران در اروپا در حوادث اخیر، دارای ابعاد گسترده و بی سابقه‌ای بود که حاکی از سازماندهی شده بودن آن داشت و بخشی از یک کارزار بزرگتر علیه ایران را تشکیل می‌داد.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگونه خشونت اعمال شده علیه نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی و دیپلمات‌های خود، به ویژه تأخیر قابل توجه در مداخله یا عدم انجام هر گونه اقدامی از سوی پلیس را محکوم می‌کند. ما همچنین اعتراض شدید خود را نسبت به ورود بدون مجوز و با توسل به زور به ساختمان دیپلماتیک و کنسولی ایران در تیرانا در تاریخ ۱۷ شهریور ماه سالجاری (۸ سپتامبر ۲۰۲۲) توسط نیرو‌های پلیس آلبانی پس از قطع یکجانبه روابط دوجانبه از سوی دولت این کشور را اعلام می‌داریم.

وی توجهات را به نگرانی ایران از تلاش‌های غیرقانونی برخی کشور‌ها برای سوءاستفاده از مصونیت‌ها و امتیازات دیپلماتیک در داخل خاک کشورمان برای انجام عملیات‌های پنهان و خلاف وظایف خود که در نهایت وظایف نمایندگان دیپلماتیک را تضعیف می‌کند، جلب کرد. دولت ایران اعتراض شدید خود را به تعدادی از نمایندگی‌های خارجی مقیم ایران به دلیل همین رفتار نادرست در قلمرو خود اعلام کرده است.

وی اظهار کرد: از کشور‌های متبوع این نمایندگی‌ها می‌خواهیم به تعهدات خود وفق کنوانسیون‌های ۱۹۶۱ و ۱۹۶۳ وین در مورد روابط دیپلماتیک و کنسولی عمل کنند و در این راستا، ما بر تعهد کشور‌های فرستنده طبق ماده ۴۱ کنوانسیون ۱۹۶۱ وین مبنی بر اجتناب از سوء استفاده از اماکن دیپلماتیک و کنسولی خود و نیز موقعیت دیپلماتیک تاکید می‌کنیم. از اعضای نمایندگی‌های خارجی و کشور‌های متبوع آن‌ها انتظار می‌رود به قوانین و مقررات ایران به عنوان کشور پذیرنده احترام گذاشته و از مداخله در امور داخلی ایران خودداری کنند.

ارشادی همچنین از کشور‌های پذیرنده و همچنین کشور‌های میزبان مقر و دفاتر سازمان ملل متحد خواست که به اصل عدم تبعیض و عدم مداخله ملاحظات سیاسی دوجانبه در انجام تعهدات قانونی خود نسبت به نمایندگی‌های خارجی در قلمرو خود پایبند باشند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره نقش مهم هیأت‌ها و نمایندگان دیپلماتیک در تقویت همکاری‌های بین‌المللی و همزیستی مسالمت‌آمیز را مورد توجه قرار داده است. برای این منظور، ما اذعان داریم که انجام کارآمد وظایف نمایندگی‌های دیپلماتیک به‌عنوان نماینده دولت‌ها باید از طریق پایبندی به اصول و قواعد حقوق بین‌الملل حاکم بر روابط دیپلماتیک و کنسولی تضمین شود. جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که این یک پیش نیاز اساسی برای انجام عادی روابط بین کشور‌ها و برای تحقق اهداف و اصول منشور ملل متحد است.

alibagherikahkesh.blog.ir

در پی فضاسازی‌ غرب درباره ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه روز چهارشنبه نشستی غیرعلنی در این زمینه در شورای امنیت برگزار خواهد شد.

چند دیپلمات اعلام کردند که به دنبال ادعای اوکراین مبنی بر استفاده از پهپاد‌های ایرانی در حملات روسیه به کی‌یف و نقض قطعنامه شورای امنیت، آمریکا، انگلیس و فرانسه قصد دارند امروز (چهارشنبه/ ۱۹ اکتبر) نشستی غیرعلنی درباره ارسال پهپاد از ایران به روسیه برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این دیپلمات‌ها که نخواستند نامشان فاش شود، در ادامه اعلام کردند که مباحث این نشست را قرار است یک دیپلمات از سازمان ملل در کنفرانسی مطرح کند.

همچنین نامه‌ای که روز سه‌شنبه به دست رویترز رسیده نشان می‌دهد اوکراین هم به طور جداگانه خواستار حضور بازرس سازمان ملل برای بررسی پهپاد‌هایی شده که ادعا می‌کند متعلق به ایران است.

روسیه روز دوشنبه هفته جاری ده‌ها پهپاد «کامیکازه» یا پهپاد‌های بدون سرنشین را به اوکراین فرستاد که به زیرساخت‌های انرژی ضربه زد و پنج کشته بر جا گذاشت. اوکراین مدعی است که این پهپاد‌ها از نوع «تهاجمی شاهد-۱۳۶» ساخت ایران هستند. پس از این حملات کی‌یف با مطرح کردن این ادعا‌ها روابط خود با ایران را قطع کرد.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، ضمن رد ادعا‌های مطرح شده گفت: «روسیه از تجهیزات روسی با اسامی مربوط به این کشور استفاده کرده و هیچ اطلاعاتی در مورد ادعای خرید پهپاد‌های ایرانی توسط روسیه ندارد.»

از طرفی «پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هم گفت: «اطلاعاتی در اختیار نداریم که فروش تسلیحات از ایران به روسیه را تایید کند. من گزارش‌های رسانه‌ها را در این رابطه دیده ام. من هم اکنون اطلاعاتی را در اختیار ندارم که این موضوع را تایید کند.»

alibagherikahkesh.blog.ir

پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: اطلاعاتی در اختیار نداریم که فروش تسلیحات از ایران به روسیه را تایید کند.

به نقل از ای پی تی ان، خبرنگاری از رایدر پرسید: گزارش‌هایی وجود دارد که بر اساس آن‌ها ایران به روسیه قول داده است که موشک‌های سطح به سطح و پهپاد‌های بیشتری را بفروشد. آیا شواهدی دال بر تصمیم ایران برای ارسال این تسلیحات به روسیه در اختیار دارید؟

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ گفت: من گزارش‌های رسانه‌ها را در این رابطه دیده ام. من هم اکنون اطلاعاتی را در اختیار ندارم که این موضوع را تایید کند.

پیش از این سخنگوی کاخ سفید و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادعاهایی بی اساس ایران را به ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین متهم و به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرده بودند.

«کارن دونفرید» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و آسیا دیروز سه‌شنبه با اتهام‌زنی علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که آمریکا هرکس را که به ایران در انتقال سلاح به روسیه کمک کند، تحریم خواهد کرد. دونفرید در اظهاراتی مطبوعانی گفت: «آمریکا هر کسی را که به ایران در ارائه این نوع حمایت نظامی از روسیه علیه اوکراین کمک کند، تحریم خواهد کرد.»

پیش از این دولت اوکراین نیز مدعی شده بود که روسیه از تسلیحات ایرانی برای حمله به این کشور استفاده کرده است. اوکراین ادعا کرده است که رشته حملاتی توسط روسیه با استفاده از پهپاد‌های ساخت ایران از نوع شاهد ۱۳۶ طی هفته‌های گذشته به شهر‌های این کشور صورت گرفته است.

اما دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین دیروز سه‌شنبه ضمن رد ادعا‌های مطرح شده در خصوص استفاده از پهپاد‌های ایرانی در عملیات خود در اوکراین گفت روسیه از تجهیزات روسی با اسامی مربوط به این کشور استفاده کرده و هیچ اطلاعاتی در مورد ادعای خرید پهپاد‌های ایرانی توسط روسیه ندارد

alibagherikahkesh.blog.ir

اعتصاب کارگران صنایع و بخش‌های مختلف کشور فرانسه از امروز (سه‌شنبه) بیشتر از همه به حمل و نقل شهری ضربه وارد کرد تاجایی که حدود نیمی از بار ترافیکی قطار‌های شهری به حالت تعلیق درآمد.

از روز‌های قبل کارگران بخش‌هایی مانند حمل‌ونقل، انرژی، آموزش، جمع‌آوری زباله و کشاورزی اعلام کرده بودند که روز سه‌شنبه به فراخوان اتحادیه‌های کارگری در این کشور برای اعتصاب سراسری ملحق می‌شوند.

پیش از این کارگران بخش انرژی و پالایشگاه‌های فرانسه در اعتراض به وضعیت معیشت و حقوق خود اعتصابات گسترده‌ای برگزار کرده اند. کارکنان راه‌آهن فرانسه نیز اعلام کرده بودند که از روز سه‌شنبه به جمع معترضان خواهند پیوست.

در روز‌های گذشته بیشتر کارکنان شرکت توتال انرژی فرانسه به دعوت اتحادیه‌های کارگری و به ویژه کنفدراسیون عمومی کار (CGT) اعتصاب خود را از ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) آغاز کردند و این اعتصاب از آنجا که در مهلت مقرر به نتیجه نرسید تا امروز ادامه یافته است. خواسته کارکنان توتال انرژی، افزایش ۱۰ درصدی دستمزد است.

در این اعتصاب، کارکنان شرکت توتال با محاصره پالایشگاه‌ها از خروج و عرضه سوخت از پالایشگاه‌ها و بخش پتروشیمی پیوسته به اعتصاب، جلوگیری کرده‌اند.

شایان ذکر است شرکت فرانسوی توتال به تازگی یک قرارداد جدید امضا کرد تا تولید گاز طبیعی قطر را افزایش داده تا به این ترتیب با بحران انرژی در اروپا مقابله کند با وجود این اعتصابات مشخص نیست توتال تا چه اندازه ضرر خواهد کرد

alibagherikahkesh.blog.ir

کریم بنزما، برنده جایزه توپ طلا ۲۰۲۲ در حاشیه برگزاری مراسم اهدای جوایز در مصاحبه ای درباره اغتشاشات اخیر ایران واکنش نشان داد.

کریم بنزما گفت: در مورد وضعیت ایران شنیده ام اما نظر خاصی ندارم فقط می گویم ما مسلمان هستیم و حجاب برای دین ما یک اصل است.

حالا اگه سلیبریتی پستی بود در مورد همه چی نظر دهی میکرد.

alibagherikahkesh.blog.ir