⚫ بِسْمِ اَللّهِ اَلرَّحْمنِ اَلرَّحِیمِ ⚫

نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ
متولد 1996 در MIS ، خبرنگار و روزنامه نگار
شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال( کد شامد): 1-1-765329-64-0-1
در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند و روح ها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ اما در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، و روح‌ ها میروند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است.
نوشتن، یک عمل هنرى است ؛زیادتر نگویید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست

🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻

💮بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ💮

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿٢٥٦﴾
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾

🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

۶۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

صبح امروز تروریست‌ها با پوشش لباس نظامی به سوی جایگاه رژه نیروهای مسلح در اهواز تیراندازی کردند.

در این حادثه تروریستی چند عنصر مسلح ، رژه را به رگبار گلوله بستند و شماری به شهادت رسیدند و تعدادی هم زخمی شدند.

تیم تروریستی شامل چند نفر بوده و در ساختمان و پارک پشتی محل برگزاری رژه مستقر بوده‌اند و از آنجا اقدام به تیراندازی بسوی مراسم رژه شده‌اند.

تروریست‌ها جایگاه محل سخنرانی و یگان‌های رژه رونده سپاه را هدف قرار داده‌اند.
متاسفانه آمار شهدای حادثه تروریستی امروز اهواز افزایش پیدا کرد.

وی افزود: تاکنون ۲۵ نفر شهید و ۶۰ نفر زخمی شده اند.

کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور پس از عیادت از مجروحین حادثه تروریستی اهواز گفت: اورژانس خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، خدمات درمانی مورد نیاز مجروحین حادثه تروریستی امروز اهواز را به خوبی و با سرعت مناسبی ارائه داده اند.

همه متخصصان بخش هاى بهداشت و درمان دولتى، خصوصى و خیریه با همکارى یکدیگر به سرعت به مجروحان رسیدگى کردند و به نظرم شاهکارى خلق کردند، چرا که نیاز به هیچ متخصصى از خارج اهواز نشد

وضعیت مجروحان حادثه تروریستى بسترى در بیمارستان هاى اهواز رو به بهبود است و خون و دارو و تجهیزات پزشکى به میزان کافى در بیمارستان هاى اهواز موجود است.

وی افزود: در حال حاضر، تعدادی از مجروحین، از بیمارستان‌های اهواز ترخیص شده اند.

وقوع حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز / آخرین آمار شهدا و مجروحین + اسامی ، فیلم و عکس

۴ تروریست به درک واصل شدند/آمار شهدای حادثه تروریستی افزایش پیدا کرد

سردار ابوالفضل شکارچی در خصوص حمله تروریستی امروز به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز گفت: ساعت ۹ صبح امروز همزمان با رژه نیرو‌های مسلح در بلوار قدس اهواز یک حادثه تروریستی رخ داد.

وی افزود: ۴ تروریست که از چند روز قبل از رژه نیرو‌های مسلح، سلاح‌هایی را در یک پارک واقع در نزدیکی منطقه رژه مخفی کرده بودند، امروز در پوشش مردمی خودشان را به محل رژه نیرو‌های مسلح نزدیک کردند و با سلاح‌های کلاشینکف خود، مردمی را که برای تماشای رژه آمده بودند به رگبار بستند.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح ادامه داد: در بین شهدای عزیز حمله تروریستی امروز در اهواز، دختربچه با سن و سال کم و جانباز ویلچری هم وجود دارد.

سردار شکارچی با بیان اینکه تعدادی از تیر‌های تروریست‌ها از بین تماشاچیان و مردم، به نیرو‌های رژه‌رونده و مجریان مراسم اصابت کرد، گفت: پس از این حمله کور تروریست‌ها، نیرو‌های امنیتی حاضر در محل مراسم، عکس العمل سریع و قاطعی را از خود نشان دادند.

وی گفت: علی‌رغم اینکه مردم در منطقه رژه نیرو‌های مسلح حضور داشتند، نیرو‌های امنیتی با دقت و سرعت عمل بالا، ۳ تروریست را درجا در همان منطقه به درک واصل کردند و یک نفر را هم که مجروح شده بود دستگیر کردند که البته این تروریست هم به دلیل شدت جراحات در بیمارستان به درک واصل شد.

انتقال تمام مجروحان حادثه تروریستی اهواز به بیمارستان/ انجام اعمال جراحی برای تعدادی از آن‌ها

سرپرست اورژانس کشور گفت:همه مجروحان به بیمارستان اعزام شدند و تعداد زیادی از آن‌ها تحت اعمال جراحی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: همه آمبولانس‌های اورژانس هم در اهواز آماده و در خدمت مردمند و از نظر آمبولانس هم مشکلی نداریم.

مسوولان خوزستان حاضر در رژه نیرو‌های مسلح اهواز در سلامت هستند.

آیت‌الله جزایری، آیت‌الله حیدری، استاندار خوزستان و فرماندار اهواز از جمله مسوولان حاضر در این مراسم بودند که اکنون در سلامت کامل هستند.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: اعضای تیم تروریستی که به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز حمله کردند متلاشی و امنیت برقرار است.

وی افزود: با وجود این حادثه به سمت جایگاه مسئولان، به دلیل واکنش سریع نیرو‌های امنیتی، هیچ یک از مسئولان حاضر در جایگاه از جمله آیت‌الله جزایری، نماینده ولی ففیه در خوزستان، آیت‌الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز و فرماندهان ارشد نظامی آسیبی ندیده‌اند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اوضاع تحت کنترل نیرو‌های نظامی و امنیتی است، تصریح کرد: این تیم تروریستی با هوشیاری نیرو‌های امنیتی و نظامی متلاشی شدند.

آقایان رشاد و اسفندیاری دو تن از همکاران فنی سازمان صدا و سیما در این مراسم زخمی شده‌اند.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت : چهار تروریست عامل حمله تروریستی اهواز به هلاکت رسیدند.
اسامی ۲۵ شهید حادثه تروریستی اهواز

۱- امید فرخی زنگنه
۲- علی لویمی
۳- اسماعیل شفیع نژاد
۴- میلاد جهانگیر نژاد
۵- سعید کریمی
۶- یونس پور حلو
۷- رضا شعیبی
۸- امید حسینی
۹- علی کمایی
۱۰- اقدامی
۱۱- حسین ولایتی فر
۱۲- سعید زارع
۱۳- حسین فاروق
۱۴- خلیل هاشمی فرد
۱۵- علی سلمان وند
۱۶- امید نریمسایی
۱۷- محمد عذاری
۱۸- نبی دریس
۱۹- ابراهیم بنداوی
۲۰- محمد افشنگی
۲۱- مهران زرافشان
۲۲- سینا آغاجری
۲۳- حسین منجزی
۲۴- محمد عوذاری
۲۵- مجهول الهویه

وقوع حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز / آخرین آمار شهدا و مجروحین + اسامی ، فیلم و عکس

وقوع حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز / آخرین آمار شهدا و مجروحین + اسامی ، فیلم و عکس

بستگان مجروحان حادثه تروریستی در مقابل بیمارستان‌ها تجمع نکنند

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری خوزستان از مردم و خانواده‌های زخمی تیراندازی در حاشیه رژه نیرو‌های مسلح در این شهر، خواست برای کمک به امدادرسانی و تسهیل در درمان آسیب دیدگان از تجمع در مقابل بیمارستان‌ها خودداری کنند.

استاندار خوزستان گفت: اوضاع تحت کنترل ماموران امنیتی و نظامی است و گروه تروریستی متلاشی شد.
alibagherikahkesh.blog.ir
🔴 پیام رهبر معظم انقلاب در پی حادثه تروریستی امروز صبح در اهواز؛دستگاههای مسئول دنباله جنایتکاران را تعقیب وبه پنجه قضایی بسپارند

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

🔸 حادثه‌ی تلخ و تأسفبار شهادت جمعی از مردم عزیزمان در اهواز به دست تروریستهای مزدور، یک بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران را آشکار ساخت. این مزدوران قسی‌القلب که به روی زن و کودک و مردم بیگناه آتش میگشایند وابسته به همان مدعیان دروغگو و ریاکارند که پیوسته دم از حقوق بشر میزنند. دلهای پرکینه‌ی آنان نمیتواند تجلّی اقتدار ملی در نمایش نیروهای مسلح را تحمل کند. جنایت اینها ادامه‌ی توطئه‌ی دولتهای دست‌نشانده‌ی آمریکا در منطقه است که هدف خود را ایجاد ناامنی در کشور عزیز ما قرار داده‌اند. به کوری چشم آنان ملت ایران راه شرافتمندانه و افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد و مانند گذشته بر همه‌ی دشمنی‌ها فائق خواهد آمد.

🔸 اینجانب تسلّا و همدردی خود را به خانواده‌های این شهیدان عزیز عرض میکنم و صبر و سکینه‌ی الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهیدان مسألت مینمایم. دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی موظفند با سرعت و دقت دنباله‌های این جنایتکاران را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌ی مقتدر قضائی کشور بسپارند.

سیّدعلی خامنه‌ای

۳۱ شهریور ۱۳۹۷
alibagherikahkesh.blog.ir
31 شهریور؛ آغاز هفته دفاع مقدس
در 31 شهریور 1359 رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد. صدام حسین رییس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون عراق با پاره کردن قرارداد 1975 الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد.
مقدمه
آن روزها نام و نان بهایی نداشت و آنچه میدان دار بود، قیام بود و عروج. آن روزها ماندن بی معنا بود و مردن در بستر، ننگی بزرگ. آن روزها شهادت، شاهراهی به وسعت افق داشت. آن روزها فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود. خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می سپردند تا مبادا وجبی از کیان دین و وطن، به دست کفتاران حریص و متجاوز بیفتد؛ چرا که دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی این ملّت قهرمان است. مردان این دیار در پی تجاوز کفتار صفتان ننگ و نفرین، در هفت شهر عشق، هشت بهار، آزادگی را پیمودند و حماسه آفریدند.

هفته دفاع مقدس
۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و از ۳۱ شهریور تا 6 مهر ادامه دارد.

31 شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی
در 31 شهریور 1359 رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد. صدام حسین رییس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون عراق با پاره کردن قرارداد 1975 الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد.

جنگی نابرابر در شرایطی به ایران تحمیل شد که از جانب استکبار جهانی بویژه آمریکا تحت فشار شدیدی قرار داشت و در داخل کشور نیز جناح ‌های وابسته به غرب و شرق، با ایجاد هیاهوی تبلیغاتی و ایجاد درگیری‌های نظامی در صدد تضعیف نظام بودند و نیروهای نظامی نیز به خاطر تبعات قهری انقلاب، هنوز مراحل بازسازی و ساماندهی را به طور کامل پشت سر ننهاده بودند.

آمریکا برای به سازش کشاندن جمهوری اسلامی و در نهایت تسلیم آن‌ها حمایت پنهان و آشکار خود را در کلیه زمینه‌های سیاسی، نظامی‌، ‌اقتصادی و ... از رژیم بعثی عراق به اجرا گذاشت. از سوی دیگر نیز ابرقدرت دیگر جهان‌ یعنی شوروی که متحد عراق محسوب می‌شد، خصومتش را با نظام اسلامی که شعار نه شرقی و نه غربی را سرلوحه کار خود قرار داده بود و در جریان اشغال افغانستان توسط شوروی، این تجاوز را محکوم کرده بود، بیش از پیش نمود.

دفاع مقدس,آغاز هفته دفاع مقدس,31 شهریور آغاز هفته دفاع مقدس
در 31 شهریور 1359 رژیم بعثی عراق جنگی تمام عیار را علیه ایران آغاز کرد

ارتش عراق که بر اساس محاسبات خود از وضعیت داخلی و خارجی ایران، فتح یک هفته‌ای تهران را در سر می‌پرورانید، در روزهای نخست تجاوز، بدون مانعی جدی در مرزها تا دروازه‌های اهواز و خرمشهر پیش تاخت. تحت چنین شرایطی امام خمینی (ره)‌ به خروش آمد و ندای ملکوتیش دل‌های شیفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کیان جمهوری اسلامی نمود؛ بطوریکه، نیروهای مردمی بدون امکانات و تجهیزات و حتی آموزش‌های نظامی به مقاومت پرداختند.

علیرغم کارشکنی‌های رییس جمهور وقت بنی‌صدر، دفاع مقدس مردم مسلمان و انقلابی ایران شکل گرفت و نیروهای جوان و شهادت طلب به جبهه‌ها شتافتند. پس از شکل‌گیری اتحاد و انسجام در میان نیروهای انقلابی و طرد نیروهای وابسته، حماسه‌ای مقدس شکل گرفت که در تاریخ ایران اسلامی بی‌سابقه بود. حماسه دفاع مقدسی که برکات و دستاوردهای بی‌نهایتی را برای ملت ایران به ارمغان آورد. جهاد و شهادت مردمان با ایمان و مخلص این سرزمین، ستون‌های نظام اسلامی را تا مدت‌ها مستحکم نمود.

ویژگی های دفاع مقدس
- دفاعی بودن
بی تردید، مقدس ترین جهاد، جهادی است که به عنوان دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باشد. در جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق، جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل کرد و با نادیده گرفتن استقلال سرزمین ما به ایران اسلامی تجاوز کرد. از این رو، مردم غیرتمند ایران، در دفاعی مقدس، از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی ـ ملی خود بود، دفاع کردند.

- معنویت جبهه های جنگ و دفاع مقدس
از جلوه های معنویت در دفاع مقدس، حالت تضرع، استغاثه و راز و نیاز عارفانه رزمندگان اسلام بوده است. دفاع مقدس، فرصت نمایش خالصانه ترین و زیباترین مناجات ها و دعاها را پدید آورد. در کنار نماز و قرآن، دعا وسیله دیگری بود که یاد خدا را در دل رزمندگان زنده نگاه می داشت، به آنان قدرت روحی می بخشید و تحمل سختی های نبرد را برای آنان آسان تر می ساخت.

- استقامت رزمندگان و فرماندهان در نبرد
فرماندهان در سخنان خود درباره دفاع مقدس، به پایداری و مقاومت رزمندگان در عملیات های مختلف اشاره کردند و آن را از علت های پیروزی لشکر اسلام برشمرده اند. سردار شهید، مهدی زین الدین، درباره مقاومت و ایستادگی و تأثیر آن در پیروزی می گوید: «تنها کسانی که در صحنه نبرد راست قامتانند که به خداوند اتکال نمایند و با توکل بر او پیش بتازند. نه در سختی ها و نه در پیروزی ها، در هیچ کجا از یاد او غافل نشوند و محکم و مقاوم چون کوه بایستند و دشمن را از پای درآورند و این صفت فقط مخصوص رزمندگان اسلام است. در هیچ کجای دنیا آن کسانی که اعتقاد به خداوند و اعتقاد به معاد روز قیامت ندارند، نمی توانند دارای چنین مقاومت و ایستادگی باشند. رمز پیروزی صحنه نبرد، مقاومت و ایستادگی است».

هفته دفاع مقدس,آغاز هفته دفاع مقدس,31 شهریور آغاز هفته دفاع مقدس
از ارزش هایی که رزمندگان در دفاع مقدس بدان متصف بودند، بی اعتنایی به دنیا و مظاهر آن است

- شجاعت فرماندهان در دوران دفاع مقدس
شجاعت فرماندهان، در دوران هشت سال دفاع مقدس، مثال زدنی بود. یکی از رزمندگان، از شجاعت سردار شهید مهدی باکری در عملیات فتح المبین چنین سخن می گوید: «شب عملیات، هفت ساعت راه باید می رفتیم تا به منطقه می رسیدیم و دشمن را غافل گیر می کردیم. حدود شش ساعت راه رفته بودیم که یک دفعه متوجه شدیم راه را گم کرده ایم. به شدت مضطرب شده بودیم. با چند نفر به جلو رفتیم تا راه را پیدا کنیم. من متوجه شدم یک نفر از جلو می آید. با خود گفتم حتما دشمن است. صدا کردم کیستی؟ گفت: من باکری هستم، فورا به عقب برگرد و نیروها را بیاور. شاید کسی باور نمی کرد او جلوتر از ما رفته، دشمن را دور زده و آمده بود ما را هم ببرد. بعد به ما گفت: نترسید، همه نیروهای دشمن خواب هستند».

- بزرگواری و مروّت در حال قدرت
از نمونه های بزرگواری رزمندگان در دفاع مقدس، خودداری از بمباران و گلوله باران مناطق مسکونی عراق بود. خلبانان و نیروهای توپ خانه می توانستند مناطق مسکونی را به عنوان مقابله به مثل ناامن سازند و دشمن را با مشکلی جدی رو به رو کنند، ولی پای بندی آنان به ارزش های اخلاقی، سبب می شد در طول هشت سال دفاع مقدس هیچ گاه از این حربه استفاده نکنند.

- بی اعتنایی به دنیا
از ارزش هایی که رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بدان متصف بودند، بی اعتنایی به دنیا و مظاهر فریبنده آن است. رزمندگان اسلام در دوران نوجوانی و جوانی و اوان ظهور خواسته های بی شمار مادی، به همه لذت های دل فریب دنیا پشت پا زدند و حضور در جبهه و دفاع از میهن و نظام اسلامی را برتر دیدند. بی گمان، بدون دل بریدن از دنیا و دل بستن به آخرت، رزمندگان هیچ گاه توفیق آفرینش حماسه های سترگ و ماندگار دفاع مقدس را نمی یافتند.

- شهادت طلبی رزمندگان در دفاع مقدس
از عوامل پیروزی آفرین در صحنه نبرد، خطرها را به جان خریدن و به پیشواز مرگ سرخ رفتن است. ترس از مرگ و اشتیاق به زنده ماندن، با روح جنگ جویی و رزمندگی ناسازگار است. یکی از ارزش هایی که رزمندگان اسلام با تکیه بر آن توانستند پیروزی های بزرگی را برای جبهه حق به ارمغان آورند، شهادت طلبی است. رزمندگان اسلام از آن جا که دفاع در برابر تهاجم بعثیان را مقدس می دانستند و کشته شدن در این راه را برای خود، مرگی سعادت آفرین و افتخارآمیز ارزیابی می کردند، نه تنها از دادن جان دریغ نمی ورزیدند که شیفته آن بودند. شهادت طلبی رزمندگان اسلام به عنوان عامل مؤثر معنوی، از امتیازهای جبهه حق در برابر جبهه باطل بود.
alibagherikahkesh.blog.ir
آخرین فرصت ثبت نام دوره های کارشناسی و کاردانی (پیوسته و ناپیوسته ) پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی
رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین و 72 تن از یاران وفادارشان و با توجه به تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی مهلت ثبت نام و ویرایش رشته/ محلها یا اضافه نمودن سایر گروههای آزمایشی دوره های کارشناسی و کاردانی(( پیوسته و ناپیوسته )) پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی تا ساعت 24 شنبه 31 شهریور تمدید شد.
دکتر امیر رضا شاهانی ادامه داد: همچنین با پایان یافتن مهلت ثبت نام، ویرایش اطلاعات فردی ، نوع دیپلم و معدل دیپلم برای داوطلبانی که در دوره های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی انتخاب رشته نموده اند، فعال شده و تا ساعت 24 یکشنبه 1 مهر ادامه خواهد داشت .این ویرایش شامل کلیه دوره های کارشناسی و کاردانی اعم از پیوسته و ناپیوسته می باشد.
وی تاکید کرد : ویرایش اطلاعات فردی ، نوع دیپلم و معدل دیپلم داوطلبان فقط 1 نوبت امکان پذیر است و به تقاضاهایی که به هر طریق دیگر و بعد از اتمام مهلت ثبت نام واصل گردد ترتیب اثر داده نمی شود.
روابط عمومی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی
alibagherikahkesh.blog.ir
بر اساس قانون مصوب مجلس ساعت 24 سی ام شهریور ساعت رسمی کشور یک ساعت عقب کشیده می شود.

بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ساعت رسمی کشور ساعت 24 اول فروردین هر سال یک ساعت به جلو کشیده می شود و روز سی ام شهریور به حالت عادی بازمی گردد.
alibagherikahkesh.blog.ir
سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، در مراسم ظهر عاشورا در بیروت آغاز شد.

او در سخنرانی خود در مراسم عزاداری روز عاشورا در بیروت گفت: بر پایبندی ایمانی، اعتقادی و جهادی خود به مسئله فلسطین و قدس و حمایت از ملت فلسطین تاکید می‌کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: بار دیگر بر حمایت خود از ملت مظلوم و مبارز یمن تاکید می‌کنیم.

لزوم حمایت از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا
سید حسن نصرالله گفت: حمایت از ایران که با مسئله خطرناک آغاز تحریم‌های آمریکا روبروست، برای ما واجب است. آمریکا به این علت ایران را مجازات می‌کند که این کشور حاضر نیست هیچ کسی تصمیمات آن را به نفع خودش مصادره کند یا ثروت‌های این کشور را غارت کند. این حق بر گردن ماست که از ایران حمایت کنیم.

اسرائیل می‌داند مقاومت امروز قویتر از هر زمان دیگری است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اسرائیل می‌داند محور مقاومت امروز قویتر از هر زمان دیگری است. اسرائیل می‌داند هر جنگی که در منطقه به راه بیندازد، پیامد‌های گسترده‌ای خواهد داشت. اسرائیل به خوبی می‌داند نقاط ضعف این رژیم آشکار شده است. اسرائیل به خوبی از نقاط قوت ما آگاهی دارد.

تاکید بر دستیابی حزب‌الله لبنان به موشک‌های دقیق
نصرالله افزود: اسرائیل نگران موشک‌های دقیق محور مقاومت است. تحولات بزرگی در این منطقه رخ داده است که دشمن تصور آن را هم نمی‌کرد.

او گفت: به اسرائیلی‌ها می‌گویم هر کاری می‌خواهید برای قطع مسیر (انتقال) صورت دهید، به شما می‌گویم که مقاومت امروز موشک‌های دقیق و غیردقیق و امکانات تسلیحاتی در اختیار دارد که اگر اسرائیل جنگی را به لبنان تحمیل کند، با سرنوشتی روبرو خواهد شد که هرگز تصور نمی‌کرد.

در موضع قدرت، پیروزی و بازدارندگی قرار داریم

سید حسن نصرالله گفت: امروز ما در موضع قدرت، پیروزی و بازدارندگی قرار داریم. خطرات اصلی و بزرگ را پشت سر گذاشتیم و در آینده با خطراتی تا این اندازه بزرگ روبرو نخواهیم شد، هر چند که خود را برای رویارویی با هر خطری آماده می‌کنیم.

نصرالله افزود: ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) در طول تاریخ به گوش می‌رسد و اگر هزاران بار ما را بکشند و آتش بزنند، هرگز امام حسین (ع) را رها نخواهیم کرد.
alibagherikahkesh.blog.ir
۱-شمایی که از موندن تو ترافیک پشت دسته های عزاداری می نالید چرا تو عروسی خودتون جاده مسدود میکنید ؟؟
۲-شمایی که از سر وصدای بلندگو های عزاداری می نالید شب چهارشنبه سوزی صدای بمب وترقه هاتون گوش فلک کر کرده چرا ؟؟
۳-شمایی که از خرج ومخارج محرم می نالید پس چرا تو مراسم ختم ملیاردی خرج میکنید ؟؟
۴-‌تو کشور ما بگیم سالانه ۷۰۰هزار نفر برن حج میگید چرا این پول خرج فقیرای خودمون نکنن ولی با ۸ملیون نفری که میرن ترکیه مشکلی ندارید؟؟
۵- چرا فکر میکنید هر چه بی دین تر نمایش بدین محبوب ترید ؟؟
alibagherikahkesh.blog.ir
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا هشدار داد: مالباختگان موسسه سکه ثامن مراقب فریب ثانویه افراد سودجو و کلاهبردار باشند.
پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار کرد: افراد سودجو با سوء استفاده از وضعیت پیش آمده در خصوص شرکت تجارت الکترونیکی ثامن (سکه ثامن) با تبلیغات گسترده در سایت‌ها، کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی به قربانیان و مالباختگان اعلام کرده‌اند با دریافت مبالغ به صورت نقدی بر اساس روابط و تعاملات با مدیریت شرکت مذکور توانایی استرداد مبالغ و وجوهات آنان را دارند.

وی در رابطه با هدف افراد سودجو در این زمینه گفت: هدف افراد سودجو صرفا کلاهبرداری ثانویه از مالباختگان بوده و با توجه به پیگیری‌های پلیس فتا در خصوص شرکت مذکور و سرنخ‌های به دست آمده، مالباختگان از طریق مراجع قضایی و پلیس فتا پیگیر امور خود باشند و از هرگونه پرداخت وجوهات به افراد سودجو و کلاهبردار از آن‌ها خوداری کنند.
alibagherikahkesh.blog.ir
سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم احیای شب عاشورا در منطقه الجاموس ناحیه جنوبی بیروت گفت: از ارتش و نیروهای امنیتی و تمام کسانی که در فراهم شدن فضای امن و مناسب احیای شب عاشورا سهیم بوده اند، تشکر می‌کنم.

نصرالله افزود: ما به آمریکا به عنوان دشمن می نگریم، اما برخی از کشورها در منطقه آن را متحد خود می‌دانند. آمریکا ملت‌های منطقه را با وضع تحریم تهدید می‌کند. این کشور حتی دادگاه بین المللی لاهه را هم تهدید کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: من از برخی از جریان‌های داخلی لبنان که با ما در مورد دولت آمریکا اختلاف نظر دارند، می‌پرسم آیا می‌توانید یک دلیل برای دوستی آمریکا ذکر کنید؟ از هم پیمانان آمریکا در منطقه نیز می‌پرسم آیا تقویت اسرائیل توسط آمریکا به نفع کشور‌های منطقه است؟ آیا به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به نفع ملت فلسطین است؟ آیا نقض حق بازگشت و لغو کمک به آنروا در راستای منفعت لبنان و فلسطین است؟ آیا این آمریکا نبود که گروه‌های تکفیری را به منطقه آورد؟

سید حسن نصرالله ادامه داد: حاکم واقعی در برخی از کشور‌های عربی و اسلامی، سفیر آمریکاست. در برخی از کشور‌های عربی چه کسی جرات دارد دخالت‌های آمریکا را در امور داخلی کشور‌ها محکوم کند؟ ملت عراق علی رغم تهدید‌ها و فشار‌ها موفق شد دیکته گویی‌های آمریکا را رد کند.

او افزود: آنچه در لبنان و منطقه جریان دارد مسئله‌ای سرنوشت ساز برای همه لبنانی‌هاست. آیا چگونگی تعامل واشنگتن با مسئله فلسطین تاثیری بر لبنان ندارد؟ اگر داعش بر سوریه سیطره پیدا می‌کرد سرنوشت لبنان و عراق و اردن و کشور‌های خلیج فارس چه بود؟ امسال سال پایان داعش است. طولانی شدن حضور آن در برخی مناطق سوریه به حمایت آمریکا از این گروه تروریستی برمی‌گردد. داعش امروز در حال انتقال به افغانستان، پاکستان، مصر و یمن است.

سید حسن نصرالله گفت: توافقی که در مورد ادلب صورت گرفت گامی در مسیر حل سیاسی بحران است، ولی موفقیت آن در گروی اجرای دقیق است. مسئله شرق فرات در گروی تصمیم آمریکاست. از برادران کُرد می‌خواهم که به آمریکا دل نبندند. آمریکا ممکن است شما را در هر بازاری بفروشد. از شما می‌خواهم که با دولت سوریه مذاکره کنید. حزب الله تا زمانی که سوریه لازم بداند در این کشور باقی خواهد ماند.

او افزود: حملات اسرائیل در سوریه به شکست طرح آمریکایی- سعودی- اسرائیلی ارتباط دارد. اسرائیل تلاش می‌کند سوریه را از دستیابی به توانمندی موشکی که موازنه بازدارندگی را محقق می‌کند، بازدارد. حملات اسرائیل به سوریه دیگر قابل تحمل نیست و باید به آن پایان داد. محور مقاومت باید این حملات مکرر اسرائیل را بررسی و راه حلی برای آن پیدا کند.

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان گفت: حزب الله تهدید به جنگ می شود و آنچه در فضای مجازی علیه آن منتشر می شود جزئی از جنگ علیه حزب الله است. مقاومت در لبنان خط مقدم پیروزی‌ها در این کشور منطقه است.
alibagherikahkesh.blog.ir
هر سال عزاداران حسینى در ایام محرم به نوعى عشق خود را به سید و سالار شهیدان نشان مى دهند، از نذرى دادن و اطعام ایتام تا نذر خون، پلاکت و پلاسما .

عزاداران حسینى باید سیر و سلوک عاشورایى داشته باشند و الکوى زندگى خود را اباعبدالله و یاران بلانظیر وبلاشبیه آن حضرت قرار دهند، اما در این میان برخى متاسفانه به بدعتى روى آورده اند که نه تنها توصیه اى بر آن در اسلام نشده است ، بلکه تهدید کننده سلامت افراد و جامعه نیز محسوب مى شود و خطر ابتلا به بیمارى هاى خطرناکى چون هپاتیت و آسیب هاى مغزى وجود دارد.

هشدار؛ خطر هپاتیت و آسیب مغزى با قمه زنى/بدعتى که جان عزاداران حسینى را تهدید مى کند

هشدار؛ مراقب خطرهاى هولناک قمه زنى باشید

موید علویان رئیس شبکه هپاتیت درباره خطرات قمه زنی و ابتلا به برخی بیماری های عفونی مانند هپاتیت گفت: بحث ما در مورد قمه زنی اعتقادی نبوده بلکه بهداشتی است و هشدار ما در این راستا به مردم داده می شود تا جامعه سالم بماند و افراد دچار بیماری نشوند.

وی ادامه داد: خطر ابتلا به هپاتیت در اثر قمه زنی وجود دارد و حتى کسانى که قمه نمى زنند و تماشاچى هستند، در خطرند زیرا با پاشیده شدن خون به اطراف احتمال انتقال بیماری هپاتیت به اطرافیان وجود دارد.

رئیس شبکه هباتیت ایران با بیان اینکه تنها هباتیت بى واکسن دارد، گفت: هرچند که واکسن هپاتیت بی از سال ۱۳۷۳ در واکسیناسیون کشوری قرار گرفته و این بیماری در جامعه رو به کاهش است اما یک میلیون و ٤٠٠ هزار نفر به هپاتیت بى مبتلا هستند.

علویان افزود: ٧٠ درصد مبتلایان به هپاتیت سى ناشناخته هستند و مسئله بیماری هپاتیت آن است که فرد مبتلا هیچ علامتی ندارد تا دیگران از بیماری او با خبر شوند و احتیاط های لازم را انجام دهند.

رئسس شبکه هپاتیت ایران با بیان اینکه شمار مبتلایان به هپاتیت سى در ایران کمتر از کشورهای همسایه است، گفت: ۱۸۶ هزار نفر در ایران به هپاتیت سى مبتلا هستند و این خطر خطر دارد که در اثر رعایت نکردن موازین بهداشتی بیماری به دیگران منتقل شود.

هشدار؛ خطر هپاتیت و آسیب مغزى با قمه زنى/بدعتى که جان عزاداران حسینى را تهدید مى کند

قمه مشترک هپاتیت را به جانتان مى اندازد

علویان تاکید کرد: به دلیل اینکه در قمه زنی از قمه های مشترک استفاده می شود خطر ابتلا به هپاتیت افزایش پیدا می کند به همین دلیل ما به عزاداران حسینی توصیه می کنیم که از قمه زنی خودداری کنند.

این فوق تخصص بیماری‌های کبد گفت: هر سال در ایام محرم با مواردی از انتقال بیماری هپاتیت مواجه می‌شویم که علت آن قمه زنی است و توصیه می‌شود افرادی که اقدام به قمه زنى مى کنند، پرونده ویژه سلامت تشکیل داده شود و قمه زنی به عنوان یک فاکتور منفی در پرونده پزشکی آنها ثبت شود و سازمان انتقال خون نیز این افراد را برای اهدای خون نپذیرد.

به جاى قمه زنى خون اهدا کنید

رئیس شبکه هپاتیت ایران یادآوری کرد: توصیه ما به عزاداران حسینی آن است که در عاشورای حسینی به جای قمه زنی خون خود را اهدا کنند چرا که با این کار نه تنها کار خیر و پسندیده ای را انجام داده اند بلکه جان چندین بیمار را نیز نجات می دهند.

علویان در ادامه به برخی نکات بهداشتی و راههای انتقال هپاتیت اشاره کرد و گفت: خالکوبی غیر بهداشتی و بطور کلی هر اقدامی که با خون سر و کار داشته باشد مانند دندانپزشکی امکان انتقال بیماری وجود دارد، همچنین این خطر وجود دارد تا کارگران شهرداری که اقدام به جمع آوری زباله می کنند در اثر تماس با سوزن آلوده که در زباله ها وجود دارد به بیماری مبتلا شوند، افزون بر این رفتارهای جنسی غیر ایمن خطر ابتلا به هپاتیت را در پی دارد.

علویان اظهار کرد: مردم باید اطلاع داشته باشند که هپاتیت بی واکسن دارد اما هپاتیت سی واکسن ندارد و تنها باید پس از ابتلا به بیماری در مان شوند، اما نکته حائز اهمیت آن است که اگر هپاتیت به موقع تشخیص و درمان نشود خطرات بسیاری را به دنبال دارد و جان افراد را تهدید می کند.

آسیب هاى مغزى که با قمه زنى سراغتان مى آید

علیرضا یاراحمدی متخصص مغز و اعصاب و بورد فوق تخصصى صرع و اختلالات خواب درباره آسیب هایی که قمه زنی به مغز وارد می کند، گفت: ضربات مکرر در قمه زنی به مغز آسیب وارد مى کند.

وى در ادامه برخى آسیب هاى ناشى از قمه زنى را بر شمرد و افزود: عفونت، آسیب به بافت مغز، پارگى رگ هاى مغزى، خونریزى و افت فشارخون و تشنج از خطراتى هستند که قمه زنى به دنبال دارد.

یاراحمدى در ادامه به تشریح درباره قمه زنى و مضرات آن پرداخت و گفت: در قمه زنى بر اثر تکان ضربه آسیب هایی به بافت مغز وارد می شود، همچنین خطر پارگى رگ ها وجود دارد هرچند که برخی اذعان می کنند که ​قمه زدن زخم ایجاد نمی کند اما ضربه های قمه ممکن است باعث پارگی رگ های سطحی مغر شود.

هشدار؛ خطر هپاتیت و آسیب مغزى با قمه زنى/بدعتى که جان عزاداران حسینى را تهدید مى کند

پارکینسون و تشنج در کمین قمه زنان

این متخصص مغز و اعصاب اظهار کرد: قمه زنى ممکن است منجر به خونریزی سطحی در مغز شود که این خونریزى با فشار به مغز منجر به کاهش هوشیاری فرد خواهد شد و امکان تشنج نیز وجود دارد.

وى در ادامه به کسانى که هر سال اقدام به قمه زنى مى کنند، هشدار داد و افزود: اگر کسی هر سال اقدام به قمه مى کند ممکن است پس از سال ها به دلیل مبادرت به انجام این کار، به بیماری هایی چون پارکینسون و لرزش ها مبتلا شود.

یاراحمدى عفونت را یکى از عوارض قمه زنى دانست و گفت: در صورتی که زخم و بریدگی روى پوست ایجاد شود، به دلیل اینکه پس از قمه زنى زخم را ساعت ها براى نمایش به دیگران باز نگه می دارند امکان عفونت در سطح وعمق مغز وجود دارد همچنین و آلودگی تیغه خنجر نیز ممکن است باعث بروز عفونت شود.

خونریزى و ضربه مغزى عوارض خطرناک قمه زنى

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه خونریزى یکى از دیگر خطرات قمه زنى است، گفت: ممکن است بر اثر قمه زنى فرد دچار خونریزى شود و اغلب به دلیل اینکه افراد در محیط باز و گرم اقدام به قمه زنی می کنند، ممکن است فرد بر اثر خونریزی بیهوش شود و این خونریزی جان فرد را تهدید می کند.

وى افزود: در بسیاری از موارد، افرادى که قمه می زنند دچار افت فشارخون ناگهانی مى شوند و امکان سقوط و ضربه مغزى ناشى از آن بر اثر افت فشار وجود دارد.

کم هوشى و آسیب هاى مغزى با قمه زنى کودکان و نوزادان

یاراحمدى با بیان اینکه قمه زنی برای کودکان و نوزادان خطرات بسیاری به همراه دارد، گفت: در کودکان به دلیل اینکه قوس استخوان مغز به اندازه قوس استخوان مغز بزرگسالان و مقاومت و مکانیسم دفاعی بدن آنها مانند بزرگسالان نیست و به همین دلیل احتمال آسیب دیدگی مغز بیشتر است.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: نوزادان و کودکان به دلیل اینکه مغزشان در حال رشد است، قمه زنى می تواند از نظر تکاملی و هوشی خطرات بسیاری براى کودکان و نوزادان به همراه داشته باشد و هوش کودک به اندازه کافی افزایش پیدا نکند.

هشدار؛ خطر هپاتیت و آسیب مغزى با قمه زنى/بدعتى که جان عزاداران حسینى را تهدید مى کند

اگر این علائم را مشاهده کردید فورا به بیمارستان مراجعه کنید

وى به علائم هشداردهنده اى قمه زنان باید به آن توجه کنند، اشاره کرد و افزود: در صورتی که فردی اقدام به قمه زنى کرد و پس از آن با علائمى چون قرمزی، سوزش، خارش، داغ شدن و متورم شدن محل زخم، تاخیر در بهبود زخم ، احساس خواب آلودگی، سردردهای ناگهانی و تاری دید مواجه شد، باید به مرکز درمانی مجهز مراجعه کند.

بستن زخم با خاکستر و گل ممنوع

وى در پاسخ به این سوال که برخى افراد پس از قمه زنى محل آن را با خاکستر یا گل مى پىشانند و این کار چه عوارضى دارد، گفت: این کار موجب انتقال عفونت می شود، پوست از ورود باکتری ها و میکروب ها جلوگیری می کند اما چون پس از قمه زنى بریدکى در پوست و زخم باز ایجا د مى شود. قراردادن موادى چون خاکستر و گل چون استریل نیستند و ممکن است الوده باشند امکان بروز عفونت در محل زخم و آبسه وجود دارد.
alibagherikahkesh.blog.ir
عاشورا، یک پیام آسمانی در زمین که پژواک آن همواره به گوش وجدان‌های بیدار آزادگان در هر زمان و مکان می‌رسد و آنان را به خود فرا می‌خواند.
عاشورای حسینی تسلیت باد.
alibagherikahkesh.blog.ir
*💠اقدامی در خور ستایش از تیم اجرایی شبکه بهداشت ودرمان مسجدسلیمان*

🔻برخی اوقات مسئولینی خوش فکر و برآمده از بطن جامعه اقداماتی انجام میدهند که فارق از هرنوع تبلیغات سیاسی و جناحی،اقداماتی درخور ستایش و اثرگذار است.به نحوی که هیچ وجدان بیداری از بیان آن غافل نمانده و در مدح و ستایش آن می کوشد.

🔻مردم این دیار و رنج‌دیدگان شهرستان محروم مسجدسلیمان نیز اگر ببینند حرکتی در جهت رفع آلام آنان صورت میگیرد هم شکرگذارند و هم قدرشناس.

*🔻یکشنبه شب گذشته مورخ ۹۷/۰۶/۲۵ حوالی ساعت ۲۲:۰۰* جناب آقای دکتر افشار مدیر شبکه بهداشت ودرمان بهمراه مدیریت حراست بصورت سرزده از بیمارستان ۲۲بهمن بازدید نمودند.

🔻جالب اینجاست که جناب دکتر افشار پس از آنکه متوجه شدند پزشک کشیک در بیمارستان حضور ندارند لباس پزشکی به تن کرده و در اقدامی متواضعانه اقدام به ویزیت بیماران نمودند.اینکار ساعاتی بطول انجامید که نگاه پر از امید و اشتیاق بیماران را به همراه داشت‌.

🔻این اقدام پسندیده که از یک مدیر جوان و شایسته سر زده از دید تیزبین شهروندان مطالبه‌گر مخفی نمانده و نگارنده بر خود وظیفه میداند در انعکاس و بازتاب این عمل انسانی و دلسوزانه اهتمام ورزد.
باشد که سرمشقی باشد برای دیگر مدیران دستگاهها اجرایی و نظارتی.

🔻امید آن میرود با این بررسی ها و پیگیری های سرزده و اثرگذار بذر امید به بهبودی بهداشت و سلامت آحاد جامعه مسجدسلیمان محروم کاشته شود.

*برای دکتر افشار مدیریت محترم شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان و مدیریت حراست* و دست‌اندر کاران این امر خیرخواهانه توفیق روزافزون مسئلت داریم
alibagherikahkesh.blog.ir
بوسه بر دستانی که از مسیر فرات برگشت تا نمایش وفا را در قلب هر انسانی، به تعزیه بنشیند؛ از آن روز، تمام رودها سراسیمه پی تو می‌گردند ای سقای دشت کربلا.
تاسوعای حسینی تسلیت باد.
alibagherikahkesh.blog.ir
تاسوعا و عاشواری حسینی ازمهم‌‌ترین روزهای تاریخ اسلام برای شیعیان است. به ویژه روز عاشورا که در آن امویان لحظات سختی را برای پسر رسول خدا(ص) رقم زدند. حسین (ع) در این روز همراه بایارانش تمام زندگی خود را فدای خدا و دینش کردند و اسلام را با خون خود زنده نگه داشتند.

روزهای 9 و 10 محرم که به تاسوعا و عاشورا معروف‌اند سرشار از حوادث گونان و تلخ برای خاندان امام حسین(ع) بوده است. که در زیر به این حوادث می‌پردازیم.

۹ محرم

رویدادها:

- روز تاسوعای حسینی (۶۱ ق)

عبیدالله بن زیاد که از مصالحه امام حسین با عمر بن سعد، ناخرسند بود، نامه ای به این مضمون برای عمر بن سعد فرستاد: من تو را برای اصلاح میان خود و حسین نفرستادم. اکنون به محض رسیدن نامه اگر حسین به پیشنهاد ما توجه نکرد بر او حمله کن، او و یارانش را به قتل برسان و پس از کشتن، آنان را مثله نما.

پس از اینکه حسین و یاران او را کشتی بر بدن های آنان اسب تازی کن. من می دانم پس از کشته شدن، اسب راندن بر بدن های آنان فایده ای ندارد ولیکن چون از زبانم جاری شده است، باید انجام دهی و اگر چنانچه به این حرف ها توجه کنی در نزد ما عزیز و محترم هستی و اگر میل نداری با حسین جنگ کنی از فرماندهی لشکر معزول خواهی بود و کارها را به شمر بن ذی الجوشن واگذار کن و او مامور است فرمان ما را اجرا کند.

شمر بن ذی الجوشن نامه عبیدالله را روز نهم محرم به عمر بن سعد رسانده و به وی گفت: اکنون یا امر امیرت را اجرا کن و یا لشکر را به من سپار. عمر بن سعد گفت: تو لیاقت فرماندهی نداری، من در مقام امارت لشکر خواهم ماند و تو هم از پیادگان سرپرستی کن.

عمر بن سعد در غروب روز نهم، فرمان حمله به سوی خیمه های امام حسین و یارانش را صادر کرد و یک دفعه بیش از ۰۰۰/۳۰ تن نیروی مسلح به طرف اردوگاه امام حسین هجوم آوردند.

امام حسین از طریق برادرش اباالفضل العباس از آنان پرسید: چه می خواهید و این چه هیاهویی است که به راه انداختید؟ عمر بن سعد پاسخ داد: از طرف امیر، عبیدالله بن زیاد دستور رسیده که شما را برای اطاعت از وی دعوت کنیم و اگر اجابت نکنید با شما جنگ نماییم.

حضرت ابوالفضل برگشت و جریان را به امام حسین اطلاع داد. امام حسین برادرش را دوباره فرستاد و فرمود: به این جمعیت بگویید امشب به ما مهلت دهند تا نماز بیشتر بخوانیم و با خدای خویش راز و نیاز کرده و دعا و استغفار کنیم. ابوالفضل العباس این موضوع را با سپاه دشمن در میان گذاشت. آنان پس از امتناع و اختلاف، سرانجام این درخواست را پذیرفتند و شب عاشورا را به امام حسین و یارانش مهلت دادند.

- جواب رد ابوالفضل العباس به امان نامه شمر بن ذی الجوشن (۶۱ ق)

شمر بن ذی الجوشن در عصر روز نهم محرم، چون دید که عمر بن سعد مهیای نبرد با امام حسین است، به نزدیک خیام حسینی آمد و بانگ زد که فرزندان خواهرم کجایند؟ منظورش حضرت عباس و سه برادرش به نام های عبدالله، جعفر و عثمان بود که از فرزندان فاطمه ام البنین بودند که آن مجلله از قبیله بنی کلاب و شمر هم از همین قبیله بود.

امام حسین که صدای شمر را شنید، به برادرانش دستور داد که جواب شمر را بدهند. اگر چه او فاسق است ولیکن با شما قرابت و خویشی دارد. حضرت عباس به همراه سه برادرش به نزد شمر رفتند. شمر برای آنان، امان نامه ای آورده بود، مشروط بر اینکه دست از یاری امام حسین بردارند و سپاهش را ترک گویند.

حضرت عباس بن علی فرمود: بریده باد دست های تو و لعنت باد بر امانی که برای ما آورده ای. ای دشمن خدا ما را امر می کنی که دست از برادر و مولای خویش برداریم و سر در طاعت ملعونان در آوریم. آیا ما را امان می دهی ولی برای پسر رسول خدا امانی نیست ؟ شمر از شنیدن این پاسخ دندان شکن، خشمناک شد و به لشکرگاه خویش برگشت.

*درسی مهم از مهلت خواهی روز تاسوعا

مجاهدت‌هاى سیّدالشهدا علیه السلام و همه شهداى راه حق و فضیلت در طول تاریخ، براى آشنا کردن مردم با خداوند متعال و استقرار یگانه‏‌پرستى در سایه حکومت دینى در جهان بود؛ آنچه حسین علیه السلام را می‌آزرد دوری مردم از روح دین و بندگی خدا بود.

امام حسین علیه السلام عصر تاسوعا تا به صبح عاشورا را مهلت گرفت تا در یک کلاس عملی و کاملاً واقعی این مبنا و محور قیام خود را به تصویر بکشد به همگان نشان دهد که هدف او از این حرکت عظیم زنده کرده دین و بندگی واقعی خدا است و از دینی که در ظاهر نماز و روزه و قرائت قرآن است ولی امام آن یزید و یزیدیان زمان است بیزار است.

و این، درس بزرگى است که امام حسین علیه السلام براى ارائه آن به عموم مسلمانان، به خصوص پیروان خود، در عصر تاسوعا، از دشمن، یک شب مهلت خواست و بدین سان، شب عاشورا، آخرین شب انس امام حسین علیه السلام و یارانش با انیس ذاکران بود؛ در منابع تاریخی آمده است:

جاءَ اللَّیلُ، فَباتَ الحُسَینُ علیه السلام تِلکَ اللَّیلَةَ [لَیلَةَ عاشوراءَ] راکِعاً ساجِداً باکِیاً مُستَغفِراً مُتَضَرِّعاً و باتَ أصحابُهُ و لَهُم دَوِیٌّ کَدَوِیِّ النَّحلِ.

شب فرا رسید و حسین علیه السلام، شب عاشورا را به رکوع و سجود و گریه و آمرزش‏‌خواهى و تضرّع و زارى پرداخت و یارانش در آن شب، زمزمه‏‌اى مانند آواى زنبور (بدون وقفه) داشتند.

۱۰ محرم عاشورا

رویدادها:

- واقعه خونین عاشورا و شهادت حضرت امام حسین در کربلا (۶۱ ق)

پس از آنکه امام حسین شب عاشورا را مهلت گرفت، تمام این شب را به نماز تهجد، نیایش و مناجات، قرائت قرآن و گفتگو با اصحاب و اهل بیت خود گذرانید. هنگامی که بامداد روز عاشورا دمید و نماز صبح را به جماعت برگزار کردند، از صبح این روز تا شامگاه حوادث مهمی در سرزمین کربلا روی داد که در تاریخ اسلام و تاریخ بشریت، ماندنی و جاودانه شده است. در این روز، دو سپاه در برابر یکدیگر قرار گرفتند که فاصله میان آنان گرچه از نظر فیزیکی بسیار نزدیک ولیکن از نظر روحی و معنوی تفاوت بسیار بود، فاصله ای بین ابتدا و انتهای آفرینش، تفاوتی بین تمام جهل و کفر و نفاق و تمام ایمان و تقوا.

به همین جهت امام حسین درباره اصحاب خویش در شب عاشورا فرمود: همانا من اصحابی باوفاتر و بهتر از اصحاب خود نمی دانم و اهل بیتی از اهلبیت خود نیکوتر ندانم. خداوند شما را جزای خیر دهد.

در اینجا رویدادهای این روز را به طور اجمال بیان می کنیم:

۱) امام حسین لشکریانش را به این شرح تنظیم نمود: زهیر بن قین به فرماندهی بخش میمنه، حبیب بن مظاهر به فرماندهی بخش میسره، و پرچم سپاه را به دست برادرش عباس سپرد. تعداد یاران امام حسین در بامداد عاشورا، ۳۲ نفر سواره و ۴۰ تن پیاده بودند.

و به روایتی تعداد پیادگان ۸۲ تن بود و به روایت دیگر از امام محمد باقر ، تعداد سوارگان ۴۵ تن و تعداد پیادگان ۱۰۰ تن بوده اند. اما سپاه عمر بن سعد که تعدادشان حداقل ۶۰۰۰ نفر بود «ولی به روایات دیگر ۰۰۰/۲۰ یا ۰۰۰/۲۲ و حتی ۰۰۰/۳۰ نفر هم گفته شده است»در میمنه، عمرو بن حجاج زبیدی و در میسره، شمر بن ذی الجوشن و بر سوارگان، عروة بن قیس و بر رجاله و ریش سفیدان، شبث بن ربعی قرار داشتند و پرچم سپاه به دست «درید» غلام عمر بن سعد بود.

۲) امام حسین پیش از شعله ور شدن نائره جنگ، بر مرکبی سوار شد و در مقابل سپاه دشمن قرار گرفت و برای آنان خطبه بلیغی ایراد نمود و آنان را از اقدام به جنگ و خون ریزی و متابعت باطل برحذر داشت. گرچه سخنان پندآمیز امام حسین در قلوب سیاه اکثریت سپاه دشمن، تاثیر مثبتی برجای نگذاشت، ولیکن تعداد اندکی را از خواب غفلت بیدار کرد و آنان را از کرده خویش پشیمان ساخت. معروف ترین شخصیتی که در روز عاشورا، سپاه دشمن را رها کرد و به سپاه نور پیوست، حر بن یزید ریاحی بود که به اتفاق پسر و برادر خویش پس از پیوستن به امام حسین با دشمنانش به نبرد برخاستند.

۳) پس از خطبه امام حسین ، جنگ گروهی بین دو سپاه با تیرانداختن عمر بن سعد به سوی خیمه های امام حسین آغاز گشت و ساعتی به طول انجامید و شهامت و دلیری یک سپاه کمتر از صد تن در مقابل یک سپاه سی هزار نفری، تماشایی و غیرقابل توصیف بود. در حمله اولی،پنجاه نفر از یاران امام حسین به شهادت رسیده و از دشمن نیز صدها تن به هلاکت رسیدند.

۴) پس از فروکش کردن حمله گروهی، نبرد انفرادی آغاز گردید که بی تردید برتری سپاهیان امام حسین که با کمال ایمان و یقین می جنگیدند بر سپاهیان عمر بن سعد که در کمال شک و تردید، مجبور به جنگ شده بودند، هویدا بود. در این مرحله یاران امام حسین با اجازه آن حضرت، از یکدیگر سبقت می گرفته و پس از جنگ با دشمن به شهادت می رسیدند.

۵) به هنگام ظهر، امام حسین با اندک یار باقی مانده خویش، به نماز ایستاد و دشمن «که از نماز، همیشه وحشت داشته و دارد»آن حضرت را از دور تیرباران کردند.

۶) پس از نماز، باقی مانده یاران امام حسین یکی پس از دیگری به میدان رفته و به درجه شهادت نایل آمدند. معروف ترین اصحاب ویارآن حضرت که شربت شهادت نوشیدند عبارتند از: حضرت عباس بن علی قاسم بن حسن ، عبدالله بن مسلم، عبدالله بن حسن، ابوبکر بن حسن، شوذب و عابس بن ابی شبیب، حنظله بن اسعد، نافع بن هلال، زهیر بن قین، ابوثمامه صیداوی، مسلم بن عوسجه، علی بن مظاهر، حبیب بن مظاهر، بریر بن خضیر، وهب بن عبدالله، حر بن یزید ریاحی و…

۷) عصر عاشورا پس از شهادت همه یاران و اصحاب امام حسین آن حضرت لباس رزم به تن پوشید و عازم جهاد شد. ابتدا لشکریان عمر بن سعد را برای چندمین بار، پند و موعظه نمود و آنان را به جدا شدن از صفوف جنگ طلبان و خون آشامان عبیدالله بن زیاد دعوت کرد. پس از آن، با آنان به نبرد برخاست و تعداد زیادی را به خاک هلاکت رسانید.

سرانجام پلیدان کربلا، آن حضرت را محاصره کرده و به طرز فجیعی وی را به شهادت رساندند. گرچه تعدادی از منافقان درشهادت آن حضرت مشارکت داشتند ولیکن شمر بن ذی الجوشن، سر آن حضرت را از بدن جدا کرد.

۸) پس از شهادت امام حسین خیمه های اهل بیت را غارت کردند و فرومایگان از برداشتن هیچ چیزی دریغ نکردند. حتی پوست گوسفندی را که امام زین العابدین در شدت تب و بیماری روی آن، خوابیده بود، به غارت بردند.

۹) پس از غارت خیمه ها، به دستور عمر بن سعد، خیمه ها را آتش زدند و زنان و کودکان امام حسین و بازماندگان شهدا به بیابانها پراکنده شدند.

۱۰) تعداد ۱۰ نفر از منافقان بر بدن های امام حسین و یارانش، اسب راندند.

۱۱) بازماندگان اهل بیت را برای اسارت آماده کردند.

۱۲) عمر بن سعد پس از شهادت امام حسین ، سر آن حضرت را به «خولی » سپرد تا به تعجیل به نزد عبیدالله بن زیاد در کوفه برساند.

۱۳) سرهای سایر شهدا را نیز از بدن جدا کردند و آنها را بین سران قبایل تقسیم کرده و به سرپرستی شمر به کوفه فرستادند تا در نزد عبیدالله، تقرب جویند.
alibagherikahkesh.blog.ir
محمد تولایی طلبه جوان که هفته گذشته مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفته بود صبح امروز در بیمارستان قائم مشهد در گذشت. تولایی 27 ساله، متاهل، طلبه مدرسه علمیه نورالرضا علیه السلام و امام جماعت یکی از مساجد شهر مشهد بود. اواسط شهریور ماه بود که تصویری از این طلبه جوان بر روی تخت بیمارستان در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

چند روز قبل این طلبه جوان مشهدی سوار بر یک پیکان قدیمی در یکی از کوچه های شهر مشهد در حال تردد بود که به ناگاه شخصی به قصد سئوال به خودروی او نزدیک شد و با چاقویی به وی حمله کرد و متواری شد. بنابر آنچه شاهدان عینی گفته‌اند این روحانی پس از مجروح شدن تا قسمتی از مسیر را خود رانندگی کرده بود و در ادامه سعی کرده با موتورسیکلت خود را به مرکز درمانی برسد.که در ادامه راه این طلبه جوان بیهوش شده است و با کمک مردم و اورژانس ۱۱۵ به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل شد.محمد تولایی صبح‌ امروز در بیمارستان قائم‌ مشهد درگذشت.

همراه با انتشار این خبر کاربران فضای مجازی نسبت به درگذشت طلبه جوان مشهدی واکنش نشان دادند و با هشتگ#محمد_تولایی از او نوشتند. این واکنش ها چند دقیقه پس از انتشار خبر درگذشت این روحانی در فضای مجازی منتشر شده است. پیش از این خبرگزاری های رسمی آنچنان که باید به خبر درگیری فردی ناشناس با این روحانی و حال عمومی او و شرایط بیمارستان نپرداختند. بیشتر اطلاعات مربوط به این طلبه جوان و حال عمومی و هوشیاری اواز طریق فضای مجازی به دست مخاطبان می رسید.
alibagherikahkesh.blog.ir
این روزها یادآور یکی از دردناک‌ترین صفحات در تاریخ مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی است که با وجود گذشت نزدیک به چهار دهه، هنوز زخم آن برای فلسطینیان و آزادگان جهان تازه است.

سی و شش سال پیش در چنین ایامی یعنی در فاصله روزهای 16 تا 18 سپتامبر 1982 (مصادف با 26 تا 28 شهریور 1361) بیش از سه هزار فلسطینی که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند، در دو اردوگاه صبرا و شتیلا در مناطق فقیرنشین جنوب بیروت به دست شبه‌نظامیان فالانژ لبنان و با چراغ سبز و حمایت مستقیم نظامیان رژیم صهیونیستی به فرماندهی آریل شارون، وزیر جنگ وقت این رژیم، که از همان زمان به بعد به "قصاب صبرا و شتیلا" معروف شد، قتل‌عام شدند.

این جنایت در ظاهر به بهانه انتقام ترور «بشیر جمیل» رهبر وقت حزب فالانژ و رئیس‌جمهور وقت لبنان که آوارگان فلسطینی هیچ نقشی در آن نداشتند، انجام شد، اما در باطن، توطئه‌ای بود که از سوی اسرائیل برای نسل‌کشی فلسطینیان و جلوگیری از بازگشت آنان به سرزمین‌های اشغالی سازماندهی شده بود.

نظامیان رژیم صهیونیستی و شبه‌نظامیان فالانژ لبنان از عصر روز پنجشنبه (16 سپتامبر 1982) با محاصره این دو اردوگاه به آنها حمله کرده و تا صبح روز شنبه به فجیع‌ترین شکل ممکن به کشتار افراد ساکن در این اردوگاه‌ها پرداختند. حتی در طول شب نیز نظامیان صهیونیست با ادوات خود محوطه اردوگاه‌ها را روشن کردند تا فالانژها بتوانند در تاریکی شب نیز با انواع سلاح سرد و گرم، فلسطینیان را قتل‌عام کنند.

صحنه‌های فجیع و غیرقابل توصیفی که از این جنایت به یادگار مانده، حاکی از شکنجه‌های مرگبار، مثله کردن و در نهایت قتل هزاران فلسطینی است که پس از تاسیس رژیم جعلی اسرائیل در سال 1948 از شمال فلسطین اشغالی به این دو اردوگاه پناه آورده بودند. آنها در این جنایت تاریخی که سازمان ملل در سومین ماهگرد آن در 16 دسامبر 1982، آن را "نسل‌کشی" نامید، حتی از تجاوز به زنان و دختران نیز دریغ نکردند.

«غازی خورشید» در کتاب خود تحت عنوان «تروریسم صهیونیستی در فلسطین اشغالی» می‌نویسد: در حال عبور از یک خیابان، جسد زن جوانی را دیدم که در حالیکه نوزادش را در آغوش گرفته بود، گلوله‌ها از بدنش گذشته و در بدن طفل شیرخوارش نشسته بودند.

شب گذشته، گروه‌های فلسطینی در سی و ششمین سالگرد این فاجعه، بار دیگر خواستار محاکمه سران رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی شدند. در زمانی که کشتار صبرا و شتیلا اتفاق افتاد، کنترل این دو اردوگاه در دست ارتش رژیم صهیونیستی بود اما این رژیم تا امروز در هیچ محکمه‌ای در برابر این جنایت تاریخی پاسخگو نبوده است.

در سالگرد کشتار صبرا و شتیلا نگاهی می‌اندازیم به برخی از عکس‌هایی که برای ثبت در تاریخ از این جنایت غیرانسانی به یادگار مانده‌اند.
alibagherikahkesh.blog.ir
هنگامی که چند قرن بر ورود آریاییان به ایران گذشت این قوم اندک اندک به شهر نشینی روی آوردند و این مساءله در جهان بینی ایشان تاءثیر گذاشت .
در آن روزگار انسان اصلاح گری بر خاست و آریاییان را که خواستار ترک خرافات قدیم بودند، به آیین تازه ای دعوت کرد و آیین مغان را برانداخت . این پیامبر مصلح که خود را فرستاده خدای خوبی و روشنایی معرفی می کرد، زردشت نام داشت . وی مدعی بود آیین خود را از آهورمزدا دریافت کرده تا جهان را از تیرگیها پاک کند و آن را به سوی نیکی و روشنایی رهنمون شود.
زردشتیان به نامهایی چون گبر و مجوسی و پارسی خوانده می شوند. کلمه ((گبر)) در زبان سریانی به معنای کافر از از جانب دیگران به آنان اطلاق گردیده و واژه ((المجوس )) در دستور زبان عربی ، اسم جنس جمعی و مفرد آن مجوسی است . ((المجوس )) در قرآن کریم (حج :17) در کنار پیروان ادیان دیگر یافت می شود. اکثر علمای اسلام زردشتیان را اهل کتاب دانسته اند. احادیثی نیز در این باب موجود است . آیین زردشت حدود یک قرن قبل از میلاد تحول یافت و آن صورت تحول یافته را آیین مزدیسنی می نامند. مزدیسنا در لغت به معنای ستایش مزداست .
1- سرگذشت زردشت
دانشمندان در مورد وجود تاریخی پیامبر ایران باستان شک دارند، اما بیشتر آنان وجود وی را نفی نمی کنند. زردشت ، زرتشت ، زرادشت ، زراتشت ، زردهشت و کلماتی از این قبیل از واژه ((زرثوشتر))(Zarathushtra) در گاتها (بخشی از کتاب آسمانی زردشت ) می آید که طبق نظریه صحیحتر معادل زرد اشتر یعنی دارنده شتر زرد است .
نام پدرش پوروشسب یعنی دارنده اسب پیر، نام مادرش دغدو یعنی دوشنده گاو ماده و نام خاندان وی سپیتمه یعنی سپید نژاد بود.
طبری مورخ مشهور اسلام و پیروان او زردشت را از فلسطین می دانند و می گویند وی از آنجا به ایران آمده است ، اما قول صحیح و معروف آن است که وی ایرانی و اهل آذربایجان بوده است و محل برانگیختگی او را کوهی نزدیک دریاچه ارومیه می دانند.(1)
درباره زمان زردشت نیز اختلاف است و زمان وی حتی به 6000 سال قبل از میلاد نیز برده شده است . اما بر اساس نظریه مشهور، وی در سال 660 قبل از میلاد به دنیا آمد و در 630 قبل از میلاد (در سن 30 سالگی ) به پیامبری مبعوث شد. وی در سال 583 ق .م . در سنن 77 سالگی در آتشکده ای در بلخ (افغانستان ) توسط لشکر قومی مهاجم به شهادت رسید.
گر چه بعثت زردشت در شاهنامه فردوسی آمده است ، اما متاءسفانه آن حادثه در قسمت افسانه ای آن کتاب مذکور است ، به طوری که درباره گشتاسب (پادشاهی که زردشت او را دعوت می کند و به آیین خود در می آورد) اختلاف است . برخی او را با ویشتاسب پدر داریوش هخامنشی برابر دانسته اند. از سوی دیگر از نظر تاریخی مسلم است که ویشتاسب نه یک پادشاه ، بلکه استانداری بوده است .
2- تعالیم زردشت
در آیین زردشت سه اصل عملی گفتار نیک ، پندار نیک ، کردار نیک وجود دارد که مانند آن را در ادیان مختلف می یابیم . از جمله در اسلام آمده است : ((الایمان قول باللسان و اقرار بالجنان و عمل بالارکان .))
احترام به آتش به عنوان یکی از مظاهر خدای روشنایی و افروخته نگه داشتن آن و انجام مراسمی خاص در اطراف آن در معابدی به نام آتشکده مشخصترین ویژگی این آیین است . همچنین آبادانی ، کشاورزی دامداری و شهرنشینی مورد ستایش قرار گرفته است . احترام به حیوانات ، مخصوصا سگ و گاو، همچنین خوشرفتاری با مردم نیز جایگاهی به حیوانات ، مخصوصا سگ و گاو، همچنین خوشرفتاری با مردم نیز جایگاهی ویژه دارد. برخی از آداب و رسوم سرزمین ما از قبیل مراسم چهارشنبه سوری و سوگند خوردن به روشنایی چراغ و چیزهای دیگر با تعالیم زردشتی ارتباط دارد.
همچنین برخی زندیقان قرون نخست اسلام گرایشهای زردشتی داشتند.
3- اوستا
کتاب آسمانی زردشتیان اوستا نام دارد که به معنای اساس و بنیان و متن است . این کتاب به خط و زبان اوستایی نوشته شده است که به ایران باستان تعلق دارد و با زبان پهلوی و سانسکریت همریشه است . به عقیده بسیاری از محققان ، خط اوستایی در دوره ساسانیان (226 - 641 م .) پدید آمد و اوستا که قبلا در سینه ها بود، به آن خط کتابت شد و به قولی این کار پس از ظهور اسلام صورت گرفته است .
زردشتیان و پژوهشگران بر این مساءله اتفاق دارند که اوستا در اصل بسیار بزرگتر بوده است که به عقیده برخی روی 12000 پوست گاو نوشته بود. اوستای کنونی دارای 83000 کلمه است و احتمالا اصل آن دارای 345700 کلمه (یعنی چهار برابر) بوده است . اوستای اصلی به 21 نسک (کتاب یا بخش ) تقسیم می شد و اوستای کنونی نیز 21 نسک است .
اوستا 5 بخش دارد:
1. یسنا (یعنی جشن و پرستش )؛ قسمتی از این بخش گاتها نامیده می شود (به معنای سرود). این بخش که مشتمل بر ادعیه و معارف دینی و معروفترین قسمت اوستاست ، به خود زردشت نسبت داده می شود، در حالی که سایر قسمتهای اوستا را به پیشوایان دین زردشت نسبت می دهند؛
2. ویسپرد (یعنی همه سروران ) مشتمل بر نیایش ؛
3.وندیداد (یعنی قانون ضد دیو) درباره حلال و حرام و نجس و پاک ؛
4. یشتها (یعنی نیایش سرود و تسبیح )؛
5. خرده اوستا (یعنی اوستای کوچک ) درباره اعیاد و مراسم مذهبی و تعیین سرودهای آنها زردشتیان ، علاوه بر اوستا، تفسیری به نام زنداوستا و کتب مقدس دیگری به زبان پهلوی دارند.
4- داستان خلقت و دو گانه پرستی
کسی نمی داند گرایش زردشتیان به خدایان دو گانه (خدای نیکی و خدای بدی یا خدای روشنایی و خدای تاریکی ) در چه عصری آغاز شده است . در قسمت گاتها (از یسنای اوستا) که به خود زردشت نسبت داده می شود، اهریمن در برابر خرد مقدس صف آرایی می کند و نه در برابر آهورمزدا که خدای واحد و فوق پروردگاران روشنایی و تاریکی است . همچنین گروهی از زردشتیان به نام زروانیان در عصر ساسانی پدید آمدند که معتقد به خدای یکتا به نام زروان بودند و او را از خدای روشنایی و تاریکی برتر می شمردند. این فرقه پیروان بسیاری در ایران آن روز داشته است .(2)
5- خدایان
با مطالعه در آیین زردشت معلوم می شود که وی در میان ایرانیان به اصلاح دینی قیام کرده و خرافات مذهب باستانی آریاییان را مورد حمله قرار می داده است . از جمله آنکه وی از آهور مزدا تبلیغ می کرده و خدایان قوم خود را که دئوه (یعنی دیو) خوانده می شده اند، باطل می دانسته و آنها را خدای دروغ دوستان می نامیده است .
در آیین زردشت ، آهور مزدا 6 دستیار دارد که به منزله فرشتگان ادیان ابراهیمی هستند. آن دستیاران را امشاسپندان یعنی جاویدان مقدس می نامند. آنها رهبری دارند به نام سپنتامئنیو یعنی خرد مقدس و نامهای خودشان از این قرار است :
1. وهومن (Vohuman)؛
2. اشه وهیشته (vahishta-Asha)؛
3. خشتره وائیریه (vairya-Xshathra)؛
4. سپنته ارمئیتی (armaiti-Spenta)؛
5. هئورتات (Haurvartat)؛
6. امرتات (Ameretat).
پس از آنها یزتها قرار دارند که 30 عدد از آنها معروفند. اینها تشکیلات خرد مقدس هستند. در مقابل ، اهریمن هم تشکیلاتی دارد.(3)
طبق آیین زردشت دوره کهن کنونی جهان 12000 سال است . خدای نیکی مدت 3000 سال بر جهان حکمرانی می کرد و در این مدت خدای بدی در تاریکی به سر می برد. پس از این مدت خدای بدی از تاریکی بیرون آمد و با خدای نیکی روبرو شد. خدای نیکی به وی 9000سال مهلت داد که با او مقابله کند. وی اطمینان داشت که سرانجام خود او به پیروزی خواهد رسید. در این زمان هر دو به آفریدن نیک و بد آغاز کردند و بدین گونه با یکدیگر به مبارزه برخاستند. پس از 3000 سال زردشت آفریده شد و از این زمان به بعد توازن قوا به نفع خدای نیکی گرایید و به سیر صعودی خود ادامه داد.
6- آخر الزمان
در هزاره گرایی زردشتی (Millennialism Zoroastrean)انتظار ظهور سه منجی از نسل زردشت مطرح است . این منجیان یکی پس از دیگری جهان را پر از عدل و داد خواهند کرد.
1. هوشیدر، 1000 سال پیش زردشت ؛
2. هوشیدرماه ، 2000 سال پس از زردشت ؛
3. سوشیانس (یا سوشیانت )، 3000 سال پس از زردشت که با ظهور او جهان پایان می یابد.
7- بقای روح
زردشتیان به جاودانگی روح عقیده دارند. آنان می گویند روان پس از ترک جسم تا روز رستاخیز در عالم برزخ می ماند. همچنین آنان به صراط، میزان اعمال ، بهشت و دوزخ معتقدند. بهشت آیین زردشت چیزی مانند بهشت اسلام است ، ولی به خاطر مقدس بودن آتش ، دوزخ زردشتی جایی بسیار سرد و کثیف است که انواع جانوران در آن ، گناهکاران را آزار می دهند.
8- وضع کنونی
بیش از هزار سال است که زردشتیان ایران به بمبئی هندوستان کوچیده اند و اکنون حدود صد و پنجاه هزار نفر از آنان در آن سامان زندگی خوبی دارند و پارسی نامیده می شوند حدود پنجاه هزار نفر از ایشان نیز در یزد، کرمان و تهران سکونت دارند.
افراد برجسته ای در گذشته از این اقلیت کوچک برخاسته اند، مانند ارباب کیخسرو شاهرخ نماینده زردشتیان در مجلس شورای ملی در عصر شهید مدرس (ره ). وی که که صندوقدار مجلس بود به درستکاری و بی آلایش شهرت داشت . شهید مدرس (ره ) یک بار در مجلس گفته بود: ((در این مجلس فقط یک مسلمان وجود دارد و آن هم ارباب کیخسرو است !.)) (4)
زردشتیان قومی تحصیل کرده و با فرهنگ هستند و همواره رفتارشان با دیگران خوب بوده است .
پینوشتها:
1- آب دریاچه مذکور در کتابهای مذهبی زردشتیان مقدی شمرده شده است .
2- اصولا اعتقاد به دو مبداء در جهان باستان رایج بوده و گونه ای از آن را مکتب غنوصی می خوانده اند. این لفظ از یونانی می آید و در عصر ما ناستیک (Gnostic)تلفظ می شود.
3- داستان تشکیلات خدای خیر و خدای شر به حدیث جنود عقل و جهل در کتاب الکافی ، نوشته مرحوم کلینی شباهت دارد.
4- امام خمینی ، صحیفه نور، ج 13، ص 209.
alibagherikahkesh.blog.ir
لیگ قهرمانان آسیا - یک چهارم نهایی
⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽🏆🏆🏆
18:30--1397/06/26--
پرسپولیس ? - ? الدحیل قطر
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
20:30---1397/06/26--
السد ? - ? استقلال
alibagherikahkesh.blog.ir
این بازیکن متولد سال ۱۳۶۲ بود و فوتبالش را از تیمهای پایه سایپا آغاز کرد .غلام نژاد از لیگ پنجم توانست جای ثابتی در ترکیب بزرگسالان سایپا به دست بیاورد. او عضو بهترین تیم سایپای تاریخ لیگ برتر بود. تیمی که با هدایت علی دایی تنها قهرمانی لیگ برتر نارنجی‌پوشان را به ارمغان آورد. این جام مهمترین افتخار باشگاهی غلام‌نژاد نیز محسوب می‌شود.

دفاع راست سابق تیم ملی، تا پایان لیگ هفتم به همراه دایی در سایپا حضور داشت و با جدایی دایی از سایپا این بازیکن نیز به پاس همدان رفت ولی همکاری با اسطوره فوتبال ایران، زمینه دعوت این بازیکن از سوی علی دایی به تیم ملی را فراهم کرد.



حضور یک ساله در تیم ملی

در یکم فروردین ماه سال ۱۳۸۷ در دیدار دوستانه با بحرین، علی دایی برای اولین بار هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و مجید غلام نژاد نیز نخستین دیدار ملی خود را انجام داد. او ۱۷ بازی ملی انجام داد ولی در حدود یک سالی که در تیم ملی حضور داشت مهره غیرقابل اغماض تیم بود و از اولین تا آخرین دیدار ملی (۲۲ اسفند ۱۳۸۷برابر کنیا) از ۲۳ بازی برگزار شده در ۱۷ مسابقه حاضر بود. او این آمار را در شرایطی خلق کرد که خسرو حیدری که غلام‌نژاد جانشین او در پاس همدان شده بود بهترین روزهای دوران بازیگری خود را در استقلال سپری می‌کرد.

یک گل ملی نیز به نام غلام‌نژاد ثبت شده است. این بازیکن در دیدار با سنگاپور در شرایطی که بازی تا دقیقه ۴۳ گلی نداشت گل اول بازی را به ثمر رساند تا مقدمه‌ای بر پیروزی پر گل ۶ بر صفر ایران باشد.



قهرمانی در رقابتهای غرب آسیا در سال ۲۰۰۸ مهمترین افتخار ملی مجید غلام‌نژاد است. این آخرین جام بین المللی است که تیم ملی موفق به فتح آن شده است.



عضویت در استقلال

هر چند غلام‌نژاد جایگاه ویژه‌ای در پاس داشت و یکی از پنالتی‌زنان این تیم محسوب می‌شد ولی پس از یک فصل بازی به صورت قرضی به سایپا بازگشت و تا پایان نیم فصل اول لیگ سیزدهم در این تیم بازی کرد تا در این مقطع با پیشنهاد استقلال مواجه شد. این پیشنهاد فرصت مناسبی برای بازگشت به سطح اول این بازیکن به سطح اول فوتبال ایران بود.

غلام‌نژاد ۸ بازی برای استقلال انجام داد که یکی از این بازی‌ها در دربی بود. او در دیداری که ساموئل فقید نیز در ترکیب استقلال حاضر بود در دقیقه ۵۸ جایگزین مرحوم اولادی شد.

حضور در استقلال، پایانی بود بر ۹ فصل بازی غلام‌نژاد در سطح اول فوتبال ایران. او در این مدت ۷ گل به ثمر رساند که مهمترین آن گل سوم سایپا در جریان پیروزی ۴ بر ۲ مقابل پرسپولیس بود.



بازی در دسته‌های پایین‌تر

بر خلاف انتظار حضور در استقلال نه تنها باعث بازگشت غلام نژاد به روزهای اوج نشد بلکه باعث دوری او از میادین به مدت یک فصل و نیم در ۳۱ سالگی شد تا اینکه بالاخره به پاس همدان که دیگر در لیگ برتر حضور نداشت، بازگشت. پس از پاس، شاهین بوشهر و شهرداری بندرعباس تیم‌های بعدی غلام‌نژاد بودند. او در فصل جاری تیمی نداشت و در شرایطی که گفته می‌شود احمد جمشیدیان سرمربی پاس همدان قصد مذاکره با وی جهت حضور در این تیم به عنوان مربی یا بازیکن را داشت، دار فانی را وداع گفت.
alibagherikahkesh.blog.ir
مجید غلام نژاد بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال به علت حادثه غرق شدگی درگذشت.

مدیرعامل آتش نشانی بندرعباس گفت: این حادثه ساعت یازده امروز به آتش نشانی اطلاع داده شد که چهار غواص به منطقه اعزام شدند و به علت صعب العبور بودن منطقه، ساعت ۱۳ جستجو برای یافتن پیکر این ورزشکار آغاز شد.

فرجام دانش افزود: پس از ۲۵ دقیقه جستجو پیکر این ورزشکار در محدوده روستای بیخ منطقه هماگ بندرعباس از آب خارج شد.

منطقه هماگ در فاصله صد کیلومتری شمال بندرعباس واقع شده است.

غلام‌نژاد که سابقه بازی در تیم ملی فوتبال ایران در زمان علی دایی و همچنین حضور در استقلال در زمان امیر قلعه‌نویی را داشت، امروز درگذشت.

این ضایعه را به جامعه فوتبال و خانواده وی تسلیت می‌گویم
alibagherikahkesh.blog.ir