⚫ بِسْمِ اَللّهِ اَلرَّحْمنِ اَلرَّحِیمِ ⚫

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید

قطعنامه آتش‌بس فوری و پایدار در غزه، سرانجام در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ سرانجام قطعنامه آتش‌بس فوری و پایدار در غزه، در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

 

۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شوای برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

 

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید.

 

این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنطیم کرده بودند. اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در ابتدای این نشست، ابتدا به یاد جانباختگان حادثه تروریستی تالار کروکوس در مسکو یک دقیقه سکوت کردند و سپس سفیر موزامبیک در سازمان ملل به نمایندگی از سایر کشور‌ها پیش نویس قطعنامه آتش بس در غزه را ارائه کرد.

 

پدرو کومیساریو آفونسو، سفیر موزامبیک در سازمان ملل گفت: ما از همه اعضای این شورا به خاطر تلاش‌ها و نظراتشان در مورد این پیش نویس قطعنامه و پایان دادن به وضعیت فاجعه بار در نوار غزه قدردانی می‌کنیم.

 

 او تصریح کرد: «وضعیت غزه برای کل جامعه جهانی نگران کننده است. در واقع، تشدید درگیری در نوار غزه و پیامد‌های فاجعه‌بار آن، تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت بین‌المللی است. در این زمینه، ۱۰ کشور منتخب شورای امنیت سازمان ملل خود را ملزم به ارائه این پیش نویس قطعنامه در برابر شما کرد.».

 

اما سفیر روسیه در سازمان ملل خطاب به اعضای شورای امنیت گفت: واژه «دائمی» را به قطعنامه برگردانید. واسیلی نبنزیا اعلام کرد که این کلمه دائمی قابل جایگزینی نیست. در غیر این صورت اسرائیل به تهاجم خود به غزه باز خواهد گشت.

 

ایالات متحده آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل از اصلاحیه روسیه در خصوص قطعنامه غزه مبنی بر آتش بس دائمی و پایدار جلوگیری کرد.

 

قطعنامه مصوب درباره آتش بس در غزه چه می‌گوید؟ 

 

شورای امنیت ۱۵ عضوی خواستار آتش‌بس فوری بین اسرائیل و گروه فلسطینی حماس در غزه و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا شده است.

 

 این قطعنامه همچنین خواسته است: آتش بس فوری در ماه رمضان توسط همه طرف‌ها رعایت شود که منجر به آتش بس پایدار می‌شود. این قطعنامه آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیاز‌های پزشکی و سایر نیاز‌های بشردوستانه آنها می‌شود.

 

 این قطعنامه از طرفین می‌خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی، عمل کنند.

 

سفیر الجزایر از قطعنامه استقبال کرد

 

سفیر و نماینده الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل از تصویب این قطعنامه استقبال کرد و گفت: شورای امنیت در نهایت مسئولیت خود را به عنوان ارگان اصلی حفظ صلح و امنیت بین المللی انجام داد.

 

 عمار بنجاما گفت: مایلم از همه اعضای شورا به دلیل انعطاف پذیری و رویکرد سازنده‌ای که امروز به ما اجازه داد تا این قطعنامه مورد انتظار را اتخاذ کنیم، تشکر کنم. 

 

او تصریح کرد: قطعنامه‌ای تصویب شد که خواستار آتش بس فوری در نوار غزه به منظور پایان دادن به کشتار‌هایی است که متأسفانه در طول پنج ماه گذشته همچنان ادامه داشته است. "این حمام خون برای مدت طولانی ادامه داشته است. "

 

سفیر الجزایر ادامه داد: پذیرش قطعنامه پیامی برای مردم غزه است که جامعه جهانی درد آنها را احساس می‌کند و آنها را رها نکرده است. قطعنامه آغازی برای تحقق امید‌های مردم فلسطین است و ما منتظر تعهد اشغالگران اسرائیلی به آن هستیم.

 

بنجاما اضافه کرد: ما می‌خواهیم فلسطین به عضویت کامل و مستقل سازمان ملل متحد شود. این وظیفه شورای امنیت است که از اجرای مفاد این قطعنامه اطمینان حاصل کند.

 

گوترش: این قطعنامه باید اجرا شود

 

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز بلافاصله اعلام کرد که شورای امنیت قطعنامه‌ای در مورد غزه که مدت‌ها انتظار آن می‌رفت به تصویب رساند که خواستار آتش بس فوری و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها است.

 

 آنتونیو گوترش در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: این قطعنامه باید اجرا شود. عدم اجرای آن نابخشودنی خواهد بود.»

 

آمریکا حماس را دلیل تاخیر در تصویب قطعنامه آتش‌بس دانست.

 

اما سفیر نماینده آمریکا در سازمان ملل که کشورش حمایت همه جانبه‌ای در این جنگ از اسرائیل داشته و امروز به قطعنامه آتش بس در غزه رای ممتنع داد، حماس را دلیل تاخیر در تصویب قطعنامه آتش بس در غزه دانست و اعلام کرد حماس باید "توافق روی میز را بپذیرد".

 

 لیندا توماس-گرینفیلد مدعی شد که اگر حماس اسرا را آزاد می‌کرد، می‌توانست چند ماه پیش آتش‌بس برقرار شود.

 

 او گفت: «ما با همه بخش‌های قطعنامه موافق نبودیم» به همین دلیل به آن قطعنامه را ممتنع دادیم. گرینفیلد تاکید کرد که آزادی اسرا منجر به افزایش کمک‌های بشردوستانه در غزه خواهد شد.

 

فرانسه: سکوت شورای امنیت در قبال غزه کر کننده بود

 

 سفیر فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل نیز گفت: تصویب این قطعنامه نشان داد که شورا «هنوز می‌تواند اقدام کند و همه اعضا تلاش لازم را برای انجام وظایف خود انجام می‌دهند.»

 

 نیکلاس دی ریویر سفیر و نماینده دائم فرانسه در شورای امنیت گفت: «سکوت شورای امنیت در قبال غزه کر کننده بود، اکنون زمان آن فرا رسیده است که شورا در نهایت به یافتن راه حل پایان جنگ کمک کند».

 

او افزود: افسوس که این بحران تمام نشده است و شورای ما باید متحد بماند و فورابه کار خود بازگردد. پس از ماه رمضان که دو هفته دیگر به پایان می‌رسد، شورای امنیت باید آتش بس دائمی برقرار کند.

 

سفیر فرانسه در سازمان ملل گفت: «شورای امنیت باید تلاش کند تا در نهایت شاهد بهبود و ثبات غزه باشیم، و مهمتر از همه، شورای امنیت باید یک روند سیاسی با هدف دست یابی به راه کار دو کشوری به عنوان تنها راه حل که قادر به تضمین صلح است، ایجاد کند.»

 

چین: آمریکا «بالاخره» ایجاد مانع برای شورای امنیت را متوقف کرد

 

 سفیر و نماینده چین در سازمان ملل نیز اعلام کرد که موضع پکن در مورد درخواست آتش‌بس از همان ابتدا مشخص بوده است.

 

 ژانگ جون سفیر چین در سازمان ملل در این نشست شورای امنیت گفت: پس از وتوی مکرر اقدامات شورا، واشنگتن در نهایت تصمیم گرفت مانع از اجرای خواسته‌های شورا برای آتش بس فوری نشود. با وجود همه اینها، آمریکا همچنان سعی می‌کند انواع بهانه‌ها را بیابد و به چین اتهامات وارد کند.

 

او افزود: چشم‌های جامعه بین‌الملل باز و آگاه است. اتهامات آمریکا غیرقابل دفاع است. نزدیک به شش ماه پس از شروع درگیری غزه، بیش از ۳۲ هزار غیرنظامی بی گناه جان خود را از دست داده اند.

 

سفیر چین در سازمان ملل گفت: برای زندگی‌هایی که از دست رفتند، قطعنامه امروز شورا خیلی دیر صادر شد، اما برای میلیون‌ها نفر از مردم غزه که در یک فاجعه انسانی بی سابقه حضور دارند، این قطعنامه، اگر به طور کامل و مؤثر اجرا شود، همچنان می‌تواند امیدی را که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند، به ارمغان آورد.

 

 سفیر و نماینده دائم چین در سازمان ملل تصریح کرد: قطعنامه‌های شورای امنیت الزام آور است.

 

سفیر انگلیس: لندن از عدم محکومیت حمله هفتم اکتبر ابراز تاسف می‌کند

 

 باربارا وودوارد، سفیر انگلیس در سازمان ملل نیز در این نشست شورای امنیت گفت از این که این قطعنامه تصویب شده امروز، حمله هفتم اکتبر حماس را محکوم نکرده، "متاسف" است. او افزود که لندن این حملات را "بی‌تردید" محکوم می‌کند.

 

 سفیر انگلیس تصریح کرد: "رنج شدید غیرنظامیان بیگناه فلسطینی در غزه کاهش نیافته است و یک فاجعه انسانی در برابر چشمان ما درحال وقوع است. "

 

وودوارد ادامه داد: این قطعنامه پیامی روشن و متحد در مورد نیاز به حمایت از حقوق بشردوستانه بین‌المللی و افزایش فوری کمک‌ها، از جمله برداشتن همه موانعی که مانع از ارائه کمک‌ها می‌شود، ارسال می‌کند.

 

سفیر انگلیس گفت: ما خواستار اجرای فوری این قطعنامه هستیم. ما باید بر چگونگی ترسیم مسیر از توقف فوری بشردوستانه به صلح پایدار و بدون بازگشت به جنگ تمرکز کنیم.

 

 نماینده انگلیس در سازمان ملل و نیز عضو شورای امنیت تاکید کرد: این به معنای تشکیل یک دولت جدید فلسطینی برای کرانه باختری و غزه همراه با حمایت بین المللی است.

 

 اسلوونی: شاهد آغاز پایان درد غیرنظامیان در غزه هستیم

 

 سفیر و نماینده اسلوونی در سازمان ملل نیز گفت: امروز ما شاهد آغاز پایان درد و رنج غیرنظامیان در غزه هستیم. این تصمیم یک پیام روشن از سوی شورا است که درگیری باید متوقف شود.

 

 سوئیس: باید به سوی آتش بس پایدار برویم

 

سفیر و نماینده سوئیس در سازمان ملل نیز گفت: آتش بس تنها اولین گام با توجه به وضعیت غم انگیز غزه است. تصمیم فوری آتش بس در غزه باید ما را به تصمیم دیگری برای آتش بس پایدار سوق دهد.

 

پاکستان اجرای سریع قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه را مطالبه کرد

 

پاکستان با استقبال از تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه از سوی شورای امنیت سازمان ملل و حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین خواهان اجرای سریع این قطعنامه و ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه برای مردم این باریکه شد.

 

اسپانیا: قطعنامه شورای امنیت الزام آور و قابل اجرا است

 

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا در واکنش به تصویب قطعنامه شورای امنیت در خصوص آتش بس در غزه گفت که اجرای این قطعنامه الزامی است و موافقت با کمک‌های بشردوستانه به منطقه ساحلی ضروری می‌باشد.



نوشته شده توسط alibagherikahkesh.blog.ir
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
⚫ بِسْمِ اَللّهِ اَلرَّحْمنِ اَلرَّحِیمِ ⚫

نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ
متولد 1996 در MIS ، خبرنگار و روزنامه نگار
شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال( کد شامد): 1-1-765329-64-0-1
در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند و روح ها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ اما در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، و روح‌ ها میروند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است.
نوشتن، یک عمل هنرى است ؛زیادتر نگویید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست

🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻

💮بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ💮

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿٢٥٦﴾
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾

🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
آخرین مطالب
آخرین نظرات

قطعنامه آتش‌بس فوری و پایدار در غزه، سرانجام در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ سرانجام قطعنامه آتش‌بس فوری و پایدار در غزه، در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

 

۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شوای برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

 

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید.

 

این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنطیم کرده بودند. اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در ابتدای این نشست، ابتدا به یاد جانباختگان حادثه تروریستی تالار کروکوس در مسکو یک دقیقه سکوت کردند و سپس سفیر موزامبیک در سازمان ملل به نمایندگی از سایر کشور‌ها پیش نویس قطعنامه آتش بس در غزه را ارائه کرد.

 

پدرو کومیساریو آفونسو، سفیر موزامبیک در سازمان ملل گفت: ما از همه اعضای این شورا به خاطر تلاش‌ها و نظراتشان در مورد این پیش نویس قطعنامه و پایان دادن به وضعیت فاجعه بار در نوار غزه قدردانی می‌کنیم.

 

 او تصریح کرد: «وضعیت غزه برای کل جامعه جهانی نگران کننده است. در واقع، تشدید درگیری در نوار غزه و پیامد‌های فاجعه‌بار آن، تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت بین‌المللی است. در این زمینه، ۱۰ کشور منتخب شورای امنیت سازمان ملل خود را ملزم به ارائه این پیش نویس قطعنامه در برابر شما کرد.».

 

اما سفیر روسیه در سازمان ملل خطاب به اعضای شورای امنیت گفت: واژه «دائمی» را به قطعنامه برگردانید. واسیلی نبنزیا اعلام کرد که این کلمه دائمی قابل جایگزینی نیست. در غیر این صورت اسرائیل به تهاجم خود به غزه باز خواهد گشت.

 

ایالات متحده آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل از اصلاحیه روسیه در خصوص قطعنامه غزه مبنی بر آتش بس دائمی و پایدار جلوگیری کرد.

 

قطعنامه مصوب درباره آتش بس در غزه چه می‌گوید؟ 

 

شورای امنیت ۱۵ عضوی خواستار آتش‌بس فوری بین اسرائیل و گروه فلسطینی حماس در غزه و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا شده است.

 

 این قطعنامه همچنین خواسته است: آتش بس فوری در ماه رمضان توسط همه طرف‌ها رعایت شود که منجر به آتش بس پایدار می‌شود. این قطعنامه آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیاز‌های پزشکی و سایر نیاز‌های بشردوستانه آنها می‌شود.

 

 این قطعنامه از طرفین می‌خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی، عمل کنند.

 

سفیر الجزایر از قطعنامه استقبال کرد

 

سفیر و نماینده الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل از تصویب این قطعنامه استقبال کرد و گفت: شورای امنیت در نهایت مسئولیت خود را به عنوان ارگان اصلی حفظ صلح و امنیت بین المللی انجام داد.

 

 عمار بنجاما گفت: مایلم از همه اعضای شورا به دلیل انعطاف پذیری و رویکرد سازنده‌ای که امروز به ما اجازه داد تا این قطعنامه مورد انتظار را اتخاذ کنیم، تشکر کنم. 

 

او تصریح کرد: قطعنامه‌ای تصویب شد که خواستار آتش بس فوری در نوار غزه به منظور پایان دادن به کشتار‌هایی است که متأسفانه در طول پنج ماه گذشته همچنان ادامه داشته است. "این حمام خون برای مدت طولانی ادامه داشته است. "

 

سفیر الجزایر ادامه داد: پذیرش قطعنامه پیامی برای مردم غزه است که جامعه جهانی درد آنها را احساس می‌کند و آنها را رها نکرده است. قطعنامه آغازی برای تحقق امید‌های مردم فلسطین است و ما منتظر تعهد اشغالگران اسرائیلی به آن هستیم.

 

بنجاما اضافه کرد: ما می‌خواهیم فلسطین به عضویت کامل و مستقل سازمان ملل متحد شود. این وظیفه شورای امنیت است که از اجرای مفاد این قطعنامه اطمینان حاصل کند.

 

گوترش: این قطعنامه باید اجرا شود

 

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز بلافاصله اعلام کرد که شورای امنیت قطعنامه‌ای در مورد غزه که مدت‌ها انتظار آن می‌رفت به تصویب رساند که خواستار آتش بس فوری و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها است.

 

 آنتونیو گوترش در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: این قطعنامه باید اجرا شود. عدم اجرای آن نابخشودنی خواهد بود.»

 

آمریکا حماس را دلیل تاخیر در تصویب قطعنامه آتش‌بس دانست.

 

اما سفیر نماینده آمریکا در سازمان ملل که کشورش حمایت همه جانبه‌ای در این جنگ از اسرائیل داشته و امروز به قطعنامه آتش بس در غزه رای ممتنع داد، حماس را دلیل تاخیر در تصویب قطعنامه آتش بس در غزه دانست و اعلام کرد حماس باید "توافق روی میز را بپذیرد".

 

 لیندا توماس-گرینفیلد مدعی شد که اگر حماس اسرا را آزاد می‌کرد، می‌توانست چند ماه پیش آتش‌بس برقرار شود.

 

 او گفت: «ما با همه بخش‌های قطعنامه موافق نبودیم» به همین دلیل به آن قطعنامه را ممتنع دادیم. گرینفیلد تاکید کرد که آزادی اسرا منجر به افزایش کمک‌های بشردوستانه در غزه خواهد شد.

 

فرانسه: سکوت شورای امنیت در قبال غزه کر کننده بود

 

 سفیر فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل نیز گفت: تصویب این قطعنامه نشان داد که شورا «هنوز می‌تواند اقدام کند و همه اعضا تلاش لازم را برای انجام وظایف خود انجام می‌دهند.»

 

 نیکلاس دی ریویر سفیر و نماینده دائم فرانسه در شورای امنیت گفت: «سکوت شورای امنیت در قبال غزه کر کننده بود، اکنون زمان آن فرا رسیده است که شورا در نهایت به یافتن راه حل پایان جنگ کمک کند».

 

او افزود: افسوس که این بحران تمام نشده است و شورای ما باید متحد بماند و فورابه کار خود بازگردد. پس از ماه رمضان که دو هفته دیگر به پایان می‌رسد، شورای امنیت باید آتش بس دائمی برقرار کند.

 

سفیر فرانسه در سازمان ملل گفت: «شورای امنیت باید تلاش کند تا در نهایت شاهد بهبود و ثبات غزه باشیم، و مهمتر از همه، شورای امنیت باید یک روند سیاسی با هدف دست یابی به راه کار دو کشوری به عنوان تنها راه حل که قادر به تضمین صلح است، ایجاد کند.»

 

چین: آمریکا «بالاخره» ایجاد مانع برای شورای امنیت را متوقف کرد

 

 سفیر و نماینده چین در سازمان ملل نیز اعلام کرد که موضع پکن در مورد درخواست آتش‌بس از همان ابتدا مشخص بوده است.

 

 ژانگ جون سفیر چین در سازمان ملل در این نشست شورای امنیت گفت: پس از وتوی مکرر اقدامات شورا، واشنگتن در نهایت تصمیم گرفت مانع از اجرای خواسته‌های شورا برای آتش بس فوری نشود. با وجود همه اینها، آمریکا همچنان سعی می‌کند انواع بهانه‌ها را بیابد و به چین اتهامات وارد کند.

 

او افزود: چشم‌های جامعه بین‌الملل باز و آگاه است. اتهامات آمریکا غیرقابل دفاع است. نزدیک به شش ماه پس از شروع درگیری غزه، بیش از ۳۲ هزار غیرنظامی بی گناه جان خود را از دست داده اند.

 

سفیر چین در سازمان ملل گفت: برای زندگی‌هایی که از دست رفتند، قطعنامه امروز شورا خیلی دیر صادر شد، اما برای میلیون‌ها نفر از مردم غزه که در یک فاجعه انسانی بی سابقه حضور دارند، این قطعنامه، اگر به طور کامل و مؤثر اجرا شود، همچنان می‌تواند امیدی را که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند، به ارمغان آورد.

 

 سفیر و نماینده دائم چین در سازمان ملل تصریح کرد: قطعنامه‌های شورای امنیت الزام آور است.

 

سفیر انگلیس: لندن از عدم محکومیت حمله هفتم اکتبر ابراز تاسف می‌کند

 

 باربارا وودوارد، سفیر انگلیس در سازمان ملل نیز در این نشست شورای امنیت گفت از این که این قطعنامه تصویب شده امروز، حمله هفتم اکتبر حماس را محکوم نکرده، "متاسف" است. او افزود که لندن این حملات را "بی‌تردید" محکوم می‌کند.

 

 سفیر انگلیس تصریح کرد: "رنج شدید غیرنظامیان بیگناه فلسطینی در غزه کاهش نیافته است و یک فاجعه انسانی در برابر چشمان ما درحال وقوع است. "

 

وودوارد ادامه داد: این قطعنامه پیامی روشن و متحد در مورد نیاز به حمایت از حقوق بشردوستانه بین‌المللی و افزایش فوری کمک‌ها، از جمله برداشتن همه موانعی که مانع از ارائه کمک‌ها می‌شود، ارسال می‌کند.

 

سفیر انگلیس گفت: ما خواستار اجرای فوری این قطعنامه هستیم. ما باید بر چگونگی ترسیم مسیر از توقف فوری بشردوستانه به صلح پایدار و بدون بازگشت به جنگ تمرکز کنیم.

 

 نماینده انگلیس در سازمان ملل و نیز عضو شورای امنیت تاکید کرد: این به معنای تشکیل یک دولت جدید فلسطینی برای کرانه باختری و غزه همراه با حمایت بین المللی است.

 

 اسلوونی: شاهد آغاز پایان درد غیرنظامیان در غزه هستیم

 

 سفیر و نماینده اسلوونی در سازمان ملل نیز گفت: امروز ما شاهد آغاز پایان درد و رنج غیرنظامیان در غزه هستیم. این تصمیم یک پیام روشن از سوی شورا است که درگیری باید متوقف شود.

 

 سوئیس: باید به سوی آتش بس پایدار برویم

 

سفیر و نماینده سوئیس در سازمان ملل نیز گفت: آتش بس تنها اولین گام با توجه به وضعیت غم انگیز غزه است. تصمیم فوری آتش بس در غزه باید ما را به تصمیم دیگری برای آتش بس پایدار سوق دهد.

 

پاکستان اجرای سریع قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه را مطالبه کرد

 

پاکستان با استقبال از تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه از سوی شورای امنیت سازمان ملل و حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین خواهان اجرای سریع این قطعنامه و ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه برای مردم این باریکه شد.

 

اسپانیا: قطعنامه شورای امنیت الزام آور و قابل اجرا است

 

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا در واکنش به تصویب قطعنامه شورای امنیت در خصوص آتش بس در غزه گفت که اجرای این قطعنامه الزامی است و موافقت با کمک‌های بشردوستانه به منطقه ساحلی ضروری می‌باشد.

alibagherikahkesh.blog.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی