⚫ بِسْمِ اَللّهِ اَلرَّحْمنِ اَلرَّحِیمِ ⚫

نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ
متولد 1996 در MIS ، خبرنگار و روزنامه نگار
شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال( کد شامد): 1-1-765329-64-0-1
در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند و روح ها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ اما در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، و روح‌ ها میروند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است.
نوشتن، یک عمل هنرى است ؛زیادتر نگویید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست

🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻

💮بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ💮

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿٢٥٦﴾
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾

🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
آخرین مطالب
آخرین نظرات

۱۱۵ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

محمد ایمانی تحلیل‌گر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

آمریکا و اسرائیل، یک سیلی جانانه از ایل غیور "منگور" در مهاباد طلب داشتند که دیشب و امروز خوردند. دم این ایل کُرد و سنی مذهب غیور ایرانی گرم که پاسخ نقشه سیا و موساد را با تحقیر پاسخ داد.

خواستم بنویسم مزدوران وطن فروش، از ایل غیور منگور سیلی خوردند؛ دیدم امثال کومله و دموکرات اصلا قدر و مقداری ندارند که بشود اعتنا کرد. آنها که از مردم شریف کُرد مهاباد سیلی خوردند، اسرائیل و آمریکا بودند و نه گروهک ها.

این گروهک ها اگر سر سوزنی شرافت، غیرت و شجاعت سرشان می شد، هنگامی که داعش به کردستان عراق حمله کرد، کُرد های بیگناه را کشت و می خواست در موصل هم جنایت کند، به کمک کُردها می شتافتند.

این، البته انتظار گزافی است از گروهک هایی که دهه ها قبل از داعش، برای مزدوری تشکیل شده و یوغ نوکری سیا و موساد را به گردن آویخته بودند.

همین ها زمانی که ارتش جنایتکار صدام، رزمندگان غیور ایرانی و شهرهای کُرد نشین ایران و عراق را در معرض جنایت بمباران شیمیایی قرار داده بود، سمت دشمن ایستاده بودند؛ همان گونه که امروز کاسه لیسی دشمنان ملت های منطقه را می کنند.

alibagherikahkesh.blog.ir

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از آغاز حملات جدید موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام برای انهدام مقر‌ها و مراکز باقیمانده گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب ضد ایرانی مستقر در شمال اقلیم عراق خبر داد.

متن اطلاعیه روابط عمومی نیروی زمینی سپاه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در ادامه انهدام مقر‌ها و مراکز توطئه، استقرار، آموزش و سازماندهی گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق، برخی از مقر‌های باقی مانده مزدوران استکبار جهانی از ساعات اولیه بامداد امروز (دوشنبه) هدف دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام نیروی زمینی سپاه قرار گرفتند.

طی این حملات که در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق از جمله جژنیکان، زرگوئیز و کوی سنجق انجام گرفت، ضمن انهدام اهداف مورد نظر، ضربات و خسارت‌های سنگینی به تروریست‌ها وارد آمد.

alibagherikahkesh.blog.ir

با توجه به اسناد رسیده، فیفا حق پخش بازی‌های جام جهانی را به صورت انحصاری به شرکت بین مدیا گروپ (beIN media group) داده است و صداوسیما طی قراردادی با این شرکت امکان پخش ۶۴ بازی جام جهانی را برای ایران خریداری کرده است.

براساس اسناد موجود و با اعلام مشاور مدیرکل شرکت و مدیر حقوقی بین مدیا گروپ (beIN media group)، با توجه به اینکه دو شبکه پرشیانا و اینترنشنال تبلیغاتی غیرقانونی را برای پخش فوتبال جام جهانی برای ایران آغاز کرده بودند، با تذکر و اخطار جدی این شرکت به عنوان نماینده فیفا مواجه شدند.

alibagherikahkesh.blog.ir

کارلوس کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی قبل از جدال با انگلیس شرکت کرد.

کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی با حضور در سالن کنفرانس مطبوعاتی مختص به تیم ملی پاسخگوی سوالات خبرنگاران قبل از بازی با انگلیس است.

کی روش گفت: این اتفاق فوق العاده‌ای است که در این رقابت‌ها هستم و در کنار بهترین بازیکنان دنیا حضور داریم. امیدوارم از این رقابت‌ها که می‌توانم آن را "ایالات متحده فوتبال" نام ببرم، لذت ببریم.

انگلیس یکی از بهترین تیم‌های دنیاست، اما کاری که انجام داده‌ایم، به ما نشان داده که می‌توانیم آن‌ها را شکست دادیم. مربی انگلیس این تیم را چند سال در اختیار دارد و در جام جهانی گذشته به نیمه نهایی رسیدند. اما ما فقط تلاش می‌کنیم تا در سطح آن‌ها بازی کنیم و هدفمان این است که در تک تک دقایق بازی خوب باشیم. ما یک روحیه جنگنده فوق العاده داریم و می‌توانیم از این استفاده کنیم.

 کاری که ما انجام داده‌ایم این بود که بازیکنان کم سن و سال را به تیم آورده‌ایم و تلاش کردیم تا در برزیل خوب نتیجه بگیریم. در آن زمان که من هدایت تیم را برعهده گرفتم، یک بازیکن در اروپا داشتیم، اما الان ۱۷-۱۸ بازیکن. من نمی‌دانم حرف شما به چیزی اشاره دارد، اما ما اینجا هستیم تا کاری کنیم تا باعث لذت هواداران شویم.

این مهمترین بازی ماست، چون بازی بعدی ما خواهد بود. ما در رقابت‌های مهمی حضور داشتیم، اما اولین دیداری است که مقابل انگلیس انجام می‌دهیم. برای من هم این بازی خیلی مهم است، اما برای بازیکنان خیلی مهمتر. این موردی است که از بچگی آرزوی آن را داشتند. ما امیدواریم که بتوانیم بازی خوبی انجام بدهیم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به حرف‌های خبرنگاری که از او درباره تاکتیک و سورپرایز احتمالی بازی فردا سئوال کرد گفت: سخت است که در چنین دیدار‌هایی حریف را سورپرایز کرد. مهم است که در تمام طول بازی تمرکزمان را حفظ کنیم. ما وقتی در چنین بازی‌هایی حضور داریم، تلاش می‌کنیم که تا با تمام توان بازی کنیم.

سوال بعدی از کی‌روش درباره کار در فرهنگ‌های مختلف و اینکه از مربیانی که فوتبال انگلیس‌ را می‌شناسند، کمک گرفته است یا نه:(خنده کی‌روش) نه،‌ من از کسی مشورت نگرفتم. با همکارانم صحبت می‌کنم اما مکالمه‌هایی عادی است. بازیکنان انگلیسی بسیار بازیکنان خوبی هستند و نظم بالایی دارند و همیشه در قلب من هستند. من با نسل بازیکنانی مانند اسکولز کار کرده‌ام اما نسل جدید رویکرد عملگرانه‌ای دارند و این آن‌ها را به تیم خیلی خوب تبدیل می‌کند.

alibagherikahkesh.blog.ir

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از ساعت ۱۴ دوشنبه ۳۰ آبان خبر داد.

 

قاسم عمو عابدینی در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در آستانه بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل تیم ملی انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، کلاس‌ها و بخش‌های اداری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فردا دوشنبه از ساعت ۱۴ تعطیل می‌شوند.

تیم ملی فوتبال کشورمان فردا دوشنبه از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف تیم ملی فوتبال انگلیس می‌رود.

منبع: تسنیم 

alibagherikahkesh.blog.ir

عده‌ای جاسوس تلاش کردند در پوشش خبرنگار به قطر رفته و با استقرار در اطراف محل اقامت تیم ملی آشوب‌ها را به نزدیکی تیم ملی بکشند.

 

فروردین امسال وقتی داور مسابقه سوت پایان بازی میان دو تیم ملی فوتبال ایران و لبنان را به صدا درآورده و هواداران با چرخاندن پرچم صعود تیم ملی به جام جهانی قطر را جشن گرفتند؛ کمیته مشترک خرابکاری در لندن به تکاپو افتاد که به هر طریق ممکن مانع از حضور یوزها در این مسابقات شود. در آن روزها رسانه‌های فارسی‌زبان ضدانقلاب خود را به درودیوار می‌زدند تا با بهانه‌هایی واهی چون مسئله حضور بانوان در استادیوم‌ها یا ماجرای جنگ اوکراین فدراسیون جهانی را وادار کنند تیم ملی فوتبال ایران را از مسابقات حذف کند!


بیشتربخوانید


صحنه‌گردان این ماجرا نیز سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای متشکل از سیاستمداران تندرو آمریکایی و صهیونیست بود که تلاش می‌کردند محدودیت‌ها علیه مردم ایران را بالا ببرند. جوزف لیبرمن از اعضای مشاور در این سازمان ضد ایرانی در تشریح مدل فشار علیه ایران در یادداشتی نوشته است: حکومت ایران توانسته است ضد تحریم شد، دیگر تنها توسل به گزینه تحریم اقتصادی برای مهار ایران کافی نیست، باید مدل تحریم‌ها را اجتماعی کرد تا در آن را همه مردم ایران حس کنند! اشاره این سناتور تندرو آمریکایی به «تحریم اجتماعی» مجموعه اقداماتی بود که می‌توانست پروسه شورش‌های کور شهری را تسهیل کند.

کمپین نوید افکاری شرور معروف شیرازی یکی از پیمانکاران تحریم اجتماعی با تمرکز روی تحریم ورزش ایران بود، پتیشن نویسی این کمپین توسط سازمان موساد طراحی‌شده و توسط برخی عوامل ضدانقلاب در خارج از کشور اجرایی شد. این کمپین ضد ایرانی با رزومه سازی برای یک قاتل حرفه‌ای سعی داشت از او چهره‌ای ورزشکار با گرایش سیاسی بسازد. هدف از این شخصت پردازی و برند سازی فیک آن بود که به بهانه اعدام نوید افکاری، ایران را محروم از کلیه فعالیت‌های ورزشی شود!

کمپین های ضد ایرانی

جنگ ضد تیم ملی فوتبال: ایران‌کُشی با خنجرِ ضدایرانی

کمپین تحریم ورزش ایران برای تبلیغات نیاز به رسانه داشت؛ سازمان ایران هسته‌ای برای سامان‌دهی به جنگ روانی علیه مردم ایران علاوه بر استفاده از ظرفیت رسانه‌های غربی با تشکیل یک کمیته خرابکاری سعی کرد با اقدامات ایذایی نبض شبکه را در دست بگیرد؛ این کمیته یک شاخه رسانه‌ای در لندن و شاخه‌ای تروریستی (آفندی) در پاریس تشکیل داده و برای هرکدام وظایفی تعیین کرد، این ستاد جنگ در طول دو سال به‌مرور ریشه‌زایی کرده است.

به این شیوه که هرقدر که ارسال سلاح قاچاق و تروریست به سمت مرزهای ترانزیتی ایران افزایش یافت، درازای آن شلیک هشتگ و اخبار جعلی برای تاثیرگذاری روی بافت خاکستری نیز افزایش‌یافته است. بی‌بی‌سی فارسی و تلویزیون رژیم آل سعود ازجمله عوامل اصلی این جنگ رسانه‌ای بودند که به‌صورت علنی به سمت مردم ایران شلیک می‌کردند. این اقدامات تخریبی باعث شد تا مقامات ایران تلویزیون سعودی را شبکه تروریستی اعلام کنند.

هر چه به جام جهانی نزدیک می‌شدیم میزان فشار رسانه‌ای کمیته خرابکاری برای حذف تیم ملی ایران با برچسب سیاسی افزایش یافت! اما اقدامات راهبردی و دیپلماتیک تهران، فیفا زیر بار فشار سیاسی گروهک اتحاد علیه ایران هسته‌ای نرفته و حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی با انتشار ویدئو کلیپی از همه تیم‌های راه‌یافته به مسابقات قطعی شد؛ این اقدام ضربه سنگین به کمپین تحریم ورزش ایران رفت.

پس از ناامید شدن کمیته خرابکاری از حذف تیم ملی؛ اقدامات لجستیکی تروریست‌ها برای ضربه روانی به بازیکنان تیم در دوحه آغاز شد. هدف آن بود که برخی افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در پوشش خبرنگار به قطر سفرکرده و با رزرو هتل در نزدیکی محل اقامت تیم ملی اغتشاشات محله محور و سانترالیستی در تهران را به کنار گوش تیم ملی بکشند! این برنامه به‌گونه‌ای طراحی‌شده بود که با ایجاد فشار مصنوعی علیه برخی بازیکنان تیم ملی آن‌ها هدایت ادراکی شده و در طول مسابقات با انجام برخی رفتارهای خلاف عرف ورزشی استادیوم فوتبال را به محل میتینگ سیاسی بدل کنند.

محسن صالحی عضو شبکه تروریستی اینترنشنال دراین‌باره می‌گوید:

از یک سال قبل که حضور ایران در جام جهانی قطعی شد؛ تلویزیون اینترنشنال برای حضور در مسابقات برنامه‌ریزی کرد! ما در آنجا هتل رزرو کرده و یک استودیو خبری حرفه‌ای نیز تجهیز شده بود، تلاش ما آن بود که صدای مردم ایران (اغتشاشات) در مسابقات باشیم! این عامل تروریستی اعتراف کرده بود که هدف از سفر خبرنگاران پوششی به قطر نه پوشش مسابقات بلکه اثرگذاری روی بازیکنان تیم ملی و انتقال خط اغتشاشات از لندن به دوحه بوده است!

جالب‌توجه آنکه کمیته خرابکاری برای رسیدن به این هدف یکی از بازیکنان تیم ملی را سوژه سازی کرده و از طریق رابطی در آلمان سعی داشت به این فوتبالیست مشهور نزدیک شود، راهنمایی‌ها و رصد دقیق شرایط توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه باعث هوشیاری این بازیکن از دسیسه دشمن شد؛ یکی از دستورالعمل‌های سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای به کمیته خرابکاری آن بود که بازیکنان ایران در هنگام آغاز بازی با تیم ملی آمریکا سرود مقدس و ملی کشورمان را نخوانده و به‌جای آن روی زمین زانو بزنند!

این دست اقدامات تخریبی و سیاسی‌کاری از سوی عوامل ضدانقلاب باعث شد، کارگروهی مشترک توسط نهادهای اطلاعاتی کشورمان تشکیل شد و این گروه با سفر به شهر دوحه حجت را با مقامات قطری تمام کنند! در آن زمان تیم ایرانی به قطری‌ها هشدار داد که نزدیک شدن هر عامل تروریستی به محل اردوی تیم ملی در هتل محل اقامت یا محل تمرینات را تحمل نکرده و در صورت تخطی پلیس و سازمان اطلاعات قطر از این دستور با عناصر خرابکار به شیوه قانونی برخورد خواهد کرد. قطری‌ها مطابق خواست مقامات کشورمان ویزای جاسوس خبرنگاران منتسب به رژیم سعودی را لغو کرده و با تهیه لیستی از اقلام ممنوعه چون مواد مخدر، اسلحه، مشروبات الکلی، گوشت خوک و مواردی مشابه با آن حضور خبرنگاران اینترنشنال را نیز ممنوع اعلام کردند.

بی بی سی


ایران اینتر نشنال

چرا انگلیسی‌ها از سفر به دوحه پا پس کشیدند؟

اما ماجرای لغو سفر کمیته خرابکاری به قطر وقتی جالب شد که انگلیسی‌ها نیز به‌صورت ناگهانی اعلام کردند که خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی نیز از سفر به قطر انصراف داده‌اند! آن زمان این سؤال پیش آمد که چرا دولت انگلیس مانع از سفر خبرنگاران پوششی به دوحه شده است؟ پاسخ به این سؤال خیلی سخت نبود؛ پس از ضربه سنگین اطلاعاتی به کمیته خرابکاری در لندن و پاریس لیست اعضای این شبکه لو رفته و انگلیس حاضر نشد برای ادامه عملیات در دوحه ریسک کند؛ این تفسیر به‌خوبی نشان می‌دهد که دولت انگلیس اطمینان خاطر دارد که بی‌بی‌سی فارسی یک رسانه تروریستی بوده و برای شبکه ضربه خورده حفظ نیرو مهم‌تر از اصل عملیات است.

البته ماهیت عملکرد رسانه انگلیسی از مدت‌ها قبل برای مردم ایران روشن ‌شده است؛ این رسانه آلوده علاوه بر نقش مستقیم در چند کودتای سیاسی (کودتای ۲۸ مرداد و کودتای ۸۸) در ماه‌های اخیر به‌صورت علنی به تبلیغ اقدامات مسلحانه علیه مردم ایران پرداخته است! پیش‌ازاین بی‌بی‌سی سعی می‌کرد با گرفتن ژست بی‌طرفانه و ایجاد فضای به‌اصطلاح حرفه‌ای خود را تنها منعکس‌کننده اخبار نشان دهد؛ از جو حاصل از اغتشاشات تینیجری باعث شد این شبه رسانه انگلیسی به ناگهان نقاب از سر برداشته و ماهیت روباه‌صفت خود را به‌خوبی نشان دهد. افسران این شبکه تروریستی به‌خوبی می‌دانستند که در صورت نزدیک شدن به مرزهای استراتژیک ایران و انجام عملیات تخریبی عاقبتی بهتر از معدوم نیما زم در انتظار آن‌ها نخواهد داشت.

کانال بی بی سی


ترویج کوکتل مولوتوف

ترویج استفاده از کوکتل مولوتف و اقدامات خشونت‌زا توسط انگلیسی‌ها

این روزها وضعیت بنگاه خبرپراکنی انگلیس به حدی وخیم است که یکی از مجریان آن با انتشار فایلی صوتی، اعتراف کرده است که هدف کمیته خرابکاری مستقر در لندن تجزیه ایران است و رسانه‌های ضدانقلاب نه یک شبکه خبری بلکه یک ابزار تروریستی علیه مردم ایران هستند. این روزها بی‌بی‌سی فارسی نه از سر اجبار بلکه از روی تقسیم وظایف با اینترنشنال متعلق به خاندان آل سعود پاس‌کاری خبری می‌کند.

آخرین نمونه این رفتارهای عجیب باعث اخراج خبرنگاران این دو شبکه از یک جلسه سازمان ملل بوده است. ضربه به شریان اساسی اغتشاشات در داخل و خارج از کشور باعث شده است تا بار دیگر موتور اتحاد علیه ایران هسته‌ای در نشست شورای حکام روشن شود. اخیراً محمدعلی شعبانی جاسوس هسته‌ای و از اعضای شبکه گاندوی انگلیسی در تحلیلی نوشته است که با ایران کنار بیایید؛ آشوب سازی تنها باعث ویرانی شبکه خواهد شد!

منبع: مشرق

alibagherikahkesh.blog.ir

افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امروز از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه البیت آغاز خواهد شد.

مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امروز از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه البیت برگزار خواهد شد.

این ورزشگاه ۶۰ هزار نفر گنجایش دارد و در ۴۰ کیلومتری شمال دوحه ساخته شده است.

مراسم افتتاحیه پیش از بازی اول جام جهانی بین قطر و اکوادور برگزار خواهد شد. این دیدار از ساعت ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود تا رسماً جام جهانی ۲۰۲۲ آغاز گردد.

البته افتتاحیه قرار بود فردا (دوشنبه) برگزار گردد، ولی با تصمیم فیفا که بازی اول جام با دیدار میزبان آغاز شود، مراسم افتتاحیه یک روز زودتر برگزار خواهد شد.

در این مراسم یکی از ۷ خواننده گروه معروف BTS از کشور کره‌جنوبی اجرا خواهد کرد. البته نام ۳ خواننده دیگر از سوی فیفا ذکر شده، ولی هنوز چیزی قطعی معلوم نیست.

فیفا همچنین هنوز اعلام نکرده که چه فرد بزرگی در این مراسم شرکت خواهد کرد. ۴ سال گذشته پوتین به همراه اینفانتینو در مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ سخنرانی کردند.

alibagherikahkesh.blog.ir

تیرماه سالروز ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو جنگی وینسنس امریکا در خلیج فارس بود، هواپیمایی که توسط دو موشک جنگی بر فراز آسمان هدف قرار گرفت و 290 نفر از هموطنانمان را به کام مرگ فرستاد. با مقایسه این سانحه با سقوط هواپیمای اوکراینی نقاط تشابه و تضاد قابل توجهی ملاحظه می‌شود. 

در هر دوی این سوانح شرایط جنگی در منطقه حاکم بوده و یگان‌های عمل‌کننده در انتظار حمله یا درگیری در حالت آماده‌باش رزمی قرار داشتند. ساقط کردن با دو موشک صورت گرفته و خطای انسانی توسط مسئولان ذیربط در هر دو مورد علت اشتباه اعلام شده است. اما در اولی نقش اصلی را یکی از رزم ناوهای پیشرفته 173 متری امریکا با صدها افسر آموزش دیده در موسسات نظامی این کشور به عنوان قدرت اول نظامی جهان و با جنگ افزارها و ابزارهای الکترونیکی و راداری به روز و دقیق بازی کرده و در دومی یک واحد سیار و کوچک نظامی ساخت روسیه با دو سه خدمه -در حد یک تانک- تصمیم و هدایت آتش را به عهده داشته است. در اولی فرمانده ناو امریکایی 80 کیلومتر در شمال محل ماموریت رفته و به صورت غیرقانونی به آب‌های سرزمینی ایران وارد شده در دومی نقطه شمال خودروی عمل کننده به درستی با قطب شمال تنظیم نشده بود. در اولی و در ابتدا مسئولان امریکایی اعلام کردند که پرواز 655 از مسیر عادی خود خارج شده و در حال کاهش سریع ارتفاع بوده است اما 25 روز بعد در 28 جولای 1988 نیروی دریای امریکا اعلام می‌کند که هواپیمای ایرانی در واقع در حال صعود بوده و در مسیر اصلی خود قرار داشته است (منبع: دانشنامه بریتانیکا) در دومی مسئولان در سازمان هواپیمایی که از ماجرای شلیک موشک اطلاعی نداشتند (البته با بی تدبیری و پیش از قطعیت علت) شروع به موضع‌گیری نموده و گزارش‌هایی که به ویژه از منابع غربی مبنی بر شلیک موشک رسیده بود را تکذیب می‌کنند اما در نهایت چند روز بعد موضوع رسما پذیرفته می‌شود. در اولی نه فقط خبری از محاکمه دست اندرکاران نیست بلکه واشنگتن پست در تاریخ 23 آوریل 1990 اعلام کرد که فرمانده ناو "کاپیتان ویلیام راجرز" و فرمانده "اسکات لاستیگ" مسئول سامانه‌های جنگی ناو مدال خدمت که به افرادی با خدمات شاخص در ارتش اهدا می‌شود، دریافت کرده‌اند. اما در دومی تحقیقات قضایی آغاز و وعده محاکمه دست اندرکاران و قاصران داده می‌شود.

اگر چه خوی نظامی گری و سلطه‌گری و ابرقدرتی امریکا الگوی ما نیست و نباید قائل به مقایسه یا اقدام مشابه بود، اگر چه هرگز نباید شرایط مشابه بروز کند و مسئولان چه از جهت اجرایی و پیش بینی و چه از جهت تبلیغات و اطلاع‌رسانی و چه آموزش‌های نظامی و مدیریت بحران باید همه نقاط ضعف را پوشش دهند اما مقایسه تبلیغات بعدی و نحوه برخورد کشورها تابلویی از نگاه ابزاری به مسائل انسانی را آشکار می‌کند. به قول داستانی که می‌گفت اگر جوانی با سر تراشیده به سه منطقه مختلف شهر برود، در یکی فکر می‌کنند طرف زندانی و در دیگری سرباز و در دیگری تابع مد و برای جلب توجه چنین کرده است. رخدادهای این چنینی نیز بسته به این که طرفین ماجرا چه کسانی باشند تعاریف و تفاسیر بسیار متفاوتی پیدا می‌کنند.

وجود بیش از 50 ایرانی دارای شهروندی کانادا و مالکیت اوکرائینی هواپیما که احیانا خود را اروپایی و یک سر و گردن بالاتر از آسیایی‌ها و خاورمیانه‌ای‌ها می‌داند و قرار گرفتن ایران در لیست سیاه رسانه‌های غربی که شده در کاهدان هم برای پیدا کردن سوژه خبری مورد نظر دنبال سوزن می‌گردند و حضور گروهک‌های معاند و برانداز، کسانی که حاضرند برای رسیدن به مقصد، شده جنگ و قحطی و ویرانی را به ایران تحمیل کنند بمب خبری را در دنیا منفجر کرد. مسئولان ایرانی دروغگو و پنهان کار معرفی شدند، دولت کانادا طلبکار شده و تا حد عمدی دانستن سقوط هواپیما پیش رفت، امری که حتی یک دلیل ساده منطقی برای آن وجود نداشته بلکه برعکس ساده انگار ترین تحلیل‌گر سیاسی هم شکی در ضرر و زیان این حادثه برای وجهه ایران نداشته است. 

گروهک‌های برانداز مرتب مرثیه سرایی کردند و عده‌ای از خانواده مسافران نیز با توجه به جو سیاسی موجود تبدیل به پیراهن عثمان این گروهک‌ها شدند تا به هر وسیله‌ای شده هر چه بیشتر اقدام به تخریب وجهه سیاسی ایران کنند. اینجاست که شاید باید گفت بخشی از جهان سومی بودن در فکر ماست، این که وقتی امریکا هواپیمای ما را ساقط می‌کند آن را یک حادثه بدانیم اما وقتی که توسط یک نیروی خودی انجام شود آن را جنایت بنامیم و شده به کشور خارجی فشار بیاوریم تا تحریم و تهدید هر چه بیشتری بر کشور وارد شود. 

بدیهی است که رسیدگی همه جانبه، دقیق و منصفانه موضوع و برکناری و مجازات همه عوامل ذیربط و از آن مهمتر اصلاح قوانین و مقررات مربوطه باید در دستور کار قرار بگیرد. اما این مقایسه نشان می‌دهد که سر تراشیده مهم نیست، بلکه کجا و با که بودن مهم است.

هر حادثه ایی باید با عاملان آن برخورد شود ،اما تفاوت پرواز IR655 که توسط ناو آمریکا بر روی آب های نیلگون خلیج  همیشه فارس منهدم شد و ۲۹۰ انسان بی گناه شهید شدند و حتی یک معذرت خواهی از مردم ایران نشد و حتی جهت کشتار مردم بی گناه به فرمانده ناو آمریکا مدال اعطا شد ، در حادثه پرواز اوکراینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد ،معذرت خواهی شد ،و عاملان دخیل در حادثه به میز محاکمه معرفی شدند و نهادهای بین المللی نظارت داشتند .

اما چرا برای رسانه های غربی پرواز اوکراینی به یک مسئله مهم تبدیل و نامی از پرواز IR655  عامل انهدام آن و.... نمی شود ؟؟ تفاوت در شهدا این دو پرواز چیست ؟؟ ۲۹۰ شهید حادثه IR655 با ۱۷۶ شهید حادثه پرواز اوکراینی همگی عزیزان این ملت هستند و تفاوتی در میان آنان نیست ، اما تفاوت آن را برای بعضی متوجه نمی شویم که برای ۱۷۶ شهید کمپین ، .... تشکیل و حتی نام ۲۹۰ شهید IR655 را نمی دانند و به دنبال تقاص عاملان کشتار ۲۹۰ شهید بی گناه حادثه IR655 نیستند.

 

alibagherikahkesh.blog.ir

عبدالله ایزدپناه نماینده ایذه در مجلس گفت: من با خانواده پیرفلک دیداری نداشتم، فرماندار و معاون سیاسی استاندار به آنجا رفته‌اند. مادر شهید هم صدایش ضبط شده و کلیپ پر کرده است که پیجم در اختیار خودم نیست دیگران شیطنت کرده‌اند. مادر شهید گفته است من فرزندم را شهید می‌دانم و در کنار نظام هستم اگر حرفی هم زده‌ام بر اثر عصبانیت بوده است، لذا دیداری دوستان با ایشان داشتند اما من نداشتم.

نماینده ایذه در مجلس شورای اسلامی گفت: با خانواده شهدا دیدار کردم و در حال حاضر هم پدر یکی از شهدا در کنار من هستند که می‌خواهیم برای تشییع پیکر پسرشان برویم. همه‌ این‌ها را به فرمانداری آوردند و ما آن‌ها را دیدیم و به آنها تسلیت گفتیم، آن‌ها نگران بودند که اراذل و اوباش به بچه‌های‌شان تیراندازی کرده‌ باشند.

عبدالله ایزدپناه درباره آخرین وضعیت شهر ایذه گفت: هم‌اکنون خودم در منطقه هستم. روز چهارشنبه ۲۵ آبان حادثه تلخی رخ داد که ۲ نفر موتور سوار به سمت مردم، رهگذران و حتی کسانی که قصد تجمع داشتند، شلیک کردند که در این حادثه ۷ نفر شهید و ۱۰ نفر مجروح شدند و تعدادی از هم ماموران نیروی انتظامی هم زخمی شدند.

نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روز گذشته تشییع پیکر تعدادی از شهدا برگزار شد و امروز هم تشییع پیکر یکی دیگر شهدا در حال برگزاری است و در حال رفتن به یک روستا برای برگزاری مراسم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: منطقه آرام است،‌ البته دیشب در ایذه‌ یک حرکت‌هایی انجام دادند و صدای تیراندازی در یک کوچه‌ شنیده شد. شرایط آرام است و دشمن می‌خواهد شیطنت انجام دهد و بگوید ناآرام است و گزارش‌هایی بدهد؛ تیراندازی و شعارهای ناپیدایی در برخی کوچه‌ها وجود دارد اما الحمدالله آرام است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره این‌که آیا دیداری با خانواده جان‌باختگان داشته است یا خیر، گفت: با خانواده شهدا دیداری کردیم و در حال حاضر هم پدر یکی از شهدا در کنار من هستند که می‌خواهیم برای تشییع پیکر پسرشان برویم. همه‌ این‌ها را به فرمانداری آوردند و ما آن‌ها را دیدیم و به آنها تسلیت گفتیم، آن‌ها نگران بودند که اراذل و اوباش به بچه‌های‌شان تیراندازی کرده‌ باشند.

وی در پاسخ به اینکه آیا دیداری با خانواده کیان پیرفلک داشته است یا خیر، بیان کرد: من با خانواده دیداری نداشتم، فرماندار و معاون سیاسی استاندار به آنجا رفته‌اند. مادر شهید هم صدایش ضبط شده و کلیپ پر کرده است که پیجم در اختیار خودم نیست دیگران شیطنت کرده‌اند. مادر شهید گفته است من فرزندم را شهید می‌دانم و در کنار نظام هستم اگر حرفی هم زده‌ام بر اثر عصبانیت بوده است، لذا دیداری دوستان با ایشان داشتند اما من نداشتم.

alibagherikahkesh.blog.ir

شبکه قطری «بی‌این اسپورت» گزارش کرد «رافائل کلاوس» داور برزیلی، دیدار ایران و انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ را قضاوت خواهد کرد.

کلاوس ۴۳ ساله یکی از باتجربه‌ترین داور‌های حاضر در جام جهانی است که سابقه قضاوت در مسابقات جام ملت‌های آمریکای جنوبی ۲۰۲۱ و همچنین جام جهانی جوانان ۲۰۱۹ را در کارنامه دارد.

کلاوس اهل سانتا باربارا در ایالت سائوپائولو در شرق برزیل است که موفق شد از سال ۲۰۱۲ قضاوت در سری A برزیل را تجربه کند. او از سال ۲۰۱۵ به لیست الیت فیفا ورود پیدا کرد.

کلاوس بعد از حضور در بیش از ۳۰۰ مسابقه، توسط فیفا برای حضور در قطر فرا خوانده شد. میانگین ۷.۴ کارت زرد در هر مسابقه برای این داور برزیلی به ثبت رسیده است.

دیدار ایران و انگلیس ساعت ۱۶:۳۰ روز دوشنبه در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه برگزار می‌شود.

alibagherikahkesh.blog.ir

در پی برخی اظهار نظر‌های بدون استناد در مورد وقایع اخیر و همچنین انتشار مطالب تحریک آمیز در جهت حمایت از اغتشاشات خیابانی، از سوی برخی چهره‌های سیاسی و تعدادی از سلبریتی‌ها، محمود صادقی، پروانه سلحشور و یحیی گل محمدی امروز جهت پاسخگویی به مقام قضایی به دادستانی تهران احضار شدند.

طی روز‌های گذشته تعدادی از افراد، در مورد صحت ادعا‌های تحریک امیز مطرح شده در مورد اغتشاشات مستندات و ادله خواسته شده که با گذشت چند روز تاکنون هیچ مستند و دلیلی ارائه نشده است و در نتیجه این افراد جهت توضیح در خصوص مطالبی که منتشر کرده‌اند به دادسرا احضار شده‌اند.

در همین رابطه همچنین طی یک هفته گذشته نیز چهار نفر از چهره‌ها سینمایی جهت پاسخگویی در مورد انتشار مطالب غیر مستند و تحریک امیز به دادسرا احضار شدند و سه فرد دیگر نیز باید طی روز‌های اتی به مقام قضایی در مورد مطالب غیر واقعی مطرح شده پاسخگو باشند.

این گزارش حاکی است؛ عباسی رییس اندیشکده یقین که اتهاماتی را به فوتبالیست‌ها وارد کرده بود نیز برای پاسخگویی به مقام قضایی، به دادستانی احضار شده است.

منبع: میزان

alibagherikahkesh.blog.ir

✍🏻 چی میشه که آبتین رحمانی ۱۳ ساله فراموش میشه ولی کیان پیرفلک ۱۰ساله میشه خوراک رسانه ها؟ هر دوشون تو یه روز و با یه سلاح و در یه مکان به شهادت میرسن...

#بصیرت

 

alibagherikahkesh.blog.ir

در ایام سالگرد حماسه و ایثار مردم اصفهان و تشییع ۳۷۰ شهید عملیات محرم در شهر اصفهان، جمعی از مردم این استان، صبح امروز (شنبه ۲۸ آبان) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: مناقب اصفهان یکی دو تا نیست. اصفهان شهر علم است، شهر هنر است، شهر جهاد است، شهر زنده است. در باب علم، در اصفهان شاید در این ۴۰۰ سال اخیر تعداد علمای بزرگ اصفهان که اهمیتشان و ارزششان و شهرتشان مربوط به خصوص اصفهان نیست، بعضی‌ها همه دنیای اسلام را، بعضی همه ایران را فرا گرفته و اگر بخواهیم اسم بیاوریم، در فقه و در فلسفه و در حدیث و در تفسیر و امثال این‌ها یک کتاب قطور خواهد شد فقط اسمشان را اگر بنویسیم.

ایشان فرمودند: بزرگان علمای ما حتی تا زمان نزدیک به ما مثل مرحوم آقای نائینی، مرحوم آسید ابوالحسن اصفهانی، مرحوم آشیخ محمد حسین اصفهانی، این‌ها همه بزرگان علم دوران‌های مختلف، قبل از این‌ها، قبل از این‌ها، قبل از این‌ها تا حدود ۴۰۰ سال اصفهانی‌اند. شهر علم است دیگر؛ یعنی تربیت کننده است، نه فقط در فقه، در فلسفه هم همین جور است، بعضی هم اصفهانی نیستند، لکن در اصفهان رشد کردند، در اصفهان بروز کردند، اصفهان این‌ها را رو آورد. این خصوصیت اصفهان است. شهر ایمان و محبت به اهل بیت است.

مسئله‌ی آب اصفهان مسئله‌ی مهمّی است 

 رهبر انقلاب، بیان کردند: مسئله‌ی آب اصفهان مسئله‌ی مهمّی است. بنده هم دنبال این قضیّه بوده‌ام. دوستان متعدّدی نامه نوشتند، ما هم ارجاع کردیم، دنبال‌گیری کردیم. اخیراً هم من دنبال‌گیری کردم. الحمدللّه مشغولند، یعنی کار‌های خوبی دارد انجام میگیرد؛ پنج شش اقدام

ایشان فرمودند: حالا مثلاً ممکن است گفته بشود که بعضی از این‌ها بلندمدّت است، خب باشد، بالاخره دارد کار انجام میگیرد، دارد پیش میرود و ان‌شاءاللّه حل خواهد شد. من حالا به مسئولین محترم دولتی که واقعاً تلاش هم میکنند، کار میکنند، سفارش میکنم در این زمینه هرچه ممکن است بیشتر تلاش کنند، هرچه ممکن است سریع‌تر کار کنند؛ یعنی واقعاً مردم #اصفهان شایسته‌ی این هستند که ما شب و روز نشناسیم.

خیلی از جوانان ما نمی‌دانند در دفاع مقدس چه اتفاقی افتاد 

مقام معظم رهبری گفتند: دفاع مقدس هشت ساله خیلی حادثه‌ی مهمی بود. خیلی از جوان‌های ما نمیدانند چه اتفاقی افتاد. هشت سال همه‌ی قدرت‌های دنیا یک طرف؛ ایران یک طرف. خب حالا مثلاً در بعضی از جا‌ها یک حوادثی هست، به یک کشوری حملاتی میشود مثلاً، اوّلاً به آن وسعت نیست که در ایران بود. ثانیاً بالاخره کسانی هستند به آن‌ها کمک میکنند.

ایشان تاکید کردند: آن زمان ناتو همراه صدام بود، آمریکا به خصوص همراه صدام بود، شوروی سابق همراه صدام بود، بعضی از کشور‌های اروپا که خیلی وابستگی به شوروی نداشتند وابستگی به آمریکا هم نداشتند آن‌ها هم همراه صدام بودند؛ مثل یوگسلاوی. یعنی همه‌ی دنیا یک طرف بود و جمهوری اسلامی یک طرف. خب در این جنگ با همین حرکت مردم و همین انگیزه‌های مردم آن هم با دست خالی ایران توانست پیروز بشود. ما در جنگ هشت ساله یک پیروزی کامل و درخشان پیدا کردیم.

 پیشرفت جمهوری اسلامی، منطقِ لیبرال دمکراسی را باطل می‌کند

رهبر معظم انقلاب افزودند: مشکل استکبار با جمهوری اسلامی ایران این است که اگر جمهوری اسلامی پیشرفت بکند و رونق بگیرد و جلوه کند در دنیا منطق لیبرال دموکراسی دنیای غرب باطل خواهد شد.غربی‌ها توانستند با منطق لیبرال دموکراسی بیش از دو قرن همه‌ی دنیا را غارت کنند. یک جا گفتند اینجا آزادی نیست، یک جا گفتند دموکراسی نیست وارد شدند. به بهانه‌ی ایجاد دموکراسی، اموال آن کشور خزائن آن کشور را، منابع آن کشور را غارت کردند. اروپای فقیر ثروتمند شد به قیمت به گل نشستن بسیاری از کشور‌های ثروتمند مثل هند و چین. حالا ایران استعمار مستقیم به آن صورت نشد، اما اینجا هم هر چه توانستند کردند.

ایشان یادآور شدند: یک نمونه‌اش جلوی چشم شما همین افغانستان است دیگر. آمریکایی‌ها آمدند بیست سال در افغانستان جنایت کردند، انواع و اقسام جنایت‌ها را انجام دادند، بعد از بیست سال همان حکومتی که علیه او وارد شده بودند آمد سر کار افغانستان. دادند به او، با این فضاحت خارج شدند.

مقام معظم رهبری در ادامه گفتند: حالا اگر یک حکومتی، یک نظامی در دنیا به وجود بیاید که منطق لیبرال دمکراسی را رد کند و با یک منطق واقعی به مردم هویت بدهد، به مردم کشورش هویت بدهد، آن‌ها را زنده کند، آن‌ها را بیدار کند، آن‌ها را قوی کند و در مقابل لیبرال دمکراسی بایستد، این منطق لیبرال دمکراسی را ابطال میکند؛ این جمهوری اسلامی است. 

پیشرفت جمهوری اسلامی برای غرب غیرقابل تحمل است

رهبر انقلاب فرمودند: مشکل غرب، استکبار، با جمهوری اسلامی این است که جمهوری اسلامی دارد پیشرفت میکند، دارد رونق میگیرد، این پیشرفت را همه‌ی دنیا دارند می‌بینند و به آن اعتراف میکنند، این برای غرب غیر قابل تحمل است، این را حاضر نیست تحمّل کند.

ایشان افزودند: اگر ما پیشرفت نمیکردیم، اگر ما حضور قدرتمند در منطقه از خودمان نشان نمیدادیم، اگر ما در مقابل آمریکا و استکبار صدایمان میلرزید، حاضر بودیم زورگویی آنها، قلدری آن‌ها را قبول بکنیم، این فشار‌ها کمتر میشد؛ البتّه می‌آمدند تسلّط پیدا میکردند، امّا دیگر تحریم و این فشار‌ها و این چالش‌های این‌جوری کم میشد.

مقام معظم رهبری بیان کردند: هر وقت جمهوری اسلامی ــ در این سالها، چون اوضاع مختلف بوده دیگر، میدانید خودتان ــ هر وقت صدای قدرتمندیِ جمهوری اسلامی بلندتر بوده، تلاش دشمن برای پنجه زدن به جمهوری اسلامی بیشتر بوده.

ملت ایران تهدیدِ اغتشاشات را به فرصت تبدیل می‌کند

مقام معظم رهبری با اشاره به اغتشاشات اخیر بیان کردند: حالا آن‌ها این اغتشاشات را به اصطلاح یک تهدیدی دانستند علیه ملّت ایران. ملّت ایران از این اغتشاشات استفاده کرد و حقیقت خودش و جهت‌گیری خودش را نشان داد؛ کجا؟ در سیزده آبان. امسال سیزده آبان با همه‌ی سال‌های قبل فرق داشت. ملّت عظیم ایران در سیزده آبان آمدند علیه آمریکا شعار دادند؛ یک نمونه سیزده آبان.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: یک نمونه این تشییع این شهدا. یک شهید عزیز به شهادت میرسد این روزها، همین شهدای عزیزی که شهدای امنیّت، شهدای بسیجی، شهدای نیروی انتظامی، آحاد مردمی که شهید میشوند. یک جوانی، شهید روح‌اللّه عجمیان مثلاً فرض کنید، به شهادت میرسد، یک جوان ناشناخته‌ای است، ولی در شهادت او یک جمعیّت عظیمی به تشییع جنازه می‌آیند بیرون! عکس‌العمل مردم این است. از آن تهدید فرصت درست میکنند، یعنی مردم خودشان را نشان میدهند، میگویند: ما اینیم. شما جوان ما را به شهادت میرسانید، ما همه پشت این جوانیم. درست نقطه‌ی مقابل آن چیزی که دشمن میخواهد القاء کند. 

چهره‌ی واقعی صحنه‌گردانان اغتشاشات با توهین آن‌ها به قرآن، امام حسین (ع)، پرچم و سرود ملّی ایران روشن شد

ایشان فرمودند: صحنه‌گردان‌های اغتشاشات خودشان را طرف‌دار ملّت ایران وانمود میکنند، امّا با همه‌ی خواسته‌ها و عقاید و مقدّسات ملت ایران دشمنی کردند. با اسلام دشمنی کردند، مسجد سوزاندند، قرآن سوزاندند، با ایران دشمنی کردند، پرچم ایران را سوزاندند، سرود ملّی ایران را بی‌احترامی کردند. این‌ها چهره‌هایشان روشن شد.

رهبر معظم انقلاب افزودند: ادّعا میکنند طرف‌دار ملّت ایرانند. خب ملّتِ ایران ملّتِ مسلمان است، ملّتِ قرآن است، ملت امام حسین(ع) است. تو به امام حسین (ع) اهانت میکنی، بددهنی میکنی، بی‌حیایی میکنی، تو طرف‌دار ملّت ایرانی؟ به اربعین اهانت میکنی، به راهپیمایی میلیونی اربعین اهانت میکنی، تو طرف‌دار ملت ایرانی؟ خب، چهره‌ی صحنه‌گردانان واقعی این اغتشاش هم روشن شد. 

فریب‌خورده‌ها را باید هدایت کرد، اما جنایت‌گران باید مجازات شوند

ایشان تاکید کردند: مطلب دیگر در مورد نوع برخورد با عناصر صحنه‌گردان است. یک بخش صحنه‌گردان‌ها هستند، یک بخش فریب‌خورده‌ها هستند، یک بخش پول‌گرفته‌ها هستند، بعضی‌ها جنایت کردند. اینها، همه، یک جور نیستند. آن کسی که فریب‌خورده است فقط و جنایتی نکرده آن را باید متنبّه کرد، باید موعظه کرد، باید هدایت کرد، باید از او پرسید: این حرکت تو کمک به پیشرفت ایران است یا ضدّ پیشرفت ایران است؟ او را باید وادار کنید به فکر کردن. آن کسی که بی‌توجّه به خواسته‌ی دشمن همراهی با او میکند باید بیدارش کرد.

رهبر انقلاب فرمودند: آن کسی که عامل جنایت است، یا قتل یا تخریب یا تهدید، تهدید؛ این‌ها بایستی مجازات بشوند. به اندازه‌ی گناه خودشان باید مجازات بشوند. عامل قتل یک‌جور، عامل تخریب یک‌جور، آن کسی که این‌ها را با تبلیغات وادار به این کار‌ها میکند یک‌جور، هرکدام به اندازه‌ی خودشان باید مجازات بشوند. البته مجازات به وسیله‌ی قوه‌ی قضائیه است، اینجا عرض بکنیم هیچ کس خودسرانه حق ندارد به خیال خودش کسی را مجازات کند. پس ما هم نصیحت داریم، هم مجازات داریم، مثل پیغمبر، روش رسول‌اللّه.

دشمن در اغتشاشات اخیر به هدف خود نرسید چراکه مردم در اغتشاشات اخیر توی دهان دشمنان زدند

ایشان فرمودند: دشمن قصدش این بود که مردم را وارد میدان کند، مردم نشان دادند که با دشمن همراه نیستند. البته دشمن لشکرسازی میکند در رسانه‌ها، لشکرسازی کاذب، انبوه‌سازی دروغ میبینید در رسانه‌های گوناگون دشمن، جوری وانمود میکند که آدم غافل و بی‌خبر تصّور میکند که واقعاً یک خبری است. واقع قضیه این نیست، آن چه که انبوه است، آنچه که عظیم است، حضور مردم در خدمت انقلاب و در میدان‌های انقلاب است، بله، این خیلی عظیم است؛ اما آن طرف نه، خواستند مردم را وارد کنند، مردم زدند توی دهن‌شان.

رهبر معظم انقلاب در ادامه تبیین کردند: البته دشمن هر روزی یک کِیدی دارد، یک مَکری دارد، اینجا شکست خورد معلوم نیست که دست بردارد، میرود سراغ جا‌های دیگر، میرود سراغ اقشار. هدف دشمن آن چیزی بود که برایش حاصل نشد.

مهم‌ترین مشکلِ کشور امروز مشکل اقتصادی است 

مقام معظم انقلاب فرمودند:مهمترین مشکل ما هم امروز علی العجاله مشکل اقتصادی است. میبینید بنده سالهاست شعار سال را یک نقطه‌ی اقتصادی قرار میدهم و از مسئولین درخواست میکنم که بروند سراغ حل این مشکل و پیگیری این نقطه. دهه‌ی ۹۰ از لحاظ اقتصادی دهه‌ی خوبی نبود برای ما. مشکلاتی برای ما به وجود آمد. اگر چنانچه همان نصیحت‌ها را، همان کار‌هایی را که حالا بناست انجام بدهند ان‌شاءاللّه میدهند، آن روز انجام داده بودند، امروز وضع ما بهتر بود. بالاخره تحریم مؤثر است، برخی از تدبیر‌ها مؤثر است، مدیریت‌ها مؤثر است، همه‌ی این‌ها مؤثر است.

ایشان بیان کردند: من میبینم حالا آنچه که انسان مشاهده میکند، مسئولین در تلاشند واقعاً، جدّاً دارند تلاش میکنند، دارند کار میکنند، کارهایشان هم در موارد بسیاری مؤثر است. در همین وضع اقتصادی هم مؤثر است. اما خب مشکل اقتصادی هست. امروز البته دنیا هم کشور‌های مختلف دنیا هم مشکل اقتصادی را دارند. ما هم داریم. باید تلاش کنیم ان‌شاءاللّه این مشکل را برطرف کنیم.

قدرت‌های دنیا هروقت به فکر گزینه‌های روی میز و نظامی بیفتند، به یاد دفاع مقدس خواهند افتاد

ایشان فرمودند: طبیعت یک ملت با ایمان همین است: بله برایش حادثه پیش می‌آید، امّا از حادثه که ممکن است تهدید باشد برای خودش فرصت درست میکند. از صدر اسلام تا الان هم همین‌جور بوده است. قدرت‌های دنیا هر وقت به فکر این بیفتند که به قول خودشان روی میز همه چیز دارند و برگ‌های جدیدی روی میز هست و یکی از برگ‌ها برگ‌های نظامی است و... هر وقت به فکر این بیفتند، به یاد هشت سال جنگ تحمیلی خواهند افتاد.

رهبر انقلاب در ادامه گفتند: می‌دانند ملت ایران شکست نمیخورد. بار‌ها ملت ایران به مخالفین خودش، به آمریکا و به دیگران گفته است که شما آمدنتان با خودتان است، اما رفتن‌تان دیگر با خودتان نیست؛ ممکن است بیایید جلو، امّا پای‌بند خواهید شد و پدرتان در می‌آید.ملت ایران از تهدید جنگ تحمیلی این استفاده را کرد و استفاده‌شان این بود که انگیزه‌شان بیشتر شد.

alibagherikahkesh.blog.ir

به رغم تلاش‌های مأموران امنیتی برای بازداشت تروریست‌های عامل حمله در شهرستان ایذه، برخی جریان‌ها تلاش کردند نام کیان پیرفلک به عنوان قربانی این حمله تروریستی را به فهرست کشته‌سازی‌های خود اضافه کنند.

حساب کاربری توئیتر اسرائیل به فارسی از این فضا سوءاستفاده کرده و جمهوری اسلامی ایران را به کودک‌کشی متهم کرد. این ادعا با واکنش کاربران این شبکه اجتماعی روبه‌رو شد. از جمله برخی با اشاره به سابقه کودک‌کشی این رژیم اعلام کردند که رژیم صهیونیستی از ابتدای اشغالگری خود تاکنون 4هزار کودک را کشته است.

حساب کاربری توئیتر اسرائیل به فارسی، در جواب این کاربران نوشت «اگر لازم باشد باز هم می‌کشیم» و در پایان این توئیت خود علامت لبخند درج کرد.

alibagherikahkesh.blog.ir

در سال ۱۳۰۸ هجری شمسی اعتراضات گسترده‌ای میان ایل بختیاری به‌ وقوع پیوست که برای دولت نوظهور پهلوی مشکلاتی جدی را ایجاد کرد. این اعتراضات که توسط یکی از خوانین بختیاری به‌ نام علیمردان‌خان رهبری می‌شد، تلفات و خسارات زیادی به ارتش نوپدید رضاشاه وارد آورد و او را وادار کرد سیاست جدیدی در قبال ایل بختیاری در پیش گیرد. دستگیری سران ایل و تضعیف قدرت سیاسی و نظامی آن، با اجرای طرح‌های خلع‌ سلاح و اسکان عشایر، محورهای اصلی این سیاست بودند.

علیمردان‌خان از طایفه محمودصالح، یکی از شاخه‌های بزرگ ایل بختیاری از تبار چهارلنگ بود. مادرش بی‌بی مریم، معروف به سردار مریم بختیاری دختر حسینقلی خان ایلخانی بختیاری بود. در سال ۱۳۰۲ خورشیدی، بعد از مجزا شدن طوایف چهارلنگ از هفت‌لنگ به همراه برادر خود محمدعلی‌خان به‌عنوان رؤسای این طایفه تعیین شدند. علیمردان‌خان پس از مدتی علیه دولت رضاشاه به پا خواست و بختیاری شمال خوزستان را تصرف کرد اما نهایتاً با تهاجم ارتش و پادرمیانی دیگر خوانین بختیاری پس از یک‌ سال جنگ حاضر به صلح و تسلیم و به زندان قصر منتقل شد.

سرانجام در ۱۳۱۳ شمسی و بر خلاف امان‌نامه‌ای که رضاشاه صادر کرده بود، در برابر جوخه اعدام قرار گرفت. مرگ علیمردان‌خان تأثیر زیادی بر ایل بختیاری گذاشت؛ تا حدی که دلیری‌های او در میدان جنگ به میان مثل‌ها و شعرهای بختیاری نیز راه یافت و آهنگسازان برای او ترانه شیرعلیمردان را ساختند که بیشترین اجرا را در میان خوانندگان موسیقی لری داشته است.

علیمردان نمادی از قهرمانی و رشادت قوم لر ایرانی در تاریخ معاصر است که به‌رغم تمام مصایبی که در قرن‌های متعدد متحمل شده، ایستاده و استوار در مرزهای ایران حاضر است.

 

alibagherikahkesh.blog.ir

بازهم یک بام و دو هوا ،چقدر یاد صحبت های پدر مرحومه امینی افتادم /این که سر مزار پسرش میگفت مامور ها زدن ،..... حالا چی شد ؟؟؟

در زمانی که هر حرف چه ها که نمی کند ،حواسمان به حرف هایمان باشد.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

تهیه ی خبر جامع، صحیح و شفاف یکی از بارزترین وظایف خبرنگاران می باشد. که باعث اعتبار رسانه وخود آن ها در نزد مخاطب می شود. این سه اصل از چنان اهمیتی برخوردار است که در سرتاسر جهان برای دنیای خبرنگاران از اصول بنیادی می باشد، و محور های مهم سنجش عملکرد خبرنگاران بر پایه ارائه همین وظایف می باشد.خبرنگاران  موظف به کشف حقیقت خبر هستند اما انان نمی تواننند حقیقت یک خبر را تضمین نمایند. یک خبرنگار باید از موثق بودن خبر اطمینان حاصل نماید و خبر را از منابع موثق تهیه نمایدیک خبرنگار طبق قوانین مطبوعات حق جستجو مبتنی بر قوانین را دارد اما این حکمی برای استبداد و خودروی آنان صادر نمی کند آنان هموراه باید قوانین را رعایت نمایند و از تجاوز در حقوق اشخاص وسازمان ها به حکم خبرنگار بودن دوری نمایندیک خبرنگار حق قضاوت کردن در رابطه با خبر را ندارد و آنان باید بیطرفی خود را در پخش خبر حفظ نمایند و از موقعیت خود در جهت تبلیغ ویا نفی فردی ویا گروهی استفاده ننمایند. نظریه بیطرفی براساس نظر برخی کارشناسان نمی تواند موثر باشد چرا که انان معتقد هستند در هر صورت خبرنگاران به دلیل عقاید شخصی و یا رسانه ای که برا یآن کار می کنند نمی توانند بی طرف باشند خبرنگاران نباید اطلاعات به دست آمده در اثر تحقیقاتی که در رابطه با موضوعی انجام می دهند و یه زعم ان اطلاعات محرمانه ای در رابطه باسایر موارد به دست آورده اند را در اختیار افراد دیگر قرار دهند خبرنگاران در صورت پخش اخبار غلط باید سریع تر ان را تصحیح کرده وبه اشتباه خود اعتراف نمایند چرا که در صورت عدم این کار با مرور زمان به شهرت و اعتبار رسانه و خود ضربه وارد می نمایند واعتماد مخاطبان را از دست خواهید داد.

تهیه ی خبر جامع، صحیح و شفاف یکی از بارزترین وظایف خبرنگاران می باشد. که باعث اعتبار رسانه وخود آن ها در نزد مخاطب می شود. این سه اصل از چنان اهمیتی برخوردار است که در سرتاسر جهان برای دنیای خبرنگاران از اصول بنیادی می باشد، و محور های مهم سنجش عملکرد خبرنگاران بر پایه ارائه همین وظایف می باشد.خبرنگاران  موظف به کشف حقیقت خبر هستند اما انان نمی تواننند حقیقت یک خبر را تضمین نمایند. یک خبرنگار باید از موثق بودن خبر اطمینان حاصل نماید و خبر را از منابع موثق تهیه نمایدیک خبرنگار طبق قوانین مطبوعات حق جستجو مبتنی بر قوانین را دارد اما این حکمی برای استبداد و خودروی آنان صادر نمی کند آنان هموراه باید قوانین را رعایت نمایند و از تجاوز در حقوق اشخاص وسازمان ها به حکم خبرنگار بودن دوری نمایندیک خبرنگار حق قضاوت کردن در رابطه با خبر را ندارد و آنان باید بیطرفی خود را در پخش خبر حفظ نمایند و از موقعیت خود در جهت تبلیغ ویا نفی فردی ویا گروهی استفاده ننمایند. نظریه بیطرفی براساس نظر برخی کارشناسان نمی تواند موثر باشد چرا که انان معتقد هستند در هر صورت خبرنگاران به دلیل عقاید شخصی و یا رسانه ای که برا یآن کار می کنند نمی توانند بی طرف باشند خبرنگاران نباید اطلاعات به دست آمده در اثر تحقیقاتی که در رابطه با موضوعی انجام می دهند و یه زعم ان اطلاعات محرمانه ای در رابطه باسایر موارد به دست آورده اند را در اختیار افراد دیگر قرار دهند خبرنگاران در صورت پخش اخبار غلط باید سریع تر ان را تصحیح کرده وبه اشتباه خود اعتراف نمایند چرا که در صورت عدم این کار با مرور زمان به شهرت و اعتبار رسانه و خود ضربه وارد می نمایند واعتماد مخاطبان را از دست خواهید داد.از مهم ترین وظایف خبرنگاران می توان به روشنگری و آگهی بخش خبرنگاران در جامعه اشاره کرد چرا که آنان می توانند به شایعات کذب سیاسی اقتصادی و فرهنگی واجتماعی که توسط دشمنان هر ملتی در جامعه نشر می شود پاسخ گو باشند و فریبکاری های دشمنان را خنثی کنند خبرنگاران نقش عمده در جنگ های روانی و سرد برعهده دارند چرا که در این نوع جنگ ها اغلب از طریق مطبوعات و رسانه ها به افکار مردم ارزش ها و عقاید آنان حمله می شود. خبرنگاران در القاء غم ویا شادی به مردم نقش مهمی دارند آنان باید سعی کنند شادی ونشاط را به مردم عرضه کنند و تفسیر حیله های دشمن از طریق رسانه را بر مردم آشکار کنند.از مهم ترین وظایف خبرنگاران می توان به روشنگری و آگهی بخش خبرنگاران در جامعه اشاره کرد چرا که آنان می توانند به شایعات کذب سیاسی اقتصادی و فرهنگی واجتماعی که توسط دشمنان هر ملتی در جامعه نشر می شود پاسخ گو باشند و فریبکاری های دشمنان را خنثی کنند خبرنگاران نقش عمده در جنگ های روانی و سرد برعهده دارند چرا که در این نوع جنگ ها اغلب از طریق مطبوعات و رسانه ها به افکار مردم ارزش ها و عقاید آنان حمله می شود. خبرنگاران در القاء غم ویا شادی به مردم نقش مهمی دارند آنان باید سعی کنند شادی ونشاط را به مردم عرضه کنند و تفسیر حیله های دشمن از طریق رسانه را بر مردم آشکار کنند.

خبرنگاران موظف هستند بعنوان نگهبان جامعه برای عموم خدمتت کنند و دولت و قدرتمندان را ملزم به پاسخگوئی در قبال شهروندان بکنند خبرنگاران اگر مستقل باشند می توانند قدرت را تحت نظارت بگیرند و همچنین آنان باید اغلب صدای افرادی که شنیده نمی شود را انعکاس دهند و صدای مردم. وهمچنین خبر های با اهمیت و جالب به گونه ای که مهم ترین رویداد های جهانی را به صورتی که مرتبط با مخاطبان می باشد ارائه دهد خبرنگاران باید در مورد اتفاقات مهم در جوامعی که در خدمت آنها هستند آگاهی داشته باشند و باید تلاش کننداولین کسی باشند که اخبار مهم آن لحظه را به انجمن های خود می گویند. خبرنگاران هنوز باید در اجتماعات خود در جمع آوری حقایق باشند و آنها را به روشی مناسب و مفید سامان دهند و سپس مهمترین حقایق را به جوامع خود گزارش دهند.

alibagherikahkesh.blog.ir

یک منبع آگاه در گفتگو با «میدل ایست نیوز» اعلام کرده است که مقامات امارات در ابتدا از علی کریمی خواستند که فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی متوقف کند و پس از آن [که او این درخواست را نپذیرفت] از او خواستند خاک امارات را ترک کند.

علی کریمی از ابتدای اعتراضات در کشور تلاش کرده با انتشار مطالب سوگیرانه در شبکه‌های اجتماعی به اغتشاشات دامن بزند.

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

ایذه حوادث اعلام هدفمندی یارانه ها که می گفتن مجری اینتر شغال حالش ببر و اینک حادثه تروریستی ایذه

 

 

آقایان مثلا انقلابی ،میشه توضیح بدید سوالات ما را ؟؟

۱_ اول میگید دمتون گرم مامور ها ما زدیم بعد که اسامی کودک شهید اعلام میشه میگن کار نظامه ؟یا اولش کار خودتون بود بعد شد نظام ؟؟

۲_چطوری ماموران به سمت معترضان تیراندازی کردند که نصف زخمی ها و شهدا از ماموران پلیس است ؟؟

۳_ مادر شهید پیر فلک از کجا خبر داشته ساعت ۱۸ قراره تیراندازی بشه ؟؟

۴_اینم شد مثل ماجرای مصاحبه بولتون ؟؟ خبرنگار اینتر شغال می پرسه ماموران به سمت معترضان بدون سلاح تیر اندازی میکنند، که بولتون در پاسخ میگه بله معترضان بوسیله سلاح هایی که از اقلیم کردستان عراق وارد ایران شده مسلح شده اند  ،آخر معترض مسلح یا معترض بی سلاح ؟؟

۵_ کی بود ساعت اول حادثه پست میزد حالا نوبت ماست ،دمتون گرم مامور ها به رگبار بستند؟؟

 

alibagherikahkesh.blog.ir

 

 

 

🚨وقتی مادر داغدار ناخواسته تایید می‌کند که اغتشاشاگران پسرش را شهید کردند!

🔹ساعاتی پیش فیلمی از صحبت‌های زینب مولایی‌راد، مادر شهید کیان پیرفلک منتشر شده است که روایتی از آنچه که اتفاق افتاد ارائه می‌دهد.

🔹در این روایت زینب مولایی‌راد مدعی می‌شود که فرزندش توسط نیروهای امنیتی کشته شده است! اما این سخنان این مادر داغ‌دیده درست برعکس این ادعا را تایید می‌کند. 

🔹زینب مولایی‌راد در ابتدای صحبت‌ش می‌گوید که «گفتم میثم بیا زود بریم، ساعت شش تیراندازی شروع می‌شود!». سوال اینجاست که وی از کجا می‌دانسته است که ساعت شش قرار است تیراندازی بشود؟!

🔹در ادامه مادر کیان پیرفلک می‌گوید که از جلوی نیروهای انتظامی رد شدیم، جلوتر که رفتیم یکی از نیروها گفت برگردید. ما برگشتیم و بعد ما را به رگبار بستند!

🔹آنچه که از روایت زینب مولایی‌فرد بنظر می‌رسد این است که نیروهای انتظامی باتوجه به شرایط پرالتهاب و خطر حمله اغتشاشگران به خانواده پیرفلک، از آن‌ها می‌خواهند که از مسیر دیگر به مقصد خود بروند. 

🔹اغتشاشگران هم وقتی می‌بینند که ماشین با هشدار پلیس در حال بازگشت به سمت نیروهای انتظامی است، تصور می‌کنند که این ماشین از نیروهای انتظامی-امنیتی است که کار شناسایی انجام می‌دهد و بعد اقدام به تیراندازی و به شهادت رساندن کیان و چهار نفر دیگر می‌کنند.

🔹بررسی واکنش رسانه‌های اغتشاشاگران در اینستاگرام هم این روایت را تایید می‌کند. این رسانه‌ها در ابتدا گفتند که دو موتور با نزدیک شدن به نیروهای پلیس آن‌ها را به رگبار بستند و از این اقدام تروریستی ابراز خوشحالی نیز کردند. همچنین باتوجه به اینکه ماشین خانواده پیرفلک از طرف راننده در معرض شلیک قرار گرفته، مادر کیان تروریست‌ها را اصلا ندیده است!

🔹فارغ از همه این مسائل آنچه که در روایت زینب مولایی‌راد غایب است پاسخ به این سوال است که چگونه نیروهای انتظامی این خانواده را به رگبار بستند که خودشان دو شهید و چندین مجروح می‌دهند؟!

🔹یک نکته دیگر این است که تاکنون چندین فیلم از تروریست‌های موتور سوار همراه با اسلحه منتشر شده است و تعدادی از آن‌ها نیز بازداشت شده‌اند.

 

alibagherikahkesh.blog.ir