⚫ بِسْمِ اَللّهِ اَلرَّحْمنِ اَلرَّحِیمِ ⚫

نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ
متولد 1996 در MIS ، خبرنگار و روزنامه نگار
شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال( کد شامد): 1-1-765329-64-0-1
در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند و روح ها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ اما در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، و روح‌ ها میروند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است.
نوشتن، یک عمل هنرى است ؛زیادتر نگویید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست

🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻

💮بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ💮

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿٢٥٦﴾
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾

🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
آخرین مطالب
آخرین نظرات

۱۰۹ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی نیروهای مسلح کشورمان در گفتگویی ضمن بیان ضعف ساختاری رژیم صهیونیستی در خصوص لفاظی‌های اخیر مسئولان صهیونیستی علیه نیروهای نظامی کشورمان گفت: آمادگی ما همواره در سطح بالایی قرار دارد و این صحبت‌ها تنها جنبه عملیات روانی داشته و اهمیت خاصی ندارد.

 

وی درباره پیام شکست اخیر صهیونیست‌ها در مقابله با محور مقاومت در باریکه غزه اظهار داشت: این شکست از محور مقاومت، تسلیم بودن و بی‌عرضگی و فشل بودن رژیم صهیونیستی را می‌رساند که البته هر جنگی هم علیه محور مقاومت آغاز کردند، نتیجه‌ای جز همین شکست عایدشان نشده است.

سخنگوی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه موشک‌های محور مقاومت می‌تواند معادلات آینده را تغییر دهد افزود: نیروهای مقاومت به سلاح ایمان مجهز هستند که از موشک‌ها مهمتر است و این موشک‌ها نیز در اختیار افراد مومن قرار دارد و نتیجه مشخص است.

سرداری شکارچی با اشاره به اینکه موشک‌های محور مقاومت می‌تواند معادلات آینده را تغییر دهد گفت: نیروهای مقاومت به سلاح ایمان مجهزند که از موشک‌ مهمتر است و این موشک‌ها نیز در اختیار افراد مومن قرار دارد و نتیجه مشخص است.

alibagherikahkesh.blog.ir

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: شرکت‌های دولتی نمی‌توانند به بهانه انجام مسئولیت‌های خود به هر شخصی بدون ضابطه پرداخت‌های هنگفت داشته باشند.

رئیس جمهور در جلسه امروز یکشنبه هیأت دولت با اشاره به انتشار گزارش نتیجه تحقیق و تفحص مجلس از شرکت فولاد مبارکه، تاکید کرد: دولت، ایجاد شفافیت و نظارت بر شرکتهای دولتی را افزایش می دهد و خود را موظف می داند با هر گونه مصادیق فساد برخورد کند.

 

حجت‌الاسلام رئیسی، ضمن تشکر از وزیر صمت در ایجاد تغییرات مدیریتی در فولاد مبارکه در همان ابتدای شروع به کارش دستور داد: تمام کسانی که تخلف آنها در فولاد مبارکه محرز شده از کار برکنار شوند و به تخلفات آنها برابر ضوابط و مقررات در مراجع صالح رسیدگی شود.

 

رئیس جمهور ساماندهی وضع شرکت‌های دولتی و اصلاح شیوه انتصابات در هیات مدیره شرکت‌ها را یک ضرورت بر شمرد و خاطر نشان کرد: وزرا وظیفه دارند در تغییر و تحول شرکتهای زیر مجموعه خود نهایت دقت را در بکارگیری نیروی انسانی صالح، خبره و کارآمد داشته باشند تا بیت المال صیانت شود.

 

حجت‌الاسلام رئیسی متعهد بودن شرکت‌های دولتی به انجام مسئولیت‌های اجتماعی را ضروری برشمرد و گفت: البته شرکت‌های دولتی نمی‌توانند به بهانه انجام مسئولیت‌های خود به هر شخصی بدون ضابطه پرداخت‌های هنگفت داشته باشند.

 

رئیس جمهور به وزیر رفاه ماموریت داد: ضمن تشکیل کمیته ای مرکب از وزارتخانه های مرتبط در مدت ۱۵ روز، آیین نامه ای به منظور نظام‌مند کردن و شفافیت نحوه هزینه کرد ردیف مسئولیت اجتماعی این شرکت‌ها، تدوین و برای تصویب به دولت پیشنهاد دهد.

 

حجت‌الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات دولت در یک‌سال گذشته برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور تاکید کرد: تبیین خدمات دولت برای مردم و بویژه نخبگان، موجب امیدآفرینی در جامعه و افزایش اعتماد عمومی می‌شود.

 

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گزارش وزیر امور خارجه در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای رفع تحریم‌ها، از اقدامات این وزارتخانه و تیم مذاکره‌کننده کشورمان نیز قدردانی کرد و گفت: در هیچ نشست و مذاکراتی از حقوق ملت کوتاه نخواهیم آمد.

 

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه دولت مردمی تلاش برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات را با قوت ادامه خواهد داد، تصریح کرد: این دولت، زندگی مردم را به هیچ عامل بیرونی گره نزده و همه برنامه‌های توسعه‌ای کشور با جدیت پیگیری می‌شود.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

حمود ابومسمار، از فعالان سعودی در حساب تویئتری خود نوشت: اوایل ماه جاری ده‌ها زندانی در یک زندان مخفی در جده غرق شدند. این زندان مخفی متعلق به سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی سعودی است. بعد از اینکه سیل به سیاه چال‌های زیرزمین سرازیر شد، این زندانیان سعودی بدون تلاش زندانبانان برای نجاتشان به حال خود رها وسپس اجساد به مکان نامعلومی منتقل شدند. این حقیقتی است که باید دانسته و سپس منتشر شود.

 

در راستای نقض حقوق بشر در عربستان دیگر فعال سعودی به اسم ترکی الشلهوب (نویسنده مخالف سعودی) در توئیتی نوشت: عادل الجبیر وزیر خارجه سابق عربستان فاش کرد کسی که شما به او مخالف می گویید، ما او را تروریست می دانیم. این اظهارات راز وحشیگری و افراط گرایی محمد بن سلمان (ولیعهد سعودی) و نیروهای امنیتی او را در برخورد با مخالفان آشکار می‌کند. حکم ظالمانه‌ای که علیه سلمی الشهاب (فعال زن سعودی) و دیگر زنان و مردان بازداشت شده به اجرا درآمده است و همچنین ترور جمال خاشقجی (نویسنده منتقد سعودی) و قطعه قطعه کردن و مخفی کردن جسد او بهترین شاهد مثال و نمونه است!

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

سرهنگ حسین حسن‌پورجانشین فرمانده انتظامی استان گیلان در خصوص برخورد گشت ارشاد با  شهروند خانم، گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان به دلیل سوء استفاده طرف مقابل از سانحه تصادف رانندگی چند روز گذشته و قصد اخاذی از وی، رسیدگی به ماجرا در دستور کار عوامل گشت انتظامی کلانتری ۲۲ رشت قرار گرفت.

 

وی گفت: متهم این ماجرا که حالت طبیعی نیز نداشت پس از رویارویی با پلیس با استفاده از الفاظ رکیک قصد درگیری و فرار از دست ماموران را داشت که عوامل انتظامی حاضر در صحنه پس از هماهنگی نسبت به دستگیری وی اقدام کردند.

 

سرهنگ حسین حسن‌پور با اشاره به وجود مستندات کافی و روشن بودن اصل این ماجرا از ممانعت شهروند خانم مورد بحث از انتقال متهم به مقر انتظامی و تلاش برای خارج کردن فرد دستگیر شده از خودرو پلیس، خبر داد و افزود: با توجه به محرز بودن تخلف متهم دستگیر شده و وجود شاکی خصوصی، پلیس ملزم به دستگیری و انتقال متهم به مقر انتظامی برای رسیدگی بیشتر بوده و قطعا مخالفت یا اصرار سایرین دلیلی بر عدم اجرای قانون نیست.

 

وی در ادامه گفت: با بررسی مستندات و تصاویر دوربین‌های محل حادثه مشخص است این شهروند خانم پس از حرکت خودرو پلیس، از پنجره خودرو در حال حرکت آویزان شده و ادعای پرتاب کردن وی از خودرو گشت امنیت اخلاقی، کذب محض است.

 

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با گلایه از برخی شبکه‌های اجتماعی که به صرف دیدن یک ویدئو از زاویه نامناسب و بدون بررسی اصل ماجرا اقدام به قضاوت ناعادلانه پلیس می‌کنند، افزود: کارکنان پلیس موظف به برخورد صحیح و رعایت حقوق تمامی شهروندان هستند و پلیس در برقراری نظم و امنیت، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

در نشست عصر روز شنبه سران قوا که به میزبانی رئیس جمهور در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، روسای قوای سه‌گانه درباره مهم‌ترین موضوعات و مسایل کشور با محوریت هماهنگی و تعامل هر چه بیشتر قوا تبادل نظر کردند.

 

سران سه قوه بر هماهنگی و تعامل حداکثری همه ارکان کشور برای تثبیت و تسریع روند بازسازی و ارتقای اقتصاد ملی تاکید کردند.

 

تاکید بر رسیدگی به گزارش‌های تحقیق و تفحص مجلس در قوه قضاییه یکی از محور‌های مطرح شده در این نشست بود.

 

توجه و تاکید بر تعامل و همکاری قوای سه گانه و همه نهاد‌های کشور در جهت استمرار تلاش‌ها برای برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم و تامین رفاه جامعه نیز از دیگر محور‌های مهم این جلسه بود.

در این جلسه همچنین بر همکاری قوا در زمینه فراهم شدن تسهیلات لازم و تمهیدات مناسب در جهت جذب و هدایت سرمایه‌های داخلی و بخش خصوصی به سمت تولید تاکید شد.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ پایگاه خبری صراط نیوز طی روزهای گذشته خبری بی پایه و اساس را مبنی بر اینکه یکی از مأموران فرودگاه نجف در زمان صف تحویل بار مسافران و بازرسی موجب آزار و اذیت یک زایر خانم شده و با فرد معترض از سوی پلیس فرودگاه برخورد شده را منتشر کرد.

روابط عمومی سازمان حج وزیارت ضمن تکذیب این مطلب وهن آمیز و بی اساس، آن را توهین بارز به زوار ایرانی دانست و تاکید کرد: مهمترین راهبرد سازمان حج وزیارت *حفظ عزت ، کرامت ، امنیت و سلامت زایران ایرانی* است و سازمان حج وزیارت نیز دراین راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی کند .

روابط‌عمومی سازمان حج وزیارت اعلام کرد: متاسفانه برخی رسانه های زرد و بدون دانش اخباری را در سطح جامعه و فضای مجازی منتشر می نمایند که موجب تشویش اذهان عمومی و تکدر خاطر مردم عزیز کشورمان و همچنین زحمت کشان در کشورهای مقصد و مبدا می شود لذا برخورد حقوقی و قانونی با نشر دهندگان این کذب نامه ها را وظیفه خود می دانیم و برای اعاده حیثیت همه زوار برخورد حقوقی و قاطعی با نشر دهندگان انجام می دهیم.

روابط عمومی سازمان تاکید کرد: متاسفانه در این خبر موهن و کذب هیچ اشاره ای به کاروان، تاریخ، شماره پرواز و سایر جزییات نشده و این درحالی است که هیچ اعلام شکایتی هم از سوی زوار ایرانی در کنسولگری یا سایر بخشهای مرتبط با سازمان حج وزیارت ثبت نشده و گزارشی در این زمینه وجود ندارد .

لذا با نشر دهندگان که در زمان اوج گیری حضور زایران در اعتاب مقدسه و بویژه اربعین حسینی(ع) بدنبال دروغ پردازی و تشویش ذهن عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستند برخورد قاطع و قانونی صورت می پذیرد.

خوشبختانه سفر زایران ایرانی به کشورهای زیارتی در حال حاضر در کمال آرامش و امنیت و عزت و کرامت صورت می گیرد و سازمان حج وزیارت خود را خادم واقعی زایران می داند.

alibagherikahkesh.blog.ir

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان روز جمعه در مراسم کلنگ زنی مرکز گردشگری جهادی «جنتا» سخنرانی کرده و درباره تحولات لبنان، مرزهای دریایی این کشور، میدان گازی کاریش، رژیم اشغالگر قدس و حمله به «سلمان رشدی» سخن گفت.

 

به گزارش المیادین، «سید حسن نصرالله» در این سخنرانی به تصمیم تاریخی امام خمینی (ره) در سال ۱۹۸۲ برای اعزام نیرو به لبنان برای مقابله با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: «علی‌رغم آن‌که ایران در هزاران کیلومتر جبهه در مرز با عراق می‌جنگید، اما امام خمینی (ره) فرماندهان نظامی را برای کمک به لبنان و سوریه در برابر صهیونیست‌ها اعزام کرد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای کمک به لبنان در برابر حمله صهیونیست‌ها وارد جنتا شد.»

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «شهر جنتا برای تأسیس این مرکز گردشگری به این دلیل انتخاب شد که اولین منطقه‌ای بود که سپاه پاسداران با هدف آموزش رزمندگان مقاومت در لبنان به آن رسید.»

 

دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد: «اردوگاه‌های آموزشی در جنتا به اردوگاه‌های نظامی تبدیل شد و به همین دلیل چند بار در معرض گلوله‌باران صهیونیست‌ها واقع شد و شماری از لبنانی‌ها و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این اقدام به شهادت رسیدند.»

 

منافع لبنان تأمین نشود به سوی افزایش تنش می‌رویم

 

سید حسن نصرالله با تأکید بر این‌که «موضوع مرز‌های دریایی، میدان کاریش، نفت و گاز و حقوق لبنان ربطی به توافق هسته‌ای ندارد»، افزود: «چه توافق هسته‌ای امضا شود و چه نشود، اگر درخواست‌های دولت لبنان تأمین شود به سوی آرامش خواهیم رفت.»

 

سید حسن نصرالله گفت: «شاید آمریکا و اسرائیل بعضی چیز‌ها را بخواهند به توافق هسته‌ای ربط بدهند، ولی ما چیزی نداریم که به آن ربط بدهیم.»

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین تأکید کرد: «اگر لبنان به حقوق خود که دولت لبنان خواستار آن است نرسد، چه توافق هسته‌ای امضا شود و چه نشود، ما به سوی افزایش تنش خواهیم رفت.»

 

وقت برای میانجی‌گر آمریکایی بسیار تنگ است

 

دبیرکل حزب‌الله  گفت: «چشم‌ها باید سوی میدان کاریش و مرز‌های لبنان با فلسطین اشغالی باشد؛ وقت برای میانجی‌گر آمریکایی که هنوز وقت را تلف می‌کند، بسیار تنگ است.»

 

سید حسن نصرالله با بیان این‌که «دلار گمرکی که در لبنان درباره آن صحبت می‌شود جهشی بزرگ و مضر است» و ادامه داد: «بر لزوم ادامه تلاش برای تشکیل دولت در لبنان تأکید می‌کنیم.»

 

به بازیکن لبنانی برای کناره‌گیری از رویارویی با حریف صهیونیستی افتخار می‌کنیم

 

دبیرکل حزب‌الله گفت: «شاربل ابوداهر لبنانی که از رویارویی با یک بازیکن صهیونیستی در ابوظبی کناره‌گیری کرد، تأیید می‌کند که مقاومت بین فرقه‌ای است» و افزود: «ما به شاربل جوان و خانواده‌اش به خاطر مواضع شریف ملی، انسانی و اخلاقی او افتخار می‌کنیم.»

 

سید حسن نصرالله شهادت «ابراهیم النابلسی» و بقیه شهدای کرانه باختری را که در مسیر آزادی به شهادت رسیدند، به خانواده‌های آنان تبریک و تسلیت گفت و اعلام کرد: «از اردوگاه‌های نظامی در جنتا بود که مردان خدا خارج شدند و معجزه‌ها آفریدند.»

 

حمله به سلمان رشدی رویدادی بسیار مهم بود

 

دبیرکل حزب‌الله همچنین  درباره حمله به «سلمان رشدی» نویسنده کتاب موهن «آیات شیطانی» گفت: «حمله به سلمان رشدی در قلب آمریکا رویدادی بسیار مهم بود، ولی ما به برخی اطلاعات و داده‌ها نیاز داریم تا در خصوص این حلمه موضع‌گیری کنیم.»

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

بر اساس آخرین به روز رسانی ها، تعداد شهر‌های با وضعیت قرمز از ۷۸ به ۱۰۶ و تعداد شهر‌های با وضعیت نارنجی از ۱۸۴ به ۱۵۶ شهر رسید.

 

همچنین تعداد شهر‌های با وضعیت زرد از ۱۷۴ به ۱۷۳ کاهش و تعداد شهر‌های با وضعیت آبی از ۱۲ به ۱۳ شهر افزایش یافت.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

 سرلشکر سلامی با بیان اینکه مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان، ارکان بسیار قدرتمندی دارند، اظهار داشت: هیچ نقطه امنی برای رژیم صهیونیستی وجود ندارد.         

 

پس از نبرد اخیر جهاد اسلامی فلسطین با رژیم صهیونیستی، آقای زیاد النخاله در نامه‌ای به رهبر انقلاب، ضمن تأکید بر وحدت و یکپارچگی گروه‌های مختلف مقاومت فلسطین در نبرد «وحدة الساحات»، از حمایت‌ها و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در مبارزات ضدصهیونیستی مردم فلسطین، تشکر کرد. رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه دبیرکل جهاد اسلامی، ضمن اشاره به حفظ وحدت گروه‌های فلسطین، بر حمایت و همراهی جمهوری اسلامی از مقاومت فلسطین تأکید کردند.

 

رسانه KHAMENEI.IR در گفتگو با سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بررسی ابعاد نبرد اخیر مقاومت، با رژیم صهیونیستی پرداخته است.

 

متن کامل این گفتگو به شرح زیر است:

 

سال گذشته، در نبرد سیف‌القدس شاهد موضع یکپارچه گروه‌های مقاومت، علیه دشمن صهیونیستی بودیم. موضوعی که در نبرد اخیر مقاومت با صهیونیست‌ها نیز، مشهود بود. به نظر می‌رسد، مقاومت فلسطین علیه دشمن صهیونیستی وارد برهه‌ای تازه شده است. چه ویژگی‌هایی دوران جدید مقاومت را نسبت به گذشته متمایز می‌کند؟

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم.

 

نهضت فلسطین با گذشت زمان، رشد و بلوغ قابل ملاحظه‌ای را در پیوستگی و بلاانقطاع‌بودن پیدا کرده است. مبارزه، از یک حرکت تناوبی به یک حرکت پیوسته، در حال تغییر شکل است، این اولین خصوصیت است. شما در دوره‌های گذشته با فاصله‌های زمانی زیاد، شاهد درگیری‌ها و نبرد‌ها بودید و آن پیوستگی امروز را در مبارزه نمی‌دیدید؛ مثلاً، هر چند سال یک بار، درگیری‌ها در نقاط محدود، در زمان‌های محدود، با شدت‌های محدود و هدف‌های محدود بود. در طول زمان ابعاد مبارزه رشد کرد و استعداد فلسطینی‌ها برای پیوستگی مبارزه، شکوفا شد.

 

از اول ماه رمضان امسال، یعنی درست از اوایل فروردین ماه سال ۱۴۰۱ شمسی، شعله‌های مقاومتی که در سرزمین‌های اشغالی برافروخته شده بود هرگز خاموش نشده و شما دائماً ملاحظه می‌کنید این مبارزات، در تمام سرزمین‌های فلسطین، استمرار دارد. از اول سال تا امروز، صهیونیست‌های زیادی در عملیات‌های گروه‌های مقاومت در درون سرزمین‌های اشغالی به هلاکت رسیده‌اند که نسبت به سال گذشته -جز با عملیات سیف‌القدس- قابل مقایسه نیست.

 

استمرار جهاد، خیلی مهم است؛ چون استمرار جهاد، ساختار و روح جهاد را تقویت می‌کند و ابزار‌های فنی، سلاح‌ها، تجهیزات، تکنیک‌ها، تاکتیک‌ها و آموزش‌ها را رشد می‌دهد؛ بنابراین فلسطینی‌ها با یک مسیر توقف‌ناپذیر رشدِ کیفی در مبارزه، مواجه هستند.

 

نکته بعدی آن‌که مبارزه در سرزمین‌های اشغالی، یک فراگیری پیدا کرده است. صرفاً غزه، درگیر میدان مقاومت و مبارزه نیست، بلکه این مبارزه به کرانه باختری هم منتقل شده است. شما نام جنین و نابلس و رام‌الله و طولکرم و شیخ‌جراح و این‌ها را زیاد می‌شنوید. این‌ها شهر‌های اصلی کرانه باختری هستند. بین کرانه باختری و غزه هیچ اتصال جغرافیایی وجود ندارد، این‌ها مثل دو جزیره مجزا، در محاصره رژیم صهیونیستی هستند و در آنجا هم، دیوار‌های بتونی با ارتفاع مثلاً شش متر، با ضخامت‌های وسیع و سنسور‌ها و حساسه‌های الکترونیکی و اپتیکی فوق‌العاده مدرن و پیشرفته وجود دارد؛ حتی ارتعاشات داخل زمین را کنترل می‌کنند که اگر جایی تونلی حفر شد، کشف کنند.

 

تمام ابزار‌های پیشرفته و مدرن از بالن و هواپیما‌های بدون سرنشین و دوربین‌های دید در روز و دید در شب گرفته تا حساسه‌های جمع‌آوری الکترونیکی و ارتعاش‌سنج‌ها را در محیط کوچک جغرافیایی فلسطین اشغالی، به خدمت گرفته‌اند تا هیچ اتصالی از محیط خارج، با محیط درون فلسطین اشغالی، برقرار نشود. با وجود تمام این محدویت‌ها، شما امروز شاهدید که در فلسطین، برای یک عملیات کوچک، صد‌ها فروند راکت و موشک شلیک می‌شود. درک این معنا خیلی مشکل است که با وجود تمام این حصار‌های امنیتیِ به‌ظاهر نفوذناپذیر، چگونه نهضت فلسطین توانسته خودش را به انبوهی از موشک‌ها مجهز کند.

 

شما نهضت فلسطین را از تقریباً دودهه قبل و از شهادت محمد الدوره تا الان نگاه کنید. فلسطینی‌ها واقعاً با سنگ می‌جنگیدند، همان چیزی که به آن می‌گفتند انتفاضه. اصلاً معنای آن انتفاضه چه بود؟ یعنی انقلاب سنگ، این‌ها با سنگ می‌جنگیدند. فلسطینی‌ها چگونه در محاصره و تحت تدابیر امنیتی بسیار پیچیده و گسترده، قدرت امروز را به دست آوردند؟ کسانی که با ترتیبات امنیتی رژیم صهیونیستی برای کنترل مرز‌ها آشنا هستند، می‌دانند که بالاخره رژیم صهیونیستی، در منطق امنیتی خودش، مرز‌ها را نفوذناپذیر کرده است؛ ولی با وجود همین جداافتادگی و محاصره فوق‌العاده پیچیده، در آنجا سلاح ساخته و توزیع می‌شود. این قدرت، درون سرزمین‌های فلسطین جوانه زد؛ یعنی این قدرتی نیست که از بیرون منتقل بشود، آن‌ها توانایی تولید قدرت را از داخل پیدا کرده‌اند. ساخت یک چنین قدرتی آن‌هم در چنین فضای جغرافیایی، واقعاً از اعجاز‌های مقاومت فلسطین است. وقتی یک قدرتی درونی باشد تمام نمی‌شود.

 

سال گذشته فرار شش فلسطینی از زندان رژیم صهیونیستی که فکر می‌کنم عمدتاً از برادران جهاد اسلامی هم بودند را دیدید. اینکه یک کسی بتواند از زندان رژیم صهیونیستی نقبی بزند به بیرون و از این زندان فرار کند یعنی به چالش کشیدن تمام سیطره‌های امنیتی رژیم صهیونیستی. درست است که بعداً این افراد دوباره دستگیر شدند، ولی خود آن فرایند فرار از آن زندان تحت آن شرایط نشان می‌دهد که فلسطینی‌ها هر کاری را بخواهند می‌توانند انجام بدهند.

 

نکته بعدی این است که فلسطینی‌ها در مبارزه به تکاملی رسیده‌اند که می‌توانند هر نقطه‌ای از سرزمین‌هایی که تحت اشغال صهیونیست‌هاست را مورد هدف قرار بدهند. یعنی هیچ حاشیه‌ی امنی در هیچ نقطه‌ای برای رژیم صهیونیستی وجود ندارد که بگوییم یک منطقه‌ای وجود دارد که صهیونیست‌ها می‌توانند به آن پناه ببرند و از آتش فلسطینی‌ها در امان باشند.

 

وقتی شما حزب‌الله لبنان را هم به این معادله اضافه می‌کنید، متوجه می‌شوید که مثلاً، صد‌ها هزار موشک در مقابل رژیم صهیونیستی آرایش گرفته و این‌ها می‌توانند از شمال و از غرب در نوار غزه و در شمال هم، از جانب حزب‌الله، آن‌هم نه در یک حجم محدود- همه نقاط رژیم صهیونیستی را نقطه تلاقی آتش قرار دهند.

 

امروز تولید قدرت مقاومت در لبنان و فلسطین، صرفاً یک قدرت موشکی و راکتیِ چریکی است یا ویژگی‌ها و خصوصیات قابل اتکای دیگری هم دارد؟

 

مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان، ارکان بسیار قدرتمندی دارند. امروز، قدرت زمینی در فلسطین و در لبنان، قدرتی است که می‌تواند در یک نبرد زمینی، معادله بقا و ممات را کاملاً در کنترل بگیرد؛ حزب‌الله لبنان، با تکیه بر تجربیات و اعتماد به نفس و آموخته‌ها و دانش‌ها و مهارت‌ها و تجهیزات و تکنیک‌هایی که از نبرد در سوریه علیه تکفیری‌ها به دست آورده است، می‌تواند یک جنگ زمینی کامل را با پیروزی هدایت کند. تکفیری‌هایی که همه می‌دانیم، واقعاً بدون ترس از مرگ می‌جنگیدند و نبرد با آن‌ها، فقط توسط مردان با ایمان جهادی میسر است. فایق‌آمدن بر آن‌ها کار مشکلی است و اگر کسی بر آن‌ها فایق بیاید، یعنی فوق‌العاده نیروی قدرتمندی است. شما در قضیه تکفیری‌ها ببینید حزب‌الله این کار را کرد و از آن جنگ موفق بیرون آمد.

 

به‌اضافه اینکه فلسطینی‌ها هم، امروز برای نبرد زمینی آمادگی دارند. نقطه آسیب اصلی اسرائیل، در نبرد زمینی است. نبرد موشک‌ها، آن نقطه اساسی نبرد نیست. آن‌ها می‌دانند که سرزمین را باید با قدرت زمینی آزاد کرد. موشک برای بازدارندگی و اداره جنگ‌های ساکن خیلی عالی است؛ اما موشک، آزادکننده سرزمین نیست، باید نیروی پیاده پا روی زمین بگذارد و قدم‌به‌قدم، زمین را آزاد کند. مثل همان اتفاقی که در دوران دفاع مقدس برای ما افتاد. نبرد، وقتی به زمین کشیده بشود و انسان‌های شجاع و کارآزموده و میدان‌دیده فلسطین و حزب‌الله در یک آرایش نظامی روی زمین حرکت کنند، آن وقت، نتیجه نبرد تعیین می‌شود. در چه میدانی؟ در میدانی که جغرافیای جمعیت، جغرافیای سیاست و جغرافیای نظامی‌گری، کاملاً روی هم منطبق اند. به‌محض اینکه یک عملیات زمینی شروع شود، انبوه امواج مهاجرت انسان‌های غیرنظامی و افراد نظامی درهم پیچیده می‌شوند و تعادل نظام فرماندهی و مدیریت جنگ صهیونیست‌ها از هم گسسته می‌شود.

 

الان را نگاه نکنید که، چون شرایط غیر جنگی است، هواپیما‌های این رژیم، منظم پرواز می‌کنند، حمل‌ونقل، پابرجا است، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها کار می‌کنند، نظم اداری حاکم است و رژیم، در یک فرایند آرام و کم‌تنش می‌تواند محیط را اداره کند. وقتی شرایط جنگی رخ دهد تمام این انتظام از هم گسسته می‌شود؛ چون سرزمین، کوچک و متراکم از جمعیت است. آن‌هم چه جمعیتی؟ جمعیتی که برای رفاه و یک زندگی راحت، وارد این سرزمین شده است. در این صورت رژیم صهیونیستی با امواج خروشان آتش و حرکت مردان جهاد -که هیچ‌چیزی نمی‌تواند آن‌ها را متوقف کند- مواجه می‌شود. آن وقت ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

 

ایده بازگشت -که به آن مهاجرت معکوس می‌گویند و در حال رشد است- در پرتو این شرائط ناپایدار امنیتی و سیاسی و ازهم‌پاشیدگی و درهم‌ریختگی سیاسی به‌وجود می‌آید. در کنار این، دشمن با یک ازهم‌گسیختگی سیاسی، در داخل سرزمین‌های اشغالی مواجه است. یک شکاف، نوعی جدال سیاسی تمام‌ناشدنی، ازهم‌گسیختگی اجتماعی، هویت‌ناپذیری واحد و ملت‌ناپذیری در داخل رژیم صهیونیستی حاکم است. صهیونیست‌ها متعلق به آن سرزمین نیستند، یک عده‌شان اروپایی‌تبارند، عده‌ای آفریقایی‌تبارند، عده‌ای از آسیای شرقی و آمریکا و جا‌های مختلف آمده‌اند و یک جوش ناهمگن و سست، از ملیت‌ها با زبان‌ها و فرهنگ‌ها و آداب و سنن مختلف و از ریشه‌های ملی متفاوت را کنار هم شکل داده‌اند. اصلاً در آنجا عناصر هویت ملی شکل نمی‌گیرد.

 

صهیونیست‌ها انسان‌هایی نیستند که در سنگر بمانند. حتی وقتی سال ۲۰۰۰ از جنوب لبنان فرار می‌کردند هنوز غذاهایشان روی چراغ بود و بی‌سیمهای‌شان را روشن رها و فرار کرده بودند. دقت می‌کنید؟ یعنی اینقدر حس فرار در آن‌ها قوی است.

 

جریان مقاومت چگونه توانسته است در برابر رژیم صهیونیستی با همه آن توانایی‌ها و میزان نفوذ اطلاعاتی‌ای که حتی در مناطق غزه و کرانه باختری وجود دارد، از خودش حفاظت کند و مبارزه را ادامه دهد؟

 

خیلی‌ها تصور می‌کنند که قدرت‌های فناورمحور یا تکنولوژیک نامحدودند و مثلاً هر کاری بخواهند می‌توانند انجام بدهند. قدرت‌ها هرچقدر هم پیچیده باشند، محدودند. تمام قدرت‌های مادی، لایه‌های مرزی دارند. شما حجم قدرت آن‌ها را می‌توانید ببینید و حتی تأثیر این قدرت‌ها هم محدود است. فقط قدرتی که به خدا متکی است، نامحدود است و تجلی اتکای به خدا، مردمند؛ یعنی وقتی مردم با ایمانشان در مسیر یک قدرت قرار می‌گیرند، این قدرت، دیگر جوشان می‌شود؛ انتها ندارد؛ اما آن قدرتی که دارای هندسه مشخصی است، ساختار سازمانی معینی دارد، ضوابط و معیار‌های مشخصی برای جنگیدن دارد، تسلیحات معینی هم دارد و یک ساختار ایستا و ساکن دارد، این به‌مرور که درگیر جنگ می‌شود، تحلیل می‌رود. قدرت‌های مادی همه محدودند. تمام می‌شوند، کم می‌آورند؛ البته این به این معنی نیست که قدرت‌هایی که متکی به خدا و ایمان هستند، از سلاح استفاده نمی‌کنند؛ بلکه برعکس، این‌ها هستند که به سلاح‌ها ضریب می‌دهند.

 

قدرت‌های معنوی به واسطه «وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ» مجهز و مسلح‌اند؛ ما در آمادگی رزمی، مفهومی داریم تحت عنوان پاور یا ضرایب فزاینده قدرت؛ یعنی مثلاً، یک جوان مؤمن از یک آرپی‌چی به‌اندازه یک تانک، قدرت می‌سازد؛ در حالی که یک فرد بی‌ایمان، تانک پیشرفته را رها و فرار می‌کند. صهیونسیت‌ها البته از لحاظ اطلاعاتی پیشرفته هستند، پیچیده هستند؛ ولی چرا نمی‌توانند این اتفاقات پیچیده و ناپیدا را در فلسطین و یا در لبنان، کشف کنند؟ این دیگر مربوط به همان حد قدرت است؛ یعنی محدوده قدرت آن‌ها به‌اندازه‌ای است که ابزارهایشان اجازه می‌دهد؛ بنابراین می‌شود از ارتفاع قدرت اینها، چه اطلاعاتی باشد و چه عملیاتی، عبور کرد. صهیونیست‌ها وقتی طرف مقابلشان قوی باشد بسیار ضعیف‌اند و اگر طرف مقابل ضعیف باشد، مهیب به نظر می‌رسند. وقتی بخواهند با ارتش‌های کلاسیک از جنس خودشان مقابله کنند، قوی هستند، اما وقتی در مقابل گروه‌های جهادی قرار می‌گیرند، متزلزل می‌شوند. من در ملاقاتی که با آقای زیاد النخاله داشتم، به ایشان هم عرض کردم که این صهیونیست‌ها ضعف‌های ذاتی دارند. وقتی شما قدرت می‌گیرید، این ضعف‌ها بیشتر خودش را نشان می‌دهد. اگر طرف مقابلشان ضعیف باشد، آن ضعف‌ها هم خودش را نشان نمی‌دهد و قوت‌ها بیشتر دیده می‌شود.

 

یکی از موضوعاتی که صهیونیست‌ها در نبرد اخیر درباره آن تبلیغات زیادی انجام می‌دهند، این است که فقط یک بخش از مقاومت درگیر نبرد شد و بخش‌های دیگر ورود نکردند. تفسیرشان این است که در نوع رویکرد به دشمن صهیونیستی، بین گروه‌های مختلف مقاومت اختلاف است؛ البته گروه‌های مقاومت فلسطینی، این موضوع را رد کرده‌اند. دبیرکل جهاد هم، در نشست خبری خود و هم در نامه‌اش به رهبر انقلاب بر یکپارچگی جریان‌های مختلف مقاومت، تأکید کرده بود. شما این مانور رسانه‌ای صهیونیست‌ها را چگونه تحلیل می‌کنید؟

 

این قضیه یک توطئه صهیونیستی بود. راهبرد، این بود که صهیونیست‌ها این بار، به‌صورت گزینشی علیه یک گروه، عمل کنند؛ یعنی مثلاً، یک گروه را به‌تن‌هایی مورد هدف قرار بدهند و اعلام هم کنند که ما به بقیه گروه‌ها کاری نداریم که آن‌ها هم متوقف بشوند و بعد وقتی که با یک گروه تسویه‌حساب کردند، بروند سراغ گروه دیگر؛ یعنی فلسطین را به واحد‌های جهادی مجزا و غیرمتصل به یکدیگر، تجزیه کنند که مقاومت نتواند در یک جبهه متحد عمل کند. خب، ابتکاری که جهاد انجام داد این بود که اولاً، نام این عملیات را «وحدة‌الساحات» گذاشت، یعنی وحدت میادین. یعنی همه با هم یکی بودند. اینکه چرا فقط جهاد اسلامی جنگید هم، به این علت بود که ابعاد آن نبرد قدری بود که بیشتر از جهاد را لازم نداشت.

 

جهاد اسلامی میدان‌دار بود و بقیه حمایت معنوی می‌کردند. اگر نبرد توسعه پیدا می‌کرد، قطعاً همه گروه‌های فلسطینی وارد می‌شدند؛ ولی خب، چون جهاد اسلامی به‌تن‌هایی از پس این مبارزه برمی‌آمد، نیازی به ورود سایرین نبود. یک اصلی داریم به نام صرفه‌جویی در قوا. منطقی نیست که وقتی جهاد می‌تواند نشانه‌ای از یک قدرت جدید بسازد، همه قدرت مصرف شود. این نکته خیلی مهم بود که اسرائیل، این بار از یک گروه در فلسطین شکست خورد. جهاد اسلامی، حماس، کرانه و حتی بچه‌های مجاهد فتح و بقیه گروه‌ها و مردم فلسطین آماده بودند؛ ولی نبرد در همین محدوده با عمل جهاد اسلامی در تاکتیک و عملیات پایان یافت؛ ولی خب در میدان معنویت و روحیه، همه فلسطین، یکپارچه جهاد اسلامی بودند.

 

راهبرد مقاومت این بود که رژیم صهیونیستی را در درون همین راهبرد خودش خفه کند؛ یعنی به آن‌ها ثابت کند که حتی توانایی ادامه نبرد دربرابر یک گروه از مقاومت را هم ندارند. اگر اسرائیلی‌ها می‌توانستند، این نبرد را ادامه می‌دادند. کسی که احساس کند حالت برتری دارد، در اوج برتری‌اش جنگ را خاتمه نمی‌دهد و دنبال میانجی نمی‌گردد. همه فلسطینی‌ها این آمادگی را داشتند که وارد معرکه نبرد شوند؛ اما تدبیرشان این نبود که سطح درگیری را گسترش بدهند. آن‌ها می‌خواستند، در نبرد محدود، پیروز بشوند. همین اتفاق هم افتاد. آن استراتژی‌ای که پیروز شد، راهبرد فلسطینی‌ها بود که در نبرد محدود، دشمن را در زمان کوتاه وادار به پذیرش شروط کنند. الان رژیم صهیونیستی، از چه دستاوردی می‌تواند یاد کند؟ سیاست صهیونیست‌ها شکست خورد. ناتوانی رژیم در ایجاد تفرقه و شکاف در فلسطین یک شکست بود.

 

بحث دیگر در موضوع مقاومت فلسطین، گسترش میدان نبرد از غزه به سایر بخش‌های سرزمین اشغالی است. موضوعی که در سیف‌القدس هم محسوس بود. اینجا کرانه باختری هم وارد معادله می‌شود و رهبر انقلاب اسلامی بر مسلح شدن کرانه باختری تأکید داشته‌اند. سؤال مشخص من این است که مقاومت، در کرانه باختری در حال حاضر با چه وضعیتی روبروست؟

 

خب این واقعیت در حال رخ دادن است. همان طوری که غزه مسلح شد، به همان روش، کرانه هم می‌تواند مسلح بشود و این فرایند در حال رخ‌دادن است.

 

یعنی شروع شده؟

 

بله. به‌جز آن، شما الان به مقاومت‌های درون خود اراضی اشغالی نگاه کنید، مثلاً در جِنین. بسیار کارآمد است. امروز مقاومت در کرانه، پرجوش و خروش است. همان فلسطینی‌ای که در غزه قدرت ساخت، همان، در کرانه هم قدرت می‌سازد. هیچ‌چیز این دو سرزمین، تفاوتی با هم ندارند. الان هم دستیابی به سلاح، خیلی ساده‌تر از گذشته است. فناوری، چیزی نیست که کسی بتواند جلوی انتقال و رشدش را بگیرد. در فضای امروز جهان، ساخت و انتقال سلاح، خیلی ساده اتفاق می‌افتد و معمولاً هم، اسرائیلی‌ها دیر متوجه می‌شوند. امروز کم‌کم جوان‌های سرزمین‌های ۴۸ و ۶۷، جوانان جهادی کرانه و قدس همه برای احیای جهاد زنده شده‌اند. این اتفاق هم، قطعاً در آینده نه چندان دور، صورت خواهد گرفت. سرعتش هم نسبت به گذشته زیاد است. شما نگاه کنید، از پارسال تا الان خیلی تفاوت زیاد شده است. حالا حساب کنید، فرایند افزایش قدرت به‌طور مداوم و به‌شکل تصاعد هندسی، در حال رشد است.

 

تصویری که شما به درستی از بنیاد امنیتی و نظامی دشمن صهیونیستی ترسیم کردید، نشان‌دهنده یک بنای متزلزل است. جالب است که این واقعیت، درست نقطه مقابل آن تصوری است که رسانه‌های دنیا از رژیم می‌سازند.

 

خاصیت بیوت عنکبوتی همین است. ظاهر پیچیده‌ای دارند و خیلی مخوف به نظر می‌رسند؛ ولی به‌شدت متزلزلند. بخش مهمی از این‌ها عملیات روانی است. منتها این تصاویر تا زمانی تحت تأثیر عملیات روانی، پایدار باقی می‌ماند که اتفاقی در میدان نیفتد. وقتی که در میدان، عملیات می‌شود دیگر قضاوت‌ها بر اساس عملیات شکل می‌گیرد. آن‌ها ضربات متعددی دریافت کرده‌اند. بیشتر از آنچه که زده‌اند، دریافت کرده‌اند. خودشان هم می‌دانند.

 

در جلسه‌ای که با دبیرکل جهاد اسلامی داشتید چه مسائلی مطرح شد؟

 

بحث ما درباره تحلیل قدرت صهیونیست‌ها بود و فرسایش قدرتی که نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند. یک پوکی استخوان، کوچک‌شدگی و آشفتگی در رژیم به وجود آمده است. خود این دوستان عزیز هم، به همین نتیجه رسیده‌اند. برای همین هم در این نبرد ایستادند. این موضوع در ذهن دوستان، خیلی برجسته بود. یک باور قوی است که اسرائیل رو به زوال است و شیب افت قدرتش نسبت به زمان هم، تند شده است. باور فلسطینی‌ها این است که می‌توانند در آینده نزدیک، صاحبان سرزمینشان بشوند.

 

پاسخ رهبر معظّم انقلاب اسلامی به نامه آقای زیاد النخاله، چه بازخوردی در جامعه و جبهه مقاومت فلسطین داشت؟

 

فلسطینی‌ها متوجه می‌شوند که دوستان واقعی آن‌ها چه کسانی هستند. دوستان واقعی، کسانی هستند که در صحنه‌های سخت کنارشان ایستاده‌اند. فرماندهی معظم کل قوا فرمودند تا آخر کنار شما هستیم. این برای فلسطین، یک نقطه اتکا و استوانه عظیمی از قدرت است. واقعاً، رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌خاطر تجربیات بسیار منحصربه‌فرد و طولانی که در این میدان‌های سخت دارند، به واقعیت‌ها مسلطند. نگاه عمیق و نافذی به اتفاقات و پیامد‌ها و ماورای اتفاقات، یعنی از جهت عمق بازتاب‌ها و پژواک‌های یک مسئله و تأثیراتش، دارند. اگر به پیام، دقت کنید، سرشار از امید و اعتقاد به نصرت‌های خداوند برای فلسطینی‌ها است. سرشار از توصیه وحدت و همدلی میان همه جریانات فلسطینی است و یک امید قوی به آینده در این پیام موج می‌زند. این نور امید در دل فلسطینی‌ها جوانه می‌زند و آن‌ها را برای آینده‌های بهتر مهیا می‌کند. بسیار مسرت‌بخش و حرکت‌آفرین بود. یک پیام مفهومی و حماسی و اعتقادی مهم، برای امتداددادن به یک حرکت الهی و گسترش روح و روحیه جهاد

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، عصر پنجشنبه در گفتگو با پدر آقای خلیل دردمند حاجیِ ایرانی که بعد از پایان مناسک حج در مکه مکرمه از سوی پلیس بازداشت شده است، ضمن احوالپرسی و دلجویی از خانواده وی، ایشان را در جریان اقدامات انجام شده از سوی وزارت امور خارجه از ابتدا تا کنون قرار داد و تاکید کرد این وزارت خانه تمام توان خود را برای آزادی هر چه سریع‌تر این تبعه کشورمان بکار گرفته است.

 

وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد با مساعدت عربستان، تنها بازمانده ححاج کشورمان به کشور باز گردد.

 

خاطر نشان می‌سازد دکتر امیرعبداللهیان، در خلال روز‌های اخیر در گفتگوی جداگانه با وزرای امور خارجه عراق و عمان خواستار مساعدت آنان برای آزادی سریعتر این تبعه کشورمان شد.

 

اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه نیز بصورت فعال موضوع را در دست پیگیری داشته و تا آزادی این شهروند کشورمان به انجام وظیفه خود عمل خواهد کرد و موضوع بطور جدی در دستور کار اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه قرار دارد.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

سردار علی فدوی در یادواره ۷۷ شهید آستانه امامزاده علی‌اشرف (ع) سمنان که با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور سمنان برگزار شد اظهار داشت: ایران با کمک خداوند همیشه در اوج اقتدار و سربلندی است.

 

وی با بیان اینکه ایران اسلامی همواره مورد توجه و رحمت الهی است تصریح کرد: دشمنان که بعد از برجام به دنبال دسیسه و خباثت بودند به مدد الهی ناکام شده و همانند چهل سال گذشته شکست خوردند.

 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی در داخل کشور با برخی از اعمال و همچنین سخنان سخیف خود عزت و اقتدار کشور را زیر سؤال می‌برند تصریح کرد: در واقع این افراد طرف دشمنان هستند و مردم باید در این زمینه با هوشیاری عمل کرده و با بصیرت رفتار کنند.

 

سردار فدوی با اشاره به‌ضرورت هوشیاری مردم خاطرنشان کرد: مردم باید با هوشیاری کامل بر دهان یاوه‌گویان بزنند.

 

انحراف مردم هدف شوم دشمنان است

 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه یکی از نقشه‌های دشمنان به انحراف کشیدن جوانان و زنان است تصریح کرد: دشمن با انحراف کشیدن زنان و جوانان به دنبال عملی کردن نقشه‌های خودش است و باید در این زمینه هوشیارانه عمل کرد و مراقب بود.

 

سردار فدوی با اشاره به جایگاه مهم زنان و اینکه زنان در زمان جنگ و هشت سال دفاع مقدس حضوری پررنگ و قوی داشتند گفت: دشمن از طریق نقشه شوم خود و به انحراف کشاندن زنان می‌خواهند انقلاب از نیروی زنان بی‌بهره باشد چرا که اگر زنان در عرصه بوده و پای‌کار باشند در پیشرفت‌ها و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش‌آفرین بوده و قطعاً مؤثر خواهند بود.

 

وی با اذعان به اینکه دشمن از اقتدار ایران هراس دارد و این اقتدار خار چشم دشمنان انقلاب است افزود: حرکت در مسیر الهی همواره پیروزی را به دنبال دارد و عزت و سرافرازی ایران و نظام اسلامی نشان از این دارد که در مسیر درست در حال حرکت هستیم.

جهاد تبیین نیاز امروز جامعه است

 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جهاد تبیین نیاز امروز جامعه است به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری بر موضوع جهاد تبیین بسیار تأکید دارند و جهاد تبیین خواست و مطالبه مقام معظم رهبری است.

 

سردار فدوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به از جان گذشتگی شهدا برای حفظ اسلام و نظام گفت: شهدا با نثار خون خود سبب سرافرازی انقلاب و ایران شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: جوانان با نثار جان خود نهال انقلاب را آبیاری کردند و در این راه به دنبال حفظ ارزش‌ها و اقتدار نظام بودند.

 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه فرهنگ ایثار و شهادت در بین تمامی نسل‌های انقلاب دیده می‌شود گفت: جوانان دهه ۶۰ در داخل کشور جنگیدند و جوانان دهه ۹۰ خارج از کشور برای حفظ اسلام شهید شدند.

 

سردار فدوی خاطرنشان کرد: دشمنان برای حفظ انقلاب و نظام جان خود را از دست دادند تصریح کرد: در ۲ دهه اخیر دشمنان در عرصه‌های مختلف مغلوب بوده و این همان وعده الهی است و با گذشت چهل سال از عمر انقلاب عنایت الهی در موقعیت‌های مختلف نصیب نظام شده است.

 

آئین‌های گرامیداشت شهدا مورد توجه قرار گیرد

 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا گفت: برگزار یادواره‌های شهدا در زنده نگه‌داشتن یاد آنان بسیار مؤثر است.

 

سردار فدوی افزود: برگزاری آئین‌های گرامیداشت و یادواره‌های شهدا باید بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

علی بهادری جهرمی در صفحه شخصی توئیتر خود از همگانی شدن بیمه درمان ناباروری خبر داد

علی بهادری جهرمی در صفحه شخصی خود نوشت:

 

با مصوبه دولت:

 

۱_ بیمه ناباروری جزء خدمات بیمه پایه شد، بیمه سلامت همه زوجین نابارور فاقد بیمه پایه را بیمه می‌کند.

 

۲_ پذیرش بیمه شرط تمدید پروانه مراکز ارائه دهنده خدمات بارداری شد.

 

۳_ زایمان طبیعی در همه مراکز معادل صد در صد تعرفه دولتی بیمه می‌شود.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: با توفیقات الهی و مجاهدت‌های فداکارانه و هوشمندانه سربازان گمنام امام زمان (عج) یکی از پرسابقه‌ترین و خطرناک‌ترسن تروریست‌ها با دامنه عملیات تروریستی فرامرزی دستگیر و به زندان منتقل شد.

 

بر مبنای رهگیری‌های اطلاعاتی چندساله، این عنصر جنایت‌پیشه، سوابق فعالیت‌های تروریستی در چهار کشور منطقه را دارد و در مقطع اوج بحران سوریه، با حضور در آن کشور به عضویت گروهک‌های تروریستی- تکفیری درآمده و همراه با آن‌ها در شهر‌های حلب، حماه و ادلی به اعمال جنایتکارانه و شیطانی پرداخته است.

 

این عضو حلقه تروریسم فرامرزی که متخصص سلاح‌های سنگین نیز است پس از شکست تکفیری‌ها از مدافعان پرافتخار حرم و محدود شدن حوزه ترکتازی آن‌ها در سوریه، پایگاه فعالیت‌های تروریستی خود را به دو کشور پیرامونی جمهوری اسلامی ایران منتقل و به یکی دیگر از گروهک‌های تروریست جنایت‌پیشه و ضد وحدت امت اسلامی پیوست و به اقدامات خرابکارانه خود علیه ملت سرافراز ایران و تمامیت ارضی کشور ادامه داد.

 

جان برکفان گمنام ایران اسلامی اعلام می‌نمایند که با توکل به ذات اقدس احدیت و با توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و در ادمه جهاد مستمر خود، بازداشت سایر جنایت پیشگان و تروریست‌ها را در هر نقطه و هر لانه‌ای که باشند همچنان در دستور کار ماموریت مقدس خود خواهند داشت

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

یکی از حجاج کشورمان در روز عید قربان به بهانه انداختن عکسی از حاج قاسم با کعبه توسط نیرو‌های امنیتی سعودی دستگیر شده و همچنان با گذشت ۳۰ روز در زندان است و تلاش برای رهایی این جوان کشورمان ادامه دارد.

 

امسال چند حاجی ایرانی به دلایل مختلف توسط نیرو‌های سعودی بازداشت و زندانی شدند که یکی از این حجاج بدون دلیل معقول در جوار خانه خدا توسط نیرو‌های امنیتی عربستان ۶ روز در زندان بود و با تلاش نیرو‌های کنسولی و سازمان حج و زیارت آزاد شد.  

 

پس از قطع روابط سیاسی با عربستان در سال ۹۴، یک سال حج تمتع با توجه به فاجعه منا برای زائران ایرانی برگزار نشد و از سال ۹۶ تاکنون زائران ایرانی به واسطه مذاکرات مسؤولان حج و زیارت و بعثه به زیارت خانه خدا مشرف شدند و همچنان روابط سیاسی ایران و عربستان برقرار نشده است.

 

با نبود روابط سیاسی بین ۲ کشور، اعزام زائران به سرزمین وحی نیز با مشکلاتی ممکن است همراه باشد. البته تیم کنسولی ایران به منظور حمایت از حجاج کشورمان در ایام حج تمتع در عربستان مستقر می‌شود، اما به دلیل نداشتن سفیر و سفارتخانه در عربستان، برخی از مشکلات برای زائران دور از انتظار نیست.

 

خلیل دردمند از دُرچه اصفهان که همراه با مادرش به حج تمتع ۱۴۰۱ مشرف شده بود، پس از انجام مناسک حج تمتع در روز عید غدیر توسط نیرو‌های امنیتی عربستان سعودی در مسجدالحرام دستگیر و به زندانی که چند ایرانی در آنجا بودند، منتقل شد، اما پس از ۲ روز او توسط نیرو‌های سعودی فرا خوانده و به زندانی دیگر انتقال یافت.

 

گفته می‌شود که برای دردمند پرونده تشکیل شده و اتهام او «تصویربرداری» است. بر اساس قوانین عربستان، تصویربرداری در جوار کعبه ممنوع است. در حالی که بسیاری از زائران کشور‌های دیگر اقدام به عکس انداختن کرده و حتی نیرو‌های سعودی هم از زائران در ایام حج تمتع عکس می‌انداختند و کسی مانع این اقدام نشد. اما با توجه به حساسیت سعودی‌ها نسبت به شیعیان و به ویژه ایرانیان، برخی از زائران به دلیل عکس انداختن بازداشت شده‌اند.

 

با توجه به آخرین گزارش‌ها، برای این حاجی ایرانی که در زندان سعودی‌هاست، پرونده تشکیل شده و قرار است در روز‌های آینده به پرونده این حاجی ایرانی رسیدگی شود. البته به دلیل نداشتن سفیر در عربستان سعودی و نبود روابط دیپلماتیک با این کشور، روند پیگیری رهایی زندانیان کشورمان در عربستان با مشکلاتی همراه است و اکنون با گذشت ۳۰ روز همچنان خبری از آزادی او نیست.

 

با این وجود،  مسؤولان سازمان حج و زیارت تلاش بسیاری به منظور آزادی زندانیان ایرانی در عربستان کرده‌اند و توانستند برخی از ایرانیان را قبل از بازگشت همه حجاج به کشور آزاد کرده و آن‌ها با پرواز‌های ایرانی به کشور بازگردند.

 

اما دردمند که از فعالان رسانه‌ای است و در فضای مجازی نیز به یاد شهدا به طواف خانه خدا می‌پرداخت و آن را در فضای مجازی هم منعکس می‌کرد، به دلیل انداختن عکسی از حاج قاسم با کعبه دستگیر شده و اکنون به عنوان زندانی سیاسی در عربستان است.

 

بر اساس برنامه سازمان حج و زیارت همه حجاج ایرانی هفتم مردادماه به کشور بازگشتند و عربستان از حجاج ایرانی خالی شد، اما با توجه به حضور یک حاجی ایرانی در زندان‌های این کشور، برخی از مسؤولان سازمان حج و زیارت به منظور پیگیری روند رهایی حاجی ایرانی، عربستان را ترک نکرده‌اند.

 

روند آزادی حاجی ایرانی در حال پیگیری است و نه تنها مسؤولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، بلکه وزارت امور خارجه نیز با واسطه‌های مختلف این موضوع را رصد و پیگیری می‌کند. همچنین در روز‌های گذشته با پیگیری مسؤولان کشورمان تلفن همراه یکی از حجاج ایرانی که در زندان بود و طرف سعودی آن را تحویل نداده بود، به دست این حاجی رسید.

 

 امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف شد و روند بازگشت حجاج هفتم مردادماه به پایان رسید. البته به دلیل حضور یک حاجی ایرانی در زندان سعودی، هنوز یکی از مسؤولان حج و زیارت در عربستان است و در صورت بازگشت او، به دلیل نبود روابط سیاسی با عربستان و صادر نکردن ویزا برای ایرانیان از سوی عربستان، باید روند آزادی حاجی ایرانی از طریق کشور‌های واسطه همچون عراق پیگیری شود.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

در جریان تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اشغالگران تبلیغ می‌کردند که موشک‌های مقاومت فلسطین عامل کشته شدن تعدادی از کودکان بوده است، اما منابع عبری دیروز (سه شنبه) فاش کردند که ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد نیروهایش در هدف قرار دادن قبرستان الفالوجه در جبالیا در شمال نوار غزه نقش داشته اند. در این حمله ۵ کودک از جمله ۴ نفر از اعضای یک خانواده فلسطینی به شهادت رسیدند.

 

حملات هوایی چند سال اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری نشان می‌دهد ۷۰ درصد افرادی که در این حملات  شهید شده اند، از غیر نظامیان هستند، بر اساس گزارش‌هایی از روزنامه گاردین و دیگر مطبوعات و رسانه ها، بیش از ۵۶ کودک فلسطینی به این شیوه به شهادت رسیده اند.

 

فرصت فلسطینیان برای شکایت علیه تل آویو در دادگاه لاهه

 

تریستینو مارینییلو، عضو تیم حقوقی قربانیان جنگ غزه در دیوان کیفری بین المللی (لاهه)، در گفتگو با الجزیره درباره شهادت پنج کودک فلسطینی در جبالیا گفت: گزارش روزنامه هاآرتص، واقعیت آنچه را که در هفتم اوت رخ داد و به کشته شدن چند کودک منجر شد فاش ساخت.

 

او گفت: مقامات اسرائیلی هم در مقابل پیوسته نقششان را انکار می‌کنند و حتی فلسطینیان را به ارتکاب چنین فجایعی متهم می‌کنند، اما وقتی دلایل روشنی پیدا می‌شود، گفته خود را تغییر می‌دهند و می‌پذیرند که در کشته شدن این کودکان نقش داشته اند.

 

مارینییلو افزود: بازخواست عوامل ارتکاب چنین کار‌هایی از جانب اسرائیل نشدنی است، پیگرد افسران خاطی و متهم اسرائیلی هم ممکن نیست، اما این فرصت برای فلسطینیان فراهم می‌شود تا موضوع جنایات نظامیان اسرائیلی را به دیوان کیفری بین المللی بکشانند ضمن اینکه می‌توانند درباره آنچه که در ماه‌های مه و اوت رخ داد خواستار تحقیق مستقیم دادگاه جنایی بین المللی شوند.

 

به گفته این حقوقدان غربی، دادستان کل دیوان کیفری بین المللی بار‌ها درباره حوادثی که در فلسطین رخ داد گام‌هایی برداشته، مقصود درباره جنایات مستند و موثق در فلسطین به ویژه در پی تجاوزات پیاپی به نوار غزه است.

 

در این زمینه‌ها نقش نهاد‌های داخلی فلسطین هم بسیار مهم است، زیرا آنان می‌توانند مستندات و دلایلی را برای دیوان کیفری بین المللی تهیه کنند تا دادستان کل دیوان کیفری بین المللی بتواند با استناد به این اسناد، خواستار تحقیق شفاف و کامل شود، موضوع شهادت کودکان در جبالیا بر اساس ادله موجود، از جمله اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی، از موضوعاتی است که می‌تواند این فرصت را فراهم کند که بتوان این جنایت را در ردیف جنایات جنگی تل آویو جای داد.

 

برای ارتش رژیم صهیونیستی هیچ تفاوتی میان اهداف نظامی و غیر نظامی نیست، اما این امر مخالف قانون بین الملل است، چون قانون بین الملل این رفتار را در تعریف جنایات جنگی جای می‌دهد

تاکید اتحادیه اروپا بر تحقیق مستقل و شفاف درباره جنایت جبالیا

 

اسفن پورگسدورف، نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین خواستار آن شد تا درباره جنایت جبالیا، شمال نوار غزه، که به شهادت پنج کودک فلسطینی منجر شد، تحقیقی شفاف و مستقل انجام بگیرد.

 

او گفت: پس از آنکه روزنامه هاآرتص مسئولیت این حادثه را متوجه اسرائیل دانست کاری که از ما بر می‌آید این است که بر انجام تحقیق سریع، بی طرفانه و شفاف تاکید کنیم.

 

نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین اعلام کرد: سخن ما درباره جنبه سیاسی قضیه و میزان استفاده از سازوکار‌های قانونی در این موضوع است، چون اتحادیه اروپا یک بازیگر سیاسی است نه آنکه دادگاه باشد، اما نهاد‌های قضایی و حقوقی ایی وجود دارند که باید در این قضیه فعال شوند.

 

درخواست مرکز حقوق بشر فلسطین برای اجرای عدالت

 

حمدی شقوه، معاون مدیر مرکز حقوق بشر فلسطین در این خصوص گفت: در این موضوع هم مسئولیت نظامی و هم مسئولیت مدنی دیده می‌شود، اما با توجه به تجربیاتی که از کابینه اسرائیل در ذهن داریم هیچگاه چنین نبود که تحقیقی درست انجام شود و جنایتکاران به عدالت سپرده شوند به همین دلیل گزینه ما این است که به دیوان کیفری بین المللی مراجعه کنیم و این جنایت را نیز به مجموعه جنایاتی اضافه کنیم که علیه غیر نظامیان فسلطینی، از جمله کودکان، مرتکب شده اند.

 

به گفته مرکز حقوق بشر فلسطین، حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و هدف قرار دادن ۵ کودک، در ردیف جنایت جنگی است و می توان علیه آن در دادگاه لاهه شکایت کرد.

رژیم صهیونیستی به دنبال انحراف افکار عمومی بود

 

اسرائیل در یورش اخیر به نوار غزه تنها به ارتکاب این جنایت یا جنایات دیگر بسنده نکرد بلکه سعی کرد با انحراف افکار عمومی، مسئولیت برخی از جنایات خود را متوجه گروه‌های فلسطینی کند.

 

طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: رسانه‌های همسو با اشغالگران در جریان جنگ غزه، از مردم ما عذرخواهی کنند.

 

او تأکید کرد: نهاد‌ها و سازمان‌های بین المللی و بشردوستانه و سرتاسر جهان موظفند تروریسمی را که کابینه اشغالگر و ارتش آن علیه مردم فلسطین اعمال می‌کنند، به ویژه جنایاتی که طی آن غیرنظامیان و کودکان را در جریان تجاوزات اخیر به غزه هدف قرار دادند، محکوم کنند.

 

طارق سلمی گفت: موسسات و سازمان‌های بین المللی و بشردوستانه و تمام جهان در مقابل شواهد روشنی قرار دارند که نشان می‌دهد اشغالگران در جریان تجاوزات اخیر به غزه، مرتکب جنایات جنگی شده اند که غیرنظامیان و کودکان را هدف قرار داده اند. این جنایت‌ها علاوه بر جنایت اعدام محمد الحشام در شهرک کفر عقب در غرب قدس است.

 

وی افزود: این شواهد قاطع همه موسسات بین المللی را در برابر یک آزمون واقعی قرار می‌دهد که محکوم کردن تروریسم رژیم صهیونیستی، آغاز اقدامات مستقیم برای تعقیب عاملان این جنایات است.

 

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی از تمامی خبرگزاری‌ها و رسانه‌هایی که با جنایتکاران و قاتلان کودک همسو شده اند خواست از مردم فلسطین به دلیل گزارش‌های دروغین خود عذرخواهی کنند چرا که با این اخبار و گزارش‌های کذب گویا دو بار در کشتار قربانیان نقش داشته و به رسانه‌های امنیتی پولی تبدیل شده اند که هدف آن‌ها تبرئه قاتلان و جنایتکاران است.

 

در جریان تجاوزات اخیر به نوار غزه، اشغالگران تبلیغ می‌کردند که موشک‌های مقاومت فلسطین عامل کشته شدن تعدادی از کودکان بوده است، اما بر اساس تحقیقات نظامی، در آن زمان جنبش جهاد اسلامی هیچ موشکی را شلیک نکرده بود و اطلاعات نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که در آن زمان به اهدافی در منطقه حمله کرده است.

 

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حمله بزرگی را به نوار غزه انجام دادند که به مدت سه روز ادامه داشت که طی آن حدود ۵۰ غیرنظامی شهید و بیش از ۳۵۰ زخمی شدند که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند.

 

خانواده‌های این کودکان خواستار محاکمه صهیونیست‌ها شده اند

 

جمیل و جمیل، در کنار محمد، حامد و نظمی پنج کودکی هستند که در یورش اخیر به نوار غزه، در حمله هوایی به یک گورستان در اردوگاه جبالیا، به شهادت رسیدند.

 

پدر شهید جمیل نجم درباره وقوع این جنایت می‌گوید: خبر‌هایی از آتش بس منتشر شده بود به همین دلیل برای قرائت فاتحه به قبرستان آمده بودند، همان دقایق اولیه ورودشان به اینجا بود که موشک شلیک شد و به این نقطه که می‌بینید برخورد کرد و آنان را تکه تکه کرد.

 

مادران این کودکان شهید این سئوال را می‌پرسند که کودکانشان به کدامین گناه کشته شده اند؟

 

مادر شهید حامد نجم گفت: چند کودک به شهادت رسیدند؟ چهار کودک فقط از یک خانواده بودند، این جنایتی نابخشودنی است. فرزندم رویا‌های بلندی داشت، رویاهایش را نابود کردند، قلب ما را به آتش کشیدند، اما ما ایمانمان به خداوند قوی است و تسلیم خداوندیم، اما از حقمان و از خون فرزندانمان نمی‌گذریم.

 

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

بهرام عین‌الهی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به پرسشی درباره مورد مشاهده‌شده از ابتلا به آبله میمونی در کشور، اظهار کرد: ما نگرانی‌هایی در این زمینه داشتیم و برای همین از افرادی که از نقاط آلوده به کشور وارد می‌شدند نمونه‌برداری می‌کردیم و تا به دیروز موردی نداشتیم و فقط دیروز بود که یک خانم از اهواز که همسرش به تازگی از کانادا بازگشته بود، مشغول رصد کردن این مورد هستیم و پایگاه‌های مرزی خود را هم تقویت کرده‌ایم، چون متاسفانه در منطقه‌ای قرار گرفته‌ایم که در اطرافش شیوع بیماری‌ها نسبتاً زیاد است.

 

وی افزود: ما رصد و کنترل خود را اعمال می‌کنیم و اگر موردی بود با آن مقابله خواهیم کرد.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

از قدیم ها یادمونه که بزرگان فامیل میگفتن ببینیم اخبار چی میگه ،......کودکی خودمون هم برای اعلام تعطیلی ،.....پای اخبار آخر شب بودیم تا ببینیم صبح بریم مدرسه یا نه این ها گفتم تا یه مثال ساده از رسانه در زندگی باشه .

در کشور ما هم رسانه نقش مهمی داره حال با وجود این گوشی های هوشمند و گسترش تحریف و گرافیک و..... شناسایی اخبار صحیح کار هر کسی نیست.

در این میان رسانه هایی هستند که به دنبال منفی گرایی کشور هستند و ترند کردن اخبار خودکشی ،فقر،گرانی ،......که مسائل کوچکی هم نیستند و مسئولان برای حل آن باید اقدام کنند ،از هر چیز کوچک و بزرگ که در غرب هم هست چشم پوشی و در ایران  کوه درست میکنند .همه این مسائل مهم است و باید مسئولان به آن رسیدگی کنند اما گسترش روحیه منفی در جامعه خواسته آن ها است .جنگ نرم خیلی از جنگ سخت و ..... بیشتر جواب میده به عنوان مثال

 

بارن های ناشی از سامانه چند وقت پیش کل منطقه در بر گرفته بود .ترکیه ،امارات،پاکستان ، عربستان ، ..........اما همه تمرکز رسانه های ضد انقلاب بر روی ایران بود حتی در بعضی مواقع با همراهی بعضی رسانه های داخلی حال خواسته یا ناخواسته که انشالله ناخواسته بوده ، جا زدن سیل ۹۸ شیراز به جای حادثه سیلاب سیستان ویا جا زدن سیل ۲۰۰۹ عربستان به جای سیل کشورمان تا بتوانند نهایت منفی گرایی را داشته باشند .در مثال که زده شد سیل تهران را به عنوان فاجعه ، درگیر شدن ۱۸ استان ،......... معرفی کردند و هزاران خبر را مخابره کردند اما در سیل عربستان به چند خبر بسنده کردند آن هم با تیتر مثبت مثل روان شدن سیل همانند آبشار لابد اون هایی هم که سیل برده در حال شنا تو آبشار هستند .

از این مثال ها زیاده ، لازم به ذکره تو کشور ما هم کم مشکل نیست از فقر ، بی کاری ،........ اما مهمه دشمن حال عربستان با مشکلات خودش میشه حامی ایران و حامی مالی ایران اینترنشنال و یا انگلیس میشه حامی BBC و ......... که فقط آگاهی بدن مردم ایران ؟؟؟

 

حمله اتمی آمریکا به هیروشیما، بمب های اتم فرانسه ، آمریکا، .......می‌شود هیج اما انرژی هسته ایی ایران می‌شود فاجعه .

حضور مستشاران آمریکایی در ویتنام ، تایوان، کره جنوبی می‌شود هیچ اما مبارزه با تروریست ایران آن هم کنار مرزهایش فاجعه است.

کمک های میلیارد دلاری عربستان به حزب های مورد حمایتش در  عراق ، لبنان هیچ اما ایران با تروریست و اسقاطیل بجنگند می‌شود فاجعه ؟؟؟ 

البته در این مبحث بحث مسئولان انقلابی نما که با ریش و چفیه به گردن بیت المال را غارت می‌کنند و آقازاده هایشان در غرب و شرق با پول مردم خوشگذرانی می‌کنند و یا رفیقانی دارند که کل لواسان و....به نامشان می‌زنند جدا است .امثال خاوری ها ،.......

حال قضاوت با شما دوستان.........‌

alibagherikahkesh.blog.ir

دفتر ریاست جمهوری لبنان شامگاه دوشنبه شایعه اعطای تابعیت لبنانی از سوی میشل عون، رئیس جمهور این کشور به «زینب سلیمانی» دختر سپهبد قاسم سلیمانی، را تکذیب کرد.

 

دفتر اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری لبنان در حساب کاربری رسمی خود در توییتر نوشت: آنچه برخی از سایت‌های خبری منتشر کردند مبنی بر اینکه «رئیس جمهور عون فرمانی مبنی بر اعطای تابعیت لبنانی به خانم زینب سلیمانی، دختر قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس، صادر کرد، اخباری بی اساس، نادرست و کذب است.»

 

پیش‌تر رسانه‌های لبنانی وابسته به عربستان با منتشر کردن شایعه‌ای ادعا کردند عون به دختر شهید سلیمانی تابعیت لبنانی اعطا کرده است.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

پدرام پاک آیین  درباره مشاهده اولین مبتلا به آبله میمونی در کشور گفت: شناسایی این مورد با همکاری بیمار که یک بانوی ۳۴ ساله است، صورت گرفته است؛ بیمار که در اهواز سکونت دارد، بلافاصله قرنطینه شده و با تایید آزمایش‌های اولیه و نهایی در حال طی کردن دوره بیماری خود در منزل است.

 

وی گفت:  بنا به اظهار دانشمندان ومتخصصان، آبله میمونی، کشندگی بالایی نداشته و قابل درمان است، افرادی که در گذشته واکسن آبله را تزریق کرده‌اند تا حدود قابل توجهی نسبت به این بیماری مصون خواهند بود.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir

ستاد مرکزی اربعین در اطلاعیه شماره چهار خود اعلام کرد که در راستای ارائه خدمات بهتر و مناسب تر به زوار در ایام اربعین و تلاش عملی با بهره گیری از امکانات موجود و تجارب قبلی با هدف تحقق سفری ایمن برای متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین، به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت (علیه السلام) می رساند با توجه به ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت حمل و نقل عمومی برای زوار اربعین و امعان نظر به محدودیت های ناوگان حمل و نقل عمومی، اهمیت تردد ایمن زوار به لحاظ شرایط زیر ساختی و همچنین محورهای مواصلاتی آن سوی مرز، حمل و نقل مسافران (کابوتاژ) با اتوبوس و خودروی شخصی به کشور عراق در ایام اربعین (از پنجم لغایت ۲۳ ماه صفر) ممنوع خواهد بود.

 

هرگونه تبلیغات افراد حقیقی و حقوقی درباره پیش بینی سرویس دهی مستقیم به زوار در ایام اربعین از طریق زمینی با اتوبوس یکسره از شهرهای ایران تا نجف یا کربلا و  بالعکس، خارج از تدابیر این ستاد است و توجه تمامی متقاضیان این سفر به ممنوعیت کابوتاژ خودرویی به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده بعدی، مورد تاکید است.

 

انتقال بموقع اقلام مواکب توسط تریلرها و کامیون‌ها، تردد وسایط نقلیه امدادی و آمبولانس ها و همچنین اتوبوس های کمکی درون شهری که برابر برنامه‌ریزی انجام شده برای ارائه خدمت به زوار در آن سوی مرز مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ در موعد مقرر و تحت محوریت کمیته های ذیربط و ستادهای استانی و هماهنگی با ستاد عراق انجام خواهد شد.

 

اهتمام عملی تمامی شرکت های حمل و نقلی کشور در راستای ارائه خدمات سهل، ایمن و ارزان به زوار اربعین برابر تدابیر ابلاغی ستاد مرکزی اربعین لازم الاجراست و توسط دستگاه‌های نظارتی مورد رصد و کنترل قرار خواهد گرفت.

 

 

alibagherikahkesh.blog.ir