⚫ بِسْمِ اَللّهِ اَلرَّحْمنِ اَلرَّحِیمِ ⚫

نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ
متولد 1996 در MIS ، خبرنگار و روزنامه نگار
شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال( کد شامد): 1-1-765329-64-0-1
در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند و روح ها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ اما در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، و روح‌ ها میروند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است.
نوشتن، یک عمل هنرى است ؛زیادتر نگویید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست

🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻

💮بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ💮

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿٢٥٦﴾
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾

🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
آخرین مطالب
آخرین نظرات

۶۳ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور گفت:عوامل نفوذ تنها کارشان این نیست که جاسوس دشمن باشند و اطلاعات را به دشمن منتقل کنند بلکه یکی از مهم‌ترین فشار‌های نفوذ این است که با ایجاد موانع نگذارند مدیران دلسوز به اهداف و برنامه‌هایشان برسند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین منتظری در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان افزود: انتظار به حق عامه مردم این است که در هر پدیده نو و جابجایی جدید یک تحول و دگرگونی شاهد باشند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه تحول تنها با شعار قوه قضاییه و معاون اول و دادستان کل و مقامات عالیه دستگاه قضایی تحقق نمی‌یابد، گفت: تحول توسط افرادی صورت می‌گیرد که در میدان کار هستند و عمدتا مردم تحول را باید از قلم قاضی، رفتار کارمندان و تصمیمات مدیران در سطح اجرا و قضا ببینند.

او افزود: در حوادث اخیر اگر حسن تدبیر داشتیم با این اشکالات مواجه نمی‌ شدیم، تراکم پرونده‌ها در دستگاه قضا ناشی از سوء تدبیر در جامعه است، هرکسی در حوزه کاری خود باید بیماری خود را بشناسد و به درمان خود بپردازد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین منتظری با اشاره به اینکه زمانی سپاهیان و ارتشی‌ها سیم‌خاردار، گلوله فشنگ و سلاح در اختیارشان نبود، اما هشت سال مقاومت کردند، گفت: امروز به‌ جایی رسیده‌ایم که با فناوری‌های جدید با قدرتمندترین ارتش‌های جهان می‌توانیم مقابله کنیم که مهم‌ترین نشانه‌های آن همان ساقط کردن پهپاد آمریکایی‌ها بود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه پیشرفت‌های کشورمان در زمینه نانو برهیچ کس پوشیده نیست، افزود: آیا جوانان ما که در حوزه نظامی و دفاعی این افتخارات را آفریدند، نمی‌توانند در حوزه‌های اقتصادی هم نقش‌ آفرین باشند؟ به‌طور حتم می‌توانند، اما نیاز به آماده کردن شرایط، بستر و زمینه لازم برای ورود آنان است.

او با اشاره به اینکه چند سال متوالی است که مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کنند و همه بستر‌های آن موجود است، افزود: در حوزه اقتصاد که یکی از مهم‌ترین و مشکلات کشور است، دستان نفوذ دشمن را به‌خوبی می‌ بینیم.

دادستان کل کشور گفت: کسانی که در اتاق فکر دشمنان نشسته و برای مقابله با کشورمان فکر و برنامه‌ریزی می‌کنند با پول‌های شیوخ منطقه برنامه‌های خود را توسط عوامل نفوذ در کشور اجرا می‌کنند و بعد می‌ بینیم که در جامعه اقتصادمان قفل می‌شود و فشار به مردم وارد می‌شود و در اثر این فشار به‌اصطلاح خودشان طغیان گری و تقابل با نظام رخ می‌دهد تا به هدفشان که همان سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران است، دست یابند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین منتظری با اشاره به اینکه به‌ واقع دشمنان احمق هستند که ۴۰ سال با تمامی برنامه‌هایشان و ایجاد مشکل برای کشورمان و ملت به هیچ نتیجه‌ای نرسیده و به اهدافشان دست نیافتند و شکست پشت شکست را تجربه کردند، اضافه کرد: در حوادث آبان ماه برخی پشت پرده‌ها برملا شد که با برنامه‌ ریزی و آمادگی از قبل به دنبال اجرای اهداف خود بودند و تغییر قیمت بنزین بهانه‌ای شد برای آنان که مشتی سربازان جیره‌خوار در خارج و داخل را به میدان فرستادند و در چند شهر و مرکز استان حوادث تلخی برای مردم به وجود آوردند.

او با بیان اینکه از مسئولان استان هرمزگان تشکر می‌کنم که با مدیریت به موقع شاهد حادثه تلخی در این استان نبودیم، گفت: در برخی شهرستان‌ها شاهد حوادث تلخی بودیم، حوادث تلخی که بی‌تردید ریشه در برنامه‌ریزی آمریکا، اسرائیل، عربستان و انگلیس داشت و ابعاد مختلف این حادثه باید توسط مسئولان امنیتی برای مردم تبیین شود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: باید به مردم بگوییم پشت پرده چه خبر بوده است؛ عده‌ای به میدان آمده و طلبکارانه نیروی نظامی و انتظامی ما را که در برابر حوادث، درگیری و اغتشاش سینه سپر کردند، تضعیف می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین منتظری افزود: مسئولین انتظامی کشور وظیفه دارند از جان و مال و ناموس مردم دفاع کنند، وقتی می‌ بینیم دشمن با عوامل نفوذی خود به داخل کشور اسلحه فرستاده، برنامه‌ریزی کرده، فضای مجازی را نیز بستر هدایت قرار داده، در خارج از کشور اغتشاش را هدایت می‌کند و می‌گوید فلان ساعت به فلان خیابان بروید.

او تصریح کرد: چرا باید با ۴۸ ساعت تأخیر فضای مجازی بسته شود؟ چه کسی پاسخگوی خسارتی که به مردم وارد شده است؟ چه کسی پاسخگوی جان‌ها و خون‌ هایی است که به‌ ناحق ریخته شده است؟ چه تعداد از نیرو‌های بسیجی و انتظامی و پاسدار ما جان باختند و توسط عوامل دشمن به شهادت رسیدند؟ چه تعداد از مردم بی‌گناه در خیابان توسط گلوله یا آتش یا سلاح سرد اشرار جان باختند و مصدوم شدند؟

دادستان کل کشور عنوان کرد: بیشترین آسیب دیدگان این حادثه نیروی انتظامی بود، مأمورین امنیتی که وظیفه تأمین امنیت جامعه را دارند. عده‌ای راه افتادند حالت طلبکارانه به نیرو‌های انتظامی و اطلاعاتی و قضایی ما دارند، اگر این‌ها نبودند و آتش به دامن شما می‌افتاد چه می‌گفتید؟

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین منتظری تصریح کرد: مقام معظم رهبری چه زیبا و به‌ موقع به میدان آمدند و دستور دادند کسانی که در این حادثه آسیب دیدند دولت وظیفه دارد پشتیبانی کند، چه‌بسا افرادی که بی‌ گناه در مسیر خانه و زندگی خود توسط عوامل دشمن از بین رفتند و این‌ ها را می‌خواهند به‌پای نظام بگذارند، این بی‌انصافی بزرگی است.

او اضافه کرد: یک خوروی حامل اسلحه در میدان ۷۲ تن قم و ۸۳ تا ۸۴ اسلحه شکاری با گلوله‌های مخصوص کشف شد که مشابه آن را ما در حوادث دیده بودیم، این‌ها برای چه وارد شده است؟ آیا اگر مأمورین انتظامی و اطلاعاتی و امنیتی و قضایی در راستای وظایف خود برای ایجاد امنیت تلاش کردند باید توسط عده‌ای این‌گونه مورد هجمه قرار بگیرند؟

دادستان کل کشور بیان کرد: کسانی که بی‌گناه در این حوادث جان خود را از دست دادند با تأکید مقام معظم رهبری حقوقشان حفظ می‌شود، البته هنوز مسئولین امر در حال تفکیک هستند باید مشخص شود چه کسانی اشرار بوده و چه کسانی توسط اشرار به شهادت رسیدند، اطلاعات پس از جمع‌آوری به اطلاع مردم خواهد رسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری اظهار کرد: دشمن برای نیل به اهداف خودش دست‌بردار نیست، ۴۰ سال است دست‌بردار نیست و بعد از این نیز نخواهد بود، تا زمانی که قدرت این نظام و ملت به‌گونه‌ای باشد که جرات نکند عوامل نفوذی خود را بفرستد باید مراقب باشیم.

او با اشاره به اینکه باید برنامه‌ریزی درستی برای جذب نیرو‌های بومی در استان هرمزگان صورت بگیرد، افزود: مبارزه با قاچاق باید در اولویت اهداف و دستور کار دستگاه قضای استان هرمزگان قرار گیرد.

در این مراسم مجتبی قهرمانی به عنوان دادستان جدید مرکز استان هرمزگان معرفی و از خدمات ابوالفتح ابوالهادی دادستان پیشین مرکز استان نیز قدردانی شد
alibagherikahkesh.blog.ir
مهدی یراحی در تازه‌ترین اجرای کنسرت‌هایش که در پنجشنبه و جمعه ٢٢ و ٢٣ آذر ماه ٩٨ که در چهارسانس و دو شب پیاپی در تالار آفتاب شهر اهواز برگزار شد، یکی از سانس‌های خود را به اجرای کنسرت خیریه اختصاص داد.

بخشی از شرکت‌کنندگان در این کنسرت کارگران شرکت گروه ملی فولاد اهواز و خانواده‌های‌شان بودند که سال قبل مهدی یراحی و گروهش، با پوشیدن لباس آنها به دفاع از حقوق نادیده گرفته شده این گروه در اوج سانسور خبری پرداخت.
مهمانان دیگر این کنسرت، بچه‌های کار جمعیت امام علی(ع)، بچه‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست موسسه طلوع مهرآفرینان، کارگران شرکت نیشکر هفت تپه و خانواده‌های‌شان، کارگران شرکت لوله‌سازی، کارگران شهرداری کوت عبدالله و اهالی منطقه زویه اهواز بودند که تا به حال امکان شرکت در هیچ کنسرتی از جمله کنسرت خواننده همشهری محبوب‌شان را نداشتند.در این اجرا که با استقبال شدید مهمانانش از تمام ترانه‌ها به‌خصوص ترانه‌های اجتماعی مثل «خاک»، «سرسام» و ترانه‌های عربی مثل «حیّک»، «فوق النخل» روبه‌رو شد، هر دسته از مهمانان این کنسرت جداگانه معرفی شدند و مورد تشویق قرار گرفتند.



مهدی یراحی در این کنسرت خیریه که بدون هیچ اعلام عمومی و خودنمایی برگزار می‌شد گفت: «در جایی ایستاده‌ایم که اگر واکنش نشان ندهی می‌شوی بی‌تفاوت و بی‌درد، اگر یک بار حمایت کنی اسمش می‌شود شعار و اگر چندبار و پیوسته حمایت کنی می‌شود شوآف، اما من می‌گویم در چنین شرایطی آدم باید به ندای قلب خود گوش بسپارد و ببیند حالش چطور بهتر است و به قضاوت‌های غالب و مغلوب جریان‌های مختلف توجه نکند.»

این کنسرت بعد از سولداوت شدن سه سانس پیاپی در مدت زمان کمتر از ٢٤ ساعت، یک سانس از این کنسرت را به خانواده‌های محروم هدیه کرد و به اجرای این کنسرت خیریه پرداخت و با خواندن بسیاری از ترانه‌های درخواستی، توانست شبی به یاد ماندنی را برای حاضرین در سالن رقم بزند.
alibagherikahkesh.blog.ir
یکی از آن‌ها، شب قبل از خواب، قرص خورده بود و صبح بیدار نشده بود، یکیشان سیانور خورده و جسدش سر یکی از کلاس‌ها پیدا شد، یکی خودش را حلق‌آویز کرد و دیگری از ارتفاع پرید و تمام. چندتایشان هم چندسال پیش خودشان را کشته بودند و مرگشان رسانه‌ای هم نشد.
خودکشی چند دانشجو در شهر اهواز در دانشگاه شهید چمران و دانشگاه جندی شاپور در چند روز گذشته خبرساز بوده؛ به غیر از اطلاعیه‌ای که اوایل آذرماه دانشگاه چمران صادر و درباره مرگ چند دانشجوی این دانشگاه خبررسانی کرد، هنوز خبردقیقی از علت و عوامل خودکشی دانشجویان دانشگاه جندی شاپور در دست نیست و آن‌طورکه کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت دیروز به خبرآنلاین گفت، تا آخر هفته نتیجه بررسی این خودکشی‌ها در دانشگاه جندی شاپور به اطلاع مردم می‌رسد.

درحالی که فعلا مسوولان دانشگاه جندی شاپور درباره جزییات این اتفاقات پاسخگو نیستند، دو دانشجوی سابق این دانشگاه که هم دوره‌ای و هم دانشکده‌ای «فاطمه. الف» بوده‌اند از دلایل میل به خودکشی در دانشجویان پزشکی این دانشگاه می‌گویند؛ «فاطمه. الف» یکی از دانشجویان پزشکی این دانشگاه بود که چند روز قبل با قرص خود را کشت و صبح روز بعد، خانواده‌اش با جسد بی‌جان او در اتاقش روبرو شدند.

خودکشی ۵ دانشجوی دانشگاه جندی شاپور در ۸ سال اخیر
یکی از دانشجویان هم دوره‌ای «فاطمه. الف»، با بیان اینکه او در دوران «اینترنی» هیچ مشکلی نداشت و حتی آدم خنده‌رویی بود، به خبرآنلاین می‌گوید: «مادر فاطمه پزشک بود و فکر نمی‌کنم مشکلی مالی هم داشت، او دختری بود که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد یک روز به این کار دست بزند اما دوران دانشجویی پزشکی دوران سختی است. من ۸ سال دانشجوی پزشکی این دانشگاه بودم و از سال دوم به خاطر افسردگی شدید تحت درمان بودم. با اینکه یک بار در دانشکده غربالگری کردند و من جزو افراد با خطر بالا محسوب می‌شدم، هیچ پیگیری و اقدامی انجام نشد. فقط کسانی که در دانشگاه جندی شاپور بودند می‌دانند چقدر وضعیت دانشجوهای این دانشگاه اسفناک است و چقدر مسئولان این دانشگاه نسبت به این مسائل بی‌تفاوتند. خانم دکتری که پریروز خودکشی کرد و متاسفانه فوت کرد هم دوره ای ما در زمان اینترنی بود و ما هنوز در شوک از دست دادن این عزیز هستیم.»

او می گوید در ۸ سال اخیر ۵ نفر در دانشگاه جندی شاپور خودکشی موفق داشته اند؛ «من از سال ۸۹ تا کمتر از یک سال پیش دانشجوی این دانشگاه بودم و متاسفانه در این مدت ۵ مورد خودکشی موفق یعنی منجر به فوت دیدم که رسانه‌ای هم نشدند. آرسام.د، زهرا.ت و شقایق.ح، از موارد دیگر خودکشی در دانشکده ما از سال ۹۱ تا به حال هستند. این آمار با توجه به جمعیت آن دانشگاه اصلا منطقی نیست ولی هیچ‌کس از مسئولان هیچ وقت پیگیر علت این اتفاقات نشد. متاسفانه جو در دانشگاه ما فوق العاده مسموم و غیرانسانی است و اصلا این اتفاقات را بی‌ارتباط به نحوه مدیریت این دانشگاه و جوی که بر آن حاکم است نمی‌بینم. به خصوص که ۴ نفر از این ۵ نفر از دانشکده خودمان یعنی دانشکده پزشکی بودن یعنی کسانی که مستقیما تحت تاثیر این نحوه مدیریت و فشارهای طاقت فرسا بوده‌اند.»




قصور مسوولان دانشگاه در برابر دانشجویان
این فارغ‌التحصیل رشته پزشکی که عضو شورای صنفی این دانشگاه هم بوده، تعداد اقدام به خودکشی در بین دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه جندی شاپور را بسیار زیاد می‌داند؛ خودکشی‌هایی که چندتایشان تا به حال موفق بوده؛ «ترم اول و دوم در دانشکده ما و البته سایر دانشکده‌ها دانشجوها از نظر روانی غربالگری می‌شوند و با همه مصاحبه انجام می‌شود که کاری درست و علمی است ولی هیچ پیگیری‌ای برای این موارد انجام نمی‌شود. یک عامل بسیار مهم در خودکشی‌های دانشجویان از نظر من فشار کاری بالا در این دانشگاه است؛ به طوری که اکثرا دانشجویان بعد از سال سوم که وارد مراحل بالینی می‌شوند اکثرا به جای تشویق با توسل به تحقیر و اهرم‌های فشاری مثل کشیک اضافه و تجدید دوره مجبور می‌شوند ساعت‌های طولانی هم کار بالینی انجام بدهند و هم درسشان را بخوانند.»

او ادامه می‌دهد: «شیفت‌های اینترنی و رزیدنتی فوق‌العاده سخته و در طی ۱۸ ماه اینترنی که مرحله آخر پزشکی است ماهی ده کشیک باید هر فرد بدهد که در اکثر بخش‌ها هر کشیک یعنی ۳۰ ساعت بیداری و سرپا بودن و دویدن. علاوه بر این نحوه کشیک چیدن کاملا غیرعلمی و غیر قانونی است. چون خارج از ایران هم تحصیل کردم می‌دانم در کشورهای توسعه یافته به علت تکرار همین اتفاقات محدودیت ساعت‌های جدی برای کشیک پزشکان در نظر گرفتند ولی در سیستم این دانشگاه این حرف‌ها هیچ مفهومی ندارد. علت اصلی این فشار هم نه آموزش دانشجو بلکه پر کردن خلا سایر پرسنل است. یعنی کارهایی که ما در زمان اینترنی انجام میدادیم ۷۰-۸۰ درصد هیچ ربطی به طبابت نداشت وصرفا برای جبران کمبود بودجه و پرسنل بیمارستان‌ها بود و این خودش باعث تحقیرو سرخوردگی دانشجو می‌شود.»




او با بیان اینکه وضعیت خوابگاه‌ها، پانسیون‌ها و سرویس‌های رفت آمد این دانشگاه بسیار بغرنج است، می‌گوید: «من دو سال عضو شورای صنفی دانشکده پزشکی بودم و در تمام جلسات این آمار بالای خودکشی دانشکده را با مسئولین مطرح می‌کردیم و ولی هیچ کس متاسفانه اهمیتی به این مسائل نمی‌داد. متاسفانه دانشجوهای رشته‌های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی که ۶-۸ سال باید سخت‌ترین درس‌ها را بخوانند و سخت‌ترین کشیک‌ها را بدهند، مدام با هجمه جامعه مواجه می‌شوند. خود بنده در آخرین ماه‌های اینترنی در بیمارستان مورد حمله قرار گرفتم و با این که این اتفاق در بیمارستان حین کشیک رخ داد هیچ حمایتی از من نشد. این اتفاقات هر روز در بیمارستان‌های این دانشگاه می‌افتد. همه این‌ها به علاوه وضعیت سخت زندگی در شهری مثل اهواز باعث می‌شود واقعا دانشجویان این دانشگاه سال‌های جهنمی را سپری کنند. البته در نظر داشته باشید که عوامل روانی خود فرد هم قطعا بی‌تاثیر نیست و باید در نظر گرفته شود. ولی علم آمار می گوید این تعداد خودکشی در این دانشگاه اتفاقی و تصادفی نیست.»

تحقیر، مدیریت دانشگاه، خستگی جسمی
دکتر امین زکی‌زاده، فعال صنفی و دبیر شورای صنفی دانشجویان پزشکی سال ٩۴-٩۵ یکی دیگر از هم دانشکده‌ای‌های «فاطمه.الف» با بیان اینکه فقط مسوولان دانشگاه در خودکشی‌های رخ داده مقصر نیستند ولی دانشگاه یک نقش کاتالیزوری دارد، به خبرآنلاین می‌گوید: «چون بخش زیادی از دانشجویان پزشکی و رشته‌های مربوط به آن در دانشگاه می‌گذرد و ارتباط زیادی با کار و استادان دارند، دانشگاه نقش مهمی در زندگی آنها دارد. گاهی اوقات می‌بینید که یکی از دانشجویان با اَتند (پزشکی که به دانشجویان آموزش می دهد)، درگیری لفظی پیدا می‌کند، و همین موضوع باعث تحقیر دانشجو می‌شود. منظورم این است که اگر از بالا این رفتارها اصلاح شود، خیلی از موارد خودکشی کم می‌شود.»

او ادامه می‌دهد: «بحث دیگر فضای دانشگاه است. در بازه‌ای که مسوولان دانشگاه رابطه خیلی خوبی با دانشجویان داشتند، مثل دوره‌ای که دکتر ایدنی از سال ۹۲ تا ۹۶ رییس دانشگاه جندی شاپور بود، فضای دانشگاه بازتر بود و اوضاع اقتصادی کشور هم بهتر بود، طبیعتا اوضاع برای دانشجویان هم بهتر بود. در آن دوران معاون فرهنگی دانشگاه در یک گروه تلگرامی با دانشجویان بود و همیشه در دسترس بود. اگر بررسی کنید می‌بینید که در این سال‌ها خودکشی‌ای نبوده اما قبل و بعد از این دوران، چند خودکشی بین دانشجویان پزشکی اتفاق افتاده است. بطوریکه از سال ۹۶ به بعد سه خودکشی اتفاق افتاده است.»




زکی‌زاده با بیان اینکه مساله دیگر جوی است که علیه پزشکان و دندانپزشکان درست شده و آینده مبهمی که بچه ها جلوی روی خودشان می‌بینند، در اختلالات روحی آن‌ها بسیار موثر است، می‌گوید: «بسیاری از دانشجویان پزشکی انگیزه‌ای ندارند و همین بی‌انگیزگی در میل به خودکشی آن‌ها موثر است. غربالگری روانی بین دانشجویان انجام می‌شود اما توجهی به آن نمی‌شود. مثلا ما یک مورد رزیدنت روانپزشکی داشتیم که خودکشی کرده بود و روز بعدش به بخش آمده بود! یعنی به جای اینکه اَتندِ روانپزشکی این فرد را بستری کند، روز بعدش او را به بخش فرستاده است. جو دانشگاه هم بسیار مهم است. دانشجویان نباید این احساس را داشته باشند که هر روز که به دانشگاه می‌روند باید منتظر تحقیر و توهین باشند. در دانشگاه علوم پزشکی این مثَل معروف است که اینجا پادگان است و در پادگان چرا وجود ندارد! در واقع اگر دانشجویی از بالادستی‌اش شکایتی داشته باشد و این شکایت را گزارش کند، برایش خیلی بد می‌شود. فکر کنم پارسال بود که یک رزیدنت سال پایین ارتوپدی در تهران دست بیمار را خوب گچ نگرفته بود و رزیدنت سال بالاتر به خاطر تنبیهش دست رزیدنت سال پایین را گچ گرفت و گفت تا ٢۴ ساعت باید با همین دست گچ گرفته کار کنی!! این موضوع به وزارتخانه هم کشیده شد اما نمی‌دانم آخر و عاقبتش چه شد.»

او ادامه می‌دهد: «موضوع دیگری که باعث اختلالات روانی بین دانشجویان پزشکی می‌شود، خستگی جسمی است. خیلی مواقع است که یک دانشجو ۴۸ ساعت مدام سر شیفت است و از آن طرف چون در خانه حضور ندارد با خانواده‌اش دچار مشکل می شود. قانون مشخصی درباره تایم کاری دانشجویان پزشکی وجود ندارد. یعنی حتی اگر کسی که سالن‌ها را تمیز می‌کند، نباشد به دانشجویان می‌گویند که سالن را تمیز کنند. منظورم این است که شرح وظیفه دقیقی برای دانشجویان وجود ندارد.»

زکی‌زاده انصراف رزیدنت‌های سال یک رشته زنان و زایمان دانشگاه شیراز را هم نوعی خودکشی می‌داند؛ «باید به مشکلات این دانشجویان رسیدگی شود. هیچ کجای دنیا فکر نکنم اینطوری باشد که دانشجویان پزشکی شبانه روز شیفت باشند. چندنفر از دوستان من رزیدنت جراحی در آمریکا هستند، آن‌ها به من می‌گویند کل ساعتی که شیفت هستند به ۱۸ ساعت نمی‌رسد اما در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دانشجویان ۴۸ ساعت شیفت هستند. خود من یک بار بعد از شیفت پشت فرمان ماشین خوابم برد و به جدول زدم. این موضوع یک مدیریت وزارتخانه‌ای می‌طلبد. تا وقتی وضع حق و حقوق دانشجویان معلوم نیست، این خودکشی‌ها ادامه خواهد داشت. الان یک رزیدنت ترم سه جراحی که ماهی چندبار جراحی انجام می دهد هرماه یک میلیون و ۴۰۰ دریافت می‌کند و خودش و خانواده اش هم بیمه نیستند. طلاق بین دانشجویان پزشکی هم در سال‌های اخیر بیشتر شده است و همین موضوع هم آسیب است که نیاز به رسیدگی دارد.»
alibagherikahkesh.blog.ir
این چهار زن که سن شان بالای ۷۰ سال بوده است به دلیل بیماری تنفسی در بخش آی سی یو بیمارستان امام اهواز بستری بودند.

شنیده ها حاکی است احتمالا به دلیل قطع برق و دیر عمل کردن ژنراتور بیمارستان و در نهایت از کار افتادن دستگاه‌های اکسیژن، این افراد فوت کرده اند اما کارشناسان هنوز این موضوع را تایید نکرده و مشغول بررسی موضوع هستند.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تا مشخص شدن موضوع از هر گونه اظهار نظر در این زمینه خودداری کردند.

رییس بیمارستان امام خمینی اهواز گفت: در پی بارش‌های بی‌سابقه روز دوشنبه ( ۲۵ آذرماه) اهواز شاهد نوسانات شدید برق شهری بودیم که همزمان با این مساله در یکی از بخش‌های مراقبت‌های ویژه این بیمارستان چهار بیمار دچار مشکل شدند.

همیشه تیم پزشکی در آی سی یو مستقر است و علی‌رغم اینکه عملیات احیا برای این بیماران انجام ‌شد اما متاسفانه این چهار بیمار فوت کردند.

در حال حاضر علت مرگ این چهار بیمار توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، کارشناسان مرجع قضایی و کارشناسان پزشکی قانونی در حال بررسی است
alibagherikahkesh.blog.ir
روحیه بسیجی، افتادگی و خضوع و اقتدار در مواقع برخورد با دشمنان انقلاب اسلامی ایران دو ویژگی منحصربفرد سردار سرافراز علی فضلی است.

این سردار بزرگ سپاه اسلام در واقع مصداق روشن یک پاسدار نظام اسلامی بود که در تمام جبهه های حق علیه باطل با دشمنان انقلاب اسلامی مبارزه کرد و در نزد هم قطاران خود به اسطوره خدشه ناپذیر و یک بسیجی تمام عیار شناخته می شود.

سردارعلی فضلی در سال ۱۳۴۰ در شهر تویسرکان متولد شد و در ۷ سالگی به همراه خانواده خود به تهران مهاجرت کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۸ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

این سردار ولایتمدار انقلاب اسلامی پس از اتمام دوره آموزشی برای مقابله با ضد انقلاب راهی خرمشهر شد و با پایان یافتن موضوع خلق عرب در خوزستان، برای ماموریت سنگین‌تری عازم کردستان شد و مدتها در کنار سایر رزمندگان اسلامی به درگیری با دموکراتها مشغول بود.

علی فضلی در مامویت سوم و در دوران دفاع مقدس به خوزستان برگشت و در بسیاری از عملیات جنگی از جمله آزادسازی خرمشهر نقش موثری داشت و در چند موقعیت محدود هم فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) را بر عهده گرفت و در یکی از این عملیات ها از ناحیه چشم مجروح و به افتخار جانبازی نائل آمد.

وی با پایان جنگ تحمیلی مفتخر به دریافت درجه سرداری از سوی فرماندهی کل قوا شد و به عنوان جانشین سازمان بسیج مستضعفین به مدت ۹ سال مشغول به فعالیت بود تا اینکه فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دراوایل سال گذشته طی حکمی سردار علی فضلی را به سمت فرماندهی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) منصوب کرد.

فرمانده لشکر۱۰ حضرت سیدالشهدا(ع)، معاون عملیات کل سپاه، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسدار امام حسین (ع) از جمله مسئولیت هایی سردار علی فضلی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

مشکلات سلامت سردار فضلی در ماه‌های اخیر منجر به شیمی‌ درمانی وی شد و چند روز پیش انجام عمل پیوند مغز استخوان در یکی از مراکز درمانی در تهران برآیند جراحات و صدماتی است که به دلیل استنشاق گازهای شیمیایی در دوران جنگ تحمیلی دچار مشکلات ریوی نیز شده است.

همرزمان و نیروهای تحت امر ایشان در دوران هشت سال دفاع مقدس از همه مردم شریف ایران خواسته‌اند برای بهبود و سلامتی این سردار سرافراز اسلام دعا کنند.
alibagherikahkesh.blog.ir
به نقل از الجزیره، دادگاه پاکستان حکم اعدام پرویز مشرف، رئیس‌جمهور پیشین این کشور را صادر کرد. بر اساس قوانین پاکستان، این رأی قابل فرجام‌خواهی است.

او به «خیانت بزرگ» به کشور متهم شده است. وزارت کشور پاکستان خواستار توقف پیگیری پرونده پرویز مشرف تا بهبودی کامل وی شده بود.

مشرف هم‌اکنون در بیمارستانی در دوبی بستری است و پیش از این محاکمه‌اش را «ناعادلانه» خوانده بود.

به نقل از یورو نیوز، جرم پرویز مشرف ۷۶ ساله که به مدت نه سال زمام امور کشورش را در اختیار داشت، تعلیق قانون اساسی و اعلام وضعیت اضطراری برای حفظ قدرت اعلام شده است.

پرونده پرویز مشرف از سال ۲۰۱۳ در دستگاه قضایی پاکستان گشوده شد، اما محاکمه او هر بار به تأخیر می‌افتاد. هفته پیش نیز با درخواست دولت پاکستان و وکلای مشرف زمان اعلام حکم او برای آخرین بار یک هفته دیگر عقب افتاده بود. به تازگی تنش بین دادگاه عالی پاکستان و دولت این کشور بر سر پیگیری این پرونده بالا گرفته است.

پرویز مشرف دوازدهمین رئیس‌جمهور پاکستان بود. وی در تاریخ ۱۲ اکتبر ۱۹۹۹ با برکنار کردن «محمد نواز شریف» نخست‌وزیر وقت به قدرت رسید.

به دنبال فشارها و تهدیدهای رقیبان سیاسی در مجلس پاکستان برای استیضاح و برکناری، مشرف سرانجام در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۰۸ (۲۸ مهر ۱۳۸۷) استعفای خود از سمت ریاست جمهوری را اعلام کرد.
alibagherikahkesh.blog.ir
به نقل از المیادین، گردان‌های عزالدین القسام جنبش حماس دقایقی پیش از ضربه امنیتی مهم به دشمن صهیونیستی در عملیاتی تحت عنوان «سراب» رونمایی کرد.

بر این اساس، فرمانده امنیتی گردان‌های عزالدین القسام در این باره گفت: در نبردی امنیتی با دشمنی هستیم که به پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا مسلح است. ما نحوه عملکرد دشمن را رصد و گره‌های مراحل اجرای عملیات سراب را گشودیم.

وی افزود: اطلاعات بسیاری را از نحوه تفکر امنیتی و اطلاعاتی فرماندهان دشمن به دست آوردیم. اسرائیلی‌ها پس از گذشت دو سال متوجه شدند که مقاومت آن‌ها را فریب داده است. آنچه امروز اعلام می‌شود بخشی از تلاش‌ها امنیتی مستمر ماست.

این مقام فلسطینی خاطر نشان کرد: عملیات امنیتی سراب بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ انجام شد. منابع اطلاعاتی دشمن اشغالگر را تعقیب، دستگاه اطلاعات آن را معدوم و شریان اطلاعاتی آن را قطع می‌کنیم.

وی افزود: ما دشمن را فریب دادیم و وارد عملیات کردیم در حالی از همه چیز اطلاع داشتیم. ما موفق شدیم بیش از یک سال به فریب دشمن ادامه دهیم. به صورت مستند هم از طریق صداو تصویر و هم از طریق امکانات و فناوری به جزئیات هدف دشمن پی بردیم. افسران دستگاه اطلاعات اسرائیل "شاباک" در دامی که برایشان پهن کرده بودیم گرفتار شدند.

این مقام تصریح کرد: تماس های تلفنی آنها با منبع اطلاعاتی که در اختیار هر دو طرف ما بود را ضبط کردیم. در این تماس ها نام افسران شاباک که در نوار غزه فعالیت دارند برده شده است. منبع اطلاعات تحت نظر مقاومت قرار داشت و اطلاعات ارسالی دشمن برای او را مصادره کردیم. افسر شاباک از منبعی که آنها را فریب داده بود از زبان سران رژیم صهیونیستی تشکر کردند.

وی گفت: هدف ما از این عملیات امنیتی غافلگیری دشمن با به شکست کشاندن طرح هایش در هر تنشی که قصد آن را دارد بود. ما موفق شدیم توانایی های امنیتی و اطلاعاتی دشمن را در این عملیات به چالش کشیدیم و اهداف خود را محقق کردیم.
alibagherikahkesh.blog.ir
سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز خود به سوال‌هایی درباره آخرین وضعیت پرونده شبنم نعمت زاده، بابک زنجانی، ماجرای کیک‌های حاوی قرص، ورود سازمان بازرسی به حقوق استراماچونی و... پاسخ داد.

ماجرای تماس قوه قضائیه برای مدیرعامل نشدن فتح الله زاده/ دستگیری در موضوع کیک‌های آلوده نداشتیم/ آغاز توزیع اموال میان مالباختگان طلای شادی و سکه ثامن
غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در شانزدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تسلیت سالگرد فوت آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: ایشان نقش ارزنده ای در نظام قضایی کشور داشتند.

وی گفت: یکی از برنامه های تحولی مهم قوه قضائیه در دوره اخیر رسیدگی به وضعیت زندان و زندانیان است و رئیس قوه قضائیه دستورالعمل مبسوطی در رابطه با ساماندهی جمعیت زندانیان ابلاغ و در جلسات مختلف به اجرای این دستورالعمل تاکید کرد و باید این برنامه‌ها اقدام متناسب داشته باشند.

تعداد زندانیان اغتشاشات اخیر۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است
اسماعیلی بیان کرد: رئیس قوه قضائیه شخصا محور‌های این دستورالعمل را پیگیری می‌کند، به همین دلیل در سفر استانی به استان اصفهان به صورت سرزده و شبانه به زندان مرکزی اصفهان رفت و به صورت چهره به چهره با زندانیان صحبت کرد تا ببیند این دستورالعمل چقدر اجرایی شده است.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: ایشان سپس مقامات قضایی استان را خواستند و مواردی را تاکید کردند و هیاتی از سازمان زندان‌ها مامور شدند که وضعیت تمام زندانیان استان اصفهان را مجدد بررسی کنند.

وی ادامه داد: روز گذشته نتیجه کار این هیات ارسال شد و به این نتیجه رسیدیم که باید برای تمام استان‌ها این کار انجام شود.

اسماعیلی افزود: تمام این برنامه‌ها ناظر بر زندانیانی است که نباید در زندان باشند و آزادی آن‌ها به مردم و حقوق افراد آسیبی نمی‌رساند؛ در غیر این صورت جای اشرار و اوباش در زندان است و سیاست کیفری برای زندانیان سابقه دار سیاست بازدارنده و این ارفاق‌ها شامل آن‌ها نمی‌شود.

سخنگوی دستگاه قضا بیان کرد: استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین حبس از سیاست‌های ابلاغی برای کاهش جمعیت زندانیان است.

وی گفت: آقای محسنی اژه‌ای در آخرین نشست خبری خود اعلام کردند که در ۷ ماهه نخست سال ۹۷ حدود ۳۰ هزار مجازات جایگزین حبس صادر شد و بنده اعلام می‌کنم در ۷ ماهه نخست سال ۹۸ حدود ۱۰۰ هزار مجازات جایگزین حبس صادر شده است.

اسماعیلی اظهار کرد: هیاتی مرکب از معاون اول قوه قضائیه، دادستان کل کشور و سخنگوی دستگاه قضا از طرف رئیس قوه قضائیه برای بررسی زندانیان اغتشاشات اخیر انتخاب شدند که در کاهش زندانیان موثر بود.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: تعداد زندانیان اغتشاشات از جلسه گذشته ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: سیاست ما پیشگیری از وقوع جرم است و اگر این سیاست‌ها اجرا شود نیازی به صدور مجازات‌های جایگزین حبس نیست.

انسداد ۱۵ هزار سیمکارت بلااستفاده/ رصد تمام حساب‌های بانکی کلاهبرداران
اسماعیلی گفت: یکی از برنامه‌های قوه قضائیه در پیشگیری از وقوع جرم برای جلوگیری از خالی شدن حساب‌های مردم و کشاندن آن‌ها پای دستگاه‌های عابربانک‌ها است.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد:در پیشگیری از این جرایم پیامک‌های هشدار دهنده به مردم ارسال کردیم که در این زمینه رایتل بیشترین همکاری را داشت.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: در برنامه بعدی با همکاری وزارت ارتباطات حدود ۱۵ هزار سیم کارت بی استفاده مسدود شد.

وی گفت: برنامه بعدی رصد و مسدود کردن حساب‌های بانکی است که برای کلاهبرداری مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ در اینجا به افرادی که حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند می‌گویم نه تنها این کارت بانکی بلکه تمام حساب‌های بانکی این افراد مورد رصد قرار می‌گیرد و ما اجازه نمی‌دهیم افرادی امنیت جامعه را به هم بزند.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: کلاهبرداری تلفنی ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است و مردم هوشیار باشند که گول تماس‌های تلفنی برنده شدن در مسابقه را نخورند و پای عابربانک نروند.

اسماعیلی اظهار کرد: اجرای اصل ۴۴ ضروری و خصوصی سازی جزء سیاست‌های کلی نظام است و در سال ۹۹ باید روند خصوصی سازی سرعت پیدا کند، بنابراین ما توصیه می‌کنیم در نحوه واگذاری‌ها و اهلیت خریداران دقت شود ؛ ما خواهان فعالیت حداکثری خصوصی سازی با کمترین آسیب هستیم.

واکنش اسماعیلی به حواشی بیانیه ۷۷ نفر
سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به بازداشت دو چهره سیاسی اصلاح طلب و امضای بیانیه‌ای توسط ۷۷ نفر گفت: گروه‌های سیاسی اصلاح طلب و اصول‌گرا صف خود را از افرادی که مقابل نظام ایستاده‌اند جدا کنند و خود را از آن‌ها مبرا کنند، نه اینکه افراد بازداشتی را به خود منصوب کنند.

اسماعیلی گفت: بیانیه اخیر نوعی حمایت از آن‌ها بود و برخی افراد گفتند که ما آن را امضا نکردیم و برخی هم گفتند که ما متن را نخواندیم یا متن منتشر شده متفاوت بود.

وی گفت: در این رابطه اقدام قضایی انجام شد و افراد احضار و از آن‌ها سوال شد و برخی گفتند متن تغییر کرده است و...، اما برخی متن را قبول داشتند که برای آن‌ها قرار تامین صادر شد و تعدادی از آن‌ها با سپردن قرار تامین آزاد شدند و فقط تعداد کمی به علت نسپردن تامین در بازداشت هستند.

اسماعیلی گفت: برای این افراد قرار بازداشت صادر نشده و قرار تامین صادر شده است و اگر وثیقه ارائه دهند آزاد می‌شوند.

توضیح سخنگوی قوه قضائیه درباره ماجرای پیدا شدن قرص در کیک‌های خوراکی
وی در رابطه با پیدا شدن قرص در کیک‌ها گفت: این قرص‌ها آلوده نیستند و این کار توسط صنف تولیدکننده کیک اتفاق نیفتاده است؛ بعد از تولید کیک‌ها، قرص‌ها وارد آن‌ها شده است و این افراد به دنبال آسیب زدن به صنعت کشور بودند و ما آن را توطئه می‌دانیم.

اسماعیلی اضافه کرد: در این زمینه بررسی زیادی انجام شده و افراد و عوامل دخیل در این موضوع به زودی شناسایی می‌شوند؛ فعلا در این زمینه کسی دستگیر نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که معاون اول رئیس جمهور اعلام کرده که در پرونده بابک زنجانی مواردی وجود دارد که ناگفته مانده است، گفت: در پرونده بابک زنجانی تمام مسائل مطرح شده، اما افرادی می‌خواهند این پرچم را بالا نگه دارند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در این پرونده اموال شناسایی و حکم صادر شد، اظهار کرد: بازنگری در حکم اعدام بابک زنجانی منوط به بازگرداندن اموال است که در حکم صادره به آن اشاره شده است.

وی در رابطه با بازار ارز گفت: اقدام دستگاه قضایی در بازداشت دلالان کمک بزرگی به ایجاد آرامش در بازار ارز داشت، در تلاطم‌های اخیر بازار ارز هم بازداشتی‌هایی داشتیم که به آرامش بازار ارز کمک کرد.

سخنگوی دستگاه قضا در مورد رسیدگی به مشکلات کارمندان شورای حل اختلاف بیان کرد: ما وعده دادیم که لایحه شورای حل اختلاف را تا پایان سال به مجلس ببریم که حدود ۱۰ روز گذشته این کار انجام شد و منتظر اظهار نظر مجلس هستیم. این لایحه کمک بزرگی به حل شدن وضعیت کارمندان شورای حل اختلاف می‌کند.

وی افزود: یکی از رویکردهای ما در این لایحه تعیین تکلیف تمامی کارمندان شورای حل اختلاف است و تاکید شده این افراد به استخدام خود شوراهای حل اختلاف درآیند و پیش بینی شده پرونده های شورا در سامانه ثبت شود و این کار از استان خراسان رضوی آغاز شده است.

اسماعیلی در مورد بیانیه ۷۷ نفر از اصلاح طلبان گفت: امضاکنندگان این بیانیه از گروه‌های مختلف هستند و بررسی‌ها شروع شده و بررسی قضایی برای ما مهم است و هنوز کار قضایی در این پرونده انجام نشده است و در چهار چوب قضایی برای آن تصمیم گیری می‌شود.

سامانه ثبت دارایی مسئولان دارای طبقه‌بندی است
سخنگوی دستگاه قضا در مورد سامانه ثبت دارایی افراد و تعداد افراد (مسئولان) ثبت نامی در این سامانه اظهار کرد: خوشبختانه افرادی که مشمول این قانون می‌شدند استقبال خوبی در ثبت دارایی‌های خود و خانواده‌شان داشتند و ما بار‌ها اعلام کردیم اجرای این قانون صیانت از مدیران پاک دست است.

وی افزود: هنوز عددی از میزان ثبت‌نام کنندگان نگرفته‌ایم، زیرا این سامانه محرمانه و دارای طبقه بندی است و توکن آن فقط در دست رئیس قوه قضائیه است و هنوز سامانه بسته نشده است و ثبت نام انجام می‌شود؛ این سامانه هوشمند است و نشان می‌دهد که کدام افراد زودتر ثبت نام می‌کنند.

سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: این سامانه بسته نمی‌شود، زیرا هر روز افراد به سمت‌های مدیریتی منصوب می‌شوند و انتخابات مجلس شورای اسلامی هم در راه است و نمایندگان جدید باید اموال خود را ثبت و نماینده‌هایی که کار آن‌ها در مجلس تمام می‌شود باید اموال خود را در پایان دوره کاری خود اعلام کنند.

آخرین وضعیت پرونده گندم‌های مفقود شده در استان گلستان
وی در مورد آخرین وضعیت پرونده گندم‌های مفقود شده در استان گلستان گفت: بررسی‌ها حکایت از این دارد که حجم قابل توجهی به میزان بیش از ۹ هزار تن گندم در این استان مفقود شده است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: دادسرای استان گلستان به پرونده ورود پیدا کرد و مدیران شرکت آرد شاهکوه آق قلا احضار شدند و محرز شد که این کار توسط مدیران این شرکت انجام شده است. به همین دلیل برای آقای فاضلی مدیرعامل شرکت ۹ سال حبس و برای آقای شجاعی عضو هیات مدیره ۹ سال حبس و برای آقای راد ۵ سال حبس و رد مال به میزان گندم مفقود شده صادر شد.

اسماعیلی در مورد حل مشکل آب کشاورزی استان اصفهان گفت: هیاتی از سوی رئیس قوه قضائیه برای شناسایی مشکل و پیدا کردن راهکار برای آن تشکیل شده است، البته این راهکار تنها برای استان اصفهان نیست و مشکل برای کل منطقه و استان‌هایی است که از آب رودخانه‌های این استان استفاده می‌کنند و باید از نظر مدیران استان‌های منطقه استفاده شود.

سخنگوی دستگاه قضا درباره برنامه قوه قضائیه برای کاهش اطاله دادرسی اظهار کرد: یکی از شرمندگی‌های ما مقابل مردم همین اطاله دادرسی است که مانند یک درد مزمن است؛ ما آن را انکار نمی‌کنیم و یک واقعیت تلخ است که حتما راه حل دارد و بایستی راه حل را پیدا و بر این موضوع غلبه کرد.

وی گفت: برای پیدا کردن این راه حل کارگروهی تشکیل شده است که برخی راه حل‌ها تغییر قانون است که با تغییر قانون آیین دادرسی کیفری می‌توان حجم پرونده‌ها را کاهش داد. بخشی از راه حل استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف و نهاد‌های شبه قضایی است.

کاهش اطاله دادرسی به کار جهادی نیاز دارد
وی افزود: برای کاهش اطاله دادرسی باید کار جهادی کرد، باید کارمندان پنج شنبه‌ها و جمعه‌ها سرکار بیایند تا زمان رسیدگی‌ها کاهش پیدا کند؛ این کار تست شد و موثر بوده است.

اسماعیلی اظهار کرد: دیوان عدالت اداری بیشترین اطاله دادرسی را داشت که کار جهادی در آن انجام شد. از ابتدای سال بیش از ۵۵ هزار پرونده وارد و ۶۰ هزار و ۷۸۰ پرونده مختومه شده است.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: در شعب تجدیدنظر در سال ۹۵ حدود ۴۶ هزار و ۱۲۲ پرونده وجود داشت که در حال حاضر به ۲۴ هزار پرونده رسیده و ۵۰ درصد کاهش دارد.

وی افزود: یکی از مصیبت‌های دیوان عدالت اداری پرونده‌های کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها است که سالیانه بیش از ۱۰ تا ۱۵ هزار پرونده کمیسیون ماده صد به دیوان وارد می‌شود.

اسماعیلی بیان کرد: پرونده طلای شادی و سکه ثامن دچار اطاله دادرسی شده اند که دستور داده شد اموال پیش از شروع دادگاه بین مالباختگان توزیع شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در برابر بیانیه ۷۷ نفری سخت گیری نشده است، گفت:کاش به جای این بیانیه ۷۷نفر به بیانیه اعتراضی ۷۷۷ نفر پرداخته می‌شد و در این بیانیه هم اعتراض وجود دارد اما اعتراض با تشویق به خشونت و اشوب تفاوت دارد.؛همان گونه که مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند ما هم اعلام کردیم بین افرادی که در تجمعات شرکت کردند با افرادی که بانک ها را آتش زدند جدا است.

سخنگوی دستگاه قضا بیان کرد: باید مرزبندی انجام شود و ما در حوادث اخیر اثبات کردیم صف معترضان از اغتشاشگران جدا است، اما افرادی این مزربندی را جدا نمی دانند و همیشه از افراد اغتشاشگر حمایت می‌کنند و باید اجازه داده شود که به این موضوع رسیدگی شود و بعد در مورد آن اظهار نظر کرد.

دادگاه قائم مقام شهردار اسبق تهران به زودی شروع می شود
سخنگوی قوه قضائیه در مورد آخرین وضعیت پرونده قائم مقام شهردار اسبق تهران بیان کرد: کیفرخواست پرونده صادر شد و به دادگاه رفت، اما دادگاه به آن نقص گرفت که نقص رفع شده و به زودی دادگاه‌های این پرونده شروع می شود.

اسماعیلی درباره گواهی سوابق سوء پیشینه افراد بازداشتی در حوادث اخیر بیان کرد: کسی که به زندان می‌رود برای او سوء پیشینه حساب نمی‌شود، بلکه باید حکم محکومیت موثر برای آن‌ها صادر شود.

سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد:اگر حکم محکومیت موثر باشد سوء پیشینه برای افراد محسوب می‌شود.

اطلاعی از تماس قوه قضائیه با وزارت ورزش در مورد پرونده فتح الله زاده ندارم
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه گفته شده یک مقام قضایی در تماس با مدیران وزارت ورزش خواسته از انتصاب فتح الله زاده به عنوان عضو هیات مدیره باشگاه استقلال به علت پرونده قضایی جلوگیری شود، گفت: از این موضوع و صحت آن اطلاع ندارم.

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره نحوه پرداخت حقوق سر مربی تیم استقلال نیز اظهار کرد: حوزه ورزش و فوتبال حوزه محبوبی بین جوانان است.

اسماعیلی افزود: تیم ملی و هم دو تیم دولتی برای ما مهم هستند، به همین دلیل ما به مدیران دولتی می‌گوییم که در زمان امضای قرارداد‌ها دقت کنند تا با احساسات مردم بازی نشود.

سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: در مورد پرداخت‌هایی که از بیت المال صورت می‌گیرد، سازمان بازرسی کل کشور حتما ورود پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که اطلاع‌رسانی‌هایی در پرونده کرسنت انجام شده است، گفت: کسانی که از مفاسد مطلع می‌شوند موضوع را به مراجع قضایی اطلاع دهند. به خاطر هر حرفی که در یک روزنامه و یا سخنرانی گفته می شود نمی‌توان برای آن پرونده تشکیل داد.

نقش قوه قضائیه در آزادی «دکتر سلیمانی»
اسماعیلی اظهار کرد: در آزادی دکتر سلیمانی نقش قوه قضائیه آن گونه که باید، اعلام نشد. ما از وزارت خارجه در این کار تشکر می‌کنیم.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: در این رابطه قوه قضائیه در آزادی و مبادله یک زندانی دو تابعیتی چینی_ امریکایی با دکتر سلیمانی مساعدت کرد و اگر موافقت قوه قضائیه در رابطه با این زندانی دو تابعیتی جاسوس وجود نداشت، وی آزاد نمی شد.

وی خاطرنشان کرد: گزارشی درباره تخلف سازمان هدفمندساز ی یارانه ها در اعلام افراد مشمول این طرح، به ما اعلام نشده است.

اسماعیلی درپاسخ به این سوال که آیا قوه قضائیه به اکران فیلم «دیدن این فیلم جرم است» ورود پیدا کرده است، گفت: خیر، قوه قضائیه در مورد این فیلم ورود پیدا نکرده است.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: مسئولان سینمایی تصمیم گیری می‌کنند که این فیلم چگونه و چه زمانی اکران شود و قوه قضائیه زمانی ورود پیدا می‌کند که مراجع ذی ربط به مسئولیت خود درست عمل نکنند.

وی در مورد گزارش عفو بین الملل درباره تعداد کشته‌های حوادث اخیر گفت: این‌ها دروغگویان عفو بین الملل هستند، چرا آن‌ها به خسارت‌های بانک‌ها و مراکز دولتی ورود پیدا نکردند.

اسماعیلی تاکید کرد: ما این را یک سناریوی سیاسی می‌دانیم که می‌خواهند از حقوق بشر بهره بردای سیاسی کنند؛ چرا آن‌ها به موضوع کشتار‌ها در لبنان و سوریه ورود پیدا نمی‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در اغتشاشات اخیر در برخی از شهر‌ها اجساد افراد در مسیل رودخانه‌ها پیدا شده که آثار شکنجه در بدنشان وجود دارد، گفت: قوه قضائیه به تمام مرگ‌های مشکوک و حتی خودکشی‌ها ورود پیدا می‌کند، اما برخی می‌خواهند کشته‌سازی کنند و افرادی که در سیل فوت کرده اند را به حوادث اخیر ارتباط دهند.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: این کار از طرف معاندان انجام می‌شود و چه بسا افراد زنده هستند و نام آن‌ها در جمع کشته شده‌های حوادث اخیر اعلام شد.

سخایی متهم نیست
وی در پاسخ به این سوال که علی دیواندری در دادگاه گفته است سخایی داماد وزیر اطلاعات نامه‌ای به بانک زده است، آیا این موضوع صحت دارد ،گفت: در جلسه دادگاه گفته نشده است که سخایی چه نسبتی با وزیر اطلاعات دارد، اما برخی رسانه‌ها گفتند که سخایی با وزیر نسبت دارد و با نام ژن خوب از آن نام بردند که باید بگویم ژن از طریق نسبت فامیلی منتقل می‌شود و نشان می‌دهد این رسانه‌ها نه از حقوق و نه از طب اطلاع دارند.

وی افزود: در این پرونده آقای سخایی متهم نیست و برای او قرار تامین صادر نشده است و از نامه‌ای که به بانک هم زده اطلاع ندارم.

تعیین مکان برای تجمعات ایجاد محدودیت و خلاف قانون است
وی درباره رای دیوان عدالت اداری در مصوبه دولت مبنی بر تعیین مکان برای تجمعات اعتراضی گفت: در این مورد رای دیوان عدالت اداری اشتباه منعکس شد.

اسماعیلی افزود: در این موضوع دیوان عدالت اداری با تجمع هایی که مخل امنیت نیست، مخالفت ندارد؛ مفاد رای دیوان عدالت این است که چرا افرادی که اعتراض دارند باید در یک محل خاص تجمع پیدا کنند

سخنگوی دستگاه قضا گفت:همین تعیین مکان برای تجمعات ایجاد محدودیت و خلاف قانون است؛ به همین دلیل دیوان عدالت اداری آن را مردود کرد و دولت نمی تواند مصوبه ای خلاف قانون داشته باشد، مگر اینکه مجلس قانونی برای ان تصویب کند.

شعبات رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است
اسماعیلی درباره رسیدگی به تخلفات انتخاباتی اظهار کرد: مقامات قضایی تاکنون جلساتی با شورای نگهبان و وزارت کشور داشتند و اگر در حوزه انتخابات، تبلیغات انجام شود به آن‌ها رسیدگی می‌کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: در تمام دادسرا‌ها شعبات رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است.

وی درباره ترک فعل مدیران و رسیدگی به پرونده مدیرانی که اعمال انها موجب خسارت به کشور می شود، گفت: ما با ترک فعل های مجرمانه و افعال مجرمانه برخورد می کنیم؛ قبلا در اعمال مجرمانه برخورد می شد که رئیس قوه قضاییه تاکید کردند به ترک فعل ها هم رسیدگی شود.

اسماعیلی اظهار کرد: هرجا به این جمع بندی برسیم که عمل مجرمانه انجام می شود، به این عمل مجرمانه و ترک فعل رسیدگی می کنیم. در حوادث اخیر برنامه ما ایجاد آرامش در جامعه است.

سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: حکم پرونده شبنم نعمت زاده هنوز صادر نشده است
alibagherikahkesh.blog.ir

alibagherikahkesh.blog.ir
استقلال اهواز در سراشیبی قرار گرفته بود اما هنوز کسی آنرا جدی نمی‌گرفت. تیم محبوبی که روزگاری ورزشگاه تختی اهواز را لبالب از تماشاگر می‌کرد، فرقی نمی کرد از کجای اهواز از همه جا برای حمایتش خود را به تختی می رساندند، از لشکرآباد، کوی علوی و حصیر آباد گرفته تا آخر آسفالت و کمپلو و ...


تیمی که حتی استقلال و پرسپولیس تهران با آن همه ستاره جلودارش نبودند اما اکنون خبری که مخابره شده، مارا بیش از پیش ناراحت و سرخورده می کند. تیمی که روزگاری تا آستانه قهرمانی(اگر نگوییم قهرمانی) پیش رفت و حال باید در لیگ استان به کارش ادامه بدهد.

استقلال اهواز از جمله تیم های فوق العاده محبوب در بین جنوبی‌هاست، اگر نخواهیم آن را محبوب ترین بدانیم. این تیم از سال 1327 تاسیس شده و البته می توان دوران اوج آن را از اوایل دهه هشتاد دانست.
استقلال اهواز روز به روز در اهواز و خوزستان محبوب تر می‌شد و گوی سبقت را از دیگر تیم ها ربوده بود. آبی های اهوازی آنقدر محبوب بودند که در بازی هایشان در ورزشگاه تختی اهواز جای سوزن انداختن نبود، همه و همه چلسی آن روزهای اهواز را تشویق می‌کردند. تیمی که برای اهوازی‌ها دلربایی می کرد اما یک تصمیم به مانند اسیدی بر چهره زیبای تیم آبی پوش اهواز بود.

نقطه عطف استقلال اهواز به لیگ ششم باز می‌گردد، جایی که خداداد افشاریان داور بازی با مس کرمان با مشورت کمک داور شوت گل نشده علی مولایی را گل تشخیص داد تا با همان یک گل، قهرمانی از دست آبی‌های اهواز بپرد و سایپا قهرمان ایران شود. از اینجا نقطه افول استقلال اهواز شروع شد، استقلال اهواز سپس راه عقب افتادن را در پیش گرفت و ابتدا به لیگ یک و سپس به لیگ دو سقوط کرد تا نشان دهد روزهای خوب این تیم در حال اتمام است.



تا اینکه در پایان سال 1394 و در حالیکه به لیگ دو سقوط کرده بود، سهمیه فولاد نوین را خرید تا لیگ برتری شود، تصمیمی کاملا غیرحرفه ای چراکه این تیم آماده لیگ برتری شدن نداشت و شاید همان هوادارانی که از تصمیم اشتباه داور دیدار با مس کرمان، جگرشان سوخته بود، این تصمیم نیز همان اندازه ناراحتشان می کرد.

تصمیم عجیبی که نهایتش سقوط استقلال اهواز بود، در حالی که گفته می شد این امر باعث به وجود آمدن نسل جدید استقلال می شود اما این امر محقق نشد و تعداد زیادی از بازیکنان این تیم را ترک کردند.
این تیم محبوب جنوب با نگاهی به جایگاهش در جدول لیگ و امتیازها و... آمار فاجعه باری را حکایت می کرد. با شکست های پی در پی استقلال اهواز، مدیران عامل استقلال اهواز یکی پس از دیگری استعفا دادند تا شاید نگاه مسئولان به این تیم تغییر کند و کمکی به این تیم بشود.



تصمیم سازمان لیگ بابت سقوط این تیم از لیگ سه به لیگ استان، خبر جدیدی درباره این تیم است. آنها که فصل قبل در لیگ دو ماندند، با شکایت گلر خارجی سابق خود به لیگ سه و اکنون به یک لیگ پایین تر رفتند تا از استقلال اهواز تنها یک نام باقی بماند و آینده ای نامعلوم که طرفداران دو آتشه اش را عذاب می دهد.

در نامه حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ به رئیس هیات فوتبال خوزستان، این چنین نوشته شده است: استقلال اهواز به دلیل ثبت نام نکردن و تحویل ندادن مدارک جهت حضور در مرحله دوم لیگ دسته سه کشور، از جدول مسابقات حذف شد و به رده پایین تر یعنی لیگ برتر استان سقوط کرد.



با فرمانی که پیش می‌رویم از استقلال اهواز تنها خاطره ای در ذهن ها خواهد ماند، یک نایب قهرمانی در لیگ ایران، چند سال حضور در لیگ برتر و البته تعدادی گل زیبا و به یاد ماندنی...



تیمی که روی نیمکتش بزرگانی چون ناصر حجازی، امیر قلعه نویی، فیروز کریمی، مجید جلالی، اکبر میثاقیان، مجید باقری نیا، محمد احمدزاده، جلال چراغپور و محمود یاوری به عنوان سرمربی حضور داشتند اما حال از درد بی‌توجهی باید در پایین ترین سطح فوتبال به کارش ادامه بدهد.
alibagherikahkesh.blog.ir
حجت الاسلام و المسلمین علوی وزیر اطلاعات در نشست تخصصی بررسی روند مبارزه با مواد مخدر و راهبرد‌های آینده اظهار کرد: از نظر قرآن کریم وقتی آتشی دامن جامعه را می‌گیرد همه انسان‌ها مسئولیت دارند در خاموش کردن این آتش کمک کنند، مخصوصا در مورد آتشی که به جان مردم افتاده باشد نباید بی تفاوت بود، چراکه بی تفاوتی نسبت به افراد جامعه دامن خود ما را هم خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین علوی با بیان اینکه ضرورت مبارزه با مواد مخدر را در قرآن می‌توان جستجو کرد، افزود: پیشگیری مقدم بر درمان است، منتظر نباشیم مواد مخدر وارد جامعه شود بعد مبارزه کنیم، ابتدا پیشگیری کنیم و راه آن را کشف کنیم، کار علمی انجام دهیم، هرچه تجربیات را با روش علمی درهم بیامیزیم امکانات بیشتری برای ما فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری اعتیاد کمک بگیریم، گفت: با کمک نخبگان می توانیم در زمینه مبارزه با مواد مخدر بهره مندی بیشتری را داشته باشیم.

وزیر اطلاعات افزود: یک گوشه از فعالیت وزارت اطلاعات پرداختن به مسئله اعتیاد است؛ همانطور که در جاده‌ها برای تامین امنیت تلاش می‌شود، از کنار این موضوع هم نمی توان گذشت.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات برای از بین بردن اعتیاد اقداماتی را انجام داده است، همانطور که با عناصر تروریسم مبارزه می‌کنیم باید با ریشه تروریسم هم مبارزه کنیم؛ مواد مخدر یکی از ریشه‌های تروریسم است.

علوی گفت: در این مبارزه مسئله وزارت اطلاعات با سایر نیرو‌ها متفاوت است، وزارت اطلاعات تا می‌تواند باید کاری کند که کار ناجا سبک شود، اگر دانه درشت هارا از سر راه برداریم کار نیروی انتظامی راحت خواهد شد.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات به سراغ دانه درشت‌ها در حوزه اعتیاد رفته است و آن‌ها را شناسایی کرده است.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه باید به سمت علت اعتیاد برویم، گفت: با معلول درافتادن و علت را فراموش کردن کار خوبی نیست؛ مسئله موادمخدر مستمر است و نمی‌توان تا ۱۰ سال آینده آن را به طور کامل از بین برد. باید همیشه یک برنامه مناسب برای پیشگیری داشته باشیم و این موضوع نیاز به اراده حاکمیتی داردو علاوه بر آن باید به اراده ملی برسیم.

وی گفت: مردم در خود احساس مسئولیت کنند اگر منطقه‌ای می‌شناسند که به فعالیت‌هایی در حوزه مواد مخدر مشغول است، اطلاع دهند.

علوی بیان کرد: با کشورهای مختلف تبادل تجربیات داشتیم و همکاری‌هایی صورت گرفته و نتایجی نیز داشته است. اراده منطقه‌ای در این باره وجود دارد؛ کشور‌های منطقه نیز قربانی مواد مخدر هستند و همکاری خوبی با ما دارند.

وزیر اطلاعات افزود: ابرقدرت‌ها از جامعه اسلامی به عنوان تروریسم یاد می‌کنند، اما در بحث مبارزه با مواد مخدر سکوت کرده‌اند. زمانی که به جامعه آن‌ها آسیب وارد می‌شود، آن را یک ضربه منفی می‌دانند، اما وقتی به جوامع دیگر آسیب وارد شود برایشان اهمیت ندارد.

وی گفت: جمهوری اسلامی فقط خود را از دامن مواد مخدر پاک نگه نداشته و به جوامع دیگر همواره با حساسیت نگاه کرده و بی توجه نبوده است .

حجت الاسلام علوی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی اعتیاد را در هر نقطه از جهان آسیب می‌داند و تلاش برای از بین بردن آن را ادامه می‌دهد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه تنوع مواد مخدر یکی از مشکلات سال‌های اخیر است و ۸۰ نوع مواد روان گردان تولید می‌شود، افزود: آشپزخانه‌های شیشه در حال شکل گیری در کشور بودند که با ضربه‌های سربازان گمنام امام زمان ریشه این مشکل کنده شد و کمتر شاهد تولید اینگونه مواد هستیم.

علوی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر شاهد ورود مواد مخدر از کشور‌های همسایه هستیم، اظهار کرد: راه‌های حمل موادمخدر در ابتدا به صورت زمینی و دریایی بود، اما در حال حاضر از راه‌های هوایی و پهپاد نیز برای انتقال مواد مخدر استفاده می‌شود.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط باید مبارزه عملیاتی و حضور اطلاعاتی داشته باشیم تا ضربه‌ها را از مبدا وارد کنیم و در مبارزه با مواد مخدر تنها نیستیم چراکه ترکیه نیز مانند ما با مواد مخدر مبارزه می‌کند.
alibagherikahkesh.blog.ir
بعد از حوادث تلخ مرتبط با گرانی بنزین همه می‌پرسیدند اینترنت چرا و چگونه قطع شد؟ چگونه وصل شد؟ و بعدتر همه می‌پرسیدند نقش وزیر ارتباطات در این میانه چه بود؟ اما مهمترین سئوال همچنان این بود که وزیری که اختیار زیادی ندارد، چقدر در وزارتخانه‌اش وزیر است؟ او در حاشیه دیدارش از جشنواره سینما حقیقت گفتگویی صریح و بی پرده انجام داده و جواب این سئوالات دیگر را می‌توانید در این گفتگو پیدا کنید.

می خواستم بدانم وزیر ارتباطات بعد از وقایع اخیر چه حس و حالی دارد. مخصوصاً اینکه گفته‌اید در قضایای قطع اینترنت اختیاری نداشته‌اید؟

قطعی اینترنت یک موضوع منحصر به ایران نیست. در گزارشی که مرکز تحقیقات ما تهیه و ارسال کرده، در یکسال گذشته ۱۹ بار قطعی اینترنت در هندوستان، پاکستان، عراق و کشور‌های دیگر داشته‌ایم که به دلایل امنیتی اینترنت این کشور‌ها قطع شده است. در اساسنامه سازمان جهانی مخابرات آمده است که کشور‌ها بر اساس مقررات و قوانین محلی خودشان، در زمان بروز مسائل امنیت ملی می‌توانند اینترنت را قطع کنند و این حق، به رسمیت شناخته شده است. منتهی پدیده‌ای که آزار دهنده شد، یکی طولانی شدن زمان قطع اینترنت بود.در هر صورت مسئولیت، فراز و نشیب دارد. همیشه روز‌های خوب نیست. آدم در دوران مسئولیتش در موقعیت بحرانی هم قرار می‌گیرد. در معرض امتحان هم. در زندگی هم همین است.

حرفتان درست، اما مردم با تناقضاتی مواجه هستند. از یک طرف رئیس‌جمهور می‌گوید امکان ندارد انگشت شما و دولت روی دکمه قطع اینترنت برود، از یک طرف شما می‌گویید بحث تلگرام به شما ربطی ندارد. یا در حوادث اخیر هم گفتید که موضوع از کنترل شما خارج است، آیا این موارد برای شما خوشایند است؟ آیا بهتر نبود وقتی نمی‌توانستید حوزه تحت مدیریتتان را اداره کنید، استعفا بدهید؟

آن چیزی که مردم انتظار دارند باید به آن توجه کرد. با این موافقم. با این ادبیات که هر کسی بگوید به من ربطی ندارد، کاری پیش نمی‌رود. اما واقعیت این است که مردم هم رأی داده‌اند و رئیس جمهور را انتخاب کرده‌اند. هم رأی می‌دهند ونمایندگان مجلس را انتخاب می‌کنند. رئیس جمهور وزیر را به مجلس معرفی می‌کند و مجلس رأی اعتماد می‌دهد؛ و همین مردم به یک قانون اساسی رأی داده‌اند و وزیر بر اساس قانون شأنیت پیدا می‌کند. زمانی که من صحبت می‌کنم که موضوع فیلترینگ از کنترل وزارت ارتباطات خارج است، منظورم این نیست که من دارای اختیارم و فشار‌هایی از بیرون دارد وارد می‌شود که من نمی‌توانم تحمل کنم و، چون نمی‌توانم تحمل کنم پس می‌روم کنار تا یک نفر دیگر بیاید کار را پیش ببرد. من یکبار هم قبلا گفته بودم؛ مسئولین گلادیاتور نیستند که در وسط یک میدان بایستند با یکدیگر بجنگند و دیگران برای آن‌ها هورا بکشند. من واقعیتی را گفتم، قانون را شرح دادم.

وزیر ارتباطات در موضوع قطع اینترنت یا فیلترینگ اختیاری ندارد که بتواند جلوی آن بایستد. خب شما قانون را بخوانید. قانون، مصوب مجلس است. مجلسی که خود مردم انتخاب کرده‌اند. قانون جرایم رایانه‌ای کشور مصوب مجلس است، در آن یک کمیته تعیین مصادیق هست که ۶ رأی آن با دولت است.

شما بگویید کدام شبکه اجتماعی در این سال‌ها با مصوبه کارگروه مصادیق، فیلتر شده است؟ پس اگر رئیس جمهور گزاره‌ای را گفته، پای آن ایستاده است و دولتمردانی که در آن کمیسیون هستند هم همان نظر را پیگیری کرده‌اند. طبق قانون به دستگاه قضایی هم اجازه‌هایی داده شده. در مواردی قاضی هم می‌تواند حکم مسدودسازی بدهد. البته در آن موارد، مباحث حقوقی مطرح است، اما متن قانون این است.

اگر تصورتان این است که وزیر برود به جنگ قانون، این دیدگاه غلطی است. ما باید هر چیزی را به جای خودش استفاده کنیم. اگر وزیر ارتباطات می‌گوید من در حوزه فیلترینگ هیچ اختیاری ندارم، مفهومش این است که اگر انتظار دارید من نظر شما را تأمین کنم، اختیارش را به من بدهید. من مسئول وصل ارتباطاتم، مسئول قطع ارتباطات در هیچ جای قانون، من نیستم.

این موارد شما را ناراحت نکرد؟ در شلوغی‌های اخیر، مشکلات مردم و ناتوانی قانونی خودتان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

این همیشه ناراحت کننده است. ببینید در تصمیمی که گرفته شد من در ارتباط با قطع تلگرام از همان ابتدا موضوع را مطرح کردم، ما بار‌ها از منظر کارشناسی نظراتمان را مطرح کردیم. البته اگر اغتشاش در کشور به وجود بیاید و اگر شرایط امنیتی به هم بخورد، مسئولیت امنیت کشور طبیعتا با دستگاه‌های امنیتی است و آن‌ها صاحبنظرند. همه بایستی ملاحظات ونظرات دستگاه امنیتی را در شرایط بحرانی کشور رعایت بکنند. ولی نظراتی وجود دارد و باید گفتگو کرد. برای طولانی نشدن این موضوع و کاهش زمان قطعی هم ما پیگیر بودیم.

حرفتان درست، اما شما وزیری هستید که بیشترین ارتباط را با مردم به‌ویژه در فضای مجازی دارید. آیا حس نکردید حال مردم بد شده و روحیه‌هایشان تضعیف شده و دیگر اعتمادی به شما ندارند؟

یک جمله را من در جلسه شورای امنیت ملی کشور گفتم. اینکه مردم می‌گویند بنزین را بکنید ۷ هزارتومان، ولی اینترنت را آزاد کنید و این حس واقعی بود که در این ایام از مردم داشتیم. با نظر شما موافقم.

فکر نمی‌کنید نیاز است اعتماد از دست رفته مردم را از راه‌های مختلف بازسازی کنید؟

من به سهم خودم واقعیت را گفتم. من اختیاری در قطع کردن ندارم. تصمیمی است که باید اجرایی شود آنهم بر اساس قانون. اما احساس کردم که مردم آسیب دیدند. پس بدون لکنت زبان از آن‌ها عذرخواهی کردم.

فکر نمی‌کنید که اگر استعفا می‌دادید، تالمات مردم مقداری کاهش پیدا می‌کرد؟

چرا شما آن‌سوی سئوال را مطرح نمی‌کنید که اگر ما به آن فعالیت و تلاش ادامه نمی‌دادیم و میدان را خالی می‌کردیم، الان شاید ارتباطات برقرار نبود. ما بنا بر احساس نمی‌خواهیم تصمیم بگیریم و همه ما در برابر حال و آینده کشورمسئولیم. ما در رابطه با رای مردم و نظر مردم مسئولیم. این میز مسئولیت برای آدم نباید چیز جذابی باشد. ما نباید در برابر آن کار صحیحی که می‌خواهیم انجام دهیم، خودمان را به میز مسئولیت ببازیم.

قطع به یقین اگر من احساس می‌کردم کنار رفتنم از مسئولیت، به حل مسائل کمک می‌کند قطعا فروگذار نمی‌کردم. ولی واقعیت این بود که خیر. شرایط اینگونه نبود و بایستی می‌ایستادیم وتلاش می‌کردیم و ارتباط را بر می‌گرداندیم. الان هم بایستی بایستیم و تلاش کنیم و اعتماد را برگردانیم. شرایط را تامین و ملاحظات مردم را پیگیری کنیم.

به‌عنوان سئوال آخر، با توجه به اینکه سورپرایز پر حرف و حدیث‌تان بازتاب‌های منفی زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت فکر نمی‌کنید زمان مناسبی برای اعلام چنین خبری با چنین مقدماتی نبود؟ گمان‌نمی‌کنید انتظارات مردم چیز دیگری بود؟ واقعا با مشاوره‌های چه مشاورانی به این نتیجه عجیب رسیدید؟

ما مسئولان اجرایی کشور هر کدام وظایفی بر عهده داریم. باید از گذشته درس بگیریم و به سمت آینده حرکت کنیم. اینکه ما روی اتفاقی تلخ که افتاده توقف کنیم و مرتب سر همان موضوع بایستیم و صحبت کنیم اشتباه است. ذهنیت‌ها با حرکت کردن و عمل حل می‌شود. وزارت ارتباطات هم یکسری مسئولیت‌هایی دارد. ما برنامه تحول پست و پست پلاس را در مجموعه شهر هوشمند داشتیم و با اجرای برنامه ایران هوشمند و تهران هوشمند، کار‌هایی دارد صورت می‌گیرد. گفتیم که امسال سال مشارکت است و ما خودمان داوطلبانه بعنوان اولین دستگاه به برنامه مشارکت پیوستیم. ماشین برقی وموتور برقی و دوچرخه برقی را اعلام کرده بودیم و بحث استفاده از پهباد برای ارسال مرسولات پستی را گذاشته بودیم برای روز پنجشنبه.

ما دستاورد‌های دیگری هم داریم. ما در شرایط آلودگی هوا هستیم، چیزی که می‌تواند به مردم کمک کند، حرکت به سمت شهر هوشمند است. این موضوع دستاورد کمی نیست و در زندگی مردم مؤثر است. افکار عمومی توجه خیلی خوبی به این مسئله نشان داد. من از محبت و لطف مردم تشکر می‌کنم. ما تلاشمان را متوقف نمی‌کنیم. ظرف هفته‌های آینده انجام و به ثمر رسیدن زنجیره‌ای از فعالیت‌ها و کارهاست که بیان می‌کنم.

اصولا با لعنت فرستادن بر تاریکی مشکلی حل نمی‌شود، ما همه باید یک شمع روشن کنیم. امروز وظیفه ما برای رفع آلودگی هوا این است که ناوگان پستی را به روز کنیم. ما نظرات مردم را جمع‌بندی می‌کنیم. مردم در کامنتهایشان انرژی زیادی به ما دادند و ما این انرژی را با سورپرایز‌های آینده به آن‌ها باز می‌گردانیم
alibagherikahkesh.blog.ir
درمان گلو درد فوری:

سرماخوردگی، آنژین، لارنژیت و. از بیماری‌های شایع فصل سرما محسوب می‌شود. اگر سرما خورده‌اید و گلویتان درد می‌کند و وقت دکتر رفتن ندارید یا اهل دارو و به خصوص آمپول زدن نیستید نگاهی به این مقاله بیندازید. در این مقاله شما را با ۸ درمان خانگی گلودرد آشنا می‌کنیم.

۱. " درمان گلودرد" با عسل:
۸ درمان خانگی برای سرفه

عسل تقویت کننده‌ی طبیعی محسوب می‌شود و برای تقویت بدن ایده‌آل است.

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که عسل در تسکین گلودرد بهتر از، برخی دارو‌های بدون نسخه است. نه تنها یک پوشش محافظ به گلو می‌بخشد بلکه خاصیت ضد باکتریایی نیز دارد. عسل حاوی ترکیبی است که علاوه بر سایر ترکیبات ضد میکروبی به پراکسید هیدروژن تبدیل می‌شود. عسل «تقویت کننده‌ی» طبیعی محسوب می‌شود و برای تقویت بدن ایده‌آل است. زمانی که بدن شما قوی‌تر باشد بیماری‌تان زودتر بهبود می‌یابد.

روش استفاده: لیموترش را در آب داغ بچکانید و به آن عسل اضافه کنید، هم بزنید و میل کنید.

علاوه بر این می‌توانید ۲۵۰ میلی لیتر آب گرم را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و هم بزنید. در ظرف بپوشانید و اجازه دهید خنک شود. در روز چند بار با محلولی که آماده کرده‌اید قرقره کنید.

۲. " درمان گلودرد" با لیمو
۸ درمان خانگی برای سرفه

درمان سریع گلو درد

لیمو برای گلودرد بسیار مفید است، زیرا می‌تواند به شکسته شدن مخاط و تسکین درد کمک کند. علاوه بر این، لیمو حاوی ویتامین C هستند که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و قدرت بیشتری برای مقابله با عفونت می‌دهد. یک قاشق چایخوری آب لیمو را درون یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و برای تسکین سریع بنوشید.

۳. " درمان گلودرد" با چای بابونه
۸ درمان خانگی برای سرفه

استنشاق بخار بابونه باعث تسکین علائم سرماخوردگی از جمله گلو درد می‌شود.

چای بابونه به طور طبیعی تسکین دهنده است. مدت هاست که برای اهداف دارویی استفاده می‌شود، مانند تسکین دهنده گلودرد. این غالباً از خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و قابض استفاده می‌شود.

استنشاق بخار بابونه باعث تسکین علائم سرماخوردگی از جمله گلو درد می‌شود. نوشیدن چای بابونه می‌تواند همان مزیت را ارائه دهد. همچنین می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کند تا به بدن شما در مقابله با عفونتی که در وهله اول باعث ایجاد گلودرد شما می‌شود، کمک کند.

۴. " درمان گلودرد" با شنبلیله
۸ درمان خانگی برای سرفه

چای شنبلیله یک درمان طبیعی برای گلودرد است.

شنبلیله فواید درمانی زیادی دارد. همچنین اشکال مختلفی دارد. می‌توانید تخم شنبلیله بخورید، از روغن موضعی استفاده کنید یا چای شنبلیله بنوشید. چای شنبلیله یک درمان طبیعی برای گلودرد است.

تحقیقات نشان دهنده قدرت درمانی شنبلیله است. این می‌تواند درد را تسکین دهد و باکتری‌هایی که باعث تحریک یا التهاب می‌شوند را از بین ببرد. شنبلیله همچنین یک ضد قارچ موثر است.

زنان باردار از مصرف شنبلیله خودداری کنند.

۵. "درمان گلودرد" با ریشه شیرین بیان
۸ درمان خانگی برای سرفه

ریشه شیرین بیان مدت طولانی است که برای درمان گلودرد استفاده می‌شود. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مخلوط کردن ریشه شیرین بیان با آب و غرغره یک داروی گلودرد است. با این حال، طبق این، زنان باردار و شیرده باید از این روش درمانی خودداری کنند.

۶. " درمان گلودرد" با سیر
۸ درمان خانگی برای سرفه

مصرف سیر به طور منظم می‌تواند به جلوگیری از ابتلا به ویروس سرماخوردگی کمک کند

سیر همچنین دارای خواص ضد باکتری طبیعی است. این ماده حاوی آلیسین است، یک ترکیب ارگانوسولفر که به دلیل توانایی آن در مبارزه با عفونت‌ها شناخته شده است.

مصرف سیر به طور منظم می‌تواند به جلوگیری از ابتلا به ویروس سرماخوردگی کمک کند. اضافه کردن سیر تازه به رژیم غذایی نیز راهی برای به دست آوردن خواص ضد میکروبی آن است. مادربزرگ شما ممکن است به شما گفته باشد که می‌توانید یک حبه سیر را بخورید تا گلو درد را تسکین دهد. از آنجا که سیر اقدامات درمانی زیادی دارد، ممکن است این کار را امتحان کنید.

۷- درمان گلودرد با چای زنجبیل
۸ درمان خانگی برای سرفه

عصاره زنجبیل در افرادی که عفونت دستگاه تنفسی باکتریایی دارند، استفاده می‌شود.

زنجبیل ادویه‌ای است با اثرات ضد باکتری و ضد التهابی که به تسکین درد گلو کمک کند. در یک مطالعه مشخص شد که وقتی عصاره زنجبیل در افرادی که عفونت دستگاه تنفسی باکتریایی دارند، استفاده می‌شود، به کشتن برخی از باکتری‌های مسئول بیماری کمک می‌کند.

چای زنجبیل را می‌توانید از زنجبیل تازه تهیه کنید:

ریشه زنجبیل تازه.

۱ لیتر آب.

۱ قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) عسل یا شیرین کننده دلخواه.

آب لیمو تازه

ریشه زنجبیل را پوست گرفته و رنده کنید. آب را در یک قابلمه بجوشانید، سپس از روی حرارت بردارید. ۱ قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده را درون قابلمه بریزید و درب آن را ببندید.

بگذارید ۱۰ دقیقه بماند.

شیرین کننده و آب لیمو را اضافه کنید، سپس هم بزنید تا مخلوط شود.

این چای را می‌توان در صورت نیاز مجدداً گرم کرد، یا سرد سرو کرد.

چای زنجبیل به مبارزه با عفونت، کاهش التهاب و تسکین درد گلو کمک می‌کند.

۸. درمان گلودرد با اسطوخودوس
۸ درمان خانگی برای سرفه

اسطوخودوس ضددرد و ضدالتهاب است و برای درمان بیماری‌های تنفسی مثل برونشیت، رینیت و ... بسیار موثر است. این گیاه گلودرد و سرفه را درمان می‌کند.

روش استفاده: ۲۰ گرم اسطوخودوس را با یک لیتر آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. محلول را از صافی رد کنید و روزانه ۳ فنجان بنوشید. این کار را حداکثر ۵ تا ۷ روز تکرار کنید.

توجه داشته باشید که از روغن ضروری این گیاه بدون نظر پزشک استفاده نکنید.

چند توصیه‌ی کلی
* اگر تا دو روز بیماری‌تان بهبود نیافت و یا تب داشتید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

* برخی معتقدند که درمان‌های گیاهی کاملاً بی‌خطر هستند و از هر گیاهی و به هر میزانی می‌شود استفاده کرد. توجه داشته باشید گیاهان، دارو‌های بی‌خطری نیستند و نباید در مصرف آن‌ها افراط کنید. بعضی مواقع مورد منع مصرف وجود دارد
alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir
بعضی گزارش ها از شهرستان مسجدسلیمان حاکی از آن است در برخی کیک ها با برندهای معتبر در این شهرستان همانند چند شهر دیگر کشور وجود قرص هایی مشکوک مشاهده شده است.
علی اسکندری دادستان مسجدسلیمان در گفتگو با سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان گفت: مسئولین شهرستان به جد در حال پیگیری این مسئله هستند. وی ادامه داد: شهروندان گرامی قبل از استفاده از این گونه مواد خوراکی بسته‌بندی شده، از سلامت کامل محصول و محتویات بسته‌بندی شده آن، اطمینان حاصل کنند.

لازم به ذکر است سردار محمدمسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در خصوص وجود قرص در کیک‌ها و خوراکی‌ها گفت: پلیس به دقت در حال بررسی موضوع است تا چند و چون قضیه آشکار شود. وی ادامه داد: شرکت‌های تولید مواد غذایی هیچ وقت اعتبار خود را با چنین اقداماتی خدشه‌دار نمی‌کند.

پلیس می‌گوید جاسازی‌های قرص‌ها توسط عده‌ای قاچاقچی در داخل کیک‌ها به عنوان پوشش برای جابجایی است، البته این احتمال را نیز رد نمی‌کنند که شاید رقیبان این شرکت‌ها با این جوسازی‌ها بخواهند شرکت‌های معتبر را از دور خارج کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت نیز با تاکید بر این که گزارشات واصله به وزارت بهداشت مبنی بر وجود قرص و کپسول در کیک‌های خوراکی،‌ به هیچ عنوان به خط تولید این محصولات مربوط نیست،‌ گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته از گزارشات مردمی،‌ مشخص شد این قرص‌ها پس از تولید و در مرحله‌ عرضه داخل کیک‌ها گذاشته شده‌ است.

وی افزود: طی مشاهدات موجود این کار مشکوک و با انگیزه و هدفی نامعلوم توسط فرد یا افرادی در سطح عرضه در استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان و هرمزگان صورت گرفته است. تمام مباحثی که در حوزه اختیارات و بازرسی‌های سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است در حال انجام بوده اما،‌ بررسی سایر عوامل نظیر قصد و نیت انجام این کار در حوزه صلاحیت و اختیارات وزارت بهداشت نیست و مراجع انتظامی و امنیتی باید موضوع را بررسی کنند.
alibagherikahkesh.blog.ir
سعید ملایی جودو کار ایرانی، در نخستین مبارزه خود با پرچم مغولستان در همان مبارزه نخست باخت و از دور رقابت‌های «مسترز» چین حذف شد.

وی در این مسابقات با پرچم مغولستان به میدان رفت و بعد از یک دور استراحت، در نخستین مبارزه خود برابر «کریستین پارلاتی» جودوکار ۲۱ ساله ایتالیا با رنکینگ ۲۸ دنیا باخت و حذف شد.

ملایی دوم آذرماه در رقابت‌های گرنداسلم «اوزاکا» و با نام فدراسیون جهانی با دو شکست برابر «فوجی وارا» و «دی ولت» جودوکاران ژاپن و هلند از دور رقابت‌ها کنار رفته بود.
alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

alibagherikahkesh.blog.ir